1,825 اجمالى المشاهدات,  7 اليوم

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

حب جاسرر ومي
ياتررا هيكمل ياتررا اهلوو هيبقبلوو ب بنت اقل مكاانه منهم
العائق بينهم هيكون ظروف معيشتهم
هل هيتفرقوو
طب لوو اتفرقوو هيجتمعوو تااني
ادخلو. شوفوو احداث الروايه وانتم تعرفوو

الفصل الاول

تبدا روايتنااااا
مي محمد حسان
بطلت روايتناااا بنت في العشرين من عمرهااااا
تتميز بلعفويه والبرائه والجمال حيث كانت تخطف قلب كل من راهاااا
عيونهااا بنيه
شعرهااا اسوود ويصل الي منتصف ظهرهااا
بشرتهااا بيضاء
شفاههااا صغيره ولو نهاااا بينك
لهااا صديقه واحده وهياااا دنيااا
في نفس السن
تتميز دنيااا بلشعرر البني والعيون العسليه
وهمااا صديقتان من الصغررر وهما جيران

****نبدا الروايه بقااا
تدخل بطلنااا وصديقتهاااا الجامعه
مي : وووووووواووووووووو
اي دا بجد احناااا دخلنااا كليه الهندسه اتحقق حلمنااا اخيرا
🥺😻🤭
دنيااا: ايووووه يابطتي اتحقق
ويحضنووو بعض
————–
في مكان في الجامعه يقف شاب في الثالث والعشرين من عمرره
هوووا بطلناااا جاسررر الشفعي يتميززز بلطول والعيوون العسليه والشعررر البني والضحكه التي تخطف الانظار
علشان لمااا بيجي يضحك عنيه بتقفل وغمزاتوو بتبان 🤭
لديه صديق واحد من الطفوله وهوا عامرررر
ويشبهه
يتميززز بلطول والشعرر البني ولاكن لون عينووو اخضررر

——-ندخل في الروايه
جاسررر وعامررر واقفين معي شله شباب وبيتكلمووو ويضحكووو
يقرب شب منهم
جاسرر : اهلا بخالد جيت ليه مش كنت واقف علي باب الجامعه تشوف بنات سنه اولي الكل : 😂😂😂😂😂
خالد ; اسكت فيه شويه بنات بس اي
جاسررر : مش هتبطل بقاااا يابني ركزز في مستقبلك شويه خالد : ياعم اسكت هوا فيه حد زيك انتااا انتااا ابوك صاحب شركات الشافعي اكبر شركات في مصررر ومتفوق والبنات كلهااا هتمووت عليك
عامررر : دا حسد دا ولا اي 😂 جاسررر انتااا تروح تخلي امك تبخرك احسن العين فلقت الحجرر 😂😂
الكل : 😂😂😂
خالد 😂: ياعم حسد اي بس دا قررررر وبعدين ما انتااا زايووو وابوك شريك ابووه
عامررررر : يخربيتك بطل هنعلن افلاسناااا بسببك 😂😂😂😂😂
جاسررر 😂: شباب انا هروح اشوووف ياسمين
عامرررر :اهااا شوفهاا كدا دي اول سنه ليهاا ومتعرفش حد
جاسررر : اهااا هروح اشوفهااا وهجلكم
يمشي
خالد : هيا مش جت معاكم من شويه
عامررر : اهااا بس انتااا عارفهااا مش بتحب الاختلاط زاي اخوهااا
خالد 😂: صح علي رايك
——— في مكان في الجامعه
مي و دنياااا واقفين
ومعاهم بنت وعمال يتكلمووو
مي : بجد فراحانه جداا انناا اتعرفناا عليكي يا ياسووو
ياسووو : وانا كمان انا حبتكم اول مشفتكم ولهي انا اصلا مش بحب الاختلاط
دنياااا : اهااا كان باين لماا لقيناكي واقفه لوحدك قولناااا نكلمك
وهماا بيتكلمووو
ينادي علي ياسووو شخص
ياسوو بابتسامه : جاسررر
********************ستوووب نكمل الحلقه الجايه
رايكم حلوووه ولا 😅😻
mai mohamed

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل الثانى

شخص ينادي علي ياسووو
ياسوو بابتسامه : جاسررر
جاسررر يقرب منهم
ياسووو تمسك ايدووو وتتكلم
ياسووو : جسوره حبيبي اتعرفت علي مي ودنيااا وبقيناااا
صحاب
وتبدا تعرفهم ببعض
جاسررر : تشرفت بمعرفتكم انا متفاجي بجد ان اختي اختلطت بحد
😂❤
دنيااا : اهااا احناا لقيناهااا واقفه لوحدهاا جينااا كلمناهااا وبعدين احناا نفس دفعت بعض
جاسررر : طيب اسبكم معي بعض
ويبص لياسووو انا جيت اطمن عليكي بس اسيبك بقااا لو حصل اي حاجه كلميني
ياسووو : اوك
ويمشي
ياسوووو : دا بقاا اخويااا الكبيررر في تلته
مي : اهااا باين عليكي بتحبيه وهوا كمان ربنااا يخليكوو لبعض
ياسوو : اهاااا انا متعلقه بيه جدااا اخويااا الوحيد وهوووا طيب وبيحبني
دنياااا : اهااا وحلوو كمان 😂🤷‍♀
مي : يخرب بيتك 😂 البت لسه متعرفه علينااا تقول علينااا اي دلوقتي
ياسوو. بصحك : عادي يابنات انتوو بقيتوو اصحابي مفيهاش حاجه 😂😂🤭🤷‍♀
مي : طب يلا بقااا المحاضرره هتبدااا
ويمشوووو
يخلص اليوووم ويقفوو علي باب الجامعه
ياسووو: مش عارفه جاسرر اتاخررر ليه
جاسرررر : بتجيبي في سرتي ليه
ياسوو ; اتاخرت كدا ليه
جاسررر : معلش بقااا
عامررر بيدور العربيه وهيجبهااا
مي : طيب باي بقااا يا ياسووو احناا هنمشي
جاسررر : خليكم هنوصلكم
مي : لاء شكرررا انا عربيتي معايه
ياسووو : طيب باي ويسلموو علي بعض ويمشوووو
مي ودنيااا يركبوو العربيه
ويشغلووو اغنيتهم المفضله بيبي شيرك دورددوو
دنياااا : مش حاسه انناا اطفال شويه
مي بضحك : اومال احنااا كبارر احناا لسه اطفال يا قلبي
دنيااا : اوك يابطتي
يروحووو وكل وحده تدخل بيتهم
(للعلم همااا في نفس العماره وبيتهم جنب بعض
*********تاني يوووم
يركبووو العربيه
ويوصلوو الجامعه
يلاقوو ياسووو واقفه ومعاهااا جاسررر وعامررر
واول متشوفهم تقرب منهم بسرعه
ياسووو : اتاخرتوو ليه
دنيااا : كلوو من الاستاذه لازم تفطررر الاول
مي : اومال اجي الجامعه من غيررر اكل وفطرت بابا برضوو علشان يروح الشغل
ياسووو : اهاا انا جيت مش لقتكم وقفت جاسرر وعامررر صاحبوو معايه
مي : معلش بقااا مش هتاخرر تاني واي رايك نبقاا نعدي عليكي واحنااا رايحين الجامعه بدل متيجي معي اخوكي وتستنينااا
ياسووو : بجد طيب هقول لجاسرررر
ياسووو تروح عند جاسررر وبعد فتررره ترجع
دنيااا : اي وافق
ياسوو بفرحه : اهاااا
ويتنططووو ويحصنوو بعض
جاسرر وعامرر يشوفوهم ويضحكووو
عامررر بضحك : كل دا علشان هيروحوو معي بعض الجامعه تافهين
جاسررر بضحك : اهااا جدااا
عامررر : بس حلوين
جاسررر : اهااااا واحلا حاجه انهم محجبين
عامررر : اهاااا صح ولهي
ويتكلموووو
عند البنات
كانوو واقفين. وقرب منهم شابين
الشاب الاول : هاي يا قمرات انا مصطفي مكن نتعرف ونبقاا صحاب
مي : انتااا اهبل احناا مبنتعرفش علي شباب
مصطفي بضحك : الحق يا مجدي قال مبيتعرفووش ولسه من دقيقه كانت صحبتكووو بتكلم جاسرر وعامررر
ولا هياا ناس وناس
دنيااا : وانتااا مالك انتاا هتحسبنااا نقف معي مين ولا اي
مصطفي : لاء بس ……..
********************
ستوووب نكمل الحلقه الجايه
mai mohamed

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل الثالث

مصطفي : لاء بس
يقاطعوووو جاسرررر
جاسرررر : انتااا واقف معاهم ليه
مصطفي : عادي عاوز اتعرف ولا انتااا بس الي تتعرف
جاسررر بغضب : انتااا اهبل يلا انتااا تعرف دي مين ويشاورر علي ياسمين
دي اختي ودول صحابهااا لو شفتك انتااا ولا هوو واقفين معي وحده فيهم او بتدايقوهم مش هتعرفوو هعمل فيكم. اي
عامرررر : امشوو بقاا من هنااا ياشباب احسن ليكم
مصطفي ; ماشين
ويمشوووووو
جاسرررر : حد فيهم عمل ليكم حاجه
ياسووو : لاء وتحكي ليه قالوو ليهم اي
عامررر : الحيوان
جاسررر : حصل خيررر انا هظبطووو ويبص ل مي باعجاب
ويمشي
البنات يقعدوو في الكفتيريه
علي ترابيظه ويجيبو سندوتشات
ياسووو : بجد شاطرين انكم عرفتوو تردووو والا انتي يامي
مي بضحك : انا معملتش حاجه عادي وعلي فكرره انا جبانه اكتررر منك 😂😂
دنيااا : فككووو بقاا من الموضوع دا يلا ناكل بسرعه
مي 😂 ; ما احنااا بناكل واحنااا بنتكلم
دنيااا : انتي بقاا بتعرفي تركزي في الاتنين غيرك لاء 😂
مي : خلاص هسكت 😂✋
ياسووو : هتيجوو ليااا الساعه كام بكررا
مي : علي حسب منخرج هنيجي بكررا بعربيه دنيااا اوصفلنااا بيتكم بقااا
ياسووو : هبعتلكم الموقع وانتووو تتبعوووه
دنيااا : اوك احسن حاجه ولهي ولا نسال حد ولا زفت
مي : اهااا احناا مش ناقصين 😂❤
دنياااا : احكلناااا يا ياسووو عن اخوكي وصاحبوو شويه 😂😍
مي : يابت اتلمي 😂🙆
ياسووو 😂: حاضررر بوصي اخوياااا عسل وطيب خالص بيتعصب بسرعه و بيروق بسرعه برضووو
البيت كلوو بيحبوو بابا وماما واناااا
ومش بيرفض لحد طلب
بيشتغل معي بابا في شركت بابا شركه الشافعي المعماريه
هوااا المديرر التنفيذي
وهيورث الشركه بعد بابا
رغم انوو بيشتغل معي بابا الا انوو متفوووق في دراستووو
وصاحبووو عامرررر
يبقاا المساعد بتاعووو وصحاب من زمان
بيحب الهزاررر
ودموو خفيف بيدخل علي القلب علي طول
والاتنين عندي نفس المعززه
اكترر من اخواتي
دنيااا : اهااا طيب مرتبطين طبعااا
ياسوو : لاء 😂
دنيااا : ولهي طب ليه
ياسوو : ملهمش في كلام البنات وكدااا
اصلا بيصلوو علي طول وبيعملوو اعمال خيريه
ولمااا بسالهم مش عوزين ترطبتوو ليه
قالولي انهم لماااا يلاقي الشخص المناسب
بس مش هيبقاا تسليه زاي بقيت الشباب هماا هيخطبوهم علي طول
بس لمااا يخلصوو تعليم الاول
دنيااا : اهاا بجد عسلات خالص بحب الشباب الي كدا جداااا بيخافوو علي بنات الناس وبيحافظوو عليهم كانهممم اخواتهم
وعوزين الحلال
مي : اهااا الحلال احسن حاجه بجد كبرررو في نظري
ربنااا يهديهم ويخليهم ليكي
ياسوو : يارب
مي : يلا نروح المحاضررره بقااا
بعد تلت سعات
يخلصوو محاضراتهم
دنيااا : احناا هنمشي بقاا يا ياسوووو جاسرر اخوكي جاي اهووو باي
ياسوو : باي
مي : باي
ويركبوو عربيتهم
**يوصلووو
مي : هغيرررر وانزل اقعد معاكي علي لمااا بابا يجي
دنيااا : اوك هخلي الداده ليلي تحضرر ليناااا تسالي اوك
مي : اوك
ويدخلوو
مي تدخل اوضتهاا وتغيرررر تلبس بيجامه وتمسك صوره فيهااا بنت صغيره بتضحك وامهااا وابوهااا شايلنهااا
كانوو مبسوطين
مي ودموعهااا نزلت
وحشتيني جدااا يا ماما
بقالك سبع سنين مش معايه من يوم موتك وانااا مفرحتش حتي بابا حزين دايماااا
وحشتيني 😖😔😭
الباب يخبط
مي ادخلي يا داده سلمي
الداده : بتعيطي ليه يا حببتي
مي تحضنهاااا : مفيش ماما وحشتني بس
الداده : ياحببتي متعيطيش هياا عند ربنااا وفي الجنه انشاء الله
مي : انشاء الله
الداده : يلا يا ميوش بقاا علشان الاكل جهزز
مي : لاء هنزل عند دنياااا اقعد معاهاا ولما بابا ييجي هاجي
الداده : طيب يا حببتي
وتمشي
مي تخلط علي بيت دنيااا
الداده تفتح ليهااا
مي : ازيك يا داده ليلي
الداده : الحمد لله ياحببتي دنياا مستنياكي جوووه
مي : اوك هدخل ليهااا
تدخل وتخبط علي دنيااا
دنيااا : ادخلي يا بطتي
مي : انا جيت
دنيااا : نورتي البيت 😂
مي : اي الاوفرررر دا 😂😂
الباب يخبط
دنيااا : ادخل …..
*********************
ستوووب نكمل الحلقه الجايه
# mai mohamed..

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل الرابع

دنيااا : ادخل
الداده : التسالي اهي والمدام جت
دنيااا : ماما جت بدري غريبه يعني
خلاص يا داده روحي انتي
وتطلع
دنيااا : بطتي مالك شكلك كنتي بتعيطي
مي : مفيش بس ماما وحشتني
دنيااا تاخدهااا في حضنهااا : ياروحي متعيطيش تاني علشان متزعلش منك
مي : حاضررر يا دنيتي ❤😍
دنيااا: تخيلي مين جاي عندنااا بكررا وهيدخل معانا الجامعه
مي بصدمه وضحك : اوعي يكوون الي فبالي
دنيااا بضحك : هووووا العاشق الولهان
مي 😂 : همووووت من الضحك مراد هيجي هوا مش يابنتي هيكمل دراستووو في المانيااا
دنياااا : اهااا بس شكلك وحشتيه
مي بضحك : يحرقك زمانووو نسي
دنياااا: لاء ياختي ابن خالتي مبينساش حاجه. سالني عليكي اصلووو كلمني امبارح وهيجي النهارده وقالي البنت المززز صحبتك عمله اي
قولت ليه كويسه
مي بضحك : فاكررره لمااا كنااا في تانيه ثانوي ودي اخررر مره جه عندكم فيهااا. قالي بحبك وهزقتووو واديتوو شويه مواعظ وقالي هتجوزك مش هاجي هنااا غيررر لمااا اكووون لقيت شغل وبقاا عندي شقه وهتجوزك قولت ليه وانا مستنيه
دنيااا : اهااا وانا كنت هموووت من الضحك عليه 😂😂💔
مي 😂🤣: اماااا نشوف اي الي هيحصل شكلوو عاوز يتهزق تاني 😂😅
ويقعدووو يتكلموووو
الباب يخبط
والداده تدخل : مي الداده سالي بتقولك باباكي جه
مي بفرحه : طيب وتبص لدنياااا هطلع بقاا علشان بابا جه
دنيااا : اوك
وتمشي
مي تدخل من الباب وتجري علي ابوهاااا
محمد والد مي : ميوشتي عمله اي
مي : تمام وانتااا الشغل عامل معاك اي
محمد بحب : تمام ياحببتي
مي : طيب مش هناكل بقااا انا مكلتش استنيتك
محمد : عارف الداده قالتلي
الداده : الاكل جهز
محمد : طب يا داده
ويقعدووو ياكلووو وتدخل مي اوضتهااا
** *** في مكان تاني في فيلا الشفعي
قاعدين علي السفره بياكلوووو
ياسووو : مامي انا مش هروح معي جاسررر تاني اصحابي الي حكتلك عنهم هيجووو ياخدوني
الام : طيب ياحببتي عوزين نبقااا نتعرف عليهم اعزميهم عندناا في يوم
ياسوو : اوك يا مامي
معاذ الشافعي والد جاسررر : جاسررر انتاا شفت البنات دول يعني كويسين
جاسررر : اهااا يا بابا كويسين ومحترمين جدااا
معاذ : طيب ياحبيبي عامل اي في دراستك
جاسررر : تمام الحمل عليك كتيرررر الاجازه جايه وهريحك
معاذ بفخرر : ربنااا يخليك ليااااا انتاا ركزز في دراستك بس
جاسررر : حاضرررر
الام نازلي والدت جاسرر: مش ناوي بردووو تخطب مريهان بنت خالتك
جاسررر : ماما احنااا اتكلمناا كتيرر في الموضوع دا
انا مش بفكرر في خطوبه دلوقتي ولو فكررت اكيد مش هتبقاا هيااا دي وحده مدلعه وانا مش بستريح ليهااا وانتي عارفه
الام : بس
معاذ : مبسش خلاص سمعتيه قال اي
نازلي : خلاص طيب اخترلك وحده ونخطبهالك
جاسررر بضحك : انتي عوزه تجوزيني ليه
الام : عوزه افرح بعيالك
جاسررر : حاضررر ياست الكل انشاء الله يحصل
انا هقوم بقاا علشان هروح النادي انا وعامررر
معاذ : طيب يا حبيبي خلي بالك من نفسك
جاسرر ; حاضررر
ياسووو : هاتلي شيكولاته وانتااا جاي
جاسررر بضحك : حاضررر ياحببتي
ويمشي
يركب عربيتووو
ويوصل النادي
يدخل يلاقي عامرررر
يسلموو علي بعض
جاسرررر : مالك ياعم
عامررر : زهقان عاوز اغيررر جوووو
جاسررر : دا لسه.الدراسه بداه
عامررر : بقولك زهقان
جاسررر : واناا كمان
بس هنعمل اي هنبقاا نشوووف اي رحله طالعه ونطلع
عامررر : طيب
ويقعدووو يتكلمووو
وبعد ساعتين
جاسررر : انا همشي بقاا
عامررر ; واناا كمان
ويمشووووو
**عند دنياااا
الباب يخبط
دنيااااا : الباب عمال بخبط محدش فتح ليه شكل الداده مش سامعه
وتطلع تفتح الباب
دنياااا : مردا وصلت اخيررا
مراد : اهاااا دا انا وصلت من بدري بس توهت
دنيااا بضحك : لاء دا انتاا تقعد وتحكيلي
مراد : اغيررر الاول وبعدين احكلك اوضتي جاهزه
دنيااا بضحك : بيت ابوك هوااا علي العموم جاهزه 😂
مراد : طبعااا بيت خالتي. يبقااا بيتي
صفاء ام دنيااا : مراد حبيبي وصلت
مراد وهوا بيحضنهااا : اهاااا ياخالتوو بس توهت ولهي
😂
صفاء بضحك : قولنااا ليك نيجي نخدك من المطار او نبعت السواق قولت لاء تستاهل
مراد : افتكرت نفسي هعرف
😂😔
صفاء : ادخل يلا خد شاور واطلع علشان تتعشي علي لمااا عمك علي اصحيه علشان يسلم عليك
مراد :اوك
ويدخل اوضتوووو
دنيااا تتصل علي مي
مي : الوووووو لحقت وحشتك دنيااا بضحك : لاء بس كنت عوزه اقولك انوو وصل
مي : الطياره مكنتش تقع بيه او يتوووه
دنيااا : اسكتي تاااااه هبقاا احكيلك بكرررا
مي : طيب انا هنام بقاااا سلام
دنيااا : سلام
مراد ; كنتي بتكلمي مين
دنيااا : ميوشتي
مراد بحب :هيااا عمله اي
دنيااا بضحك علي شكلووو : كويسه
هتنقل معانااا في الجامعه امتااا
مراد : هخلي عمووو علي ينقلي بكرررا
دنيااا : معرفش جيت ليه دا فضلك سنتين وتخلص كنت كملت هناك وبعدين جيت
مراد : زهقت بصراحه قولت اكمل السنتين عندكم
دنياااا : طيب يلا الكل جهززز احنااا متعشناااش علشان مستنيينك
مراد : اوك يلا
ياكلوووو ويعقد يتكلم ويضحكهم وعلي يقول ليه انوو هيقدملووو بكرررا
******تاني يوووم
مي تصحي وتاخد شاور وتلبس
فونهااا يرن
مي :الوووو يا ياسووو انا لبست هنزل لدنيااا وهنيجي عليكي اهووو
ياسووو : اوك
مي تطلع وتروح تخبط علي دنياااا
الباب يتفتح
مي 😳 بصدمه : م………..
***********************
ستووووب نكمل الحلقه الجايه
mai mohamed.

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل الخامس

مي بصدمه : مراد
مراد بحب : ازيك يا مي اخبارك
مي بكسووف : انا تمام وانتاااا
مراد : انا بقيت تمام اول ما شوفتك
***تعريف عن شكل مراد 😂
مراد شاب طويل جسمووو رياضي عينوو رصاصي شعرو اسود وتقيل
*****
دنيااا : احم احم مش هنمشي
مي : يلا ياسوو مستنيانه
سلام يا مراد
مراد ; سلام هقبلكم في الجامعه بقااا
مي : انتاااا هتقدم في جمعتنااا
مراد : اهاااا هاجي بعربيتي بقاا
دنيااا :طيب نشوفك هناك يلا يا بطتي
ويمشووووووو
مراد بهيام : دي بطتي اناااا انا اصلا جيت علشانهااا 😍
ويدخل
**في العربيه
دنيااا : اهااا ادخلي من الشارع دا
مي : اوك
دنيااا : اهي ياسوو واقفه قدام الفيلا دي
مي : اهااا شفتهااا
ويوقفوو العربيه وياسووو تركب
ياسووو : اتاخرتوو يابنات
دنيااا : معلش ابن خالتي الرخم قعد يتكلم معانااا لسه واصل امبارح من ايطالياااهوا قد جاسررر اخوكي وهينقل في جمعتنااا النهارده
ياسووو : اها طيب
بكررا اجازه طبعااااا من الجامعه انتوو معزومينة عندي ومفيش مبررات
دنيااا : بضحك اوك هقول لباباااا
مي : واناا كمان ياروحي هقول لبابااا
ويقعدوو يتكلموووو بعد فترره يوصلوو الجامعه
يقعدووو في الكفتيريه يتكلموو دنيااا تحكي ليهاا عن مراد وانووو بيحب مي
ياسووو : ياالله حلووه الحكايه دي
مي : بس بقااا يا جماعه الله ☺
ياسووو : بتتكسفي ياختي 😂
مي : انتوو استلمتوني ولا اي لموو نفسكم
ويقعدووو يضحكوووو
مراد يشوفهم يقرب عليهم
جاسررر وعامررر يشوفووو مراد وهوا رايح ليهم
جاسررر : همااا ولاد المدرسه كلهااا مش لاقين غيرهم
عامرر : شكلوو الموضوع مش هيجيب برررا
مراد :هاي بنات
دنيااا : هاي مراد
مي : وعليكم السلام 😂
مراد : رخمه 😂
مي : طلعالك
دنيااا : بطلوو خناق اعرفك علي ياسوو صحبتنااا الجديده
مراد يبصلهاا : اهلا يا ياسوو انا مراد
ياسووو واتسحرت بعيونوو : الشرف ليااا
مي تضربهااا في كتفهااا وتضحك
ياسوو : يابنات مش هنطلب اكل ولا اي
مي : هقوووم اجيب
جاسرر وعامررر يجووو
دنياااا : ازيكم احب اعرفكم ابن خالتي ومعاكم في نفس السنه لسه واصل امبارح من ايطالياااا
جاسررر :اهلا بيك
عامررر : نورتناااا
مراد : ولهي انا اتشرفت بمعرفتكم وانشاء الله نبقاا صحاب
جاسررر : اكيد
ويقعدووو كلهم
ياسووو : ميوووش اتاخرت
جاسررر : هيااا فين
دنيااا : بتجيب سندوتشات ليناااا
مراد : طيب هقوم اشوفهاااا ليكون حد رخم عليهااا
ياسووو : ياريت
ويمشي
دنيااا وياسووو يبصوو لبعض ويضحكووو
جاسرر : هوا فيه اي
ياسووو : اصل مراد بيحب ميوووش
جاسررر بصدمه وشويه غضب وغيره : اهاااااا
دنياااا : بس مي مش بتحبوووو هيااا علي طول بتقول مش هحب غير خطيبي الي هيبقاا جوزي
ياسووو : اهااا الوله صعبان عليه
دنيااا : انتي مبتشوفيهمش احنااا هنسهررر عندي النهارده وهنخربهاااا
مراد رخم بيفضل يضرب فياا ويشد شعري
عامرررر بغيره : وهوا يشوف شعرك ليه مش بتقعدي بطرحه قداموووو مش انتي محجبه
دنيااا : اهااا محجبه طبعااا بس هوا اخويااا احنااا راضعين علي بعض
عامررر بتفهم : اهاااا
يلاقووو مي ومراد جايين وعمال يضحكووو
يقربوو ويقعدووو
دنيااا : بتضحكي ليه يابطتي بتخونيني 😂😂
مي : اخرسي يابت مراد فظيع انتااا عارفه مسخرره عمال يحكيلي النصايب الي كان بيعملهااا في ايطالياااا
جاسرررر بغيظ : طب احكولناا ضحكونااا معاكم
يبدا مراد يحكي
والكل عمال يضحك
وجاسررر باصص لمي هوا ومراد وسرحانين في ضحكتهااا
جاسرررلنفسوو : انا مالي ببصلهااا كدا ليه وليه غيرران عليهااا من مراد ليه
انتااا قولت غيران يوووو انا هغيررر ليه
مي : انا فصلت من الضحك
يلا المحاضرره هتبدااا
الكل يقوووم
**اليوم يعدي
ويتقابلووو عند باب الجامعه
البنات يركبوو العربيه
وجاسررر وعامرر معي بعض ومراد في عربيتووو
يوصلووو ياسووووو
وتاكد عليهم انهم هيجووو يقدووو اليوم عندهااا بكررا
يوصلووو
مي : هغير هدومي وانزلك
دنياااا : اوك يابطتي
تدخل بيتهم تتفاجي.
مي والدموع في عنيهاااا : انتي اي جابك هناااا جيتي تاني ليه
.**********************
ستووووب نكمل الحلقه الجايه
mai mohamed..

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل السادس

مي : بدموع اي جابك هنااااا جيتي تاني ليه
محمد : مي ادخلي اوضتك انتي وانا هشوووف الموضوع دا
مي بزعيق : ادخل اوضتي اي هيااا مكفهاش انهااا قتلت امي جايه ليه تاني عوزه اي
محمد : مي امك ماتت لوحدهاااا
مي بضحكه : ولهي لاء امي ماتت من الزعل ماتت لمااا اتجوزت عليهاااا
محمد : خلاص بقااا وادخلي علي اوضتك هياا عوزاني في موضوع وهتمشي
مي : وحضرتهاا عوزه اي من طلقهااااا عوزه افهم
صوت انوثي : مي لو سمحتي ادخلي احناا هنتكلم في موضوع مهم
محمد : ادخلي يامي وانتي يا اميره تعالي
مي تدخل اوضتهاااا ومش تبطل عياط
تتصل علي دنياااا
دنيااا : الوووووو
مي بعياط : دنياااا عارفه مين عندناااا طنط اميررره الي قتلت ماما
دنيااا وعارفه حالت صحبتهااا : طيب اهدي خالص وانا هقول لبابا وهطلع ابات معاكي
مي : اوك مستنياكي
ويقفلوووو
بعد عشرر دقايق دنيااا تروح لمي
تدخل الاوضه تلاقي مي ماسكه صوره امهااا وبتعيط
تجري عليهااا وتحضنهاااا
ومي تنام وهيااا ماسكه ايد دنياااا
*****في فيلا الشفعي
جاسرررر مش عارف ينام حاسسس انوو قلبووو بيوجعوووو وبيفكررر في مي
جاسررر : يووو طيب ممكن يكون حصل ليهاا حاجه
او تعبانه
طب وانا مالي ياربي اعمل اي
انا هنام وانشاء الله هشوفهاا في الجامعه
وينام وهوا بيفكررر فيهاااا
*****تاني يوووم
دنيااا ومي يلبسووو دريلات زيتي وطرح سودا ويركبوو عربيه مي ودنيااا هيا الي تسوووق ويقفوو عند فيلا الشافعي
مي كانت راكبه وراااا وتحت عنيهاا اسود وكانت زاي الورده الدبلانه
ياسووو تركب جنب دنيااا
ميوووش مالك
دنيااا : هياا تعبانه شويه
ياسوو : لاء في حاجه مش احنااا صحاب احكولي
مي ; اكيد طبعااا بس خلي دنياا تحكيلك انا مش قادره
دنياا : او هحكيلك
بوصي والد مي وولدتهااا كانوو بيحبوو بيعض
جه في فتررا مي وامهاا حاسوو بتغيررر في محمد والد مي من ساعت مجاب سكرتيره جديده وهياااا اميره
وبعدهاا بشويه امي مي تعبت
وعرفووو انوو اتجوزهااا
امي مي اتنقلت للمستشفي.وجالهاا شلل كلي وجلطه
محمد طلق اميررره
بس بعد اي مامت مي ماتت
من يوميهاااا ومي كل يوم قبل متنام تشوف صور مامتهاا وتعيط
ومش مسامحه باباهااا بس اكترر مش مسامحه اميره علشان هياا الي خربت عليهم
وامبارح طلعت من عندي
لقتهاا في بيتهم
وابوهااا قال ليهاا هيا عوزاني في موضوع ومي تعبت وانا طلعت نمت معاهاا بليل
دنياا بتحكي الكلام دا
ودموعهاا بتنزل علي صحبتهاا وياسووو حاطه اديهاا علي بقهااا وبتعيط
ومي ورااا دموعهااا نازله كانهااا شلال
دنيااا تتحرك با لعربيه
يوصلوو عند باب الجامعه
يظبطوو طرحهم
ويمسحوو د موعهم
ينزلوووو
ويقعدوو في الكفتيريه
دنيااا : هروح اجيب سندوتشات وعصيررر اوك
ياسووو : اوك
**عند جاسرر
عامرر : هروح اجيب سندوتشات ليناااا
جاسرر : اوك
مراد : تعالا ليناا عند تربيظه البنات بقاااا هروح اشوفهم
جاسرر :اشمعنااا
مراد : مي كانت عندنااا بليل وسهرنااا انا وهياا ودنيااا وبعدين طلعت بعدهااا بعشرر دقايق لقيت دنيااا طلعت تجري علي عند مي وباتت عندهاا
فا خايف لتكوون تعبت تاني
جاسررر بقلق : تعبت تاني هيااا تعبانه
مراد : انا هقولك ويحكيلوووو علي سبب موت والدت مي
علشان هوا كانت عندهم من وهماا صغرين عارف الحكايه
جاسرر بصدمه ويفتكرر انوو كان قلقان عليهاا امبارح : طيب يلا نشوف مالهااا
ويروحوو يقربووو من الترابيظه الي قاعده فيهاا مي وياسوو ويقعدوو
جاسررر ومراد يشوفووو حالت مي
مراد : مالك اي حصل يا مي متخليش الماضي يدمرلك حياتك
مي وتبصلووو : طنط اميرره جت امبارح
مراد بصدمه : عوزه اي تاني الشيطانه دي
مي : معرفش بابا زعقلي وقالي ادخلي علشان كنت هطردهااا
وتبدا تعيط
*** عند دنيااا
بتجيب السندوتشات
عامرررر : طيب اعملي حسابنااا 😂
دنيااا : من عيوني
وتزود
عامررر : تسلمي انا هجيب العصيررر
دنيااا : اوك
ويخلصووو
ويجيبوو الحجات ويروحو علي الترابيظه
دنيا تلاقي مي بتعيط وياسوو حضناهاااا
تحط الاكل علي الترابيظه وتحضنهاااا
دنيااا :مالك ياقلبي مالك بس متعيطيش خلاص
مي :حاضررر وتاخد المنديل من جاسررر وتمسح دموعهااا
جاسررر :…….
**********************
ستووووب نكمل الحلقه الجايه
محدش يتكلم ويقول قصيره طويله خالص 😂😂😂👊
mai mohamed..

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل السابع

مي : حاضررر وتاخد المنديل من جاسررر وتمسح دموعهااا
جاسررر: اهدي بس وتعالي معايه
مراد يبص بستغراب : اشمعنااا
جاسررر : عاوزهااا في حاجه مش لازم تعرفوو
مي : اوك يلا
الكل مستغرب
وجاسررر ياخد مي ويقعدوو علي ترابيظه بعيده عنهم لوحدهم
جاسررر : انا عوزك تهدي كدا ومتخفيش انتي مش لوحدك انا معاكي ويبصلهااا بحب
😍
مي بكسوووف : اهااا حضرتك زاي اخويااا طبعااا
جاسرر 🤨: بس انا مش اخوكي
بوصي يا مي انا هتكلم معاكي بصراحه
انا حاسس بنحيتك بشويه اعجاب واول بنت تلفت نظري اسلوبك لبسك طريقه كلامك كسوفك ادبك كل حاجه
وبصراحه ناوي اقول لاهلي واجي اخطبك
بس لازم اعرف منك
انتي بتحبي مراد او اي حد غيرووو
مي : انا مش بحب حد ولا هحب حد غيررر جوزي
لانوو كل بنت مننااا مخلوقه من ضلع جوزهااا وانا معرفش ربناا كتبلي اي فا مش هفتح قلبي غيرر لخطيبي الي هيبقاا جوزي
جاسرر بابتسامه : طب مدام كدااا انا عاوز رقم والدك و تقوليلوو وتكلمي ياسووو تقولي لينااا نيجي امتااا
مي ووشهاا بقا احمرر من الكسووف : حاضررر
جاسررر : طيب يلا نروح ليهم
متقوليش لحد فيهم غيررر لما ننخطب انشاء الله لو حصل نصيب
مي : حاضرررر
ويروحوووو يقعدووو معاهم والبنات يروحوو المحاضره
ولماا سالوو مي اتكلموو في اي قالت
كان بيقول ليهاا متعيطيش ومتزعليش من ابوكي وكداا
عدي اليوووم وخلصوو محضرات ووصلوو ياسووو ومي تايهه في جاسرر وضحكتووو
تطلع شقتهم
وتغيررر وتستني ابوهاااا
الداده تخبط علي اوصت مي
مي : ادخل
الداده : محمد بيه وصل
مي : طيب طالعه
وتطلع ويحطووو العشاااا
مي : بابا اخوو وحده صحبتي كلمني وعاوز يجي هوا واهلووو يخطبوني عوزين معاد معاك تبقاا فاضي امتااا
محمد : بكررا الساعه 8
مي : طيب هقول لي ياسوو صحبتي
محمد : انتي متقبلاه يعني لو وفقت معندكيش مانع
مي بكسووف : الي تشوفوووو محمد بضحك : هوا انا الي هتجوز يعني ارفضوو
مي بسرعه : لاء
وتفتكر قالت اي وتبص في الارض
محمد : ربنااا يقدم الي فيه الخيرر كلميهااا
مي : طيب
وتدخل اوضتهااا
وتكلم ياسووو وطبعاا اخوهاا قال ليهم هناك
ومي تكلم دنياااا وتحكلهاااا
دنيااااا : كداا تكدبي عليه يابطتي
مي : معلش انا اسفه مكنش قصدي
دنيااا : سماااح المره دي
انا هفرح ماما وبابا
وبطتي هتبقااا عروسه ياناس
مي بكسوف : بس بقاا انا هسورق من الكسووف ولهي 🤭😂😂
دنياا : طيب مش هنروح الجامعه بكررا بقاا
مي : لاء هنروح همااا هيجوو الساعه 8 يابنتي هنكوون جينااا من بدري
دنيااا : اوك كلمي ياسوو اكدي عليهااا
مي : تمام
وتكلم ياسووو
ياسوو : اوك هستناكووو
لماا اشوفك بكررا يا ميوووش هقتلك علشان مقولتيش ليااا
سلام يا مرات اخويااا المستقبليه
مي : ههههههه سلام يا حياتي
****عند دنيااااا
دنياااا : ماما بابا افرحوووو
صفاء : في اي مالهاا
علي : حصل اي
مراد مستمع للموضوع
دنيااا : مي هتتخطب لجاسرر اخوو صحبتنااا هيجوو بكررا يتكلموو معي عمي محمد
صفاء بفرحهة: بجد مبروك البطه بتاعتناااا هتتخطب وهتبقاا عروسه
دنيااا بفرحه : اهاا
علي : ربنااا يسعدهاااا تستاهل احسن حاجه
مراد يسابهم ويخرج بررا البيت
دنيااا تجري وراه : رايح فين استني اهدي بس
مراد : سبيني في حالي يادنياااا دلوقتي
دنيااا : استني بس
مراد يمشي ويسبهااا يركب عربيتوووو ويمشي بسرعه
دنيااا تطلع وتدخل اوضتهااا
دنيااا في نفسهاا : عارفه انك بتحبهااا بس اكيد ربناا كتبلك غيرهاا هياا مش من نصيبك ياتررا انتاا فين
******عند جاسررر
بيكلم عامررر ويحكيلوو
عامررر : مبروك ياصحبي عملت الصح عقبالي 😂
جاسرر : امتاا افرح بيك بقااا
عامرر.: قريب انشاء الله
سلام نتقابل بكررا متنساش وعدي عليه
جاسرر : اقدر انساك دا انتااا قدري 😂
عامررر : سلام بقااا
ويقفلووو
وكل وحد يسرح في الي هيحصل بكررررا
**عند دنيااا
قاعده وفجاه فونهاا يرن جرس الباب
تفتح دنيااا وتتفاجي :😳🥺…..
**********************
ستوووب نكمل الحلقه الجايه
# mai mohamed.

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل الثامن

تفتح دنياا الباب وتتفاجي :😳 مراد اي عمل فيك كدااا
مراد وكان راسووو بتنزف وكانووو عمل حادثه
مراد : ملكيش دعوووه. سبيني في حالي
ويدخل علي اوضتووو
دنياااا تخبط عليه :مراد علشان خاطري افتح
مراد : سبيني يا دنيااا بجد انا تعبان
دنيااا : طيب افتح بس هنتكلم
مراد يفتح الباب : ادخلي
تدخل دنياااا
يقعد مراد علي السرير ودنياا تقعد جنبوو
دنيااا : انتااا بتحبهااا
مراد بالم ودموعوو تبدا تنزل : بعشقهااا من واحنااا صغيرين
بس هياا مش حاسه بياا
دنيااا تحضنوو : احنااا لسه فيهااا هياا متجوزتش هيااا لو ربناا كاتبهالك هتخدهااا سيب الحكايه دي علي ربناااا
مراد : ازاي مقدرش اشوفهااا معي واحد وافضل ساكت حتي لو خطبهااا والي هيخطبهااا صاحبي
انا هتجن بجد
دنيااااا : معلش ادعي انتااا بس وسبهااا علي ربنااا
مراد : ونعم بالله روحي نامي بقاا انا عاوز انام
دنيااا : حاضررر
وتمشي
******في فيلا الشافعي
جاسرررر بيقول لابووه انهم هيروحووو بكررا الساعه 8
معاذ : طيب
نازلي : بردووو عاوز البنت دي ما بنت خالتك قدامك من بدري
جاسرر : ماما انا مش بطيق ناريمان
اعمل اي يعني هوا بلغصب
نازلي :انتااا بتزعقلي من دلوقتي علشانهاااا
جاسرر :شايف يابابا
معاذ: خلاص ياجاسررر اطلع اوضتك وعلي المعاد بكررا هنروح
وانتي يانزلي ملكيش دعووه دي حياتووو
وانا رايح الشغل
ويقوووم
وجاسرر يطلع اوضتووو
ياسمين انا طالعه انام
وتطلع
نازلي لنفسهاا
من دلوقتي قومت البيت عليه اومال لما تيجي هتعمل اي
بس انا مش هسمح ليهاااا ولازم ابوظ الجوازه دي
**********تاني يوووم
مي تصحي بنشاط
وتلبس وتفطررر
وتنزل لدنياااا
دنياااا تفتح الباب
ويسلموو علي بعض
وينزلووو
يركبوو عربيه دنياااا
ويفضلوو ساكتين طول الطريق وياخدوو ياسووووو
ويروحووو الجامعه
يدخلوو ويقعدوو في الكافتيريااا
مي بقلق : مالك يا دنياااا سرحانه وباين عليكي انك زعلانه ليه
دنياااا بحزن :مراد
ياسوو بقلق : مالوووو
دنيااا: امبارح وتحكلهم ..
مي : انا لازم اتكلم معااااه
دنيااا : ياريت ونرجع زاي زمان
مي : خلاص لماااا اروح
دنيااا: طيب انا هطلعلك الساعه 6 قبل ما ياسوو وعيلتهااا ييجووو علشان نشووف هتلبسي اي
مي بفرحه : اوك ياقلبي
ياسووو : شكلك فرحانه اخويااا لحق وقعك بعنيه الحلووه وغمزاتووو
مي بضحك : هههههههههههه مجنونه
دنياااا : لسه بنجيب في سرتووو اهوو جاي علينااا
مي : اهااا جاسرررر
ياسوووو : مي انتي الي عليكي تروحي النهارده تجيبي الاكل والعصيررر
مي : لاء مش عوزه 🥺😢 حد غيري يروح
دنيااا : يلا يابت امشي 😂
مي : ههههههه حاضررر بس متزعلووش لو كلت الاكل في الطريق
ياسووو : ابقي كليه كدااا يلا يامفجوعه
مي : عارفه اي الجديد 😂😂🤷‍♀
جاسررر : بتضحكوو علي اي ضحكوني معاكم
ويقعد هوووا وعامرررر
ياسووة : لاء كناااا بنهزق ميووش علشان تروح تجيب سندوتشات وعصيرر لينااا
جاسرر ويبص لمي : سبوهاا علي راحتهااا
مي بكثووف : انا هروح اجيب الاكل وجايه
وتقووم بسرعه
دنيااا : يارب يابطتي متكليش الاكل 😂🤦‍♀
عامررر : هياا مجوعه للدرجه دي وبعدين اي بطتي دي
وبصوت واطي انتي الي بتطي
دنيااا : اهاا واكترر من كدا وانا بحب اقول ليهاا كدااا وهتفضل بطتي انا وبس طول العمررر
جاسررر بحب : لاء دي هتبقااا بطتي انا وبس
*يعدي اليووووم ويروحووو
وتلبس مي بمساعده دنياااا
وييجي جاسرر وعيلتووو
ويشوفوو مي
طبعاا نازلي هانم متكلمتش
وقراءو الفاتحه وهيلبسووو الدبل في اجازه الاسبووع بعد تلت ايام
ويمشي جاسرر وعيلتووو
ومي تغييررر
وتنزل معي دنياااا
علشلن تشووف مراد
دنيااا : خبطي عليه كداا يمكن يرضي يفتحلك
مي : حاضررر
وتخبط
مراد : دنياا امشي من هنااا
مي : دا انا مي يا مراد افتح عوزاك
مراد يفتح : اتفضلي
مي : مراد انا بحبك …..
*********************
ستوووب نكمل الحلقه الجايه
mai mohamed
عوزه تفاعل ياجماعه بليززز 😢🥺❤❤❤❤

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل التاسع

مي : مراد انا بحبك زاي اخويااا انتااا صديق الطفوله وانا مش عوزه خطوبتي من جاسرر تاثرر في علاقتنااا دي
وعوزاك تفضل جنبي
انا مليش حد غيرك انتااا ودنياا وبابا
مراد بحب : وانا معاكي وهفضل جنبك طول العمررر
مي : يبقااا تفرفش ولا ناكل علشان انا جعانه
ونسهررر النهارده
مراد بضحك :دا انتي لسه قارئه فتحتك اتهدي شويه
مي بضحك : لاء ويلا بقاااا
صفاء عامله اكل انمااا اي
مراد : طيب يلا
ويطلعووو
دنياااا : اخيررا طلعت يارتني جبتهااا من بدري
مي : بطلوو بقااا انا جعانه
صفاء : هههه هناكلك يا ميووش متخفيش
مي : اي هناكلك دي انا بشحت منكم دا بيتي 😂🤷‍♀
مراد : امشي يابت اطلعي برررا بتنااا
مي بحزن مصطنع : انتووو عيله ناكرين للجميل انا ماشيه
دنيااا : يلا يابطتي الاكل هيبرررد
مي تقعد علي السفررره هياا ومراد
والكل يبدا ياكل
اليووم يعدي ويقعدوو ياكلوو ويهزروو
ومراد فرح جدااا
ومي طلعت بيتهم وغيرت ونامت علي السرير
مي لنفسهااا : ياتررا الي بعملووو دا صح
وتناااام
****تعدي الايام ويجي يوم الخطوبه
يجيبووو الدبل
ومي لبست فستان رصاصي فيه ورد ابيض
والحجاب بلووون الابيض
وميك اب خفيف
وجاسرر كان شميززز وبنطلووون
يجيبوو الدبل ويناقوهاا معي بعض
ويجوو في البيت يلبسهااا الدبله وهيااا كمان
ويشغلوو اغاني
وكان الكل فرحان
تخلص الخطوبه
والكل يروح
ومي تغيررر وتدخل اوضتهاااا
فونهااا يرن
مي تبص تلاقي رقم جاسررر لانووو اخد فونهاا وسجل رقموو قبل ما يمشي
واخد رقمهااا
مي تفتح :….
جاسررر : مش هتردي ولا اي
مي بكثووف : اقول اي
جاسررر : خلاص خليهااا لما نكتب الكتاب انا كلمت ابوكي وقولت ليه مش هنبقاا علي راحتناااا فا هنكتب الكتاب والجوز بعد سنتين
اي رايك
مي : الي يشوفوو بابا
جاسررر: انا مش هتجوز بابا انا هتجوزك انتي
انتي عجباكي الفكرره ولا لاء
مي بكثووف : اهاااا بجد الواحد هيحس براحه اكبررر
جاسررر ; طيب يبقااا علي بركه الله
انا هتصل عليه وهنحددد معاد
معي السلامه بقااا
مي : معي السلامه
ويقفلوووو
مي تحط اديهاا علي قلبهاااا وتفضل تتنطط علي السريرررر
***عند جاسررر
يقفل ويرن علي محمد
محمد : الوو ياجاسرررر اي وافقت
جاسرر بفرحه : اهااا ياعمي انا هقول لبابااااا وفي اسرع وقت هنكتب الكتاب
اخررري تلت ايام لانوو مش هعرف اكلمهاااا وهيااا مش مراتي
محمد : خلاص ماشي وربنااا يهديكوو شوف اليووم وقولي
جاسررر : طب
ويقفل
***عند دنياااا
دنياااا : فوني بيرن غريبه يعني
وترد
بعد عشررر دقايق
ترمي الفووون وتطلع جرري من الاوضه
*********************
ستووووب نكمل الحلقه الجايه
mai mohamed..

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل العاشر

دنياااا :فونهااا يرن غريبه يعني وترد
بعد عشرر. دقايق
ترمي الفوون وتطلع جرري من الاوضه
صفاء : مالك ريحه فين
تفتح الباب وتطلع عند مي
وتخبط
مي تفتح وهيااا مبسوطه
دنيااا تحضنهاااا
دنيااا : مش مسدقه هتكتبوو الكتاب يابطتي
مي بفرحه : اهااا تعالي احكيلك بقاااا
وتاخدهاا علي اوضتهااا
مي : انتي هتباتي معايه النهارده
وهنكلم ياسوووو
دنيااا : اوك
ويقعدووو
***عند جاسرر
جاسرررر بفرح : بابا انا قررت اني اكتب الكتاب انا مش عارف اتكلم معاهااا ومش هعرف ومش عاوز اعمل حاجه وتغضب ربنااا انا هكتب الكتاب والجواز بعد سنتين
معاذ بفرحه : طيب علي بركه الله وانا استريحت ليهااا باين عليهااا محترمه
عاوز تكتب امتاا وكلمت ابوهاا
جاسرر : اها كلمتوو وعاوز في خلال يومين اكوون كتبت الكتاب.
معاذ : خلاص بعد بكررا وهنخلص كل حاجه بكررا انشاء الله
جاسررر : انشاء الله اي يا ماما مش بتتكلمي يعني
نازلي : هقول اي انا اصلا مش عوزاهاااا
جاسرر : تاني ياماما
معاذ : سيب امك واطلع نام ورانااا مشاويرر كتيرر بكرررا
جاسرر : انا طالع علشان منتخانقش
ويمشووو
نازلي بشررر :قلبتيهم عليه انا هوريكي هتكتبوو الكتاب بس هخليه يطلقك
لماااا توصل مناررر كل حاجه هتتظبط
😈😈
******تعدي الايام ويجي يوم كتب الكتاب
طبعااا قبلهاا بيووم البنات نزلوو معي بعض ونقوو فستان مي وفستنهم
**في اوضه مي لابسه ومستنيه جاسررر يوصل ومعاه المازون
دنيااا : اهدي شويه رايحه جايه ليه
مي بتوترر: انا مش علي بعضي بعد شويه هبقاا مراتووو مش عارفه مكسوفه وخايفه وكل حاجه
دنيااا : اهدي بس
والباب بيخبط
مي : ادخل
ياسووو تدخل : انا جيت
مي تحضنهااا
ودنياا تحضنهااا
ياسووو : مالك
مي : خايفه هوا اخوكي عصبي
يعني متسرع انا خايفه
ياسوو : متخفيش واهدي
الباب يخبط
دنيااا : ادخل
محمد : يلا اطلعي المازون برررا يلا علشان تمضي
وتخرج مي
وهياا باصه في الارض
وتمضي
وتسمع الماذون وهوا بيقول بارك لكم وبارك عليكم وجمع بينكم
الكل يخرج من الاوضه بعد ميباركووو ليهم
ويسبوهم لوحدهم
جاسرررر يقعد جنب مي
ويمسك تديهااا
مي تحس بكهربه في جسمهااا كلووو
وتبص في الارض وتتكسف
جاسررر :………..
********************
ستوووب نكمل الحلقه الجايه
mai mohamed.

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل الحادى عشر

جاسرررر: انتي مكسوفه مني انا خلاص بقيت جوزك وكتبت الكتاب علشان كدااا
مي بكسوف : انااااا
جاسررر يبووس اديهااا تاني ويقول : انا بحبك
مي قلبهااا كان هيطلع من مكانووو ومش عارفه تررد
جاسررر : مش المفروض تقولي حاجه انتي كمان 😻
مي وتبص ليه : اقول اي
جاسررر بابتسامه : اخيررا بصتيلي
متقوليس حاجه ياستي
مي تبتسم
جاسررر : ضحكتك حلوووه زيك يا روحي
مي وتشيل اديهااا من ايد جاسررر: انا هقوم ادخل الحمام
جاسررر بضحك : خلاص هسكت بس بطلي كسوووف
مي : هحاول
جاسررر : طيب احنااا هنتفق اتفاق والحجات الي مش بحبهااا هقولهاا ليكي وانتي كمان
وانتي دلوقتي بقيتي مراتي يعني الي اقولووو يتسمع ماشي
مي : ماشي قول
جاسرر: مش عوزك تتكلمي معي اي شب حتي لو زميلك
دي اول حاجه
اي حته هتروحيهااا
تعرفيني تتصلي عليه
لو مردتي ابعتيلي رساله
انمااا متروحيش حته غيرر لمااا اعرف
انا بغيررر علي اي حد يخصني وانتي مراتي يعني مش عوزك تبصي جمبك حتي
علشان رد فعلي سعتهاا مش هبقاا مسأؤل عليه
لبسك
مش محتاج اتكلم لانك بتلبسي لبس مناسب مش عوزك تغيريه ممنوع تضحكي معي اي حد غيري
مي 🤨 :طيب انا هسمع كلامك في كل حاجه بتقولهااا بس انتاا كمان لازم تسمع كلامي
متكلمش اي بنت معاك في الكليه حتي لو زميلتك
ممنوع تضحك معي حد غيري
بطل تقولي كلام حلووو
علشان بتكثف
اهم حاجه تخلي مسافه بينااا مش علشان مكتوب كتابنااا تستحلاهااا لاء
جاسررر بضحك : ماشي بس اخرر حاجتين مضمنش
😂😂
مي 😳: احم بس دول اهم حاجه ولسه مكملتش كلامهااا
وجاسررر باسهاااا
🤭🙄😳❤
مي مصدومه ومش بتتكلم
جاسررر: بحبك
مي بكثوف وغضب : متعملش كدااا تاني لو سمحت
جاسررر برفعه حاجب 🤨: انا جوزك يا هانم لو ناسيه افكرك
مي : اي يعني 😶😐
جاسررر : طيب انا همشي هكلمك بليل
مي تقووم علشان توصلووو للباب
جاسررر يحضنهاااا : هتوحشيني
مي مكسوفه موووت : احم طيب
جاسررر : كل ما اقولك حاجه تقولي كداا مفيش وانااا كمان
مي : لمااا احسهااا هقولهااا ولهي
جاسررر : طيب ياقلبي ويقرصهااا من خدهااا و
يمشي
مي : رخم انا بقيت مرات الرخم دا
وتفضل تتنطط
دنيااا تدخل عليهااا هيااا وياسووو
دنيااا وياسووو 😶😳🤣🤣🤣
دنيااا : البت اتجنت
ياسوو : همووووت من الضحك مي تحضنهم
ياسوو : بجد انا فرحانه بقيتي مرات اخوياااا
مي : اهاا يختي اخوكي الرخم ياسوو بصحك : دا عسسسسل
مي : عسل اسود 😂
دا قليل ادب
دنيااا : ليه عمل اي هاااا عمل اي
مي : انتووو ارخم منووو هحكلكم بكررا
ياسوو : طيب انا ماشيه دول هيركبوو العربيه ويسبوني
تدخل نازلي
يلا ياياسووو
مبروك ياعروسه ابني
مي في نفسهاا : هيااا مش طيقاني كدا ليه
نازلي : يلا علشان اخوكي مستني
ويمشوو
دنياا : هيااا مالهاا شكلهاا مش طيقاقي من دلوقتي وكمان مستنتش تسلمي عليهااا
مي : مش عارفه فكك
دنيااا : طيب وفونهااا يرن
مي : مين
دنيااا : مراد
مي : هاتي اكلمووو كداا
دنياااا : هوا تحت غيري وتعالي ننزل
مي : طيب دا انا هنفخووو دا مطلعش
دنيااا : يستاهل
****عند جاسررر
ياسووو : ماما انتي كنتي بتعاملي مي كدا ليه
حتي مستنتيش تسلمي عليهااا
جاسررر : يعني بردوو مش هتحترمي قراري يا ماما
مي دلوقتي مراتي و زعلهااا من زعلي
نازلي بزعيق : هطلقهاااا
*********************
ستووووب نكمل الحلقه الجايه
mai mohamed.

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل الثانى عشر

نازلي بزعيق :هتطلقهاااا
جاسررر بزعيق : هوا انتي عوزه اي
عوزه تخربي علي ابنك وخلاص وانا بحبهاااا
ودي مراتي مش هطلقهااا
معاذ: خلاص مش عاوز اسمع صوت
نازلي حسابك معايه في البيت لوحدنااا علشان زودتيهااا
جاسرر متنساش انهاا امك متزعقلهاش وترد في وشهااا كدا
خلوني اركز في سواقت العربيه احسن منعمل حادثه دلوقتي
الكل سكت
ووصلووو البيت
كلوو طلع علي اوضوو
عند نازلي ومعاذ
معاذ : مش هتبطلي بقاا
نازلي : انا مش عوزهااا وكمان مش من مستواناااا
معاذ : اي الي بتقوليه دا احنااا عمرنااا مبنبص لحد من مستواه كفايه ادبهاا واخلاقهاا وكمان ابوهااا محترم
وانا سالت عليهم
والبنت حلوووه مش وحشه
نازلي : بس بنت خالتوو احسن ومن مستوانااا
معاذ : يووو مش هتبطلي انا زهقت ملكيش دعووه بيه حياتوو وهوا حرر فيهااا ومتنسيش بقت مراتووو خلاص انا هنام علشان زهقت من النقاش معاكي
وينام
نازلي في نفسهاا : استني عليه دا هطلقك من ابني وهبهدلك
يامي يا انااا يا انتي
****عند مي
تنزل
وتلاقي مراد قاعد ودنياا معاه وبيتفرجوو
تقعد
مراد بابتسامه : اهلا بلعروسه
مي بغضب : متتكلمش معايه كنت مفكراك اخوياااا وهتقف معايه
فضلت قاعد هناااا
بس انتااا مش معتبرني اختك
مراد : متقوليش كدا انتي عارفه معزتك عندي
بس معلش سامحيني المرره دي
مي : طيب سماح المره دي بس
دنيااا : يلا بقا الفيلم الرعب دا هيبدااا
مي : الله دا بتاع الزومبي والا الممسل الاجنبي دا اي مززز
مراد : لحظي انك بقيتي متجوزه دلوقتي دا معداش ساعتين اي جوزك مش مالي عينك يا مدام 😂😂
مي : اكيد مش هنقارنووو بلمزز دا
شايف عنيه الزقاء وشعروو
مراد ودنياااا 😂😂😂😂
دنيااا: علي اساس جوزك اقرع دا جاسرر عليه شويه شعررر
مراد : هوا انتوو البنات كدا خاينين 😂😂
مي : طيب يا عم متقرفناش
ويقعدوو ياكلوو في الفوشارر
مي فونهااا يرن
دنيااا : مين
مي : دا جاسررر
وترد
مي : الوووو يا جساررر
جاسررر : اي يا عيون جاسررر بتعملي اي
مي بكسوف : انا مش بعمل بعد ممشيت غيرت ونزلت عند دنيااا بنسمع فيلم تحفه انا وهيااا ومراد
جاسررر بغيره : اهااا شكلوو صاحبكم قوي
مي : اهاااا دا من الطفوله دا حبيبي
جاسرر بغصب وغيره : نعم يا روحي حبيب مين
مي بتعلثم : لاء مش قصدي الي فهمتوو قاصدي اني بعزوو وبعتبرو اكترر من اخويااا صديق طفولتي
جاسررر 🤨: طيب
هتطلعي امتااا
مي : لاء لسه سهرتنااا مطوله هنسمع الفيلم وبعدين نشوف لعبه نلعبهااا وبعدين هطلع انام
جاسرر : اهااا وطبعاا انا مليش حق في ساعه من وقتك الي انتي مشغوله بيه كلوو دا صح
مي : لاء مش قصدي
جاسرر : سلام يا مي دلوقتي انا هنام
ويقفل
دنيااا : بجد انتي غبيه ينفع حد يعمل كدا دا حتي مش خطيبك دا بقاا جوزك خليلوو شويه وقت
مراد : اهااا انا لو مكانوو كنت اكيد هزعل وهتدايق
لمااا مراتي مشغوله وحتي الفوون مش هتكلمني عليه
مي : انا حاسه اني زودتهااا
هبقااا اكلموو بكررا
دنيااا : لاء اتصلي عليه دلوقتي
مي : طيب
يوووو الفوون فصل شحن
دنيااا : خلاص اطلعي حطيه علي الشاحن وكلميه
مي : سيبك اكلموو بكررا
دنياا : طيب انا مليش دعووه علشان انتي مهزقه
مي : شكرا 😂 يامحترمه
ويقعدوووو يتفرجووو ويضحكووو
******تاني يوم
يروحووو الجامعه ويعدوو علي ياسوو ياخدوهااا
يقعدوو في الكافتيريه
مي : هوا جاسرر مبنش ليه شكلووو زعلانه
ياسوو : بصراحه الي عملتيه دا مينفعش
وبعدين اخوياااا بيغيررر جداا وانتي بقيتي مراتووو
ولمااا بيزعل مش بيتصالح بسرعه علي فكرره
حرام عليكي دا بيحبك
مي : هعيط ولهي وبعدين ما انا بحبوو انا كمان دا بقاا جوزي بس زاي ما تقولي كداا بدلع عليه
طيب اروح فين علشان الاقيه
دنيااا : طيب بصوو حوليكوو كدا يمكن يكون قاعد في حته هوا وعامرر
يدورو
ياسوو : عامرر هناك اهووو روحي اساليه
مي : طيب
وتروح عامرر اول ميلاقيهااا مقربه يروح ليهاا
مي : ازيك يا عامرر
عامر : تمام هوا فيه حاجه
مي : كنت عوزه اسالك علي جاسررر فين علشان اتخنقنااا امبارح
وتبص في الارض
عامررر : متتكسفيش عارف حكالي كل حاجه بس انتي غلطانه
مي : عارفه علشان كدا رايحه اصالحووو
عامرر : طيب هقولك هتلاقيه فين
ويشاور ليهااا علي مكان وتشوف جاسرر قاعد علي ترابيظه لو حدووو بس في بنت قربت وقعدت معاه
مي : مين بقاا دي
عامرر : وحده بتحبوو روحي الحقي جوزك لتخطفوو منك
😂😂
مي 😡: دا انا اقتلهااا
وتروح
جاسرر اول ما يشوف مي يدور وشوو
مي تبص للبنت
: لو سمحتي قومي ومتقعديش معاه تاني
انا مبحبش حد يقرب من جوزي
وتقعد جنبووو وتمسك اديه
البنت : انا كنت بسالوو علي حاجه وبعدبن ازاي مراتوو
مي : كتب كتابنااا كان امبارح ☺
البنت : طيب وانا اسفه
وتمشي
مي 😡: انتاا ازاي سايبهاا تقد معاك كداا هاااا
جاسررر : ولهي علي اساس انتي مكنتيش قاعده معي مراد امبارح
مي : انتاا عارف كويس انا بعتبرر مراد اي وعارف انو صديقي من الطفوله
وعارف انوو دنياا كانت قاعده معاناا
ولا انتااا بتشك فياا
جاسرر : لاء طبعااا عمري ما اشك فيكي
بس انا بغيرررر
مي : طيب هحاول اخفف قاعده معاه بس هيفضل صديقي وهقعد معاه بس مش كتيررر
مي وتبص للارض : انا اسفه علي امبارح كان لازم اتكلم معاك
بجد اسفه بس انا مش وخده عليك لسه و بتكسف
جاسررر بتنهيده : عارف بس اناا كنت محتاج اتكلم معاكي وانتي بتقوليلي هسهرر ومعاهم وهدخل بيتنااا انام يعني مفيش وقت لياا
مي : انا اسفه بجد مكنش قصدي
جاسررر ويمسك اديهااا ويبوسهااا بحب : طيب ياروحي انا مش زعلانه
مي بكسوف : جاسررر الكل عمال يبص علينااا
جاسرر : ميبصووو واحد بيبوس ايد مراتووو مالهم همااا
فونهااا يرن
ترد
دنياا : الوو يامي لقيتي جاسرر
مي : اهاا وتصالحنااا
دنياا : طيب لما تيجي تحكلنااا تعالي بقاا علشان ناكل
مي تبص لجاسررر
وتقول : لاء انا هاكل معي جاسرر كلوو انتووو
دنياا : طيب يا بطتي
مي : بردوو بطتك 😂
دنياا : اهاا باي بقاا
وتقفل
جاسررر بحب : انا بحبك
مي وتبص في الارض : ….
جاسررر : بس اي بطتي دي انتي مش بطت حد غيري
ماشي
مي : هتتخانقووو ولا اي
جاسررر : اهاااا
ويقعدوو ويتكلموووو
*اليوم يعدي وكلووو يروح علي بيتووو
******الايام تعدي وحب مي وجاسررر بيكبررر وبيتعلقوو ببعض اكتررر
بس اكيد مش هتفضل الحياه ماشيه كدا لازم شويه مشاكل
زاي متقولووو الحززن قال لازم اتدخل 😂🤝
**في مطارر القاهرره
توصل طياره امريكاااا
تنزل بنت بملامح عربيه للكن اللبس امريكي
وتتقدم وتلاقي شخص مستنيهااا
البنت : انطي نازلي ازيك
نازلي : منارر تمام وانتي
منارر : انا تمام
نازلي : لازم نبدا الخظه من دلوقتي
منارر بشرر : اكيد وانا جاهززه
********************اي توقعاتكم للحلقه الجايه ابهروني 😂
يتووووب نكمل الحلقه الجايه
mai mohamed.

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل الثالث عشر

مي واقفه في البلكونه
وسرحانه
وفجاه فونهااا يرن
مي بحب : الوو ياروحي
جاسررر : اي ياحياتي
عمله اي النهارده
مي بزعل : يوم رخم علشان مش شوفتك
جاسررر بضحك : اعمل اي ياروحي كنت تعبان وكان في صفقه في شغل بابا وكان لازم اعملهااا انتي عارفه. انوو تعبان من الشغل
مي : اهاا علشان كدا ولهي ساكته بس وحشتني جدااا
جاسررر : وانتي ياحياتي وحشتيني جداااا
مي لسه هترد : استني لحظه ياجاسررر
وتلاقي مراد ودنيااا في الشارع
مي تنادي عليهم
****
دنياااا قاعده زهقانه وتقوم تروح عند مراد
دنياااا : اي رايك نروح نلف ونشتري حجات ونادي علي مي
مراد : امشي يابت
دنياااا : يارب تكسب يخليلك عيالك
مراد بضحك : انتي بتشتغلي شحاته من ورانااا 😂😂
دنيااا : قوم بقااا
مراد : طيب
وينزلوووو
وهمااا مروحين يقابلوو عامررر
عامررر : ازيكم بتعملوو اي في الوقت دا
مراد : دنيااا الزفت عوزه تجيب بيتزا
وتلف شويه
عامررر يبص لدنيااا بحب : اهاا ازيك يادنيااا
دنيااا بابتسامه : تمام. وانتاااا
وتبص جنبهااا بفرحه وتمسك ايد عامررر بلغلط
عوزه ايس كريم وهنجيب ل بطتي كمان
وتاخد بالهااا
دنيااا بعتزار وكسوف : مكنس قصدي ولهي فكرتك مراد
عامررر بحب : ولا يهمك
مراد : طيب خليكي معي عامرر علي لمااا اجيب الايس كريم
دنيااا : طيب
ويمشي
دنيااا : انتااا مجتش الجامعه النهارده ليه
عامرر: كنت بشوف ماما في المستشفي
دنيااا بقلق : مالهااا هياا تعبانه
عامرر بحزن : عندهااا كانسررر في الدم
دنيااا وتحط اديهاا علي بقهاا. وعيونهاا تدمع : الف سلامه عليهاا بجد زعلت ربنااا يشفيهااا بس انا لازم اروح اطمن عليهااا هياا في مستشفت اي
عامرررر : في ….. بس متتعبيش نفسك
دنيااا : دي زاي امي بلظبط
مراد ييجي
مراد : يلا نمشي
دنياا : يلا وتبص لعامررر معي السلامه
عامررر بحب : معي السلامه
ويمشووو
يقربووو يدخلوو العمارره
يلاقوو مي بتناديمن فوق
مراد : مي الي بتنادي دي صح
دنيااا : اهااا بطتي
مي من فوق : كنتوو فين من غيري
دنياا : كنااا بنتمشي وجبنااا ايس كريم وبيتزااا
يلا انزلي
مي : نازله هلبس وانزل
ويدخلووو
مي : الوو ياجسورتي معلش كنت بشوف دنياااا
الكلبه كانت بتتمشي هيااا ومراد وجابووو بيتزا وايس كريم
جاسررر : طيب يعني انتي واقفه في البلكونه
مي : اهااا واقفه اومال شفتهم ازاي
جاسررر : طيب لابسه اي
مي : طرحه وتيشيرت بنص كم وبنطلوون جينس
جاسرر : طيب ادخلي وليااا كلام تاني معاكي لمااا اشوفك
مي : حاضرر يارخم
طيب انا هقفل بقاا علشان هنزل اكل معاهم
جاسررر بغيظ : لاء
مي برجاء : علشان خاطري لو بتحبني
جاسررر بتافف : يوو طيب بس متتاخريش نص ساعه والاقيقي رنيتي عليه ماشي
مي بفرحه : حاضر ياجسورتي
جاسرر بحب : هتوحشيني
مي بكسوف : وانتااا كمان
وتقفل
***عند جاسرر
نازلي : جاسررر انتااا بتعمل اي
جاسرر : مش بعمل كنت بكلم مي
نازلي بغيظ : بقالك ساعتين بتكلمهاااا
جاسررر : ولهي مفيش ورايه حاجه خلصت شغل ودراسه
وبعدين دي مراتي اكلمهااا زاي ما انا عايزز
نازلي : طيب
يلا علشان الاكل جهززز
جاسررر : حاضرررر
****عند مي
نزلت عند دنيااا وكلوو البيتزا
والايس كريم
مراد ; لحقتوو كالتوو مفاجيع
مي : اي دا احنااا مبنكلش
مراد : اهااا بلظبط دا انتي قفلتي معي جوزك علشان الاكل
مي : لاء انا مسمحش
وفونهااا يرن
مي بصدمه : يلهوووي دا جسوره اقول ليه اي
وتفضل تلف حولين نفسهاااا
دنياااا بضحك : ردي طيب
مي بخوف : لاء
دنيااا : طيب انا نسيت اقولك حاجه
مي : هبقااا انزلك
دنيااا : طيب
مي : باي بقاااا
وتطلع
تدخل من الباب
مي : ولهي كنت في الحمام 😂😂😂😂
….
************************
ستوووب نكمل الحلقه الجايه
mai mohamed.

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل الرابع عشر

مي : ولهي كنت في الحمام 😂😂
جاسررر بعدم تصديق : ولهي بتكدبي علي جوزك ياهانم
مي بتمثيل العياط : ولهي نسيت خالص واتلهيت في الاكل اسفه 😔😔
جاسرر. : طيب سماح المره دي بس لو اتقررت
مي بتسرع : لاء لاء مش هتتقررر يا حبيبي
جاسرر : اوك
ويفضلووو يتكلمووو
تاني يوم
فون مي يرن
برقم غريب
مي : الوووو
صوت انوثي : مي معايه
مي : اهااا انتي مين
الصوت : فاعله خيررر المهم جوزك هتلاقيه في كافيه …..الساعه 7 معي بنت
مي : انتي هبله بتقولي اي
الصوت : انا قولت ليكي هتلاقي جاسرر هناك
وتقفل
مي لنفسهااا : دا هبل اكيد وحده بتستفزك يا مي متشكيش فيه
يوووو طيب روحي وبصي من بعيد
وتنزل لدنياااا
مي : الحقيني فيه مصيبه
دنيااا ومراد : فيه اي
مي : وتحكلهم …..
مراد : لاء دا اكيد حد عاوز يوقع بينكم
مي : مش عارفه عندي احساس بكدااا بس هروح
دنيااا : طيب هاجي معاكي
مي : لاء هروح لوحدي هوا فاضل نص ساعه
وهاجي احكلكم
دنيااا ; طيب
وتمشي
*****عند جاسررر
جاسرر قاعد معي عامررر وفونووو يرن
(نفس القصه )
عامررر : طيب اي غرض البنت دي
جاسررر : لازم اروح بس مش علشان شاكك لاء علشان اعرف اي الي بيحصل
عامررر : طيب وانا هاجي معاك
جاسررر : طيب
ويمشوووو
**&&&&&
توصل مي علي العنوان
وتدخل الكافيه
تسال علي اسم جاسررر وتلاقيه
وبعدين تلاقي واحد حط ايدوو عليهااا
مي بخضه و تبعد اديه : انتاا مين حضرتك غبي ولا اي
الشخص : انا مش غبي ويبصلهااا بمكررر
*&&
جاسررر يوصل المكان
ويدخل
يلاقي
شخص بيشد مش في حضنووو وهيااا واقفه وشافوو وهواةبيحط ايدو عليهااا
*
مي : شيل ايدك وتلاقي جاسررر
وتجري عليه وهياا بتعيط
جاسرر يطلع بررا الكافيه ويشد مي من ايدهااا
مي تحاول تحضنوو وهيااا بتعيط
جاسررر بغضب وكرره : ابعدي عني اوعي تقربي لياااا يا خاينه
مين الي كنتي معاه دا وياترررا في حد غيروو
انتي ماشيه علي حل شعرك بقااا مش لاقيه حد يربيكي
مي بصدمه وكسررره : انااا شكررا جدا لصقتك فيااا بجد
جاسرر بقررف: تعرفي متتكلميش
مي : انتي ناسي اني مراتك ولا اي
جاسررر : ميشرفنيش
مي بصدمه : ولا يشرفني انا كمان
جاسررر بدون وعي : انتي طالق
مي وكان حد غرز قلبهاا بسكينه والدموع في عنيهااا : بجد هتندم هيجي فيووم وتعرف اني مظلومه وسعتهااا هيكون الاوان فات
بجد هتندم وانا مش هسمحك
حسبي الله ونعم الوكيل 💔😭
جاسررر والدموع في عنيه وبزعيق : مش هندم ومش عاوز اشوف وش وحده زيك تاني
*&
مي توصل بيتهم وتطلع تعيط
دنيااا ومراد يروحووو وراهااا
دنيااا : مالك
مي بعياط وقهررر : جاسررر طلقني
دنياا بصدمه : اي. وتحضن صحبتهااا وتعيط
مي. وهيااا بتقوم وتحط هدومهااا في الشنطه
دنياااا : هتمشي هتروحي فين
مي : دنيااا سبيني
****عند جاسرر
يوصل البيت ويفضل يكسررر في اوضتوو
معاذ ونازلي وياسووو ويطلعووو
معاذ : هوا فيه اي
ياسووو : بخبط ومش بيفتح
نازلي : افتح يا جاسرررر
وفي سرهاااا : اكيد الخطه نجحت
فووون ياسوو يرن
ياسوو : الوو يا دنيااا مال صوتك
دنياا بعياط : جاسرر طلق مي
ياسوو :بيتقولي اي
دنيااا : اهااا ومي هتسافرررر ومش عارفين نمنعهااا
ياسوو : اي الي حصل
دنيااا : تحكلهااا ……….
ياسووو: ازاي انتي بقولي اي
انا هشوف جاسررر
وتقفل
وهياااا رايحه علي اوضت جاسررر
تسمع امهاااا
**عند نازلي في الاوضه
نازلي بضحك وانتصار: كان اختياري ليكي صح يا منارر فلوسك هتوصلك
منار : علي اي بس
😈
نازلي : انا فرحانه جدااا انهم اطلقووو خطتنااا نجحت
**
ياسوو بصدمه والدموع في عنيهاا: مش قدره اصدق امي تعمل كدااا
وتروح علي اوضه جاسررر
تخبط وتدخل
جاسررر : اطلعي بررا سبيني في حالي
ياسوو بغضب وتعالي صوتهااا لاول مره علي اخوهااا وبعياط : انتااا كسرت قلب صحبتي واتهمتهااا انا بتخونك ومسمعتهاش وطلقتهااا
انا مش هسمحك
الي اتعمل كان خطه علشان تقعوو فيهااا
جاسرر بغضب : انتي هبله انا شوفت بعيني ومين اصلا هيعمل خطه علشان يفرقنااا
ياسووو بانكسارر : امك نازلي هانم
جاسررر بصدمه وعدم تصديق : لاء انتي بتكدبي
ياسووو : لو مكنتش سمعتهااا دلوقتي بوداني مكنتش صدقت
جاسررر والدموع في عنيه : ازاي تعمل فيااا كدا ازاي قدرت
ويقعد ويحط راسووو بين اديه ويقول بصوت مكسور : انا كسرتهااا اتهمتهااا وطلقتهاااا
يارب سمحني 💔
ياسوو بعياط : انتاا خسرتهااا انتاا مكنتش بتحبهااا ولا بتثق فيهااا صحبتي هتريحك
وهتسافررر برا مصررر ومحدش يعرف فين
هتفضل تندم طول العمرر
جاسررر بصدمه : بقولي اي هتروح فين
ياسووو بسخريه : تهمك للدرجه دي
انا معرفش زمانهااا طلعت من بيتهم علي المطار دلوقتي
انتااا خسرتهااا وخلتهااا تبعد عنااا ربنااا يسامحك
بس مي مش هتسامحك ولا انا كمان
وتمشي وتسيبووو
جاسرررر يفضل يمشي في الاوضه
ويطلع علي برررا
ويناد ي
ماما يا نازلي هانم
بزعيق
معاذ : في اي
نازلي : مالك يا ابني اهدي دي متستاهلش
جاسررر وهوا بيعيط : خلتيني اظلمهاااا كسرتيني يا امي
ليه عملت ليكي اي
ردي عليه
نازلي مصدومه
معاذ : في اي بتزعق كدا ليه
جاسررر : هقولك الهانم عملت اي خلتني اطلق مراتي ويحكيلووو
معاذ بصدمه : الكلا دا بجد ويبص لنازلي
وياسووو
ياسووو : اهااا صح وسمعتهااا بودني
جاسررر يطلع يجري
معاذ : انتاا رايح فين
جاسررر : هجبهااا وهتجوزهااا تاني
****
مي تاخد شنطتهااا وتركب تاكسي
توصل المطاررر
وتبص وراهااا
ودموعهااا تنزل
مي في نفسهااا : انتااا كسرتني وانا بحبك وشكيت فيااا
بس انا هنساك
وتدخل
**بعد خمس دقايق
جاسررر يوصل ويفضل يلف ويدور
يسال علي اسمهاااا
ميلاقيش حد
الاستقبال : في طياره طلعت من خمس دقايق
علي فرنساااا
بس مفيش اسم حد في الطياره زاي ما بتقول
جاسررر بكسره : خلاص انا خسرتهااااا
ويمشي
يوصل البيت
كلهم يقومووو
ياسووو : لقيت مي قولي
جاسرررر بدموع : لاء
ويقع في الارض
نازلي بصريخ :جاسررررر
*********************
ستووووب نكمل الحلقه الجايه
mai mohamed

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل الخامس عشر

بعد مرور سنتين
في شركه الشافعي
داخل الشركه بكل هيبه الشركه
موظف 1: المديررر وصل
موظف 2: طيب يبطل كلام احسن نتهزق
الموظف 1: مش عارف معندوش قلب كدا ليه لمااا كانت المديرر التنفيذي للشركه كان شب محترم جداا وهادي
دلوقتي بقاا فظيع
بس اموت واعرف هوا كان كاتب كتابوو اي الي حصل وخلاهم يطلقووو كان باين انوو بيحبهاا
الموظف 2: بيقولوو اطلقوو وسافررت ومحدش عرف عنهاا حاجه بقالهااا سنتين اهووو
وفي نفس اليوم
تعب ودخل المستشفي
الشركه كلهاا عرفت انوو ابن مديرر الشركه بيمووت في المستشفي
دا قعد تلت شهور في غيبوبه وكان تعبان خالص
الموظف 1 : بجد صعبان عليه
السكرتيره : المديررر عاوزكم
الموظف 2: يلا دا احناا هنتهزق
ويطلعوووو
عند جاسررر
السكرتيره : انا بلغتهم وهيطلعووو
جاسررر : اتفضلي انتي علي شغلك
يدخلووو
جاسررر بحزم : فين التصميم بتاع المشروع
الموظف 1: حضرتك لسه مخلصنهووش
جاسررر بزعيق : ازاي انا قايل اسبوع ويخلص عوزين شهررر علشان تخلصووه
الموظف 2: احنااا اسفين
جاسرر : اتفضلوو برا لو مخلصش بكررا
تنزلوو تاخدوو حسابكم ملكوش شغل هنااا
يلا اتفضلوو
يخرجووو
يقعد جاسرر علي المكتب ويحط راسوو بين اديه ويقول : انا بقيت كدا ازاي ياربي
روحتي فين يا مي كسرتيني من بعدك
****في اسكندريه
علي البحرررر
بنت قاعده وباصه للبحررر وحجابهااا عمال يطيررر من الهوا
وهيااا سرحانه كانهااا بتشكي للبحررر
ويجي حد من وراهااا
: مي سرحانه في اي
البنت تبقااا بطلتناااا مي
مي بابتسامه : مش سرحانه عادي
وبعدين اي جابك ورايه انا سبت الشركه وجيت هنااا منك تيجي ورايه
الشخص بضحك : اهااا وراكي وراكي
مي بضحك : يخرب بيتك يا مروان
مروان : اتكلمي معي مديرك باسلوووب احسن من كداا
مي بسخريه : ياعم احنااا برا الشركه
مروان : طيب ياختي 😂😂🤝
مي : في مديررر شركه يقول ياختي انا لوكال
مروان : ربنااا يخليكي 😂
مي : بجد مش هلاقي صديق زيك ابدااا بجد شكررا علي كل الي عملتوو معايه
مروان :انا معملتش حاجه ربنااا الي بعتني ليكي يوم ما شفتك وانتي بتدوري علي شغل
مي : اهاااا وكمان وظفتني عندك وبوسطتك خلتني اكمل تعليم هناااا
بجد شكررا ليك
ودي اخرر سنه
مروان : متقوليش كداا احناا اعززز صحاب
مي : اكيد
مروان : يلا بقاا نروح الشركه
مي : هروح بعدك سبني شويه لوحدي بس يا جاسررر
مروان بحزن : جاسررر 💔
مي والدموع في عنيهااا وتمسحم بي اديهاا بسرعه : انا اسفه اتلغبط
مروان بحزن : لسه بتحبيه لسه بتفكري فيه
دول سنتين مش يومين
مي بكسره قلب : اكدب عليك لو قلت لاء بس بجد مش هسامحووو
مروان : طيب مش هتقبلي عرضي بقاا
مي بجد : مروان انا قولت ليك انك اعزز اصحابي انماا اكترر من كداا لاء مقدرش اقبل عرضك انا اسفه
انا في الحالتين هكسرر قلبك
لو وفقت اتجوزك هبقاا بخدعك لاني مش بحبك ومش هقدر احبك بجد
مروان بحزن : طيب ودي اخرر مره هطلب منك الطلب دا او هسالك
مي ; مش عوزاك تزعل مني
مروان: لاء في حد يزعل من اعززز اصحابووو
مي بشكرر : بجد اعزز صديق
ويفضلوو شويه
ويمشووووو
***في شركه الشافعي
فون حاسررر يرن
جاسررر يرد بسرعه : اي لقيتهااا
الشخص : اهااا انا شوفتهاا دلوقتي قاعده معي واحد في اسكندريه
جاسرر بصدمه : اسكندريه
انا هركب اول طيارب لسكندريه وهكون عندك
المهم متغبش عن بالك
الشخص : اكيد انا هفضل وراهم
ويقفل
جاسرر بفرحه : اخيرررا لقيتك
ويتصل علي ياسوو
جاسرر : لقيت مي قولي لدنيااا ومراد
هياا في اسكندريه
انا هجبهاا وهاجي
ياسوو بفرحه وعدم تصديق : بجد انا هقول ليهم
هماا تلاقيهم عند عموو محمد في المستشفي دا لماا يعرف احتمال يفووق من الغيبوبه
جاسررر : يارب
ويقفل
** في مستشفي ……
دنيااا : يادكتور بقالوو سنتين في غيبوبه ازاي متقدروش تعملوو حاجه
الدكتور : هنعمل اي ادعووو هووا دا الحل الوحيد
دنيااا : يارب
وفونهاا يرن
بعد خمس دقايق
تروح اوضه محمد
مراد : مالك بتجري كدا ليه وبتعيطي ليه
دنيااا بفرحه وعياط : مي لقينااا مي
مراد : اي
وفجاه يسمعوو صوت الجهاز
دنيااا بزعيق : يا دكتور
مراد : هروح اناديه بسرعه
دنيااا بعياط :…….
***********************
ستووووب نكمل الحلقه الجايه
mai mohamed

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل السادس عشر

جاسررر يركب الطياره
ويوصل الاسكندريه
يقابلوو الشخص
جاسررر : عرفت مكانهااا
الشخص : اهااا هيااا شغاله في شركه للمعمار وهياا المهندسه الرائيسيه
جاسررر : طيب يلا علي الشركه
وبعد نص ساعه يوصلوو للشركه
جاسرر يشرفهااا وهياا بتركب تاكسي
يمشي وراهااا
لحد متوصل عماره
يسال البواب
جاسرر : هياا الانسه الي طلعه دي ساكنه في الدور الكام
البواب : حضرتك عاوزهاا ليه
جاسررر : انا قريبهااا
البواب : اهاا هياا في الدور التالت اول شقه
جاسرر : شكررا
ويطلع ويركب الاسنسيررر
يوصل عند باب بيتهااا
ويخبط
***عند مي
تدخل
وتغيررر تلبس ترينج بكم
عليه سبونج بوب
لونوو اصفررر
وكانت بتحضرر الاكل
الباب يخبط
مي : اكيد البواب
وتحط طرحه وتفتح الباب
مي بصدمه : جاسررر
جاسرر بحب وشوق وندم : مي
مي بغضب : انتاا عرفت مكاني ازاي وعاوز مني اي
جاسرر : خلينااا نتكلم بس
مي : مفيش بينااا كلا
وكانت هتقفل الباب
جاسررر يحط رجلوو ويفتح الباب ويدخل ويقفل الباب وراه
مي بصدمه : حضرتك اهبل اطلع براا مينفعش كداا
جاسررء : انا عاوز اكلمك بس
مي بنفاذ صبرر : تشاور ليه يقعد اتفضل
ويقعدوو
جاسرر بندم والدموع في عنيه : انا اسف بجد اسف ويمسك اديهااا
مي تبعد ايدوو بعصبيه : ابعد عني انتااا مبقاش ليك الحق تعمل كداا دلوقتي
جاسررر : انا اسف ولهي انا دورت عليكي
عرفت مين الي وقعنااا في بعض
مي بسخريه : ولهي المفرود اعمل اي دلوقتي احضنك واقولك وحشتني
انتاا عارف عملت فيااا اي انتااا دمرتني
انا سبت بيتي واهلي وصحابي بسببك
متعرفش عانيت قد اي
ومعرفش اخبار عن حد فيهم عايشه لوحدي بموت كل يوم
وانتااا بكل بساطه طلقتني من غيرر متسمعني
شكيت فيااا وفي شرفي
انتاا دمرتني
وبعد دا كلوو انا مش قدره اكرهك انا بكره نفسي بجد ومش هسمحك
جاسرر كل دا ودموعوو بتنزل : انا اسف
مي : واسف مش هتقبلوو لو سمحت اخرج
جاسررر بغضب : هخدك معايه انتي سامعه مش هسيبك لوحدك
وفجاه فونووو يرن
جاسررر : الوو يا دنياااا
مي اول ما تسمع اسمهااا عيونهااا تدمع وتنتبه لكلاموو
جاسررر بقلق : انا هجبهاا وهاجي لو حصلوو حاجه هقلب المستشفي
هيااا معايه اهااا
سلام انتي
مي : في اي ومين الي هتيجي معاك
جاسررر بزعيق وغضب.: انا سمعتك وانتي كمان اسمعيني هنسافرر دلوقتي يلا البسي
مي : لاء
جاسررر : حتي لو علشان ابوكي
مي بلهفه وخضه : بابا مالوو هوا كويس
جاسرر : من بعد ممشيتي وهوا في غيبوبه بقالوو سنتين وانا وياسوو ودنيااا ومراد وعامررر
وبنروح علي طول بس تعب لمااا سمع اسمك انا لماا عرفت قولت لدنيااا وهياا كانت عندوو قالت قداموو
مي بدموع : يارب ليه بيحصل معايه دا كلووو مش هقدررر
وتبص لجاسررر كل دا بسببك
جاسررر : انا زنبي اي لمااا اشوف مراتي واحد حاضنهااا وحاطت ايدوو علي كتفهااا هفكررر في اي.
وبعدين قولت ليكي كان حد عاوز
مي بستهزاء: وعرفت مين بقاا 😏😒
جاسررر بكسر قلب : اهاااا امي
مي 😳 بصدمه وعياط : كنت حاسه انهااا مبتحبنيش وعرفت ازاي بقاا
جاسرر : ياسووو سمعتهاا بتتكلم في الفون وعرفت وجت قالتلي
مي : الكلام دا مفيش منووو فايده
جاسررر : طيب يلا البسي علشان نروح لا بوكي
مي : طيب
وتلبس
وتركب جنبوو العربيه
وينزلووو عند المطارر
ويركبوو طياره
ويصلوو المستشفي
ياسووو ومراد وعامرر ودنيااا واقفين
يلاقوو جاسررر ومي
دنيااا وياسوو يجروو عليهااا
ويعيطوو
مي بعياط : وحشتوني وتحصنهم جامد
دنياااا : انتي كويسه كنتي بتاكلي كويس 😭😭
ياسووو : كنتي عايشه فين دا كلوو كنتي بتنامي فين ومكلمتناش ليع نستينااا
مي 😭: ابدا كل يوم بفتكركم وبفضل اعيط
عوزه اشوف بابا وبعدين هحكلكم
وتقرب من اوضتوو
مراد : عمله اي يامي
مي : انا تمام وانتااا
مراد يحضنهااا: وحشتيني جدااا كل دي غيبه
مي بكسوف : وانتااا كمان
وتبعد عنوو وتسلم علي عامررر
جاسررر واقف وعينوو حمررا : اتفضلي ادخلي لعمي محمد الاول
مي بقرف : داخله
وتدخل
تلاقي منظرر مكنتش نفسهاا تشوفوو اخلي حد علي قلبهااا نايم مش بيتحرك
والسلوك داخله وطالعه من جسمووو واجهزه
مي والدموع في عنيهااا : انا اسفه
وتقرب عليه وتحضنووو
مي بعياط : بابا اصحي مش هسيبك تاني بابا
وتلاقي ايدوو اتحركت
مي تطلع جري وتقول ليهم
عامررر ينادي الدكتور
وبعد ربع ساعه الدكتور يطلع
مي : بابا كويس
الدكتور : اهااا دي معجزه انوو فاق احناا فقدنااا الامل بصراحه هنستنااا 24 ساعه وهننقلوو اوضه عاديه
بس ممكن يكون حصل ليه مضاعفات او حاجه لسه مش عرفنهااا
فا خلوو بالكوو لوصحي
مي : طيب
ويقعدوو قدام الاوضه
مي ودنياا وياسوو
وفي وشهم عامرر وجاسرر ومراد
فون مي يرن
مي : الوو يامروان
مروان : انتي فين مش هتيجي الشركه
مي : انا في القاهره
علشان وتحكيلووو
مروان : انا هاجيلك
مي : ملوش لزوم بقااا
مروان : مي انا جاي ابعتيلي اسم المستشفي
مي : اوك. اسمهاا ……
وتقفل
دنيااا : مين دا
مي : دا اعزز اصدقائي زيكم كداا دا الوحيد الي وقف جنبي لمااا روحت اسكندريه
ياسوووو : طيب
جاسررر بغيره : اهااا انتي روحتي هناك علشان تصاحبي وكمان مديااه رقمك
مي بغضب :……
**********************
ستووووب نكمل الحلقه الجايه
mai mohamed

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل السابع عشر

جاسررر بغيره : اهااا انتي روحتي هناك علشان تصاحبي وكمان مديااه رقمك
مي بغضب :وانتاا مالك اكلم الي انا عوزاه انتاا ملكش كلمه عليه
انتاا مين علشان تقولي كداا
جاسرر بغضب ; انتي ازاي بتردي عليه كداا هااا ولا علشان عشتي لوحدك بقاا
مي بستهزاء : عاوز وحده مشيت بعيد عن اهلهااا وصحابهاا وعاشت لوحدهاا تبقاا ازي اكيد انا مش مي بتاعت زمان انا اتغيرت واتغيرت جدا
دنياا تحضن مي : اهدي ياقلبي خلاص كل حاجه عدت
مي تعيط
ياسوو والدموع في عنيهاا : جاسرر ملكش دعوه ب مي تاني ولا تكلمهاا لو هتتخانق روح احسن
انتاا خلتهاا تعيط
وتمسك ايد مي
جاسرر بغضب وزعيق : بقيت انا الزفت كلوو زعلان مني انا الغلطان
الممرضه : لو سمحتم صوتكم عالي انتوو في مستشفي
احناا هننقل المريض اوضه تانيه تقدرو تشوفوه
مي : طيب
–بعد شويه ينقلووه في اوضه تانيه
والكل يدخل
مي ماسكه اديه
يبدا يفووق
مي بفرحه : بابا
محمد ويحط ايدوو علي راسووو : اه انا فين وجيت هناا ازاي
مي بحزن : انا اسفه بجد
انتااا بقالك سنتين في غيبوبه في المستشفي
محمد بصدمه : ازاي دا جاسرر خطبك من يومين والمفروض كتب الكتاب النهارده
الكل مصدوم 😳😳
مي : لاء ولسه هتتكلم الدكتور دخل
الدكتور : لو سمحتم اتفصلوو برا علي لمااا اطمن عليه
والكل يطلع
**برررا
مي : ازاي دا يحصل بابا بيقول اي
مراد : اهدي بس
الدكتور يطلع
مي : بابا كويس يا دكتور دا وتحكيلووووو
الدكتور : الظاهرر انوو الغيبوبه عملت ليه فقدان زاكرره نصفي يعني زاكرتوو وقفت عند اليوم دا
ولازم تعيدوو ليه الي حصل
علشان اي صدمه ممكن يحصل حاجه مش متوقعنهااا
مي والدموع في عنيهاا : يارب ليه بيحصل كداا معانه
ياسوو تحضنهااا
جاسرر : طيب يادكتور هيخرج امتااا
الدكتور : يومين وهيخرج حالتوو بقت مستقرره
جاسرر : طيب شكرررا
الدكتور : دا واجبي
ويمشي
عامررر : طيب هنعمل اي دلوقتي
مي : اكيد هنعمل زاي مقال الدكتور
انا اهم حاجه بابا عندي
جاسررر : وانا هعمل اي حاجه علشان عمي محمد دا زاي والدي
مي بقرف : ولهي انا مش عوزه اي خدمات منك بس هعمل اي
جاسرر : وانا مش بعمل كدااا ليكي انا بعملوو لعمي محمد
عامررر : طيب انا همشي وهجلكم بكررا
مراد : استني خد دنيااا وياسووو ومي معاك
مي :نعم ياخد مين ولهي مهتحرك انا قاعده معي بابا
مفيش نقاش
مراد : خلاص خد ياسوو ودنيااا ومش عاوز كلام كتيرر
ياسوو ودنياا : يوووووو هنيجي الصبح بدري
جاسرر : طيب
وياخدهم عامررر
مراد وجاسررر يقعدوو
ومي تقعد قدامهم
صوت رجولي : مي
مي تبص وتقول : مروان
مروان : انتي كويسه و والدك كويس
مي بامتنان. : احناا تمام انتي اي جابك بليل كداا كنت جيت بكررا
مروان : ينفع اسيبك بردوو
مي تضحك : بجد شكررا ليك
جاسرر بغيظ وغيره : شوفت يامراد ناس ناكرين للجميل
اي دا
😒😒 ويبص ليهاا
مي 🤨 : بجد في ناس زباله في المستشفي دي يا مروان الواحد عاوز يمشي من وشهم
جاسرر بغضب : لمي نفسك
مي : هوا انتاا شايفني متبعترره
يا. مش فاكرره اسمك اي
فكرني كدااا
مراد : متبطلوو بقاا انا صدعت
مي : انتااا شايف بيقول اي
جاسرر : ولهي انا اقول الي انااا عاوزو
مراد : جاسررر خلاص
مروان : مي عاوزك تعالي نجيب شاي ونطلع
مي : اوك وتبص لجاسرر بقرف
ويمشووو
مراد : اهدي ياجاسررر في اي مش قادرر تتحكم في غضبك احنااا ما صدقناا وبعدين يمكن ربنااا عمل دا كلوو علشان ترجعوو لبعض
جاسرر : مش قادر بتستفزني جدااا
وشايف بتبصلي ازاي
والواد الملزق الي اسموو مروان دا
عاوزك يا مي قال
مراد بضحك : ولهي انتاا مسخرره لماا انتااا غيران كداا بتتكلم معاهاا كدا ليه
جاسرر بحزن : بجد بحبهااا لسه بحبهاا انا غلط بس مش بايدي اعمل اي كلوو من نازلي هانم
مش هسامحهاا
مراد : مسرهاا تعرف الحقيقه
**عند مي
قاعدين في كافتيريه
مي : كنت عاوز اي بقاا
مروان : دا جاسررر صح
مي : اهااا
مروان : وانا اقول فاكرره لمااا كنتي بتشوفي الجرنال وشوفتي صورتوو
اكيد كنتي متابعه اخبارو
علشان كدا كنتي بتجيبي الجرنال علي طول
لانوو رجل اعمال مشهور دا صاحب شركات الشافعي
وتفضلي تعيطي
كنت بفضل اسال نفسي بتعيطي ليه
مي والدموع في عنيهاا : انا مش قادره بجد
انا ………
***********************
ستوووب نكمل الحلقه الجايه
mai mohamed.

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل الثامن عشر

مي والدموع في عنيهاا: انا مش قادره
بجد
انا بحبوو مش بكرهوو
بجد مش قادره اكرهوو انا بعشقووو يمكن الكلمه دي قليله متعرفش قلبي بيوجعني قد اي لمااا بشوفوو
وانا كنت مراتوو كان حياتي جوزي وابويااا واخويااا وحبيبي
في لحظه كل دا انتهي
كسرني بجد
يمكن دي كانت موامرره علينااا بس كان سمعني دا طلقني في سعتهاااا
قلبي بيوجعني بجد
حاسه اني هموووت
مروان بخوف : مي اهدي متعمليش في نفسك كدااا
مي بضعف : انا تمام هيحصلي اي يعني
وتقوووم
تمشي شويه
وتروح واقعه
مروان بصدمه : مي
ويقرب
يلاقي جاسرر جاي جرري
ويشلهااا
جاسرر بخووف ولهفه : مي انتي كويسه
وياخدهااا وينادي علي الدكتور
جاسررر : فين الدكتور حد يناديه ويزعق
الدكتور : في اي بتزعق ليه
جاسررر : مش شايف
الدكتور يشوف مي : طيب دخلهااا الاوضه دي
ويدخلهااا
الدكتور : اطلع برررا علشان اكشف عليهااا
جاسررر : لاء طبعاااا انا عاوز دكتوره مش هخليك تقررب منهااا
الدكتور : اهدي واطلع برررا
جاسرر بزعيق : انتاا سمعت انا قولت اي شكلك متعرفنيش انا جاسرر الشافعي اقفلك المستشفي دي كلهاا
الدكتور بتوترر وخوف : طيب
هنادي الدكتوره
ويطلع
جاسررر يمسك ايد مي : انا اسف انتي عشتي كل الحجات دي
اسف بجد انا هعوضك عن كل حاجه
سامحيني
ولهي بحبك زاي مبتحبيني ويمكن اكتررر
ويطلع
الدكتوره تدخل
مروان : مي عامله اي
جاسرر بقرف : هتبقاا تمام متخفش
الدكتوره تطلع : هياا مش اول مرره يحصلهاا كدا صح
دا غلط عليهااا دي عندهاا ضيق في التنفس ونبضات قلبهااا مش مستقرره
غلط الزعل او العياط او الانفعال
مروان : اهااا حصل كدااا وتعبت جامد
والدكتور حجزهاا شهرر في المستشفي
وهياا كمان عندهاا انميااا حاده
وكانوو بيحطولهاا اكياس دم
الدكتوره : اهااا يبقاا تخدوو بالكم منهاا ومتخلوهاش تزعل
جاسررر : حاضررر وشكررا
الدكتوره : العفووو
جاسرر : شكلك كنت صاحبهااا
جدااا
مروان : اهااا انا اعرفهااا من بدري بقالنااا سنتين الا شهرر
جاسررر : اهاااا
ويقعدووو قدام الاوضه
*****تاني يووم
مي تصحي وتطلع وجاسرر ومروان
يسندوهااا وتروح تقعد قدام اوضه محمد
ودنيااا وياسوو ييجووو
وبعدهم عامررر
عامرر : انا هنزل اجيب سندوتشات علشان محدش اكل من امبارح
ياسووو : ودنيااا هتروح معاك علشان عوزين حاجه تجبهاا لينااا
دنيااا تبصلهااا بتوعد : اهااا
عامررر : اوك يلا
وينزلوو
عامررر : هنجيب من المطعم دا
دنيااا : اوك وانا هجيب كانزز
عامرر بعصبيه : لاء هتروحي معايه
دنيااا : فيهاا اي لو روحت لوحدي
عامرررر : طيب انا هقولك
دنياااا انا بحبك
وعاوز اتجوزك
انتي عارفه اني بشتغل المديرر التنفيذي لجاسررر
وكنت مستني ظروفي تنظبط واقولك واتقدم لابوكي
دنيااا بصدمه وكسووف وعنيهاا دمعت : انتااا بتقول اي وتعيط عامرر بقلق : مالك انتي زعلتي من الي انا قولتوو انا اسف خلاص
دنيااا : لاء مش قصدي
عامرر : اومال
دنيااا وتبص في عنيه
انااااا بحبك
عامررر بصدمه : …..
********************
ستووب نكمل الحلقه الجايه
mai mohamed.

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل التاسع عشر

دنيااا وتبص في عنيه
انا بحبك
بصووت واطي
عامرر بصدمه : ليلي
دنيااا تبص تلاقي بنت باين عليهاا الهدوء وجميله
ليلي : ازيك ياعامرر عامل اي
عامرر بابتسامه : تمام وانتي وازاي اونكل خالد
ليلي : كويس انتاا بتعمل اي هنااا ومين دي خطبتك وتبص لدنيااا بقرف
وغيره
عامررر لسه هيرد
دنياا ببتسامه وشرر وقرف : اهااا انا خطبتوو مين حضرتك بقاا
وتمسك في ايد عامررر
ليلي بحقد : انا كنت زميلتوو في الثانويه
دنيااا : اهااا اهلا
وتبص لعامرر
مش يلا بقاا علشان نجيب السندوتشات
ليلي : سلام بقاا
عامرر بصدمه : سلام
دنياا تسيب ايد عامرر
عامررر بمكرر : اي الكلام الي سمعتوو دا بقاا وبعدين عنيكي باين فيهم زاي متقولي كداا غيرانه
دنياا بغيره : واغيرر من مين من دي لاء مش غيرانه
طبعاا
عامرر بابتسامه حب : انا فهمت كدااا
المهم قولي لابوكي انا جاي ازوركم يوم الخميس
ماشي
دنيااا بكسوف : طيب
ويروحوو يجيبوو الاكل
****عند مي
الممرضه : لو سمحتم المريض عاوز مي وجاسرر هوا قالي دخليهم ليااا
مي بستغراب : طيب داخلين
جاسررر : ربنااا يستررر
ويدخلووو
—-
محمد : اقعدوو جنبي كداا يا ولاد
مي تقعد جنبووو
وجاسرر في الجنب التاني
محمد : عارف ان غيبوبتي خلتكم متتجوزوش وضيعت سنتين من عمركم وانا اسف
بس مش هنضيع اكترر من كدااا
انا سالت الدكتور وقال ينفع اطلع
وبعد ما اخرج من هناا بعد اسبوع نعمل كتب الكتاب وبعدهااا الفرح
انا عاوز افرح بيكم قبل ما امووووت
مي والدموع في عنيهااا : ربنااا يطول في عمرك
جاسررر : قوم بس انتااا وكل الي انتاا عاوزو هيحصل
متشلش هم حاجه
محمد : بجد لو عندي ابن مكنش عمل معايه كداا انا هسلم بنتي ليك وانا مطمن عليهااا
انهااا معي راجل
جاسرر : يخليك لينااا يا حج خلص قوم بقاا بلسلامه علشان مش قادرر استني اكترر من كداا
محمد بضحك : انتااا بتاع مصلحتك
جاسررر : جداااا😂
*****عند مراد وياسووو
مراد : هماا اتاخرو كدا ليه
ياسوو : مفضلش غيرناا
مراد : اهاا تصدقي
ياسووو : اخيررا حد جه دا انا نسيتكم كل دا يادنياا
دنياا : معلش 😂
ياسوو : اصرفهاا منين وبعدين تبصلهاا بشك
وتهمس ليهاال هوا في حاجه باين عليكم الانبساط
دنيااا : اهااا عامرر هيتقدم ليااا اخرر بعد يومين
ياسوو : بفرحه مبروك
ويحضنووو بعض
مراد ; شكل عقلهم خف
عامرر: لاء دا علشان ويحكيلوو
مراد بفرحه : مبروك ياصحبي
-جاسرر ومي يخرجوو
دنيااا : اخيررا يابطتي
كنتوو بتعملوو اي
مي وتقعد : اسكتووو علي الي حصل وتحكلهم ……
دنيااا بصدمه : وهتعملوو اي
ياسووو : اهاا ازاي هتتجوزو من تاني
مش طلقك
مي : ينفع لانووو سمعت وحده كانت بتقول لشيخ كداا قال ليهاا مدام كان كتب كتاب وملمسكيش وانتي لسه بنت عادي بعد ما تطلقوو ترجعوو تتجوزو تاني
انماا لو اتجوزتوو وفرح وكداا
يبقاا لازم تتجوزي واحد تاني وبعدين تطلقي وتتجوزيه
ياسوو : اهاا فهمت
طيب وهتتجوزو
مي : مش عارفه بجد مش قادره افكرر
—عند جاسرر
عامرر ; طيب وهتعمل اي هتتجوزو
مراد : لازم تفكرو معي بعض علشان دي حياتكم
جاسرر : انا معنديش مانع انتوو عارفين انا بحبهاا قد اي
مراد : خلاص اتكلم معاهاا لوحدكم شوف رايهاا
جاسرر : طيب
جاسررر :مي عوزك شويه
مي : طيب
وينزلووو
يقعدوو في العربيه
جاسرر. :انتي رايك اي في كلام ابوكي انا معنديش مانع
مي : انا بكرهك بس ممكن اعمل اي حاجه علشان سلامه بابا
بس بعد ما الزاكرره ترجع لبابا هنطلق
وطول فتره الجوز احنااا متجوزين بلاسم بس ملكش دعووه بيااا
جاسرر : بوصي بقااا انا طلاق مش هطلق وااكلام دا انسيه شكلك بتقرائي روايات كتيررر انتي هتبقي مراتي ومفيش حاجه هتعمليهاا غيرر باذني
وانتي هتبقي بتاعتي انا وبس
انمااا مستحيل اقرب منك وانتي مش عوزاني
ودا الي هقدرر اوعدك بيه وانتي عارفه اني مبخلفش بوعودي
مي وبتفكيرر : يبقااا مش هتلمسني طول عمررك
وموافقه
بس خليك عند كلامي صدقني لماا ترجع الزاكرره لبابا هعمل اي حاجه وهخليك تطلقني
جاسرر : وانااا مبغلطش مرتين ولا بيضحك علياا مرتين
وموافق انا كمان
ويبصووو لبعض بتحدي
ويطلعووو عند محمد
****************بعد يومين
مي:بترن علي ياسوو
ياسوو ترد : الوو
مي : انتي فين يابنتي اتاخرتي
ياسوو : جايه انا وجاسررر في العربيه
مي : طيب بسرعه
وتقفل
مراد : اي جايين
مي : اهاا
مراد : بس حلووه فكرره انوو نعمل زينه ونجيب سمعات ونشغل اغاني علي السطح كانوو فرح
مي : انا عندي غير دنياا
وبعدين احناا هنقعد شباب بس احسن حاجه وبابا قريب مني
مراد : طيب
فونهااا يرن
مي : الووو يا مروان انتااا فين
مروان : انا تحت طالع
مي : اوك
وبعد شويه يوصلوو جاسررر وياسوو
مي يلا استعدوو علشان دنياا وعامرر طالعين
ويطلعووو
وفجااااه
****************************
ستوووووب نكمل الحلقه الجايه
mai mohamed.

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل العشرون

دنياا. وعامررر يطلعووو
وفجاااه يلاقوو الاغاني اشتغلت والنور قاد والبلالين الحمرره والبيضه علي الارض حوليهم وفي كرسيين متزينين
وتربيظه عليهااا 6 كراسي قدامهم
كانهم في قاعه
وفي تورته صغيرره
دنياا والدموع في عنيهااا : ياربي انا بحبكم جداا ياسوو قلبي وبطتي
بعشقك
وتحضنهم
مي : بس بقاا علسان الميك اب ميبوظش
والاغاني تشتغل البنات يقعدوو علي الترابيظه
والشباب يفصلوو يرقصوو
والكل بيضحك علي رقصهم
مي بهستريه ضحك : همووت ولهي مش قادره وتشاور علي جاسرر رقصوو مسخرره
ياسوو وهيااا بتضحك : انتي ناسيه انوو اخويااا 😂😂 بس معاكي حق مسخرره
وكلوو كوم وعامررر ومراد العرره كوم تاني
دنياااا بضحك : اهااا ولا مروان دا عسسسل
مي : اهااا بجد انسان طيب جداا محترم وجدع
دنياا : اهاا لماا حكتيلي انا وياسوو بجد احترمتوو ياسووو : وانااا ولهي
مي بضحك : اتفضلوووه
دنيااا : لاء يختي خلاص بطلنااا الي يعطلنااا بقينااا مرتبطين
مي : اتكلمي عن نفسك انا وياسوو سناجل
دنياا بمكرر : انتي هتقوليلي ياسوو السوسه دي
مي بمكرر : اي حطه عنهاا علي مين هااا. هااااا هااا
ياسوو : بت رخمه ولهي مش علي حد
دنيااا وتغمزز ليهاا : ولهي
مي : قولي بقاا
ياسووو بكسوف : مراد
مي بصدمه وفرحه : بجد ياالله اخيررا لقيت حد بيحب مراد المتخلق دا كان قرفنااا اهي جاتلوو الي تلمووو 😂😂😂
ياسوو : حد قالك انوو متبعتررر 😂😂
دنياا بضحك : ماهوو انتي متعرفهووش دا عاوز تربيه من اول وجديد
مي : اهااا بني ادم ناقص
بس بقاا علشان مبنحبش نجيب في سيره الناس احسن يقعد لينااا في عيلناا 😂😂 واحناا ولايه يختي ملناش غيرر شرفنااا
دنيااا بهستريه ضحك :هموووت بجد انتي دخلتي تلت حجات في بعض
فظيعه
ياسووو 😂: دي بقت زاي الستات العواجيزز
ويضحكووو
الشباب يتعبووو
ودنيااا تقعد هيااا وعامرر علي الكراسي بتاعتهم
وجاسرر ومروان ومراد
معي مي وياسوو
مي وياسوو عمال يتكلمووو
وجاسرر مركززز معي مي
كانت جميله
بفستنهاا البنبي والطرحه البيضه كانت شبه الملاك
وصحكتهاا الرقيقه
كان تايه
مراد : اي ياعم مش قادر تستني لماا تكتبوو الكتاب
جاسرر : محروم منهاا بقالي سنتين بجد وحشتني عمري مهسامح الي كان السبب
مراد : بردوو لسه مش هتسامح امك
جاسرر بكره : دي امي دي مش ام ولا عمرهاا هتكوون الي تدمرر سعادت ابنهاا متستهلش تكوون ام
كسرتني خلتني اطلق مراتي اعزز شخص عندي دخلت المستشفي وكنت بموووت وانتاا عارف
مقدرتش اخرج من الصدمه دي
بجد عمري ما هسامحهااا
مراد : ربناا يهديهااا هياا مبقتش عايشه معاكم
جاسرر : اهااا سافررت عند خالتي في فرنسااا
وبابا عايش حياتوو من غيرهاا وكلنااا بجد كرهتناا فيهااا هياا الي دمرت حياتهاا بنفسهاا
مراد : ربنااا يهديهاا ويهديناا جميعااا
ويبصووو
يلاقووو مروان عمال يبص لمي بحب وسرحان
جاسررر بغضب وغيرره : طب شوف النصيبه دي كمان شوف العاشق الولهان دا لماا نكتب الكتاب بس وسعتهاا لو بصلهااا هشيل عنيه من مكانهااا
مراد بضحك :طيب اهدي بقااا ولهي انتاا مجنون
جاسررر : ياربي بردوو بتقولي مجنون انا غيران انا لو مسكتوو هقتلوو
مراد : بس يخرب بيتك
******بعد اسبوع يوم كتب الكتاب
دنيااا : يلا يامي المازون بررا
مي بخوف انا خايفه بجد خايفه اصعف مش عوزاه بكسرني تاني
ياسووو : يلا بس وبعدين لسه اسبوع علي الفرح هنلاقي خطه
مي : طيب
ويخرجووو
اول ماجاسرر يشوفهاا
يبصلهااا باعجاب وحب وشوق
كانت لابسه فستان ابيض وفيه فصوص كاشميرر وطرحه كاشميرر
وميك اب خفيف
وعامرر يبص لدنيااا بحب
وكانت لابسه فستان رصاصي في ابيض والحجاب ابيض
وميك اب خفيف
ومراد اول ما عينوو جت علي ياسووو بصلهاا بدهشه واعجاب
كانت لابسه فستان اسود في ابيض وعجاب ابيض
محمد : يلا يامي
مي : حاضرر
وتقرب تقعد جنبوو
مي سرحانه في اليوم الي بيتعاد والايام الجايه
وتفوق من شرودهاا علي : بارك لكم وبارك عليكم وجمع بينكم
محمد ومعاذومعاهم علي يسلموو علي بعض ويخرجوو براا
ودنياا وياسوو وصفااء يزغرطووو
ويسلموو علي مي ويحضنوهااا
ويخرجووو
ومراد وعامرر يسلموو علي جاسرر ويخرجوو
جاسرر بفرحه : اليوم دا بيتعاد تاني
مي بحزن : اهااا وبيتعاد معاااه يوم مكسرتني وطلقتني ومسدقتنيش
جاسرر : ليه مصرره تكسري فرحتنااا
مي : فرحتناااا فرحت اي بس هيااا دي فرحه
جاسرر : متخلنيش اعمل حاجه تندمي عليهااا
مي : هتعمل اي وفجااااه
*******************************
ستوووووب نكمل الحلقه الجايه
mai mohamed

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل الحادى والعشرين

مي : هتعمل اي يعني وفجاااه
جاسرر يشدهاا عندوو ويبوسهااا
في الاول كانت بتبعدوو
بعد شويه استسلمت
-بعد عشرر دقايق
جاسرر يبعد عن مي
مي واقفه مصدومه وقلبهااا بيدق بسرعه
ومكسوفه
وسبتووو وجريت
جاسررر لنفسوو : محنونه و يحط اديه علي شفايفوو
—عند مي
بتمسح شفايفهااا علشان الاحمرر باظ خالص
والباب يتفتح
دنيااا وياسوو يدخلوو
دنياا : بطتي مالك فيكي اي
ياسوو تقرب منهااا : وشك احمرء كدا ليه وقلبك بيدق بسرعه انا سمعاااه من هنااا
دنياا بقلق : حصل حاجه يابطتي
مي بغضب : الحيوان باسني وكمان انا سكت ليه وجريت
ياسووو ودنيااا 😂😂😂😂
مي بغضب : بتضحكووو
دنياا :معلش بس اي السرعه دي
جاسرر مش مستني لمااا تروحي عندوو ولا اي وتغمزز ليهااا
ياسووو بضحك : اخويااا طلع جامد وانا معرفش
مي بكسووف :يووووووو متبطلوو مش هحكلوو حاجه تاني
دنياا : خلاص يابطتي اهدي
ياسوو : اهدي يامرات اخويااا مش كداا الله 😂😂😂
دنياااا: هموووت من ااضحك ولهي
مي : انتوو باردين ولهي
دنيااا تقعدهاا علي السرير وتقعد جنبهاا وياسوو تقعد جنبهم
دنياا : انتي عارفه انوو جاسرر بيحبك باين جدااا من نظراتوو ومن كل حاجه اديه فرصه
ياسوو : اهاا بجد انتي متعرفيش عمل اي لماا مشيتي دا قعد يدور عليكي سنتين ومياسش غيرر لمااا لقاقي
ومحدش فينااا بيكلم ماما وسافررت عند خالتوو
بعد لماا جاسرر دخل في حاله نفسيه ووقع مننااا بجد قعد شهرين في المستشفي
كلنااا شاهدين وشفناا حالتووو مكنش بياكل ولا بيشررب مكنش بيخرج معانااا كان بيبعت ناس تدور عليكي
وكان بيروح الشركه وبيجي يبات عند باباكي في المستشفي
دنيااا بحزن : اهاا كان بيصعب عليه جدااا
مي بحززن والم في قلبهااا : بجد بس هوا غلطان مسمعنيش يومهااا شك فيااا
ياسوو : سامحيه علشان خاطرر ربنااا مش اي حد
مي بحزن : انا بحبوو وانتوو عارفين بس مش هسمحوو بلسهوله دي
لازم اظبطوو الاول
دنيااا بفرحه : وهتطلقي ولا لاء
ياسووو : علشان خاطري متسبهوش هوا محتاجلك
مي بتفكيرر مصطنع : طيب سبوني افكررر
ياسووو : ولهي انتي بارده
دنياا :اهااا ورخمه
مي : خلاص كلكووو بتحبوو جاسرر كدا خلاص مش هطلق بس هنعمل عليه خطه الاول هنعلمووو الادب
ياسوو ودنيااا : واحنااا معاكي 😜
مي : طيب نبدا الخطه من دلوقتي اول حاجه هنخليه يغيرررر
ياسووو : بس هنعوز حد
مي : مروان وتبص بشررر 😈😈
دنيااا : انتي شريره ولهي دا مبيطقهوووش
مي بضحك : عارفه دا بيبقاا عاوز يقتلووو
ياسووو بضحك : اهاا ولهي
دنيااا : طيب يلا نخرج بقاا
ويخرجووووو
محمد كنتوو بتعملوو اي
مي : كنااا بنظبط الميك اب
معاذ : مرات ابني حببتي امتاا تنوري بيتناا كداا انا عاوز احفاد كتيرر
مي بكسووو : انشاء الله
جاسررر بمكررر ويحط ايدوو علي وسط مي
:متقلقش انتااا ابنك هيقوم بلواجب
مي تبص ليه بتوعد
جاسررر : طيب ياعمي انا هاخد مراتي وهنخرج
محمد : طيب بس متتاخروش
جاسررر : ولووو انا هجبهالك متقلقش دي مراتي
محمد : ربناا يحفظكووو
وينزلوو
جاسررر ماسك ايد مي ويدخلهااا العربيه
ويمشوووو
في العربيه —
مي : احنااا رايحين فين
جاسررر : مفجااااه
مي : طيب
فونهااا يرن
جاسرر : مين
مي بعند ; ملكش دعووه 😒😛
وترد
مي تبتسم بمكرر : مروان اخبارك
مروان : مش هتيجي الشركه تاني ولا اي
مي : هاجي طبعااا بس مش دلوقتي علشان بابا بقااا وانتااا عارف
مروان : اهاا علي راحتك وانا هاجي ازوركم بكررا
مي : هستناك
وتقفل
جاسررر بغصب : كان عاوز منك اي
مي بعناد : ملكش دعووه حاجه متخصكش
جاسرر يوقف العربيه بسرعه
ويمسك ايد مي
جاسرر بزعيق : لمااا اكلمك تردي عليه عدل انا جوزك ياهانم
مي بوجع : سيب ايدي بتوجعني
جاسررر يسيب اديهااا ويزعق : كان عاوز اي وشركه اي الي هتروحيهاا انشاء الله واي مستنياك دي
طول ما انتي علي زمتي مترديش علي رقم غريب متكلميش راجل غيري
ومفيش حاجه تعمليهاا غيرر باذني
ولا هتشوفي وشي التاني
انتي مراتي وانا قولتهاا ليكي قبل كداا وهقولهاا تاني
انا بغيررر من الهووووه عليكي
فا متخلنيش انكد عليكي
مي ودموعهاا تنزل : روحني
جاسررر : لاء مش هروحك
مي بزعيق وعياط : بقولك روحني
جاسررر لنفسووو : هتجنني انا مقدرش اشوف دموعهااا يارب صبرني بتستفزني
جاسررر يخدهااا في حضنووو
مي تقومووو شويه وبعدين تستسلم ليه
وتفضل تعيط
جاسررر بندم : انا اسف متزعليش مني انا مقدرش اشوف دموعك انتي عارفه اني بغيررر ليه بتعملي كداا
مي : 😭😭😭😭😭😭😭😭
جاسررر ويشدهاا في حضنووو اكتررر كانوو هيدخلهااا جوووه
خلاص متعيطيش تاني
مي بعد شويه تهدي وتبعد عنووو
جاسررر يديهاا منديل
مي : شكررا
جاسررر : قولي بقاا كان بيقولك اي
مي ; ………وتحكيلوو
جاسررر : اهاا طيب مفيش شغل لو عوزه تشتغلي هشغلك في الشركه عندي
وبكررا من اول اليووم هكون عندكم علشان استقبلوو معاكي واعرفوو انناا كتبناا الكتاب علشان يبارك لينااا
مي : بس انا مش هسيب شغلي
جاسررر : هتسبيه علشان انا مش هسمح ليكي تشتغلي معي راجل غيري
وكمان عينوو عليكي مبتشوفيهووش بيبصلك ازاي
مي. بستسلام : يوو عارفه انوو بيحبني وعرض عليه الجوز قبل كداا بس انا رفض واعتبرني صدقتوو بس انا مش عوزه اسيب شغلي
جاسرر : كمان كان عاوز يتحوزك وعوزني اسيبك تشتغلي عندووو مستحيل
مفيش شغل
انتي فضلك سنه هتخلصيهاا في الجامعه وتقعدي في البيت
مراتي متشتغلش
حد قلق مش قادرر ااكلك ولا اي
مي : مش كداا بس عوزه اعمل لنفسي مستقبل ممكن نطلق هعمل اي
مش ممكن دا اكيد
وسعتهاا اكون بشتغل وبصرف علي نفسي مش محتاجه حد
جاسرر بغضب : مي متغلنيش اخليكي متطلعيش من البيت خالص
وكلمه طلاق دي لو سمعتهاا تاني مش مساؤل عن الي هيحصل
اوك
مي بستسلام وقالت لنفسهاا النقاش مش هيجيب فايده دا عاوز بلسياسه
وتقول : حاضررر اي اوامرر تانيه
جاسرر برفعه حاجه : لاء وياريت تفضلي بتسمعي الكلام كداا علي طول ياقلبي
مي ببتسامه مصطنعه : حاضرررر
جاسرر : لاء انا مش هقدر علي كد انتي عوزه مني اي هتهور
مي بكسووف وخضه : لاء متتهورش انا هسكت
جاسرر يقررب منهاا ويحاول يبوسهااا
مي تبعدووو : لوسمحت انتاا قولت مش هتعمل حاجه غصب عني
جاسررر بحزن : طيب يامي
مي : ممكن تروحني بقاا
جاسرر : علي راحتك
ويرجع بلعربيه
يوصلهااا ويطلعهاا شقتهم
ويمشي
مي تدخل وتسلم علي ابوهااا
وتدخل اوضتهااا تغيرر وتصلي وتنام علي السريرر
مي والدموع في عنيهاا : يارب ليه كل دا بيحصل معايه
طيب الي انا بعملوو دا صح ولا غلط
وتنام وهياا بتفكررر
—-عند جاسرر
يوصل الفيلا
ويطلع اوضتوو يغيرر ويخلص صلاه
وينام
جاسررر : يارب خليهاا تسامحني اعمل اي يارب صبرني ومتخلنيش اقفد اعصابي عليهااا او اعمل حاجه متقدرش تسامحني عليهااا
انا هعوضهاا عن كل حاجه هخليهاا تسامحني
وينام
—–تاني يووووم
جاسرر يلبس بدله رصاصي
ويعمل شعروو
ويحط البريفيووم بتاعوو
ويركب العربيه ويروح عند مي
مي تلبس دريس لبني وفيه ورد ابيض وطرحه بيضه
وتجهزز الاكل هيااا ودنيااا وياسوو معاهم
دنياا : الحمدلله اني روحت جبت ياسوو مكنش هنخلص النهارده
مي : اهاا ولهي
ياسوو : كداا خلصنااا ولبسناا كمان
نستنااا بقااا جاسرر ومروان
ياسوو : متستفزيهوش يامي اخويااا غبي ومتسرع
مي ; حاضرر انا اتعلمت الدرس
دنيااا : اهاا يابطتي مش عوزه الي حصل امبارح يتكرر دا هيفرمك
مي بضحك : انا مش هتكلم 😂😂
وفجااه الباب يخبط
******************************
ستوووب نكمل الحلقه الجايه
mai mohamed

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل الثانى والعشرون

فجااه الباب يخبط
تفتح ياسووو
ويدخل مروان
ياسوو : اتفضل
مروان : شكرا
بعد شويه جاسررر يخبط
مي هفتح انا يمكن جاسررر
وتفتح
جاسررر : وحشتيني
مي : ادخل بابتسامه
ويدخل
يلاقي مروان
يروح حاضن مي
جاسرر : وحشتيني ياروحي
مي ووشهاا احمرر من الكسووف : جاسرر مينفعش في ناس قاعده
جاسرر ويروح عند مروان : ازيك معلش معرفنااش نعزمك في كتب كتابناا هنعزمك في الفرح انشاء الله
مروان بصدمه : ازاي انتااا بتقول ايه
جاسرر : اهااا مش مسدق اسال مي
مروان ويبص لمي ; الكلام دا صح
مي : اهااا
مروان يسيب البيت ويمشي
مي استني
وكانت طالعه وراه
جاسرر يمسكهاا من اديهاا : حضرتك رايحه فين اقعدي هنااا ومسمعش ولا كلمه
مي وتخبط في الارض برجليهاا زاي الاطفال : حاضررر
جاسرر بضحك : ايوون كداا
وتقعد مي ويقعد جاسرر جنبهاا ويشدهاا في حضنوو
مي بكسووف : جاسرر بابا هيطلع ودنياا وياسوو ابعد مينفعش كداا
جاسرر بحب وعند ; لاء مش هبعد واعمل الي انا عاوزو انتي مراتي
مي بستسلام ; مش هتكلم معاك مفيش فايده
ياسوو ودنيااا يدخلوو
ياسوو : اوباااا ياعم دي والعه معاك 😂
دنيااا : تعالي يابت نطلع ونسبهم
جاسرر : لاء خليكم ويشاور علي ياسوو اي الالفاظ دي مين الي علمك الكلام دا
ياسوو : الدنيااا ياجاسرر يا اخوياا
جاسررر : بس خلاص انتي هتشحتي 😂😂
دنياا بضحك : احناا هنجيب ليكم الاكل
مي بفرحه : اهاا ياريت اصلي جعانه موووت
ياسوو : ربنااا يعينك
ويطلعوو
جاسررر : مبطبطليش اكل ويريتوو بيبااان
اتخني شويه ياشيخه
مي 😒 : اي جسمي مش عاجبك
جاسرر بمكرر : دا عجبني موووت
مي بخجل : بطل قلت ادب بتبص علي اي
جاسرر 😈: هكوون ببص علي اي بس هوا انتي فيكي حاجه
مي : ولهي اسكت دا انا مزززه والشباب بيجرو ورايه نفسهم يطولوو ضفري حتي
جاسرر ويبص حواليه : هماا فين الشباب دول
مي : لاء ظريف
جاسررر : وبعدين هوا فيه زيك ياقمرر انتاا اي الحلاوه دي عاوزه تتاكلي اكل
مي : بس يا بابا العب بعيد
جاسرر : لاء هلعب هنااا
دنيااا وياسوو يدخلوو الاكل
ياسوو : كنتوو بتتخانقوو علي اي
جاسرر : علي اني العب فين
دنيااا تشرق : اي
مي : قصدوو اني بقول ليه العب بعيد وهووا ببقول لاء فهمتووو
دنياا : اهاا فهمت
مي : الحمدلله
يحطوو الاكل ويطلعوو
وجاسرر ومي ياكلووو
جاسرر خلص وعمال يتفرج علي مي
مي : كداا مش هعرف اكل
جاسرر : ماشاء الله دا انتي شويه وهتكليني انا شخصيااا
مي : لاء متخفش مبحبش الصبااار
جاسرر بصدمه : انا صباررر
مي : اهاا كلك شوك كدااا
جاسرر : انتي هبله ولا انتي كداا
مي : لاءانا كدااا
جاسرر : طيب خلصي علشان عوزك في موضوع
مي : خيرر
جاسرر بعفويه ; هنروخ فين شهرر العسل
مي بنظره استحقار : ليه فاكرر اننا متجوزين حقيقي
جاسرر بتساول : اومال احناا متجوزين كداا وكداا
مي : لاء انتاا مش فاهمني بص. ولا خلاص مش هتفهم
جاسرر : طب بعيداا عن غبائك هنروح فين عوزه مكان معين والا مفجااه
مي بتكبرر : مش عوزه شهرر عسل اصلا
ومن جوهااا : مي متضعفيش
جاسرر : هتقولي ولا اظبتك
مي : لاء هقول عوزه اروح المالديف اسبوع وكوريااا اسبوع واحضرر حفله لفرقتي المفضله exo. واقابل لي مين هوو
وبارك شين
وممثلين كتيرر لانوو انا بعشق الكوريين
وبعدين اروح الهند اسبوع
واقابل ممثلي المفضل
ارناااف بعشقوو هوا اسموو الحقيقي (بارون سبتي
واتصور معاااه
وشاروخان وسلمان خان وشويه ممثلين بردوو
وبعدين نروح نعمل عمرره
والمس الكعبه واكفرر عن زنوبي كلهاا
جاسرر : تصدقي اني ابن كلب اني سالتك قال عوزه تشوفي فرقه exo الي كلهاا رجاله
وشبه البنات اصلا
مي بعصبيه : متغلطش فيهم
جاسرر : ولا كانهم اهلك يختي
وقال اي ارناااف
مي : لاء الا دا دا روحي
جاسرر :تطلع روحك اتلمي شويه مش عاوز امد ايدي عليكي
مي : اعملهاا كدااا متقدرش
جاسرر : اي هتجبيلي ارنااف والا فرقه اكسوو
مي : ولهي ما انا رايحه حته مش عوزه شهرر زفت
جاسرر : انتي مش وش الحجات دي انا هخدك احبسك في الفيلا هوا دا اخرك
قال فرقه اكسووو وارناف
مي تبص ليه بستحقار وتدخل اوضتهااا
وتقعد علي السرير تعيط
مي لنفسهاا : مش بيحبني ولا حد بيحبني
كل دا علشان طلبت منوو اني احضرر حفله لفرقتي المفضله
واني اتصور معي ممثلي المفضل
جاسرر يدخل الوضه
مي تبص ليه وتقول : اطلع بررا عاوز اي تاني
جاسرر بحب ; متعيطيش انا اسف
مي : بعد اي انا هزقتني اي متجوزني علشان تحبسني انا لو بابا مش تعبان مكنتش زليت نفسي لواحد زيك ربناا ياخدني ويريحكووو
جاسررر : متقوليش كدااا ربناا يحفظك ليااا
مي : اهاا دا انتاا مقولتش بعد الشرر حتي
جاسرر : ياروحي الموووت مش شرر وحرام اقول كداا لما اقول ربناا يحفظك احسن في حجات كتير بنقولهاا ومش بنحس بزنوبهاا وانهاا غلط
وزي كلمه يخليكي ليااا
حرام بردوو
كلناا هنمووت
مي : طيب عاوز اي دلوقتي مش اتريقت عليه انا غلطان اني قولت ليك علي احلامي
جاسرر ويبوس اديهااا : انا اسف وهوديكي كل حته انتي عوزهااا مش هحرمك من حاجه هحققلك كل الي بتتمنيه
في اي طلبات تانيه
مي بكسووف : لاء
جاسررر : طيب يلا نطلع احسن اتهور
مي بضحك : لاء يلا
****في مكان تاني في فرنسااا تحديدااا
فوون شخص يررن
صوت انوثي : الووووو
صوت رجولي ; ابنك كتب كتابوو هوا ومي امبارح
نازلي : ازاي دا يحصل
الشخص :………
نازلي : ودا الي كنت خايفه منووو
يعني كل الي عمتوو باظ
من سنتين وانا بخطت
كل دا باظ
الشخص.: هنعمل اي
نازلي : انا هقولك ………..
الشخص : تمام
ويقفل
نازلي : مش هسمحلك تدخلي حيات ابني تاني انا بعدتك عنوو سنتين والمرره دي للابد
******* تاني يوووم
مي تنزل عند دنيااا
دنيااا : انا زهقانه
مي : واناا عوزين نطلع رحله اومصيف
دنيااا : اهاا ياريت
تعالي ناخد راي مراد
بعد دقليق
مراد : فكرره حلووه كلوو زهقان وناخد جاسرر وعامرر وياسوو معانااا
مي بمكرر : وياسوو كمان ماشي
مراد : انتي رخمه
مي : عارفه اي الجديد اخلص هنروح فين
جاسرر : هنروح الساحل اسبوع اي رايك
دنياا : موافقه
مي : واناا كمان بس يارب جاسرر يوافق
مراد : كلميه بس
دنياا : اهااا واضحكي عليه وادلعي عليه كداا لو كان ليك عند الكلب حاجه قولووو يا ايه
مي : ياسيدي 😂😂 اوك هقول ليه
وترن عليه
****عند جاسرر
طلب السكرتيرره
هتيلي اوراق المشروع وكبايه امريكانوو
السكرتيرره : حاضرر
بعد شويه تجيب
فون جاسرر يرن
جاسررر : الوو ياروحي في حاجه
ويشرب قهووه
مي بدلع : اهاا عوزه اقولك علي حاجه
جاسررر بتساؤل : قولي
مي بدلع : بس متقطعنيش
جاسرر : اخلصي
مي : اوك كناا عوزين نطلع الساحل اسبوع نغيرر جووو انا ودنيااا ومراد وقولناا نقول ليك انتاا وياسوو وعامرر
وكلناا زهقانين
بليززز وافق علشان خاطر
جاسرر بحنيه : طيب انا مشغول مش فاضي خالص
مي برجاء ودلع ; علشان خاطرري يا حبيبي
جاسرر بصدمه : انتي قولتي اي
مي بدلع : ياحبيبي اي بقاا هتوديني
جاسرر : اوديكي بس الي انتي عوزه يا قلب حبيبك انا هقول لعامرر وانتوو قولو لياسووو
عوزه تطلعي امتاا
مي بدلع : بكرررا ياحبيبي
جاسررر : كداا مش هنطلع مصيف كداا هخلي الفرح بكرررا
مي بضحكه خطفت قلب جاسرء ودلع : لاء عوزين نطلع معي بعض مصيف كلناا
جاسرر ; طيب امرري لله سبيني اشتغل بقااا واشوف هسيب الشغل دا كلوو ازاي انا علي كداا هشتغل اليوم كلووو
وهنسافرر بكراا بليل
مي بفرحه : اوك هجهزز هدومي واقول للبنات يخليك ليااا ياحياتي
جاسرر بحب : ويخليكي ليااا
ويقفل
-عند جاسرر
يرفع سماعه الفوون
جاسرر : اطلبيلي عامرر عاوزو
السكرتيرره : حاضرر
بعد دقايق
عامررر : طلبتني ليه في حاجه
جاسرر : هنطلع مصيف كلناا بكررا وانتاا طالع معاناا روح بقاا جهزز شنطتك
عامرر بصدمه : انتاا جاسرر ولا حد شبهووو دا بقالناا سنتين محدش فيناا اخد اجازه ولا حتي شاف البحرر برقاتك ياست مي
جاسرر : يلا ياخويااا وحبيبت القلب طالعه معاناا
عامررر : الحبايب كلهم
جاسرر بضحك : اهاا شوفت بقاا
عامرر ; مش هتروح تنام وتجهز شنطتك
جاسر: ورايه شغل كتيرر هشتغل اليل كلوو علشان هنسيب الشركه اسبوع
عامرر: طيب افضل اساعدك
جاسرر : لاء امشي انتاا
عامرر : انا عارفك عنيد ربناا يعينك بقااا
ويمشي
****عند مي
مي تخرج من الاوضه
مراد : اي وافق
دنياا : شكلوو لاء مدامهااا زعلانه
مي بحزن مصطنع : بصراحه قالي لاء
…..
*******************************
ستوووب نكمل الحلقه الجايه
mai mohamed.

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل الثالث والعشرون

الحلقة قيد الرفع على الموقع الآن
لاتنسى ان تحفظ موقعنا فى البوكمارك لسهوله الوصول للقصه
وستجد الرواية بحلقاتها الجديدة داخل الموقع
ووافق على قبول تلقى الاشعارات لنرسل لك اشعارًا عند نشر الحلقات الجديدة..

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل الرابع والعشرون

الحلقة قيد الرفع على الموقع الآن
لاتنسى ان تحفظ موقعنا فى البوكمارك لسهوله الوصول للقصه
وستجد الرواية بحلقاتها الجديدة داخل الموقع
ووافق على قبول تلقى الاشعارات لنرسل لك اشعارًا عند نشر الحلقات الجديدة..

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل الخامس والعشرون

الحلقة قيد الرفع على الموقع الآن
لاتنسى ان تحفظ موقعنا فى البوكمارك لسهوله الوصول للقصه
وستجد الرواية بحلقاتها الجديدة داخل الموقع
ووافق على قبول تلقى الاشعارات لنرسل لك اشعارًا عند نشر الحلقات الجديدة..

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل السادس والعشرون

الحلقة قيد الرفع على الموقع الآن
لاتنسى ان تحفظ موقعنا فى البوكمارك لسهوله الوصول للقصه
وستجد الرواية بحلقاتها الجديدة داخل الموقع
ووافق على قبول تلقى الاشعارات لنرسل لك اشعارًا عند نشر الحلقات الجديدة..

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل السابع والعشرون

الحلقة قيد الرفع على الموقع الآن
لاتنسى ان تحفظ موقعنا فى البوكمارك لسهوله الوصول للقصه
وستجد الرواية بحلقاتها الجديدة داخل الموقع
ووافق على قبول تلقى الاشعارات لنرسل لك اشعارًا عند نشر الحلقات الجديدة..

روايه صغيرتي المغروره بقلم مى محمد

الفصل الثامن والعشرون

الحلقة قيد الرفع على الموقع الآن
لاتنسى ان تحفظ موقعنا فى البوكمارك لسهوله الوصول للقصه
وستجد الرواية بحلقاتها الجديدة داخل الموقع
ووافق على قبول تلقى الاشعارات لنرسل لك اشعارًا عند نشر الحلقات الجديدة..

روايه صغيرتي المغروره بقلممى محمد

الفصل التاسع والعشرون

الحلقة قيد الرفع على الموقع الآن
لاتنسى ان تحفظ موقعنا فى البوكمارك لسهوله الوصول للقصه
وستجد الرواية بحلقاتها الجديدة داخل الموقع
ووافق على قبول تلقى الاشعارات لنرسل لك اشعارًا عند نشر الحلقات الجديدة..

روايه صغيرتي المغروره بقلممى محمد

الفصل الثلاثون

الحلقة قيد الرفع على الموقع الآن
لاتنسى ان تحفظ موقعنا فى البوكمارك لسهوله الوصول للقصه
وستجد الرواية بحلقاتها الجديدة داخل الموقع
ووافق على قبول تلقى الاشعارات لنرسل لك اشعارًا عند نشر الحلقات الجديدة..