5
(2)

 105 اجمالى المشاهدات,  4 اليوم

روايه جحيمى الابدى 🙂 بقلمى nour rafat.

البارت 14.

بسم الله.

تانى يوم جه محمد ووالد منه .
خالد..شرفتونا اتفضلو.
منه..ازيك يا بابا وقامت بحتضانه .وحشتنى قوى يا بابا .
الاب ..وانتى اكتر والهى يا بنتى .انتى عامله اى ف بيتك ومع جوزك.
منه .الحمد لله يا بابا .متقلقش كلو هيبقى كويس ..
ازيك يالا يا محمااد.ادينى استعجلت اهو .

محمد بكسوف ..الحمد لله يا منه..لازم تكسفينى .
خالد.ههههه ولا كسفه ولا حاجه .انا عارف انك بتحب بنتى وهى كمان ..
الام..تعالى يا منى اقعدى .دخلت منى فى كسوف وفرحه شديده .

والد منه..ما شاءالله على الجمال يا بنتى ربنا يحفظك يارب .
محمد بهمس لوالده ..امال يابا مش اختيارى .

والد منه .هههههه حلوه ربنا يسعدك.
خالد..طيب بما أن الكل موافق خلاص نعمل الخطوبه اخر الاسبوع اى رايكم.
محمد بهمس لوالده.بابا خلى كتب الكتاب مع الخطوبه .

والد منه ..احنا عاوزين كتب الكتاب مع الخطوبه اخر الاسبوع ولما يخلصوا اخر سنه ليهم نعمل الفرح.
خالد..نشوف موافقت العروسه .
ابتسمت منى .لوالدها ..
خالد ..طب على بركه الله الخطوبه وكتب الكتاب اخر الاسبوع ..
فى الوقت دا دخل احمد..وعلامات الغضب على وشه.
ذهبت إليه منه وهمست إليه. .مش تبارك لأختك واخويا .خلاص كتب الكتاب اخر الاسبوع .

احمد..دا مستحيل اخليه يحصل..
منه وقد تحولت عيناها إلى اللون الأحمر من شده الغضب..وربنا أن فكرت تعمل اى حاجه علشان تبوض الخطوبه .هتندم طول عمرك بس ندمك دا هيكون وانت مرمى فى السجن ..انت سامع كويس ..وياريت تحط الكلام دا حلقه فى ودنك.
احمد..تركها بغضب وطلع اوضتو..

ازاى دى بتهددنى انا ازاى .هخليها تندم .

فى الوقت دا دخلت منى الغرفه بتعتو.
منى.ازيك يا احمد .
احمد..عاوزه ايه يا منى لسه فاكره انك عندك اخ .
منى..يا احمد انا بحبو وعاوزه اتجوزوا انا زنبى اى انك بتكره منه على سبب هى ملهاش ذنب فيه يا احمد.

احمد..ليها ذنب ..هى ال بعدتها عنى .
منى..انا جيت اقلك أن خطوبتى اخر الاسبوع ..واتمنى تحضرها ..ومنه مكنش ليها اى ذنب فى موت هند وأثبتت كدا بس انت ال مسدقتش ..ولو بتحبنى متحتولش تعمل اى شئ يبوظ الخطوبه والا تنسى انى اختك .وخرجت .

احمد..جلس على السرير وظل يفكر ..ثم نام من كتر التعب والتفكير
غادر محمد ووالد منه ..بعد أن اتفقوا أن الخطوبه وكتب الكتاب هيتعملو فى الفيلا .
صعدت منى الى غرفتها هى ووالدتها..وظل خالد ومنه.
خالد.احمد قالك اى.

منه..قالى مستحيل يسمح أنها تتم .بس انا هددتوو واكيد خاف ومش هيسترجى يعمل اى شئ.
خالد..منه يا بنتى انا عارف احمد مش هيسكت حته لو هددتيه بالشرطه..سبينى افكر فى حل قبل الخطوبه وان شاء الله خير.
وانا عاوزك من بكرا تنزلى معايا انا واحمد المستشفى ..يلا روحى نامى يا بنتى.
منه..حاضر يا بابا من بكرا هنزل معاكم.

صعدت منه إلى غرفتها وظل خالد يفكر فى ما يفعله.

فى صباح يوم جديد استيقظت منه واخذت شاور وادت فرضها ..ارتدت ديريس جميل وحجابها.
ثم نزلت .

خالد..تعالى يا بنتى اقعدى جمبى .
انا حابب اقولكم أن منى هتبدا تنزل معانا المستشفى .
منى والام .كويس يا منه .

احمد..لا مستحيل تنزل كان اتفاقى معاها أنها متشتغلش .

منه..دا مكنش اتفاق دا كان تهديد منك .لانك هددتنى باخويا ..بس خلاص من انهادا انا مش بخاف
من اى تهديد وهشتغل ودا غصب عنك .

خالد.ايوه منه هتنزل تشتغل معايا فى المستشفى واظن أن دا قرارى ومحدش يقدر يخالفوا حته انت ..منه تبقى مراتك وليها الحق زيك تشتغل وانا مش هسمحلك تهددها تانى بحد من عائلتها .والا بجد هتندم يا احمد.

خرج خالد ومنه وغادروا إلى المستشفى .
ثم خرج احمد وركب سيارته وذهب خلفهم..
فى المستشفى نزلت منه مع خالد. وانبهرت بجمال المستشفى .

خالد قوليلى يا منه انتى تخصص اى .

منه ..تخصص جراحه قلب يا بابا نفس تخصص احمد…
خالد.كويس يبقى لازم تشتغلى وتبقى انجح منو فى المستشفى .

منه..طبعا انجح واشطر منو ..انا هخليه يندم طول عمروا ازاى قدر يعمل معايا كدا انا سكت كتير علشان خوفى على أهلى .لاكن دلوقتى عرفت كمان انو بيعاقبنى علشان شى انا مليش ذنب فيه .انا مش هسكت..

خالد..طيب يلا يا منه علشان اوريكى نظام الشغل .
ارتدت منه البلطو الابيض .هى وخالد .وذهبت مع خالد إلى مكتبه .

خالد.للسكرتيره.اطلبى من الدكتور قاسم يجيلى.

خالد..منه قاسم دا دكتور شاطر جدا وهو ال هيعلمك كل حاجه وهتبقى شغاله معاه لعند ما تتعلمى كل شئ ماشى يا بنتى .

منه ..ماشى يا بابا .

دخل قاسم ..نعم يا دكتور خالد حضرتك طلبتنى .
خالد اتفضل اقعد.دى منه دكتوره جديده هتكون انت مسئول عن تعليمها كل شئ .لان حابب اشوفها اشطر جراحه ..
قاسم..طبعا يا دكتور خالد..بس هى هتبدا من امتى .
منه..من انهاردة يا بابا ..

خالد..هتبدا من انهاردة يا قاسم .
خرج كل من قاسم ومنه من المكتب .
قاسم..دلوقتى انا هدخل عمليه تمام وانتى هتدخلى معايا وتشوفينى وانا بشتغل تمام .
منه..تمام يا دكتور .

قاسم..احم هو ممكن اسالك سؤال .
منه.اتفضل

قاسم. انت. ليه قلتلى لدكتور خالد بابا وهو معندوش غير منى بنتو .
منه.انا بكون مرات ابنو .
قاسم ..انتى مرات احمد بجد.
منه..اه مراتو ال مش معترف بيها حته .
قاسم. قصدك اى .

منه..خلاص ..مفيش يلا علشان ندخل العمليه .
قاسم باستغراب يلا .

فى الوقت دا كان احمد داخل المستشفى شافها واقفه مع قاسم . اتضايق واتوقع انها هتشتغل معاه .وقاسم .دايما خالد بيشكر فيه وفى شغلو عن أحمد وانو اشطر من احمد فى الشغل .فاحمد اضايق أنو ال هيعلم منه لانو كدا هى هتكون انجح واشطر منو.

بعد اسبوع .أتى موعد كتب كتاب منى ومحمد وتم تجهيز الحفله وتزيين الفيلا ودعوت المعازيم .
كانت منى فى البيوتى سنتر هى ومنه يقومون بتجهيز أنفسهم .

وكذلك محمد واصدقاىه .
ارتدت منى فستان جميل جدا لونوا بيبى بلو وكان جميل جدا عليها وحطت ميكب خفيف ولفت حجابها .
وارتدت منه فستان لونو فضى جميل وارتدت حجابها .
محمد جه اخد منه ومنى من البيوتى وراحوا الفيلا .

نزل محمد واخد منى ودخلو الحفلا .
منه دخلت وقفت جمب خالد وأبوها والام .
جه المأذ

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

موقع رييل ستورى

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 5 / 5. عدد الأصوات: 2

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful...

Follow us on social media!

By Reel-Story

عن الموقع ورسالتنا القصة والرواية هي فن من الفنون الإنسانية الرائعة التي تروي القصص الخيالية والواقعية من أجل العبرة والعظة والتعلّم منها دائماً، فهيا بنا سوياً لهذه الرحلة الرائعة في بحر الأدب العربى والتعرف أكثر على الروايات الشهيرة التي اخترناها. سواء كنا نحب أن نقرأها أو نسمعها ..أو نشاهدها، فنحن نحب القصص. منذ فجر التاريخ عندما كان البشر يتجمعون حول النيران، إلى عصر النتفلكس، نحن نحب القصص.. قد يبدو الأمر مجرد تسلية وتزجية للوقت، لكن أي شيء منتشر إنسانيا لهذه الدرجة، وعبر التاريخ، لا بد أن يرتبط بشيء أكثر جوهرية من مجرد التسلية

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

Reel-Story © 2020 | Established in 2019 Privacy Policy I Terms & Conditions I Advertise I Contact