Reel Story
@REELSTORYCOM
banner
مايو 17, 2021
111 Views
0 0

رواية الضحية كاملة بقلم ياسمينا

Written by
5
(2)

 490 اجمالى المشاهدات,  6 اليوم

وقت القراءة المقدر: 48 دقيقة (دقائق)

اختبار الحمل ده بتاع مين وازاي طلع شرطتين وانتو لسا بنات

هناء بغصب : اختبار الحمل ده بتاع مين وازاي طلع شرطتين وانتو لسا بنات
صفاء بضيق : بنتي انا محترمه أما بنتك بقا الله اعلم
سما بسخريه : ايوا يا طنط مش انا شوفي بنتك
اسراء بدموع : والله مانا ياماما والله العظيم دي سما وقولتلي أنها حامل من راجل غني جدا ومعه فلوس كتير اوي
صفاء مرات عم اسراء ضربتها بلقلم وقالت : اخرسي بنتي اشرف منك
اسراء بدموع : طب اكشفو علينا وهتشوفي مين الي كداب
صفاء بغضب : بت قللة الحيا صحيح عايزه تروح تكشف
سما : انا مستحيل اخلي حد يشوفني
اسراء بصت لي مامتها بدموع
هناء بقسوه : هتصل بأبوكي يجي يق.ت.لك ويشرب من دم.ك
صفاء بخبث : عين العقل بدل ماتجبلكم العار

­

اسراء بدموع : والله مظ.لومه صفاء بسخريه : وياتره العره خطيبك ده هو الي انتي حامل منو اسراء بدموع : والله ولا انا ولا هو
هناء مسكتها من شعرها وفضلت تضر.بها ودخلتها الاوضه وقفلت عليها الباب بلمفتاح واسراء رمت نفسها علي سررها حست كل حاجه هضيع منها بسبب سما بنت عمها اسراء بنت من عيله بسيطه دخلت كليه طب رغم أن اهلها مكنوش معاهم فلوس علشان تكمل تعليم بس اشتغلت طباخه في مطعم وصرفت علي تعلمها بنت هاديه وخجوله عايشه معا عمها وبنتو ومراتو تلات عقا.رب ام امها قاسيه جداا وباباها شخص مش قد مسؤوليه ومدمن خمور وخطيبها شريف حبيبها وحب طفولتها ….
اسراء فضلت تعيط من القهر والوجع ودخلت عليها بنت عمها وقربت من بهدوء وقالت
سما : قسم بالله لو جبتي سرتي لق.تلك يااسراء فاهمه ولالا
اسراء بدموع : انتي الي حامل مش انا حر.ام عليكي حياتي بضيع مني كدا قوللهم مين ابو طفل الي بطنك
سما بسخرية : ابو طفل الي في بطني ده الجز.مه الي بيلبسها تشتري الحاره الي عايشين فيها دي وبأهلها كمان
اسراء بغضب : يغور المهم شرفي انا مالي بيكي حرام عليكي انا بحب شريف وعايزه اتجوزو بابا لو جاه هيموتني
سما : هششش انا رايحه دلوقتي انزل العيل ده وهرجع بنت تاني
سما مشيت واسراء فضلت تعيط علي حياتها وحظها..

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

_______________________________________________*في شرم شيخ *
سيف طلع من بحر بهدوء لقه قدامو فريد صاحب باباه وتقريبا ماسك نص شغلو
سيف بابتسامه : هقولك انت جاي ليه هتقولي أن سما زفت دي كلمتك وأنها حامل طب وانا مالي
فريد : سيف افهم سيف : تشرب عصير فريد بضيق : تخيل كدا ابنك او بنتك ده يكرهوك لما يكبرو
سيف بسخرية : يكرهو امهم انا مالي فريد بغضب : يعني هي جبتو لوحدها
سيف : ياعم روق مالك كدا متعصب اهده فريد بضيق : سيف افهم بقا مينفعش كدا
سيف : طب انت عايزني اعمل ايه دلوقتي فريد : تروح وتطلب أيدها من أهلها
سيف بضيق : فريد انا مش اول راجل في حياة سما ازاي تبقا مراتي مستحيل
فريد : يابني حرام الي بتعملو ده في بنات ناس تخيل كدا انت مكان ابنك ده الي لسا مجاش هتبقا حياتك عامله ازاي
سيف بهدوء : خلاص يافريد الي تشوفو فريد بابتسامه : ايوا كدا سيف بضيق : هنمشي من هنا يعني
فريد : طبعا ودلوقتي سيف بسخرية : بذمتك نسيب المزز دي كلها ونرجع لي سما ايه الغم ده
فريد بضحك : والله شبه ابوك كان مقضيها سيف بابتسامه : الله يرحمو فريد : يلا بقا
سيف بضيق : طيب ( الي هيسرق اسكريبت يراعي أنها قصه حقيقه ومفروض تخدو رأي البنت قبل ماتنشروها لو عندكم يعني دم واخلاق صحيح الكل هيفكر بقا أن سيف هيجي وينقذ اسراء واسراء تحبو ويتجوز سوري احب اقولكم ياسمين مبتكتبش غير الاختلاف القصه دي مختلفه وصعبه ….)

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

____________________________________________*عند سما *
دخلت اوضه العمليات وهي خايفه بس كانت لازم تعمل العمليه دي الدكتور ادها البنج ونامت أما اسراء باباها دخل الأوضه عليها بغضب هو وعمها ودخلو هجمو عليها وفضلو يض.ربوها وهي تص.رخ
صلاح ابوها : هق.تلك هش،رب من د.مك صالح عمها : وانا ولله ماهر.حمك
اسراء بدموع : اقس.م بالله يابابا كد.ب صالح مسك شعرها وقالها : والله لخليكي شبه الولد هاتي المقص ياصفاء
صفاء بسعاده : عنيا ياسيدي يتاج راسي
اسراء بصت علي مامتها لقتها واقفه عادي جدا وأبوها واقف صفاء جابت المقص وبدأ يقص شعرها ويضربها برجلو في بطنها
صالح بغضب : داحنا هند.فنك اسراء رغم الوجع الي فيها بس قدرت تزق ايد عمها وقالت بوجع وقهر : روح ربي بنتك هي الي حامل مش انا صالح جاي بضربها بلقلم بس هي مسكت ايدو
صالح : اخرسي يابتت اسراء بص.ريخ : بنت ايه بنتك هي الي كدا واوع تمد ايدك عليا تاني فاهم ولالا
اسراء زقت عمها جامد وجت تخرج من الاوضه صفاء مسكت شعرها جامد ووقعتها في الارض وفضلت تض،ربها في بط،نها وهي تصر.خ وبصت علي مامتها بوجع وبعدين بدأت عنيها تقفل وفقدت الواعي
صفاء بخب،ث : انا لو مكانك ياهناء اكهربها أو مثلا اكسر جس.مها كلو جبتلنا الع..ار صلاح بغضب : لما تفوق بس مش هرحمها
صلاح وهناء طلعو برا الاوضه وصالح تف علي اسراء بقرف قبل ما يطلع و صفاء طلعت وقفلت عليها …….

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

________________________________________________*في المساء *
اسراء فاقت بتعب قرارت تمشي من البيت ده فضلت تمشي لغيت البلكونه ووقفت وبصت منها كانت في دور تاني بس آكنو دور الارضي هي قاعده في حاره شعبه طلعت علي سور بتعب وقالت : لازم امشي انا بكرهم بكرهمممم
اسراء جمعت شجاعتها ونطت في الارض وتخبطت في راسها وصرخت بوجع كل الناس اتلمو عليها وهي حاولت تقوم وفي ست قومتها وهي زقت الست وجريت بتعب ووشها غرقان دموع طلعت من الحاره كلها وطلعت الطريق الرائسي وجايه تعدي الطريق بس شافت عربيه بتقرب منها بسرعه وهي صرخت وغمضت عينها وفجاه العربيه وقفت
* في العربيه * سيف بضيق : مش تخلي بالك فريد : اطلع شوف البنت دي
السواق فعلا طلع من العربيه بسرعه وقرب من البنت السواق بصدمه : اسراء
اسراء فتحت عينيها بصدمه وقالت : شريف شريف : مالك وازاي خارجه كدا
اسراء جريت عليه وحضنتو وقالت بدموع : انا محتاجاك اوووي
سيف بسخرية : اوف دي طلعت الجو بتاعو فريد : يابني اسكت
سيف غمزلو وقال : وانت مالكش جو يا فريد ياطرش انت فريد بضيق : اقسم بالله انا مش عارف انا ليه مكمل معاك
سيف بضحك : هو احنا متجوزين وانا معرفش ايه مكمل دي فريد بضحك : والله كلك ابوك

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

سيف : اسكت بقا اما نشوف سي شريف ده مرتبط بمين وياتره حامل منو هي كمان ولالا
فريد بهمس : ليه ياخويا مفكر كل ناس شبهك …سيف : سامعك يافيرو سامعك ….
أما سما كانت قاعده في تاكسي كانت حاسه بشويه تعب وبصت من شباك ونصدمت لما لقت عربيه سيف
سما بسرعه ؛ وقف وقف ياسطااااا …..

________________________________________________
الاب مفروض يبقا سند وآلام مفروض تبقا الحضن الدافئ والعم مفروض يبقا الاب تاني اما مرات العم مفروض تبقا انسانه محترمه …وبنت العم مفروض تبقا نسمه مش عقربه دول امثال من مجتمعنا موجودين زمان ودلوقتي وفي مستقبل كمان رأيكم يهمني

💙💙الجزء تاني ❤️ سما قربت من العربيه ونصدمت لما شافت اسراء وشريف سما بغضب : وبتحضني في شارع كمان
اسراء بصتلهم بغضب وقربت منها وفضلت تضربها بغل وكره سيف نزل من العربيه بسرعه ووقف بنهم
سيف : اهدي بس في ايه اسراء بغضب : ابعد عني
سما بغضب : انسانه زباله وحامل وهي لسا متجوزتش شريف بصدمه : ايه
اسراء بدموع : كداااااااااااااااااابه سيف :تمام ممكن نهده كدا ونقعد في مكان ونتكلم
شريف بضيق : تمام اسراء بصت علي نفسها بحزن سيف : مين عمل فيكي كدا اسراء بدموع : اهلي
سيف بضيق : حد يعمل كدا في بنتو المهم يلا سيف خله اسراء تركب جمب شريف وهو ركب جمب سما وشريف اتحرك

­

سيف : تقدري تحكي دلوقتي
اسراء بصت لي شريف وقالت : انهارده الصبح لقيت سما جايبه اختبار حمل وعملتو ونسيتو في الحمام وجت تحكيلي علشان طلعت حامل قولتلها لازم تقولي لي مامتك والعصر كدا ماما شافت الاختبار وطبعا سما قالتها انا صحبة الاختبار قولتلهم خدونا واكشفو علينا بس لا هما ضربوني وعملو فيا كدا سيف بص لي سما بقرف وقال : وبعدين
اسراء بدموع : سما راحت نزلت الولد ورجعت بنت تاني سيف بغضب : نزلتي الولد سما بخوف : ها لا مقدرتش
سيف بغضب : هنشوف دلوقتي اطلع بينا علي مستشفي وعلشان تتأكد أن حبيبتك شريفه معاني واثق انها معملتش حاجه
اسراء بدموع : ايوا انا عايزه اثبت اني بريئه فريد بهدوء : وانا هجيب اهلك كمان
سيف بخبث : وهيبان بقا مين الكداب
سما بغضب : انت عارف اني حامل منك انت وانت السبب وانا معرفتش اقولهم ايه
سيف ابتسملها وقال : ياحبيبتي لازم نعرفهم اني مش اول راجل في حياتك
اسراء بصدمه : يعني هي حامل منك سيف : اه ونزلتو كنت جاي اطلب أيدها بس خلاص وفرت
شريف طول الطريق كان ساكت اسراء بدموع : شريف
شريف مردش عليها وراحو المستشفي وفريد بعت ناس تاخد أهل اسراء وبعد نص ساعه كل حاجه كانت جاهزه اسراء استغرابت اوي سيف كان الكل بيحترمو وبيكلمو بأدب واحترام وشريف مكنش بيكلمها خالص أهلها وصلو المستشفي وهي كانت خايفه منهم كانت نفسها تستخبا في حضنشريف بس شريف كان بارد معاها

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

صالح بغضب : انتي يابنت سيف قطعو وقال : انت ابوها
صالح بص لي سيف وقال : احم لا عمها ياباشا ابو سما
سيف : ابو سما الي كانت حامل مني صالح بصلو بصدمه وصلاح قال : واسراء
سيف : هنشوف الكد.اب مين فيهم
الدكتور قرب منهم وسيف قالو : عايزك تكشف عليهم وتشوف مين البنت ومين الي عامله نفسها بنت
سما بضيق : انا مسمحش لحد يشوفني
سيف بسخرية : ما الكرة الارضه كلها شفتك جت علي دكتور
فريد ضحك وقال : احم طيب يلا اسراء بثقه : يلا
اسراء وسما دخلو معا الدكتور وسيف قعد بهدوء اما شريف كان مستني
فريد : عجبك الي بيحصل ده سيف : انا معملتش حاجه
فريد : انك كل يوم معا بنت معملتش حاجه وفلوسك الكتير الي بتتصرف عليهم دي سيف انت مش شايف نفسك
مبسوط بنفسك كدا تخيل تكون مكان شريف دلوقتي ياتره هتقدر تعيش عشتو سيف بص لي شريف وقال : لا مش هقدر
فريد : لا هتقدر لو كنت انت مولود في البيئه دي سيف بضيق : عايز ايه يافريد

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

فريد : عايزك تفوق تصحه وتفهم أن فيه شباب زايك مش لقين يكلو وانت معا كل يوم معا ست
سيف حط ايدو علي راسو بتعب وقال : عايز اعيش زايهم عايز اجرب عشتهم
فريد بابتسامه: عايز انهي طبقه بظبط سيف : ابسط طبقه خالص
فريد : كدا تبقا سيف الي اعرفو سيف انا عارف انك كويس بس مش عارف ليه اتغيرت كدا
سيف بغموض : مفيش فكك انت المهم هنعمل ده امتا فريد : بجد عايز تعمل الخطوه دي انك تعيش عيشه تحت صفر
سيف : ايوا انا عايز اعمل كدا
فريد : مفيش فلوس غير قليل جدا اكل هيبقا عادي جدا البس هيبقا بسيط جدا مفيش ساعات غاليه وفخمه مفيش تصحا من نوم تفتح دولابك تلقي مليون طقم مفيش انك تبقا حيران تختار انهي عربيه علشان تركبها
سيف بحماس : ايوا انا جاهز فريد : بس في شغل في شقه الفلوس مش هتجي بساهل
سيف بهدوء :جربني وهتشوف فريد بابتسامه : ماشي الدكتور طلع في لحظه دي والكل اتلم عليه
الدكتور : الي اسمها اسراء بنت بنوت لسا أما سما في هي فعلا عامله عمليه
صلاح بص لي أخوه وقالو : شوفت بنتي شريفه وطلعت بنتك هي الزباله
صالح قعد في الارض من صدمه هناء بسخرية : انا لو مكانك كنت ك.سرت جسمها دي هتجبلكم العا.ر

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

شريف كان مبسوط اووووي واسراء خرجت وهي بتعيط من الفرحه شريف قرب منها وحضنها بسعاده سيف انبسط انو قدر يعرفهم الحقيقه صلاح وهناء قربو من بنتهم بس اسراء بعدت عنهم بخوف شريف : محدش يقربلها فاهمين
اسراء بدموع : جاين ليه دلوقتي مش كنتو مش مصدقني سيف : انا من رأي تجوزها دلوقتي ياشريف
شريف بحزن : للاسف معنديش شقه سيف : فريد مشي ناس دي كلها عايز شريف وخطبتو لوحدهم
فعلا فريد جاب رجالتو وطلعو أهل اسراء برا المستشفي سيف : شريف عايز مساعدتك وانا هساعدك بردو
شريف بستغراب : ازاي
سيف : بص ياسيدي دلوقتي انا عايز اعيش عيشه زاي باقي ناس عيشه بسيطه فريد هيجيلك شقه بس في مكان بسيط وانا كمان عايز شقه تبقا جمبك عايزكم تساعدوني اسراء بهدوء : قصدك انك عايزك تعيش عيشة الطبقه دي
سيف : بحب الأذكياء بظبط كدا اسراء : بس لازم تفهم أن مفيش ستات ولا كلام ده
سيف ابتسم وقال : فهمت طيب شريف : اكيد هنساعدك ياباشا سيف : نصيحه مني تجوزها دلوقتي
شريف بص لي اسراء وابتسم وقال : عندك حق
سيف بابتسامه : هقول لي فريد يجيب المأذون بس لما نروح نشوف الشقق
اسراء : وانا هساعدك سيف : ياريت شريف : طيب يلا بينا

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

شريف وسيف واسراء طلعو برا المستشفي وركبو العربيه وتحركو وبعد ربع ساعه وصلو لي حاره شعبيه سيف كان بيبص لشوارع بستغراب اسراء : حضرتك ليه مستغرب
سيف : مكنتش متوقع أن ناس عايشه كدا وانا عايش لوحدي في قصر طول عريض
اسراء : في ناس زاي دول كتير اووووي فريد : عندك حق يابنتي والله
اسراء : علشان تعيش هنا ف لازم تقلع كل هدومك دي وتلبس لبس عادي سيف : أن شاء الله
شريف وقف العربيه وقال : وصلنا سيف واسراء وفريد وشريف نزلو من العربيه وسيف شاف العماره
سيف بصدمه : دي فضلها شعره وتتهد ازاي هنقعد هنا فريد : هااا هنبدأها سيف : لا سوري خلاص
فريد دخلهم العمار وبعدين طلعو الدور التاني وفريد فتح الشقه وسيف دخل حس براحه غريبه الشقه كانت بسيطه بس جميله اوي فريد : ادخل ياشريف المأذون جاي بعد شويه
شريف واسراء دخلو وسيف كان بيتفرج علي الشقه بهدوء وبعد 5 دقائق المأذون جاه وسيف وفريد كانو شاهدين علي جواز واسراء مكنش فاهمه ده صح ولا غلط بس المهم هتجوز حبيبها وشكرت ربنا انها شافت سيف معرفتش تكرهو علشان كان باين عليه انو طيب وبعد كتب كتاب سيف بابتسامه : مبرووووووك شريف : شكرا بجد ليك
سيف : متشكرنيش اسراء : هتعمل ايه معا سما سيف : لا سؤال صعب شريف بضيق : مالناش دعوه بيهم

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

فريد :تعالو اوريكم شقتكم اسراء وشريف راحو معا فريد الشقه الي جمب الشقه الي كانو فيها وشريف دخل هو واسراء
فريد : الف مبروك شريف : الله يبارك فيك ياباشا فريد : انا همشي بقا وخلي بالك من سيف تمام
شريف بهدوء : تمام فريد مشي وشريف قفل الباب واسراء كانت واقفه ونفسها تسألو سؤال
اسراء : سؤال واحد بس هو انت كنت شاكك فيا وكنت ساكت ليه طول الطريق
شريف بضيق : ده وقتو اسراء : معلش جاوب شريف بضيق : مش شاكك بس يعني قولت ممكن
اسراء : ممكن ايه شريف بضيق : ممكن يعني حد ضحك عليكي اسراء بغضب : نعم يعني كنت شاكك فيا
شريف : لا مش كدا انا قصدي يعني
اسراء بغضب : كنت بحسبك فعلا بتحبني كنت لازم أسألك سؤال ده قبل ماتجوزك ازاي تصدق عني كدا
شرق : اسراء افهميني
اسراء مشيت من قدامو ودخلت اوضه كانت في شقه وقفلت علي نفسها بلمفتاح وفضلت تعيط بقهر اما شريف قعد علي كنبا بحزن وسيف كان في شفتو ونام من تعب هما تلاته مش عارفين ايه الي مستنيهم أو ايه الي جاي ……….عده الوقت واسراء بصت علي ساعه الي علي الحيطه قامت بسرعه طلعت برا الاوضه لقت شريف نايم علي كنبا بصت عليه بحزن ودخلت المطبخ تحضر السحور انهارده اول سحور في رمضان وبعد ربع ساعه جهزت السحور وقربت من شريف وحاولت تصحيه

­

اسراء ببرود : قوم علشان تسحر شريف بنوم : مش عايز
اسراء : بكرا يوم صعب لوسمحت قوم شريف بضيق :قولت لا شوفي سيف باشا
اسراء بصت عليه بحزن وبعدين جابت صنيه وحطت فيها اكل وراحت شقة سيف وخبطت وسيف فتحلها
اسراء بستغراب : مكنتش متوقعه انك صاحي سيف : صحيت من شويه ايه ده
اسراء: السحور بكرا رمضان سيف ابتسم بحزن وقال : طول عمري بقضيه لوحدي اتفضلي ادخلي
اسراء دخلت الشقه وسيف ساب الباب مفتوح وهي لحظت اسراء : يلا اتفضل كول
سيف : وانتي مش هتكلي اسراء بحزن : مش عايزه
سيف بستغراب : ليه هو شريف مرفعش راسنا ولا ايه
اسراء بصتلو بصدمه سيف بضحك : احم اسف يلا نسحر
اسراء : طيب كل ذبادي علشان مطعطش صحيح بكرا هروح اجيب طلبات علشان اول يوم رمضان
سيف بابتسامه : ماشي شريف فين اسراء بحزن : مش عايز يتسحر
سيف بتفهم : طيب يلا كلي سيف واسراء بداو يكلو وبعد 10 دقائق الفجر اذن وسيف كان بيشرب الميه
اسراء شدت منو الكوبايه وقالت : خلاص إذن

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

سيف بطفوله : ملحقتش اشرب والله اسراء بضحك : مالك سيف بضيق : عطشان
اسراء : معلش استحمل انا هروح اصلي الفجر وانت صلي ونام سيف بابتسامه : تمام تصبحي علي خير
إسراء خدت الاكل وقالت : وانت من اهلو اسراء رجعت شقتها ودخلت اتوضت وصلت وبعدين نامت وسيف نفس النظام …._______________________________________* في صباح يوم جديد *
شريف صحي من بدري علشان يروح شغلو وإسراء كانت بتتجاهلو وقرارت تنضف الشقه وبعدين نص ساعه من التنضيف قرارت تدخل تاخد شاور جهزت لبسها ودخلت الحمام أما سيف صحي علي صوت تلفونو وهو بيرن رد بغضب وقال : ايه نعم الواحد صايم ومش طايق نفسو فريد : سيف انا سبت ورق معا شريف وشريف جاه من غيرو وانا محتاجو دلوقتي سيف : تمام وانا مالي
فريد : يابارد قوم هاتو سيف بتذكر : بس مرات شريف راحت سوق تقريبا
فريد : افتح درج التسريحه هتلقي مفتاح شقه بتاعتهم عملت ليه نسخه تانيه سيف : طيب اقفل
سيف قام وخد المفتاح وطلع من شقتو وفتح الباب بهدوء وشاف الشقه هادئه اتأكد أن اسراء مش موجوده سيف قفل الباب وبدأ يدور علي الورق ودخل الاوضه ووقف قدام التس.ربيحه وفتح درج التسر.يحه وفضل يدور وفي الحظه دي طلعت اسراء من الحمام وسيف بص علي مرايا ونصدم لما شافها وراه وآسراء وقفت مصدومه كانت لفه الفو.طه علي جسمها وبس وفجاه سمعو وصوت باب والشقه بيفتح وشريف بيقول : اسراء انتي فين سيف بهمس : ايوا مهو يوم اس.ود من اولووووو
_________________________________________

سيف قرب من الباب وقفلو بلمفتاح قبل ماشريف يدخل شريف خبط

سيف بهمس : قوليلو انك معاكي واحده جارتك

اسراء بصدمه : نعم

سيف : انجزي مش وقتو

اسراء بتوتر : شريف استنا معايا جارتي هنا

سيف بهمس : ادخلي الحمام انتي ولا عجبك الوقفه دي

اسراء بصتلو بغضب ودخلت الحمام

شريف : واحده مين

سيف وهو بيقلد صوت ست : احم في ايه ياخويا مش جيران ولازم نتعرف

شريف : احم انا اسف

سيف بهمس : اسف ايه بس دانا الي اسف يخربيتك يافريد كانت يوم اسود لما ابويا شافك فيه

شريف : طب ممكن تقولي لي اسراء اني محتاج ورق من الأوضه

اسراء طلعت في لحظه دي

اسراء : ورق ايه

سيف قرب من تسريحه وطلع ورق وقالها بهمس : اديلو الورق ده ومشيه

اسراء بغضب : انت ازاي تدخل هنا اصلا

سيف : ايوا ايوا علي صوتك اكتر وهو يكسر الباب ويلقينا سوا

اسراء بضيق : ايوا مانت متعود

سيف : اللهم مااني صائم مش هتكلم

اسراء خدت منو الورق وسيف وقف ورا الباب واسراء فتحت الباب

شريف : مين الي معاكي

اسراء : احم ام نبيل

شريف بستغراب : لحقتي تصحبي ولا ايه

اسراء : ايوا

شريف : اسراء انا اسف

اسراء بحزن : ولا يهمك

شريف : انا بح

سيف قفل الباب في وشو

سيف وهو بيقلد صوت ست : معلش ياخويا انا سنجل وماليش في المحن ده

شريف بستغراب : ام نبيل وسنجل

سيف : اه الله يرحمو ابو نبيل الف رحمه ونور عليه

شريف : الله يرحمو انا ماشي يااسراء

شريف مشي وقفل باب الشقه وراه

سيف براحه : الحمدالله

اسراء بغضب : برااااااااا

سيف بضيق : بتزعقي ليه

اسراء : انت ازاي تدخل عليا كدا ودخلت ازاي

سيف : احم اولا اسف ثاانيا فريد كان عايز الورق ده وقالي أن في نسخه من المفاتيح وبحسبك في سوق غصب عني يعني

اسراء بضيق : هات نسخه دي هاتها

سيف : هو انتي هتامريني مش جيبها بس كدا ايه قرف ده

سيف خرج برا الأوضه

اسراء بصدمه : الي انا عايشه ده حقيقي

سيف فتح الباب تاني وقال : اه حقيقه واجهزي علشان هنروح السوق سوا

سيف قفل الباب وقعد في صاله واسراء لبست وخرجت

سيف : عايز اكتشف بقا الحاره دي

اسراء بضيق : هتكتشف بلبس ده دا الناس عتكلك مني

سيف بستغراب : تكلني ليه

اسراء بنفاذ صبر : روح دلوقتي حالا هات لبسك وانا اختار

سيف : بس انا مجبتش لبس معايا وبعدين ايه حالا دي حبيبتي مش معنا اني ماشي معاكي تكلمني كدا

اسراء بغضب : لوسمحت متكلمنيش ويلاعلشان اجبلك لبس

سيف : يلا

سيف واسراء نزلو الحاره لقو ناس بتعلق زينة رمضان وفي عيال كتير بيلعبو في الحاره

سيف : حلوه اوي الأجواء دي

اسراء : صح جميله فعلا تعال نركب ميكروباص

سيف بصدمه : ليه يعني ما جيب عربيتي

اسراء : لا اطلع والله مانت جاي معايا

سيف : خلاص ياستي خلاص

اسراء : طب يلا

سيف واسراء طلعو علي طريق ووقفو ميكروباص وركبو اسراء ركبت جمب شباك وجمبها سيف

سيف : هنروح فين

اسراء بهدوء : السوق نجيب فطار انهارده

سيف : مانجيب دليفري

اسراء : تاني

سيف بضحك : والله انا قصدي مش عايز اتعبك

اسراء : ولا تعب ولا حاجه شريف موصيني عليك

سيف : احم اسف علي الي حصل من شويه بجد مكنش قصدي

اسراء بضيق : طب متفكرنيش

 سيف : طيب بس شريف مش لازم يعرف

اسراء : طيب

اسراء وسيف وصلو السوق وسيف أنصدم لما شاف كمية ناس دي

اسراء بضحك : مالك

سيف : كل ده ناش

اسراء بضحك : مانت عايش في القصر بتاعك ومش عارف حاجه تعال بس

اسراء راحت تشتري طماطم وسيف كان مستغرب بس حابب الفكره

اسراء : بقولك ايه الطماطم هتبقا ب 5 جنيه بس

الست : لا طبعا ب 7 جنينه

سيف : متدلها ياستي 100 جنينه ايه 7 و5 الي يتتخانقو عليها دي

الست بسعاده : اسمعي كلام جوزك

اسراء بصدمه : جوزي مين بس وانت اسكت خالص

اسراء خدت الطماطم وأدت الست الفلوس

اسراء : سيف انا الي هتكلم انت تسكت خالص

سيف بضيق : انا غلطان اني جيت معاكي اصلا

اسراء : تعال اجبلك لبس

سيف واسراء راحو محل واسراء فضلت تخترو لبس كانت حاسه انها معاها طفل صغير لسا بيكتشف الحياه

سيف بضيق : مش عجبني الحاجات دي

اسراء : بقولك ايه متتعبنيش معاك مالك كدا عامل زاي طفل

سيف قعد علي كرسي بتعب وقال زاي الاطفال : اصلي جوعت

اسراء ضحكت وبصت علي سعتها وقالت : اممم لسا شويه

سيف : اووووف عطشاااااااااان ياناس عطشااان

اسراء بضحك : بجد طفل

سيف بضيق : متقوليش طفل دي تاني وانجزي

اسراء بضحك : طيب

اسراء جابتلو لبس وجابت باقي الأكل وبس لسوء حظها صفاء كانت في سوق وشفتها معا سيف صفاء ابتسمت بخبث وقالت : مبقاش صفاء لو مخربتش عليكي يابنت هناء

اسراء راحت لي الجزار تجيب لحمه وكان فيه ناس كتير وزحمه صفاء دخلت في وسط زحمه ودخلت لي جزار

صفاء : ازيك يامعلم حسن

حسن بسعاده : ست الحسن والجمال

صفاء بدلع : عايزه منك خدمه

حسن : اديكي عيني

صفاء : البت اسراء بنت هناء جايه تاخد لحمه عايزاك بقا تحطلها الحاجه دي في لحمه

صفاء طلعت ازازه صغيره

حسن : ايه دي

صفاء بشر : ده حاجه كدا تخليها تسكر هتخلي عقلها طاير و مش في واعيها

حسن : اوعي يكون الي في دماغي

صفاء يضحك : ايوا

حسن : هعملك الي انتي عايزه

صفاء : ومتخافيش حتي لو غسلت الحمه مفعلو مش هيروح ولو سلقتها حتي مش هيروح

حسن بخبث : طب مش ناويه ترضي عني

صفاء بدلع : بعدين يامعلم

(البنت طلعت شبه مامتها🙂)

برا عند اسراء

سيف بضيق : الشمس ضربت في وشي

اسراء بضحك : مضحكنيش

سيف بغضب : هو انا أرجوز

اسراء : لا طفل

سيف بهدوء : تعرفي أن في بنت كانت بتقولي كدا بردو

اسراء بفضول : بنت مين

سيف بحزن : مش مهم

اسراء بفضول : قول ونبي

سيف : طيب ياستي حبيبتي

اسراء بستغراب : وهي فين

سيف بضيق : سافرت وسبتني ايوا أهلها جبروها بس كانت ممكن ترجع تاني

اسراء : معلش فهمني اكتر

سيف جاي يتكلم قطعو حسن وهو بيقول : بنت الغالي تعالي عايزه ايه

اسراء بأبتسامه : عايزه كيلو لحمه

حسن بخبث : ماشي

حسن دخل يقطع الحمه وجاب الازازه الي صفاء اتدهالو وكبها كلها علي لحمه وبعدين ادها لي اسراء واسراء وسيف رجعو البيت وسيف أصر يساعدها وطبعا ساب باب الشقه مفتوح

* في المطبخ *

سيف جاب اشرب وربطو علي راسو واسراء دخلت المطبخ وشافتو وضحكت علي شكلو

سيف بضيق : مالك

اسراء بضحك : يابني ايه الي انت عملو ده

سيف : انا بشوفهم بيعملو كدا في تلفزيون

اسراء بضحك : دا ستات بس علشان شعرهم ميقعش  في الاكل

سيف : ليه هما رجاله معندهمش شعر يقع في الاكل

اسراء بضحك : هتموتني

سيف : طب يلا نبدا نعمل الاكل جعان

اسراء بدأت تعمل الاكل ومغسلتش الحمه وسلقتها وسيف مكنش بيساعدها لا كان بيخربلها اي حاجه بتعملها كانت بتحسو طفلها

سيف : بقولك

اسراء : قول

سيف بهدوء : هو انتي عمرك ما فكرتي تبقي عارضت ازياء

اسراء بستغراب : نعم ازاي

سيف : اصل جسمك حلو

اسراء بصتلو بصدمه وجابت سكينه وقالت : نعممممم

سيف بضحك : دماغك راحت فين يابنتي جسمك شبه جسم العرضات

اسراء جابت طبق الصلته ودتها لي سيف

اسراء : طب مترغيش كتير وقطع السلطه

سيف ابتسم وبدأ يقطع سلطه وبعد ساعه جهزو الاكل وحطوه علي سفره واسراء اتصلت علي شريف

اسراء : شريف المغرب قرب يأذن

شريف : معلش يا حبيبتي عندنا شغل وفريد بيه أصر افطر معه

اسراء : تمام ياشريف

شريف : المهم خلي بالك من نفسك ومن سيف بيه كمان

اسراء : تمام

اسراء قفلت الفون وراحت قعدت علي سفره

سيف : قالك ايه

اسراء : هيفطر معا فريد بيه

سيف سمع صوت الاذان ومسك الميه بسرعه بس إسراء شدتها منو

سيف بغضب : عطشان

اسراء بضحك : كول بلحه الاول

سيف : بتزليني

اسراء جبتلو بلحه وهو كلها بضيق

سيف : ناكول بقا ونشرب

اسراء : ماشي وبعدين نقوم نصلي

سيف : اوك

اسراء وسيف بداو يفطرو

اسراء : كمل حكاية البنت

سيف بضيق : كنا بنحب بعض في جامعه وبابا كان سعتها مرضو زاد كان في أواخر أيامو كنت أنا وهي معا بعض علطول

اسراء : وبعدين

سيف : احنا متربين معا بعض علطول معا بعض بس باباها فرار يسافر بيها كان يوم صعب عليا جدا

اسراء : طب مكلمتكش من سعتها

سيف : ولا مكالمه ولا حتي رساله

اسراء بحزن : ليه كدا

سيف : معرفش

اسراء حست ان دمغها تقلت بس حاسه بسعاده غربيه

اسراء بضحك : شكل الاكل ده جميل اوووووي

سيف كان حاسس ان دماغو تقلت جاه يقوم معرفش

إسراء بدأت تفقد تركزها

سيف : اه حلو اوي

اسراء بضحك : طب كمل

اسراء كانت بتحرك كتير اكنها سكرانه

سيف : نفسي اشوفها تاني

اسراء : طب ماتتخيلني انا هي

سيف بصلها وضحك وبعدين حط ايدو علي راسو

سيف : مالو الاكل ده في حاجه غريبه

اسراء : ترقص

سيف : ها

اسراء قامت ومسكت ايدو وقالت : ترقص

اسراء خلاص كانت تحت تأثير مخدر الي حسن حطهولها وسيف كمان

سيف : طب هنرقص

اسراء : شغل اغنيه في تلفونك تلفونك

سيف طلع تلفونو وبدا يحس انو مش قادر يشوف كويس اسراء خدت التلفون وشغلت الاغنيه وحطت التلفون علي سفره وبعدين مسكت ايد سيف وقريتو منها وبدأو يرقصو

اسراء : كمل قصة البنت

سيف بضحك : مخلاص بقا حلوه الاغنيه دي

اسراء بضحك : اه

سيف : تعرفي أن صوتي حلو

اسراء : اممم سمعنا

سيف حضن اسراء وبدأ يغني : سيبي روحك وارقصي بين ايديا والمسي حضني بايديكي واضحكي وعلى ودني ميلي وهمسي عارفه ايه في بالي عارفه نفسي في ايه

عايز دلوقتي اشيلك وبتنا نجري عليه ميلي علي حضني كده انتي وانا بنرقص سوى ع الارض ولا ع السما قلبي سمعه قلبي وانتي خدك عليه سمعه كل دقه فهمه بتقولي ايه

وكانت واقفه جمب الباب العقربه صفاء وكانت بتصور كل ده الباب كان مفتوح شويه وقدرت تصور وكانت ماشيه ورا اسراء وعرفت شقتها

صفاء بشر : ولسا هتولع وشريف حبيب القلب يجي يقتلك نهيتك علي ايدي

اسراء طلعت من حضن سيف وقالت بحزن : شريف بيشك فيا

سيف : عادي مهي غزل سبتني

اسراء بصت لي سيف وشافتو وش شريف اكن شريف قدامها ابتسمت بحب وقالت : شريف

سيف جاي يتكلم بس إسراء حضنتو تاني وقالت : انا بحبك اوووووووي

سيف : وانا كمان بحبك

صفاء بشر : ولعتتتتتتت

صفاء خلصت تصوير وبعتت الفيديو لي شريف وشريف كان قاعد بيفطر معا فريد  مسك تلفونو ونصدم من الي شااافو

شريف بغضب : اييييه ده

فريد : ايه

فريد خد تلفون ونصدم وقال : لا اكيد فيه حاجه غلط

شريف بغضب : لاااا مفيش حاجه غلط

شريف نزل من الفيلا بتاعت فريد وركب العربيه وطلع المسدس وقال بشر : مش هرحمهم

شريف ساق بأقوه سرعه وبعد نص ساعه وصل البيت وطلع شقتو ولقه الباب مفتوح دخل الصاله ملقاش حد وبعدين قرب من اوضه نوم وفتحها بغضب ودخل ونصدم من الي شااافووووو….. وهنعرف بعدين

( ملحوظه دي مش حكايه البنت لا زاي ماقولت ناس كتير بعتتلي قصتهم وانا قولت احطهم كلهم في اسراء …❤️)

_________________________________________

رواية الضحية الفصل الرابع 4 – بقلم ياسمينا

شريف دخل لقه اسراء نايمه علي سرير عادي أنصدم انو ملقاش سيف قعد علي سرير وبدأ يفكر اما في شقة سيف  كان قاعد قدام صفاء

سيف : المشكله انك متعرفيش اني اصلا بشرب خمره كتيررررر اوي يعني الي انتي حطتيه مأثرش معايا اوي عرفت الحق نفسي في اخر لحظه

صفاء بضيق : ياباشا انت فاهم غلط

سيف بهدوء : بصي انا مش سهل يعني قبل مااجي علشان أخطب بنتكم تعرفي عملت ايه جبت معلومات عنكم كلكم ام حقيره ماشيه معا رجالة الحاره كلها واب بتاع مخدرات مفيش حد نضيف غير اسراء ليه عايزين تشوهوها

صفاء بغضب : لأنها تستاهل

سيف بصوت عالي : تستاهل ايه بظبط

صفاء بشر : انت متعرفهاش دي بنت…

سيف ضرب صفاء بقلم علي وشها وهي انصدمت…

أما شريف حاول يصحي اسراء وهي كانت لسا تحت تأثير المخدر شريف جاب ميه  وكبها عليها وهي قامت مخضوضه

اسراء : ايه ايه

شريف مسكها من شعرها وقال : انتي يومك اسود

اسراء بغضب : انت ازاي تضربني كدا

شريف مسك تلفونو وورها الفيديو

اسراء بصدمه : لا انا معرفش ايه ده والله معرف

شريف فضل يضربها وهي تصرخ سيف سمع صرخها

صفاء بسخرية : هيموتها

سيف مسك صفاء من طرحتها وخدها وراحو شقه شريف كان آلباب مفتوح ودخل صفاء وزقها في الارض وقفل الباب كويس ودخل الاوضه لقه شريف بيضرب اسراء قرب منو وضربو في وشو

سيف بغضب : تعرف انك جبااااان ومش راجل علشان انت جيت تتشطر علي بنت طب ماكنت جتلي انا الاول

شريف بغضب : قصدك ايه

سيف : قصدي انك جبان ومش راجل في راجل يمد ايدو علي مراتو

شريف : علشان هي خاينه

سيف : تعال

شريف بغضب : فين

سيف بزعيق : بقولك تعال

سيف خد شريف الصاله واسراء طلعت وراهم

سيف : شايف دي هي سبب في كل حاجه وانا مفيش حاجه حصلت بيني وبين مراتك

صفاء بشر : لا كداب كلنا عارفين انو بتاع ستات ومراتك مستحملتش جمالو وفلوسو وكل حاجه مهو احسن منك في كل حاجه شوفو وشوف نفسك

سيف بسخرية : لا دا كلام الناس المريضه الي زايك بس عندك حق هو مش زاي انا بتاع ستات وزباله بس عمري ما مديت ايدي علي ست حتي بعد ما عرفت أن بنتك نزلت ابني مفكرتش لحظه اضربها لاني مش حيوان وانت اهو قدامك الحقيقه كلها ولو فعلا انا وهي بنحب بعض كنت لقتنا سوا صح ولا ايه

صفاء : مانت لحقت نفسك

اسراء بغضب : انت شاكك فيا صح معقول اناااا تشك فيا دا محدش عارف أخلاقي قدك

شريف بغضب : اخرسي عجبك فيه ايه قوليلي مانتي كلبه فلوس وممكن تبعي نفسك علشان الفلوس وانا هقتلك

شريف صوب المسدس علي اسراء واسراء كانت مصدومه سيف مسك ايد اسراء وخلها تقف وراها وقال : لتالت مره تثبتلي انك مش راجل اول مره لما كنت ساكت خالص في مستشفي وتاني مره وانت بتضربها وتالت مره لما رفعت عليها المسدس وانا لا

سيف ضرب شريف في وشو وخد منو مسدس وصوبو علي صفاء

صفاء : هتعمل ايه

سيف : ارجعو انتو الاتنين وانت طلقها حالاااااا

اسراء : ايه

سيف ببرود : عادي جدا ممكن اسيبك معاهم بس انا لو مكانك مكنتش قعدت معاهم لحظه

اسراء بدموع : عندك حق

شريف بغضب : والله العظيم ما هقطلقها

سيف ضرب نار علي رجل شريف وقال : قول تاني كدا علشان مسمعتش

اسراء بصدمه : نهار اسود ليه كدا

سيف : علشان ده مش راجل لو راجل بجد مكنش عمل كدا

شريف كان بيصرخ من الوجع

سيف : هاااااا

شريف بصراخ : مش مطلقها وهقتلكم انتو الاتنين

سيف ضرب  علي رجلو نار تاني وصريخ شريف زاد

سيف : هاااااااا

شريف بوجع : هموت

سيف : وانت بتضربها محستش أنها بتموت من الوجع هااا رد

شريف بضعف : خلاص هطلقها انتي طالق بتلاته طالق

سيف بص لي صفاء لقها واقفه مرعوبه

سيف : انا اتعلمت حاجه حلوه تعرفي ايه هي

صفاء بخوف : ايه هي

سيف : المعامله بالمثل يعني انتي كنتي هتفضحيها انا بقا هفضحك

صفاء بصدمه : ازاي

سيف غمزلها وقال : اقلعي لبسك ياحلوه

اسراء بصتلو بصدمه وقالت : نعم انت بتقول ايه

سيف ابتسملها وقال : في الأوضه يلا أحسلك بدل مااضربك برصاص في نص دماغك

صفاء برعب : هتعمل ايه

سيف ضحك وقال : هعمل ايه يختي هو انتي مفكره اني ممكن ابصلك يلا قولت

صفاء مشيت من قدامو بخوف ودخلت الاوضه

اسراء : انت هتعمل ايه

سيف بضحك : مالكم هعمل ايه يعني خدي تلفون وعايزك تصوريهالي 10 صور كدا يكونو حلوين

اسراء بصدمه : لالالااااا مستحيل

سيف : ادخل انا يعني

اسراء خدت منو تلفون بغضب ودخلت الأوضه وسيف بص لي شريف بقرف وقال : بجد قرفان منك مش حب طفوله ده ازاي تشك فيها كدا

شريف بتعب : انتو الاغنيه مش هتحسبو بينا

سيف بغضب : ده كلام الناس المريضه ايه فرق بيني وبينك

شريف : انت لو شوفت حبيبتك في حضن حد غيرك هتشك

سيف : مستحيل مانا حبيبتي بعيده عني بقالها سنين مفكرتش في لحظه انها ممكن تكون حبت غيري

شريف بسخرية : عامل نفسك الشريف الطاهر اومال لو مكنتش معا ستات كل يوم

سيف : بحاول اغير من نفسي أما انت ايه

وفي لحظه دي اسراء طلعت بضيق وادتلو تلفون

سيف بضحك : مالك

اسراء بضيق : الي عملتو ده غلط

سيف مسك تلفونو بثقه وقال : بعد كدا مش هتقدر تأذيكي علشان معايا الصور بتعتها

اسراء بحزن : معرفش ليه بيعملو فيا كدا

سيف : تحبي تجي لي العالمي

اسراء : العالم الي كلو ستات

سيف : لا للعالم الي هتقدري تحققي فيه حلمك وتبقي دكتوره للعالم الي مفهوش شك ولا ظلم للعالم الي هيفهمك

شريف بتعب : والمقابل ايه ها

اسراء بصت لي سيف

سيف : المقابل انك تغيريني انا عايز اتغير اعتبري نفسك بتعملي خير زاي ماانا هعتبراني بعمل خير

اسراء : وايه الي يخليني أوفق

سيف : انتي معندكيش حد هتروح لمين

اسراء بحزن : ايوا

سيف : صدقيني انا بجد مش عايز منك حاجه انا عايز اساعدك وبس ومش عايز مقابل لو كنت عايز حاجه هخدها بلغصب مش هتفرق معايا

اسراء بصت في الارض مش قادره تفكر مش عارفه تحدد هي عايزه ايه خايفه من سيف وفي نفس الوقت حاسه انو صادق وفي نفس الوقت هي فعلا ملهاش حد هتروح لمين

اسراء بصتلو وقالت : موافقه بس بشرط

سيف : ايه هو الشرط

اسراء بهدوء :استنا

اسراء دخلت الاوضه وفي لحظه دي خرجت صفاء

سيف. : لو فكرتي بس تأذيها تاني الصور الي هنا هحطها علي فيس وهصيتك

صفاء بضيق : ماشي

اسراء خرجت من الاوضه وكان معاها مصحف ودتو لي سيف وقالت : أحلف

سيف مسك المصحف وباسو وقال : والله العظيم انا مش هقرب منك ولا هفكر فيكي بشكل غلط وانا والله مش عايز غير مصلحتك وبس لاني كنت في يوم من الايام وحيد مكنش حد معايا وفريد هو الي جاه وبقا جمبي تقدري تعتبريني اخوكي

اسراء بحزن : ماشي انا واقفه

شريف بغضب : ايوا مانتي رخيصه

اسراء بغضب ؛ لا مش رخيصه الشخص الغريب بيساعدني أما الي من لحمي ودمي رموني وحبيبي وحب عمري شك فياااااا حياتي ادمرت بس خلاص لازم ابص لي نفسي ومبوصش لي ورا ابدا انا بكره العالم ده عالم كلو خيانه وشك وشر وقرف

سيف بحزن : اهدي

اسراء بدموع : مشيني من هنا

سيف : يلا

سيف مسك المصحف وقال : هخدو معايا

اسراء : ماشي

سيف واسراء نزلو من العماره لقو عربيه فريد قدام العماره وركبو معه

فريد : ايه الي حصل

سيف : روحنا بس الاول

فريد اتحرك بالعربيه واسراء فضلت تعيط في صمت مش عارفه تفكر وخايفه من المستقبل وموجوعه من الماضي ..

وبعد ربع ساعه وصلو فيلا سيف واسراء نزلت من العربيه وفضلت تبص علي فيلا

سيف : ها عجبتك

اسراء ابتسمت وقال : بص ياسي سيف اوع تفكر أنها سايبه اولا انا مش هقعد معاك في نفس البيت

سيف بستغراب : اومال

اسراء : بسم الله ماشاء الله يعني أنا شايفه الفيلا كبيره هسيبلك انا الدور الاول وانا تاني هتقفلي تاني آكنو شقه وده يبقا بكرا

سيف بسخرية : ده عندك امك يختي الفيلا فيلتي وجايه تشرطي عليا

اسراء بضيق : ده الي عندي

سيف : حاضر سمعت يافريد

فريد بضحك : اه سمعت و شوفت سيف بيقول حاضر

سيف بصتلو بضيق وقال : يلا ندخل

اسراء دخلت معاهم الفيلا وعجبتها جدا وقالت : انت بتشرب

سيف بستغراب : ليه

اسراء : كل الناس الاغنيه بيشربو

سيف : احم اه

أسراء : تمام اوي كدا فيه هنا في البيت خمره

سيف بنفاذ صبر : اهاااا

اسراء : وريني مكانهم

سيف بص لي فريد وقال : انا حاسس انها مدرستي وانا طفل قدامها

 اسراء ابتسمت وقالت : انجز

سيف دخلها اوضه كانت مليان ازايز خمره كتير

اسراء بصدمه : كل دي خمره

سيف بضيق : اسمو وسكي وسكييي

اسراء : بلا وسكي بلا زفت انا هوريك هعمل ايه

سيف : مانا الي جبتو لنفسي كنت عايش ملك

اسراء قربت من الازاز ومسكت واحده ورمتها في الارض

سيف : يابنت المجانين انتي عارفه دي بكام

اسراء بغضب : مالكش دعوه اسمع شروطي

اسراء مسكت ازازه تانيه ورمتها وقالت : مفيش خمره ولا في ستات ولا فيه سهر اخر الليل

اسراء كانت معا كل شرط بترمي ازازه

سيف بغضب : جاين بفلوس مش ببلاش دوووول

اسراء بغضب : أحنا في رمضان يااستاذ

سيف بضيق: انا غلطان

فجاه سيف واسراء سمعو صوت ست وهي بتقول : ياسوفاااا

اسراء بصدمه : سوفاااا

سيف : هااا لا قصدها فوفا فريد

فريد بضيق : اخرس ياض

فجاه دخلت عليهم ست كانت لبسه فستان قصير وقربت من سيف وقالت : كدا ياسوفا تسبني كل ده كل يوم اجيلك ويقولولي مش هنا

اسراء بغضب :  بتعملو ده كمان في رمضان ياكفره

شيف بصلها وقالها : دي مشكلتك انو في رمضان ولو برا رمضان عادي يعني

اسراء بغضب : أنا ماشيه

سيف : استني بس وانتي ياحجه ابعدي عني شكلك اتلخبطي بيني وبين فيدو

البنت بدلع : انت ولا فيدو مش مهم اي حد وخلاص

اسراء بغضب : يخربيتك احنااااااا في رمضان ارحمي

فريد بضيق : ولا اعرفها

سيف : ولا انا

البنت قربت من سيف اوي وقالت : كدا ياسيفو مش فكرني مش فاكره ايامنا وليالينا

اسراء بغضب : انا قولت انك بتاع بنات وزباله

سيف : ابعدي ياست عني أنا مش بتاع كدا ابعدي ماتلم نسوانك يافيدو

البنت بضيق : متخلصونا بقا اي حد يجي

اسراء اتعصبت ومسكت ازازه وجت ترميها علي بنت بس جت في رأس سيف

اسراء بصريخ : سيف

سيف حط ايدو علي راسو لقه فيها دم بص لي اسراء وقال : انا غبي وابن غبي علشان جبيتك هنا

وفجاه سيف فقد الواعي

اسراء بصدمه : سيفففففف

اسراء قربت من سيف وفريد كان بيضحك

اسراء بخوف : سيف انت كويس

سيف فتح عينو بتعب : اخرسي اطلعي برا بيتي مش عايز اشوفك

اسراء : اسفه بجد بس انت قليل الادب

سيف بزعيق : طلعووووووووووووووووها برااااا

اسراء بضيق : مخلاص ياعم قوم

سيف : راسي انشقت نصين يافيرو الحقني وبعدوها عنييييي

اسراء حطت أيدها علي رأس سيف

سيف : متلمسنيششش طلعوهاااا برا

اسراء بضيق : ماشي لما تفوق بس

فريد قرب من سيف وقومو هو والبنت

البنت بدلع : تصدق شكلك كدا حلو يابيبي

اسراء بضيق : نعم يختي

البنت : حبيبي ياسوفااا

اسراء مسكت ازازه تانيه ورمتها علي بنت بس جت علي سيف تاني

اسراء بصدمه : يلهووووووووي

سيف : انا مني لله

سيف فقد الواعي تااااااااااااني ..

_________________________________________

رواية الضحية الفصل الخامس 5 – بقلم ياسمينا

قدام اوضة سيف اسراء كانت واقفه هي والبنت

اسراء بضيق : بذمتك راضيه علي نفسك

البنت بسخرية : احسن مابقا راجل زايك

اسراء: مش هرد عليكي ويلا غوري من هنا البيت بقا فيه ست يلاااااا

يابنت : لما سوفا يقولي امشي

الدكتور خرج في لحظه دي

اسراء : ها يادكتور

الدكتور : راسو مفتوحه بس خيطها

اسراء : الحمدالله شكرا يادكتور

اسراء دخلت الاوضه والبنت كانت هتدخل وراها بس إسراء قفلت الباب في وشها

سيف : براااااااا متقربيش مني ولا تلمسني ولا تكلميني

اسراء قربت من علي سرير وقالت : كدا ياسووووووفااااا

سيف بغضب : ابعدي عني

اسراء : دانت يومك اسود مين البت دي مش قولت العالم بتاعك هحقق فيه حلمي والخ الخ الي برا دي حلمي بقا ولا ايه

سيف بضيق : ابعدي عني قولت خلاص غيرت رأي وبعدين انتي مش شايفه راسي اتفتحت ازاي يخربيتككككك

اسراء : ده تخليص ذنبوب مش اكتر

فجاه سيف سمع صوت حاجه بتكسر

سيف بصدمه : انتي هتهدي عليا البيت كمان

اسراء بضحك : لا بس بقفل الدور التاني

سيف : بيت الي خلفوكي ده صح

اسراء : بظبط

سيف بغضب : براااا

اسراء : مشي الشيطانيه دي من هنا علشان الفجر هيأذن

سيف : اسمها صوفيا

اسراء بسخريه : ايوا انا كدا فهمت ليه بتقولك يا سوفااااا

سيف بضيق : برا قولت

اسراء: استنا

اسراء قربت من دولاب سيف وفتحتو

اسراء بصدمه : كل ده لبس

سيف : خمسه وخميسه

اسراء بصتلو بضيق وبعدين بصت علي دولاب وطلعت منو حزام

سيف بصدمه : ايه هتجلدني

اسراء بضحك : لا مش لدرجه دي

اسراء قربت من باب الأوضه وفتحتو بهدوء وستخبت وراه وصوفيا دخلت

صوفيا : حبيبي انت كويس

سيف : احم انا كويس بس انتي الله اعلم

صوفيا جايه تكلم بس لقت اسراء بتضربها بلحزام

صوفيا بغضب : انتي اتهبلتي ولا ايه

إسراء بغضب : برا احسلككك خلينا نطهر البيت من القذاره دي

صوفيا بغضب : انا جايه لي سوفا مش ليكي علفكره

إسراء بضيق : تمام اوي انتي عايزه راسك تفتح زاي زفت ده صح

سيف : شكرا يامحترمه يامؤدبه

إسراء : يلاااا برا

صوفيا بصتلها بغضب وقالت : مااااشي

صوفيا مشيت واسراء بصت لي سيف وقالت : هعمل سحور وهتصوم بلاش شغل الستات ده انت راجل

سيف مسك المخده الي جمبو ورمها عليها وقال : برااااا بيتي وحياتي

إسراء بضحك : انا فعلا همشي بس علي المطبخ

سيف : الهي البوتجاز يولع ف وشك وخلص

إسراء : ماشي ياسوفا ماشي

إسراء مشيت وسيف حط ايدو علي راسو وقال : ايه الي عملتو في حياتي يارب علشان يحصل فيا كل ده ..

* عند سما *

كانت قاعده في اوضتها ومسكه الفون

 وكتبت : ها هنعمل ايه

سما استنت دقيقه وبعدين جتلها رساله

( بصي احنا لازم نفضحهم هما الاتنين فضيحه تهز البلد كلها فضيحه تخلي كل الناس تتكلم عليهم بكرا هتصل عليكي واقولك الخطه )

سما ابتسمت بسعاده وقالت : هاخد حقي منك يابنت هناء ..

* في فيلا سيف *

فريد كان بيديلو الادويه بتعتو ودخلت عليهم اسراء بصنية الأكل

سيف : ايه شغل لوكال ده هو احنا جايبين السفره ليه هااا

إسراء : مانت تعبان ومش هتقدر تقوم

سيف بغيظ : مهو كلو منك انتي مال اهلك انتي بناس الي بتجيلي انتي ماااالك

اسرار بضيق : استغفر الله هما دول ناس ماتحضرنا ياعمو فريد

فريد: والله ماهقول غير كلمه واحده انتي كنذ يافيرو

سيف : برا يافيرو يلاااا برااااا كلكم

اسراء قعدت علي سرير وحطت صنيه وقالت : يلا نتسحر

فريد : يلا بسم الله

سيف بحذر : الفلفل حامي ولالا

إسراء ؛ لا متخفش

سيف بضيق : لا اخاف مش هاكول ده

سيف مسك العيش وبدأ ياكول في جبنه واسراء ابتسم بخبث

سيف بغضب : الجنيه فيها شطاااا يامفتريه ياااااظاااااالمه هموووووت ميه ميييه

اسرار بخبث : يوه يقطعني نسيت اقولك أنها فيها شطا

سيف خد كوباية الميه وشرب وفريد غمز لي اسراء واسراء جابت كوباية مايه تانيه وقالتلو اتفضل  سيف خد كوبايه وشربها وبعدين بصلها بغضب

سيف بغضب : ايييييييه ده

إسراء : يوه

سيف قطعها وقال : يقطعني نسيت اقولك ان الميه فيها ملح ياشيخه إلهي ربنا يقطعك من دنيا كلها قووومي غوووري من هنا

اسراء : طب كل ذبادي

سيف بزعيق : براااا

اسرار خرجت وهي بتضحك وسيف بص علي فريد

سيف : مش عيب عليك ياراجل ياشااايب يا

فريد : ياااا ايه التزم ادبك

سيف : فيرو مين ابن صحبك انا ولا هي

فريد بضحك : انت بس بحبها هي

سيف : طب انت مرفوض ويلا برا سبوني اناااام

فريد بضحك : طيب ياسيدي اسيبك معا اسراء تأدبك

سيف بصلو بضيق وفريد مشي وسيف نام علي سرير بتعب وقال : ماكنت عايش كويس وملك كان لازم يعني تعمل نفسك شهم أهي جت وهطلع روحك نام ياسيف نام .

*ويوم جديد مليان احداث كتيره 😂❤️

سيف صحي الضهر فتح عينو لقه اسراء بتبخر الاوضه

سيف بغضب : ياغبييييه انتي بتعملي ايه

إسراء : بعمل ايه يعني ببخر بطلع الشياطين الي في البيت

سيف بغضب : وافرض اتخنقت

إسراء بضيق : بقولك ايه متنشف كدا

سيف بغضب : براااااااا

إسراء بغضب : قوم ياخويا صلي الضهر قوم فز

سيف بغضب : فز ايه يابيئه يالوكال

إسراء : اللهم ما طولك ياروح انا نازله المطبخ اعمل الفطار وانت قوم

إسراء طلعت من الأوضه وسيف مسك راسو وقال : هموت منهااااااااااا صبرني يارب انتي يازفت تعالي هنا

سيف نزل ورا اسراء المطبخ لقها بتعمل لحمه

سيف بخبث : مابلاش لحمه مبقتش مضمونه

إسراء بغضب : متفكرنيش

سيف بضحك : إذ كنتو نسيتو الي جرا نجيب دفاتر تنقره

إسراء : بذمتك مين الي بيئه بقا انا ولا انت وبعدين لم نفسك احنا في رمضان

سيف بضيق : طيب

إسراء فتحت حلة شوربه ومسكت برتمان الملح علشان تحط ملح بس سيف خد منها البرتمان

إسراء بضيق : هات علشان متعصبش عليك

سيف قرب منها اوي وقال : هتمشي من هنا بكرامتك ولا ارميكي في شارع

إسراء بصت علي حلة الشوربه وبعدين بصت علي سيف وبعدين زقت الحله والحله وقعت علي سيف وسيف صرخ

سيف : انا اتسلخت

إسراء : علشان تلم نفسك

سيف بغضب : همووووووووووووت يااابت

اسراء حطت أيدها علي بوقو وقالت : انت صايم حرام تشتم

سيف جري علي الحمام واسراء مشيت وراه

سيف بوجع : هموووووووت همووووووت ياعالم

إسراء زقتو علي دوش وفتحتو ونزل ميه سخنه

سيف بغضب : يخررررربيتكككككككككك

اسراء بصدمه : اسفه  والله

اسراء شغلت الميه السقه

سيف بصدمه : راسي الجرح هيتفتح الله يخربيتك لالالا مش قادر استحمل

سيف حط ايدو علي راسو وفقد الواعي

اسراء بلهفه : سيييييييف ……

اسرار رنت علي فريد علشان يجيب دكتور وندمت أنها عملت كدا فيه وبعد نص ساعه الدكتور جاه وفريد نقل سيف اوضتو

الدكتور : لازم ياخد دوش بميه هاديه الحمدالله أن جسمو متحرقش

إسراء بحزن : انا اسفه والله

سيف وهو مغمض عينو : طلعو البومه بنت ألبومه دي براااا

فريد : ياأخي انت في ايه ولا في ايه

سيف بصوت : حرررررقتني بنت المحروقه سلختني بنت المسلوخه

فريد بضحك : قوم خد شاور

سيف : شاور ايه بس هو بقا في حاجه نافعه معايا دانا بقيت فرخه مسلوخه

الدكتور ضحك وقال : احم هكتب علي ادويه تخدها

سيف : ادويه ايه بس انا خلاص بقت مشوه

فريد : قوم بس خد شاور

فريد سند سيف واسراء جت تسندو سيف قالها : اوعي تقربي مني اقسم بالله لو قربتي مني هعمل حاجه مش هتعجبك يلا يافريد يلا

سيف دخل الحمام واسراء ابتسمت بقت تحب تشوفو دايما قامت وفتحت دولابو وطلعت هدوم لي سيف وبعد 5 دقائق أدت الهدوم لي فريد وبعد دقيقه سيف طلع وكان سندو فريد ونيمو علي سرير واسراء قعدت جمبو

سيف بضيق : ابعدي عني

اسراء ابتسم وقالت : اسفه

سيف جاي يرد بس قطعو دخول بنت

  اسراء بصت علي بنت لقتها جمله اوي اسراء بصت علي سيف لقتو مصدوم البنت قربت من سيف وحضنتو جامد وقالت : وحشتني اووووووووووي ياسيف

سيف بصدمه : جنا

جنا طلعت من حضنو وهي بتعيط وبتقول : وحشتيني اوي بجد وحشتني

سيف بص لي اسراء لقها متعصبه

سيف : هفهمك دي مش مشقوطه دي جنا الي حكتلك عنها

إسراء بغضب : ولوووو هي متعرفش أن احنا في رمضان

جنا بضيق : مين دي

سيف بضيق : كنتي فين كل ده

جنا : سيف فاكر لما انا وانت بتنا معا بعض مره كدا

اسراء بصدمه : ازاي يعني

سيف : اهدي ده كان عادي يعني معملناش حاجه دانا كنت 20 سنه صغير يعني

جنا بحزن : لا عملنا ازاي نسيت

اسرار : يخربيتككككككك

سيف : لااا انا مش فاكر

جنا بحزن : كدا ياسيفو

سيف بتفكير : معقول طب ازاي

جنا : المهم كنت حامل وبابا عرف وعقبني وكنا هنزل الواد بس انا رفضت راح بابا حبسني وولدت وكنت طول فتره دي بحاول اوصلك

سيف بصدمه : جنا انتي بتقولي ايه معقول ده لا اكيد لا

جنا بدموع : يعني بكدب عليك ازاي مش فاكر دا كان يوم حلو اوي

إسراء مسكت كوبايه من علي ترابيزه

سيف مسك ايد اسراء وقال : ابوس ايدك بلاش ازاز ونبي  انتي مش مضمونه

إسراء : مش شايفها بتقول بكل شرف ازاي أن حصل حاجه بنكم

جنا بضيق : هجبلك ابننا

جنا بصوت عالي : كريم تعال ياحبيبي

فجاه دخل عليهم طفل وقرب منهم

جنا : احضن بابا ياحبيبي

كريم جري علي سيف وحضنوو وجنا جت جنبهم وحضنتهم

سيف : اسراء

اسراء بغضب : هااا

سيف : مش ملاحظه انك من ساعت ما دخلتي حياتي والمصايب بتجي فوق راسي

إسراء بغضب : وليه متقولش ان كل ده بسبب قرفك

كريم : بابا حبيبي انت قمر اوي وانا شبهك

سيف بسخرية : بابا اه حد يلحقني بميه بسكر ونبي

وسيف فقد الواعي

جنا بصدمه : سيف ماااالك

اسراء بلهفه : سيييييييف ..

تفضلوا باقي الرواية :- 

رواية الضحية الفصل السادس بقلم ياسمينا

رواية الضحية الفصل السابع بقلم ياسمينا #7

رواية الضحية الفصل الثامن بقلم ياسمينا #8

رواية الضحية الفصل التاسع بقلم ياسمينا #9

رواية الضحية الفصل العاشر بقلم ياسمينا #10

رواية الضحية الفصل الحادى عشر بقلم ياسمينا #11

رواية الضحية الفصل الثانى عشر بقلم ياسمينا #12

رواية الضحية الفصل الثالث عشر بقلم ياسمينا #13

رواية الضحية الفصل الرابع عشر بقلم ياسمينا #14

 

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 5 / 5. عدد الأصوات: 2

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful...

Follow us on social media!

banner
http://www.reel-story.com/

عن الموقع ورسالتنا القصة والرواية هي فن من الفنون الإنسانية الرائعة التي تروي القصص الخيالية والواقعية من أجل العبرة والعظة والتعلّم منها دائماً، فهيا بنا سوياً لهذه الرحلة الرائعة في بحر الأدب العربى والتعرف أكثر على الروايات الشهيرة التي اخترناها. سواء كنا نحب أن نقرأها أو نسمعها ..أو نشاهدها، فنحن نحب القصص. منذ فجر التاريخ عندما كان البشر يتجمعون حول النيران، إلى عصر النتفلكس، نحن نحب القصص.. قد يبدو الأمر مجرد تسلية وتزجية للوقت، لكن أي شيء منتشر إنسانيا لهذه الدرجة، وعبر التاريخ، لا بد أن يرتبط بشيء أكثر جوهرية من مجرد التسلية

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 512 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

Reel-Story © 2020 | Established in 2019 Privacy Policy I Terms & Conditions I Advertise I Contact