Connect with us

قصص الإثارة

اتجوزتو عشان كان ابن صحاب بابا

Published

on

3.6
(21)

وقت القراءة المقدر: 16 دقيقة (دقائق)

اتجوزتو عشان كان ابن صحاب بابا

الجزء الاول والثاني

اول يوم ليا مع جوزى لبست لبس عروسة خفيف و بحط ميكب رقيق كدة مناسب للبيت منا عروسة بقي
دخل عليا لقيته بيقولى : انتي فاكرة نفسك حلوة ولا جميلة فوقي لنفسك انتي مفيكيش حاجه حلوة ولا تتتحبي
بصيتله وانا دموعي علي خدي وببتسم:مقولتلكش انا عاوزاك تحبني ولا قولت اني حلوة ولا جميلة وبعدين انت بتحكم عليا بمعايير اية؟ بتحكم عليا بمعايير حطتوها علي السوشيال ميديا وخلاص اللي مش عندها تبقي وحشة ياريت تحافظ علي الأمانة اللي اتحطت في ايدك
مشيت ودخلت اوضتي وفضلت اعيط
ده اسر يبقي جوزي للاسف بابا بيحبه جدا لانه أبن صاحبه الله يرحمه وعشان كدة خلاني اتجوزه بالرغم أنه مبيطقنيش
صحيت من نومي حضرت الفطار لقيته داخل بيقولي: بسخرية:هه فاكرة كدة يعني هتخليني احبك
_بص بقي انا زهقت تمام أنا عملت اكل يكفينا عاوز تأكل اتفضل مش عاوز متاكلش وكل من اي حته نفسك فيها وياريت تبطل تفكيرك ده انا مش عاوزاك تحبني يا اخي اغنيها
مسك ايدي وقال:سما القطة المغمضه بقي ليها صوت هه فاكره لما كنتي بتتخبي ورايا زمان من العيال اللي بترخم عليكي كنتي لسة صغيرة وكنتي زي القمر تخيلي كنت بحبك اكيد مستغربة بس ياريتك ماكبرتي وياريتني ما حبيتك لانك خلتيني اكرهك أضعاف حبي ليكي وهتعيشي أسوأ ايام حياتك معايا
دخل اوضته وسابني مش فاهمة اي حاجة
انا واسر أصحاب طفولة اه بس لما كبرنا بدأ يبعد عني ويعاملي بعنف ومبقاش يطقني ولحد دلوقتي مش فاهمة السبب في تغيره اية
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
لقيت بابا بيتصل رديت
_نعم يابابا
:عاملة اية مع اسر ياسما
_مش كويسة خالص يابابا
:كنت متأكد من كدة بس اللي عملتيه فيه مكنش هين
_عملت اية
:خليه يبقي يفهمك سلام
_بابا استني
قفل معايا وانا مش فاهمة اي حاجه
خدت طبق الاكل هو صعب عليا أنه مأكلش دخلت لقيته قاعد في اوضته بيظبط ورق في شغله حطيت الأكل علي المكتب وكنت هطلع
لقيته بيقولي:شيليه زي ما جبتيه
_بس انت مأكلتش :هه خايفة عليا ماكلش ومخوفتيش علي كسرة قلبي من اللي انتي عملتيه
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
_عملت اية أنا مش فاهمه
قام من مكانه وقرب مني وقال:بلاش نفتح في جرح قديم لاني لو فتحته هتزعلي مني و اوي كمان
سابني وخد الجاكيت بتاعه ومشي من البيت
قعدت علي السرير وانا ماسكة راسي ومش فاهمة اي حاجه عملتله اية أذيته في اية طيب انا عمري ما اتخيل اني أذيه حتي أنا وهو كنا صحاب زمان مستحيل أذيه نمت مكاني مصحيتش غير لما حسيت بحد بيغطيني
صحيت مخضوضه لقيت أسر قدامي قولتله:انت جيت أمتي والساعة كام
قالي بلامبالاه الساعة ٨
قولتله:انا نمت ده كله واه انت كنت بتعمل اية
قالي وهو طالع:لقيتك سقعانة غطيتك بس
حسيت بإهتمامه وممكن يكون في امل أنه يقولي
طلعت وراه:انت أكلت
قالي بسخرية:يهمك!
قولتله بعند:اه يهمني مش انت جوزي والمفروض اهتم بأكلك
لقيته بيضحك :ههه جوزك! ههه مش قادر والله
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
_اية اللي بيضحك
ملامحه اتغيرت في ثانية وقالي:ابعدي عني طول ما أنا في البيت متكلمنيش ولا عاوز اشوف وشك لأن كل ما اشوفك ببقي عاوز اقتلك
زعقت ودموعي علي خدي:انت لية بتعمل فياااا كدة عملتلك اية هاا فهمني انا عملت اية انت بتزعقلي وبتكسرني لية قولي غلطي انا عمري ما اتخيل اني أذيك ولا اني أذي حد لية تأذيني بالشكل ده ليييه
محستش بنفسي غير وانا قاعدة في مستشفى ومعلقينلي محاليل لقيته قاعد جمبي وماسك ايدي وبيقول “برغم اللي عملتيه لسة بحبك ولسة خايف عليكي لسة بحب ملامحك وضحكتك مش عارف اتخلص من حبك كأنه سم بيجري في عروقي ” بصيت ناحيته انتبه اني صحيت بس معرفش اني سمعت قالي وهو بيسيب ايدي و بيتصنع اللامبالاة: هروح اجيب الدكتورة تشوفك
ساعتها فهمت اني عملت حاجة كسرته حاجة دمرته مش كسرته وبس بس للاسف مفهمتش اية هي
الدكتورة كتبتلي انصراف وروحنا وكل واحد دخل أوضته ومتكلمش مع التاني
_ايه الصوت ده
قومت افتح الباب اشوف في اى و اتصدمت صدمه عمرى .. يتبع
البارت التاني:
لقيته داخل وفي أيده واحدة وبيقولي:اية مش هترحبي بيا انا وخطيبتي ولا اية؟
بصيتله وانا حاسة اني عاوزة اجيبها من شعرها بس هديت نفسي وعملت وش القوة وقولت:اه اهلا وسهلاً
قالتلي بمياصة:اهلا بيكي
أسر بصلي بصدمة كدة زي ما يكون مش متوقع ثباتي الانفعالي ده
بس انا عندي ثبات اكبر من بتاع ويجز نفسه امااال يا جماعه
أسر:اه طيب لو تعمليلنا حاجة نشربها ولا اية ياحبيبتي
لقيت العقربة بتقوله:اه يا حبيبي
قولت:لا انا اسفة صراحة كان نفسي اخدمكم وكدة بس انا مش الفليبنيه اللي جابتها امك عذرا يعني لأمك بس تقدر تدخل تعمل اللي نفسك فيه وتشربوا عادي جدا
أسر : مفيش مشكله يلا يا حبيبتي نخش نعمل حاجه نشربها
لقيته دخل هو والعقربة اللي معاه المطبخ
وانا دخلت اوضتي وانا مضايقة وقولت:عناد بعناد يا أسر بقي
وطلعت طقم حلو قصير شوية بس خلي شكلي جميل وحطيت حبه ميكب بقيت حلوة اوي
أسر:بقولك اية يابت يا علا هي الخطة فشلت ولا اية
علا: الصراحة يا أسر فشلت ميه في المية وهي متأثرتش
أسر: مش مشكلة هنغيظها اكتر
فجأة سما طلعت وهي متشيكة بقي وقالت:تحبوا اساعدكوا في حاجة
أسر بصلها بصدمة وهو مذهول من جمالها وقد اية هي حلوة قال في سره”اية القمر ده بس”
بعدين سيطر علي نفسه وقال:لا مش عاوزين مساعدة
علا ردت :اه يا حبيبي مش عاوزين
سما في نفسها:لا بقي انتي مش هتسكتي الا مجيبك من شعرك
سما:تمام يا جماعه خدوا راحتكوا البيت بيتكوا وابقوا اعزموني علي الفرح يا حبايبي الف مبروك.
ودخلت اوضتها بلامبالاه مصطنعه وهي جواها بتغلي
أسر:هو مش المفروض تغير وتقوم تبهدلك دلوقتي ولا اية
علا: المفروض بقي
أسر:أنا قولت انك نحس يا علا الكلب
علا:يا ابني بقي احترمني انا صاحبتك بردو في اية
أسر:كان نفسي افهم عقلي فين وانا بكلم واحدة زيك
علا:أسر وربنا هفضحك قدامها
أسر:اششش اسكتي يخربيت كدة ده انتي فضيحة
علا: خلاص سكت بس قولي بقي لية بتعمل فيها كدة وعاوزها تضايق ليه
أسر: عشان جرحتني يا علا جرحتني اوي اوي وللأسف لسة بحبها
علا:عملت اية
أسر :هبقي اقولك بعدين يلا انتي بقي روحي عشان الخطة فشلت ونبقي نشوف حل تاني بكرة
علا مشيت وأسر راح لسما يكلمها
بس قبل ما يخبط سمعها وهي بتشهق من كتر العياط وعماله تقول:هو لية بيعمل فيا كدة أنا عملتله اية ليه مش راضي يفهمني كل شوية يجرحني ويكسرني ويأذيني واقوله لية يقولي انتي اللي جرحتيني عملتله اية عشان يعمل فيا ده كل عملتله اية
دخل أسر وقال:هقولك دلوقتي عملتي اية
مسك أيدها وخدها اوضته وطلع فلاشة وحطها في اللاب بتاعه وقالها :اتفرجي وشوفي عملتي اية
سما قالت بدموع:لو سمعتني لمرة واحدة كنت فهمتك بس انت غبي يا أسر غبي
وطلعت بسرعة من اوضته
أسر:سمااا استنييي
يُتبع تفاعل كبير لو كل واحد من الي بيقراء يعلق ب 20 ملصق هنزل بسرعه
“كان سماعك لمبرري صعباً بينما كسرك لقلبي فكان هيناً!”
سما محمد 💖
للحصول على الجزء الثالث علق ب 20 ملصقا ليصلك اشعار بجزء

تفاعل عشان يصلك اشعار ب جزء الثالث

—————————

البارت التالت:

سمااا استنييي
سما مشيت ومسمعتهوش وراحت اوضتها وقفلت عليها وفضلت تعيط جوا
“ازاي صدق الكلام ده علي طول لية محطليش عذر ولا مبرر لية اتهمني بسهوله كدة كنت فاكرة اني كسرتك بس طلعت انت اللي كسرتني”
_سما افتحي الباب
مردتش عليه
_سما مبهزرش افتحي وكلميني وهسمعك بالله ما تعيطي طيب
مسمعش صوت غير عياطها اللي قطع قلبه
راح اوضته وجاب المفتاح لانه معاه نسخة لكل الاوض
فتح الباب لقاها مغطيه وشها وعماله تعيط حس ساعتها أنه قد اية غبي عشان يأذيها كدة
قال بهمس_سما
قرب منها وقال:انا اسف لكل حاجة سببتهالك بس مقدرتش اكدب عنيا واللي شوفته
اللي حصل
أسر وسما كانوا صحاب جدا زمان وأسر كان بيعشق سما واللي ميعرفوهش اسر أن سما كمان حبته
كان أسر بيجهز شُنطه عشان السفر لانه هيدرس في جامعة بره ومقالش لسما أنه مسافر لانه مقدرش يودعها
قعد هناك شهور الدراسة ولما رجع قابل سما وكانت بتكلمه عادي بس نبرة صوتها متغيرة هو قال ممكن تكون زعلانه مني وهو بيفكر فيها اتبعتله رسالة من سيف
وده بقي زميلهم هما الاتنين بس أسر مش بيطيقه لانه لازق ل سما
يدوب فتحها اتصدم”حمدلله علي السلامة يا اسور بس ياريت تبعد عن سما نهائي لأنها ليا وانا وهي بنحب بعض وقريب هنتخطب وعشان تتأكد تعالي كافية ** النهارده الساعة ٨”
أسر اتجنن وبقي علي أعصابه وقال: اكيد يبكدب انا عارف سيف عينه علي سما اكيد ييكدب اكيييد
جت الساعه ٨ نزل أسر بسرعة من غير ما يفكر راح الكافية اول لما دخل لقي سيف قاعد لوحده راحله وقال:انت فاكر يا كلب انت انك هتضحك عليا
وضربه في وشه وقعه في الأرض
سيف حط أيده علي وشه وقال وهو بيقوم:هه انا بقول تهدي اعصابك لأن اللي جاي مش هيعجبك خالص
اداله فلاشة وقاله:ابقي افهم مع نفسك سلام
مشي وسابه وهو ماسك الفلاشة
روح هو كمان حط الفلاشه علي طول وشغلها لقي سما بتكلم سيف وبتقوله:انا بكره أسر بكرهه مش طايقة اشوف وشه حتي هخليه يحبني وبعدها هكسره واسيبه
سيف قالها:وانا معاكي يا حبيبتي
أسر بص للفيديو وهو صعبانه عليه نفسه أنه حبها وهي عاوزة تكسره وساعتها قرر أنه هيندمها علي كل حاجه
باك
قالتله وهي بتعيط:ومجاش في بالك أن في حاجه ناقصة في الموضوع مربطش الكلام بإني كنت فعلا بكرهك ساعتها لانك سافرت وسبتني ومجاش في دماغك اني بعد الكلام ده قولتله اني مش قادره اتخيل انك سبتني بعد ما حبيتك واني انهارت في اليوم ده من العياط وقولت حتي مش هقدر اكرهه ولا انتقم منه كل اللي جه في بالك انك تنتقم مني وبس مش كدة
تعرف حتي لما رجعت من السفر نسيت اي زعل منك وقولت أنه اكيد رجع يصلح اللي عمله بس انت رجعت عاملتني بقسوه وبعدت اكتر
انا كنت نسيت كل الحاجات دي وكل الزعل واحب اهنيك لانك فعلا ندمتني بس علي اني حبيتك
أسر معرفش ينطق ولا كلمه حس أنه مش عارف يتصرف بس قال بعد شوية:سما انا
وقفته وقالت:بعد إذنك أخرج وسيبني لوحدي
_بس
: بعد اذنك سيبني
كان هيطلع فعلا ويسيبها بس وقف ورجعلها تاني وحضنها جامد وقالها:مش هسيبك تمام عيطي وصرخي في حضنه اضربيني أو اشتميني بس انا مش هبعد عنك انا اسف والله اسف انا بحبك
فضلت تعيط في حضنه لحد مانامت
صحي أسر تاني يوم بيبص ملقاش سما فضل يدور عليها في الشقة كلها مش لقاها ولقي كل هدومها مش موجوده
لقي رسالة منها اتبعتت علي تليفونه بتقول:انا اسفه يا أسر مش هقدر اكمل معاك مش هقدر كل ما اشوفك هفتكر جرحك ليا اسفة بس لازم أبعد بتمنالك حياة سعيدة بس من غيري
أسر قعد في الأرض ودموعه نزلت وقال:مستحيل اسيبك تبعدي عني يا سما مستحيييل
“اتظن ان الفراق علي هيناً بل كان قلبي يحترق لإبتعاده عن قلبك”
قلبي وقلبك صارو متل جبال ما بيتلاقوا
يُتبع
سما 💖
للحصول على الجزء 4 علق ب 20 ملصقا ليصلك اشعار عند النشر
———————–
البارت الرابع: وقبل الاخير ولو التفاعل حلو هنزل الاخير كمان شويه
“فراقك طال وبوختي في هزار بُعدك انا بعدك عرفت اني مليش بعدك”
أسر:بقالي شهرين بدور عليها وهي زي ما يكون مش موجوده علي الكوكب كله دورت في كل مكان ممكن تروحه كل حته بس هي سابتني ومشيت ومهانش عليها تسأل عني غلطت اه غلطت بس كانت تعمل اي حاجه غير أنها تعاقبني ببعدها عني بس هي قررت تموتني بفراقها
علا:اهدي يا أسر بإذن الله هتلاقيها وهترجعوا وتحبوا بعض تاني ربنا مش هيسيبك ابدا
أسر :ونعم بالله
علا:بس بردو منيأسش لأن في وسط الضلمه دي كلها في خيط رفيع هيطلعنا للنور
أسر:قصدك اية
علا:هفهمك
: السلام عليكم
_وعليكم السلام ادخلي ياسما
دخلت وقعدت معاها وقالت بحزن:بقالي شهرين بتعالج ومفيش اي امل خالص بعدت عنه عشان مش ينفع اخليه يشيل هم تعبي ويتعب معايا بس انا بردو مش مرتاحه واديني بتعالج من ناحية جسدياً وجتلك دلوقتي عشان اتعالج نفسياً وللاسف بين دول ودول انا عاوز اعالج حزن ده “وشاورت علي قلبها”اللي مش هيتعالج غير بقربه
الدكتوره:طب ما انتي في ايدك علاجك اهو
سما:ازاي
الدكتور:قولتي أن قلبك هيتعالج بقربه؟ يبقي روحيله وهو لو بيحبك هيستحمل تعبك وهيعافر معاكي عشان تخفي ومش هيسيبك ابدا
سما: مفيش حل غير ده؟
الدكتورة:ده الاحل الامثل ليكي روحيله مش هتخسري حاجة
سما:تمام يا دكتور
مر اسبوع من حياتهم خالي من اي شئ وفي الأسبوع ده كانت سما بتفكر في كلام الدكتورة وأسر بيفكر في اللي قالتهوله علا
سما حسمت أمرها وجهزت شنطها عشان ترجع وركبت القطر وراحت
يدوب لسة بتدخل البيت لقت اللي صدمها
سما: أسر ازاااي؟
أسر بصدمة:سما!
يُتبع
“وتفرق اية حياتي وانت مش فيها وروحي دي كلمات ببعدك فقدت معانيها”
💖
للحصول على الجزء الخامس والاخير علق ب 20 ملصقا ليصلك اشعار عند النشر
——————–
البارت الخامس: والاخير وعشان الاخير مفيش تفاعل صح 😍
سما!
سما:متوقعتش انك هتخطب بالسرعة دي بس عموماً الف مبروك ليك
مشيت لقت ايد بتشدها
: المرادي مش هسيبك تروحي تمام
بص للناس وقال لموا الحاجة خلاص الموضوع انتهي ويلا يا علا روحي بيتك بقي
علا:اشطا ياكبير ربنا يهني سعيد بسعيدة وغمزتلهم
أسر:بطلي نبرك بقي وامشي
سما بصتله بصدمه:مش فاهمة حاجة
أسر: انا مستحيل احب غيرك ولا اني ابعد عنك انا اتفقت انا وعلا اننا نقول اتخطبنا وكدة عشان تعرفي الخبر ترجعي على طول وبالمناسبة علا تبقي صاحبتي من زمان وبعتبرها اختي الصغيره وقريب هتبقي مرات صاحبي عشان عارف غيرتك
سما:يعني كل ده مش حقيقي؟
أسر:لا بس انا مستغرب لحقتي تعرفي ازاي واحنا لسة كنا هننشر الخبر؟
سما:انا معرفتش اساسا انا رجعت عشان مقدرتش اكون بعيد اكتر من كدة
أسر بحزن:لية اخترتي تبعدي عني؟ كنتي اعملي اي حاجه غير بعدك انا كنت بموت بالبطئ في بعدك متخيلة انام واصحي ومشوفش عيونك قدامي ولا ابتسامتك ليا ولا وشك اللي بينور حياتي كنت عايش في ضلمة في بعدك
حضنها جامد لدرجة أنه فعصها
سما:اااه
بعد عنها بسرعة:مالك حصل اية
سما: مفيش أنا تعبانه شوية
_طيب خلاص اهدي
شالها وقال:كدة مش هتتعبي ابدا
ووصلها اوضتها وقال:انا عاوز افضل ابصلك لحد ما اشبع منك
سما في سرها”ياريت لأن ممكن متلاقنيش” قالتله:انا مش هقدر اعيش معاك ابدا ولا عاوزة اشيلك همي ابدا لان همي كبير اوي مش هتقدر عليه
أسر:همك همي هشيلك طول العمر في قلبي
سما:مش هينفع انا منفعكش
أسر:فهميني مالك اية اللي حصلك هم اية اللي بتحكي عنه وتعبانه مالك هاا؟
سما:مش هقدر احكي اي حاجه دلوقتي
أسر: خلاص مش هتكلم
خدها في حضنه ونام
صحيت لقته بيلعب في شعرها قالتله:انا لازم اقولك حاجه مهمة
أسر:قولي
سما:انا تعبت من شهرين وده السبب اللي خلاني ابعد عنك الفترة دي كلها عشان مش اخليك تشيل همي وتتعب معايا بس الدكتورة قالتلي لازم ارجعلك
اسر حضنها وقالها:انا كنت متأكد أن بعدك عني لسبب وأنك مستحيل تبعدي عني ده كله بمزاجك لية مقولتليش انك تعبانة وشاركتيني همك
سما عينيها دمعت وقالتله:مكنتش عاوزاك تعرف عشان مش اتعلم معايا وعاوزة اقولك انا لسة بحبك برغم اللي عملته فيا بحبك ومش عارفه لية قلبي الغبي لسة بيحبك بعد ده كله
اسر طبطب علي ضهرها:انا اسف علي كل حاجة بس متعيطيش بسببي انا مستاهلش
سما:أسر انا عاوزة الغي كل اللي فات من دماغي بس مش قادرة عاوزة اكمل اللي باقي من حياتي بدون قلق وحزن
اسر اتخض وقال:اللي باقي من حياتك؟
سما:اصل ..
اسر:انطقي ياسما في اية مالك
سما:انا مريضة والدكتورة قالتلي اني فترة وممكن اموت
اسر عنيه دمعت وشدها لحضنه بقوه وقالها:انتي مش هتموتي تمام مش هيحصلك حاجة هتعيشي معايا وهنقضي باقي حياتنا سوا وهنجيب ولاد وبنات زي القمر زيك هتعيشي يا سما
سما: خلاص يا أسر اهدي انا موجوده اهو موجودة
بعد خمس سنين
بس يا علي اقعد بقي لخمتني
اسر:اية ده اية ده
سما_في اية؟
حضنها وقال:اميرتي الحلوة متعصبه لية
_اعمل اية ابنك غلبني كل شوية جري من هنا لهنا
:سيبيه يلعب وتعالى معايا
مسك ايديها وخدها اوضة وقالها افتحي النور كدة
فتحته لقت الاوضة مليانة صور ليهم من وهما صغيرين لحد صورهم مع ابنهم
سما:انا بجد مبسوطة اوي ومش مصدقة الجمال ده
حضنته وقالت : بحبك والحب شوية عليك والله
اسر: يابت وربنا قلبي مش حملك
سما:طب بحبك بحبك بحبك
“ورفيق دربٍ لا يتخلي عن يداي”💖 تم

 9,043 اجمالى المشاهدات,  15 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

Advertisement

متوسط ​​تقييم 3.6 / 5. عدد الأصوات: 21

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Follow us on social media!

Advertisement
No tags for this post.
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 128 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

روايات مصرية

رواية السم فى العسل بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 16
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.8
(23)

وقت القراءة المقدر: 9 دقيقة (دقائق)

روايه السم العسل

الجزء الأول

الكاتبه كوكى سامح

__ يوم ما حمايا كتب وصيته وقال فيها ان اللى هتخلف بنت هى اللى هتاخد نص ثروته

وحياتنا اتت ١٨٠ درجه للأسوء

انا سهر ٢٥ سنه قدر كبير من الجمال.. متجوزه من ” احمد الدمنهورى” ولقبه الباشا

وعايشه فى فيلا حمايا ( الدمنهورى بيه) اكبر تجار العاب الأطفال فى مصر وجميع البلاد العربيه

عندى سلفتين ” روقيه” ٣٥ سنه وعندها (مروان ٣ سنوات) و الأخ الاكبر ( عمار)

اما ” معتزه” ٣٢ سنه وعندها ( ياسين سنتين)

وزوجة الأخ الوسطانى ( كريم)

طبعا انا قولت سلفتين لان السلفه التالته متنفعش تبقى سلفتى لانها اختى التؤام (منار) ومتزوجه من الأخ الوسطانى تؤام كريم واسمه ( كارم) ومعاها “باسم” عنده شهوور

اما انا بقى مرات الباشا اللى الكل بيعملوا الف حساب واراد ربنا بعد ما حمايا كتب وصيته

انى احمل ولما شوفت السونار عرفت انها بنوته

ونويت اسميها ( فريحه)

عانيت من الحمل شهور.. وجه اليوم اللى اتولدت فيه فريحة وكانت فرحه البيت كله

بس رغم الفرحه اللى عشتها اما اتولدت فريحه وش الدنيا.. عرفت اسوء خبر

بعد ٣ سنوات عرفت انها مريضه سكر

الخبر ده وجع وكسرنى وكنت بسأل نفسى.. ازاى طفله تعانى من السكر فى سن زى ده

دى لسه حتى متعرفش ربها.. كنت ببكى طول الليل واسأل نفسى لما تكبر ويبقى عندها ٦ سنين وتروح ال هتعمل اي وهتتعامل ازاى مع الأطفال اللى من سنها؟!

المفروض ان هيكون ليها نظام اكل معين دى مريضه سكرى.. وده خلانى غصب عنى ما انا مش ملاك.. انا بنى ادمه من لحم ود”م

خلانى ازعل من ربنا وابطل صلاه وكنت بسألوا وبقولوا.. انت ليه تستخسر فيا فرحتى

ليه بنتى يكون عندها السكر وولاد العيله كلهم صحتهم كويسة.. اعترضت ع امر ربنا

وكان غلط كبير منى.. بس انا قولت انى بنى ادمه مش ملاك…

وفى يوم كنت بلاعب فريحه فى الجنينه لقيت احمد داخل عليا وكان باين عليه انه مخنوق ومضايق.. شال البنت ع ايده وكان بيلاعبها

قربت منه وسألته : مالك.. شكلك كده مضايق من حاجه رد عليه رد غريب ومسك حنجرته وهنا عرفت انه مخنوق جدا

احمد : تعبان ومش طايق نفسى

سهر قربت منه وته : اي اللى مضايقك

احمد : بعدين

سهر : من امتى وانت بتخبي ع مراتك حبيبتك

احمد بابتسامه كلها وبصوت خافت : حاسس ان فى حاجه بتحصل من ورايا بس مش عارف هى اي؟

سهر ب استغراب : حاجه اي؟ هو فى حد فى الشغل مضايقك

احمد بتنهيده واداها البنت وخدتها من ايده

ياريت.

سهر : ياريت.. قصدك اي بياريت دى!؟

احمد : اخواتى.. انا حاسس ان محدش فيهم طايقنى وخصوصا بعد ما ربنا كرمنا ب فريحه

سهر خدت البنت فى حضنها وحضنتها بخوف : مالها فريحه.. واي دخل بنتى ما بينكم

احمد : انتى ناسيه وصيه بابا اللى كتبها وقال فيها ان البنت اللى هتتولد ليها نص الثروه

سهر حضنت البنت بخوف اكتر : وده معناه اي

احمد بغضب : معناه ان بنتنا عليها العين ي سهر

سهر بذهول : انت تقصد أن اخواتك قاصدين يأذوا بنتى.. وابتدى صوتها يعلى

(قرب منها وحط ايده بوقها.. وطى صوتك حد يسمعنا)

سهر : معقول اخواتك يأذوا بنتى

احمد بانفعال : لا طبعا.. بس بقول الموضوع ده عامل بينى وما بينهم حساسية جامده

بيتعاملوا معايا بطريقه غريبه

سهر بانفعال : واحنا مش عاوزين حاجة تغور الفلوس.. وعيطت.. مش كفايه أن بنتى مريضه سكرى ومش هتعيش زى باقى الأطفال ( وانهارت)

احمد خدهم فى حضنه : انا لازم اقول لبابا يلغى الوصيه دي خالص وبعد عمر طويل كل واحد فينا ياخد حقه بشرع ربنا

سهر بصتلوا بنظره حزن : ياريت

_ بعدها بكام يوم سمعت احمد بيكلم حمايا فى الموضوع.. وكنت واقفه انا وداده ( تحيه)

حمايا دخل المكتب ونادى تحيه وطلب منها تعمل قهووه

الدمنهورى قعد الكرسى وولع سيجار

.. ي أحمد عاوزنى فى اي!

ولما سمعته بيتكلم معاه ولسة بقرب من الباب علشان اسمع بيقولوا اي لقيت اختى التؤام

منار نازله ومعاها روقيه ولما شافونى قربوا منى

روقيه : واقفه كده ليه ي سهر!؟

سهر بارتباك : واقفه عادى

( تحيه خارجه من المطبخ ومعاها القهوه)

منار : القهوة دى لمين ي تحيه

تحيه بصت لسهر وقالت : القهوه لسى الدمنهورى بيه وسى الباشا

روقيه : اه.. متقولى ان الباشا جوه مع حمايا

وفى نفسها ( عقربه.. تلاقيه بيتفق مع حمايا وبيطلب وصايا ع بنته ويلهف نص الثروه فى كرشه)

سهر بارتباك : واحد مع باباه انا م وسابتهم وخدت فريحه وطلعت اوضتها

روقيه لمنار : الصراحه مش دى اختك وتؤامك

إنما غيرك خالص.. متزعليش منى.. انتى ع سجيتك وطبيعيه إنما هى عايشة الدور اكمنها واخده الباشا.. كبير العيله

منار بغضب : دى اختى ع فكره وياريت تتكلمى عنها بأسلوب احسن من كده

روقيه قربت منها بوشوشه : ي بنتى انتى عبيطه المفروض ان كلنا فى مركب واحده.. بنت اختك هتاخد نص الثروه بالظلم

منار : وهى مالها العيب من حمايا يعنى مش منها ولا من جوزها واستأذنت وخرجت الجنينه

روقيه بسخريه : وهى مالها العيب من حماها

كتك وكسه بكره تعرفى قيمه كلامى لما نبقى كلنا ع الحديده

وهنا خرج احمد من المكتب ووشه احمر جدا

وباين عليه انه مضايق لدرجه ان مشافش روقيه قدامه وكان بيبرطم بالكلام ( انا هاخد مراتى وبنتى وهسيب البيت خالص)

روقيه بعدت لما شافت الدمنهورى خارج من المكتب و الدنيا بتتنطت فى وشه

روقيه فى نفسها ( ي ترى فى اي) انا لازم احكى ل عمار كل اللى حصل ومسكت الفون وكلمته

وقالت إن احمد متخانق مع باباه

__ عدت ٣ سنوات والحال كما هو عليه لا الدمنهورى غير وصيته ولا احمد ساب البيت بس اللى اتغير ان فريحه كبرت وبقى عندها ٦ سنين

كانت زى البدر فى تمامه.. كانت روح الدمنهورى

اللى بيتنفسها..

__فى الجنينه فريحه قاعده بتلعب مع ولاد عمها

وسهر فى ايدها نسكافيه وبتتمشى فى الجنينه

لمحت بنت واقفه عند السور بتشاور لها وشكلها يدى ١٨ سنه.. قربت منها

البنت بوشوشه : انا بشوف الودع ي هانم ممكن اشوفلك

سهر : لا لا مش بحب الحاجات دى

البنت : ابوس ايدك ي هانم.. جربى

سهر فى نفسها ( هى اكيد محتاجه فلوس)

طيب انا هشوف

وفتحت الباب ودخلت البنت

البنت مدت ايدها : ووشوشى الودع ي هانم

سهر طلعت ١٠٠ جنيه واديتهلها

البنت مسكت ايدها وبصت فيها قبل ما تمسك الودع وبصت فى كفها وقالت : نهار اسود

ده انتى هتشوفى ايام سوده

سهر قلبها اتقبض : انتى بتقولى اي.. اعوذب ب ي شيخه عليكى

البنت بصت لها بحزن : اللى جاى كتير عليكم

سهر حطت ايدها ع ودنها : أمشى انا مش هسمع حاجه

البنت : انا ماشيه وهرجعلك بعد شهر ي هانم

سهر حطت ايدها ع دماغها : لا لا اكيد كذابه

اعوذب بالله

البنت مشيت وسهر نسيت كلامها وقالت انه كله رغم أنها اتأثرت بيه

وبعد شهر الفيلا كانت جاهزه للاحتفال بعيد ميلاد باسم ابن منار تؤام سهر وسلفتها فى نفس الوقت… باسم تم ال ٧ سنوات

الحفله كبيره وبعد ما طفوا الشمع وكانت الساعه ٩ مساءا.. فريحه اختفت.. سهر خرجت تدور عليها

ملقتهاش وحصل قلق فى الفيلا لمجرد ان فريحه مش موجوده.. سهر فى نفسها ( انا عارفه هى فين اكيد عند البسين) جريت ع البسين من غير ما حد يحس بيها وشافت فريحه قاعده

قربت منها : كده ي فريحه تقلقينى عليكى

جدو والبيت كله مقلوب عليكى

فريحه مش بترد.. قربت منها لقيتها جثه هامده

سهر ابتدت تصرخ ومحدش سامعها.. مسكت الفون واتصلت باحمد وقالت انها عند البسين

فى ثوانى الكل كان عندها واكتشفوا ان فريحه ماتتتتتتت💔

فى دقايق كان الجد اتصل بالدكتور وقال إن البنت اتوفت بغيبوبة سكر فالحال

خرجت الطفله فريحه جثه هامده من الفيلا محموله فى تابوت

وبعد الدفن سهر دخلت فى حاله نفسيه

ونامت نوم عميق وصحيت ١٢ بالليل قامت مفزوعه

وبتصرخ.. بنتى.. بنتى.. فريحه

الداده قاعده تحت رجليها ولما سمعتها بتصرخ ومفزوعه قامت من مكانها : عاوزه حاجة ي ستى سهر

سهر بصراخ : عاوزه بنتى ي داده.. فريحه راحت فى غمضه عين

الداده بصت شمال ويمين وقامت قفلت الباب

وجريت ع سرير سهر وقربت منها وبوشوشه

انا هقولك ع حاجه بنتك ادفنت عايشه

سهر.. اي.. بتقولى اي!

تحيه : ي ستى هانم وطى صوتك دى لو سمعتنى هيكون فيها قتلى

سهر.. مين دى؟

تحيه : هقولك بعدين.. بس قومى بسرعه بنتك مدفونه بغيبوبة سكر من الصبح وممكن تكون فاقت الحقيها الأول وبعدين هقولك ع اللى حصل

سهر قامت زى المه وكان فى ايدها فستان فريحة : الحقها فين

تحيه : الترب ي هانم

سهر بارتباك وعدم وعى : انا هروح الترب

وفتحت باب الاوضه وقبل ما تخرج

تحية : ي هانم

سهر بصتلها : نعم

تحيه : مفتاح التربه فى درج مكتب الدمنهورى بيه.. نزلت سهر جرى والڤيلا كلها مفيهاش حد

الكل نايم من بعد الدفن والعزا.. اليوم كان شاق جدا.. حتى احمد كان بره البيت من زعله وفاه بنته الوحيده

سهر نزلت زى المجنونه ودخلت المكتب وخدت المفتاح وطلعت بره الڤيلا وركبت عربيتها وطلعت ع الترب تشوف بنتها اللى عرفت انها مدفونه بغيبوبة سكر….

وصلت السهر والدنيا كانت ضلمه.. فتحت فلاش الفون وفتحت المدفن ودخلت ع مدفن بنتها

وابتدت تفتح المدفن وهى بتفتحه سمعت صوت وشافت حاجه غريبه 😳😳

يتبع……

 79,519 اجمالى المشاهدات,  1,724 اليوم

Advertisement

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.8 / 5. عدد الأصوات: 23

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

Prev1 of 16
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

قصص الإثارة

معذب القاصر

Published

on

Prev1 of 19
Use your ← → (arrow) keys to browse
4.4
(15)

وقت القراءة المقدر: 2 دقيقة (دقائق)

معذب القاصر

تزوجها ليستر عليها و وقع فى عشقها

بارت ١

ورد : ارجوك ارحمنى يا عمى اعتقنى لوجه انا مظلومة مفيش حاجة من الكم ده صح

عمها ( ) و هو بيضر’بها بالحزام : بس يا فا’جرة انا لو عليا امو’تك و اغسل عارى منك

ورد : والله العظيم مظلومة

محمد : خلاص مفيش منه الكلام ده الدكتور بنفسه قال انك مش بنت بنوت يا مفضو’حة ن ابو الواد اللى فى بطنك ده و انا اللى كنت فاكر انك لسه مطلعتيش من البيضة اتريكى ماشية على حل شعرك

ورد : والله مظلومة

محمد : انهاردة فرحك على فارس ابنك عمك

ورد : ارجوك لاء انا موافقة اعيش خدامك تحت رجلك بس بلاش تجوزنى له

محمد راح ضرب’ها بالقلم : و كمان بتتطى يا فا’جرة ده احمدى ربنا انه رضى يستر عليكى و قبل على نفسه واحدة زيك

مرات عمها ( سامية ) ضر’بتها فى رجلها : قومى يلا البسى خلينى نخلص منك

ورد لبست فستان الفرح و اتكتب كتابها على فارس

و كانت قاعدة فى الأوضة خايفة

فارس دخل و قفل الباب وراه بغضب

ورد بدأت ترجع لورا و فارس بيقرب منها لحد ما لزقت فى الحيطة

ورد بعياط : ارجوووك ابعد عنى

فارس فجأة بدا يقط’ع فستانها

ورد بعياط : ابعد عنى والله العظيم معملت حاجة

فارس ضر’بها بالقلم : اخرسى يا زا’نية

و راح ربطها فى السرير شبه عار’ية و بدا يضر’بها بالكرباج

ورد بدأت صرخها يملئ البيت

استوب

نسيت اعرفكم

فارس الهوارى : شاب لديه ٣٠ سنة عنيه عسلى و شعره بنى طويل جدا و بعضلات و هو حاد الطباع و كبير الهوارى و رجل اعمال عايش فى الصعيد متزوج من منى و لكن لا تنجب و لكن فارس بها

ورد : فتاة لديها ١٥ سنة يتيمة و عايشة مع عمها محمد من صغرها و هى تخاف جدا من فارس لدرجة عنيها زرقة زى البحر و شعرها بنى فاتح و بيضا جدا و غاية فى

قولولى اكمل ولا لاء و لو لاقيت تفاعل حلو هكملها

#معذب_القاصر

#ندى_احمد

 28,970 اجمالى المشاهدات,  1,185 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقمه!

متوسط ​​تقييم 4.4 / 5. عدد الأصوات: 15

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 19
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

قصص الإثارة

أرهقتي رجولتي بقلم شيماء محمد

Published

on

Prev1 of 65
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.6
(18)

وقت القراءة قدر: 1 دقيقة (دقائق)

أرهقتي رجولتي

هو مثل أبيه ، ي النساء بشده ولديه قلب كالحجر ولكن هل سيلين الحجر أم ، عنيد ولا يظهر لها حبه ويعاملها بقسوه حتى يتغلب على كبريائه ولا يعترف بحبه ..هو وصى عليها برغم و الأكبر ه ولكن هذه وصيه والدها ..هو مسيطر وذو شخصيه رجوليه …هذا هو بطلنا العنيد القاسى “ مهاب “

هى فتاه وجريئه جداً تكره والتعامل معهم ولا تخاف شيئ ولكن حين يتعلق الأمر بـى محمد مهاب ذلك المغرور الواصى عليها فإن ال والرعشه تكون سيدة الموقف .هى عنيده جداً جداً ومرحه فى بعض الأحيان وتشع أنوثه كوالدتهاا فريده ..هذه هى بطلتناا ” تيا شادى ”
روايه “سجينه بإرادتى ”
الجزء الثانى من أرهقنى عشق طفله 💛..ولكن لا علاقه بالاحداث وغير مرتبطه بها كثيراً
تابعوا …
جميع الحقوق محفوظة
Samiha Mohamed

 55,406 اى المشاهدات,  1,378 اليوم

Advertisement

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.6 / 5. عدد الأصوات: 18

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

No tags for this post.
Prev1 of 65
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading
زد معلوماتك4 ساعات ago

كيف أصبح هذا الشاب "أشهر واحد على تيك توك"؟

زد معلوماتك4 أيام ago

ذاكرة اليوم.. تأجيل جائزة نوبل وميلاد مها أبو عوف ورحيل محمد عبد الوهاب

روايات مصرية4 أيام ago

رواية السم فى العسل بقلم كوكى سامح

شهر رمضان4 أيام ago

الصيام المتقطع والتغذية الحدسية

horror4 أيام ago

Cosmic Horror Movie Is Still Thrilling 20 Years Later – Bloody Disgusting

زد معلوماتك4 أيام ago

5 طرق للتعافي من العلاقات المؤذية..5 حاجات لازم تعملهم عشان تقدر تنسى وتعدى

زد معلوماتك4 أيام ago

من هم العرب الذين ضمتهم قائمة تايم لأكثر 100 شخصية تأثيرا في العالم؟

زد معلوماتك4 أيام ago

سبع شخصيات سياسية مشهورة رحلت في عام 2017

فضفضة رييل ستورى4 أيام ago

أسباب تزيد انزعاج السيدات من شخير الأزواج.. وحلول التغلب عليها

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

«الروم الأرثوذكس»: بعثة برئاسة أم الملك عثرت على صليب المسيح

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

«الصعلكة والقراءة والمهن التي مارستها» اعترافات خيري شلبي عن حكايات رواياته

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

«شيء من سالومي».. جديد سهير المصادفة عن المؤسسة العربية للدراسات والنشر

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

الآلاف يحتفلون بانتهاء قيود كورونا بحضور مهرجان لولابالوزوا بألمانيا

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

الإحن التاريخية

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

الأدب في الإمارات أقلام شابة تواكب العصر

قصص الإثارةشهر واحد ago

رواية رغبه متوحشه (كامله)

قصص الإثارة3 أسابيع ago

رواية بنت بمدرسة عيال اغنياء بقلم ماري جو

قصص حدثت بالفعل5 أيام ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

قصص متنوعة5 أيام ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص الإثارة6 أيام ago

رواية بنت فى ورطه بقلم كوكى سامح

ادب نسائيشهر واحد ago

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

ادب نسائيشهر واحد ago

رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

قصص متنوعة3 أسابيع ago

عايشة عند اخويا ومراتو بلقمتى ويارتني بلاقي اللقمه

ادب نسائيشهر واحد ago

تكملة رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

روايات مصريةشهر واحد ago

قصة حماتي كامله للكاتبه ايمي رجب

روايات مصرية4 أسابيع ago

رواية كبرياء عاشقة بقلم هدير نور(كاملة)

قصص الإثارةأسبوعين ago

حكايتي مع ابو زوجى السافل وما فعلت به

قصص الإثارةأسبوعين ago

قصة حماتي وزوجتي الحامل +18 للكبار فقط

روايات مصريةشهر واحد ago

قصة انا وحمايا بقلم كوكي سامح

روايات مصريةأسبوع واحد ago

رواية براءتي الجزء الحادى عشر بقلم كوكي سامح #11

Facebook

Trending-ترندينغ