Connect with us

روايات مصرية

رواية الضحية الفصل العاشر 10 – بقلم ياسمينا #10

Published

on

5
(1)

وقت القراءة المقدر: 5 دقيقة (دقائق)

رواية # الفصل العاشر 10

عده اسبوعين علي كتب كتاب اسراء وسيف وانهارده خروج اسراء من مستشفي وكانت في اوضتها يتجهز وسيف دخل عليها وكان معه شريط وربط عنيها بهدوء

إسراء بضيق : ليه بقا كدا

سيف : اهدي وهتعرفي

سيف مسك ايد اسراء وطلعو برا مستشفي واسراء مكنتش شايفه حاجه وبعدين ركبو العربيه وسيف ساق بسرعه وبعد ربع ساعه العربيه وقفت وسيف نزل من العربيه وفتح باب العربيه بتعتها ونزلها بهدوء وشال من علي عينيها الشريط وهي ابتسمت وبصت قدامها بصدمه

إسراء بصدمه : بيعملو ايه هنا

سيف ابتسم وراح وقف قدامها وقال : دول فريقي بنقدم برنامج وهو مواقف بتحصل معا الإنسان ونصور زاي كاميرا الخفيه كدا وشريف رشحك لينا واحنا وافقنا انا وجنا وسما وفريد وشريف

اسراء مكنتش قادره تقف من صدمه

جنا : احم احنا اسفين بس ده شغلنا

سما : معلش يابنت عمي بس سيف دفع كتير اووووي

إسراء حطت أيدها علي بطنها بصدمه وقالت : ولي في بطني كمان وهم

سيف قرب منها اوي ومسك وشها وقال : لا ياحبيبتي اصل انتي عحبتيني وعلشان اخدك كنت لازم ادفع التمن وشريف خد مني ١٠ مليون وفعلا انتي حامل مني

اسراء بصت علي شريف بصدمه وقالت : مش قادره اصدق مش قاااادره

سيف : انا واحد أبوه سيبولي فلوس قد كدا ايه اسبهم لا طبعا بلعب بيهم

اسراء بغضب : وانا ذنبي ايه تدمرو حياتي ذنبي اييييه ازاي تخدعني كدا انت بتعمل فيا مقلب ياسيف صح قول انو صح

سيف بسخرية : لا طبعا مفيش كلام ده انا فعلا لعبت بيكي

إسراء بعدت عنو بغضب وجريت بعيد عنو وسيف ضحك بسخرية وقال : مفكره نفسها هتقدر تهرب مني

اسراء كانت بتجري بجنون وتقول : مستحيل ليه الكل بيخدعني كدا هو انا عملت ايه

اسراء فضلت تجري وهي بتعيط وسيف كان وراها وبعدين قرب منها وشلها من ضهرها وقال : جاه النوع تاني من العذاب مانا مقولتلكيش اني بستمتع لما اعذب حد

إسراء حاولت تفك نفسها معرفتش وقالت بدموع : ازاي انت كدا كنت بحسبك شخص غير الي شوفتهم كلهم

سيف همسلها في ودنها وقال : لا انا اوسخ منهم بكتير اوووي

إسراء بدموع : سبني حرام عليك انا عملتلك ايه

سيف بسخرية : لا طبعا مش دلوقتي لما اشبع منك الاول

اسرار بدموع : لاااااا مستحيل

سيف شالها كويس وركبها عربيتو وهو ركب وقفل العربيه واسراء كانت بتعيط بجنون وتقول : هو انا عملتلك ايه سبني بقا كفايه الي عملتوه فيااااا

سيف بسخرية : المره الي فاتت كنتي نايمه المره دي بقا  حابب اوريكي عملي

اسرار بصتلو بصدمه وقالت : انت ازاي سيف

سيف بضحك : لا انا وشو تاني

اسراء بصريخ : نزلني انت عايز مني ايه

سيف مسكها من شعرها وخبطها في ازاز العربيه وهي صرخت

سيف : عايز اعذبك علشان انتي تستاهلي

إسراء مقدرتش ترد الخبطه أصرت عليها دموها بس بتنزل وبعدين سيف وصل الفيلا ونزل من العربيه وفتح باب اسراء وشدها من شعرها وهي صرخت وجرها وراه ودخل الفيلا ورمها في الارض وقال : اهدي ومش عايز عياط

إسراء قامت من علي الارض وهي بتعيط وجريت علشان تطلع  اوضتها وتقفل علي نفسها بس سيف ابتسم بخبث وجري وراها وهي طلعت الدور تاني وجت تقفل الباب بس سيف زقو جامد

إسراء بدموع : سبني ونبي انا عملتلك ايه

سيف : قولتلك انا مزاجي عايزك عادي بقا

إسراء بدموع : معقول انت سيف لا مش مصدقه ازاي قدرت تضحك عليا

سيف قرب منها وقال : عادي ده وشي تاني

سيف مسك أيدها وجاي يقرب منها علشان يبوسها بس إسراء زقتو وضربتو بلقلم وهو بصلها بغضب وقال : حلووووو اوووووي كدا

سيف بص علي ترابيزه وقرب منها ومسك السكينه الي كانت في طبق الفاكهة واسراء اترعبت وجت تخرج من الاوضه بس هو مسك أيدها وقرب السكينه من رقبتها وقال : ها هتكوني هاديه معايا ولا اموتك

إسراء بدموع : موتنيييي يلا دلوقتي حاااالا

سيف قرب السكينه من بوقها وهي اترعبت كان ماسك أيدها جامد لدرجه انها حست انو هيخلعها وفجاه مشه السكينه علي بوقها وهي صرخت وحطت أيدها علي شفايفها لقتها بتجيب دم اسراء من صدمتها مقدرتش تقف علي رجليها واغمه عليها وسيف ابتسم بخبث وقال : ايوا كدا الواحد يشتغل بهدوووء……(سيف اتلبس ياجدعان)😂

*وبعد ساعتين اسراء فتحت عينيها بتعب وبصت علي نفسها بصدمه وبعدين بصت علي سيف الي نايم جمبها

اسرار برعب : مستحيل ايه ده معقول حصل تاني هو انا ليه بيحصلي كل ده ومالو سيف معقول ده سيف الي قولت انو غير الكل لااااااا اكيد لا

اسراء حطت أيدها علي رأسها وفضلت تقول : مسحيل لااااا

كانت بتعيط بوجع مش قادره تفكر مش عارفه ليه كلو انقلب عليها وازاي كدا في يوم وليله سيف يبقا كدا اسراء بصت جمبها لقت السكينه الي سيف كان مسكها اسراء مسكتها بشر وبصت علي سيف ومسكت السكينه جامد وجت تضربها في قلب سيف بس سيف فتح عينو في لحظه دي وابتسم ومسك أيدها وشال السكينه وهي كانت بتصرخ في وشو

إسراء بغضب : سبنيييييييييييييييي

سيف مسك السكينه ومشب بحرف السكينه علي كتف اسراء واسراء صرخت بوجع وبصت علي أيدها لقتها بتجيب دم كتير

سيف يشر : حلو انك صحتي تعالي بقا اوريكي العملي بيتعمل ازاي

اسرار برعب : لااااا وهنعرف بعدين بقا 🙂

يتبع الفصل الحادي عشر 11

رواية الضحية الفصل الحادى عشر بقلم ياسمينا #11

 1,246 اجمالى المشاهدات,  3 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 5 / 5. عدد الأصوات: 1

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Advertisement
2 تعليقان

2 Comments

  1. ياريت تشكرونا على المجهود فى نقل وكتابه الروايه لحضراتكم

    Reel-Story Note

  2. Pingback: رواية الضحية الفصل التاسع 9 - بقلم ياسمينا #9 - Reel-Story - رييل ستورى

  3. Pingback: رواية الضحية كاملة بقلم ياسمينا - Reel-Story - رييل ستورى

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 128 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

روايات مصرية

رواية مقتحمة غيرت حياتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورهان ناصر

Published

on

Prev1 of 33
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.9
(9)

وقت القراءة المقدر: 4 دقيقة (دقائق)

كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم

 

الفصل الأول

تك تك تك تكككككك
( خبط جامد )
في أي يا إللي بتخبط أنت
تك تك تككككككككك
ما براحة يا عم هتكسر الباب الله
أتوجه وبيفتح الباب وهو عنيه مقفله من كتر النعس وبيفرك في عينيه جامد
لمح حاجه دخلت تجري علي جوه بسرعة البرق
هو لنفسه: هو أنا عنيا زغللت أوي كدة
مش شايف أي إللي دخل جوه ده
فضل واقف علي الباب يتلفت مش لاقي حد
هو: يا عجب هو انا اتجننت ولا اي امال مين اللي كان بيخبط علي الباب هيكسرو دة
الله يخرب بيتكم ( يفكره حد من أطفال جيرانه اللي ساكنين في العمارة)
هو بوعيد : ماشي يا ولاد المؤذية طيرتو النوم من عيني والله لاربيكم
قفل الباب بغضب واترمي علي الكنبه بتعب شديد
وغمض عنيه
_____:ده نام اعمل ايه بس ياربي سامحني ملقتش حد يساعدني والله عارفه إنه حرام اقعد في شقة مع واحد ونا معرفوش بس مضطرة
انا هخليني مستخبية هنا في الأوضة دي بس للصبح وهطلع من غير ما يحس بيا هو اصلا باين عليه ما اخدش باله إني دخلت
هي ببكاء: استغفر الله العظيم.
يارب سامحني
بس ده اهون من اللي كان هيحصلي
استرها معايا يا رب
قفلت باب الاوضة اللي دخلتها
وبصت عليه لقيته غفي علي الكنبه ونام اتنهدت
ودخلت قعدت في الأوضة العتمة ( لأنها مردتش تنور النور خافت يعرف إن في حد معاه في الشقة وكمان إنها بنت )
هي : أنا هخرج من شقتك مش هعمل حاجه ولا هسببلك مشاكل مع زوجتك ثم صمتت قليلا لتردف بعدها
طب هو مجوز أصلا
خبطت رأسها بيديها بخفة : وإنتي مالك المهم تفكري في حل للمصيبه إللي إنتي فيها منك لله يا مرات ابويا أشوف فيكي يوم
حسبي الله ونعم الوكيل فيك علي إللي عملتي فيا
حل الصباح
استيقظ متململا بضيق وهو يفرك عنقه بألم واضح .
يشعر كما لو أن أطرافه شلت وجسده تصلب وتكسر لا يقدر علي الحركه
ليمسك رأسه بتعب من كثرة الصداع الذي يفتك برأسه
ليتذكر ما حدث أمس
كان نائما متوعدا لاولاؤك الاطفال المشاغبين ظننا منه أنهم سبب إزعاجه
نهض بكسل شديد متوجهاً لغرفته ليأخذ ملابسه ويستعد لأخذ حماماً منعش يعيد الحيوية والنشاط لجسده المتعب من كثرة الأعمال الشاقة في عمله فهو لا يرتاح الا ساعات قليلة جدا يحاول أن ينعم بها ببعض النوم ولاكن باتت ليلته أمس غير ماكان يتمني بسبب إزعاج أولئك الاولاد المتطفلين
دلف الي المرحاض بعدما أخذ ملابسه واستعد للذهاب الي عمله فهو يعمل رائدا له مكانته في الشرطة ويهابه الجميع
ماعدا أولئك الاولاد المتطفلين ابتسم علي ذكرهم محدثاً نفسه أنه سيعاقبهم وبشدة علي فعلتهم وازعاج راحته ليلا
بعد قليل
خرج من الحمام
ووقف أمام مرأته يعدل من تسريحة شعره ويضع برفانه الذي يعشقه
خرج من غرفته متوجهاً للغرفة الأخري ليأخذ بعض الأوراق المهمه التي يخفيها في غرفة مكركبه تمام ولا يضع بها إلا اشياء يظنها اي شخص يراها أنها قبو وليس غرفة من كثرة الاشياء الغير مرتبه فيها ومن كثرة الصناديق والأشياء الأخري
وقف علي باب الغرفة
فتح الباب ببطء شديد
وعندما دلف إلي الداخل
وجد فتاة تنام علي أرضية الغرفة قد صنعت لها من تلك الخردة مايشبة الفراش علي الارض تنام عليها بهدوء وبخمارها وذالك الشيء الاسود الذي تتكوم بداخله ( عباءة سمرة تشبه الاسدال أو اقرب الي ما يسمه جلباب )
عند دخوله استيقظت من غفوتها
تطلع إليه بصدمة يبادلها الآخر بنفس النظرة مردفا بصوت أجش
إنتي مين ودخلتي هنا إزاي؟!
هي برعب: أنا أنا .

 24,868 اجمالى المشاهدات,  1,195 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.9 / 5. عدد الأصوات: 9

لا أصوات الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 33
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية صرخة مريم بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 8
Use your ← → (arrow) keys to browse
4
(7)

وقت القراءة المقدر: 5 دقيقة (دقائق)

كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم كوكى سامح

 

الفصل الأول

ج. 1…#صرخه_مريم
بعد الولاده تعبت وجالى حمه نفاس، حرفياً بموت
ماما جت تقعد معايا، كتر خيرها سابت اللى وراها
علشانى وياريت تمر، من اول يوم عمر جوزى حكم عليه متدخلش المطبخ ولا تحط ايدها فى الأكل
كان صوته عالى وهو بيقولى، يا هانم امك عندها فيروس سى، انا خايف لا تعدينا، بقيت اكتم بوقه علشان متسمعش، حاولت أفهمه ان الفيروس مش بيعدى غير عن طريق الدم وانا من ناحيتى هحرص بس هو صمم على كلامه، انا اتحرجت ومتكلمتش مع ماما فى اى حاجه، لأنه مينفعش
__ رغم تعبى بس كنت بقوم واحاول انفذ كلام عمر ليه، مكنتش عاوزه مشاكل معاه وخصوصا الموضوع حساس ويجرح امى
كنت ادخل المطبخ واحلف عليها اعمل انا الأكل
اليوم كان بيعدى عليه بسنه، لحد ما زاد عليه
التعب، مبقتش قادره، ابتدت ماما تعمل الأكل
وتتصرف هى فى البيت.
___________________
انا مريم 30 سنه معهد خدمه اجتماعيه متزوجه من عمر بكالوريوس تجاره، يمتلك محل أدوات منزليه فى نفس العماره، مخلفه منه ايسل
3 سنوات وأنس عمره اسبوع، ساكنه فى بيت عيله مكون من حماتى وسلايفى نشوى زوجه
وائل”الاخ الكبير” ومعاها ولد، من يوم ما حملت وهى هتتجن وتحمل تانى، اما سلفتى التانيه فيفى كانت جارتى ودى بقى بدلعها وبقولها يا فوفه لأنها بنوته 19سنه بعتبرها زى اختى ، أنا اللى اخترتها لسلفى أشرف “الاخ الاصغر” اصلها يتيمه اب وأم ،عايشه مع اخواتها البنات وكلهم كانوا متجوزين ،على طول كانت بتشتكى منهم ومن شقاوه ولادهم
كانت بتقولى أنها بتروح تبات عند كل واحده فيهم شويه علشان متقعدش لوحدها
وطبعا كانت بتصرف معاشها عليهم وعلى ولادهم
صعبت عليه وعرضتها على سلفى ،بعت حماتى
معايا ولما شافتها ،قالت أنها شكلها ضخمه عليه
اصلها طويله ومليانه ،اما أشرف نحيف وطويل
بس لما شافها أعجب بيها، تم الزواج فى اققل من شهرين وبعدها سافر بلد عربى يشتغل.
______________________
ابتدت ماما تشوف شغل البيت وغير حماتى
كانت تنزل تقعد معانا بالساعات وماما تخدمها
اصلها ست جامده وقويه
ماما ست طيبه مش بتحب المشاكل ولا الحوارات
رغم تعبها إنما كانت بتخدم الكل علشان خاطرى
لما كانت تبوس أنس كنت باخده من أيدها واخترع اى حاجه
_لحد ما فى يوم عمر كان طالع ياخد شاى
شافها وهى بتعمل الأكل ،حلف عليه طلاق تلاته
أنها تمشى وكمان مروحش عندها تانى، انهارت
عاوزانى اقطع علاقتي بأمى انت مجنون
لا طبعا رد وقالى يبقى تمشى، قولتلوا لو مشيت
أنا كمان همشى معاها ،فتح الباب وقالى
على بره انتى وامك .
__ ودلوقتى انا فى بيت ماما بقالى اسبوعين
محدش فيهم سأل فيا ولا فى ولادى
الباب اتفتح
الام داخله وفى ايدها طبق شوربه
مريم قاعده بترضع “أنس”
الام.. انا قولت الجو برد، عملت شوربه لسان عصفور اللى بتحبيها يا نور عنيه، يلا بقى
علشان تاكليها وهى سخنه
مريم.. مليش نفس يا ماما
الام.. علشان خاطرى، انتى بترضعى وتعبانه
مريم بغيظ.. شوفتى يا ماما، عمر لا سأل فيا
ولا فى ولادى، حتى حماتى اللى بخدمها
وطفحه عندها الكوته، ما عبرتنى حتى بتليفون
حسبى الله ونعم الوكيل 🖤😭
الام.. نفسى اعرف ايه سبب المشكله
مريم.. عادى يا ماما، اختلفنا
الام.. اختلاف ايه ده اللى يخليكى تاخدينى
وتمشى زى المجنونه، يا بنتى انتى مكنتيش قادره تتنفسى وغير السخونيه اللى كانت عندك
خدت البيبى من ايدها، نيمته على السرير
حضنتها، قوليلى بينى وبينك يا عين امك
انتى مسكتى حاجه على عمر
مريم اتنفضت.. لا طبعا يا ماما، مشكله عاديه
جدا، بس حضرتك عارفه انى عصبيه
ومش بستحمل وبداخلها.. عاوزانى اقطع علاقتى بيكى يا امى
الام.. اصل مش طبيعى تكون غضبانه ومحدش فيهم يسأل عليكى، وبعدين احنا أخرنا سبوع أنس
علشان تعبك ودلوقتى انتى بقيتى كويسه
لازم اكلم عمر علشان نعمل السبوع
مريم.. هعمل السبوع هنا، عجبه يحضر هو واهله
اهلا وسهلا، مش عجبه، براحته
الام.. لا يا بنتى ده مش كلام
هو ابوه ولى الحق انه يعرف اننا هنسبع
مريم.. ارجوكى يا امى محدش يتصل بيه
احنا مش قليلين علشان محدش فيهم يسأل فينا
الام.. طيب، بس بردوا انتى غلطانه، سابتها وخرجت.
مريم حست بخنقه، فتحت باب البلكونه
رغم ان الجو برد، إنما حست براحه
فضلت واقفه تبص وفجأه شافت سلفتها فيفى
دخلت العماره ، فرحت ودخلت جرى
اكيد عمر هو اللى باعتها علشان تصلح ما بينا
فتحت الدولاب، انا لازم البس أجمل ما عندى
واقابلها بيه، علشان تشوفنى فى احسن صوره
ومتقولش انى زعلانه، لازم تعرف ان ولا فى
دماغى اساسا وفرحانه بالبيبى وقعدتى عند ماما
سبب شفائى وانا كويسه وزى الفل
لابست تريننج فاتح وشكله جميل، وقفت قصاد
المرايا، حطت روچ وماسكرا، كفايه كده
علشان يبان انى طبيعيه وزى القمر
باست المرايا من فرحتها، حطت برفيوووم
قعدت على السرير مستنيه الباب يخبط
علشان يبلغوها ان سلفتها جت تزورها
عدى ربع ساعه ومفيش خبر، خرجت
من الاوضه، فتحت الباب وبقت تبص بره
الشقه لدرجه خرجت عند الاسانسير ومفيش حد
نزلت تحت وسألت البوابه عليها..قالت لها
ان مفيش حد دخل العماره والبوابه مقفوله من ساعه..
يتبع..
#صرخه_مريم
#بقلمى_كوكى_سامح
ارجو التفاعل ب لايك و 20 ملصق لاستمرار النشر
طبعا لو التفاعل عجبنى مش هتأخر وهنزل البارت يوميا احبايب قلبى ❤️

 7,941 اجمالى المشاهدات,  894 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4 / 5. عدد الأصوات: 7

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 8
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية عاجزه ولكن بقلم كوكي سامح

Published

on

Prev1 of 11
Use your ← → (arrow) keys to browse
4.1
(15)

وقت القراءة المقدر: 9 دقيقة (دقائق)

رواية عاجزه ولكن بقلم كوكي سامح

انا ود سعيد 20 سنه فى مصيبه من 4 سنين نمت ونسيت الدفايه وده كان سبب حريق الشقه وموت ماما واخواتى الولاد التؤام، بس انا وهاجر اختى الاصغر منى بسنه ربنا نجانا من الحادث بأعجوبه

الفصل الأول

#
__انا ود سعيد 20 سنه فى مصيبه من 4 سنين نمت ونسيت الدفايه وده كان سبب حريق الشقه وموت ماما واخواتى الولاد التؤام، بس انا وهاجر اختى الاصغر منى بسنه ربنا نجانا من الحادث بأعجوبه
#موقع_رييل_ستوري
بعد ما دخلنا المستشفى، محدش سأل علينا
غير عبده البواب وكنت كل لما اسأله على بابا

يتهرب منى، قعدنا شهور نتعالج من أثر الحروق
والاختناق وقبل ما نخرج بيوم

عبده قالى ان بابا تعب نفسياً بعد وفاه ماما
واخواتى الولاد اللى كان بيتمناهم من الدنيا

Advertisement

فقد وظيفته واطرد من العماره

سألته راح فين، قالى انه دبرله سكن

خدت منه العنوان وخرجنا من المستشفى

وقبل ما اروح فكرت اكلم خالتو
رغم أنها مسألتش، بس قولت اكلمها
لأنها مقتدره ماديا وجوزها مسافر بره

وعندها معارف كتير وممكن تشوف شغل لبابا

Advertisement

وبكده ممكن افرحه ويخرج من الحاله اللى هو فيها، واحنا فى الطريق قابلت اول سنترال

دخلت وكلمتها ولسه بقول الو _ عرفت صوتى

ورددت عليه بصرااااخ

يا قاتله، انتى قتلتى اختى الوحيده، حاولت
اقولها ان ده قضاء ربنا واللى بتتكلم
عليها دى تبقى امى أحن مخلوق على الأرض💔

يعنى مش بإيدى، قفلت السكه _______

Advertisement

كملنا طريقنا مشى ووصلنا لمكان سكن بابا

منطقه عشوائيه كلها مقاهى وناس غريبه

كنت مستغربه وخايفه من مصيرى انا واختى

ولما وصلنا البيت، خبطت على الباب فتح بابا

وكان شكله متغير جدا، دقنه طويله ونحيف

Advertisement

بصلنا بقرف ودخل قعد على الكنبه.

انا وهاجر دخلنا وراه وقعدنا ولسه بكلمه

وبسأله ازاى متسألش علينا، قام وسبنا ودخل

اوضه تانيه، قعدنا متسمرين ومش عارفين
نعمل ايه؟، مش ده بابا اللى اعرفه

بصيت حواليا لقيت شيشه على الأرض

Advertisement

استغربت، ده بابا مش بيشرب السيجاره

خرج من الاوضه وقال:

الشقه دى اوضين وصاله، اوضه ليه

واوضه ليكى انتى واختك.

______ مع مرور الوقت قعدنا من المدارس رغم شطارتنا وبقى يعاملنى اسوء معامله، ضرب واهانه
وذل وكأننا خادمين مش بناته.

Advertisement

دمر نفسيتى، وخصوصاً لما كان بيقولى يا قاتله

بعد مرور سنه حالنا اتبدل بعد ما دخلت بيتنا

جارتنا المطلقه الهام، قصدى الحربايه، ادحلبت وخلت بابا خاتم فى ايديها، كنت بسمعها تتدخل فى نص الليل وتتدخل معاه فى اوضه نومه

ومش بس كده الست الهام بقت تتحكم فيا انا
وهاجر وكأننا خادمين عندها

لما كنت بقولها يا طنط، تقولى انا ستك

Advertisement

وست ابوكى يا بنت الكلب، لما كنت بضايقها

غصب عنى، كانت تذلنى وتخلينى ابوس رجليها😭 لحد ما فى يوم طلبت منى اشتغل

وامسح السلالم علشان اصرف على البيت

كنت وقتها 18 سنه، رفضت وبشده

بس بابا منه لله ضربنى وذلنى لما الهام

Advertisement

بعدت عنه بسبب رفضى، خدنى من شعرى

لحد شقتها نزلت على رجليها وبوستها

ووافقت اشتغل وامسح السلالم

اشتغلت فى عماره كبيره، كنت بمسحها

وكان تعب عليه اوى وفى يوم طلبت منى ساكنه

Advertisement

من سكان العماره اخرج اشترى ليها خضار

ويشاء الله انى اعمل حادثه وفقدت قدم

واصبحت عاجزه بعكاز

بقدم واحده زى ما بابا، قاسى القلب كان بيقولى كده، يضربنى بقسوه ويقولى ان ده ذنب ماما واخواتى

وان ربنا خد رجلى ذنب💔، منه لله

Advertisement

كان نفسى الاقى حد يقف جمبى انا واختى

خالتو بعدت عننا ورمت بنات اختها لراجل

ادمر نفسياً واتلمت عليه ست صايعه تتحكم فينا

مكنتش اعرف اى حد من عيله بابا خالص

لانه كان بيقول انه مقاطعهم.

Advertisement

عشنا معاه فى ذل ومهانه

بعد الحادثه بطلت امسح سلالم ومن هنا

لقيت شباب غريبه وشكلهم مش ولابد

بيدخلوا بيتنا كتير وعرفت انهم تبع الست الهام

بيتاجروا فى المخدرات وأصبح بيتنا مخزن

Advertisement

للمخدرات وانا واختى لا حول لينا ولا قوة

اما بابا اصبح سكير يشرب الخمر ويدمن المخدرات

__ ودلوقتى انا بقى عندى 20 سنه ورايحه

لبابا القسم زياره علشان اتمسك تعاطى
والبركه فى الست الهام

دخلت القسم وكان زحمه مووووت

Advertisement

واقفه على جمب وفى ايدى العكاز، وقع منى

غصب عنى، لسه بوطى علشان اجيبه

لقيت شاب وطى وجابه

_مش تخلى بالك يا انسه.

.. اسفه اسفه، لقيت عينه فى عينى
وباين كده انه معجب بلون عيونى العسلى الفاتح
الطرحه الحرير وقعت من على شعرى

Advertisement

_ اتفضلى

.. خدت العكاز منه ووقفت وحطيت الطرحه على شعرى ومتسمره مكانى أصله وسيم جدا وطويل وعريض وجسمى رياضى

_ انسه، اى مساعده، انا تحت امرك
.. عاااا
_ يا بنتى، يا انسه 🤨
.. نعم 🥴
_ عاوزه اى حاجه

.. لا لا شكرا
_ برحتك 😃

_ بصلى وسبنى ومشى

Advertisement

لقيت شاب وواضح كده انه بيلعب كمال أجسام

قرب منى، وانا خوفت

هو.. ليه مخلتيش يونس بيه يساعدك

.. نعم، يونس بيه مين!؟ انا معرفش حد بالاسم ده

_ شاور عليه، اللى اداكى العكاز

Advertisement

هو فى حد ميعرفش يونس بيه

ده راجل واصل وكلمته مسموعه
وانتى شكلك بنت معاقه وغلبانه

كان ممكن يساعدك بقرشين، ده بيقدم
خدمات لناس كتيره اوى وكلمته بتمشى على الكبير قبل الصغير

_ لما قالى معاقه قلبى وجعنى واتعصبت عليه

انا مش غلبانه ولا معاقه ومش عاوزه خدمات
من حد، يلا أمشى وسبنى

Advertisement

هو.. اسف، هو انا غلط فى حاجه

.. بقولك أمشى، انا مش عاوزه مساعده من حد

هو.. ممكن اعرف اسمك

.. اسمى ود

هو.. واوا اسم جميل ومش كتير وغير كده

Advertisement

انتى قمر اوى وعينك حلوه وبصعبانيه، خساره

بس الحلو ميكملش وبص للعكاز

وطلع كارت ومد ايده، عموما الكارت ده
فيه كل أرقام يونس بيه الأنصارى
وعنوان شركته، لو محتاجه حاجه كلميه

هو هيساعدك

.. مش هكلم حد

Advertisement

مشى ورمى الكارت على الأرض

لما بعد ووطيت وخدت الكارت وشيلته معايا

دخلت لبابا ولقيته خارج من القسم، روح معايا البيت

وطول الطريق يقولى يا عاجزه يا قاتله

_ رغم عجزى إنما كنت شاطره جدا غير هاجر

Advertisement

بعمل الأكل وانضف الشقه واغسل وكل حاجه

__ دخلنا الشقه وكانت الهام نظرتها غريبه

دخلت اوضتى وسمعتها بتقول ل بابا

يا انا يا البنات

انا مش عاوزاهم هنا، الكارثه ان بابا كان ساكت

Advertisement

ومش بيتكلم خالص وده خوفنى اكتر

وقولت اكيد فى مصيبه 💔

__بعد اسبوعين لقيت الهام داخله علينا الاوضه

وبتقول يلا كل واحده فيكم تحضر نفسها

علشان هتتجوز، انا تنحت، اتجوز مين وازاى؟

Advertisement

الهام بسخريه.. اسألى ابوكى يا اختى

_خرجت بالعكاز اسأله، بصلى بقرف وقالى

انا كلمت اخويا فى البلد واتفقت معاه

تتجوزوا من ولاده وبصراحه وافق

ود.. اخوك مين، انا اعرف انك مقاطع كل اهلك

Advertisement

سعيد.. انا كلمته وكلها يومين تلاته وهيجى

ياخدك انتى واختك على الريف تعيشوا هناك

الهام.. مبروك يا عرايس.. وزغرطت

ود.. ازاى ،وشكلى ده، انا اصلا منفعش اتجوز

انت نسيت انى عاجزه ومش اى حد يقبلنى

Advertisement

سعيد.. قولتلوا وقالى دول بناتى واحمدى ربنا انه

وافق يسترك انتى واختك

ومش كده وبس، ده انتم كمان هتعيشوا معاهم
فى نفس البيت.

مع حماتك وسلايفك وطلع شنطه مليانه فلوس

وده المهر

Advertisement

ود.. مهرى، من غير ما اشوف العريس🥺

الهام زقتنى.. يلا يا اختى على جوه بلاش هرى
اعقلى وعقلى اختك، علشان تستروا زى البنات
اومال هتقعدوا كده من غير جواز

__ دخلت وانا مش عارفه اعمل ايه واتصرف
ازاى، اتجوز وانا عاجزة، طيب ازاى؟ وبعدين
راجل انا معرفوش ولا عمرى شوفته

وكمان ارياف ومع حماتى وسلايفى

ده انا وهاجر كنا نروح فيها

Advertisement

__ اليومين عدوا بسرعه جدا وكأنهم ساعه

والنهارده فرحنا ودخلتنا على ولاد عمى اللى عمرنا ما شفناهم ولا نعرفهم اى حاجه

كنا قاعدين وكل واحده فينا لابسه الفستان الأبيض وزى القمر، إنما أنا كنت عاجزه

بعكاز، رجلى مداريه تحت الفستان الطويل المنفوش

سمعت الهام داخله الشقه وبتزغرط

Advertisement

.. ابو العرسان وصل يا بنات، لولولولى

الموسيقى شغاله

دخل بابا ووراه عمى ، بصلنا اوى، قرب مننا

دول العرايس، وسلم علينا

الغريبه انه داخل لوحده ده حتى مش معاه

Advertisement

لا مراته ولا اى حد من قرايبنا

بابا طلب مننا انا واختى نخرج علشان العربيه

مستنيه بره وفيها العرسان

هاجر بدموع.. انا مش عاوزه اتجوز يا بابا
ونزلت على رجله تبوسها

زقها بقوه، وقعت على الارض والدم نزل من شفايفها، اصل هاجر ضعيفه وحساسه

Advertisement

وطيت عليها وقومتها وخدتها فى حضنى

وطبطبت عليها لحد ما هديت

ود.. هو فين المأذون

العم.. يلا يا عرايس، المأذون فى البلد

هو بابا مقلكيش اننا هنكتب فى البلد

Advertisement

يلا العرسان مستنياكم

خرجت وانا حاسه انى لابسه الكفن الابيض

ورايحه ادفن💔

ولما خرجنا انا وهاجر، قربنا من العربيه

وكانت فاضيه مفيهاش عرسان

Advertisement

لقيت عمى فتح الباب وطلب نركب

ود.. فين العرسان يا عمى
العم.. بقولكم يلا اركبوا
الاب زق ود والعكاز وقع منها
ود.. اركب فين يا بابا، هو احنا هنتزف من غير

عرسان ولا ايه 😭

الهام جايه تجرى، وشها اصفر وفى ايدها شنطه

بوليس يا سعيد

Advertisement

بابا اترعب وخد الشنطه وحطها فى صدرى ___

يتبع..
#
#بقلمى_كوكى_سامح

 10,553 اجمالى المشاهدات,  876 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4.1 / 5. عدد الأصوات: 15

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 11
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading
قصص متنوعة50 دقيقة ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص قصيرةساعتين ago

قصص قصيرة عن الصداقة

قصص حدثت بالفعل3 ساعات ago

قصة شاب قال لن أتزوج حتى أشاور مائة رجل متزوج

قصص قصيرة4 ساعات ago

قصة مؤلمة : رساله اب لابنه المتزوج بعد وضعه فى دار مسنين

قصة شخصية مؤثرة4 ساعات ago

الشيخ المناضل عمر المختار – أسد الصحراء

قصص الإثارة7 ساعات ago

رواية علاقة محرمه بقلم كوكي سامح

روايات مصرية7 ساعات ago

رواية مقتحمة غيرت حياتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورهان ناصر

قصص الإثارة8 ساعات ago

رواية علاقات مشوهه للكاتبة فاطمه الألفي

PDF كتب و روايات عربية بصيغه8 ساعات ago

تحميل رواية أسير زُرقه عينيها (بقلم فاطمه عماره) PDF

روايات مصرية11 ساعة ago

رواية صرخة مريم بقلم كوكى سامح

قصص الإثارة11 ساعة ago

رواية غرام في الظلام – ‏كامله بقلم حنان حسن

روايات مصرية13 ساعة ago

رواية عاجزه ولكن بقلم كوكي سامح

قصص الإثارة13 ساعة ago

رواية حب الفرسان – بقلم ريحانة الجنة

ذاكرة التاريخ History's Memory14 ساعة ago

السر فى الكهف.. أشهر الكهوف الأثرية فى العالم

ذاكرة التاريخ History's Memory14 ساعة ago

إيفين حفرٌ في الذاكرة – كتابات

قصص الإثارة4 أسابيع ago

رواية رغبه متوحشه (كامله)

قصص الإثارة3 أسابيع ago

رواية بنت بمدرسة عيال اغنياء بقلم ماري جو

قصص حدثت بالفعل5 أشهر ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

قصص متنوعة50 دقيقة ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص الإثارة22 ساعة ago

رواية بنت فى ورطه بقلم كوكى سامح

ادب نسائي4 أسابيع ago

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

ادب نسائي4 أسابيع ago

رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

قصص متنوعةأسبوعين ago

عايشة عند اخويا ومراتو بلقمتى ويارتني بلاقي اللقمه

ادب نسائي4 أسابيع ago

تكملة رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

روايات مصرية4 أسابيع ago

قصة حماتي كامله للكاتبه ايمي رجب

روايات مصرية3 أسابيع ago

رواية كبرياء عاشقة بقلم هدير نور(كاملة)

قصص الإثارةأسبوعين ago

حكايتي مع ابو زوجى السافل وما فعلت به

قصص الإثارةأسبوعين ago

قصة حماتي وزوجتي الحامل +18 للكبار فقط

روايات مصرية4 أسابيع ago

قصة انا وحمايا بقلم كوكي سامح

روايات مصريةيومين ago

رواية براءتي الجزء الحادى عشر بقلم كوكي سامح #11

Facebook

Trending-ترندينغ