Connect with us

قصص الإثارة

رواية عشق الوحش الكاسر الفصل الثانى 2 بقلم زهرة الهضاب #2

Published

on

3.4
(7)

وقت القراءة المقدر: 8 دقيقة (دقائق)

رواية عشق الوحش الكاسر الفصل الثانى 2 بقلم زهرة الهضاب #2

صرخت ماذا تفعل رد بكل ثقة وتحدي وهو!!!!
ينظر في، عينيها أعلمك!!!!
الرجولة كيف
تكون تقولين عنى أنني فاقد الرجولة……. وشاذ الأن ترين قوتي زهراء……. تنظر في عينيه وترى…..
براكين الغضب وعواصف التحدي الأن تدرك أنها أصابته في مقتل !!

حينما تهمته بما ليس فيه تتهمه انه ناقس رجولة وهو الذي كل.
خلية في جسده تنضح بها قوة ورغبة لا تقدر. من
أنثى لا تعرف عن الذكورى شيء زهراء
كانت تعيش في عالم خيالي كل الذي تعرفه عن العلاقة بين مرأة ورجل هيا؛؛؛
محبة….. الروح….. لروح لا الجسد تعتقد أن الحب بين الطرفين يعتمد….. على الغزل بلكلمات لا المسات….. هذا الحب الأفلطوني لا يعيش إلا في الأليادة لأن الواقع يقول!!!!!!!
الحب قلب وروح وجسد
لا تقترب لا تقترب كاسر لا يراها ولا يسمعها هو فقط يسمع صدا كلماتها وهى تقلل منه ومن رجولته بين كل الكلمات لتي قالتها له.
علقت::: بذهنه كلمة شاذ هذه،،:::
القشة التي كسرت؛؛؛
ظهر البعير
سيجعلها تدفع ثمن هذه الإهانة غالية ليثبت لها أنه رجل سوي وليس منحرف::::
رغم الوشوم التي تغطي جسده وحتى تلك
. الوشوم هيا كلها رموز للقوة والرجوله لا
لشذوذ كما قالت هيا زهرة قالت كلمة لم تعنيها وستدفع. ثمن ذلك؟؟؟؟
سترين رجولتي حينما أمزق جسدك بوابل
من الطعنات ستتعرفين على قوتي حينما
تتحول معالم جسدك لساحة حرب تتغير خريطته للأبد
زهراء تتمسك بغطاء السرير. وتصرخ وهو
رمى بكل ثقل جسده عليها مواجهة غير متكافئة كيف تواجه الغزالة أسد، كيف تفلت عصفورة من بين أظفار الصقر!!!!!
كاسر نسي وعد وعهده الذي قطعه لسهى بعدم الأقتراب من الزهراء، هنا ليس وقت!!!!!

التفكير….. ب، الوفاء ب، العهود هنا وقت إثبات الرجولة تتمزق عذريتها…… بوحشية

تتحول….. معالم جسدها كله لون الدم تصرخ….. صرخة مدوية تكاد تصل لعنان السماء يدرك حينها ماذا فعل….. يحاول الإبتعاد لكن
بعد ماذا نظر إليها ليجدها في عالم ثاني
فاقدة للوعي تنزف بغزارة تحولت ملائة!!!!!
السرير من الون الأبيض للون الأحمر يرتبك، ولا يعرف، ملذي، عليه فعله راح يحاول إقاضها زهراء زهراء هيا أفيقي تب لك لا تموتي،،،
يرش على وجهها بعض العطر دون جدوى
لم يجد بد من الإتصال بولدته، لتصل إليه
بسرعة
كاسر كاسر افتح الباب هيااااا. فتح علياء ماذا هناك اخفتني مابها الزهراء تحدث!؛
لا تقف مثل الصنم هكذا ، يطيل الصمت
ثما يقول ادخلي لتريها. تدخل بخطوات
مرتبكة ليس سهل دخولها على عروسين
مباشرة بعد الدخلة لكن هيا مظترة تتفاجئ مما تراه تضع يدها على فهما وتشهق هييييه ماذا فعلت ياااااكسر قوول
كاسر لا شيء هيا ضعيفة لم تتحمل الوضع الطبيعي وفقدت الوعي، علياء هيا تنزف. ستموت بسرعة جهز السيارة سننقلها للمستشفى على الفور كاسر مستشفى علياء نعم بسرعة تفقد حياتها
هاكذا يا غبي بسرعة عير ملابسه
وتصل على شقيقه ضاري جهز السيارة بينما علياء البست الزهراء لباس ستر جسدها ولفت عليها غطاء غليظ حتى تمنع الدماء من الولوج للخارج هيا حملها بسرعة حملها بين ذراعيه بكل سهولة وكأنه يحمل دمية من قماش ونطلقو بها
لأقرب مشفى
وصلو وحمل كاسر زوجته ودخل بها لقسم الطورائ بسرعة بسرعة زوجتي في حالة حطيرة ودفع الباب بقدميه فتحها على مصرعيه رد احد الممرضين هااي أنت هل تعقتد نفسك داخل لملهى
حترم المكان رد كاسر حينما أضع ما بيدي سوف أعلمك الإحترام على أصوله
الممرض انت قليل تربية هذا وضح؟؟
٠
وضع كاسر زهرة على أول سرير وجده أمامه وعاد مباشرة نحو الممرضة ووصلت لكمته إليه قبل وصول بقيته الأحترام لا يليق ب، الجميع نزف أنف الممرض وتدخل زملائه وتحولت غرفة الاستعجالات لحلبة مصارعة،،، كان كاسر
مثل الوحش يرمي الممرضين ويوكومهم فوق بعضهم واحد تلوى الأخر وكأنة يوكوم
حقاب السفر في ممر، الجوزات !!
تدخل علياء وضاري عليه ليجدو أصحاب المائزر البيضاء مكومين فوق بعض واحد ينزف من فمه والثاني من أنفه والثالث
وجهه ختفت ملامحه علياء مااااذا فعلت
تركتك لثواني خربت الدنيا يااااااكــــــــــــاسر هــــــــل هذا وقته بني
رد لقد شتمتي هذا النذل رديت عليه بما يليق به فقط تدخل الطبيبة وقد تصلت بها علياء قبل قليل حتى تشرف وتعاين زهرة

الدكتورة وفاء طبيبة مختصة في أمراض النساء وصديقة مقربة من علياء
وفاء ماااذ حدث هنا الممرض هذا المتوحش ضربنى مع زملائي والله سوف أبلغ عنه سوف تدخل لسجن يامجرم أنت
امثالك لا يليق بهم غير العيش بين القضبان مثل الوحوش والضواري كاسر يحاول لكمه من جديد

علياء توقف مكانك زوجتك تموت الان أليس عندك عقل فكر بعقلك ولو للحظة!!!!
ممكن
وفاء الان نحن في وضع إستعجلات بسرعة كل واحد لعمله ونتحدث بعدما ننهني عملنا الممرض دكتورة هذا ضربني
تتوقعين مني تركه لا ومساعدة زوجته لا لا
وفاء هذا واجبك كن على قدر مسؤولية لباس الأبيض الذي تلبسه او خلعه وغادر دون رجعة هذه امانة في عنقك ومن لا يستطيع صون الامانة لا يحملها منذ البداية فهمت الممرض يخلع المأزر ويرميه على الأرض بغضب وهو يقول العنة على عمل فيه تضرب مثل الحيوان
كاسر الحمدلله عترفت انك حيوان ههه هه
علياء أخرص
الممرض يهدد وهو يشير بيده ستدفع الثمن غالي سترى
ضاري هااااي هااااي انت لا تهدد وأعرف مع من تتحدث هنا أشرب من البحر لو حبيت غادر الممرض
وفاء لجميع للخارج
خرج الجميع وبدات هيا معاينة في زهرة
جلس كاسر وضاري وعلياء في الرواق”
ضاري ماذا فعلت له
ياوحش ههههههه كاسر تب لك ضاري يااه
المسكينة من الكوشة للمستشفى عروس
دراكولا هذه ههههههههه علياء ضااااري ليس وقتك والله ضاري لكن يا أمي اليس
هذا صحيح ولدك حطم حلم المسكينة في
ليلة رومانسية مثل كل عروس بدل ليلة من العمر ربما تكون نهاية العمر نفسه هههه
كاسر اوووف هل تحب ان تتذوق لكمتي ا
علياء والله لو مدت يدك على شقيقك سوف ترى منى مالم تراه من قبل
صمت الجميع لبعض الوقت حتى خرجت
الطبيبة علياء وفاء بشري كيف حالها وفاء
تنظر نحو كاسر،، علياء قولي لا تهتمي نحن
عائلة متحررة تعرفين
وفاء تعرضت للمارسة جنسية عنيفة جدسها الضعيف لم يتحمل قوته وأشارة للكلسر
القوة مع العنف وعدم مرعاته أنها بكر تسبب في تمزق غشاء البكارة بشكل كامل
وعلى مرة واحدة وهذا سبب لها نزيف حاد
لكن ستكون بخير يحدث هذا من الكثيرات
علياء هل يمكنني الدخول إليها وفاء نعم
طبعا اليلة ستبقى تحت العناية الطبيبة وغدا أراها وأقرر إذا ستعود للبيت أم لا
علياء شكرا لك وفاء ولا تنسى لا نود إنتشار الخبر تعرفين الوضع وفاء طبعا لا تخافي وحتى الممرض سوف أتصرف معه
علياء شكرا غلاتي
.وفاء ولو واجبنا حبيبتي عن أذنكم مبروك كاسر لم أبارك لك في؛؛؛؛؛ العرس بسبب!!!!!
كثرت الناس كاسر شكرا خالة وفاء الله….. يبارك فيك
ضاري لبأس باركتي له في الإستعجلاات
أخي مميز حتى في دخلته هذه البدية باتت عروسه في غرفة المستشفى بعد شهر العسل ربما تكون في المقبرة هههههه
وفاء ههههه ياااولد عن اذنكم
كاسر انت علىما تضحك هل تود ان أحطم لك اسنانك
ضاري لا لستو مستغني عنهم مزلت حتى لم أتزوج تود أن تجعلني أركب طقم أسنان
هههههههه كاسر غبي
في غرفتها زهراء في حالة صدمة وذهول
علياء حمد الله على سلامتك. زهراء زهراء دون رد فقط صمت ودموع تنهمر من مقلتيها دون ان تجد كلام تقوله
علياء تجلس على طرف السرير اسمعي يا زهراء ان كاسر ليس كما يبدو عليه لا تنظري لضخامت جسده وملامح وجهه الحادة وحتى لردود فعله العنيفة وغضبه السريع
أنظري لداخله هناك بوجد جوهره يكمن هناك قلب طفل ووجه ملاك لا تعتقدي ان جدتك ختارتكي له دون سبب لا أمي ترى
مالا نراه نحن هيا تنظر لداخل الشخص لا لخارجه وطالما قررت زواجكما هناك حكمة ما خلف هذا
زهراء تكمل بكائها دون رد يفتح كاسر الباب ويلج لداخل تراه وترفع صوتها وتصرخ طلقني ياااااوحش طلقني ياااااامجنون طلقنييييي
كاسر بغضب أنتي؟؟؟؟؟؟
يتبع…..

رواية عشق الوحش الكاسر الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الهضاب #3

 3,376 اجمالى المشاهدات,  3 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.4 / 5. عدد الأصوات: 7

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

No tags for this post.
Advertisement
2 تعليقان

2 Comments

  1. ياريت تشكرونا على المجهود فى نقل وكتابه الروايه لحضراتكم

    Reel-Story Note

  2. Pingback: رواية عشق الوحش الكاسر الفصل الأول 1 بقلم زهرة الهضاب - Reel-Story - رييل ستورى

  3. Lylyan

    مايو 16, 2021 at 10:44 م

    شكرا كتير كتير حلوة يسلم ايدك

Leave a Reply

إلغاء الرد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 128 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

قصص الإثارة

رواية علاقة محرمه بقلم كوكي سامح

Published

on

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.7
(10)

وقت القراءة المقدر: 3 دقيقة (دقائق)

بقلم

 

الفصل الأول

انا كارثه يوم حنه بنتى اكتشفت مصيبه الناس كانت فرحانه والاغانى شغاله والكل بيرقص ومبسوط وانا عينى على بنتى بودعها علشان هتروح على بيت عريسها وهى كانت بترقص وفرحانه وفجأه لمحت بنتى الكبيره ولاء المتجوزه بتشاور لعريس اختها وفعلا دخلت الشقه
وهو دخل وراها وانا خدت بعضى ودخلت وراهم لأن كانت نظراتهم غريبه وسمعت المصيبه ولاء بتقول لمحمد خلاص هتسبنى وهتجوزها لالا ومحمد بيقولها انا هتجوزها اسم بس إنما انتى اللى فالقلب يا ولاء مقدرتش امسك دموعى وقولت يادى المصيبه بنت عمرى تخون اختها اللى ملهاش غيرها انا الام المغلوب على أمرها جوزى مات
وساب رقبتى بنتين وولد ولاء ودعاء وأحمد علمتهم احسن تعليم بس اكيد مش ده جزائى انى اتصدم فى بنتى غير الفضيحه وغير كسر قلب اختها طيب هعمل ايه دلوقت ويا ترى العلاقه بينهم ايه وفضلت افكر وخدتنى دوامه التفكير وبقيت اندب حظى ليه يا بنت عمرى تعملى كده وقولت لازم اتكلم مع ولاء واعرف ايه حكايتها مع خطيب اختها وانا واقفه سرحانه ببص ملقتش قدامى غير دعاء وكانت يا حبيبتى فرحانه وبتقولى فى ايه يا ماما
واقفه ليه وسألتنى كذا مره والله مكنتش عارفه ارد وارتبكت ودعاء لاحظت عليه وقالت ماما ردى عليه سبتها ومشيت وخرجت بره الحنه اراقب الجو وابتديت اراقب نظرات ولاء ومحمد والاتنين ولاقيت محمد قام رقص مع ولاء وخرجت دعاء وقالت ماما ماما انتى سبتينى ومش بتردى عليه ليه ولما بصت شافت ولاء بترقص مع محمد بس دعاء نضيفه من جوه فرحت اوى وقعدت تسقف ورقصوا مع بعض ولما دعاء راحت ترقص معاهم الغيره دبت قلب ولاء وانا عارفه بنتى مجنونه وتعمل اى
حاجه لاقيتها دخلت الشقه وانا جريت وراها ما انا لازم اتكلم معاها لاقيتها منهاره جوه الشقه بنتى خاينه وبتخون اختها انا تعبت ومش عارفه اعمل ايه انا ام واب نفس الوقت بس لازم اتصرف مسكت راس ولاء وقولتلها ارفعى راسك بتعيطى ليه رددت بكل حزن انا زعلانه ع جواز اختى يا ماما خايفه عليها دى لسه صغيره على المسؤوليه
دى 🤦 قولتلها ايه غيرانه بس ولاء برقت اوى بعنيها اصل ولاء عنيها واسعه وحلوه وقالت غيرانه من ايه يا ماما
الام : خايفه ع اختك ولا غيرانه يا بنتى
ولاء : غيرانه ليه مش فاهمه انا متجوزه وحامل يعنى مش ناقصنى حاجه
الام : ياريت تعملى حساب لجوزك وابنك الجاى
ولاء : ماما نفسى اتكلم معاكى بصراحه انا تعبانه
الام : الحمل تعبك وانا بكلم نفسى سرى ياريت تحكيلى يا بنتى علشان ارتاح وافهم كل حاجه
ولاء : ماما انا تعبانه نادر جوزى مش جمبى سنه مسافر ومش هيرجع الا بعد 3 سنين والله تعبت وكمان جدد العقد انا زهقت يا ماما
الام : دى حياتك وانتى اخترتيها ايه اللى جد وطبعا الام نفسها أن ولاء تفضفض وتحكى ع كل حاجه
تليفون ولاء رن وولاء بصت بذهول وفرحت اوى ورددت بسرعه وفى خباثه ودخلت المطبخ وطبعا متعرفش أن أمها عارفه حاجه او ملاحظه حاجه والام دخلت تتسحب وراها وسمعت ولاء بتقول

محمد حبيبى انت بتكلم جد انت بتحبنى اوى كده معقول مهنتش عليك ومهانش عليك ابنك اللى بطنى هستناك النهارده يعنى هتكون حضنى
الام : ابنه اللى بطنها !!!!!!!! انا لازم اروح وراها شقتها
.

 9,219 اجمالى المشاهدات,  276 اليوم

Advertisement

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.7 / 5. عدد الأصوات: 10

أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية مقتحمة غيرت حياتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورهان ناصر

Published

on

Prev1 of 33
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.9
(9)

وقت القراءة المقدر: 4 دقيقة (دقائق)

كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم

 

الفصل الأول

تك تك تك تكككككك
( خبط جامد )
في أي يا إللي بتخبط أنت
تك تك تككككككككك
ما براحة يا عم هتكسر الباب الله
أتوجه وبيفتح الباب وهو عنيه مقفله من كتر النعس وبيفرك في عينيه جامد
لمح حاجه دخلت تجري علي جوه بسرعة البرق
هو لنفسه: هو أنا عنيا زغللت أوي كدة
مش شايف أي إللي دخل جوه ده
فضل واقف علي الباب يتلفت مش لاقي حد
هو: يا عجب هو انا اتجننت ولا اي امال مين اللي كان بيخبط علي الباب هيكسرو دة
الله يخرب بيتكم ( يفكره حد من أطفال جيرانه اللي ساكنين في العمارة)
هو بوعيد : ماشي يا ولاد المؤذية طيرتو النوم من عيني والله لاربيكم
قفل الباب بغضب واترمي علي الكنبه بتعب شديد
وغمض عنيه
_____:ده نام اعمل ايه بس ياربي سامحني ملقتش حد يساعدني والله عارفه إنه حرام اقعد في شقة مع واحد ونا معرفوش بس مضطرة
انا هخليني مستخبية هنا في الأوضة دي بس للصبح وهطلع من غير ما يحس بيا هو اصلا باين عليه ما اخدش باله إني دخلت
هي ببكاء: استغفر الله العظيم.
يارب سامحني
بس ده اهون من اللي كان هيحصلي
استرها معايا يا رب
قفلت باب الاوضة اللي دخلتها
وبصت عليه لقيته غفي علي الكنبه ونام اتنهدت
ودخلت قعدت في الأوضة العتمة ( لأنها مردتش تنور النور خافت يعرف إن في حد معاه في الشقة وكمان إنها بنت )
هي : أنا هخرج من شقتك مش هعمل حاجه ولا هسببلك مشاكل مع زوجتك ثم صمتت قليلا لتردف بعدها
طب هو مجوز أصلا
خبطت رأسها بيديها بخفة : وإنتي مالك المهم تفكري في حل للمصيبه إللي إنتي فيها منك لله يا مرات ابويا أشوف فيكي يوم
حسبي الله ونعم الوكيل فيك علي إللي عملتي فيا
حل الصباح
استيقظ متململا بضيق وهو يفرك عنقه بألم واضح .
يشعر كما لو أن أطرافه شلت وجسده تصلب وتكسر لا يقدر علي الحركه
ليمسك رأسه بتعب من كثرة الصداع الذي يفتك برأسه
ليتذكر ما حدث أمس
عندما كان نائما متوعدا لاولاؤك الاطفال المشاغبين ظننا منه أنهم سبب إزعاجه
نهض بكسل شديد متوجهاً لغرفته ليأخذ ملابسه ويستعد لأخذ حماماً منعش يعيد الحيوية والنشاط لجسده المتعب من كثرة الأعمال الشاقة في عمله فهو لا يرتاح الا ساعات قليلة جدا يحاول أن ينعم بها ببعض النوم ولاكن باتت ليلته أمس غير ماكان يتمني بسبب إزعاج أولئك الاولاد المتطفلين
دلف الي المرحاض بعدما أخذ ملابسه واستعد للذهاب الي عمله فهو يعمل رائدا له مكانته في الشرطة ويهابه الجميع
ماعدا أولئك الاولاد المتطفلين ابتسم علي ذكرهم محدثاً نفسه أنه سيعاقبهم وبشدة علي فعلتهم وازعاج راحته ليلا
بعد قليل
خرج من الحمام
ووقف أمام مرأته يعدل من تسريحة شعره ويضع برفانه الذي يعشقه
خرج من غرفته متوجهاً للغرفة الأخري ليأخذ بعض الأوراق المهمه التي يخفيها في غرفة مكركبه تمام ولا يضع بها إلا اشياء يظنها اي شخص يراها أنها قبو وليس غرفة من كثرة الاشياء الغير مرتبه فيها ومن كثرة الصناديق والأشياء الأخري
وقف علي باب الغرفة
فتح الباب ببطء شديد
وعندما دلف إلي الداخل
وجد فتاة تنام علي أرضية الغرفة قد صنعت لها من تلك الخردة مايشبة الفراش علي الارض تنام عليها بهدوء وبخمارها وذالك الشيء الاسود الذي تتكوم بداخله ( عباءة سمرة تشبه الاسدال أو اقرب الي ما يسمه جلباب )
عند دخوله استيقظت من غفوتها
تطلع إليه بصدمة يبادلها الآخر بنفس النظرة مردفا بصوت أجش
إنتي مين ودخلتي هنا إزاي؟!
هي برعب: أنا أنا .

 24,865 اجمالى المشاهدات,  1,192 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.9 / 5. عدد الأصوات: 9

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 33
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

قصص الإثارة

رواية علاقات مشوهه للكاتبة فاطمه الألفي

Published

on

Prev1 of 30
Use your ← → (arrow) keys to browse
4
(5)

وقت القراءة المقدر: 8 دقيقة (دقائق)

رواية بقلم فاطمه الألفي

 

مستوحاه من الواقع الذي نعيشه ..
داخل مركز لاعاده التأهيل النفسي ،، تجلس ثلاث فتايات بأعمار مختلفه ، نشأت كل منهما ببيئه مختلفه عن الاخرى ، يلتفون حول الطبيبه المعالجه ، تستمع اليهما بانصات واهتمام ،لتقص كل منهما حكايتها الخاصه ولماذا هم بهذا المكان ، فهم بحاجه للدعم لكي يسلكون طريقهم في الحياه ، ومن هنا البدايه لحياه جديده …
للكاتبة فاطمه الألفي
قريبا على #موقع_رييل_ستورى

الفصل الاول ..
بقلم / فاطمه الالفي..

بدأت ” غسق ” بالحديث عن مأساتها وما عانته بحياتها الزوجيه علي يد زوجها المصون ..

فتاه في السادسه عشر من عمرها ، تعليم متوسط ، ذات ملامح هادئه ، بشره قمحيه وعينين بلون القهوه ، تَمتلك شعر اسود يصل الي نصف ظهرها ، محجبه من أسره بسيطه ، تزوجت من شاب في الثلاثون من عمره يدعي” يحيي”، يكبرها باربعه عشر عاما ، يتميز ببشرته البيضاء وعينين بنيه ، وشعره الاسود القصير ، طويل القامه ، يعمل مهندس باحدي دول الخليج ، تزوج من غسق في غصون اسبوعين من التعارف ، عاشو سويا بمنزل العائله ولكن يمكث بالطابق العلوي ووالديه يقطنون بالطابق الاول ، عاد الي عمله بالخارج بعد مرور شهرين من الزواج ولكن عاد وحده وترك زوجته برفقه عائلته …+

ثم استطردت غسق قائله : ومن هنا بدأت معاناتي الحقيقه ، كان زواج عادي تقليدي ، ماانكرش ان في الاول كنت خايفه ورافضه اتجوز في سني الصغير ده ، بس احنا ارياف وعندنا البنات بتتجوز بدري ولو خلصت فتره التعليم وماتجوزتش يتقال عليها ، دي فاتها الدور ، يعني بارت ، بابا كان زي اي اب ، نفسه يجوز بناته وخصوصا احنا خمس بنات وكان عايز يطمن علينا ، انا الوسطانيه في ترتيب اخواتي ، بس اللي اكبر مني كانو لسه في مرحله التعليم لانهم تعليم عالي ، المهم والدي وافق علي زواجي وماحلقتش اعرفه ولا اتعرف عليه بسبب سفره ، يادوب اتخطبت واتكتب كتابي في نفس اليوم وبعد اسبوعين بس كان فرحي وانتقلت للحياه الزوجيه وانا في سن صغير ماكنتش فاهمه حاجه عن الزواج ولا عن التعامل مع الزوج واهله وكمان اكون مسئوله عن اسره .

Advertisement

في البدايه كنت فرحانه ان عايشه حياه جديده عليه ، بعد ايام بدء الخوف من المسئوليه وخصوصا من تاني سبوع كنت لازم انزل عند حماتي عشان طبعا اقوم بشغل البيت ، ورغم صغر سني وان ماكنتش بعمل حاجه في بيت بابا الا ان عملت كل اللي بينطلب مني ، من الصبح بدري انزل عند حماتي انضف البيت واشطب المواعين وغسيل هدوم وكل حاجه ، اطلع شقتي مش قادره تعبانه جدا ، كنت في الاول ما بعرفش اطبخ ومع الوقت حماتي علمتني اعمل الاكل وكمان كنت بسال ماما وفي الفتره الاولي من حياتي الزواجيه للاسف “يحيي ” ماحاولش يحتويني لا كان بيقولي ده صح او ده غلط ، سايبني كده ، واي تصرف مني غير مقصود بتحاسب عليه ، لو اي حاجه صدرت مني وانا اصلا مش فاهمه ان ده غلط ، يحيي ياخد جنب ويعاملني بصمت تام ويهجرني في الفراش ، وانا كل ده مش فاهمه هو ليه بيعمل كده وافضل اسال نفسي انا عملت ايه ، والغريبه كان بيكلمني في حدود واحنا قدام اهله او اهلي وانا عشان صغر سني ماكنتش فاهمه ان ده عقاب وصمت عقابي ، والمصيبه الكبري انه بيغضب ويزعل علي حاجات تافهه جدا ، كنت حاسه ان تايهه وافضل اصالح فيه وانا اصلا مش عارفه غلطتي ايه بس بفضل اصالح وارضي فيه لحد لم يرضي عني ويكلمني ، وماحلقتش افهم شخصيته عشان بعد الجواز بشهرين سافر لشغله تاني وكان بيتصل بيه كل اسبوع مره يادوب دقيقتين ، عامله ايه واخبارك ايه وبس علي كده ، ووقتها ماكنش في موابيلات منتشره كان بيتصل بيه علي تليفون ارضي وعند حماتي ، حتي ماكنتش بعرف اعبر عن مشاعري واقوله واحشني او اي كلمه حلوه ، بابا وقتها كان عنده موبايل قديم ادهولي وانا فرحت بيه وشحنته عشان اكلم يحيي وافرحه ويتصل بيه ونكون علي راحتنا لكن رد فعله صدمني ، غضب وزعل وقال ازاي تاخديه وبدون اذني وامي هتقول ايه لم تشوف معاكي الموابيل ، قولتله هخبيه هيفضل في شقتي لم تتصل بيه وبس ومش همسكه بره خالص ، رفض وقال رجعيه انا مش عاوز مشاكل وتاني مره ماتتصرفيش من دماغك ، اتف شي يزعل منه ويتبع اسلوب الصمت العقابي ، يفضل بالشهر والشهرين مافيش مكالمه ، وانا بقي اخدم في حماتي واهل زوجي وهو اصلا مش بيتصل يطمن عليه ولا حتي بيبعت ليه مصاريف خاصه ، كان بيقول ابعت ليه وهي عايشه مع اهلي تاكل وتشرب وخلاص ، وانا رغم ان بعمل الاكل بس بكون مكسوفه اكل براحتي ، يعني احتياجاتي الخاصه مش بيوفرهالي ومع ذلك كنت راضيه ، بعد فتره بدء يبعت ليه مصاريف ولم كان المصروف يخلص ماكنتش بقوله سيباه هو يبعت براحته وقت لم يكون معاه ، وعدا سنه ونص علي الحال ده لحد لم رجع من السفر ، ..

مرت الايام ببطئ شديد علي غسق ، تحملت الكثير من عائله زوجها رغم صغر سنها ولكن ليس بيدها شي تفعله سوا الصبر والتحمل الي ان يعود زوجها ،، بعد مرور عام ونصف عاد الزوج الحبيب من غربته لتستقبله غسق بلهفه الاشتياق ..

عاشت لحظات من السعاده ، ولكن لم تدوم تلك السعاده ، بدءت تدخلات العائله بحياتهم الخاصه ..

بدء التهامس لماذا لم تنجب غسق حتى الان ؟

ومن هنا بدء الالحاح علي الزوج بان يصطحب زوجته وعرضها علي الطبيب .

Advertisement

بالفعل استمع” يحيي ” لاراء الاخرين وتحدث مع زوجته عن رغبته في الانجاب وان تذهب الي طبيب لتعلم لما التاخير ؟
توجهت غسق الي والدتها وطلبت منها ان تذهب معها الي طبيب النساء والتوليد ومن هنا بدءت المعاناه الحقيقيه .

بعد ما فحصها الطبيب بدء معها مرحله العلاج شهرا يليه الاخر ومن اجل سفر الزوج بدء الطبيب باعطاء الزوجه ابر منشطه لكي تساعد علي نضج البويضات وتنشيطها من أجل الانجاب رغم صغر سنها وخطوره تلك الابر علي رحمها فيما بعد ، لم يكترث احد للعقابات ، فقط يتطلعون لما هو اسفل اقدامهم …

بعد مرور شهرا من اعطاء تلك الابر حدث الحمل بالفعل وسافر الزوج بعد ان اطمئن قلبه لذلك الخبر السعيد ، وترك زوجته وحدها بمنزل الزوجيه لم يكترث لتعبها ومعاناه الحمل ومشقته ، فبعد شهرين من الحمل زف لهم الطبيب بخبر حملها بتؤام ، لا باس فقد ازدادت فرحتهم ولكن ايضا ازداد تعبها وحملها قد ثقل وهي وحدها تعاني ولم يشعر بها أحد …

عندما ثقل عليها الحمل واصبحت في بدايه الشهر السابع طلبت من زوجها ان تذهب الي منزل والدها لكي تراعيها والدتها بتلك الفتره العصيبه من الحمل ، بالفعل وافق زوجها وبعد ان ذهبت لمنزل والدها انقطع زوجها عن الاتصال بها منما أثر علي نفسيتها ، فزوجها حبيبها ورفيق دربها لم يعد يهاتفها او يرسل اليها نقودا ، اثرت ذلك في نفسها واشتد عليها الالم الحمل والمخاض ، فيبدو ان تؤامها يردون الخروج لتلك الدنيا مبكرا ، حدثت الولاده بالفعل بعد مرور احدي عشر يوما من الشهر السابع فقط ، من هنا بدءت رحلة عناءها فلم تكن اطفالها بصحه جيده بعد ولادتهم مباشره اقترح الطبيب بان يمكثون داخل محضن الي ان تستقر حالتهم ولكن شاء القدر وتوفى الطفل الاول ولحق به الاخر ، انهارت غسق بفقدانها لاطفالها التي لم تحملهم ََمن قبل ، فليست كاي أم عندما تضع طفلها تضمه لصدرها وتشعر بَجوده ، فلم تقر عينيها برؤيته الا بعدما لفظ انفاسه ، القت عليه نظره مودعه اثناء تغسيل صغيرها وتكفينه ليواري تحت الثرا ، ومع كل ما تشعر به من حزن ، ظلت صامده ، صابره ، حامده لربها وشاكره ، كل ذلك وهي تعاني حزنها وحدها لم يكن يحيي بجوارها ولم يحاول مواساتها او الاطمئنان عليها ومع ذلك صبرت وتحملت ولم تكمل مده نفاسها ، غادرت منزل والدها لتعود الي حياتها البائسه داخل شقتها ، تعاني مراره الفقد والوحده والحزن وحدها لم يشعر بها أحد ..

Advertisement

 13,257 اجمالى المشاهدات,  277 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4 / 5. عدد الأصوات: 5

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

Prev1 of 30
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading
قصص متنوعة47 دقيقة ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص قصيرةساعتين ago

قصص قصيرة عن الصداقة

قصص حدثت بالفعل3 ساعات ago

قصة شاب قال لن أتزوج حتى أشاور مائة رجل متزوج

قصص قصيرة4 ساعات ago

قصة مؤلمة : رساله اب لابنه المتزوج بعد وضعه فى دار مسنين

قصة شخصية مؤثرة4 ساعات ago

الشيخ المناضل عمر المختار – أسد الصحراء

قصص الإثارة7 ساعات ago

رواية علاقة محرمه بقلم كوكي سامح

روايات مصرية7 ساعات ago

رواية مقتحمة غيرت حياتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورهان ناصر

قصص الإثارة8 ساعات ago

رواية علاقات مشوهه للكاتبة فاطمه الألفي

PDF كتب و روايات عربية بصيغه8 ساعات ago

تحميل رواية أسير زُرقه عينيها (بقلم فاطمه عماره) PDF

روايات مصرية11 ساعة ago

رواية صرخة مريم بقلم كوكى سامح

قصص الإثارة11 ساعة ago

رواية غرام في الظلام – ‏كامله بقلم حنان حسن

روايات مصرية13 ساعة ago

رواية عاجزه ولكن بقلم كوكي سامح

قصص الإثارة13 ساعة ago

رواية حب الفرسان – بقلم ريحانة الجنة

ذاكرة التاريخ History's Memory14 ساعة ago

السر فى الكهف.. أشهر الكهوف الأثرية فى العالم

ذاكرة التاريخ History's Memory14 ساعة ago

إيفين حفرٌ في الذاكرة – كتابات

قصص الإثارة4 أسابيع ago

رواية رغبه متوحشه (كامله)

قصص الإثارة3 أسابيع ago

رواية بنت بمدرسة عيال اغنياء بقلم ماري جو

قصص حدثت بالفعل5 أشهر ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

قصص متنوعة47 دقيقة ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص الإثارة22 ساعة ago

رواية بنت فى ورطه بقلم كوكى سامح

ادب نسائي4 أسابيع ago

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

ادب نسائي4 أسابيع ago

رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

قصص متنوعةأسبوعين ago

عايشة عند اخويا ومراتو بلقمتى ويارتني بلاقي اللقمه

ادب نسائي4 أسابيع ago

تكملة رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

روايات مصرية4 أسابيع ago

قصة حماتي كامله للكاتبه ايمي رجب

روايات مصرية3 أسابيع ago

رواية كبرياء عاشقة بقلم هدير نور(كاملة)

قصص الإثارةأسبوعين ago

حكايتي مع ابو زوجى السافل وما فعلت به

قصص الإثارةأسبوعين ago

قصة حماتي وزوجتي الحامل +18 للكبار فقط

روايات مصرية4 أسابيع ago

قصة انا وحمايا بقلم كوكي سامح

روايات مصريةيومين ago

رواية براءتي الجزء الحادى عشر بقلم كوكي سامح #11

Facebook

Trending-ترندينغ