Connect with us

روايات مصرية

رواية ممنوع فى الحب الجزء الثانى بقلم كوكى سامح #2

Published

on

1
(1)

وقت القراءة المقدر: 11 دقيقة (دقائق)

رواية ممنوع فى الحب

#الجزء_التانى
لينا.. انتوا مين وايه اللى جابنى هنيه
_ وكان فى اتنين رجاله طول وعرض وخرجوا
لما شافتهم
= بصت لنفسها وكانت شبهه عريانه وفستان الفرح جمبها وملطخ بالدم وفى ايد باسل
باسل نايم ومش حاسس بيها
لينا مسكته بقوه.. يخربيتك عملت فيا ايه
وبقت تلطم على وشها
وبعد دقايق ابتدى يفوق
ولما فاق وشافها كان مسطول وبيكلمها
وكأنه شارب وبصلها من فوق لتحت
ومد ايده على جسمها
.. ابعد يدك عنى يا ولد الحرام انت
= خدها فى حضنه ومش حاسس باللى بيعمله
.. الحقووونى يا خلج يا هووو انتوا يللى هنيه
ولما فلتت منه جريت وفتحت الباب ومكانش
فى غيرهم بقت تلبس فستان الفرح
وعينها على باسل لا يخرج من الاوضه
ولابست الفستان وكان فى بقع دم
_ انا ضعت خلاص يا فضيحتى وسط الخلج
سمعتك وشرفك راحوا يا وهيب بيه
بنتك ضيعتهم
لاه لاه هما اللى خطفونى يوم فرحى
والحيوان اللى جوه ده هو اللى اغتصبنى
وفتحت باب البيت وخرجت وشافت انها
فى صحراء مفيهاش اى حد
غير اتنين رجاله قاعدين جمب البيت
باسل خرج وراها بيطمطوح وكأنه مخمور
باسل.. رايحه فين يا مدام
لينا.. يا مصيبتى الله يخربيتك
ومسكت فيه وبقت تضربه على جسمه
وهو يضحك بصوت عالى وهى تتجنن اكتر
وفجأه نور كشاف عربيه ضرب فى وشهم..؟
فى قصر وهيب..
فتنه.. البت هربت يا أخوى
وهيب.. بت مين دى اللى هربت يا فتنه
فتنه.. العروسة يا أخوى
يا فضحتنا وسط الناس
جليله ضربت ايدها على صدرها.. يا مصيبتى
البت هربت
قربت منه ومسكته من العبايه وعينها فى عينه
_ مش جولتلك بت الخوجايه هضيعنا
يا فضيحتك يا وهيب
.. ابعدى عنى يا وليه يا شوم انتى
انا بتى متهربش ابداً
وكمل كلامه ب ارتباك.. اكيد فتنه فهمت غلط
فتنه.. انا طلعت علشان اشوفها اتأخرت ملقتش
غير الطرحه يا ابن ابوى
وهيب طلع جرى وكان زى المجنون وبيدور
عليها ومش مصدق نفسه
جليله انتهزت الفرصه وعملت زى العقربه اللى بتلسع وخرجت قدام الكل
وجريت على العريس فارس
.. عروستك طفشت
_ انتى بتقولى ايه
لينا لا لا انا مش مصدق
.. بجولك طفشت وفضحتنا كلنا
وهيب نزل فيها ضرب ب الأقلام على وشها
سليم.. لاه يا ابوى بلاش تضرب امى
بدل ما تشوف البت راحت فين جاى تضرب امى
هو ده اللى ربنا قدرك عليه
وهيب بغضب.. امك دى عقربه وانا بس اللى اعرفها على حقيقتها
سليم.. دى امى يا بوى
فتنه.. هتعمل ايه يا وهيب
وهيب.. كله منك يا مصيبه انتى
فارس.. يا وهيب بيه معقول اللى بسمعه ده
لينا هربت طيب ليه تهرب ده انا بحبها
وبتمنلها الرضا ترضى
ابو الوفا.. لو البنت مكانتش موافقه
كنا نفضها من الاول بدل الفضايح دى يا وهيب
وهيب بدموع.. انا بنتى ست البنته
انا واثق ان بنتى حصل لها حاجه
وبص للقصر وبعلو صوته فينك يا بنتى
فينك يا جلب ابوكى
وجرى على الاسطبل وكان وراه سليم ابنه
وأمن القصر
وركب فرسته وطلع يدور عليها
سليم خد فرسته وخرج وراه
وكان وراهم كل رجالتهم
واكتر من ساعه بيدورا ومش لقيناها
الفرس وقف عند الزراعه
.. يا بوى هو اللى اسمه فارس ده
مش المفروض يكون معانا وبيدور على مرته
_ مش مهم المهم تكون البت كويسه وبخير
وبقى يبص شمال ويمين
وسكت لحظه.
وهيب.. سليم خليك هنيه هروح ادور فى مكان
تانى ولو ظهرت كلمنى يا ولدى
وخد الفرسه وجرى وسط الزرع
ولما خرج على الطريق
نزل من على الفرس وسابه
وعدى الناحيه التانيه وكان موجود بيت صغير
يشبهه الكوخ صغير وبسيط
وخبط وكانت الدموع فى عينه
فتحتله ست وكان مغطى شعرها البياض
ولما شافته دخلت وقعدت على الأرض
رمى السلام وقعد جمبها
وهيب.. خالتى ام الخير ابوس يدك عاوز اعرف
بتى فين
.. ههههه دلوج جاى لحد هنيه يا وهيب بيه
_ انا بجولك ابوس يدك عاوز اعرف فين بنتى
بنتى ضاعت يوم فرحها
وانا اتفضحت قدام الخلق كلك
.. هههه بت مين فيهم الخوجايه ولا الصعيديه
_ بت حبيبه الجلب من جوه
ضى العين ونورها
.. لسه بتحبها حتى بعد ما ماتت 😭
_ انا عمرى ما نسيتها
ولا هنساها يا ام الخير
ام الخير بصتلها حتته بصه كلها لووم
.. واللى يحب حد يقتله
_ انا مقتلتهاش هى اللى عملت فى نفسها اكده
.. شاطر يا وهيب طول عمرك تقتل القتيل وتمشى
فى جنازته طالع لابوك الله يرحمه
وهيب بغضب.. بجولك فين بتى
لاقتلك وارميكى للديابه
.. تعملها يا ابن ابو العلم
من يوم ما جيت قنا هربان من بلدك وانت
مش مرتاح ولا هتشوف راحه
وغمضت عينها لدقايق ولما فتحتها
.. لينا راجعه بفضيحه كبيره يا وهيب
ومش هتقدر تلمها
مهما عملت هتتفضح وسط الخلج
ومش هتلاقى اللى يسترك
ما هو اللى زيك لازم يتفضح
زى ما فضح غيره ولا افكرك
_ اسكتى يا وليه انتى
ربنا ياخدك ويريح الخلق منك قال فضيحه
قال
وقام وخرج وقفل الباب وراه
.. ياخدنى يا وهيب بعد ما سترت عليك
طول السنين دى منك لله 😭
= ولما خرج وهيب ورجع لفرسته
شاف قدامه عربيه مرسيدس
قرب منها والظاهر انه يعرفهم
زعق فيهم وقال مش وقته دلوج
انا بتى ضاعت ومش لقيها
.. بتك ضاعت يا وهيب يوم فرحها
ازاى يحصل كده فين الأمن والغفر فينكم كلكم
_ احب ع يدك يا جلال بيه بلاش الليله
.. مش ده اتفاقك معانا يوم فرح بنتك
تسلم وتستلم
_ بجولك بتى ضاعت انتم ايه معندكمش رحمه
.. اللى يشتغل شغلتنا دى ميعرفش رحمه
يا وهيب ولا عندك كلام تانى
_ معنديش كلام تانى اجولوا
يا جلال بيه بس الاقى البت وارجعلك
.. فى انتظارك معاك ساعتين من دلوقت اوك
_ حاضر
والعربيه طلعت ووهيب خد الفرسه
وكل إللى فى دماغه كلام ام الخير ورجع
مكان ما سليم واقف
سليم.. ها لقيتاها يا ابوى
وهيب بخوف.. اختك هترجع بفضيحه
سليم.. فضيحه ايه
وهيب.. معرفش
وقال فى سره.. المرى الشوم اللى اسمها ام الخير
كلمتها متنزلش الأرض ابدا
استرها يارب
.. فى مصر..
فى حى شبرا
.. نرجع لدنيا خطيبه باسل 😢
= ضحى دخلت عليها وكانت مرميه على الأرض
وكأنها ميته وكان جمبها المبيد الحشرى اللى شربته
ضحى خرجت تصوت
وخدوا دنيا على المستشفى
ولما الدكتور كشف عليها قال إنها حاله انتحار
بس هى بخير واللى نقذها ان المبيد كانت
مده صلاحيته منتهيه وفاسد
فى غرفه رقم 14..
دنيا نايمه ورايحه فى دنيا تانيه خالص
ومتركب لها الكانيولا
قامت تصرخ.. مش راجل انت مش راجل يا باسل
منك لله فضحتنى قدام أهلى وناسى
وكسرت قلبى لما هربت يوم خطوبتنا
ضحى جريت ودخلت عليها
.. حبيبتى اهدى ان شاء الله كله هيبقى بخير
_ بعد ما اتفضحت قدام أهلى اللى وقفت ضدهم
علشانه دى اخرتها منه لله
فعلا زى ما بابا قالى باسل مش بتاع جواز ومش راجل
ضحى بغضب.. اخويا راجل يا دنيا
وسيد الرجاله كمان وانتى عارفه كويس الكلام
ده مش علشان …! وسكتت؟
دنيا بانهيار.. مش علشان ايه ما تكملى
علشان محضرش فرحنا يبقى مش راجل
ده واطى انا كنت عارفه انه مش بيحبنى
ولسه باصص لفوق وبيحب بنت البيه قصدى بنت
الباشا اللى بيشتغل عنده
بنت ابو الوفا المليونير إنما أنا صدقته لما قال
انه نساها
وشالت من ايدها الكانيولا وانهارت
وقامت تكسر فى الغرفه
ضحى خرجت ونادت الدكتور والممرضين
ودخلوا وحاولوا يهدوها
وخدت حقنه مهدئه
ونامت فى الحال وبتخرف بأسم باسل 💔
ضحى.. هتبقى كويسه يا دكتور
.. للأسف حاله انهيار وهتدخل فى اكتئاب حاد
هى محتاجه علاج نفسى
وخرج وسابها
ضحى قعدت على الأرض جمب سرير دنيا
وباست ايدها
.. ليه كده يا باسل
ومسكت الفون وكلمته وكان مغلق
فى الصعيد..
= سليم ووهيب خدوا الفرس وراجعوا على القصر
هما ورجالتهم مكسورين الخاطر
راجعين من غير لينا
فارس.. لينا مرجعتش يا عمى
سليم.. سيب ابوى دلوج يا فارس
هو فيه اللى مكفيه
فارس.. انا بسأله ع خطيبتى وعاووز اعرف راحت
فين
سليم.. خطيبتك صح لما هى غاليه عليك أكده مكلفتش خاطرك وتيجى تدور معانا ليه
كل إللى عملته قاعد هنيه ومكبر دماغك
هو ده اللى ربنا قدرك عليه
فارس ب ارتباك.. انا كنت مستنى هنا
يمكن ترجع
فتنه واخوات لينا البنات واقفين فى بلكونه
القصر بيعيطوا
جليله ماسكه وشها.. بتضربنى يا وهيب
واللى خلق الخلق لا أعرف مقامك
واعرفك ازاى تمد يدك على جليله
بسبب البت دى
بت الخوجايه المايصه المايعه
اللى ملهاش كبير
حماتها.. انتى بتجولى ايه يا مرى انتى
جليله بخوف.. حماتى انتى هنيه
وجريت عليها ومسكت ايدها
.. شوفتى وهيب ضربنى علشان بدافع عن لينا
_ اللى فى القلوب بان وظهر يا مرت ولدى
عيب الشوم عليكى تفضحى بت جوزك قدام الخلق كلك
بدل ما تسترى عليها
.. ما تقوليش بس بت جوزك
انتى عارفه ان لينا بتى وبحبها اكتر من بناتى
_ كذابه يا مرى يلا غورى من هنيه
.. حتى انتى يما
وقعدت على الأرض تلطم لما اتحرجت
وبقت تبص لحماتها بخباثه
.. يا جهرتك يا جليله حتى حماتك
اللى بقول عليها امى ومليش غيرها
تقسى عليه
_ يلا يا مرى من هنيه
مش عاوزه اسمع حسك خالص
.. كده يما 😭😭😭😭😭
وخرجت من الاوضه وهى بتندب وتلطم
ووصلت لباب القصر وخرجت الجنينه
بس واقفه من بعيد وبتتفرج على سليم
وهو بيكلم فارس
وشايفه بعينها كسره وهيب
.. تستاهل كسرتك دى قدام الناس
اتفضحت بسبب بت حبيبه الجلب
ياكش تغور وتريحنا
يا ترى روحتى فين يا لينا
= لينا رجعت ولابسه فستان الفرح من غير طرحه
ومتلطخ بالدم وعينها فى الأرض
وبتجر رجلها بالعافيه وكأنها مضروبه علقه موت
باسل ماشى قدامها وأيده ممدوده لورا
وهى ماسكه ايده
ودخلوا القصر
الكل بص فى ذهول
جليله.. البت رجعت
ولما دققت شافت باسل ماسك ايدها
.. يا جهرى مين اللى معاها ده
وهيب قرب منها بفرحه.. لينا بتى
كنتى فين يا حبيبتى
وبصلها وشاف الفستان متلطخ بالدم
كبار البلد موجودين علشان يطمنوا على العروسه
وكلهم مستغربين من رجعوها بالمنظر ده
وهيب خدها فى حضنه
لينا فى حضنه بس مذهوله وكأنها خرساء
ولسانها متلجم
وهيب.. كنتى فين؟؟
ولا اجولك حمدالله على سلامتك
فارس.. ايه ده باسل انت هنا بتعمل ايه
باسل كأنه مخمور مش فى وعيه
.. انا هنا انا هنا انت مين!
وهيب.. مين دى
فارس ساكت ومش بيتكلم
باسل واقف مش ع بعضه
وهيب.. ما تنطق يا ابنى انت مين
باسل ساكت..
وبص لفارس طيب انت تعرفه منين يا ولدى
فارس بقرف.. ده امين المخازن عندنا فى المصنع
عامل بيشتغل عندنا
وهيب بسخريه.. عامل وايه اللى جابه هنيه
فارس.. وانا اعرف منين ما تسأل بنتك
اللى جايه فى ايده
وهيب بص ل لينا
ومسك فستانها..
.. ايه الدم ده يا بت جلبى
ومين الراجل ده
_ خلاص يا ابوى كله راح
= مسك دراعتها بقوه
.. مين الراجل ده وايه اللى راح يا بت الخوجايه
_ كله راح يا ابوى ووطت راسها فى الارض
.. مين الراجل ده يا بت
ولسه هيضربها بالقلم
باسل مسك ايده بقوه
– ايدك يا باشا اوعاااا تمد ايدك على مراتى
ومسكها وخباها وراااه……
يتبع…
تن تن تن تن تن البارات خلص يا حلوين 💜💜
تابعونى ب 20 ملصق 🔖 علشان يوصلك اشعار الجزء الثالث

رواية ممنوع فى الحب الجزء الثالث بقلم كوكى سامح #3

 2,912 اجمالى المشاهدات,  3 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 1 / 5. عدد الأصوات: 1

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

No tags for this post.
Advertisement
1 Comment

1 Comment

  1. ياريت تشكرونا على المجهود فى نقل وكتابه الروايه لحضراتكم

    Reel-Story Note

  2. Pingback: رواية ممنوع فى الحب الجزء الاول بقلم كوكى سامح - Reel-Story - رييل ستورى

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 128 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

روايات مصرية

رواية الوريث كاملة بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
3
(8)

وقت القراءة المقدر: 2 دقيقة (دقائق)

كاملة كوكى سامح

#اقتباس_بسيط_من_القصه_الجديده
#الوريث
_ عربيه واقفه فى نص الطريق والناس ملمومه حواليها 😳😳
ادهم قاعد جوه عربيته على الكرسى اللى ورا
متأخر على شركته
قال بشخط : وقفت ليه يا عم صابر؟
صابر السواق : الطريق واقف باين كده فى حادثه
ادهم : اتصرف وغير الطريق بسرعه وامشى من اى اتجاه غير ده المهم تنجز بص فى ساعته.. انا متأخر والمفروض ان عندى اجتماع من نص ساعه
صابر : الطريق التانى فى تصليحات ومقفول يا باشا
ادهم بزعيق : خلاص انزل شوف فى ايه؟
صابر : ححاضر، فتح باب العربيه ونزل جرى دخل وسط الناس
ادهم فتح شباك العربيه وبص منه على اللمه
واحد من الناس اللى واقفه: لا حول ولا الا بالله والله الناس مبقاش عندها اى رحمه!
واحده ست كبيره فى السن : معقول اللى بيحصل ده استرها علينا وعلى ولادنا يارب
كان قاعد مستعجل وكل دقيقه يبص فى ساعته
وقال : كل ده تأخير يا صابر ولسه هينزل
صابر جاى بيجرى ووشه باين عليه الخضه
قال : الحق يا باشا فى مصيبه
ادهم : فى ايه خضتنى؟
#الوريث
#بقلمى_كوكى_سامح
من بكره ان شاء الله هنزل الجزء الأول من القصه الجديده
تفاعل بقى يا حلوين 😘 علشان البوست يوصل لكل الفانز اللى بيسألو على القصه الجديده متنسوش الايك ولملصقات 

الفصل الأول

جارى كتابه الفصل ….

 15,335 اجمالى المشاهدات,  1,687 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3 / 5. عدد الأصوات: 8

لا أصوات الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية صغيرة ارهقت رجولتي كاملة بقلم بسملة بدوي

Published

on

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
4
(12)

وقت القراءة المقدر: 5 دقيقة (دقائق)

كاملة بقلم بسملة بدوي

 

تم تغيير اسم الرواية من صغيرة ارهقت رجولتي الي صغيرة ارهقتني عشقا تابع الفصول التالية: الفصل الأول

انا صهيب المغربي اتجوز عيله 17سنه
صالح “الجد ” جواز مؤقت بس ي صهيب يبني لحد ما تتم عندنا السن القانوني إنما الوقتي اعمامها هياخدوا ورثها دول عالم طماعين وجشعه ومافيش في قلبهم رحمه وهي والله نسمه وهادئه ومش هتحس بيها خالص
صهيب بلامبلاه ……. ماشي روح انت وابعتلي الورق امضي عليه
عملت كده وعروستك جايه بالليل
صهيب بصدمه …..عملت اي
اخدت توقيعك وكتب الكتاب اتعمل
صهيب بغضب …… اييييه ازاي يعني
وطي صوتك متنساش انا مين يولد وقلنا هو زواج على ورق يبقي خلاص
صهيب بشر …… ماشي ماشي ومشا ركب عربيه وراح النايت كلاب
يعني انا كده اتجوزت ي ملك انا لسا صغيره على الجواز يملك وكمان انا خايفه يكون وحش ويضربني زيك عمو
ملك بحب ……. متخافيش يروحي انا معاكي متخافيش و جده صالح معاكي كمان يعني اطمني خالص وهو ارحم من اعمامك يا روز وجده قال هو جواز مؤقت بس لحد ما تتمي18سنه وتستلمي ورثك وكمان على ورق يعني مش هيلمسك مع اني اشك يكون قدامه الحوريه دي و قاطعتها روز بصراخ وكسوف…….اسكتي بقا الله يملك
ملك بضحك ……يخربيت ام جمالك والفراوله الي بتطلع فى حدودك دي يبت
روز بضحك……. هبله .
قاطعهم دخول ام روز ……. روز اجهزي يالا عشان هتروحي مع صالح بيه وقالت بدموع …..هتوحشيني اوي يبنتي
روز بدموع وهي بتشدد من احتضانها……. انا اكترر يماما بس هجيلك كل يوم
لا اوعي ليشوفوكي انا هبقي اجيلك انا خلي بالك من نفسك يحبيبه ماما
روز بدموع …حاضر يماما وانت كمان
ملك بمرح ……. احضنوني معاكو
قعدوا يضحكوا عليها
في مكان تاني
عماد بيه معايا خبر يساوي مليون جنيه ، صهيب بيه المغربي مش هتصدق اتجوزاتجوز امبارح
ايه امته ومين وبنت مين حد اعرفه ولا انطق يغبي
لا يبيه الي عرفته من الخدامه أنها سمعتهم امبارح بيتخانقوا وعرفت أنه اتجوز وجبتلك معلومات عنها اهي بس في حقي انا والرجاله
عماد طلع شيك ب 500الف واعطيهوله ……اهو حققك انت والرجاله
-ودي المعلومات يباشا
اخدها بسرعه وقال بصدمه ………. روز اتجوز روز
عند صهيب وقف العربيه عند ملهي ليلي ( نايت كلاب )
دخل واتوجهت كل الأنظار ليه وهو ابتسم بغرور وراح قعد على البار
الجرسون …… طلبك اهو ي صهيب بيه
شاور بايده وقعد يشرب في كاسه ، جت بنت عامله زي عروسه المولد بالميكب الي حطاه وفستان يفضح اكتر من يستر وقالت…….. مش معقول صهيب بيه المغربي هنا لا انا اكيد بحلم
بصلها بسخريه وكمل شرب الكاس
بصتله بغيظ من تجاهله ليها وقالت بدلع …….. مالك يباشا شكلك مهموم سيبلي نفسك وانا مكملتش الجمله ولاقته زقها واخد فونه ومفاتيح العربيه ومشا وقال ……. حافظ انا الفلم ده شوفي غيره ومشا
بصتله بغيظ……. بقا كده ماشي يبن المغربي انا حطيتك في دماغي اتفرج بس على الي هيحصل

عند ملك كانت واقفه بتعيط وبتقول …..هتوحشيني اوي يماما
الام بدموع ……. انا اكترر ي حبيبه ماما سامحيني مش عارفه احميكي منهم يروحي بس انا مطمنه عليكي مع صالح بيه
صالح بطيبه ….. روز حبيبتي انتي خايفه مني
روز ببراءه …… لا بس خايفه من الي اسمه جوزي سمعت بيقولوا أنه وحش هو ممكن يضربني زي عمو
الام بصتلها بحزن عليها قاطعها الجد ……لا يحبيبتي طول ما انت معاكي متخافيش يالا بقا نمشي
الام بدموع …..خلي بالك من نفسك ياروز وكلي كويس وانا هبقي اجيلك واه صحيح فين خطك طلعيه واكسريه
_حاضر
ومشت مع الجد
طول الطريق وقلبها بيدق جامد ووصلت القصر وقالت بانبهار …….واو انا هعيش هنا
الجد بضحك على تصرفاتها الطفوليه ……ايوه عجبك
_ايوه جدا جدا
الجد بضحك……..هيعجبك من جوه اكتر
_طب يالا بسرعه بسرعه يالا
دخلوا
الجد بضحك على شكلها …….ههههه اي عجبك
عجبني بس ده زي الي بشوفه في التلفزيون خالص الله انا فرحانه اني هعيش هنا اوي وبعدين
تعالي أما اوريكي جناحكم انتي وصهيب
بصله بخوف قال بحب وطيبه…….. متخافيش تعالي
طلعت كان كبير اوي ولونه بين الأسود والرمادي
بصتله وقالت في نفسها …….. ألوانه بتخوف كله اسود اسود
الجد ها عجبك
ايوه حلو
اسيبك بقا تجهزي هدومك وكمان شويه هبعتلك الخدامه بالاكل
حاضر
يحضرلك الخير يحبيبتي ومشا
جهزت هدومها و واخدت شاور ولبست بجامه سوده ستان تعكس لون بشرتها ناصعه البياض وسابت شعرها الأسود الطويل الي وصل لتحت خصرها وبعدين دخلت الخدامه بصتلها بزهول .
روز بخوف…….انتي بتبصيلي كده لي
الخدامه باحراج ……احم اسفه يهانم بس اصل بصراحه انتي جميله اوي اوي عينك دي
روز بخجل …… ايوه عيني وشكرا ليكي انتي اجمل وياريت بلاش هانم اسمي روز بس
الخدامه برفض…… ايه لا لا ده صهيب بيه يقطع عيشي لو سمعني بعدأذنك يهانم ومشت بسرعه
روز بخوف ……. يلهوي ده مركب لهم الرعب يلهوي اومال هيعمل فيا اي عااا يماما
وبعدين شافت الاكل وقالت بقرف …..اي ده عامل كده لي كان عباره عن خضار وأكل مسلوق eat vegan
عااا بياكلوه ازاي ده اعمل اي ايوه هنزل اشوف في حاجه تتاكل تحت ونزلت ودخلت المطبخ وكانت حاطه راسها في التلاجه وقالت بفرحه ……. نوتيلا
قاطعها صوت رجولي جذاب ……. انتي مين وبتعملي اي.
لفت وبصتله
صهيب بصدمه وانبهار من جمالها ووو….

 22,844 اجمالى المشاهدات,  2,617 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4 / 5. عدد الأصوات: 12

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية مقتحمة غيرت حياتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورهان ناصر

Published

on

Prev1 of 33
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.9
(9)

وقت القراءة المقدر: 4 دقيقة (دقائق)

كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم

 

الفصل الأول

تك تك تك تكككككك
( خبط جامد )
في أي يا إللي بتخبط أنت
تك تك تككككككككك
ما براحة يا عم هتكسر الباب الله
أتوجه وبيفتح الباب وهو عنيه مقفله من كتر النعس وبيفرك في عينيه جامد
لمح حاجه دخلت تجري علي جوه بسرعة البرق
هو لنفسه: هو أنا عنيا زغللت أوي كدة
مش شايف أي إللي دخل جوه ده
فضل واقف علي الباب يتلفت مش لاقي حد
هو: يا عجب هو انا اتجننت ولا اي امال مين اللي كان بيخبط علي الباب هيكسرو دة
الله يخرب بيتكم ( يفكره حد من أطفال جيرانه اللي ساكنين في العمارة)
هو بوعيد : ماشي يا ولاد المؤذية طيرتو النوم من عيني والله لاربيكم
قفل الباب بغضب واترمي علي الكنبه بتعب شديد
وغمض عنيه
_____:ده نام اعمل ايه بس ياربي سامحني ملقتش حد يساعدني والله عارفه إنه حرام اقعد في شقة مع واحد ونا معرفوش بس مضطرة
انا هخليني مستخبية هنا في الأوضة دي بس للصبح وهطلع من غير ما يحس بيا هو اصلا باين عليه ما اخدش باله إني دخلت
هي ببكاء: استغفر الله العظيم.
يارب سامحني
بس ده اهون من اللي كان هيحصلي
استرها معايا يا رب
قفلت باب الاوضة اللي دخلتها
وبصت عليه لقيته غفي علي الكنبه ونام اتنهدت
ودخلت قعدت في الأوضة العتمة ( لأنها مردتش تنور النور خافت يعرف إن في حد معاه في الشقة وكمان إنها بنت )
هي : أنا هخرج من شقتك مش هعمل حاجه ولا هسببلك مشاكل مع زوجتك ثم صمتت قليلا لتردف بعدها
طب هو مجوز أصلا
خبطت رأسها بيديها بخفة : وإنتي مالك المهم تفكري في حل للمصيبه إللي إنتي فيها منك لله يا مرات ابويا أشوف فيكي يوم
حسبي الله ونعم الوكيل فيك علي إللي عملتي فيا
حل الصباح
استيقظ متململا بضيق وهو يفرك عنقه بألم واضح .
يشعر كما لو أن أطرافه شلت وجسده تصلب وتكسر لا يقدر علي الحركه
ليمسك رأسه بتعب من كثرة الصداع الذي يفتك برأسه
ليتذكر ما حدث أمس
عندما كان نائما متوعدا لاولاؤك الاطفال المشاغبين ظننا منه أنهم سبب إزعاجه
نهض بكسل شديد متوجهاً لغرفته ليأخذ ملابسه ويستعد لأخذ حماماً منعش يعيد الحيوية والنشاط لجسده المتعب من كثرة الأعمال الشاقة في عمله فهو لا يرتاح الا ساعات قليلة جدا يحاول أن ينعم بها ببعض النوم ولاكن باتت ليلته أمس غير ماكان يتمني بسبب إزعاج أولئك الاولاد المتطفلين
دلف الي المرحاض بعدما أخذ ملابسه واستعد للذهاب الي عمله فهو يعمل رائدا له مكانته في الشرطة ويهابه الجميع
ماعدا أولئك الاولاد المتطفلين ابتسم علي ذكرهم محدثاً نفسه أنه سيعاقبهم وبشدة علي فعلتهم وازعاج راحته ليلا
بعد قليل
خرج من الحمام
ووقف أمام مرأته يعدل من تسريحة شعره ويضع برفانه الذي يعشقه
خرج من غرفته متوجهاً للغرفة الأخري ليأخذ بعض الأوراق المهمه التي يخفيها في غرفة مكركبه تمام ولا يضع بها إلا اشياء يظنها اي شخص يراها أنها قبو وليس غرفة من كثرة الاشياء الغير مرتبه فيها ومن كثرة الصناديق والأشياء الأخري
وقف علي باب الغرفة
فتح الباب ببطء شديد
وعندما دلف إلي الداخل
وجد فتاة تنام علي أرضية الغرفة قد صنعت لها من تلك الخردة مايشبة الفراش علي الارض تنام عليها بهدوء وبخمارها وذالك الشيء الاسود الذي تتكوم بداخله ( عباءة سمرة تشبه الاسدال أو اقرب الي ما يسمه جلباب )
عند دخوله استيقظت من غفوتها
تطلع إليه بصدمة يبادلها الآخر بنفس النظرة مردفا بصوت أجش
إنتي مين ودخلتي هنا إزاي؟!
هي برعب: أنا أنا .

 26,027 اجمالى المشاهدات,  2,354 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.9 / 5. عدد الأصوات: 9

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 33
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading
قصص الإثارة3 دقائق ago

أرهقتي رجولتي بقلم شيماء محمد

مقالات دعائية - Promotion articles29 دقيقة ago

افضل 7 قصص على موقع سڨن ستورى – Seven Story خلال شهر نوفمبر 2021

قصة شخصية مؤثرة35 دقيقة ago

مواقف وقصص عن عدل عمر بن الخطاب

قصص الإثارةساعة واحدة ago

رواية أحببتُ أبنة الخادمة بقلم ندى الصاوي

قصص الإثارةساعتين ago

خادمتي اللذيذة (ميمونة كاليسي)

قصص الإثارة4 ساعات ago

قصه الأم التي قتلت ابنها

قصص حدثت بالفعل5 ساعات ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

اجتماعيات5 ساعات ago

قصة حب مارى وجيك

قصص حدثت بالفعل6 ساعات ago

ياريتني كنت طلعت مغني أو لاعب كرة قدم مشهور – قصه حقيقية

نوفيلا6 ساعات ago

نوفيلا الحوت كاملة بقلم زينب محمد

قصص متنوعة8 ساعات ago

رواية العاهرة بقسوة الزمن كاملة

روايات مصرية8 ساعات ago

رواية الوريث كاملة بقلم كوكى سامح

قصص رعب9 ساعات ago

رواية نسل الشيطان ( النسل الملعون )

PDF كتب و روايات عربية بصيغه10 ساعات ago

قصة رواية ترنيمة عيد الميلاد بقلم تشارلز ديكينز بصيغة PDF

زد معلوماتك13 ساعة ago

هبة سليم … ملكة الجاسوسية المتوجة..!!

قصص الإثارة4 أسابيع ago

رواية رغبه متوحشه (كامله)

قصص الإثارة3 أسابيع ago

رواية بنت بمدرسة عيال اغنياء بقلم ماري جو

قصص حدثت بالفعل5 ساعات ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

قصص متنوعة17 ساعة ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص الإثارةيومين ago

رواية بنت فى ورطه بقلم كوكى سامح

ادب نسائي4 أسابيع ago

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

ادب نسائي4 أسابيع ago

رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

قصص متنوعةأسبوعين ago

عايشة عند اخويا ومراتو بلقمتى ويارتني بلاقي اللقمه

ادب نسائي4 أسابيع ago

تكملة رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

روايات مصرية4 أسابيع ago

قصة حماتي كامله للكاتبه ايمي رجب

روايات مصرية3 أسابيع ago

رواية كبرياء عاشقة بقلم هدير نور(كاملة)

قصص الإثارةأسبوعين ago

حكايتي مع ابو زوجى السافل وما فعلت به

قصص الإثارةأسبوعين ago

قصة حماتي وزوجتي الحامل +18 للكبار فقط

روايات مصرية4 أسابيع ago

قصة انا وحمايا بقلم كوكي سامح

روايات مصريةيومين ago

رواية براءتي الجزء الحادى عشر بقلم كوكي سامح #11

Facebook

Trending-ترندينغ