Connect with us

قصص الإثارة

رواية حمايا الوسيم الجزء السابع والثامن بقلم كوكى سامح #7&8

Published

on

3.5
(2)

وقت القراءة المقدر: 16 دقيقة (دقائق)

رواية حمايا الوسيم (روح الورد) الجزء السابع والثامن 7&8 بقلم كوكي سامح

رواية حمايا الوسيم (روح الورد) البارت السابع والثامن

رواية حمايا الوسيم (روح الورد) الفصل السابع والثامن

ولما جلال قرب منها وشاف الجزء اللى باين من جسمها قااال..

انتى ؟؟؟

جرس الباب بيرن مع خبط ورزع على

الباب

=روح اتخضت وبعدت عنه وبصت بخوف

على الباب ورجعت قربت

منه تانى ومسكته من القميص وقالت بلهفه

انا مين اوعااا تقول ان انا ورد

¬¬ صوت الخبط على الباب بيزيد

جلال عينه فى عينها

روح.. انا مش ورد صح

جلال.. انتى ؟؟؟؟

الباب اتفتح ودخل وسيم ومعااه اتنين بادى جارد

وجرى على روح ومسكها

من دراعها بكل قوووه

**تانى يا ورد جلال تانى!

.. اوعاا ايدك وجعتنى اه بقولك اوعااا

** انا مقدرش اوجعك يا ورد

وسابت ايدها من ايده وقالت :

.. اومال اللى انت بتعمله ده اسمه ايه

جلال قرب منه وقال :

¬¬ عاوز ايه وسيم بيه

فى ايه يا جدع

داخل كده لا احم و لا دستور

وسيم.. انا قولتلك كذا مره

تبعد عن ورد فاهم ولا ولأ

جلال.. انا مش فاهم انت مالك

انا وهى وفى شغل ما بينا يخص الشركه

ولا إيه يا ورد هانم

روح.. اه اه اه انا تعبانه

ومسكت دماغها وقعدت على الكرسى

وسيم.. انا بحذرك لأخر مره يا متر

وبتكلم معاك بكل أدب

ابعد عن ورد

ده لو ياسر عرف أنها عندك هتحصل مصيبه

والله اعلم هيفتكر ايه وهيعمل ايه

انت عارف طبعا هيعمل ايه

وبعدين مش حضرتك قدمت استقالتك

جلال.. ما انا سحبتها يا وسيم بيه

وبعدين انا وورد فى بينا

شغل ولا حضرتك ناوى تقطع عيشى

زى نبيل ها

وسيم رد بعصبيه وقال :

.. انا مقطعتش عيش حد هو اللى؟؟

** ما تكمل يا وسيم بيه

ولا اكمل اناااا

يبقى اكمل انا هو اللى مااات ومقتول كمان وحقه راااح

هو انت فاكر ان لحمى طرى زى نبيل

انا مش زيه يا وسيم بيه

انا لحمى مر اوى

وسيم.. نبيل مين والناس نايميين بس يا عم

هههههههههههههه ههههههههههه

جلال.. شكلك ناسى

وانا هفكرك

فلاااااااش بااااااااك

الساعه الواحده بعد منتصف الليل

فون جلال بيرن ولما رد

كانت ممرضه من مستشفى

وبلغته ان فى واحد عامل حادثه

وحالته حرجه وطالب يشوفه

ولما سأل على اسمه

رددت وقالت : انه اسمه نبيل نور

وبيقول انه صاحبه

جلال قفل الفون بعد ما عرف عنوان المستشفى

ونزل وخد عربيته

وراح المستشفى

ولما وصل وسأل عرف انه عامل

حادثه كبيره وحالته حرجه

ودخل غرفته وجرى عليه

وقرب منه وقال :

.. مالك يا صاحبى ايه اللى جرالك

وايه اللى حصلك ده

نبيل.. اسمعنى مفيش وقت

انا حاسس انى خلاص هموت

جلال.. ان شاء الله هتقوم وهتبقى كويس

شد حيلك يا جدع

نبيل.. اسمعنى كويس

انت عارف ان سبب طردى من الشركه

ان انا خونت الامانه وطلعت

أسرارها بره للشركه المنافسه

جلال.. انا عارف ومتأكد انك بريئ

نبيل.. مش ده سبب طردى من الشركه

السبب انى شوفت وسيم وهو

بيسرق فلوس من الخزنه

من ورا سناء هانم مراته

ولما شوفته انا صورته فيديو

فى الاول قولت ان لازم

سناء هانم تعرف حقيقه جوزها الحرامى

بس للأسف انا طلعت اوسخ منه

والشيطان لعب فى دماغى

وقالى ان سناء بتحبه ويستحيل

تصدق حتى لو شافت الڤيديو

وبعدين وسيم مش سهل

ممكن يقول انها مفبركه

والبسها انا

وهنا بقى انتهزت الفرصه

انى العب على وسيم بس

واخد فلوس مقابل الفيديو ده

وفعلا واجهت وسيم فى الاول نكر

بس بعد ما شاف الفيديو خاااف

وقالى ان ادارى عليه

والموضوع ده يبقى سر بينا

ودفع ليه مبلغ كبير

وفعلا كتمت السر وسكت علشان انا جبااان 😭

وطماع وخونت الامانه

لما داريت على عمايله السوده

نهب وسرقه

وخيانه

نبيل بيطلع فى اخر أنفاسه وقال

فى يوم ورد وياسر كانوا فى الشركه

ووسيم طلب من ياسر يخرج

يشوف الموظفين الجدد

ولما ياسر خرج ساب الباب مفتوح

وسمعته بيكلم ورد على شغل بالملايين

وبعد ما مشيوا

انا كلمت وسيم وطلبت منه

انى اكون شريك فى شغله مع ورد

بس رفض واتعصب وقال

ان مفيش شغل ما بينهم

ويومها انا طلعت الفيديو وقولت اهدده بيه

تااانى

كان كل لما يعارضنى فى حاجه

كنت بهدده بالفيديو

وكان بيوافق

بس المرة دى موافقش وكانت عينه كلها

غدر

بس انا قولت ده خوووف

لا افضحه بالفيديو

وطلع شيك وكتب ليه مبلغ كويس

وانا اخدته

جلال.. فين الفيديو ده

نبيل.. سرقه منى للأسف

ونيمنى لحد ما دبر ليه فى الاول

طردى من الشغل

وبعدها الحادثه دى

وانا اهو قدامك بموووت

جلال.. انت عارف باللى عملته ده

انك اتهمت انسان ظلم

خلف الفراش

ليه كده حرام عليك

كنت قولى وانا اتصرف

نبيل.. الشيطان ضحك عليه وصور

ليه أن بالفلوس الدنيا هتكون ملكى لوحدى

انا طماع وجبان لا لا انا شيطان

ووسيم شيطان خاف منه يا جلال

ولا اقولك أمشى من الشركه دى خالص انا خايف

عليييك

جلال.. انا مش مصدق نفسى يا صاحبى

انت تعمل كده

نبيل.. انا الشيطان ضحك عليه 😭

خلاص خلاص خلاص

جلال.. نبيل نبيل يا دكتور

وقام يجرى يشوف دكتور

ولما دكتور وصل كشف عليه

وقال.. البقاء لله

مااااات

عوووده

ومات نبيل يا وسيم بيه ضحيتك

وضحيه أعمالك الوسخه

وسيم.. مات نتيجه أفعاله

وانا مالى هو اللى طمع

لما بص لأسياده

جلال.. اسياده ههههههه

تصدق ضحكتنى

يا استاذ وسيم حضرتك جيت الشركه

دى وانت كحيان

سناء هانم هى اللى عملتك راجل

وسيم قرب منه وقال

طيب اللعب بقى على المكشوف

وانا بقولك اهو انا اللى قتلت نبيل

وانا اللى سرقت الخزنه

لو معاك دليل قدمه

جلال.. انت عارف انى مش، معايا دليل

علشان كده انا ساكت ومعرفتش اتكلم

معاك ولا اواجهك بموت نبيل

وسيم.. ابعد عن ورد

جلال.. انا مفيش بينا وما بينها حاجه

غير الشغل وبس

صح يا ورد هانم

روح.. ايييه اااه

وسيم قرب من ورد وشدها من دراعها وقال :

يلا قدامى

ده لو حماتك عرفت انك عند المحامى

فى بيته هتبقى مصيبه

يلا يا ورد هانم

روح.. بقولك اوعااا ايدك ايه ده

وعينها فى عين جلال

وسيم خدها وخرج ووراه البادى جارد

جلال قعد مكانه وحط أيده على دماغه

وقال لنفسه ايه اللى بيحصل

انا مش فاهم حاجه

وسيم ماله ومال ورد

انا لما سألتها عليه قبل كده

قالت إن مفيش بينهم شغل اصلا

ولا أى الفه ما بينهم

ومش بطيقه

بس من أفعاله واللى شوفته النهاردة

بيأكد ان فى حاجه ما بينهم

مش حكايه ان سناء تعرف انها عندى

لا لا فى حاجه كبيره انا معرفهاش

وبعدين يا ترى الكلام اللى قالته صح

عن الڤيلا المهجورة

وان وسيم هيقتل سناء

يا ترى كانت بتهلوث وبتقول اى كلام وخلاص

ياااه لو كان معايا الڤيديو اللى نبيل

صوره كان زمانى خدت اجراء ضد وسيم

وحبسته بس مش هقول غير الله

يرحمك ويغفرلك يا نبيل

بس انا بردوا مش عارف

هو وسيم عارف علاقتى ب ورد

كذا مرة يقولى ابعد عنها

وانا مش فاهم ليه

انا متأكد ان مفيش حد يعرف علاقتنا ببعض

وقام من مكانه ودخل اوضه نومه

وقعد على السرير

وبص على برواز سورة يس وقال

كل اللى فاكره لما البرواز وقع علينا

وهى فى حضنى

وافتكر نظراتها لى وهى ماشيه فى ايد وسيم

وقال :

عيونها بتقولى الحقنى

بس انا لازم اتصرف واشوف موضوع

الڤيلا المهجوره

وايه حكايتها ويا ترى

هى بتكذب ولا لأ

بس لازم اشوفها الأول

وعلشان اقابلها لازم وسيم

يخرج من الڤيلا بأى طريقه

وانا هتصرف

ومسك الفون وكلم حد من أصحابه…؟؟

فى الشارع..

وسيم ماشى وبيجر روح من ايدها

روح.. انت مجنون ايدى اوعااا ايدى

.. انا مش عارف ايه اللى عجبك

فى الواد المحامى ده

حته واد سنكوح زى ده داخل مزاجك

مش عارف فى ايه

روح.. انت بتقول ايه

وبعدين ايه الاتنين دول خليهم يمشوا لو سمحت

انا بتخض منهم

وسيم.. ما هما دول بعد كده اللى هيكونوا

معاكى فى اى مكان

روح.. ليه ان شاء الله

وسيم.. كده يا ورد

وبعدين مش انا كنت مستنيكى فى شقه

الزمالك ازاى متجيش يا روح امك

روح.. نسيت

وسيم.. ومن امتى بتنسى وسيم وحضن وسيم

يا ورد

روح.. مين اللى قالك انى كنت في عند جلال

وسيم.. القطه عارفاها

روح.. اه عرفتها

وسيم.. مش كفاية جلال بقى

روح.. على فكرة جلال كان فى الڤيلا

النهاردة وقدم استقالته ما انت عارف

وقالى انى اقطع علاقتى بيه خالص

وسيم.. اه وبعدين

حضرتك روحتى شقته علشان ترجعى الود

من تانى

روح.. لا لا علشان كنت عاوزه اعرف منه حاجه

وسيم.. مش هو خلص الورق كله

روح.. ورق ايه

وسيم.. الورق يا ورد

روح.. اه اه الورق لأ ما هو مخلصوش علشان

كده روحت أقنعه يرجع الشركه

وسيم.. يا نهارك اسود على دماغك

روح.. الحق ياسر اهوووو

وسيم ساب ايدها وشاف ياسر

ياسر.. حبيبتى كنتى فين

انا روحت الصيدليه كانت قافله

وبعدين هو وسيم كان فين

روح.. انا لقيته قصادى

اصل لما لقيت الصيدليه قافله روحت غيرها

ياسر.. المهم انتى كويسه يا حياتى

روح مسكت بطنها وقالت : اه الحمد لله

ومسك ايدها وخدها على الڤيلا

وسيم.. ماشى يا ورد

= ودخلوا الڤيلا

سناء.. وسيم مش انت قولت انك هتبات بره

وسيم.. مقدرتش ابعد عنك يا حياتى

روح واقفه

سناء.. الهانم بقت كويسه

روح.. الحمد لله

ياسر.. انا طالع اوضتنا يلا يا حبيبتى

روح.. حاضر

سناء.. ياسر تعالى عاوزاك فى المكتب

ياسر.. مش وقته يا ماما

سناء.. يلا يا ولد تعالى ورايا

ودخلت المكتب ودخل وراها

وسيم مسك روح من ايدها وقال

روح.. فى ايه

.. اسمعى عارفه لو قرب منك ولا من جسمك

هقتلك

جسمك ده ملكى انا وبس

روح قالت فى سرها : انا لازم اخده على قده

عقله لحد ما اعرف اخرتها ايييه

حاضر يا حبيبى

انا عارفه انى ملكك

انت وبس

وسيم.. مش معنى انى خليتك تعملى

علاقه مع الواد المحامى

انى حابب ده لا ده كان شغلنا

إنما كنت لما بتبقى عنده بموت من جوايا

بحبك يا ورد وبحب كل حاجه فيكى

وقرب منها علشان يبوسها

بعدت وقالت ايه ايه ايه انت مجنون

حد يشوفنا

وسيم.. ما انا قولتلك تعالى الشقه

انتى اللى طنشتى

روح.. انت عارف ياسر تعبان

ومعرفتش اخرج منه

انا طالعه علشان محدش ياخد باله

وسيم عينه على جسمها

وغمز لها

روح طلعت وفتحت باب الاوضه وقعدت

على السرير وشافت البيبى دول

وقالت.. هى الليله سوده باينه من اولها

انا مش عارفه اتصرف ازاى

انا هعمل نفسى نايمه

وخلاص

وقامت غيرت هدومها

وسمعت صوت فى الجنينه

وبصت من البلكونه وشافت البنت الصغيره

واقفه

وقالت انتى تانى يا ترى المره دى

هتقولى على مصيبه ايه

مش كفايه الالغاز اللى مش عارفه احلها

دى

انا لازم انزل لها اكيد فى حاجه مهمه

بس انزل ازاى

وسيم تحت وياسر وأمه فى المكتب اعمل ايه

يارب

وفجأه سمعتتتتت

صوت سناء وهى بتصرخ وبتقول

مش معقووول خلاص بيتنا اتخرب

نزلت جرررررى

وواتكعبلت من الخضه

وسيم واقف مع سناء

ياسر.. يا ماما يلا بسرعه

روح.. فى ايه

وسيم.. فى تليفون جه بيقول ان الشركه اتحرقت

روح.. يا مصيبتى

طيب اتأكدوا الأول

سناء.. انا متأكده

علشان كلمت الأمن محدش بيرد

وقالت يلا يا وسيم بسرررعه

سناء جريت ومعاها وسيم وياسر

وخرجوا وخدوا العربيه على الشركه

روح.. يا لهووى

الشركه راحت

البنت دخلت وبصت اوى ل روح

روح.. سبحان الله انا مكنتش عارفه

اكلمك ازاى

بس ايه جت من عند ربنا

بيقولوا الشركه اتحرقت

وبيتهم اتخرب

البنت.. تعالى ورايا بسرررعه

روح.. على فين يا بت انتى

البنت.. تعالى بسسس

روح خرجت وراها والبنت

ماشيه لحد ما وصلت بره الڤيلا

روح.. بقولك ايه انا مش هشوف افلام

تانى

علشان انتى بتكذبى عليه

البنت بتشاور بإيدها

روح.. الله ده جلال اهوو

روح جريت عليه وقالت

انت جيت

شوفت اللى حصل بيقولوا الشركه اتحرقت

ده انا مكنتش عارفه اخرج من الڤيلا

لولا البنت دى

وبصت ملقتهاش

شوفت بقى مشيت تانى

جلال.. بنت مين دى

روح.. ما علينا

الشركه ضاعت

جلال.. انا اللى عملت كده

روح.. حرقت الشركه يا نهارك اسود

جلال.. ده خبر كذب

انا قولت بس كده علشان اعرف

اشوفك

واعرف منك اللى قولتيه ليه كذب ولا حقيقه

روح.. انا مين يا جلال

انا روح صح

ارجوك طمنى على نفسى انا حاسه انى هتجنن

جلال.. مش هقولك غير لما اتأكد

انك مش كذابه

روح.. تعالى معايا على الڤيلا المهجوره

جلال.. يلا

وخد روح ومشى معاها لحد الڤيلا المهجورة

وكانت بتتكلم معاه طول الوقت بكل تلقائية

لحد ما وصلوا عند شجره الفل الدبلانه

روح.. هى دى الشجره

انا عرفت ان ورد مدفونه تحتها

جلال.. انا هحفر واشوف

ولو بتكذبى

روح.. انا مش بكذب

صدقنى

بص فوق كده شايف الغرفه اللى فوق دى

فيها شاشه كبيرة

شوفت فيها كل اللى حصل

من اول لما المشكله بدأت

لحد ما الراجل دفن الست فى الحفره

هنا

مع ان البنت كانت بتقول ان ورد

هى اللى مدفونه

جلال.. بنت مين؟

روح.. ما انت متعرفهاش

انا بس اللى اعرفها

يلا بقى احفر الاول وكل حاجه هتبان

جلال.. احفر بأيه حضرتك

روح.. طيب استنى انا هرجع الفيلا

اجيب من عم حمزه الفأس

جلال.. بسرعه

روح سابته وراحت جابت الفأس

ورجعت فى دقايق

جلال خده منها وفتح فلاش الموبايل

وابتدى يحفر

مكان ما روح قالت

ويحفر ويحفر ويحفر

جلال.. انا تعبت والله

روح.. يا عم أنجز

جلال.. انا بنى آدم لازم استريح

روح.. انا مش ورد ها

جلال.. انا هكمل حفر

لما اشوف اخرتها معاكى اييه

وكمل حفر وقال

ايه ده فى حاجه ظهرت

روح.. ايه طلعت ورد

جلال وطى وقرب فلاش الموبايل وقرب وقال

انا لازم انزل الحفره

روح.. لا بلاش تتعور

جلال.. متخافيش

ونزل جلال وشاف هيكل عظم من سنين

وقال : من الواضح كده انى هصدقك

فى هيكل عظم وواضح انه من سنين

روح.. هيكل عظم بس

جلال.. وفى حاجه غريبه جمبه

روح.. فى ايه

جلال.. هدوم

وخد الهدوم وطلع وقال

الهدوم دى لصاحبه الجثه اكيد

روح قالت وهى مرعوبه

ايوه ايوه

الهدوم انا شوفتها وعارفاها

كويس

جلال.. بتاعت مين انطقى

روح.. هات الهدوم كده

ومدت ايدها وخدتها

ووقع منها ورقه قديمه اوى

جلال.. استنى ده فى ورقه كمان

وطى خد الورقه من على الأرض

روح.. هى نفسها الورقه

اللى كانت فى الصورة بتاعت الست اللى فى المرسم

مع ان البنت قالت إن الورقه المقصوده

ورا البرواز

يبقى اكيد بقى الورقه اللى ورا البرواز

حاجه تانية

إنما الورقه دى هى اللى كانت فى ايد الست

جلال.. ست مين وورقه ايه انا مش فاهم

حاجه خالص

روح.. الهدوم دى للست اللى فى صوره

انا معرفهاش والصوره فى المرسم

يعنى الست صاحبه الصورة

نفسها صاحبه الڤيلا اللى عايشه فيها سناء

ما انا شوفت الفيلم

الست دى هما قتلوها

جلال.. هما مين

روح.. راجل وست تانيه

ما هى قفشتهم مع بعض

ولما بهدلتهم قتلوها

وخدوا ابنها منها يا عينى

منهم لله

بس المهم انا روح ولا ورد

جلال.. لما افهم كل الالغاز دى

انا هقولك انتى مين

روح.. على فكره انا روح وانت عارف كده

جلال.. فى سؤال

لما انتى روح

ودلوقتى حضرتك قولتى ان ورد مدفونه

ولما حفرت طلعت مش ورد

يبقى فين ورد؟

روح.. هو انا هتجننننن من شويه

فين ورد؟

جلال.. انا عاوز اشوف الست اللى فى المرسم

اصل عمرى ما دخلته

روح.. تعالى

بس الاول

هات الورقه عاوزه اعرف مكتوب فيها

ايه

جلال.. بسيطه

ومسك الورقه وكانت قديمه

خالص ولما فتحها

قال : هاتى فلاش الموبايل ناحيه الورقه

روح قربت الفلاش

وجلال بيقرأ الورقه وقال

مش معقول اللى مكتوب ده لا لا لا

ووقع من طوله

روح.. جلال فى ايه مالك

ونزلت على الأرض تفوق جلال

وكانت هنا الكارثه….

يتبع….

رواية حمايا الوسيم الجزء التاسع بقلم كوكى سامح #9

تابعونى ب 20 ملصق 🔖 علشان يوصلك اشعار الجزء التاسع..

 4,895 اجمالى المشاهدات,  3 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.5 / 5. عدد الأصوات: 2

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

No tags for this post.
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 128 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

قصص الإثارة

رواية صدمة فرح بقلم سيد داود المطعني

Published

on

Prev1 of 7
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.6
(8)

وقت القراءة المقدر: 3 دقيقة (دقائق)

رواية بقلم

 

الفصل الأول

تقول فرح:
خطيبي كان شغال «جرسون» في قرية سياحية كبيرة في شرم الشيخ، وكنت الدنيا ماشية معاها حلو، وكان يعمل في الشهر حوالي عشرة آلاف جنيه بالمرتب والحوافز والحاجات دي..
وكان بيشطب في شقته وكان فاضل على فرحنا شهرين خلاص.
وفجأة حصلت ضربة إرهابية للطيارة الروسية في مصر، ودي على شغل السياحة خالص، وبدأت القرية السياحية تستغنى عن عمالة كتير عندها، ومنهم خطيبي..
كانت فترة صعبة أوي، لأنه للأسف مش بيعرف يشتغل أي حاجة غير السياحة، ومش هيسلك في أي شغلانة علشان مش هيلاقي دخل غير السياحة..
وفي يوم كده قال لي إنه عايز يبيع توينس كان اشتراه لي هدية علشان يخلص بيه سفر للخارج وكده..
قلت له هتسافر فين وهتشتغل ايه؟ وازاي لاقيت شغل بالسرعة دي؟
قال لي ملكيش دعوة انتي، هاتي بس التوينس والفاتورة أبيعه بيهم..
وبما إنه هدية منه، قمت على طول بدون تردد عملت له اللي عايزه، وباع التوينس، وفي خلال شهرين كان سافر بسرعة رهيبة، خلت أهلي وأهله يستغربوا.
سنة كاملة مفيش أي أخبار عنه، وأهله نفسهم ميعرفوش هو فين، بس دايما يقولوا هو بخير وكويس وزي الفل وبيبعت فلوس للبيت، مساعدة في المصاريف..
وبعد السنة لاقيت أخته الصغيرة «١٧ سنة» جايبة لي توينس مغلف في علبة هدايا، وبيقول لي هدية خطيبك، وبيطمنك أنه لسة على العهد وهيرجع يتمم إجراءات الجواز..
طيب هو فين؟ بيشتغل ايه؟ جاي امتى؟
مفيش حد يعرف..
شهر ورا شهر، وأمه جات تقول لي إن عادل لما طلب منها يبيع التوينس، مكانش عايز يقول لها إنه قرر يتجوز واحدة ألمانية عرفها في القرية السياحية اللي كان شغال فيها، والست عرضت عليه الزواج أكتر مرة، وقدمت له كل المغريات، لكن هو كان ميسور الحال وقتها ورفض كل مغرياتها..
وفي يوم أمها قالت له إن بنتها عندها «كانسر» وعملت جراحة، ومع ذلك لسة بتعاني وبتاخد علاج صعب، وأول مرة في حياتها تتعلق بحد كده، ولو ارتبطت بيه ممكن ظروفها النفسية تتحسن، و ده في حد ذاته هيساعدها في العلاج..
وقالت له كمان إن البنت يتمتلك شركة أساس في ميونيخ، وممكن تنفذ له كل طلباته، وتأمن له مستقبله لو ارتبط بيها..
ومع ذلك عادل رفض للمرة الثانية، لان حوار الكانسر خلاه يخاف أكتر..
وبعد تدهور حركة السياحة، اتصل بيهم عادل يبلغهم أنه موافق، وسافر ميونيخ، ووصى أهله إنهم ميعرفونيش حاجة..
أنا في اللحظة دي اتلخبطت، ومعرفتش أزعل ولا افرح..
معرفتش اتعاطف مع عندها كانسر، ولا ازعل على خطيبي اللي كنت اتمنى اكون اول زوجة ليه؟ ولا أفرح أنه متمسك بيا لآخر لحظة، وكمان بقى ميسور ماليا، خصوصا أنه خلى مراته تبني له خمس أبراج في منطقة جديدة عندنا في القاهرة، البرج الواحد عشرين دور، وفي كل دور أربع شقق، ومكتوبين باسمه..
المهم..
أنا سلمت للي حصل، وصدقته، لأن طنط مامت عادل عمرها ما هتكدب عليا في حاجة زي كده..
واستنيت عادل ينزل السفر وجهزت كل حاجة، وطبعت دعوات فرح زي ما قال لي، وحجزت قاعة كبيرة، وبصراحة باباه ومامته كان معايا في كل حاجة..
لكن للأسف الحلو ميكملش، والكارثة حصلت في يوم وصول عادل..

 6,962 اجمالى المشاهدات,  96 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.6 / 5. عدد الأصوات: 8

أصوات حتى الآن! كن أول يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 7
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

قصص الإثارة

رواية علاقة محرمه بقلم كوكي سامح

Published

on

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.7
(10)

وقت القراءة المقدر: 3 دقيقة (دقائق)

بقلم

 

الفصل الأول

انا فى كارثه يوم حنه بنتى اكتشفت مصيبه الناس كانت فرحانه والاغانى شغاله والكل بيرقص ومبسوط وانا عينى على بنتى بودعها علشان هتروح على بيت عريسها وهى كانت بترقص وفرحانه وفجأه لمحت بنتى الكبيره ولاء المتجوزه بتشاور لعريس اختها وفعلا دخلت الشقه
وهو دخل وراها وانا خدت بعضى ودخلت وراهم لأن كانت نظراتهم غريبه وسمعت المصيبه ولاء بتقول لمحمد خلاص هتسبنى وهتجوزها لالا ومحمد بيقولها انا هتجوزها اسم بس إنما انتى اللى فالقلب يا ولاء مقدرتش امسك دموعى وقولت يادى المصيبه بنت عمرى تخون اختها اللى ملهاش غيرها انا الام المغلوب على أمرها جوزى مات
وساب فى رقبتى بنتين وولد ولاء ودعاء وأحمد علمتهم احسن تعليم بس اكيد مش ده جزائى انى اتصدم فى بنتى غير الفضيحه وغير كسر قلب اختها طيب هعمل ايه دلوقت ويا ترى العلاقه بينهم ايه وفضلت افكر وخدتنى دوامه التفكير وبقيت اندب حظى ليه يا بنت عمرى تعملى كده وقولت لازم اتكلم مع ولاء واعرف ايه حكايتها مع خطيب اختها وانا واقفه سرحانه ببص ملقتش قدامى غير دعاء وكانت يا حبيبتى فرحانه وبتقولى فى ايه يا ماما مالك
واقفه ليه وسألتنى كذا مره والله مكنتش عارفه ارد وارتبكت ودعاء لاحظت عليه وقالت ماما ردى عليه سبتها ومشيت وخرجت بره الحنه اراقب الجو وابتديت اراقب نظرات ولاء ومحمد والاتنين ولاقيت محمد قام رقص مع ولاء وخرجت دعاء وقالت ماما ماما انتى سبتينى ومش بتردى عليه ليه ولما بصت شافت ولاء بترقص مع محمد بس دعاء نضيفه من جوه فرحت اوى وقعدت تسقف ورقصوا مع بعض ولما دعاء راحت ترقص معاهم الغيره دبت فى قلب ولاء وانا عارفه بنتى مجنونه وتعمل اى
حاجه لاقيتها دخلت الشقه وانا جريت وراها ما انا لازم اتكلم معاها لاقيتها منهاره جوه الشقه بنتى خاينه وبتخون اختها انا تعبت ومش عارفه اعمل ايه انا ام واب فى نفس الوقت بس لازم اتصرف مسكت راس ولاء وقولتلها ارفعى راسك مالك بتعيطى ليه رددت بكل حزن انا زعلانه ع جواز اختى يا ماما خايفه عليها دى لسه صغيره على المسؤوليه
دى 🤦 قولتلها ايه غيرانه بس ولاء برقت اوى بعنيها اصل ولاء عنيها واسعه وحلوه وقالت غيرانه من ايه يا ماما
الام : خايفه ع اختك ولا غيرانه يا بنتى
ولاء : غيرانه ليه مش فاهمه انا متجوزه وحامل يعنى مش ناقصنى حاجه
الام : ياريت تعملى حساب لجوزك وابنك الجاى
ولاء : ماما نفسى اتكلم معاكى بصراحه انا تعبانه
الام : الحمل تعبك وانا بكلم نفسى فى سرى ياريت تحكيلى يا بنتى علشان ارتاح وافهم كل حاجه
ولاء : ماما انا تعبانه نادر جوزى مش جمبى سنه مسافر ومش هيرجع الا بعد 3 سنين والله تعبت وكمان جدد العقد انا زهقت يا ماما
الام : دى حياتك وانتى اخترتيها ايه اللى جد وطبعا الام نفسها أن ولاء تفضفض وتحكى ع كل حاجه
تليفون ولاء رن وولاء بصت بذهول وفرحت اوى ورددت بسرعه وفى خباثه ودخلت المطبخ وطبعا متعرفش أن أمها عارفه حاجه او ملاحظه حاجه والام دخلت تتسحب وراها وسمعت ولاء بتقول

محمد حبيبى انت بتكلم جد انت بتحبنى اوى كده معقول مهنتش عليك ومهانش عليك ابنك اللى بطنى هستناك النهارده يعنى هتكون فى حضنى
الام : ابنه اللى فى بطنها !!!!!!!! انا لازم اروح وراها شقتها
.

 9,297 اجمالى المشاهدات,  354 اليوم

Advertisement

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.7 / 5. عدد الأصوات: 10

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية مقتحمة غيرت حياتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورهان ناصر

Published

on

Prev1 of 33
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.9
(9)

وقت القراءة المقدر: 4 دقيقة (دقائق)

كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم

 

الفصل الأول

تك تك تك تكككككك
( خبط جامد )
في أي يا إللي بتخبط أنت
تك تك تككككككككك
ما براحة يا عم هتكسر الباب الله
أتوجه وبيفتح الباب وهو عنيه مقفله من كتر النعس وبيفرك في عينيه جامد
لمح حاجه دخلت تجري علي جوه بسرعة البرق
هو لنفسه: هو أنا عنيا زغللت أوي كدة
مش شايف أي إللي دخل جوه ده
فضل واقف علي الباب يتلفت مش لاقي حد
هو: يا عجب هو انا اتجننت ولا اي امال مين اللي كان بيخبط علي الباب هيكسرو دة
الله يخرب بيتكم ( يفكره حد من أطفال جيرانه اللي ساكنين في العمارة)
هو بوعيد : ماشي يا ولاد المؤذية طيرتو النوم من عيني والله لاربيكم
قفل الباب بغضب واترمي علي الكنبه بتعب شديد
وغمض عنيه
_____:ده نام اعمل ايه بس ياربي سامحني ملقتش حد يساعدني والله عارفه إنه حرام اقعد في شقة مع واحد ونا معرفوش بس مضطرة
انا هخليني مستخبية هنا في الأوضة دي بس للصبح وهطلع من غير ما يحس بيا هو اصلا باين عليه ما اخدش باله إني دخلت
هي ببكاء: استغفر الله العظيم.
يارب سامحني
بس ده اهون من اللي كان هيحصلي
استرها معايا يا رب
قفلت باب الاوضة اللي دخلتها
وبصت عليه لقيته غفي علي الكنبه ونام اتنهدت
ودخلت قعدت في الأوضة العتمة ( لأنها مردتش تنور النور خافت يعرف إن في حد معاه في الشقة وكمان إنها بنت )
هي : أنا هخرج من شقتك مش هعمل حاجه ولا هسببلك مشاكل مع زوجتك ثم صمتت قليلا لتردف بعدها
طب هو مجوز أصلا
خبطت رأسها بيديها بخفة : وإنتي مالك المهم تفكري في حل للمصيبه إللي إنتي فيها منك لله يا مرات ابويا أشوف فيكي يوم
حسبي الله ونعم الوكيل فيك علي إللي عملتي فيا
حل الصباح
استيقظ متململا بضيق وهو يفرك عنقه بألم واضح .
يشعر كما لو أن أطرافه شلت وجسده تصلب وتكسر لا يقدر علي الحركه
ليمسك رأسه بتعب من كثرة الصداع الذي يفتك برأسه
ليتذكر ما حدث أمس
عندما كان نائما متوعدا لاولاؤك الاطفال المشاغبين ظننا منه أنهم سبب إزعاجه
نهض بكسل شديد متوجهاً لغرفته ليأخذ ملابسه ويستعد لأخذ حماماً منعش يعيد الحيوية والنشاط لجسده المتعب من كثرة الأعمال الشاقة في عمله فهو لا يرتاح الا ساعات قليلة جدا يحاول أن ينعم بها ببعض النوم ولاكن باتت ليلته أمس غير ماكان يتمني بسبب إزعاج أولئك الاولاد المتطفلين
دلف الي المرحاض بعدما أخذ ملابسه واستعد للذهاب الي عمله فهو يعمل رائدا له مكانته في الشرطة ويهابه الجميع
ماعدا أولئك الاولاد المتطفلين ابتسم علي ذكرهم محدثاً نفسه أنه سيعاقبهم وبشدة علي فعلتهم وازعاج راحته ليلا
بعد قليل
خرج من الحمام
ووقف أمام مرأته يعدل من تسريحة شعره ويضع برفانه الذي يعشقه
خرج من غرفته متوجهاً للغرفة الأخري ليأخذ بعض الأوراق المهمه التي يخفيها في غرفة مكركبه تمام ولا يضع بها إلا اشياء يظنها اي شخص يراها أنها قبو وليس غرفة من كثرة الاشياء الغير مرتبه فيها ومن كثرة الصناديق والأشياء الأخري
وقف علي باب الغرفة
فتح الباب ببطء شديد
وعندما دلف إلي الداخل
وجد فتاة تنام علي أرضية الغرفة قد صنعت لها من تلك الخردة مايشبة الفراش علي الارض تنام عليها بهدوء وبخمارها وذالك الشيء الاسود الذي تتكوم بداخله ( عباءة سمرة تشبه الاسدال أو اقرب الي ما يسمه جلباب )
عند دخوله استيقظت من غفوتها
تطلع إليه بصدمة يبادلها الآخر بنفس النظرة مردفا بصوت أجش
إنتي مين ودخلتي هنا إزاي؟!
هي برعب: أنا أنا .

 24,967 اجمالى المشاهدات,  1,294 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.9 / 5. عدد الأصوات: 9

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 33
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading
قصص الإثارة22 دقيقة ago

رواية صدمة فرح بقلم سيد داود المطعني

قصص متنوعةساعة واحدة ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص قصيرة3 ساعات ago

قصص قصيرة عن الصداقة

قصص حدثت بالفعل3 ساعات ago

قصة شاب قال لن أتزوج حتى أشاور مائة رجل متزوج

قصص قصيرة4 ساعات ago

قصة مؤلمة : رساله اب لابنه المتزوج بعد وضعه فى دار مسنين

قصة شخصية مؤثرة5 ساعات ago

الشيخ المناضل عمر المختار – أسد الصحراء

قصص الإثارة7 ساعات ago

رواية علاقة محرمه بقلم كوكي سامح

روايات مصرية8 ساعات ago

رواية مقتحمة غيرت حياتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورهان ناصر

قصص الإثارة8 ساعات ago

رواية علاقات مشوهه للكاتبة فاطمه الألفي

PDF كتب و روايات عربية بصيغه8 ساعات ago

تحميل رواية أسير زُرقه عينيها (بقلم فاطمه عماره) PDF

روايات مصرية11 ساعة ago

رواية صرخة مريم بقلم كوكى سامح

قصص الإثارة12 ساعة ago

رواية غرام في الظلام – ‏كامله بقلم حنان حسن

روايات مصرية13 ساعة ago

رواية عاجزه ولكن بقلم كوكي سامح

قصص الإثارة14 ساعة ago

رواية حب الفرسان – بقلم ريحانة الجنة

ذاكرة التاريخ History's Memory14 ساعة ago

السر فى الكهف.. أشهر الكهوف الأثرية فى العالم

قصص الإثارة4 أسابيع ago

رواية رغبه متوحشه (كامله)

قصص الإثارة3 أسابيع ago

رواية بنت بمدرسة عيال اغنياء بقلم ماري جو

قصص حدثت بالفعل5 أشهر ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

قصص متنوعةساعة واحدة ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص الإثارة23 ساعة ago

رواية بنت فى ورطه بقلم كوكى سامح

ادب نسائي4 أسابيع ago

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

ادب نسائي4 أسابيع ago

رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

قصص متنوعةأسبوعين ago

عايشة عند اخويا ومراتو بلقمتى ويارتني بلاقي اللقمه

ادب نسائي4 أسابيع ago

تكملة رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

روايات مصرية4 أسابيع ago

قصة حماتي كامله للكاتبه ايمي رجب

روايات مصرية3 أسابيع ago

رواية كبرياء عاشقة بقلم هدير نور(كاملة)

قصص الإثارةأسبوعين ago

حكايتي مع ابو زوجى السافل وما فعلت به

قصص الإثارةأسبوعين ago

قصة حماتي وزوجتي الحامل +18 للكبار فقط

روايات مصرية4 أسابيع ago

قصة انا وحمايا بقلم كوكي سامح

روايات مصريةيومين ago

رواية براءتي الجزء الحادى عشر بقلم كوكي سامح #11

Facebook

Trending-ترندينغ