Connect with us

روايات مصرية

رواية أغرب رغبة بقلم حنان حسن – ‏الجزء ‏الثالث #3

Published

on

4.5
(4)

وقت القراءة المقدر: 16 دقيقة (دقائق)

بعدما ما عرفت من صاحب البيت

ان الشقة الي قصادنا

كان فيها عريس
لكن اختفي وترك عروستة

وبعد ما اختفي.. العروسة ماتت محروقة

لم اهتم لما سمعت

ولكنني بدات الاحظ…
وجود واحدة ست في غرفة زوجي

وكنت بسمع حديثة وضحكة معها

واتكرر الموضوع ده كتير

لغاية ما في يوم شعرت بالمرض

وروحت لغرفة عادل زوجي عشان

اسالة عن العلاج الي لقيتة في الصالة

لكن في اللحظة دي
سمعت اصوات… وتاؤهات….
وكلام قذر
بيصدر من غرفة زوجي

فا اتاكدت ان في حاجات بتحصل جوه
مش مظبوطة

وبسرعة حطيت ايدي علي اوكرة الباب
عشان افتحة

لكن لقيت الباب مقفول بالمفتاح

وحاولت مرة… واتنين…. وثلاثة
اني اكسر الباب

لكن طبعا كان مستحيل عشان
الباب كان جامد… وكمان انا كنت مريضة

فا فضلت اخبط علي الباب
وانا بصرخ…
واقولة
افتح يا عادل بدل ما اعملك فضيحة

والغريبة ان عادل بالرغم من كل الي انا كنت بعملة
مرديش يفتح
بردوا

واكتفي انه يقولي
من ورا الباب
جملة واحده

وهي… عليا الطلاق..
لو مبطلتيش الي انتي بتعمليه
دلوقتي

لهتبقي طالق
بالثلاثة

وطبعا انا مهمنيش من تهديدة
وكان لازم ادخل….
واشوف مين معاه جوه

لانها مكنتش اول مرة

والموضوع بقالة فترة

وكنت طول الفترة الي فاتت بكدب نفسي

لكن الليلة اتاكدت

وبالرغم من اني كنت مريضة
الا اني اصيبت بهستريا صراخ
وفضلت اصوت.. اصوت

لغاية ما الجيران

الي في العمارات الي حوالينا

خبطوا علي الباب عندنا

عشان يشوفوا ايه الي بيحصل
لكن انا طبعا مفتحتش لحد

ولما عادل شعر باني هفضحة

لقيتة فتح باب غرفتة

ولكن ظل ممسك بالباب بايدة
عشان مدخلش

وسالني
قال..عايزة اية؟

قلت.. عايزة ادخل
اشوف مين عندك جوه

قال… مينفعش تدخلي لان مراتي جوه

نزل عليا الخبر كا الصاعقة

ولقيت نفسي بكرر كلامة

قلت.. مراتك؟؟؟

ولما لقاني هيغمي عليا
من الصدمة…
ومن شدة المرض كمان

اخدني من ايدي وخرج بيا للصالة
بعد ما قفل باب غرفتة

ولقيتة بيقولي..

انا مكنتش عايز اقولك علي موضوع جوازي ده عشان متتاذيش

قلت… انت لسة هتاذيني اكتر من كده ايه؟

منتا اتجوزت عليا واذيتني والي كان كان

قال.. انا اقصد ان العروسة هي الي ممكن تاذيكي

لانها………

قلت.. لانها ايه ان شاء الله؟
بنت مين في مصر بسلامتها؟

قال.. لادي مش بشر زينا

لم استوعب ما قالة عادل في بادئي الامر

وسالتة
قلت.. نعم يا خويا؟

قال… هي دي الحقيقة

انا متجوز مخلوقة من (الجن)
لم ارد علي ما قالة
عادل
لان الي سمعتة عملي شلل في التفكير…. والاستيعاب

وبدء عادل يعرفني ازاي اتجوزها

قال….
جارتنا كانت بتيجيي لغرفتي كل ليلة

وتقولي… انا بعشقك

وفضلت تغريني

لغاية ما اقمت معاها علاقة

وبعدها قالتلي

اني لازم اتجوزها

طالما اقمت معاها علاقة

يا اما هتاذينا
وهتولع الشقة بيا انا وانتي
زي ما عملت قبل كده
في الشقة بتاعتها

وسالتة
وانا مذهولة

قلت.. يعني الي جوة
معاك دلوقتي دي تبقي……؟

قال.. ايوه زوجتي هي العفريتة
الي في الشقة الي ادمنا

وحذار تدخلي علينا في اي وقت
احسن ممكن تحرقك…. اوتصيبك بالعمي او بالشلل
وتحولك لجثة راقدة علي سرير
طول عمرك

وقفت ادامة وانا
مش قادرة اصدق الي سمعتة

ومش عارفة ارد عليه واقولة ايه؟

ولقيتة بيستاذن مني

وهو بيقول
انا لازم ادخلها دلوقتي
لانها بتغير عليا جدا

وبمجرد ما سابني عادل
و مشي

عقلي مقدرش يستوعب الي سمعتة وداني حالا

وجسدي المريض
لم يقوي علي التحمل ايضاا

ولقيت نفسي سقطت مغشيا عليا

فقد كنت في تلك اللحظة…
حرارتي عالية جدا (محمومة) …. ومصدومة…
ومشرفة علي الموت
وكان طبيعي ان اي حد في مكاني يقع من طولة
وفعلا اغمي عليا

لكن بعد فترة

فتحت عنيا ولقيتني نايمة علي سريري

ولقيت ادامي شاب جميل …ووسيم…
وزي القمر

وكان الشاب ده.. بيبصلي وعنية مليانة حنية
فا قولت لنفسي اكيد
انا في حلم

ولقيتة.. بيمد ايده ليا بالدواء

وبيقولي…اشربي

فا سمعت الكلام
وشربت

.. ولقيتة بيسقيني حاجة طعمها حلو اوي

فسالتة
قلت.. انت مين؟

بصلي الشاب ومردش عليا
وحبيت اتاكد ان كنت بهذي… وبخرف
من المرض؟

ولا ده شخص موجود معايا في غرفتي حقيقي؟

فا سالتة تاني

قلت.. انت مش عادل

امال انت مين؟

نظر لي الشاب نظرة حانية
ثم قال…

.. انا ( حلم)

قلت… اسمك حلم؟

هز الشاب راسة
وهو ما زال يحتفظ بنفس الابتسامة
والنظرة الحانية

وهو بيقول ايوه اسمي
(حلم)
فسالتة
قلت.. اعمل ايه عشان مصحاش من الحلم؟

لم يرد الشاب علي سؤالي

ولقيتة بيقولي خدي الدواء ده
عشان تخفي

فا سمعت كلامة تاني
واخدت قرص الدواء
من ايدة
وتناولتة في فمي

وشربت كمان المية الي كان بيسقيهاني بايدة

ولقيتني بشكرة

وبقولة.. شكرا يا حلم

لقيتة ابتسم اجمل ابتسامة
وهو بيقولي..
جميع علب الدواء الي جنبك
هتلاقي مكتوب عليها المواعيد

لازم تاخدي كل دواء في ميعادة

بصيتلة باستغراب

وانا بقول… ياااه هي الرحمة في الحلم بس؟

ابتسم الشاب

ولقيتة يبصلي بنفس النظرة الحانية

وبيقولي…

لازم تنامي… وترتاحي

عشان تبقي كويسة

ولقيتة مسك علبة دواء في ايدة

من الي علي التربيزة

وشاور عليها وهو
بيقول..
لحسن الحظ ان الدواء ده فيه مهدئ

وهيخليكي تنامي

عشان تقدري تاخدي اكبر قدر من الراحة

وبعد ما عرفني المعلومة

وضع علبة الدواء
وسندها
علي زجاجة المياة المعدنية

الي هو كان جايبها مع الاكل

فضلت ابصلة…
وانا مستغربة..

وكنت عايزة اسالة اكتر من سؤال

لكن… لقيتة قام…. ومشي من ادامي

وبعدها لقيت النور انطفي

وكنت هقوم و اروح وراه
عشان اشوف ده كان حلم

ولا شخص موجود
معايا بجد؟

لكن لقيت راسي تقيلة ولقيتني روحت في النوم

وفي الصباح
اسنيقظت…
وبصيت حواليا
ملقتش حد

وافتكرت الحلم بتاع امبارح

وافتكرت الشاب الي قالي انه

اسمة (حلم)

الي شوفتة في الحلم

وفي اللحظة دي

صعبت عليا نفسي

لاني لقيتني بعاني من الاهمال
وبفتقر للاهتمام

لدرجة اني بقيت بحلم
بحد يكون جنبي لما احتاجلة

ولو تعبت يديني الدواء….
وينقذني من الموت

وقلت.. في نفسي

واكيد عقلي الباطن بيستعيض بالاهتمام
في الحلم
لاني مفتقدة الاهتمام والحنية في الحقيقة

وبالرغم من احساسي بالحزن

الا اني كنت مرتاحة لاني كنت
حاسة نفسي اني احسن من امبارح

ولاحظت ان الوجع الي في عظمي خف كتير عن بليل

ودرجة حرارتي كمان نزلت الحمد لله

لكن استغربت نفسي

وقلت..
غريبة.. انا مخدتش العلاج امبارح؟

امال ازاي انا حالتي اتحسنت كده؟

وافتكرت الصدمة الي اتعرضتلها امبارح

بعد ما عرفت ان عادل تزوج مخلوقة من الجان

ولقيتني لسه مش
قادرة اصدق

ولا استوعب الي سمعتة من عادل

المهم…. حاولت اقوم عشان ادخل الحمام

لكن بعد ما جلست
علي السرير

عيني وقعت علي التربيزة الي جنب السرير

ولقيت جنبي اكل… وعصير

والاغرب من كده

اني لقيت علب الدواء مكتوب عليها
( المواعيد)

وشوفت كمان علبة المهدئ
في نفس المكان الي الشاب
كان سندها علي زجاجة المية

فا افتكرت الشاب الي كان في الحلم الي اسمة (حلم)

الي قالي… ان المواعيد هلاقيها علي الدواء

لكن قلت لنفسي

يبقي الي شوفتة
مكنش حلم؟

وكان في حد معايا فعلا امبارح في غرفتي؟

وقالي انه اسمه
( حلم)؟

ورجعت تاني اكدب التهيؤات
الي انا بوهم نفسي بيها

ولقيتني بقول

هو انا هبدء اصدق
الهبل ده ولا ايه؟
وسالت نفسي
قلت..
هو عشان لقيت اسم الدواء علي العلب

ابقي شوفت حد في غرفتي امبارح بجد؟

ما كل الصيدليات بيكتبوا المواعيد علي علب الدواء عادي يعني

وقلت… اكيد عادل هو الي عمل كل الي انا شوفتة في الحلم

وتلاقيني انا عشان كانت حرارتي عالية كنت بخرف….

والسلوك دخلت في بعضها معايا

وفضلت اقنع نفسي
واقول…

اكيد عادل… عمل كده لما شافني تعبانة
امبارح
واغمي عليا

واكيد هو الي حملني وجبني للسرير
هنا
واكيد كمان هو الي اداني الدواء

لما شعر بالذنب من ناحيتي

ولقيتني بأنب نفسي

فا قلت.. ايه ده؟

ما عادل طلع عنده احساس نبيل اهوه؟

امال ليه انا كنت شايفاة جبلة ومعندوش دم؟

المهم… قمت من السرير

وخرجت عشان اروح للحمام

لكن وانا في طريقي للحمام
شوفت باب الغرفة عند عادل مفتوح
ولقيت عادل لابس وخارج

فسالتة

انت خارج؟
قال ايوه
قلت.. طيب اصبر
متخرجش قبل ما تفطر

رد عادل بسخرية

قال.. صح النوم فطار ايه ده الي بتفكري تعملهولي بعد الظهر؟

قلت…معلش اصل الحباية المهدئة
الي انت اديتهالي امبارح
خلتني نمت ومدرتش بالدنيا
بصلي عادل بدهشة
وهو بيقولي
انتي بتخرفي تقولي ايه؟
هو انا عارف اجيب لنفسي البرشام بتاعي
لما هجيبلك انتي
مهدئ؟

قلت.. لا اقصد الدواء
الدواء بتاع امبارح

الي اديتهوني بعدما
شيلتني… لما اغمي عليا ودخلتني للسرير؟

بصلي عادل شوية
وقالي.. لادنتي حالتك بقت صعبة اوي

وفضل عادل يضحك بسخرية
وهو فاكر اني اتجننت او بخرف من السخونية

فا حط ايدة علي جبهتي
وهو بيسالني
قال.. انتي سخنة ولا ايه؟

في اللحظة دي

اتاكدت ان (مش) عادل الي كان عندي في الغرفة امبارح

فا بصيت لعادل بغيظ وقلتلة

صحيح انت هتفضي لاية؟ ولا ايه؟

انت عريس وليل نهار مهيص في غرفتك

رد عادل بعصبية
قال.. عايزة ايه يا زهراء علي الصبح؟

قلت.. مش عايزة حاجة يا عادل خلاص

انت اصلا
رميت عليا يمين الطلاق

واليمين بتاعك وقع امبارح
ومبقتش تحللي

اتفضل ابعتلي ورقتي

وروح لحالك… وانا هاروح لحالي

رد عادل

قائلا
انتي بتحلمي
انا عمري ما هطلقك

حتي لو مسكتي السماء بايدك

وتركني عادل ومشي

ووقفت انا انعي حظي الزفت
الي وقعني في الجوازة الطين دي

ورجعت اقعد لوحدي تاني في الشقة

اصل الدكتور سامح كان مديني اجازة عشان كنت تعبانة
وبعد ما خرج عادل دخلت ارتاح في غرفتي شوية
وكنت ناوية اطنش ومخدش باقي الدواء

لكن حسيت بتعب وكنت محتاجة انام شوية
فا اخدت حباية منومة

المهم.. بمجرد ما ما حطيت راسي علي المخدة روحت في النوم من شدة التعب

وكان ممكن انام يومين ورا بعض بسبب الاجهاد الي كنت حاسة بية

لكن لقيت نفسي صحيت علي صوت المنبة
الي في الموبيل بتاعي

وبعد ما صحيت
استغربت…
لان المنبة رن
وانا مكنتش ظابطة المنبة قبل ما انام

ومركزتش مع موضوع المنبة كتير لاني
اتفاجئت بالاغرب

والاغرب اني صحيت لقيت شوربة سخنة….واكل سخن جنب السرير

وقلت يمكن يكون عادل رجع تاني وانا نايمة

وخرجت عشان اتاكد

لكن دورت في الشقة كلها.. ودخلت حتي المطبخ والحمام
وملقتش حد

بس وانا في المطبخ لاحظت حاجة غريية

وهي ان في علي البوتاجاز بقايا شوربة الفراخ
وده معناه ان الي طبخ و سلق الفرخة…

طبخها في المطبخ عندي في شقتي
وانا نايمة

ووقفت ابص حواليا في المطبخ

وانا بسال نفسي

يا تري مين الي كان هنا في المطبخ وطبخ الفرخة؟

وعشان متجننش اتصلت بعادل
وسالتة
قلت.. الووو
رد عادل
قال؛.. الووو نعم عايزة ايه؟
قلت.. هو انت جيبت فرخة وسلقتها وانا نايمة؟
رد عادل بسخرية

قال… فرخة ايه؟ وطبيخ ايه؟
وتخاريف ايه؟

قولي بقي انك بتتصلي عشان تتمحكي

وعايزة تعتذري ومش عارفة تجيبيها ازاي؟

لكن بلاش تقولي كلام هبل

فرخة ايه؟
الي هسيب القهوة والرجالة الي قاعد معاهم
عشان اطبخهالك؟

كان واضح من المكالمة ان مش عادل الي عملي الشوربة

وفي اللحظة دي
لقيتني بقول لعادل
اعتذار ايه الي بتتكلم عنة؟

انا اصلا بتصل بيك عشان اقولك ابعتلي ورقتي ومش عايزة اشوف وشك تاني

وبعد ما قفلت السكة في وش عادل

فضلت ابص حوليا

وانا حاسة اني هتجنن

في حاجات غريبة بتحصل

وانا كنت بكدب نفسي

لكن دلوقتي…
لازم اعترف

ان في حاجة مش طبيعية بتحصل

وعايزة افهم ايه الي بيحصل ده؟

وفي اللحظة دي

بصيت علي الشباك الي في المطبخ

ووقفت افكر والحيرة كانت هتقتلني

وسالت لنفسي

قلت… هي مش مفروض ان الي كان ساكن في الشقة
واحدة ست؟

والي ماتت محروقة في الشقة واحدة ست؟

امال ايه الراجل الي انا شوفتة بعيني ده؟

انا متاكدة انه كان راجل هنا
حتي بالامارة..

اداني الدواء… وكتبلي عليه المواعيد…

وجابلي ميه معدنية واكل
ولقيتني بقول لنفسي

هي ايه الحكاية بالظبط انا مبقتش فاهمة حاجة؟

وفضلت اضرب اسداس في اخماس طول النهار
ومطلعنش باجابة في الاخر

وكنت فاكرة
ان عادل هيتكسف من نفسة
ومعدش هيرجع هنا تاني

لكن بليل
لقيتة راجع تاني

ولا كانه طلقني

وكان متجاهل معلومة انه مينفعش
يرجع عندي تاني شقتي

ولا ينفع يعيش معايا
بعد الطلاق خلاص

وياريتها جت علي اد كده بس؟

لا ده كل يوم كنت بسمعة مع واحدة جوة الاوضة

وطبعا انا مكنش ينفع اني ادخل عليه

لاني عارفة انها جنية وممكن تاذيني

وكنت مصدقاة
بالرغم من اني مشوفتش مين الست
الي جوة معاه

وكان لازم اصدقة

لان كلام الشيخ…

الي اكد ان في عفاريت في البيت

والاكل … والدواء.. الي لقيتهم جنبي بليل

والفرخة…. والشاب (قلبوا) …

كل ده كان بياكد
صدق كلامة

وكل ده كان مخليني اصدق… ان في اشباح فعلا في البيت

المهم… مرت الايام

وصحتي بدات تتحسن

واستمر عادل في الي بيعملة كل يوم

واتعودت اسمع كلامة القذر كل ليلة

مع زوجتة المزعومة

وكنت هتجنن

لاني مكنتش راضية بالوضع ده

وفي نفس الوقت

مكنتش قادرة اعترض علي تصرفاتة

ولا قادرة اجبرة علي انه يسيب البيت

وكان بيطلع في دماغي احيانا
اني اصرخ والم الناس عليه
واعملة فضيحة

لكن هقول ايه للناس؟

لما يدخلوا وميلقوش حد معاه في الغرفة

زي منا دخلت قبل كده ولقيت الغرفة فاضية؟

لكن طبعا مكنش ينفع اسكت

لاني كنت كل يوم بيزداد كرهي لعادل بسبب انانيتة…

وشخصيتة الزبالة

وخصوصا لما لقيت البية عايش معايا بنظام البلطجة

فا بالرغم من انه عارف كويس اوي

انه رمي عليا اليمين وخلاص انا مبقتش مراتة
لكن هو عايش معايا دلوقتي
عشان يمارس قذارتة
ادام عيني
في البيت الي بيعتبرة زي الفندق

وفضلت افكر ازاي اخلص من عادل؟

Advertisement

واجبرة انه يعترف بطلاقة ليا ادام الناس؟

عشان اقدر امسك في ايدي ورقة طلاق
واخلية يسيب البيت

الي عاملة لوكاندة
بيعاشر فيها زوجه غيري
وبيقابل فيه اصحابة الصيع الي بيبيعوا معاه البرشام

المهم فضلت افكر

لغاية ما توصلت لفكرة معقولة

ولما فكرت في نقط الضعف بتاعة عادل

افتكرت انه لسة بيشغل
في تجارة البرشام
والمخدرات

ووصلت بيه الجراءة انه يجيب الي بيشتغلوا معاه في الكار المنيل ده لغاية البيت

وكانوا احيانا بعد ما بيجيبوا له بضاعة

وكان احيانا بيعزمهم ييشيشوا معاه في السهرة

وفي ليلة

شوفت راجل كان جاي لعادل
وهو بيديلة مخدرات
وبيحذرة

وبيقولة…
خلي بالك الريس اول مره يثق في حد كده
ويطلع البضاعة اجل

وانا جاييلك منه
فرش المخدرات ده علي ضمانتي

يعني تبيع وتسلمني الفلوس
احسن رقبتنا تطير انا وانت

انتهزت فرصة
اني عرفت المعلومة دي

وتاني يوم الصبح

وانتظرت لما عادل خرج من غرفتة عشان يروح الحمام
ودخلت اخدت المخدرات الي كان بيتاجر فيها
واتصلت علي صاحب البيت وطلبت منه ينزل عشان عايزاه
ولما صاحب البيت دخل
جييتلة كرسي
وقعدتة في الصالة
ودخلت لعادل
وقلتلة
علي فكرة يا عادل
انا اخدت فرش الحشيش الي انت كنت مخبية
ومش هديهولك غيرر لما تطلقني

اتجنن عادل لما سمع الي انا قلتة

ولما اتاكد اني اخدت فرش الحشيش

هجم عليا عشان يضربني

فا قلتلة..
حاول تقرب مني خطوة واحدة…
او تضربني

عشان افضحك… وابلغ عنك….
وعن الحشيش

الي معايا ده

فا اتجنن اكتر
من كلامي

وحاول يضربني فعلا

لكن انا فضلت اصوت لغاية
ما دخل صاحب البيت
علينا

عشان يشوف ايه
الي حصل

وسال… ايه الي حصل؟

فا سكت عادل

واتكلمت انا
قلت.. الي حصل ان عادل طلقني

وانا عايزاك تشهد معايا
انه طلقني

فا نظر صاحب البيت لعادل

وسالة
قال…انت فعلا طلقتها؟

نظر عادل لصاحب البيت

وقال… ايوه طلقتها بالثلاثة

وفي الوقت ده

طلبت من صاحب البيت انه يفضل معايا

لغاية ما عادل يلم هدومة ويمشي

ووافق صاحب
البيت
انه ينتظر معايا في الصالة

لغاية ما عادل يحضر شنطتة ويمشي

لكن فات اكتر من
ساعة

وعادل اختفي جوه ومخرجش

فا استغربنا انا و صاحب البيت

فا دخل صاحب البيت لغرفة عادل
عشان يشوفة

وبمجرد ما دخل صاحب البيت لغرفتة

سمعت صوت صراخ

فا روحت بسرعة عشان اشوف في اية؟
وبمجرد ما دخلت للغرفة

اتفاجئت
بحاجة مش ممكن تتوقعوها…….

رواية أغرب رغبة بقلم حنان حسن ‏الجزء ‏الرابع #4

 4,302 اجمالى المشاهدات,  3 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4.5 / 5. عدد الأصوات: 4

Advertisement

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Follow us on social media!

Advertisement
No tags for this post.
Advertisement
1 Comment

1 Comment

  1. ياريت تشكرونا على المجهود فى نقل وكتابه الروايه لحضراتكم

    Reel-Story Note

  2. Pingback: رواية أغرب رغبة بقلم حنان حسن - ‏الجزء ‏الثانى #2 - Reel-Story - رييل ستورى

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 128 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

روايات مصرية

رواية السم فى العسل بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 16
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.8
(23)

وقت القراءة المقدر: 9 دقيقة (دقائق)

السم فى العسل

الجزء الأول

الكاتبه كوكى سامح

__ من يوم ما حمايا كتب وصيته وقال فيها ان اللى هتخلف بنت هى اللى هتاخد نص ثروته

وحياتنا اتقلبت ١٨٠ درجه للأسوء

انا سهر ٢٥ سنه على قدر كبير من الجمال.. متجوزه من ” احمد الدمنهورى” ولقبه الباشا

وعايشه فى فيلا حمايا ( الدمنهورى بيه) اكبر تجار العاب الأطفال فى مصر وجميع البلاد العربيه

عندى سلفتين ” روقيه” ٣٥ سنه وعندها (مروان ٣ سنوات) وزوجة الأخ الاكبر ( عمار)

اما ” معتزه” ٣٢ سنه وعندها ( ياسين سنتين)

وزوجة الأخ الوسطانى ( كريم)

طبعا انا قولت سلفتين لان السلفه التالته متنفعش تبقى سلفتى لانها اختى التؤام (منار) ومتزوجه من الأخ الوسطانى تؤام كريم واسمه ( كارم) ومعاها “باسم” عنده شهوور

اما انا بقى مرات الباشا اللى الكل بيعملوا الف حساب واراد ربنا بعد ما حمايا كتب وصيته

انى احمل ولما شوفت السونار عرفت انها بنوته

ونويت اسميها ( فريحه)

عانيت من شهور.. وجه اليوم اللى اتولدت فيه فريحة وكانت فرحه البيت كله

بس رغم الفرحه اللى عشتها اما اتولدت فريحه على وش الدنيا.. عرفت اسوء خبر

بعد ٣ سنوات عرفت انها مريضه سكر

الخبر ده قلبي وكسرنى وكنت بسأل نفسى.. ازاى طفله تعانى من السكر فى سن زى ده

دى لسه حتى متعرفش ربها.. كنت ببكى طول الليل واسأل نفسى لما تكبر ويبقى عندها ٦ سنين وتروح ال هتعمل اي وهتتعامل ازاى مع الأطفال اللى من سنها؟!

المفروض ان هيكون ليها نظام اكل معين دى مريضه سكرى.. وده خلانى غصب عنى ما انا مش ملاك.. انا بنى ادمه من لحم ود”م

خلانى ازعل من ربنا وابطل صلاه وكنت بسألوا وبقولوا.. انت ليه تستخسر فيا فرحتى

ليه بنتى يكون عندها السكر وولاد العيله كلهم صحتهم كويسة.. اعترضت ع امر ربنا

وكان غلط كبير منى.. بس انا قولت انى بنى ادمه مش ملاك…

وفى يوم كنت بلاعب فريحه فى الينه لقيت احمد داخل عليا وكان باين عليه انه مخنوق ومضايق.. شال البنت ع ا وكان بيلاعبها

قربت منه وسألته : مالك.. شكلك كده مضايق من حاجه رد عليه رد غريب ومسك حنجرته وهنا عرفت انه مخنوق جدا

احمد : تعبان ومش طايق نفسى

سهر قربت منه وحضنته : اي اللى مضايقك

احمد : بعدين

سهر : من امتى وانت بتخبي ع مراتك حبيبتك

احمد بابتسامه كلها وبصوت خافت : حاسس ان فى حاجه بتحصل من ورايا بس مش عارف هى اي؟

سهر ب استغراب : حاجه اي؟ هو فى حد فى الشغل مضايقك

احمد بتنهيده واداها البنت وخدتها من ايده

ياريت.

سهر : ياريت.. قصدك اي بياريت دى!؟

احمد : اخواتى.. انا حاسس ان محدش فيهم طايقنى وخصوصا بعد ما ربنا كرمنا ب فريحه

سهر خدت البنت فى حضنها وحضنتها بخوف : مالها فريحه.. واي دخل بنتى ما بينكم

احمد : انتى ناسيه وصيه بابا اللى كتبها وقال فيها ان البنت اللى هتتولد ليها نص الثروه

سهر حضنت البنت بخوف اكتر : وده معناه اي

احمد بغضب : معناه ان بنتنا عليها العين ي سهر

سهر بذهول : انت تقصد أن اخواتك قاصدين يأذوا بنتى.. وابتدى صوتها يعلى

(قرب منها وحط ايده على بوقها.. وطى صوتك حد يسمعنا)

سهر : معقول اخواتك يأذوا بنتى

احمد بانفعال : لا طبعا.. بس بقول الموضوع ده عامل بينى وما بينهم حساسية جامده

بيتعاملوا معايا بطريقه غريبه

سهر بانفعال : واحنا مش عاوزين حاجة تغور الفلوس.. وعيطت.. مش كفايه أن بنتى مريضه سكرى ومش هتعيش زى باقى الأطفال ( وانهارت)

احمد خدهم فى حضنه : انا لازم اقول لبابا يلغى الوصيه دي خالص وبعد عمر طويل كل واحد فينا ياخد حقه بشرع ربنا

سهر بصتلوا بنظره حزن : ياريت

_ بعدها بكام يوم سمعت احمد بيكلم حمايا فى الموضوع.. وكنت واقفه انا وداده ( تحيه)

حمايا دخل المكتب ونادى على تحيه وطلب منها تعمل قهووه

الدمنهورى قعد على الكرسى وولع سيجار

.. خير ي أحمد عاوزنى فى اي!

ولما سمعته بيتكلم معاه ولسة بقرب من الباب علشان اسمع بيقولوا اي لقيت اختى التؤام

منار نازله ومعاها روقيه ولما شافونى قربوا منى

روقيه : واقفه كده ليه ي سهر!؟

سهر بارتباك : واقفه عادى

( تحيه خارجه من المطبخ ومعاها القهوه)

منار : القهوة دى لمين ي تحيه

تحيه بصت لسهر وقالت : القهوه لسى الدمنهورى بيه وسى الباشا

روقيه : اه.. متقولى ان الباشا جوه مع حمايا

وفى نفسها ( عقربه.. تلاقيه بيتفق مع حمايا وبيطلب وصايا ع بنته ويلهف نص الثروه فى كرشه)

سهر بارتباك : واحد مع باباه انا م وسابتهم وخدت فريحه وطلعت اوضتها

روقيه لمنار : الصراحه مش دى اختك وتؤامك

إنما غيرك خالص.. متزعليش منى.. انتى ع سجيتك وطبيعيه إنما هى عايشة الدور اكمنها واخده الباشا.. كبير العيله

منار بغضب : دى اختى ع فكره وياريت تتكلمى عنها بأسلوب احسن من كده

روقيه قربت منها بوشوشه : ي بنتى انتى عبيطه المفروض ان كلنا فى مركب واحده.. بنت اختك هتاخد نص الثروه بال

منار : وهى مالها العيب من حمايا يعنى مش منها ولا من جوزها واستأذنت وخرجت الجنينه

روقيه بسخريه : وهى مالها العيب من حماها

كتك وكسه بكره تعرفى قيمه كلامى لما نبقى كلنا ع الحديده

وهنا خرج احمد من المكتب ووشه احمر جدا

وباين عليه انه مضايق لدرجه ان مشافش روقيه قدامه وكان بيبرطم بالكلام ( انا هاخد مراتى وبنتى وهسيب البيت خالص)

روقيه بعدت لما شافت الدمنهورى خارج من المكتب وعفاريت الدنيا بتتنطت فى وشه

روقيه فى نفسها ( ي ترى فى اي) انا لازم احكى ل عمار كل اللى حصل ومسكت الفون وكلمته

وقالت إن احمد متخانق مع باباه

__ عدت ٣ سنوات والحال كما هو عليه لا الدمنهورى غير وصيته ولا احمد ساب البيت بس اللى اتغير ان فريحه كبرت وبقى عندها ٦ سنين

كانت زى البدر فى تمامه.. كانت روح الدمنهورى

اللى بيتنفسها..

__فى الجنينه فريحه قاعده بتلعب مع ولاد عمها

وسهر فى ايدها نسكافيه وبتتمشى فى الجنينه

لمحت بنت واقفه عند السور بتشاور لها وشكلها يدى ١٨ سنه.. قربت منها

البنت بوشوشه : انا بشوف الودع ي هانم ممكن اشوفلك

سهر : لا لا مش بحب الحاجات دى

البنت : ابوس ايدك ي هانم.. جربى

سهر فى نفسها ( هى اكيد محتاجه فلوس)

طيب انا هشوف

وفتحت الباب ودخلت البنت

البنت مدت ايدها : ووشوشى الودع ي هانم

سهر طلعت ١٠٠ جنيه واديتهلها

البنت مسكت ايدها وبصت فيها قبل ما تمسك الودع وبصت فى كفها وقالت : نهار اسود

ده انتى هتشوفى ايام سوده

سهر قلبها اتقبض : انتى بتقولى اي.. اعوذب ب ي شيخه عليكى

البنت بصت لها بحزن : اللى جاى كتير عليكم

سهر حطت ايدها ع ودنها : أمشى انا مش هسمع حاجه

البنت : انا ماشيه وهرجعلك بعد شهر ي هانم

سهر حطت ايدها ع دماغها : لا لا اكيد كذابه

اعوذب بالله

البنت مشيت وسهر نسيت كلامها وقالت انه كله كذب رغم أنها اتأثرت بيه

وبعد شهر الفيلا كانت جاهزه للاحتفال بعيد ميلاد باسم ابن منار تؤام سهر وسلفتها فى نفس الوقت… باسم تم ال ٧ سنوات

الحفله كبيره وبعد ما طفوا الشمع وكانت الساعه ٩ مساءا.. فريحه اختفت.. سهر خرجت تدور عليها

ملقتهاش وحصل قلق فى الفيلا لمجرد ان فريحه مش موجوده.. سهر فى نفسها ( انا عارفه هى فين اكيد عند البسين) جريت ع البسين من غير ما حد يحس بيها وشافت فريحه قاعده

قربت منها : كده ي فريحه تقلقينى عليكى

جدو والبيت كله مقلوب عليكى

فريحه مش بترد.. قربت منها لقيتها جثه هامده

سهر ابتدت تصرخ ومحدش سامعها.. مسكت الفون واتصلت باحمد وقالت انها عند البسين

فى ثوانى الكل كان عندها واكتشفوا ان فريحه ماتتتتتتت💔

فى دقايق كان الجد اتصل بالدكتور وقال إن البنت اتوفت بغيبوبة سكر فالحال

خرجت الطفله فريحه جثه هامده من الفيلا محموله فى تابوت

وبعد الدفن سهر دخلت فى حاله ه

ونامت نوم عميق وصحيت ١٢ بالليل قامت مفزوعه

وبتصرخ.. بنتى.. بنتى.. فريحه

الداده قاعده تحت رجليها ولما سمعتها بتصرخ ومفزوعه قامت من مكانها : عاوزه حاجة ي ستى سهر

سهر بصراخ : عاوزه بنتى ي داده.. فريحه راحت فى غمضه عين

الداده بصت ويمين وقامت قفلت الباب

وجريت ع سرير سهر وقربت منها وبوشوشه

انا هقولك ع حاجه بنتك ادفنت عايشه

سهر.. اي.. بتقولى اي!

تحيه : ي ستى هانم وطى صوتك دى لو سمعتنى هيكون فيها قتلى

سهر.. مين دى؟

تحيه : هقولك بعدين.. بس قومى بسرعه بنتك مدفونه بغيبوبة سكر من الصبح وممكن تكون فاقت الحقيها الأول وبعدين هقولك ع اللى حصل

سهر قامت زى المجنونه وكان فى ايدها فستان فريحة : الحقها فين

تحيه : الترب ي هانم

سهر بارتباك وعدم وعى : انا هروح الترب

وفتحت باب الاوضه وقبل ما تخرج

تحية : ي هانم

سهر بصتلها : نعم

تحيه : مفتاح التربه فى درج مكتب الدمنهورى بيه.. نزلت سهر جرى والڤيلا كلها مفيهاش حد

الكل نايم من بعد الدفن والعزا.. اليوم كان شاق جدا.. حتى احمد كان بره البيت من زعله وفاه بنته الوحيده

سهر نزلت زى المجنونه ودخلت المكتب وخدت المفتاح وطلعت بره الڤيلا وركبت عربيتها وطلعت ع الترب تشوف بنتها اللى عرفت انها مدفونه بغيبوبة سكر….

وصلت السهر والدنيا كانت ضلمه.. فتحت فلاش الفون وفتحت المدفن ودخلت ع مدفن بنتها

وابتدت تفتح المدفن وهى بتفتحه سمعت صوت وشافت حاجه غريبه 😳😳

يتبع……

 79,545 اجمالى المشاهدات,  1,750 اليوم

Advertisement

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.8 / 5. عدد الأصوات: 23

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

Prev1 of 16
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية الوريث كاملة بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
3
(8)

وقت القراءة قدر: 2 دقيقة (دقائق)

رواية الوريث كاملة بقلم كوكى سامح

#اقتباس_بسيط_من_القصه_الجديده
#الوريث
_ عربيه واقفه فى نص الطريق والناس ملمومه حواليها 😳😳
ادهم قاعد جوه عربيته على الكرسى اللى ورا
متأخر على شركته
قال بشخط : وقفت ليه يا عم صا؟
صابر السواق : الطريق واقف باين كده فى حادثه
ادهم : اتصرف وغير الطريق بسرعه وامشى اى اتجاه غير ده المهم تنجز بص فى ساعته.. انا متأخر والمفروض ان عندى اجتماع من نص ساعه
صابر : الطريق التانى فى تصليحات ومقفول يا باشا
ادهم بزعيق : خص انزل شوف فى ايه؟
صابر : ححاضر، فتح باب العربيه زل جرى دخل وسط الناس
ادهم فتح شباك العربيه وبص منه على اللمه
واحد من الناس اللى واقفه: لا حول ولا الا ب والله الناس مبقاش عندها اى رحمه!
واحده ست كبيره فى السن : معقول اللى بيحصل ده استرها علينا وعلى ولادنا يارب
كان قاعد مستعجل وكل دقيقه يبص فى ساعته
وقال : كل ده تأخير يا صابر ولسه هينزل
صابر جاى بيجرى ووشه باين عليه الخضه
قال : الحق يا باشا فى مصيبه
ادهم : فى ايه خضتنى؟
#الوريث
#بقلمى_كوكى_سامح
من ب ان شاء الله هنزل الجزء الأول من القصه الجديده
تفاعل بقى يا حلوين 😘 علشان البوست يوصل لكل الفانز اللى بيسألو على القصه الجديده متنسوش الايك ولملصقات 

الفصل الأول

جارى كتابه الفصل ….

 20,111 اجى المشاهدات,  531 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقمه!

متوسط ​​تقييم 3 / 5. عدد الأصوات: 8

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية صغيرة ارهقت رجولتي كاملة بقلم بسملة بدوي

Published

on

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
4
(12)

وقت القراءة المقدر: 5 دقيقة (دقائق)

كاملة بقلم بسملة بدوي

 

تم تغر اسم الرواية من صغيرة ارهقت رجولتي الي صغيرة ارهقتني عشقا تابع الفصول التالية: الفصل الأول

انا صهيب المغربي اتجوز عيله 17سنه
صالح “الجد ” جواز مؤقت بس ي صهيب يبني لحد ما تتم عندنا السن القاني إنما الوقتي اعمامها هياخدوا ورثها دول عالم طماعين وجشعه ومافيش في هم رحمه وهي والله نسمه وهادئه ومش هتحس بيها خالص
صهيب بلامبلاه ……. ماشي روح انت وابعتلي الورق امضي عليه
عملت كده وعروستك جايه بالليل
صهيب بصدمه …..عملت اي
اخدت توقيعك وكتب الكتاب اتعمل
صهيب بغضب …… اييييه ازاي يعني
وطي صوتك متنساش انا مين يولد وقلنا هو زواج على ورق يبقي خلاص
صهيب ب …… ماشي ماشي ومشا ركب عربيه وراح النايت كلاب
يعني انا كده اتجوزت ي ملك انا لسا ص على الجواز يملك وكمان انا خايفه يكون ويضربني زيك عمو
ملك بحب ……. متخافيش يروحي انا معاكي متخافيش و جده صالح معاكي كمان يعني اطمني خالص وهو ارحم من اعمامك يا روز وجده قال هو جواز مؤقت بس لحد ما تتمي18سنه وتستلمي ورثك وكمان على ورق يعني مش هيلمسك مع اني اشك يكون قدامه الحوريه دي و قاطعتها روز بصراخ وكسوف…….اسكتي بقا الله يملك
ملك بضحك ……يخربيت ام جمالك والفراوله الي بتطلع فى حدودك دي يبت
روز بضحك……. هبله .
قاطعهم دخول ام روز ……. روز اجهزي يالا عشان هتروحي مع صالح بيه وقالت بدموع …..هتوحشيني اوي يبنتي
روز بدموع وهي بتشدد من احتضانها……. انا اكترر يماما بس هجيلك كل يوم
لا اوعي ليشوفوكي انا هبقي اجيلك انا خلي بالك من نفسك يحبيبه ماما
روز بدموع …حاضر يماما وانت كمان
ملك بمرح ……. احضنوني معاكو
قعدوا يضحكوا عليها
في مكان تاني
عماد بيه معايا خ يساوي مليون جنيه ، صهيب بيه المغربي مش هتصدق اتجوزاتجوز امبارح
ايه امته ومين وبنت مين حد اعرفه ولا انطق يغبي
لا يبيه الي عرفته من الخدامه أنها سمعتهم امبارح بيتخانقوا وعرفت أنه اتجوز وجبتلك معلومات عنها اهي بس في حقي انا والرجاله
عماد طلع شيك ب 500الف واعطيهوله ……اهو حققك انت والرجاله
-ودي المعلومات يباشا
اخدها بسرعه وقال بصدمه ………. روز اتجوز روز
عند صهيب وقف العربيه عند ملهي ليلي ( نايت كلاب )
دخل واتوجهت كل الأنظار ليه وهو ابتسم بغرور وراح قعد على البار
الجرسون …… طلبك اهو ي صهيب بيه
شاور بايده وقعد يشرب في كاسه ، جت بنت عامله زي عروسه المولد بالميكب الي حطاه وفستان يفضح اكتر من يستر وقالت…….. مش معقول صهيب بيه المغربي هنا لا انا اكيد بحلم
بصلها بسخريه وكمل شرب الكاس
بصتله بغيظ من تجاهله ليها وقالت بدلع …….. مالك يباشا شكلك مهموم سيبلي نفسك وانا مكملتش الجمله ولاقته زقها واخد فونه ومفاتيح العربيه ومشا وقال ……. حافظ انا الفلم ده شوفي غيره ومشا
بصتله بغيظ……. بقا كده ماشي يبن المغربي انا حطيتك في دماغي اتفرج بس على الي هيحصل

عند ملك كانت واقفه بتعيط وبتقول …..هتوحشيني اوي يماما
الام بدموع ……. انا اكترر ي حبيبه ماما سامحيني مش عارفه احميكي منهم يروحي بس انا مطمنه عليكي مع صالح بيه
صالح بطيبه ….. روز حبيبتي انتي خايفه مني
روز ببراءه …… لا بس خايفه من الي اسمه جوزي سمعت بيقولوا أنه وحش هو ممكن يضربني زي عمو
الام بصتلها ب عليها قاطعها الجد ……لا يحبيبتي طول ما انت معاكي متخافيش يالا بقا نمشي
الام بدموع …..خلي بالك من نفسك ياروز وكلي كويس وانا هبقي اجيلك واه صحيح فين خطك طلعيه واكسريه
_حاضر
ومشت مع الجد
طول الطريق وقلبها بيدق جامد ووصلت القصر وقالت بانبهار …….واو انا هعيش هنا
الجد بضحك على تصرفاتها الطفوليه ……ايوه عجبك
_ايوه جدا جدا
الجد بضحك……..هيعجبك من جوه اكتر
_طب يالا بسرعه بسرعه يالا
دخلوا
الجد بضحك على شكلها …….ههههه اي عجبك
عجبني بس ده زي الي بشوفه في التلفزيون خالص الله انا فرحانه اني هعيش هنا اوي وبعدين
تعالي أما اوريكي جناحكم انتي وصهيب
بصله بخوف قال بحب وطيبه…….. متخافيش تعالي
طلعت كان كبير اوي ولونه بين الأسود والرمادي
بصتله وقالت في نفسها …….. ألوانه بتخوف كله اسود اسود
الجد ها عجبك
ايوه حلو
اسيبك بقا تجهزي هدومك وكمان شويه هبعتلك الخدامه بالاكل
حاضر
يحضرلك الخير يحبيبتي ومشا
جهزت هدومها و واخدت شاور ولبست بجامه سوده ستان تعكس لون بشرتها ناصعه البياض وسابت شعرها الأسود الطويل الي وصل لتحت خصرها وبعدين دخلت الخدامه بصتلها بزهول .
روز بخوف…….انتي بتبصيلي كده لي
الخدامه باحراج ……احم اسفه يهانم بس اصل بصراحه انتي جميله اوي اوي عينك دي
روز بخجل …… ايوه عيني وشكرا ليكي انتي اجمل وياريت بلاش هانم اسمي روز بس
الخدامه برفض…… ايه لا لا ده صهيب بيه يقطع عيشي لو سمعني بعدأذنك يهانم ومشت بسرعه
روز بخوف ……. يلهوي ده مركب لهم الرعب يلهوي اومال هيعمل فيا اي عااا يماما
وبعدين شافت الاكل وقالت بقرف …..اي ده عامل كده لي كان عباره عن خضار وأكل مسلوق eat vegan
عااا بياكلوه ازاي ده اعمل اي ايوه هنزل اشوف في حاجه تتاكل تحت ونزلت ودخلت المطبخ وكانت حاطه راسها في التلاجه وقالت بفرحه ……. نوتيلا
قاطعها صوت رجولي جذاب ……. انتي مين وبتعملي اي.
لفت وبصتله
صهيب بصدمه وانبهار من جمالها ووو….

 27,614 اجم المشاهدات,  527 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4 / 5. عدد الأصوات: 12

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading
زد معلوماتك4 ساعات ago

كيف أصبح هذا الشاب "أشهر واحد على تيك توك"؟

زد معلوماتك4 أيام ago

ذاكرة اليوم.. تأجيل جائزة نوبل وميلاد مها أبو عوف ورحيل محمد عبد الوهاب

روايات مصرية4 أيام ago

رواية السم فى العسل بقلم كوكى سامح

شهر رمضان4 أيام ago

الصيام المتقطع والتغذية الحدسية

horror4 أيام ago

Cosmic Horror Movie Is Still Thrilling 20 Years Later – Bloody Disgusting

زد معلوماتك4 أيام ago

5 طرق للتعافي من العلاقات المؤذية..5 حاجات لازم تعملهم عشان تقدر تنسى وتعدى

زد معلوماتك4 أيام ago

من هم العرب الذين ضمتهم قائمة تايم لأكثر 100 شخصية تأثيرا في العالم؟

زد معلوماتك4 أيام ago

سبع شخصيات سياسية مشهورة رحلت في عام 2017

فضفضة رييل ستورى4 أيام ago

أسباب تزيد انزعاج السيدات من شخير الأزواج.. وحلول التغلب عليها

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

«الروم الأرثوذكس»: بعثة برئاسة أم الملك عثرت على صليب المسيح

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

«الصعلكة والقراءة والمهن التي مارستها» اعترافات خيري شلبي عن حكايات رواياته

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

«شيء من سالومي».. جديد سهير المصادفة عن المؤسسة العربية للدراسات والنشر

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

الآلاف يحتفلون بانتهاء قيود كورونا بحضور مهرجان لولابالوزوا بألمانيا

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

الإحن التاريخية

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

الأدب في الإمارات أقلام شابة تواكب العصر

قصص الإثارةشهر واحد ago

رواية رغبه متوحشه (كامله)

قصص الإثارة3 أسابيع ago

رواية بنت بمدرسة عيال اغنياء بقلم ماري جو

قصص حدثت بالفعل5 أيام ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

قصص متنوعة5 أيام ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص الإثارة6 أيام ago

رواية بنت فى ورطه بقلم كوكى سامح

ادب نسائيشهر واحد ago

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

ادب نسائيشهر واحد ago

رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

قصص متنوعة3 أسابيع ago

عايشة عند اخويا ومراتو بلقمتى ويارتني بلاقي اللقمه

ادب نسائيشهر واحد ago

تكملة رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

روايات مصريةشهر واحد ago

قصة حماتي كامله للكاتبه ايمي رجب

روايات مصرية4 أسابيع ago

رواية كبرياء عاشقة بقلم هدير نور(كاملة)

قصص الإثارةأسبوعين ago

حكايتي مع ابو زوجى السافل وما فعلت به

قصص الإثارةأسبوعين ago

قصة حماتي وزوجتي الحامل +18 للكبار فقط

روايات مصريةشهر واحد ago

قصة انا وحمايا بقلم كوكي سامح

روايات مصريةأسبوع واحد ago

رواية براءتي الجزء الحادى عشر بقلم كوكي سامح #11

Facebook

Trending-ترندينغ