Connect with us

روايات مصرية

روايه متعه مزيفه الجزء الثامن بقلم كوكى سامح

Published

on

0
(0)

وقت القراءة المقدر: 10 دقيقة (دقائق)

متعه مزيفه
الجزء الثامن
الكاتبه / كوكى سامح
وشدها ودخلها جوه وقفل الباب
وهى بقت تصرخ..
وتقول الحقونى بس محدش سامع حاجه
المكان مقطوع ومفهوش صريخ ابن يومين
وشدها من ايدها وهى بتقاوم وعلى صرخه واحده
وبتقول انت عاوز منى ايه؟!
وفين اختى وفلتت من ايده وجريت على الباب
وحاولت تفتحه.
وهو واقف ببتفرج عليها بكل برود
وهى تصرخ وشافت السلم الخشب وجريت عليه
وطلعت جرى وهى بتصرخ وتقول..
نواره نواره نواره؟
ووقعت على السلم واتعورت وجرى عليها
وكان زى الكلب وشالها وهى بتصرخ ومفيش
على لسانها غير اسم نواره.
ونزل بيها ودخل الاوضه وهى تصرخ
وقفل الباب ورماها على السرير
مكان نواره. مكان اختها!.
فى الشقه الوهميه.
علاء مذهول ومش عارف يرد!
والست بتصوت وتقول حرامى حرامى
وجوزها خرج والبواب طلع وهو واقف مذهول
وقال :
انا مش حرامى انا صاحب سعيد
رد البواب وقال سعيد مين يا بيه
.. سعيد صاحبى وصاحب الشقه دى
.. بس محدش هنا اسمه سعيد يا بيه
رد صاحب الشقه وقال :
الظاهر كده فى سوء تفاهم
هو مين سعيد؟
رد البواب وقال :
انا قاعد بواب على العماره دى اكتر من 20 سنه
ومسمعتش اسم سعيد قبل كده
مرات صاحب الشقه قالت وهى بتصرخ :
هو انتم بتسألوه ده حرامى وكان بيتهجم علينا
وبيفتح باب الشقه انا سمعته ولما فتحت الباب
شوفته وهو بيفتح علينا الباب
وكمان معاه مفتاح
اطلب البوليس بسررعه يا زفت انت
الكاتبه كوكى سامح
رد البواب وقال :
حاضر يا ست هانم
علاء واقف مذهول ومش بيتكلم
صاحب الشقه زعق لمراته وطلب منها السكوت
وسأله.؟
الظاهر كده فى سوء تفاهم لأن باين من شكلك
انك ابن ناس!؟
وبعدين حضرتك معاك مفتاح صح
رد علاء وقال :
ايوه المفتاح اهو
وخده من ايده وابتدى يجربه على باب الشقه
ومفتحش ورجعه ل علاء تانى وقال للبواب :
انزل انت
.. ليه يا بيه انا هطلب البوليس زى ما الهانم قالت
.. انا بقولك ده مش حرامى ويلا انزل الاستاذ
ضيفنا النهاردة.
رددت مراته وقالت :
انت بتقول ايه!
انا بقولك فتح باب الشقه علينا
وبصت للبواب وقالت :
بقولك بلغ البوليس حالاً
.. وانا بقولك ادخلى ومش عاوز اسمع صوتك
وعلاء واقف متنح ومستغرب من الموقف اللى
اتحط فيه!! ؟
الكتابه كوكى سامح
و بيسأل نفسه الف سؤال؟
هو ايه اللى بيحصل ده ويقول لنفسه
انا بحلم اكيد انا عمرى ما اتحطيت فى
موقف زى ده انا حرامى؟!
انا مش فاهم حاجه خالص؟!
لو دى مش شقه سعيد!
قالى انها شقته ليه؟
انا دماغى لفت ومش فاهم حاجه!؟؟
والراجل ومراته ماسكين فى بعض!
والبواب نزل..
وصاحب الشقه ومراته دخلوا الشقه
وطلب من علاء يدخل علشان يفهم منه
مين وراه وفى ايه بالظبط. ؟
فى شقه سعيد.
الام قاعده مستنيه جهاد
ونفسها ترجع ومعاها نواره
ومسكت تليفونها وابتدت تتصل
ب جهاد بس كان غير متاح!؟
وقالت : يا جهاد انا قولت تردى عليه اول لما اتصل
والدموع نزلت من عينها ومن كتر التفكير والهم
السكر عالى عليها وكانت تعبانه وعطشانه اوى
وقامت ودخلت المطبخ وشربت مياه
وخرجت وهى بتعيط على نواره
وكل ده متعرفش ان جهاد وقعت فى فخ سعيد.
وابتدت تتفرج على الشقه اوضه اوضه
ولما دخلت اوضه هناء شافت فيها بامبرز
وقالت هو كان فى أطفال هنا
وابتدت تتفرج على الاوضه.
وخرجت منها ودخلت اوضه سعيد ولفت نظرها
ان الدولاب مفتوح وقربت منه وكان فيه شنطه
وخدتها بس اترددت فى فتحها
ورجعت الشنطه الدولاب وخرجت
من الاوضه ودخلت اوضه نواره
وشافت على السرير روب وقميص
بتوع نواره مسكتهم وفضلت تعيط..
فى الشقه الوهميه
علاء قاعد مع صاحب الشقه وابتدوا يتعرفوا
على بعض.
وعلاء قال:
هو فعلاً حصل سوء تفاهم بس مش بالغلط
انا حد قالى وكان اعز اصحابى ان الشقه دى
ملكه وانا كنت هقعد فيها يومين انا مراتى
اتخطفت ومش عارف عنها حاجه؟!
.. يعنى حضرتك مش من هنا يا استاذ؟
.. انا علاء ومش من هنا انا ومراتى بنصيف
يومين وخلاص بس مراتى مش لاقيها
اتخطفت ومعرفش عنها حاجه
.. انا ممكن اساعد حضرتك فى حاجه
يا استاذ علاء وخصوصاً انك غريب
انا من هنا واعرف شبر شبر
فى البلد دى
الكاتبه كوكى سامح
وممكن اساعدك وادور معاك بس قولى
انت جبت المفتاح ده منين؟
.. ما انا قولت لحضرتك من اعز اصحابى
انا نازل عنده يومين انا ومراتى ولما اتخطفت
قال ان فيه شويه تصليحات فى شقته
اللى نازلين فيها وطلب منى اننا نقعد هنا يومين
لحد ما التصليحات تخلص ونرجع هناك تانى
وكمان علشان ابلغ عن غياب نواره مراتى
.. انا مش فاهم حاجة يا استاذ علاء
انت مراتك اتخطفت؟ وازاى
.. الصراحه هى متخطفتش هى هربت
وده كلام سعيد صاحبى بعد ما سمعت فويس منها
مع انى مش مصدق انها تعمل كده نواره مراتى
ست بيت بسيطه اوى
و بتحبنى واخر حاجه افكر فيها انها تهرب منى
وابتدى علاء يعيط من كسره قلبه من نواره
وقال :
المصيبه الفويس كان بصوتها
.. استاذ علاء واضح من كلامك انك وقت فى فخ
بس السبب ايه؟ الله اعلم
واللى فهمته من كلامك ان السر كله مع صاحب
اللى بعتك هنا الظاهر كده كان ناوى يخلص
منك.
اكيد فى حاجه وانت ادرى وعموماً
لو احتجت اى حاجه كلمنى وده تليفونى
وعلاء خد الرقم منه وقال :
انا بحمد ربنا انى وقعت فى ناس محترمه
ذيكم كان زمانى دلوقتى فى السجن بتهمه
انا معملتهاش
ومسك الفون ورن فى ايده وهو بيسجل الرقم
وكانت حماته وافتكر وقال :
يادى المصيبه انا ازاى انسى ان حماتى وجهاد
كانوا فى الطريق وهيروحوا على الشقه
وكمان سعيد قال انه هو إللى هيقابلهم
انا ازاى انسى بس.
.. فى حاجه يا استاذ علاء
.. لسه معرفش
ورد على حماته وسألته هو فين؟
وعرف منها لما سألها على جهاد انها مشيت
مع سعيد.
الكاتبه كوكى سامح
وقفل معاها وهو متجنن وقالها انه ربع ساعه
وهيكون عندها يدوب الطريق بس
وقام علاء واستأذن صاحب الشقه
واعتذر على سوء التفاهم
ونزل من العماره وخد تاكسى لحد شقه سعيد
وسأل نفسه هناء راحت فين؟!
ومكانش عارف اجابه اى سؤال
. ونواره فى البيت متربطه وفى مصيبه
وقالت :
عاوزين منى ايه؟!
وفين سعيد؟
..سعيد ده بيشتغل عندى يا عنيا بس الباشا الكبير
هو اللى مشغلنا وبيعرف يصطاد البنات
.. سعيد عايش يعنى مماتش زى ما قولتى
.. كل ده لعبه من سعيد يا نواره
.. انا مش فاهمه انتم عاوزين منى ايه؟
وانا متربطه ليه كده!
قامت عزيزة وقالت لراجل يفك ايدها ورجليها
وبعد ما فك ايدها قالت :
.. تعالى معايا يا نواره
.. على فين ؟
.. مش عاوزة كلام كتير تعالى وهتعرفى وايدها
بتشاور على الدور اللى فوق.
ونواره طلعت معاها وكانت مرعوبه
وعزيزة طلعت وراها ومعاها البنتين
ولما طلعوا نواره دخلت على اوضه فاضيه
وكانت ضلمه
وعزيزة قربت منها وقالت اطلعى على السطوح
ونواره قالت بصوت عالى
.. انا مش طالعه غير لما تقولى عاوزين منى ايه
عزيزه قربت منها
ونواره بتبعد وقالت :
ست عزيزة انا مليش فى الحرام
انا هموت نفسى لو حد قرب منى؟!
.. هههههههه مموتيش نفسك ليه وانتى فى حضن
سعيد!
.. انا بحبه وبعدين انا ست شريفه ومحترمه ولو
حد قرب منى والله هموت نفسى
رددت عزيزة وقالت :
الكاتبه كوكى سامح
ما انتى هتموتى.
نواره بقت تصرخ وتقول انا مش فاهمه حاجه
عاوزه منى ايه
عزيزة قربت منها ومسكت موس
ومسكت ايد نواره بكل قساوة وشرطت ايدها
والدم نزل من نواره لدرجه كان بينقط على الارض
ونواره تصرخ وتتوجع.
وعلاء وصل العماره وطلع الشقه
وفتح الباب بنفس المفتاح وعرف انه مخدش باله
ان ده مفتاح الشقه وقال فى حاجه ان مش عارفها
ولازم اعرف فى ايه.
ونزل لبواب العماره وسأله على التصليحات
وعرف منه أن كله كذب والمصيبه الأكبر
الشقه مش، ملك سعيد
دى إيجار اسبوعين مصيف
وهو مخلص حقهم
واتصدم علاء من كلام البواب وعرف انه وقع فى
فخ بس مش عارف ليه كل ده؟!
وطلع الشقه لحماته وكان وشه اصفر
ومخنوق وقالها على كل حاجه من يوم ما نواره
اختفت لحد ما اتهم بالسرقة وبسبب سعيد
والام انهارت على ضياع بناتها الاتنين
وقالت :
انا شوفت شنطه جوه فى الاوضه دى
وشاورت على اوضه سعيد
علاء قام زى المجنون ودخل يشوف الشنطه
وحماته دخلت وراه وعرف منها انها فى الدولاب
ومسك الشنطه وفتحها ولقى فيها لاب
وشويه ورق
وفتح الاب وافتكر ان سعيد مكانش بيسبب الاب
خالص من ايده وقال اكيد هعرف حاجة منه
وفتح الملفات والفيديو وشاف نواره نايمه
فى حضن.
سعيد فى الشاليه والام تنحت وكأنها اخرست
وعلاء اتجنن
الفاجره والخاين انا لازم اقتلهم
والام ساكته ومش عارفه
تتصرف.
ودخل المطبخ وجاب السكينة وقال الاقيها بس
وانا هدبحها بالسكينه دى قدامك يا حماتى.
فى الشاليه
جهاد نايمه مكان نواره
وسعيد بيقرب منها ونام جمبها وهى بتبعد
وتصرخ من ألم رجليها
بس هو زى الكلب مش عاوز غير مصلحته وبس
وبقى يقرب منها ويحضنها وهى تقاوم
ومش قادره عليه وهو يقرب اكتر وبيحاول معاها
وفجأه تليفون سعيد رن
وقام يرد وكانت عزيزة وقال لجهاد انا هعمل
مكالمه برة والبسى القميص ده هيبقى حلو عليكى
وهى بتتوجع من رجليها ولما خرج مسكت
القميص وقالت ده القميص اللى اشتريته لنواره
يعنى اختى هنا؟!
ومعنا كده ان اغتصب نواره بس هى فين؟
نواره مش هنا انا فى الشاليه ده لوحدى اعمل ايه؟
انا لازم الاقى نوارة بس لازم اخلص من سعيد ده
اعمل ايه
وبدور على تليفونها افتكرت ان شنطتها فى
العربيه
والدم نازل من رجليها
وسعيد خلص المكالمه ودخل الاوضه عليها
وقال :
انتى لسه قاعده مكانك
.. ارجوك ابعد عنى ابوس ايدك انا مخطوبه
انا كده هضيع وبعدين انا بتعالج
بس هو مش سامع وقرب منها وابتدى يحضنها
بس هى زقته وبصت لرجليها والدم نازل منها
وقالت :
ابعد عنى خساره شبابك انا عندى ڤيروس نادر
بيتنقل عن طريق الدم
وقامت وقفت وقالت وهى بتعيط.
شايف الدم ده فى سم ڤيرس نادر بيتنقل
عن طريق العدوى لو قربت منى هتتعدى
وهتموت.
. ونواره بتتوجع من ألم ايدها وقالت.
.. انتى مجنونه انتى عملتى فيه ايه يا ست
انتى.
الكاتبه كوكى سامح
انتى بتقطعى ايدى بالموس وزقتها وقالت يلا
انتى باين عليكى مجنونه
بس الراجل مسك نواره وقال هى دى
عزيزة رددت وقالت ايوه هى
.. متأكده انها مش بنت وعدى عليها يومين بس
يعنى لسه عروسه.
.. لسه عروسه والتانيه فى السكه مع سعيد
على خيره الله نبدأ شغلنا وشاور للرجاله
ونواره مرعوبه
وقربوا منها وشالوها وهى بتصرخ ورموها
على الأرض…
روايه متعه مزيفه الجزء التاسع والعاشر والاخير بقلم كوكى سامح

 3,198 اجمالى المشاهدات,  3 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 0 / 5. عدد الأصوات: 0

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

No tags for this post.
Advertisement
2 تعليقان

2 Comments

  1. ياريت تشكرونا على المجهود فى نقل وكتابه الروايه لحضراتكم

    Reel-Story Note

  2. Pingback: روايه متعه مزيفه الجزء السابع بقلم كوكى سامح - رييل ستورى

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 128 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

روايات مصرية

رواية الوريث كاملة بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
3
(8)

وقت القراءة المقدر: 2 دقيقة (دقائق)

الوريث بقلم كوكى سامح

#اقتباس_بسيط_من_القصه_الجديده
#الوريث
_ عربيه واقفه فى نص الطريق والناس ملمومه حواليها 😳😳
ادهم قاعد جوه عربيته الكرسى اللى ورا
متأخر شركته
قال بشخط : وقفت ليه يا عم صابر؟
صابر السواق : الطريق واقف باين كده فى حادثه
ادهم : اتصرف وغير الطريق بسرعه وامشى من اى اتجاه غير ده المهم تنجز بص فى ساعته.. انا متأخر والمفروض ان عندى اجتماع من نص ساعه
صابر : الطريق التانى فى تصليحات ومقفول يا باشا
ادهم بزعيق : خلاص انزل شوف فى ايه؟
صابر : ححاضر، فتح باب العربيه ونزل جرى دخل وسط الناس
ادهم فتح شباك العربيه وبص منه اللمه
واحد من الناس اللى واقفه: لا حول ولا قوة الا بالله والله الناس مبقاش عندها اى رحمه!
واحده ست كبيره فى السن : معقول اللى بيحصل ده استرها علينا وعلى ولادنا يارب
كان قاعد مستعجل وكل دقيقه يبص فى ساعته
وقال : كل ده تأخير يا صابر ولسه هينزل
صابر جاى بيجرى ووشه باين عليه الخضه
قال : الحق يا باشا فى مصيبه
ادهم : فى ايه خضتنى؟
#الوريث
#
من بكره ان شاء الله هنزل الجزء الأول من القصه الجديده
تفاعل بقى يا حلوين 😘 علشان البوست يوصل لكل الفانز اللى بيسألو القصه الجديده متنسوش الايك ولملصقات 

الفصل الأول

جارى كتابه الفصل ….

 15,336 اجمالى المشاهدات,  1,688 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3 / 5. عدد الأصوات: 8

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية صغيرة ارهقت رجولتي كاملة بقلم بسملة بدوي

Published

on

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
4
(12)

وقت القراءة المقدر: 5 دقيقة (دقائق)

كاملة بقلم بسملة بدوي

 

تم تغيير اسم الرواية من صغيرة ارهقت رجولتي الي صغيرة ارهقتني عشقا تابع الفصول التالية: الفصل الأول

انا صهيب المغربي اتجوز عيله 17سنه
صالح “الجد ” جواز مؤقت بس ي صهيب يبني لحد ما تتم عندنا السن القانوني إنما الوقتي اعمامها هياخدوا ورثها دول عالم طماعين وجشعه ومافيش في قلبهم رحمه وهي والله نسمه وهادئه ومش هتحس بيها خالص
صهيب بلامبلاه ……. ماشي روح انت وابعتلي الورق امضي عليه
عملت كده وعروستك جايه بالليل
صهيب بصدمه …..عملت اي
اخدت توقيعك وكتب الكتاب اتعمل
صهيب بغضب …… اييييه ازاي يعني
وطي صوتك متنساش انا مين يولد وقلنا هو زواج على ورق يبقي خلاص
صهيب بشر …… ماشي ماشي ومشا ركب عربيه وراح النايت كلاب
يعني انا كده اتجوزت ي ملك انا لسا صغيره على الجواز يملك وكمان انا خايفه يكون وحش ويضربني زيك عمو
ملك بحب ……. متخافيش يروحي انا معاكي متخافيش و جده صالح معاكي كمان يعني اطمني خالص وهو ارحم من اعمامك يا روز وجده قال هو جواز مؤقت بس لحد ما تتمي18سنه وتستلمي ورثك وكمان على ورق يعني مش هيلمسك مع اني اشك يكون قدامه الحوريه دي و قاطعتها روز بصراخ وكسوف…….اسكتي بقا الله يملك
ملك بضحك ……يخربيت ام جمالك والفراوله الي بتطلع فى حدودك دي يبت
روز بضحك……. هبله .
قاطعهم دخول ام روز ……. روز اجهزي يالا عشان هتروحي مع صالح بيه وقالت بدموع …..هتوحشيني اوي يبنتي
روز بدموع وهي بتشدد من احتضانها……. انا اكترر يماما بس هجيلك كل يوم
لا اوعي ليشوفوكي انا هبقي اجيلك انا خلي بالك من نفسك يحبيبه ماما
روز بدموع …حاضر يماما وانت كمان
ملك بمرح ……. احضنوني معاكو
قعدوا يضحكوا عليها
في مكان تاني
عماد بيه معايا خبر يساوي مليون جنيه ، صهيب بيه المغربي مش هتصدق اتجوزاتجوز امبارح
ايه امته ومين وبنت مين حد اعرفه ولا انطق يغبي
لا يبيه الي عرفته من الخدامه أنها سمعتهم امبارح بيتخانقوا وعرفت أنه اتجوز وجبتلك معلومات عنها اهي بس في حقي انا والرجاله
عماد طلع شيك ب 500الف واعطيهوله ……اهو حققك انت والرجاله
-ودي المعلومات يباشا
اخدها بسرعه وقال بصدمه ………. روز اتجوز روز
عند صهيب وقف العربيه عند ملهي ليلي ( نايت كلاب )
دخل واتوجهت كل الأنظار ليه وهو ابتسم بغرور وراح قعد على البار
الجرسون …… طلبك اهو ي صهيب بيه
شاور بايده وقعد يشرب في كاسه ، جت بنت عامله زي عروسه المولد بالميكب الي حطاه وفستان يفضح اكتر من يستر وقالت…….. مش معقول صهيب بيه المغربي هنا لا انا اكيد بحلم
بصلها بسخريه وكمل شرب الكاس
بصتله بغيظ من تجاهله ليها وقالت بدلع …….. مالك يباشا شكلك مهموم سيبلي نفسك وانا مكملتش الجمله ولاقته زقها واخد فونه ومفاتيح العربيه ومشا وقال ……. حافظ انا الفلم ده شوفي غيره ومشا
بصتله بغيظ……. بقا كده ماشي يبن المغربي انا حطيتك في دماغي اتفرج بس على الي هيحصل

عند ملك كانت واقفه بتعيط وبتقول …..هتوحشيني اوي يماما
الام بدموع ……. انا اكترر ي حبيبه ماما سامحيني مش عارفه احميكي منهم يروحي بس انا مطمنه عليكي مع صالح بيه
صالح بطيبه ….. روز حبيبتي انتي خايفه مني
روز ببراءه …… لا بس خايفه من الي اسمه جوزي سمعت بيقولوا أنه وحش هو ممكن يضربني زي عمو
الام بصتلها بحزن عليها قاطعها الجد ……لا يحبيبتي طول ما انت معاكي متخافيش يالا بقا نمشي
الام بدموع …..خلي بالك من نفسك ياروز وكلي كويس وانا هبقي اجيلك واه صحيح فين خطك طلعيه واكسريه
_حاضر
ومشت مع الجد
طول الطريق وقلبها بيدق جامد ووصلت القصر وقالت بانبهار …….واو انا هعيش هنا
الجد بضحك على تصرفاتها الطفوليه ……ايوه عجبك
_ايوه جدا جدا
الجد بضحك……..هيعجبك من جوه اكتر
_طب يالا بسرعه بسرعه يالا
دخلوا
الجد بضحك على شكلها …….ههههه اي عجبك
عجبني بس ده زي الي بشوفه في التلفزيون خالص الله انا فرحانه اني هعيش هنا اوي وبعدين
تعالي أما اوريكي جناحكم انتي وصهيب
بصله بخوف قال بحب وطيبه…….. متخافيش تعالي
طلعت كان كبير اوي ولونه بين الأسود والرمادي
بصتله وقالت في نفسها …….. ألوانه بتخوف كله اسود اسود
الجد ها عجبك
ايوه حلو
اسيبك بقا تجهزي هدومك وكمان شويه هبعتلك الخدامه بالاكل
حاضر
يحضرلك الخير يحبيبتي ومشا
جهزت هدومها و واخدت شاور ولبست بجامه سوده ستان تعكس لون بشرتها ناصعه البياض وسابت شعرها الأسود الطويل الي وصل لتحت خصرها وبعدين دخلت الخدامه بصتلها بزهول .
روز بخوف…….انتي بتبصيلي كده لي
الخدامه باحراج ……احم اسفه يهانم بس اصل بصراحه انتي جميله اوي اوي عينك دي
روز بخجل …… ايوه عيني وشكرا ليكي انتي اجمل وياريت بلاش هانم اسمي روز بس
الخدامه برفض…… ايه لا لا ده صهيب بيه يقطع عيشي لو سمعني بعدأذنك يهانم ومشت بسرعه
روز بخوف ……. يلهوي ده مركب لهم الرعب يلهوي اومال هيعمل فيا اي عااا يماما
وبعدين شافت الاكل وقالت بقرف …..اي ده عامل كده لي كان عباره عن خضار وأكل مسلوق eat vegan
عااا بياكلوه ازاي ده اعمل اي ايوه هنزل اشوف في حاجه تتاكل تحت ونزلت ودخلت المطبخ وكانت حاطه راسها في التلاجه وقالت بفرحه ……. نوتيلا
قاطعها صوت رجولي جذاب ……. انتي مين وبتعملي اي.
لفت وبصتله
صهيب بصدمه وانبهار من جمالها ووو….

 22,845 اجمالى المشاهدات,  2,618 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4 / 5. عدد الأصوات: 12

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية مقتحمة غيرت حياتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورهان ناصر

Published

on

Prev1 of 33
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.9
(9)

وقت القراءة المقدر: 4 دقيقة (دقائق)

كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم

 

الفصل الأول

تك تك تك تكككككك
( خبط جامد )
في أي يا إللي بتخبط أنت
تك تك تككككككككك
ما براحة يا عم هتكسر الباب الله
أتوجه وبيفتح الباب وهو عنيه مقفله من كتر النعس وبيفرك في عينيه جامد
لمح حاجه دخلت تجري علي جوه بسرعة البرق
هو لنفسه: هو أنا عنيا زغللت أوي كدة
مش شايف أي إللي دخل جوه ده
فضل واقف علي الباب يتلفت مش لاقي حد
هو: يا عجب هو انا اتجننت ولا اي امال مين اللي كان بيخبط علي الباب هيكسرو دة
الله يخرب بيتكم ( يفكره حد من أطفال جيرانه اللي ساكنين في العمارة)
هو بوعيد : ماشي يا ولاد المؤذية طيرتو النوم من عيني والله لاربيكم
قفل الباب بغضب واترمي علي الكنبه بتعب شديد
وغمض عنيه
_____:ده نام اعمل ايه بس ياربي سامحني ملقتش حد يساعدني والله عارفه إنه حرام اقعد في شقة مع واحد ونا معرفوش بس مضطرة
انا هخليني مستخبية هنا في الأوضة دي بس للصبح وهطلع من غير ما يحس بيا هو اصلا باين عليه ما اخدش باله إني دخلت
هي ببكاء: استغفر الله العظيم.
يارب سامحني
بس ده اهون من اللي كان هيحصلي
استرها معايا يا رب
قفلت باب الاوضة اللي دخلتها
وبصت عليه لقيته غفي علي الكنبه ونام اتنهدت
ودخلت قعدت في الأوضة العتمة ( لأنها مردتش تنور النور خافت يعرف إن في حد معاه في الشقة وكمان إنها بنت )
هي : أنا هخرج من شقتك مش هعمل حاجه ولا هسببلك مشاكل مع زوجتك ثم صمتت قليلا لتردف بعدها
طب هو مجوز أصلا
خبطت رأسها بيديها بخفة : وإنتي مالك المهم تفكري في حل للمصيبه إللي إنتي فيها منك لله يا مرات ابويا أشوف فيكي يوم
حسبي الله ونعم الوكيل فيك علي إللي عملتي فيا
حل الصباح
استيقظ متململا بضيق وهو يفرك عنقه بألم واضح .
يشعر كما لو أن أطرافه شلت وجسده تصلب وتكسر لا يقدر علي الحركه
ليمسك رأسه بتعب من كثرة الصداع الذي يفتك برأسه
ليتذكر ما حدث أمس
عندما كان نائما متوعدا لاولاؤك الاطفال المشاغبين ظننا منه أنهم سبب إزعاجه
نهض بكسل شديد متوجهاً لغرفته ليأخذ ملابسه ويستعد لأخذ حماماً منعش يعيد الحيوية والنشاط لجسده المتعب من كثرة الأعمال الشاقة في عمله فهو لا يرتاح الا ساعات قليلة جدا يحاول أن ينعم بها ببعض النوم ولاكن باتت ليلته أمس غير ماكان يتمني بسبب إزعاج أولئك الاولاد المتطفلين
دلف الي المرحاض بعدما أخذ ملابسه واستعد للذهاب الي عمله فهو يعمل رائدا له مكانته في الشرطة ويهابه الجميع
ماعدا أولئك الاولاد المتطفلين ابتسم علي ذكرهم محدثاً نفسه أنه سيعاقبهم وبشدة علي فعلتهم وازعاج راحته ليلا
بعد قليل
خرج من الحمام
ووقف أمام مرأته يعدل من تسريحة شعره ويضع برفانه الذي يعشقه
خرج من غرفته متوجهاً للغرفة الأخري ليأخذ بعض الأوراق المهمه التي يخفيها في غرفة مكركبه تمام ولا يضع بها إلا اشياء يظنها اي شخص يراها أنها قبو وليس غرفة من كثرة الاشياء الغير مرتبه فيها ومن كثرة الصناديق والأشياء الأخري
وقف علي باب الغرفة
فتح الباب ببطء شديد
وعندما دلف إلي الداخل
وجد فتاة تنام علي أرضية الغرفة قد صنعت لها من تلك الخردة مايشبة الفراش علي الارض تنام عليها بهدوء وبخمارها وذالك الشيء الاسود الذي تتكوم بداخله ( عباءة سمرة تشبه الاسدال أو اقرب الي ما يسمه جلباب )
عند دخوله استيقظت من غفوتها
تطلع إليه بصدمة يبادلها الآخر بنفس النظرة مردفا بصوت أجش
إنتي مين ودخلتي هنا إزاي؟!
هي برعب: أنا أنا .

 26,028 اجمالى المشاهدات,  2,355 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.9 / 5. عدد الأصوات: 9

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 33
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading
قصص الإثارة5 دقائق ago

أرهقتي رجولتي بقلم شيماء محمد

مقالات دعائية - Promotion articles31 دقيقة ago

افضل 7 قصص على موقع سڨن ستورى – Seven Story خلال شهر نوفمبر 2021

قصة شخصية مؤثرة37 دقيقة ago

مواقف وقصص عن عدل عمر بن الخطاب

قصص الإثارةساعة واحدة ago

رواية أحببتُ أبنة الخادمة بقلم ندى الصاوي

قصص الإثارةساعتين ago

خادمتي اللذيذة (ميمونة كاليسي)

قصص الإثارة4 ساعات ago

قصه الأم التي قتلت ابنها

قصص حدثت بالفعل5 ساعات ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

اجتماعيات5 ساعات ago

قصة حب مارى وجيك

قصص حدثت بالفعل6 ساعات ago

ياريتني كنت طلعت مغني أو لاعب كرة قدم مشهور – قصه حقيقية

نوفيلا6 ساعات ago

نوفيلا الحوت كاملة بقلم زينب محمد

قصص متنوعة8 ساعات ago

رواية العاهرة بقسوة الزمن كاملة

روايات مصرية8 ساعات ago

رواية الوريث كاملة بقلم كوكى سامح

قصص رعب9 ساعات ago

رواية نسل الشيطان ( النسل الملعون )

PDF كتب و روايات عربية بصيغه10 ساعات ago

قصة رواية ترنيمة عيد الميلاد بقلم تشارلز ديكينز بصيغة PDF

زد معلوماتك13 ساعة ago

هبة سليم … ملكة الجاسوسية المتوجة..!!

قصص الإثارة4 أسابيع ago

رواية رغبه متوحشه (كامله)

قصص الإثارة3 أسابيع ago

رواية بنت بمدرسة عيال اغنياء بقلم ماري جو

قصص حدثت بالفعل5 ساعات ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

قصص متنوعة17 ساعة ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص الإثارةيومين ago

رواية بنت فى ورطه بقلم كوكى سامح

ادب نسائي4 أسابيع ago

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

ادب نسائي4 أسابيع ago

رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

قصص متنوعةأسبوعين ago

عايشة عند اخويا ومراتو بلقمتى ويارتني بلاقي اللقمه

ادب نسائي4 أسابيع ago

تكملة رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

روايات مصرية4 أسابيع ago

قصة حماتي كامله للكاتبه ايمي رجب

روايات مصرية3 أسابيع ago

رواية كبرياء عاشقة بقلم هدير نور(كاملة)

قصص الإثارةأسبوعين ago

حكايتي مع ابو زوجى السافل وما فعلت به

قصص الإثارةأسبوعين ago

قصة حماتي وزوجتي الحامل +18 للكبار فقط

روايات مصرية4 أسابيع ago

قصة انا وحمايا بقلم كوكي سامح

روايات مصريةيومين ago

رواية براءتي الجزء الحادى عشر بقلم كوكي سامح #11

Facebook

Trending-ترندينغ