Connect with us

روايات مصرية

رواية قادر الجزء الثاني عشر (الأخير) بقلم حنان حسن

Published

on

3.3
(4)

وقت القراءة المقدر: 15 دقيقة (دقائق)

رواية قادر الجزء الثاني عشر (الأخير)
للكاتبة/حنان حسن

بعدما عرفت سر سيدة وشبيهة سيدة
وهي شهد ابنة سيدة

طلبت من السواق ان يعود بي للمنزل

وبمجرد ان وصلت السيارة امام باب المنزل

سمعت صراخا ياتي من ناحية البيت
ولقيت احدي الخادمات تخرج من المنزل
مهرولة
واتت باتجاهي وهي تصرخ وتقول…
دبحوها يا عنتر بيه
دبحوها
استمعت لكلماتها التي اصابنتي بالفزع

وسالتها
قلت…هي مين دي الي دبحوها؟

قالت…الست الكبيرة زوجة ابوك
لقيناها مدبوحة
في الحمام
قلت…انتي بتقولي ايه ؟

امتي حصل الكلام ده ؟

قالت احنا لسة مكتشفينها حالا
اتصلت بالاسعاف

ودخلت مع الخادمة والسواق
لنري ما حدث
لزوجة ابي
ولما دخلت للحمام الخاص بالدور الارضي

رايت زوجة ابي مذبوحة من رقبتها
وترقد في ارض الحمام جثة هامدة

وسالت السواق

قلت..استشعر نبضها وشوفها كده
يا اسطي محمود؟

لسه بتتنفس ؟

رد اسطي محمود
قائلا
انا مش سامع لها اي نبض خالص

وسالتهم

قلت…وفين بناتها؟

و كانوا فين وامهم بتتقتل؟

ردت اختي سميرة وهي منهارة من البكاء
قالت
ماما كانت قاعدة جنب هند عشان تعبانة

وبتبات معاها

واحنا كنا مفكرين انها كانت في غرفة هند..

لكن لقيت هند بتتصل بيا وبتسالني عليها

فا قولت احتمال تكون في الحمام

ولما روحت اخبط علي باب الحمام

لقيتة مفتوح

وامي واقعة علي الارض مذبوحة

استمعت لسميرة

وقبل ان ارد عليها

وجدت رجال الاسعاف ياتون ويطلبون الافساح لهم للدخول

وبعدما قاموا بالكشف علي زوجة ابي
وجدتهم يقولوا باسف ..البقاء لله

وبمجرد ان قال رجل الاسعاف
تلك الجملة
الا واخذن اخواتي البنات في الصراخ

وخرجت من وسطهن
لاتصل برجال
الشرطة
وبحثت عن امل في وسط الحضور

ولكنني لم اجدها
وسالت الخادمة

قلت..فين امل زوجتتي؟

ردت الخادمة
قائلة

قبل ما حضرتك تخرج الست امل وقعت علي رجلها..
ولما الالم زاد عليها
راحت المستشفي تجبس رجلها
وسالتهم
قلت..حد راح معاها للمستشفي

ردت الخادمة
قائلة

هي مرضيتش حد يروح معاها
قلت…طيب شكرا انا هتصل بيها
واردت ان ادعي بانني مازلت ضرير

فسالت عن ملك كي تتصل بالبوليس

فقالت الخادمة ..
ان ملك عندها صدمة من ساعة ما شافت الي حصل

قلت…صدمة من ايه؟

قالت…اصلها كانت جاية من برة

وشافت القتيلة ومن ساعتها وهي مفزوعة

وقمت انا بالاتصال بالبوليس…دون ان ياخذ احد باله
وبعد شوية اتي رجال الشرطة
واخذوا يحققون مع كل من بالمنزل

وخشيت ان يسالني عن امل زوجتي
التي كانت قد تاخرت

ولكنني وجدتها تفتح الباب وتدخل وهي تتكيئ علي عكاز
ووقفت وهي
تتفاجاء
بوجود رجال الشرطة
بالمنزل..
واخذت تبحث عني بعينيها
وبمجرد ان شاهدتني
اتت لتسالني
قائلة
ايه يا حبيبي
البوليس بيعمل ايه في بيتنا؟

قلت..زوجة ابويا الله يرحمها

اتسعت عيني امل من الدهشة
وعادت لتسالني
مرة اخري
ازاي الكلام ده
ماتت امتي؟ منا لسة خارجة
وكنت سيباها زي الفل..

لا كانت تعبانه
ولا بتشتكي من حاجة

قلت…للاسف زوجة ابي اتقتلت

زاد اندهاش امل اكثر

وسالتني؟

اتقلت ازاي؟ ومين الي قتلها؟

وقبل ان اجيب علي
سؤالها
لقيت الضابط بيقترب من امل
وبيسالها
قال…حمد الله علي سلامتك
يا مدام امل
ردت امل
قائلة
الله يسلمك

قال..هو حضرتك كنتي برة ولا ايه؟

ردت امل بهدوء
قائلة…ايوه انا لسة جاية من المستشفي

رد الضابط
متسائلا
ممكن اعرف حضرتك كنتي في المستشفي ليه
؟
ردت امل وهي تشير الي قدميها
وهي تقول..
وقعت علي رجلي
وروحت المستشفي عشان اكشف عليها..
واجبسها
وسالها.. الضابط
قال ..روحتي لوحدك وانتي رجلك مكسورة؟

ردت امل قائلة..ايوه

رد الضابط وهو ينظر لامل بريبة وشك

قال..طيب وليه
منتظرتيش زوج حضرتك يروح معاكي
ايه الجبس الي عندهم هيخلص؟

اضطربت امل من اسلوب الضابط وردت
قائلة…
انا اصلي لما وقعت مكنتش قلقانة
علي رجلي فقط

رد الضابط
متسائلا

امال كنتي رايحة المستشفي عشان ايه تاني؟

ردت امل قائلة

اصلي انا حامل
وخوفت الوقعة تكون اثرت علي الحمل
فا قلت اروح المستشفي اطمن

رد الضابط مهنئا

قال…مبرررروك
لا كده انا فهمت
وانتي عندك حق
كان لازم فعلا تروحي المستشفي وتطمني

واستاذن الضابط وتركنا ليكمل عملة

وسالتها
قلت..هو انتي بجد اكتشفتي انك حامل؟

ردت امل قائلة
ايوة يا حبيبي

ايه مش مبسوط ليه؟

رديت عليها بغيظ وانا
اقول…
يعني بالله عليكي
عايزاني اضحك واحتفل بالحمل
واحنا في الظروف دي؟

ردت هند اختي التي كانت تسترق السمع
قائلة…
معقولة الي سمعتة ده يا امل؟
انتي فعلا حامل؟

ردت امل
قائلة
ايوه حامل
في شهرين
نظرت لها هند اختي

Advertisement

وخبطت علي بطن امل وهي تقول ساخرة …
مبروك
وتركتنا هند ومشت..
بعدما نظرت لامل نظرة حقد
تجاهلت انا الامر
واخذت اتابع الضابط حتي انتهي
من تحقيقاتة مع الجميع

وامر بايداع الجثة في المشرحة
ورفع البصمات
وبعد ان انهي الضابط عملة وغادر هوومن معه

جلست مع اخواتي البنات

واخذت اطيب خاطرهن واعزيهن في امهن..

ولاحظت…
بان اخواتي لا يتقبلون كلمة عزاء واحدة
من امل زوجتي…

بل ولا يتقبلون منها اي كلام من الاساس

ولما صعدنا انا وامل لغرفتنا
وسالت امل عن سبب معاملة اخواتي البنات لها

بررت ذلك
بانهن يغيرن منها
وخصوصا عندما عرفن بامر حملها
ودخلت لغرفتي لانام
ولكن قبل ان انام اتصلت بملك
لاطمئن عليها
ولكن امها قالت لي بانها اخذت حباية مهدئة
ونامت
فسالتني
امل بغيظ
قالت..ممكن اعرف بتتصل بالبت دي ليه
دلوقتي ؟
هو انا مش واقفة جنبك ؟

قلت مش فاهم
قالت…يعني لو عايز اي حاجة هعملهالك انا

قلت…ومين قال اني محتاجها عشان تعملي حاجة…

ردت امل
متسائلة
قالت..امال بتتصل بيها ليه؟

قلت..البنت اعصابها تعبانه من ساعة ما شافت
القتيلة

وعندها انهيار عصبي

فا محصلش حاجة يعني لما اطمن عليها
من باب الانسانية مش اكتر

ردت امل مغيرة للحديث
قالت…
مقولتليش يعني لغاية دلوقتي
رايك في موضوع الحمل؟

رديت بغير اهتمام

قلت..كويس

ردت امل بعصبية

هو ايه الي كويس؟
مالك مش حساك فرحانة ليه؟
قلت…
امل من فضلك اديكي شايفة الظروف
الي احنا فيها
ومينفعش نفكر في الفرح دلوقتي خالص

تركتني امل وخرجت من الغرفة
واغلقت الباب بعصبية…

وذهبت لتنام

وفي الصباح
استيقظت علي ضحكات اخواتي البنات
فقلت في نفسي
يبقي اكيد زوجة ابويا لم تمت
وانا كنت احلم البارحة..
فا خرجت من غرفتي
سريعا لاتاكد بانني كنت احلم…

ولكنني تفاجات
باخواتي البنات يرتدن اللون الاسود …
وعرفت باني لم اكن احلم

ولكن لماذا كانوا يضحكون؟

ونظرت لهن مليا
ووجدت امل في وسطهن

وكانت تاكل وتشرب معهن

ولقيت اختي هند
بتقولي
تعالي يا عنتر يا اخويا
احنا صالحنا امل
زوجتك وبنحتفل بالحمل كلنا مع بعض

قلت احتفال ايه يا هند

وامك لسه مدفنتش ؟

انتي نسيتي ان امك لسة ميتة امبارح؟

ردت سميرة
قائلة
يا عنتر بقي كبر دماغك

الحي ابقي من الميت

وماما لو كانت عايشة

كانت هتحتفل معانا بابنك الي جاي

وقفت غاضبا
دون ان انطق بكلمة وتركتهن
لادخل غرفتي
واخذت اتلمس الطريق لاوهمهن بعمايا

ولكن قبل ان ادخل غرفتي

سمعت اخواتي بيصرخن وبينادوا عليا
فعدت لهن وانا اسال

قلت …
في ايه؟
ردت هند
قائلة…امل اغمي عليها فجاءة
ومش عارفة حصلها ايه؟

قلت…طيب هاتوا اي حاجة فوقوها بسرعة

ردت هند
قائلة
زوجتك حامل ولازم ناخدها نكشف عليها
لا يكون غلط علي الي في بطنها

قلت..يعني تقصدوا نروح بيها للدكتور

ردت هند
قائلة
ايوه طبعا
روح يلا البس هدومك عشان تيجي معانا

وبالفعل ارتديت ملابسي

وذهبنا جميعا للمستشفي

وطلبت هند من الطبيب
ان يكشف بالسونار علي بطن امل
ويفحصها جيدا

وجلسنا جميعا بالخارج ننتظر
كشف الطبيب
وبعدما انتهي الطبيب من الفحص
لقيتة خارج
بيسالني
قال..مين الي قال ان المدام حامل؟

قلت…المدام كشفت ولقت نفسها حامل

رد الطبيب
قائلا
ده مستحيل طبعا

وسالتة
قلت..ليه مستحيل انها تحمل يعني؟

رد الطبيب
قائلا
لان المدام مستآصلة الرحم

قلت…انت بتقول ايه يا دكتور؟
قال..بقول لحضرتك ان زوجتك معندهاش رحم عشان تحمل…

وبعد ان تركني الطبيب ومشي

نظرت لهند
متسائلا
قلت…يعني كانت بتكدب عليا؟

امسكت هند اختي بيدي بقوة
وهي تقول
انا واخواتك شربنا امل عصير
وحطينا لها فيه مخدر عشان نجيبك انت وامل
هنا
وتسمع الكلام ده من الدكتور
وتعرف انها بتكدب عليك

وانها مش حامل
ولا عمرها هتكون حامل

قلت..امال ازاي كانت حامل في احمد؟

ردت هند
قائلة
ومين قالك ان احمد كان ابنك؟

قلت…انتي بتقولي ايه؟

مش معني انها معندهاش رحم دلوقتي
ان ده معناه ان احمد مكنش ابني
ممكن تكون شالت الرحم بعدما انجبت احمد

ردت هند
قائلة..
بقولك احمد مكنش ابنك يا عنتر صدقني

رديت عليها بعصبية

قلت…انتي بتتكلمي بثقة كده ليه؟
ردت هند
قائلة
عشان احمد كان ابني( انا)

استمعت
لتلك الجملة
ولكنني لم استوعبها

قلت..نعم؟؟؟

قالت…زي ما بقولك كده

انا كنت تعبانة وامي كانت قاعدة جنبي بسبب اني فقدت احمد ابني

انا هحكيلك الي حصل

وبدات هند تسرد الحقيقة

قالت..ابوك قبل ما يطرد امل
ارسل لها رجالتة يضربوها في بطنها
عشان يسقطوها
وفعلا سقطت
لكن الضرب الي اخدتة
احدث ضرر في الرحم

واضطر الاطباء يستاصلوا لها الرحم
وبعد العملية كانت امل مليانة غل وحقد
وعايزة تنتقم منك انت وابوك ..
فا اخذتها امي
وطلبت منها تصبر
لما ابوك يموت
وساعتها هتبقي انت لوحدك
وكنا عارفين طبعا اد اية انت كنت بتحب امل
وكمان انت كنت فاهم ان امل حامل
واقترحت امي انها تاخد احمد ابني
الي سنة كان مقارب لسن ابنك الي مات
في بطن امل
وتدعي امل ان احمد ابنك انت
وطبعا احمد كان هيورث كل التركة
وبكده تكون امي
عوضتني انا واخواتي البنات
الميراث الي ابوك حرمنا منه
نظرت لها وانا غير مصدق لما اسمعة

قلت…يعني امل كانت بتكدب عليا
كل ده ؟

وكانت متفقة معاكم انها تخدعني

ردت هند باسف

قالت…ايوه هي دي الحقيقة للاسف
والحقيقة التانية الي انت متعرفهاش
ان امل هي الي قتلت امنا
قلت…
هتقتلها ازاي وهي رجلها مكسورة
ردت هند
قائلة
لو مش مصدقني..احنا لسة في المستشفي

اعمل اشاعة علي
رجلها
ولو رجلها مكسورة فعلا يبقي انا بكدب وبفتري عليها
ذهبت للطبيب
وطلبت منه ان يقوم بعمل اشعة علي قدم امل المكسورة

ولكن الطبيب نظر الي متسائلا؟
هي فين المريضة الي هتعمل الاشاعة

قلت مهي عندك جوة يا دكتور

رد الطبيب
قائلا

المدام الي كانت في قسم امراض النساء
بعد ما كشفنا عليها تركتنا ومشيت
من ساعتها
قمت سريعا بالاتصال بامل
ولكنها اغلقت الموبيل

وبعد شوية…

لقيت امل بتتصل بيا
وهي تقول…
حبيبي انت اتاخرت عليا اوي
قلت…انتي فين يا امل ؟

قالت…انا في البيت يا حبيبي
ومستنياك
تعجبت من تصرف امل

وكيف تتركنا بالمستشفي وتعود
علي المنزل وحدها

وبعدين تتصل بيا

ولكنني قلت
ربما كانت لا تستطيع مواجهتي..
بعدما عرفت سرها

المهم اخذت اخواتي البنات
وعدت للمنزل

وبمجرد ان دخلت للمنزل

شممت رائحة غاز
تملا المكان
ولقيت امل تجلس مبتسمه وبجوارها ملك
واثنين من اخواتي البنات وكانت تقيد ايدهن وارجلهن

وسالتها بذهول
انتي فين يا امل
قالت انا هنا
قلت…ولية مشيتي من المستشفي من غير ما تقولي؟
قالت..انا جيت اقتل اخواتك قبل ما يقتلوني
وفي تلك اللحظة

صرخت فيها
قائلا

انتي عايزة تقتليهم زي ما قتلتي مراة ابويا؟

ردت امل
قائلة
يا غبي…
زوجة ابوك الي انت حزين عليها اوي دي
هي الي قتلت سعد ابنك

..يعني مفروض تشكرني

اني اخدتلك حق ابنك منها
ردت هند
متسائلة
قالت..واحمد
الي انتي قتلتية؟
مش مفروض بقي اقتلك انا كمان
زي ما قتلتي ابني؟

ردت امل
قائلة
انتوا قتلتوا سعد ابن زوجي
وانا قتلت ابنك
عادي ايه المشكلة؟

وسالتها هند
بغيظ
قالت..وبتقوليها كده بسهولة يا مجرمة؟

وبتعترفي انك قتلتي ضنايا؟

وحاولت هند ان تهجم علي امل
وفي تلك اللحظة

قمت انا بالاتصال بالضابط وتركت الخط مفتوحا

وكنت اعتقد بان هند ستستطيع ان تتغلب علي امل..
ولكن امل دافعت عن نفسها وغرزت سكينا بصدر هند اختي
وقتلتها في الحال

وبدات امل تهدد الجميع
قالت…
اقعدوا كلكم جنب بعض عشان الي مش هيقعد هقتلة زي ما قتلت السفلة دي
وقلت لها …
امل هو ايه الي بيحصل انا مش شايف حاجة
ولا فاهم حاجة

ردت امل
قائلة
في اني فاتحة الغاز
الي في البيت كله …وهكتفكم كلكم جنب بعض
زي البهايم
عشان تموتوا واخلص منكم

وساعتها انا الي هورثك يا عنتر
عشان انت هتموت و انا مراتك وعلي زمتك

قلت ..اقفلي الغاز
يا امل
انا فعلا بدات اتخنق

واخذت اسعل بشدة

فا تعصبت امل من صوتي

واخذت تطلب مني ان اصمت
ولكنني اخذت اسعل
بصوت اعلي
فا اقتربت مني امل لتضع السكينة في صدري
وتنهي حياتي
لاصمت للابد ….
معتمده علي انني ضرير
ولا اراي ما تنوي عليه…

وبمجرد ان اقتربت مني امسكت بيدها
وضربتها علي راسها
فا وقعت مغشيا عليها

وذهبت سريعا للمطبخ

وبللت فوطة ووضعتها علي فمي
واغلقت منافذ الغاز…
ولكن
اثناء عودتي للمكان الذي تقع فيه امل
وتجلسن به البنات
تفاجات
بان امل تقف امامي وهي ترفع في وجهي سكينا حاميا
وهي ناوية علي ذبحي

ووقفت مغمض العينان
وانا انتظر نهايتي علي يدها …
الا انني سمعت طلقا ناريا

وعندما فتحت عيني
وجدت امل
تقع ارضا قتيلة
بينما يظهر في الخلف حضرة الضابط

قلت…الحمد لله
انك جيت في وقتك يا حضرة الضابط

رد الضابط قائلا

ومين قالك اننا غادرنا البيت لحظة
قلت يعني ايه
قال…يعني احنا من ساعة ما زوجة ابوك اتقتلت

واحنا مراقبين البيت وصورنا وسجلنا كل كلمة اتقالت هنا

وامر الضابط بنقل جثة امل وهند
كما قبض علي اخواتي البنات
بتهمة اشتراكهن في قتل سعد ابني
مع زوجة ابي
وسالت الضابط

قلت…هو انتوا كنتوا عارفين ان امل هي الي قتلت احمد ؟
قال…ايوه
احنا سجلنا لامل زوجتك مكالمة مع وكيل اعمالك
الي قبضنا عليه هو كمان

وعرفنا من خلال المكالمة ان امل هي الي وقعت احمد من البلكونة

و كانت لابسة نفس لبس الدادة

عشان الي يشوفها من تحت يقول انها هي الدادة

وللاسف بعدما قامت برمي الولد من فوق
دخلت جلست معك في الغرفة
عشان تثبت انها كانت قاعدة معاك
وقت ارتكاب الحادث

وبعد ان عرفت الحقيقة
كلها
وعرفت ان ربنا هو الي اقتص ليا
من زوجة ابويا

وذاقت من نفس الكاس

لما احمد ابن بنتها
اتقتل
زي ما قتلت سعد
ابني انا وسيدة

اما انا فقد شعرت اخيرا بالارتياح
اولا …..لان الي قتل اخذ جزاءة
وثانيا دلوقتي هقدر اتعامل علي اني مبصر
(بشوف )

وهرجع اعيش لحياتي بطبيعتها تاني

وطبعا بالنسبة لحياتي وطبيعتها

انا نويت اني اتجوز ملك

لاني بصراحة حاسس اني بحبها
من ساعة ما شوفتها علي طبيعتها
وتحديدا لما كانت فكراني اعمي…
وكانت بتحميني وبتساعدني
من غير ما تكون عايزة مني حاجة

انا خلاص نويت اعيش حياة تانية خالص
غير حياة ابويا

الي كان واخد لقب

قادر وفاجر

لان النهاردة بس…

عرفت ان الدنيا مش
دايمة

والانسان الي بياكل اموال اليتامي
والميراث …وبيستحل حقوق الاخرين…

هو ده الي بيتسمي قادر وفاجر

وده ان اتمتع في الدنيا يومين
فا عقابة في الدنيا
وفي الاخرة عظيم

وانا مش عايز اكون
لا (قادر ولا فاجر)

عشان كده انا قررت
اني ارجع لاخواتي البنات حقهن في الميراث
بمجرد ما يخرجن
عشان ربنا يباركلي في اموالي
وحياتي وولادي في المستقبل باذن الله
ومن
النهاردة انا هاخد لقب احلي بكتير وهو
(راضي)

لاني هبقي راضي ان شاء الله.

كدة القصة خلصت
اتمني تكون عجبتكم

لو عجبتك القصة..ضع تعليقا يشجعني علي سرد المزيد من القصص

واخيرا
بحبكم جميعا في الله

والي لقاء في روايات اخري قادمة باذن الله

مع تحياتي
الكاتبة
حنان حسن

لمتابعه الرواية من البدايه تفضلوا الرابط 

https://reel-story.com/qader/

 3,294 اجمالى المشاهدات,  3 اليوم

Advertisement

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.3 / 5. عدد الأصوات: 4

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

No tags for this post.
2 تعليقان

2 Comments

  1. ياريت تشكرونا على المجهود فى نقل وكتابه الروايه لحضراتكم

    Reel-Story Note

  2. Pingback: رواية قادر الجزء الحادى عشر بقلم حنان حسن - رييل ستورى

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 128 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

روايات مصرية

رواية السم فى العسل بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 16
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.8
(23)

وقت القراءة المقدر: 9 دقيقة (دقائق)

السم العسل

الجزء الأول

اله كوكى سامح

__ من يوم ما حمايا كتب وصيته وقال فيها ان اللى هتخلف بنت هى اللى هتاخد نص ثروته

وحياتنا اتقلبت ١٨٠ درجه للأسوء

انا سهر ٢٥ سنه على قدر كبير من الجمال.. متجوزه من ” احمد الدمنهورى” ولقبه الباشا

وعايشه فيلا حمايا ( الدمنهورى بيه) اكبر تجار العاب فى وجميع البلاد العربيه

عندى سلفتين ” روقيه” ٣٥ سنه وعندها (مروان ٣ سنوات) وزوجة الأخ الاكبر ( عمار)

اما ” معتزه” ٣٢ سنه وعندها ( ياسين سنتين)

وزوجة الأخ الوسطانى ( كريم)

طبعا انا قولت سلفتين لان السلفه التالته متنفعش تبقى سلفتى لانها اختى التؤام (منار) ومتزوجه من الأخ الوسطانى تؤام كريم واسمه ( كارم) ومعاها “باسم” عنده شهوور

اما انا بقى مرات الباشا اللى الكل بيعملوا الف حساب واراد ربنا بعد ما حمايا كتب وصيته

انى احمل ولما شوفت السونار عرفت انها بنوته

ونويت اسميها ( فريحه)

عانيت من الحمل شهور.. وجه اليوم اللى اتولدت فيه فريحة وكانت فرحه البيت كله

بس رغم الفرحه اللى عشتها اما اتولدت فريحه على وش الدنيا.. عرفت اسوء خبر

بعد ٣ سنوات عرفت انها مريضه سكر

الخبر ده وجع وكسرنى وكنت بسأل نفسى.. ازاى طفله تعانى من السكر سن زى ده

دى لسه حتى متعرفش ربها.. كنت ببكى طول الليل واسأل نفسى لما تكبر ويبقى عندها ٦ سنين وتروح المدرسه هتعمل اي وهتتعامل ازاى مع الأطفال اللى من سنها؟!

المفروض ان هيكون ليها نظام اكل معين دى مريضه سكرى.. وده خلانى غصب عنى ما انا مش ملاك.. انا بنى ادمه من لحم ود”م

خلانى ازعل من ربنا وابطل صلاه وكنت بسألوا وبقولوا.. انت ليه تستخسر فيا فرحتى

ليه بنتى يكون عندها السكر وولاد العيله كلهم صحتهم كويسة.. اعترضت ع امر ربنا

وكان غلط كبير منى.. بس انا قولت انى بنى ادمه مش ملاك…

وفى يوم كنت بلاعب فريحه الجنينه لقيت احمد داخل عليا وكان باين عليه انه مخنوق ومضايق.. شال البنت ع ايده وكان بيلاعبها

قربت منه وسألته : مالك.. شكلك كده مضايق من حاجه رد عليه رد غريب ومسك حنجرته وهنا عرفت انه مخنوق جدا

احمد : تعبان ومش طايق نفسى

سهر قربت منه وحضنته : اي اللى مضايقك

احمد : بعدين

سهر : من امتى وانت بتخبي ع مراتك يبتك

احمد بابتسامه كلها حزن وبصوت خافت : حاسس ان حاجه بتحصل من ورايا بس مش عارف هى اي؟

سهر ب استغراب : حاجه اي؟ هو حد فى الشغل مضايقك

احمد بتنهيده واداها البنت وخدتها من ايده

ياريت.

سهر : ياريت.. قصدك اي بياريت دى!؟

احمد : اخواتى.. انا حاسس ان محدش فيهم طايقنى وخصوصا بعد ما ربنا كرمنا ب فريحه

سهر خدت البنت حضنها وحضنتها بخوف : مالها فريحه.. واي دخل بنتى ما بينكم

احمد : انتى ناسيه وصيه بابا اللى كتبها وقال فيها ان البنت اللى هتتولد ليها نص الثروه

سهر حضنت البنت بخوف اكتر : وده معناه اي

احمد بغضب : معناه ان بنتنا عليها العين ي سهر

سهر بذهول : انت تقصد أن اخواتك قاصدين يأذوا بنتى.. وابتدى صوتها يعلى

(قرب منها وحط ايده على بوقها.. وطى صوتك حد يسمعنا)

سهر : معقول اخواتك يأذوا بنتى

احمد بانفعال : لا طبعا.. بس بقول الموضوع ده عامل بينى وما بينهم حساسية جامده

بيتعاملوا معايا بطريقه غريبه

سهر بانفعال : واحنا مش عاوزين حاجة تغور الفلوس.. وعيطت.. مش كفايه أن بنتى مريضه سكرى ومش هتعيش زى باقى الأطفال ( وانهارت)

احمد خدهم حضنه : انا لازم اقول لبابا يلغى الوصيه دي خالص وبعد عمر طويل كل واحد فينا ياخد حقه بشرع ربنا

سهر بصتلوا بنظره حزن : ياريت

_ بعدها بكام يوم سمعت احمد بيكلم حمايا الموضوع.. وكنت واقفه انا وداده ( تحيه)

حمايا دخل المكتب ونادى على تحيه وطلب منها تعمل قهووه

الدمنهورى قعد على الكرسى وولع سيجار

.. ي أحمد عاوزنى اي!

ولما سمعته بيتكلم معاه ولسة بقرب من الباب علشان اسمع بيقولوا اي لقيت اختى التؤام

منار نازله ومعاها روقيه ولما شافونى قربوا منى

روقيه : واقفه كده ليه ي سهر!؟

سهر بارتباك : واقفه عادى

( تحيه خارجه من المطبخ ومعاها القهوه)

منار : القهوة دى لمين ي تحيه

تحيه بصت لسهر وقالت : القهوه لسى الدمنهورى بيه وسى الباشا

روقيه : اه.. متقولى ان الباشا جوه مع حمايا

وفى نفسها ( عقربه.. تلاقيه بيتفق مع حمايا وبيطلب وصايا ع بنته ويلهف نص الثروه فى كرشه)

سهر بارتباك : واحد مع باباه انا مالى وسابتهم وخدت فريحه وطلعت اوضتها

روقيه لمنار : الصراحه مش دى اختك وتؤامك

إنما غيرك خالص.. متزعليش منى.. انتى ع سجيتك وطبيعيه إنما هى عايشة الدور اكمنها واخده الباشا.. كبير العيله

منار بغضب : دى اختى ع فكره وياريت تتكلمى عنها بأسلوب احسن من كده

روقيه قربت منها بوشوشه : ي بنتى انتى عبيطه المفروض ان كلنا فى مركب واحده.. بنت اختك هتاخد نص الثروه بالظلم

منار : وهى مالها العيب من حمايا يعنى مش منها ولا من جوزها واستأذنت وخرجت الجنينه

روقيه بسخريه : وهى مالها العيب من حماها

كتك وكسه بكره تعرفى قيمه كلامى لما نبقى كلنا ع الحديده

وهنا خرج احمد من المكتب ووشه احمر جدا

وباين عليه انه مضايق لدرجه ان مشافش روقيه قدامه وكان بيبرطم بالكلام ( انا هاخد مراتى وبنتى وهسيب البيت خالص)

روقيه بعدت لما شافت الدمنهورى خارج من المكتب وعفاريت الدنيا بتتنطت فى وشه

روقيه فى نفسها ( ي ترى فى اي) انا لازم احكى ل عمار كل اللى حصل ومسكت الفون وكلمته

وقالت إن احمد متخانق مع باباه

__ عدت ٣ سنوات والحال كما هو عليه لا الدمنهورى غير وصيته ولا احمد ساب البيت بس اللى اتغير ان فريحه كبرت وبقى عندها ٦ سنين

كانت زى ال فى تمامه.. كانت روح الدمنهورى

اللى بيتنفسها..

__فى الجنينه فريحه قاعده بتلعب مع ولاد عمها

وسهر فى ايدها نسكافيه وبتتمشى فى الجنينه

لمحت بنت واقفه عند السور بتشاور لها وشكلها يدى ١٨ سنه.. قربت منها

البنت بوشوشه : انا بشوف الودع ي هانم ممكن اشوفلك

سهر : لا لا مش بحب الحاجات دى

البنت : ابوس ايدك ي هانم.. جربى

سهر فى نفسها ( هى اكيد محتاجه فلوس)

طيب انا هشوف

وفتحت الباب ودخلت البنت

البنت مدت ايدها : ووشوشى الودع ي هانم

سهر طلعت ١٠٠ جنيه واديتهلها

البنت مسكت ايدها وبصت فيها قبل ما تمسك الودع وبصت فى كفها وقالت : نهار اسود

ده انتى هتشوفى ايام سوده

سهر قلبها اتقبض : انتى بتقولى اي.. اعوذب بالله ي شيخه عليكى

البنت بصت لها بحزن : اللى جاى كتير عليكم

سهر حطت ايدها ع ودنها : أمشى انا مش هسمع حاجه

البنت : انا ماشيه وهرجعلك بعد شهر ي هانم

سهر حطت ايدها ع دماغها : لا لا اكيد كذابه

اعوذب بالله

البنت مشيت وسهر نسيت كلامها وقالت انه كله كذب رغم أنها ات بيه

وبعد شهر الفيلا كانت جاهزه للاحتفال بعيد ميلاد باسم ابن منار تؤام سهر وسلفتها فى نفس الوقت… باسم تم ال ٧ سنوات

الحفله كبيره وبعد ما طفوا الشمع وكانت الساعه ٩ مساءا.. فريحه اختفت.. سهر خرجت تدور عليها

ملقتهاش وحصل قلق فى الفيلا لمجرد ان فريحه مش موجوده.. سهر فى نفسها ( انا عارفه هى فين اكيد عند البسين) جريت ع البسين من غير ما حد يحس بيها وشافت فريحه قاعده

قربت منها : كده ي فريحه تقلقينى عليكى

جدو والبيت كله مقلوب عليكى

فريحه مش بترد.. قربت منها لقيتها جثه هامده

سهر ابتدت تصرخ ومحدش سامعها.. مسكت الفون واتصلت باحمد وقالت انها عند البسين

فى ثوانى الكل كان عندها واكتشفوا ان فريحه ماتتتتتتت💔

فى دقايق كان الجد اتصل بالدكتور وقال إن البنت اتوفت بغيبوبة سكر فالحال

خرجت الطفله فريحه جثه هامده من الفيلا محموله فى تابوت

وبعد الدفن سهر دخلت فى حاله نفسيه

ونامت نوم عميق وصحيت ١٢ بالليل قامت مفزوعه

وبتصرخ.. بنتى.. بنتى.. فريحه

الداده قاعده تحت رجليها ولما سمعتها بتصرخ ومفزوعه قامت من مكانها : عاوزه حاجة ي ستى سهر

سهر بصراخ : عاوزه بنتى ي داده.. فريحه راحت فى غمضه عين

الداده بصت ويمين وقامت قفلت الباب

وجريت ع سرير سهر وقربت منها وبوشوشه

انا هقولك ع حاجه بنتك ادفنت عايشه

سهر.. اي.. بتقولى اي!

تحيه : ي ستى هانم وطى صوتك دى لو سمعتنى هيكون فيها قتلى

سهر.. مين دى؟

تحيه : هقولك بعدين.. بس قومى بسرعه بنتك مدفونه بغيبوبة سكر من الصبح وممكن تكون فاقت الحقيها الأول وبعدين هقولك ع اللى حصل

سهر قامت زى المجنونه وكان فى ايدها فستان فريحة : الحقها فين

تحيه : الترب ي هانم

سهر بارتباك وعدم وعى : انا هروح الترب

وفتحت باب الاوضه وقبل ما تخرج

تحية : ي هانم

سهر بصتلها : نعم

تحيه : مفتاح التربه فى درج مكتب الدمنهورى بيه.. نزلت سهر جرى والڤيلا كلها مفيهاش حد

الكل نايم من بعد الدفن والعزا.. اليوم كان شاق جدا.. حتى احمد كان بره البيت من زعله وفاه بنته الوحيده

سهر نزلت زى المجنونه ودخلت المكتب وخدت المفتاح وطلعت بره الڤيلا وركبت عربيتها وطلعت ع الترب تشوف بنتها اللى عرفت انها مدفونه بغيبوبة سكر….

وصلت السهر والدنيا كانت ضلمه.. فتحت فلاش الفون وفتحت المدفن ودخلت ع مدفن بنتها

وابتدت تفتح المدفن وهى بتفتحه سمعت صوت وشافت حاجه غريبه 😳😳

يتبع……

 409,716 اجمالى المشاهدات,  4,488 اليوم

Advertisement

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.8 / 5. عدد الأصوات: 23

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

Prev1 of 16
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية الوريث كاملة بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.1
(9)

وقت القراءة المقدر: 2 دقيقة (دقائق)

كاملة بقلم

#اقتباس_بسيط_من_القصه_الجديده
#الوريث
_ عربيه واقفه فى نص الطريق والناس ملمومه حواليها 😳😳
ادهم قاعد جوه عربيته على الكرسى اللى ورا
متأخر على كته
قال بشخط : وقفت ليه يا عم صا؟
صابر السواق : الطريق واقف باين كده فى حادثه
ادهم : اتصرف وغير الطريق بسرعه وامشى اى اتجاه غير ده المهم تنجز بص فى ساعته.. انا متأخر والمفروض ان عندى اجتماع من نص ساعه
صابر : الطريق التانى فى تصليحات ومقفول يا باشا
ادهم بزعيق : خلاص انزل شوف فى ايه؟
صابر : ححاضر، فتح باب العربيه زل جرى دخل وسط الناس
ادهم فتح شباك العربيه وبص منه على اللمه
واحد من الناس اللى واقفه: لا حول ولا قوة الا بالله والله الناس مبقاش عندها اى رحمه!
واحده ست كبيره فى السن : معقول اللى بيحصل ده استرها علينا وعلى ولادنا يارب
كان قاعد مستعجل وكل دقيقه يبص فى ساعته
وقال : كل ده تأ يا صابر ولسه هينزل
صابر جاى بيجرى ووشه باين عليه الخضه
قال : الحق يا باشا فى مصيبه
ادهم : فى ايه خضتنى؟
#الوريث
#بقلمى_كوكى_سامح
من ب ان شاء الله هنزل الجزء الأول من القصه الجديده
تفاعل بقى يا حلوين 😘 علشان الت يوصل لكل الفانز اللى بيسألو على القصه الجديده متنسوش الايك ولملصقات 

الفصل الأول

جارى كتابه الفصل ….

 123,181 اجم المشاهدات,  1,178 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.1 / 5. عدد الأصوات: 9

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية صغيرة ارهقت رجولتي كاملة بقلم بسملة بدوي

Published

on

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
4.1
(13)

وقت القراءة المقدر: 5 دقيقة (دقائق)

رواية صغيرة ارهقت رجولتي كاملة بقلم بسملة بدوي

 

تم تغيير اسم الرواية صغيرة ارهقت رجولتي الي صغيرة ارهقتني عشقا تابع الفصول التالية: الفصل الأول

انا صهيب المغربي اتجوز عيله 17سنه
صالح “الجد ” جواز مؤقت بس ي صهيب يبني لحد ما تتم عندنا السن القانوني إنما الوقتي اعمامها هياخدوا ورثها دول عالم طماعين وجشعه ومافيش في قلبهم رحمه وهي والله نسمه وهادئه ومش هتحس بيها خالص
صهيب بلامبلاه ……. ماشي روح انت وابعتلي الورق امضي عليه
عملت كده وعروستك جايه بالليل
صهيب بصدمه …..عملت اي
اخدت توقيعك وكتب اتعمل
صهيب بغضب …… اييييه ازاي يعني
وطي صوتك متنساش انا مين يولد وقلنا هو زواج على ورق يبقي خلاص
صهيب بشر …… ماشي ماشي ومشا ركب عربيه وراح النايت كلاب
يعني انا كده اتجوزت ي انا لسا صغيره على الجواز يملك وكمان انا خايفه يكون ويضربني زيك عمو
ملك بحب ……. متخافيش يروحي انا معاكي متخافيش و جده صالح معاكي كمان يعني اطمني خالص وهو ارحم من اعمامك يا روز وجده قال هو جواز مؤقت بس لحد ما تتمي18سنه وتستلمي ورثك وكمان على ورق يعني مش هيلمسك مع اني اشك يكون قدامه الحوريه دي و قاطعتها روز بصراخ وكسوف…….اسكتي بقا الله يملك
ملك بضحك ……يخربيت ام جك والفراوله الي بتطلع فى حدودك دي يبت
روز بضحك……. هبله .
قاطعهم دخول ام روز ……. روز اجهزي يالا عشان هتروحي مع صالح بيه وقالت ب …..هتوحشيني اوي يبنتي
روز بدموع وهي بتشدد من احتضانها……. انا اكترر يماما بس هجيلك كل يوم
لا اوعي ليشوفوكي انا هبقي اجيلك انا خلي بالك من نفسك يحبيبه ماما
روز بدموع …حاضر يماما وانت كمان
ملك بمرح ……. اوني معاكو
قعدوا يضحكوا عليها
في مكان تاني
عماد بيه معايا خ يساوي مليون جنيه ، صهيب بيه المغربي مش هتصدق اتجوزاتجوز امبارح
ايه امته ومين وبنت مين حد اعرفه ولا انطق يغبي
لا يبيه الي عرفته من الخدامه أنها سمعتهم امبارح بيتخانقوا وعرفت أنه اتجوز وجبتلك معلومات عنها اهي بس في حقي انا والرجاله
عماد طلع شيك ب 500الف واعطيهوله ……اهو حققك انت والرجاله
-ودي المعلومات يباشا
اخدها بسرعه وقال بصدمه ………. روز اتجوز روز
عند صهيب وقف العربيه عند ملهي ليلي ( نايت كلاب )
دخل واتوجهت كل الأنظار ليه وهو ابتسم بغرور وراح قعد على البار
الجرسون …… طلبك اهو ي صهيب بيه
شاور بايده وقعد يشرب في كاسه ، جت بنت عامله زي عروسه المولد بالميكب الي حطاه وفستان يفضح اكتر من يستر وقالت…….. مش معقول صهيب بيه المغربي هنا لا انا اكيد بحلم
بصلها بسخريه وكمل شرب الكاس
بصتله بغيظ من تجاهله ليها وقالت بدلع …….. يباشا شكلك مهموم سيبلي نفسك وانا مكملتش الجمله ولاقته زقها واخد فونه ومفاتيح العربيه ومشا وقال ……. حافظ انا الفلم ده شوفي غيره ومشا
بصتله بغيظ……. بقا كده ماشي يبن المغربي انا حطيتك في دماغي اتفرج بس على الي هيحصل

عند ملك كانت واقفه بتعيط وبتقول …..هتوحشيني اوي يماما
الام بدموع ……. انا اكترر ي حبيبه ماما سامحيني مش عارفه احميكي منهم يروحي بس انا مطمنه عليكي مع صالح بيه
صالح بطيبه ….. روز انتي خايفه مني
روز ببراءه …… لا بس خايفه من الي اسمه جوزي سمعت بيقولوا أنه وحش هو ممكن يضربني زي عمو
الام بصتلها بحزن عليها قاطعها الجد ……لا يحبيبتي طول ما انت معاكي متخافيش يالا بقا نمشي
الام بدموع …..خلي بالك من نفسك ياروز وكلي كويس وانا هبقي اجيلك واه صحيح فين خطك طلعيه واكسريه
_حاضر
ومشت مع الجد
طول الطريق وقلبها بيدق جامد ووصلت القصر وقالت بانبهار …….واو انا هعيش هنا
الجد بضحك على تصرفاتها الطفوليه ……ايوه عجبك
_ايوه جدا جدا
الجد بضحك……..هيعجبك من جوه اكتر
_طب يالا بسرعه بسرعه يالا
دخلوا
الجد بضحك على شكلها …….ههههه اي عجبك
عجبني بس ده زي الي بشوفه في التلفزيون خالص الله انا فرحانه اني هعيش هنا اوي وبعدين
تعالي أما اوريكي جناحكم انتي وصهيب
بصله بخوف قال بحب وطيبه…….. متخافيش تعالي
طلعت كان كبير اوي ولونه بين الأسود والرمادي
بصتله وقالت في نفسها …….. ألوانه بتخوف كله اسود اسود
الجد ها عجبك
ايوه حلو
اسيبك بقا تجهزي هدومك وكمان شويه هبعتلك الخدامه بالاكل
حاضر
يحضرلك الخير يحبيبتي ومشا
جهزت هدومها و واخدت شاور ولبست بجامه سوده ستان تعكس لون بشرتها ناصعه البياض وسابت شعرها الأسود الطويل الي وصل لتحت خصرها وبعدين دخلت الخدامه بصتلها بزهول .
روز بخوف…….انتي بتبصيلي كده لي
الخدامه باحراج ……احم اسفه يهانم بس اصل بصراحه انتي جميله اوي اوي عينك دي
روز بخجل …… ايوه عيني وشكرا ليكي انتي اجمل وياريت بلاش هانم اسمي روز بس
الخدامه برفض…… ايه لا لا ده صهيب بيه يقطع عيشي لو سمعني بعدأذنك يهانم ومشت بسرعه
روز بخوف ……. يلهوي ده مركب لهم الرعب يلهوي اومال هيعمل فيا اي عااا يماما
وبعدين شافت الاكل وقالت بقرف …..اي ده عامل كده لي كان عباره عن خضار وأكل مسلوق eat vegan
عااا بياكلوه ازاي ده اعمل اي ايوه هنزل اشوف في حاجه تتاكل تحت ونزلت ودخلت المطبخ وكانت حاطه راسها في التلاجه وقالت بفرحه ……. نوتيلا
قاطعها صوت رجولي جذاب ……. انتي مين وبتعملي اي.
لفت وبصتله
صهيب بصدمه وانبهار من جمالها ووو….

 131,168 اجمالى المشاهدات,  1,188 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4.1 / 5. عدد الأصوات: 13

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading
تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسير رؤية صبغ الشعر في المنام للمطلقة

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسير رؤية عدوك في المنام ..وما تفسير ابن سيرين

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسير منام رؤية الأب المتوفي

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسيرات رؤية القرنفل – المسمار – في المنام

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

حكم تفسير الأحلام.. جائز شرعا وفقا لدار الإفتاء ولكن بشرط

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

حلمت اني تزوجت غير زوجي وكنت مبسوطه

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

داعية: تفسير الأحلام حسب صلاح الشخص و"لو ذهبت مع الميت في المنام ليس معناه قرب الأجل" –

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

رأيت نفسي عارياً في الحلم ما تفسير ذلك

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

رؤيا عجيبة.. تفسير حلم من رأي في منامه سحابة لها ظل ولا يتساقط منها الماء

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسير رؤية جوز الهند في المنام وعلاقتها بحسن تربية الأبناء

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسير رؤية الشيخ في المنام للعزباء والمتزوجة والرجل

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسير رؤية الزيت في المنام وعلاقته بوفرة المال والصحة الجيدة

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسير رؤية الخضر في المنام

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسير رؤية الثعبان في المنام.. دلالات على الانتصار أو التحذير

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسير رؤيا اللؤلؤ في المنام لابن سيرين

قصص الإثارة3 أشهر ago

رواية رغبه متوحشه (كامله)

قصص الإثارة3 أشهر ago

رواية بنت بمدرسة عيال اغنياء بقلم ماري جو

قصص حدثت بالفعلشهرين ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

قصص متنوعةشهرين ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص الإثارةشهرين ago

رواية بنت فى ورطه بقلم كوكى سامح

ادب نسائي3 أشهر ago

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

ادب نسائي3 أشهر ago

رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

ادب نسائي3 أشهر ago

تكملة رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

قصص متنوعة3 أشهر ago

عايشة عند اخويا ومراتو بلقمتى ويارتني بلاقي اللقمه

روايات مصرية3 أشهر ago

قصة انا وحمايا بقلم كوكي سامح

قصص الإثارةشهرين ago

حكايتي مع ابو زوجى السافل وما فعلت به

روايات مصرية3 أشهر ago

قصة حماتي كامله للكاتبه ايمي رجب

قصص الإثارةشهرين ago

قصة حماتي وزوجتي الحامل +18 للكبار فقط

روايات مصرية3 أشهر ago

رواية كبرياء عاشقة بقلم هدير نور(كاملة)

قصص الإثارة3 أشهر ago

رواية انا والطبيب في العيادة وبدون إعتراض مني

Facebook

Trending-ترندينغ