Connect with us

روايات مصرية

رواية قادر الجزء التاسع بقلم حنان حسن

Published

on

3.5
(2)

وقت القراءة المقدر: 10 دقيقة (دقائق)

رواية قادر الجزء التاسع
للكاتبة/حنان حسن

بعدما…زاد شكي وظني بان زوجة ابي هي من قتلت سعد ابني

طلبت من امل زوجتي ان تنادي عليها لاقوم بمواجهتها

ولكن قبل ان تخرج امل من الغرفة…

تفاجاءت باحدي اخواتي البنات
وهي تصرخ وتبكي وتدخل عليا
قائلة…الحق يا اخويا مصيبة…مصيبة

سالتها في فزع؟

قلت…ايه مالك؟

ايه الي حصل؟

قالت…ابنك احمد مات

صدمتني تلك الجملة

واخذت ثواني الي ان استوعبت
معني تلك الجملة

ولم انطق بكلمة
وكان الصدمة قد غيبتني عن الواقع

وسمعت امل تصرخ وهي تسالها
قائلة…
مستحيل انتي بتقولي ايه؟

ابني مات؟
فين وازاي؟
انطقي؟
ردت اختي قائلة

احمد واقع علي دماغة
تحت
وقاطع النفس

وفي ناس بتقول… انه وقع من البلكونة
من عندنا هنا

سمعت امل كلام اختي

ونزلت مهرولة لاسفل
لتري ابنها

اما انا …فا امسكت اختي بيدي
لتنزل بي لاسفل
لاري ما اصاب ولدي

وبالفعل…
نزلت لاسفل لاعيش ذلك الاحساس القاسي للمرة الثانية

وقد كنت ما عدت احتمل ذلك الشعور القاتل…

ومددت يدي لاتحسس جثة طفلي
واشم رائحتة للمرة الاخيرة

واطبقت عليه بداخل حضني
وانا اهذي من شدة الصدمة بكلام غير مفهوم

واخذت اقول…

لا يا سعد متسبنيش
تاني
يا سعد ..
خليك في حضني يا سعد..

اقترب احدهم من اذني قائلا…
الي مات ده ابنك احمد مش سعد

وطلب مني ان اتحلي بالصبر
وهو يحاول اخذ ابني مني…

ولكنني قاومتة
واخذت اضم قبضتي علي ابني
لكي لا يؤخذوة مني كما فعلوا سابقا حين اخذوا سعد ايضا

فا حاولوا ان ياخذوة من بين بيدي
ولكنني اخذت اقاومهم

وهمتت بالوقوف لاهرب به بعيدا عنهم…

ووجدتني وقعت مغشيا عليا
ولم ادري بالدنيا من
حولي

الا بعد مضي وقت غير معلوم بالنسبالي

و بعد مرور الوقت

افقت في مكان لا اعلمة
وانا اسمع بجانب اذني همسات للكثير من الناس..

وكنت حينها مغمض العينان..
وسمعت صوت امل وهي تبكي
وتدعي الله بان افيق

ولا تفقدني كما فقدت ولدها…
وهنا تذكرت موت احمد

وتنبهت… وحاولت ان اقوم لاتي به

قبل ان يدفنوة
واعيدة لحضني
مره اخري
حتي اشبع منه قليلا..

ولكنني بمجرد ان رفعت راسي
شعرت بالدوار
فا وضعت يدي علي راسي

ولكن …عندما رفعت يدي الي راسي
لاحظت خيال ضؤء ياتي ضعيفا
وبدء يزداد شيئا فا شيئا
في السطوع
فا اغمضت عيني

وبداءت افتحها ببطء
حتي ظهر الضؤ لعيني مرة اخري
واكتشفت بان بصري عاد لي مره اخري
حيث اكتشفت …بانني اري
ما حولي بوضوح تام

وكنت اهم بالافصاح عن عودة البصر لي
مرة اخري
ولكنني تذكرت سعد واحمد اولادي
الذين قتلوا غدر
دون ذنب
وتذكرت انني يجب ان اقتص لاولادي
الاتنين
وانكرت عودة بصري لي مرة اخري
وادعيت الاستمرار في العمي …وقررت ان اكمل امام الجميع
بانني مازلت ضريرا

فتلك هي الوسيلة الوحيدة التي ساري بها كل الاشخاص المحيطين بي بوضوح
وعلي الطبيعة

وسالت امل؟

قلت..انا فين؟

قالت..انت في المستشفي بقالك ثلاثة ايام
لانك كنت
في غيبوبة

واخذت ابحث بعيني عن زوجة ابي
في وسط المحيطين بي

ولكنني لم اجدها

وسالتها
قلت..فين زوجة ابويا؟

قالت.. في المنزل
اصل سميرةاختك مريضة وهي قاعدة معاها

نظرت لامل
التي كانت يبدو عليها الحزن والكسرة لموت ابنها

وطلبت منها ان تطلب الطبيب

وبالفعل نادت علي الطبيب

الذي دخل يحاول ان يعيد الكشف عليا مرة اخري

ولكنني رفضت

بحجة اني اصبحت بخير

وطلبت ان اعود للمنزل
فورا

ولكن الطبيب
قال..بانني لن استطيع المغادرة
قبل مقابلة احد الضباط
الذي اتي وسال عني
اكثر من مره اثناء ما كنت في الغيبوبة

وطلبت من الطبيب ان يدخل الضابط
بمجرد ان ياتي

وبعد قليل
اتي الضابط بالفعل واخذ يسالني
بعض الاسالة

عن ابني احمد

واردت ان اسهل علي الضابط مهمتة

فا قدمت له المتهم الاول بقتل ابني احمد

واتهمت زوجة ابي
اتهاما مباشرا

ولكنني تفاجات بالضابط يقول..
بان زوجة ابي كانت بمكان اخر وقت وقوع الحادث

واتت بشهود اثبتوا
بانها وقت وقوع الحادث
كانت معهم
قلت…مين الشهود دول؟

قال…اختك قبل ما ابنك يقع من البلكونة
تعبت
ودخلت ودخلت المستشفي
وامها ذهبت معها

والكل شاهد بكدة
حتي الدكتور والممرضات

قلت..يعني ايه؟

قال..يعني زوجة ابوك عندها شهود بيثبتوا وجودها في مكان تاني
وقت وقوع ابنك من البلكونة
ولولا وجود شهود
شهدوا بان الدادة كانت مع الولد اثناء ما وقع
كان زمان زوجتك مقبوض عليها
بتهمة الاهمال

قلت…وهي فين الدادة دي

رد الضابط قائلا..
اختفت.. للاسف
لكن البحث جاري عنها
نظرت للضابط بياس

بعدما فقدت الامل
في اثبات تهمة القتل علي زوجة ابي

وقلت في نفسي
انا مش هياس
وهفضل ورا زوجة ابويا لغاية ما اوصلها لحبل المشنقة

وبعد ان تركني الضابط

قررت العودة للمنزل

واخذتني امل
من يدي
وركبت معي السيارة

وطلبت من السائق ان يعود بنا الي المنزل

والغريبة اني من ساعة ما عاد لي بصري
ولم اعد اشم رائحة سيدة
في اي مكان
فقلت في نفسي…

ربما تكون هي من قتلت احمد
وهدات بعدما اخذت حق سعد؟
المهم وصلنا للمنزل

واجلستني امل في كرسي بالصالون
حتي تجهز لي غرفتي

وبمجرد ما دخلت البيت
بدات اري كل شيئ بمنظور
اخر
فقد بدات اكتشف الناس من حولي من جديد

واكتشفت انه هناك فرق كبير
ان يتعامل معك الناس علي انك اعمي
والفرق بين انهم يتعاملوا معك علي انك بصير

فا في اثناء ما بيكونوا عارفين
انك شايفهم

وبتراقب تصرفاتهم

بتلاقي معاك ملايكة علي الارض
لكن في حالة ما بتبقي ضرير واعمي
بيكونوا علي طبيعيتهم
معاك
و انا دلوقتي ..
قررت اشوف كل الي حواليا علي طبيعتة

ودي اول واحدة جاية عليا
وبتتصرف علي طبيعتها
والست دي تبقي
الشغالة الخاصة بزوجة ابي…
وطبعا فاكراني لسه اعمي…

وشايفها بتشاور لزميلاتها…
وكانها بتسالها بسخرية
وبتقول ..
هو رجع امتي من المستشفي ده؟

وردت عليها زميلتها بنفس الاشارة
وكانها تقول ..
لسه واصل حالا

وكان واضح من نظرات الشغالة الخاصة بزوجة ابي انها بتكرهني
مع اني لم اتعامل معها قبل كده
المهم… تركت امر تلك الخادمة جانبا
واخذت ابحث بعيني عن زوجة ابي
ولكنني لم اراها بالمنزل
مما اثار فضولي
فا خشيت ان تكون قد هربت
بعدما قتلت ابني

فا قمت بالنداء علي امل

وفي تلك اللحظة

شاهدت احدي الخادمتان تاتي ناحيتي

وهي تقول…
عايز حاجة يا بيه؟

قلت…ايوه خديني لو سمحتي لغرفة اختي المريضة
اصلي سمعت انها مريضة وزوجة ابويا بتجلس بجانبها

استمعت الخادمة لمطلبي
وشاهدتها تنظر
للشغالة الخاصة بزوجة ابي
لتاخذ رايها

فا اشارت لها الاخري بالموافقة

وبالفعل… وصلت لغرفة اختي..
ووقفت قليلا

حتي فتحت زوجة ابي الباب
وسالتني في دهشة

قالت..عنتر؟
انت خرجت من المستشفي امتي؟

قلت..لسه واصل البيت
حالا
وسمعت من امل ان اختي هند تعبانه
فا جيت اطمن عليها

اخذت تنظر الي زوجة ابي قليلا
ثم
امسكت بيدي
وهي تقول…
تعالي يا عنتر ادخل

وبعدما دخلت
شاهدت اختي علي السرير مريضة بالفعل

وطريحة الفراش
قلت سلامتك يا هند
ردت زوجة ابي الله يسلمك
يا عنتر
ونظرت بعيني زوجة ابي وانا اسالها؟

سؤال مفاجاء

قلت..احمد مات ازاي يا مراة ابويا؟

نكست زوجة ابي راسها بالارض
وهي تقول ..

ربنا يرحمة يا ابني

نظرت لها وانا
اقول
ربنا بيرحم

لكن الناس مش بترحم
يا مراة ابويا

صمتت زوجة ابي ولم تجيب علي كلامي
ثم غيرت الحديث
قائلة
انت كنت جاي عشان
تشوف اختك فقط
ولا كنت جاي عايز حاجة تاني؟
قلت…هعوز ايه تاني يا مراة ابويا؟

و اردت ان ادعي الياس امامها

قلت..انا خلاص

هدخل غرفتي
واقفل علي نفسي

لغاية ما اموت
لاني معدتش ليا امل في الدنيا
بعد ما فقدت بصري …واولادي
الاتنين

وتركتها وانا اتحسس الطريق لاوهمها بانني مازلت لا اري
ولكن قبل ان اخرج من غرفتها لقيت امل جاية وهي قلقانه عليا
وبتسالني
قالت…حبيبي انت ايه الي جابك هنا؟
وفي تلك اللحظة
نظرت زوجة ابي بمنتهي الغل والحقد لامل وهي تسالها..
قالت..ايه يا امل قلقانة علي جوزك؟
تجاهلت امل سؤال زوجة ابي لها
ثم وجهت نظرها باتجاهي
قائلة
حبيبي انا مش قولتلك متتحركش من كرسي الصالون؟
قلت..معلش يا امل كان لازم اشوف زوجة ابويا واطمن عليها هي واختي واديكي شايفة العمر مش مضمون وممكن في ثانية ادخل غرفتي تلاقوني ميت
ردت امل بحزن
قائلة…الف بعد الشر عليك يا حبيبي
تعالي معايا
واخذتني امل وذهبت بي لغرفتي

وبعدما دخلنا لغرفتي لقيتها بتقولي…
انا جهزت ليا غرفة جنبك عشان تنام براحتك

ولو احتجت اي حاجة اتصل عليا هتلاقيني عندك في ثواني

قلت..وليه هتنامي في غرفة تاني ؟
ما تخليكي معايا؟

دا انا حتي اعصابي تعبانة وعايزك جنبي اليومين دول؟

ردت امل قائلة..

معلش يا عنتر
انا كمان اعصابي تعبانة
بعد وفاة ابننا
وعايزة ابقي لوحدي شوية

احترمت رغبتها

وقلت ..خلاص زي ما تحبي

ردت امل
قائلة
حبيبي انا عايزاك تاخد الحباية دي عشان تهدي اعصابك

وسالتها؟
قلت…حباية ايه دي؟

قالت..دي حباية كتبلي عليها الدكتور في المستشفي
بعد موت ابننا

عشان تساعدني علي النوم

ووضعت امل الحباية بفمي

واعطتني بعضا من الماء

وشربت الحباية بالفعل

وبعدها
تركتني امل لارتاح
واطفات النور وخرجت

فا وضعت راسي علي المخدة ونمت
في الظلام وحدي

واخذت افكر في
كل ما حدث

وقلت في نفسي
انت فعلا كنت محتاج حباية مهدئة يا عنتر

لانك كنت بتفكر قبل كده في حل للغز مقتل سعد

وكنت محتار وعقلك كان هينفجر

ودلوقتي اصبح عندك لغزين لازم تحلهم

عشان تاخد حق ولادك الاتنين

وفعلا انت محتاج تهدء

وبالرغم من انني قد اخذت حباية مهدئة

الا انها لم تمنعني من التفكير …لدرجة الجنان

وكل ما فعلتة تلك الحباية

هي انها جعلتني اشعر بثقل في راسي
ليس اكثر

واخذ ذهني يشرد بالساعات

ولكن قطع شرودي هذا

عندما وجدت الاوكرة بتاعة باب غرفتي بتتحرك

وكان احدهم ينوي الدخول عليا للغرفة
في الليل..معتمدا بانني نائم وضرير
ولن استطيع رؤيتة في الحالتين

فا قلت في نفسي

ربما كانت امل اتت لتطمىن عليا
او ربما يكون هناك زائر متطفل اخر
فا انتظرت حتي يدخل ذلك الزائر

وادعيت باني اغط في نوم عميق
وبالفعل اتفتح الباب وكانت الغرفة مظلمة
وانتظرت حتي تفتح امل النور اراها

ومضي بعض من الوقت

ولكن امل لم تفتح النور

وسمعت من يهمس باذني
قائلا…
الي قتل ولادك عايش معاك في البيت
قائلا….لللللازم تخاف
لان دورك جاااااي

Advertisement

انتفضت من مكاني وانا اقول لنفسي
الصوت ده انا سمعتة قبل كده
ودي نفس النبرات الرقيقة التي لم اعرف صاحبتها حتي الان

وهو ده نفس اليصوت الي نبهني قبل كدة
بان زوجة ابي هي القاتلة

وفتحت عيني بسرعة

عشان اشوف صاحبة الصوت

ولما فتحت عيني لقيت………

رواية قادر الجزء العاشر بقلم حنان حسن

 1,426 اجمالى المشاهدات,  12 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.5 / 5. عدد الأصوات: 2

Advertisement

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Follow us on social media!

Advertisement
No tags for this post.
2 تعليقان

2 Comments

  1. ياريت تشكرونا على المجهود فى نقل وكتابه الروايه لحضراتكم

    Reel-Story Note

  2. Pingback: رواية قادر الجزء الثامن بقلم حنان حسن - رييل ستورى

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 128 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

روايات مصرية

رواية السم فى العسل بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 16
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.8
(23)

وقت القراءة المقدر: 9 دقيقة (دقائق)

روايه السم العسل

الجزء الأول

الكاتبه كوكى سامح

__ من يوم ما حمايا كتب وصيته وقال فيها ان اللى هتخلف بنت هى اللى هتاخد نص ثروته

وحياتنا اتقلبت ١٨٠ درجه للأسوء

انا سهر ٢٥ سنه على قدر كبير من الجمال.. متجوزه من ” احمد الدمنهورى” ولقبه الباشا

وعايشه فيلا حمايا ( الدمنهورى بيه) اكبر تجار العاب الأطفال فى وجميع البلاد العربيه

عندى سلفتين ” روقيه” ٣٥ سنه وعندها (مروان ٣ سنوات) وزوجة الأخ الاكبر ( عمار)

اما ” معتزه” ٣٢ سنه وعندها ( ياسين سنتين)

وزوجة الأخ الوسطانى ( )

طبعا انا قولت سلفتين لان السلفه التالته متنفعش تبقى سلفتى لانها اختى التؤام (منار) ومتزوجه من الأخ الوسطانى تؤام واسمه ( كارم) ومعاها “باسم” عنده شهوور

اما انا بقى مرات الباشا اللى الكل بيعملوا الف حساب واراد ربنا بعد ما حمايا كتب وصيته

انى احمل ولما شوفت السونار عرفت انها بنوته

ونويت اسميها ( فريحه)

عانيت من الحمل شهور.. وجه اليوم اللى اتولدت فيه فريحة وكانت فرحه البيت كله

بس رغم الفرحه اللى عشتها اما اتولدت فريحه على وش الدنيا.. عرفت اسوء خبر

بعد ٣ سنوات عرفت انها مريضه

الخبر ده وجع وكسرنى وكنت بسأل نفسى.. ازاى طفله تعانى من السكر سن زى ده

دى لسه حتى متعرفش ربها.. كنت ببكى طول الليل واسأل نفسى لما تكبر ويبقى عندها ٦ سنين وتروح المدرسه هتعمل اي وهتتعامل ازاى مع الأطفال اللى من سنها؟!

المفروض ان هيكون ليها نظام اكل معين دى مريضه سكرى.. وده خلانى غصب عنى ما انا مش .. انا بنى ادمه من لحم ود”م

خلانى ازعل من ربنا وابطل صلاه وكنت بسألوا وبقولوا.. انت ليه تستخسر فيا فرحتى

ليه بنتى يكون عندها السكر وولاد العيله كلهم صحتهم كويسة.. اعترضت ع امر ربنا

وكان غلط كبير منى.. بس انا قولت انى بنى ادمه مش ملاك…

وفى يوم كنت بلاعب فريحه الجنينه لقيت احمد داخل عليا وكان باين عليه انه مخنوق ومضايق.. شال البنت ع ايده وكان عبها

قربت منه وسألته : مالك.. شكلك كده مضايق من حاجه رد عليه رد غريب ومسك حنجرته وهنا عرفت انه مخنوق جدا

احمد : تعبان ومش طايق نفسى

سهر قربت منه وحضنته : اي اللى مضايقك

احمد : بعدين

سهر : من امتى وانت بتخبي ع مراتك حبيبتك

احمد بابتسامه كلها حزن وبصوت خافت : حاسس ان حاجه بتحصل من ورايا بس مش عارف هى اي؟

سهر ب استغراب : حاجه اي؟ هو حد فى الشغل مضايقك

احمد بتنهيده واداها البنت وخدتها من ايده

ياريت.

سهر : ياريت.. قصدك اي بياريت دى!؟

احمد : اخواتى.. انا حاسس ان محدش فيهم طايقنى وخصوصا بعد ما ربنا كرمنا ب فريحه

سهر خدت البنت حضنها وحضنتها بخوف : مالها فريحه.. واي دخل بنتى ما بينكم

احمد : انتى ناسيه وصيه بابا اللى كتبها وقال فيها ان البنت اللى هتتولد ليها نص الثروه

سهر حضنت البنت بخوف اكتر : وده معناه اي

احمد بغضب : معناه ان بنتنا عليها العين ي سهر

سهر بذهول : انت تقصد أن اخواتك قاصدين يأذوا بنتى.. وابتدى صوتها يعلى

(قرب منها وحط ايده على بوقها.. وطى صوتك حد يسمعنا)

سهر : معقول اخواتك يأذوا بنتى

احمد بانفعال : لا طبعا.. بس بقول الموضوع ده عامل بينى وما بينهم حساسية جامده

بيتعاملوا معايا بطريقه غريبه

سهر بانفعال : واحنا مش عاو حاجة تغور الفلوس.. وعيطت.. مش كفايه أن بنتى مريضه سكرى ومش هتعيش زى باقى الأطفال ( وانهارت)

احمد خدهم فى حضنه : انا لازم اقول لبابا يلغى الوصيه دي خالص وبعد عمر طويل كل واحد فينا ياخد حقه بشرع ربنا

سهر بصتلوا بنظره حزن : ياريت

_ بعدها بكام يوم سمعت احمد بيكلم حمايا فى الموضوع.. وكنت واقفه انا وداده ( تحيه)

حمايا دخل المكتب ونادى على تحيه وطلب منها تعمل قهووه

الدمنهورى قعد على الكرسى وولع سيجار

.. خير ي أحمد عاوزنى فى اي!

ولما سمعته بيتكلم معاه ولسة بقرب من الباب علشان اسمع بيقولوا اي لقيت اختى التؤام

منار نازله ومعاها روقيه ولما شافونى قربوا منى

روقيه : واقفه كده ليه ي سهر!؟

سهر بارتباك : واقفه عادى

( تحيه خارجه من المطبخ ومعاها القهوه)

منار : القهوة دى لمين ي تحيه

تحيه بصت لسهر وقالت : القهوه لسى الدمنهورى بيه وسى الباشا

روقيه : اه.. متقولى ان الباشا جوه مع حمايا

وفى نفسها ( عقربه.. تلاقيه بيتفق مع حمايا وبيطلب وصايا ع بنته ويلهف نص الثروه فى كرشه)

سهر بارتباك : واحد مع باباه انا مالى وسابتهم وخدت فريحه وطلعت اوضتها

روقيه لمنار : الصراحه مش دى اختك وتؤامك

إنما غيرك خالص.. متزعليش منى.. انتى ع سجيتك وطبيعيه إنما هى عايشة الدور اكمنها واخده الباشا.. كبير العيله

منار بغضب : دى اختى ع ف وياريت تتكلمى عنها بأسلوب احسن من كده

روقيه قربت منها بوشوشه : ي بنتى انتى عبيطه المفروض ان كلنا فى مركب واحده.. بنت اختك هتاخد نص الثروه بالظلم

منار : وهى مالها العيب من حمايا يعنى مش منها ولا من جوزها واستأذنت وخرجت الجنينه

روقيه بسخريه : وهى مالها العيب من حماها

كتك وكسه بكره تعرفى قيمه كلامى لما نبقى كلنا ع اله

وهنا خرج احمد من المكتب ووشه احمر جدا

وباين عليه انه مضايق لدرجه ان مشافش روقيه قدامه وكان بيبرطم بالكلام ( انا هاخد مراتى وبنتى وهسيب البيت خالص)

روقيه بعدت لما شافت الدمنهورى خارج من المكتب وعفاريت الدنيا بتتنطت فى وشه

روقيه فى نفسها ( ي ترى فى اي) انا لازم احكى ل عمار كل اللى حصل ومسكت الفون وكلمته

وقالت إن احمد متخانق مع باباه

__ عدت ٣ سنوات والحال كما هو عليه لا الدمنهورى غير وصيته ولا احمد ساب البيت بس اللى اتغير ان فريحه كبرت وبقى عندها ٦ سنين

كانت زى البدر فى تمامه.. كانت روح الدمنهورى

اللى بيتنفسها..

__فى الجنينه فريحه قاعده بتلعب مع ولاد عمها

وسهر فى ايدها نسكافيه وبتتمشى فى الجنينه

لمحت بنت واقفه عند السور بتشاور لها وشكلها يدى ١٨ سنه.. قربت منها

البنت بوشوشه : انا بشوف الودع ي هانم ممكن اشوفلك

سهر : لا لا مش بحب الحاجات دى

البنت : ابوس ايدك ي هانم.. جربى

سهر فى نفسها ( هى اكيد محتاجه فلوس)

طيب انا هشوف

وفتحت الباب ودخلت البنت

البنت مدت ايدها : ووشوشى الودع ي هانم

سهر طلعت ١٠٠ جنيه واديتهلها

البنت مسكت ايدها وبصت فيها قبل ما تمسك الودع وبصت فى كفها وقالت : نهار اسود

ده انتى هتشوفى ايام سوده

سهر قلبها اتقبض : انتى بتقولى اي.. اعوذب بالله ي شيخه عليكى

البنت بصت لها بحزن : اللى جاى كتير عليكم

سهر حطت ايدها ع ودنها : أمشى انا مش هسمع حاجه

البنت : انا ماشيه وهرجعلك بعد شهر ي هانم

سهر حطت ايدها ع دماغها : لا لا اكيد كذابه

اعوذب بالله

البنت مشيت وسهر نسيت كلامها وقالت انه كله كذب رغم أنها ات بيه

وبعد شهر الفيلا كانت جاهزه للاحتفال بعيد ميلاد باسم ابن منار تؤام سهر وسلفتها فى نفس الوقت… باسم تم ال ٧ سنوات

الحفله كبيره وبعد ما طفوا الشمع وكانت الساعه ٩ مساءا.. فريحه اختفت.. سهر خرجت تدور عليها

ملقتهاش وحصل قلق فى الفيلا لمجرد ان فريحه مش موجوده.. سهر فى نفسها ( انا عارفه هى فين اكيد عند البسين) جريت ع البسين من غير ما حد يحس بيها وشافت فريحه قاعده

قربت منها : كده ي فريحه تقلقينى عليكى

جدو والبيت كله مقلوب عليكى

فريحه مش بترد.. قربت منها لقيتها جثه هامده

سهر ابتدت تصرخ ومحدش سامعها.. مسكت الفون واتصلت باحمد وقالت انها عند البسين

فى ثوانى الكل كان عندها واكتشفوا ان فريحه ماتتتتتتت💔

فى دقايق كان الجد اتصل بالدكتور وقال إن البنت اتوفت بغيبوبة سكر فالحال

خرجت الطفله فريحه جثه هامده من الفيلا محموله فى تابوت

وبعد الدفن سهر دخلت فى حاله نفسيه

ونامت نوم عميق وصحيت ١٢ بالليل قامت مفزوعه

وبتصرخ.. بنتى.. بنتى.. فريحه

الداده قاعده تحت رجليها ولما سمعتها بتصرخ ومفزوعه قامت من مكانها : عاوزه حاجة ي ستى سهر

سهر بصراخ : عاوزه بنتى ي داده.. فريحه راحت فى غمضه عين

الداده بصت ويمين وقامت قفلت الباب

وجريت ع سرير سهر وقربت منها وبوشوشه

انا هقولك ع حاجه بنتك ادفنت عايشه

سهر.. اي.. بتقولى اي!

تحيه : ي ستى هانم وطى صوتك دى لو سمعتنى هيكون فيها ى

سهر.. مين دى؟

تحيه : هقولك بعدين.. بس قومى بسرعه بنتك مدفونه بغيبوبة سكر من الصبح وممكن تكون فاقت الحقيها الأول وبعدين هقولك ع اللى حصل

سهر قامت زى المجنونه وكان فى ايدها فستان فريحة : الحقها فين

تحيه : الترب ي هانم

سهر بارتباك وعدم وعى : انا هروح الترب

وفتحت باب الاوضه وقبل ما تخرج

تحية : ي هانم

سهر بصتلها : نعم

تحيه : مفتاح التربه فى درج مكتب الدمنهورى بيه.. نزلت سهر جرى والڤيلا كلها مفيهاش حد

الكل نايم من بعد الدفن والعزا.. اليوم كان شاق جدا.. حتى احمد كان بره البيت من زعله وفاه بنته الوحيده

سهر نزلت زى المجنونه ودخلت المكتب وخدت المفتاح وطلعت بره الڤيلا وركبت عربيتها وطلعت ع الترب تشوف بنتها اللى عرفت انها مدفونه بغيبوبة سكر….

وصلت السهر والدنيا كانت ضلمه.. فتحت فلاش الفون وفتحت المدفن ودخلت ع مدفن بنتها

وابتدت تفتح المدفن وهى بتفتحه سمعت صوت وشافت حاجه غريبه 😳😳

يتبع……

 424,151 اجمالى المشاهدات,  3,583 اليوم

Advertisement

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.8 / 5. عدد الأصوات: 23

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

Prev1 of 16
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية الوريث كاملة بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.1
(9)

وقت القراءة قدر: 2 دقيقة (دقائق)

كاملة كوكى سامح

#اقتباس_بسيط_من_القصه_الجد
#الوريث
_ عربيه واقفه فى نص الطريق والناس ملمومه حواليها 😳😳
ادهم قاعد جوه عربيته على الكرسى اللى ورا
متأخر على شركته
قال بشخط : وقفت ليه يا عم صابر؟
صابر السواق : الطريق واقف باين كده فى حادثه
ادهم : اتصرف وغير الطريق بسرعه وامشى اى اتجاه غير ده المهم تنجز بص فى ساعته.. انا متأخر والمفروض ان عندى اجتماع من نص ساعه
صابر : الطريق التانى فى تصليحات ومقفول يا باشا
ادهم بزعيق : خص انزل شوف فى ايه؟
صابر : ححاضر، فتح باب العربيه ونزل جرى دخل وسط الناس
ادهم فتح شباك العربيه وبص منه على اللمه
واحد من الناس اللى واقفه: لا حول ولا قوة الا بالله والله الناس مبقاش عندها اى رحمه!
واحده ست كبيره فى السن : معقول اللى بيحصل ده استرها علينا وعلى ولادنا يارب
كان قاعد مستعجل وكل دقيقه يبص فى ساعته
وقال : كل ده تأ يا صابر ولسه هينزل
صابر جاى بيجرى ووشه باين عليه الخضه
قال : الحق يا باشا فى مصيبه
ادهم : فى ايه خضتنى؟
#الوريث
#بقلمى_كوكى_سامح
من ب ان شاء الله هنزل الجزء الأول من القصه الجديده
تفاعل بقى يا حلوين 😘 علشان البوست يوصل لكل الفانز اللى بيسألو على القصه الجديده متنسوش اك ولملصقات 

الفصل الأول

جارى كتابه الفصل ….

 126,294 اجم المشاهدات,  1,002 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.1 / 5. عدد الأصوات: 9

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية صغيرة ارهقت رجولتي كاملة بقلم بسملة بدوي

Published

on

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
4.1
(13)

وقت القراءة المقدر: 5 دقيقة (دقائق)

رواية صغيرة ارهقت رجولتي كاملة بقلم بسملة بدوي

 

تم تغيير اسم الرواية من صغيرة ارهقت رجولتي الي صغيرة ارهقتني عشقا تابع الفصول التالية: الفصل الأول

انا صهيب المغربي اتجوز عيله 17سنه
صالح “الجد ” جواز مؤقت بس ي صهيب يبني لحد ما تتم عندنا السن القانوني إنما الوقتي اعمامها هياخدوا ورثها دول عالم طماعين وجشعه ومافيش في قلبهم رحمه وهي و نسمه وهادئه ومش هتحس بيها خالص
صهيب بلامبلاه ……. ماشي روح انت وابعتلي الورق امضي عليه
عملت كده وعروستك جايه بالليل
صهيب بصدمه …..عملت اي
اخدت توقيعك وكتب اتعمل
صهيب بغضب …… اييييه ازاي يعني
وطي صوتك متنساش انا مين يولد وقلنا هو زواج على ورق يبقي خلاص
صهيب بشر …… ماشي ماشي ومشا ركب عربيه وراح النايت كلاب
يعني انا كده اتجوزت ي ملك انا لسا ص على الجواز يملك وكمان انا خايفه يكون ويضربني زيك عمو
ملك بحب ……. متخافيش يروحي انا معاكي متخافيش و جده صالح معاكي كمان يعني اطمني خالص وهو ارحم من اعمامك يا روز وجده قال هو جواز مؤقت بس لحد ما تتمي18سنه وتستلمي ورثك وكمان على ورق يعني مش هيلمسك مع اني اشك يكون قدامه الحوريه دي و قاطعتها روز بصراخ وكسوف…….اسكتي بقا الله يملك
ملك بضحك ……يخربيت ام ك والفراوله الي بتطلع فى حدودك دي يبت
روز بضحك……. هبله .
قاطعهم دخول ام روز ……. روز اجهزي يالا عشان هتروحي مع صالح بيه وقالت ب …..هتوحشيني اوي يبنتي
روز بدموع وهي بتشدد من احتضانها……. انا اكترر يماما بس هجيلك كل يوم
لا اوعي ليشوفوكي انا هبقي اجيلك انا خلي بالك من نفسك يحبيبه ماما
روز بدموع …حاضر يماما وانت كمان
ملك بمرح ……. احضنوني معاكو
قعدوا يضحكوا عليها
في مكان تاني
عماد بيه معايا خ يساوي مليون جنيه ، صهيب بيه المغربي مش هتصدق اتجوزاتجوز امبارح
ايه امته ومين وبنت مين حد اعرفه ولا انطق يغبي
لا يبيه الي عرفته من الخدامه أنها سمعتهم امبارح بيتخانقوا وعرفت أنه اتجوز وجبتلك معلومات عنها اهي بس في حقي انا والرجاله
عماد طلع شيك ب 500الف واعطيهوله ……اهو حققك انت والرجاله
-ودي المعلومات يباشا
اخدها بسرعه وقال بصدمه ………. روز اتجوز روز
عند صهيب وقف العربيه عند ملهي ليلي ( نايت كلاب )
دخل واتوجهت كل الأنظار ليه وهو ابتسم بغرور وراح قعد على البار
الجرسون …… طلبك اهو ي صهيب بيه
شاور بايده وقعد يشرب في كاسه ، جت بنت عامله زي عروسه المولد بالميكب الي حطاه وفستان يفضح اكتر من يستر وقالت…….. مش معقول صهيب بيه المغربي هنا لا انا اكيد ب
بصلها بسخريه وكمل شرب الكاس
بصتله بغيظ من تجاهله ليها وقالت بدلع …….. مالك يباشا شكلك مهموم سيبلي نفسك وانا مكملتش الجمله ولاقته زقها واخد فونه ومفاتيح العربيه ومشا وقال ……. حافظ انا الفلم ده شوفي غيره ومشا
بصتله بغيظ……. بقا كده ماشي يبن المغربي انا حطيتك في دماغي اتفرج بس على الي هيحصل

عند ملك كانت واقفه بتعيط وبتقول …..هتوحشيني اوي يماما
الام بدموع ……. انا اكترر ي حبيبه ماما سامحيني مش عارفه احميكي منهم يروحي بس انا مطمنه عليكي مع صالح بيه
صالح بطيبه ….. روز حبيبتي انتي خايفه مني
روز ببراءه …… لا بس خايفه من الي اسمه جوزي سمعت بيقولوا أنه وحش هو ممكن يضربني زي عمو
الام بصتلها بحزن عليها قاطعها الجد ……لا يحبيبتي طول ما انت معاكي متخافيش يالا بقا نمشي
الام بدموع …..خلي بالك من نفسك ياروز وكلي كويس وانا هبقي اجيلك واه صحيح فين خطك طلعيه واكسريه
_حاضر
ومشت مع الجد
طول الطريق وقلبها بيدق جامد ووصلت القصر وقالت بانبهار …….واو انا هعيش هنا
الجد بضحك على تصرفاتها الطفوليه ……ايوه عجبك
_ايوه جدا جدا
الجد بضحك……..هيعجبك من جوه اكتر
_طب يالا بسرعه بسرعه يالا
دخلوا
الجد بضحك على شكلها …….ههههه اي عجبك
عجبني بس ده زي الي بشوفه في التلفزيون خالص الله انا انه اني هعيش هنا اوي وبعدين
تعالي أما اوريكي جناحكم انتي وصهيب
بصله بخوف قال بحب وطيبه…….. متخافيش تعالي
طلعت كان كبير اوي ولونه بين الأسود والرمادي
بصتله وقالت في نفسها …….. ألوانه بتخوف كله اسود اسود
الجد ها عجبك
ايوه حلو
اسيبك بقا تجهزي هدومك وكمان شويه هبعتلك الخدامه بالاكل
حاضر
يحضرلك ال يحبيبتي ومشا
جهزت هدومها و واخدت شاور ولبست بجامه سوده ستان تعكس لون بشرتها ناصعه البياض وسابت شعرها الأسود الطويل الي وصل لتحت خصرها وبعدين دخلت الخدامه بصتلها بزهول .
روز بخوف…….انتي بتبصيلي كده لي
الخدامه باحراج ……احم اسفه يهانم بس اصل بصراحه انتي جميله اوي اوي عينك دي
روز بخجل …… ايوه عيني وشكرا ليكي انتي اجمل وياريت بلاش هانم اسمي روز بس
الخدامه برفض…… ايه لا لا ده صهيب بيه يقطع عيشي لو سمعني بعدأذنك يهانم ومشت بسرعه
روز بخوف ……. يلهوي ده مركب لهم الرعب يلهوي اومال هيعمل فيا اي عااا يماما
وبعدين شافت الاكل وقالت بقرف …..اي ده عامل كده لي كان عباره عن خضار وأكل مسلوق eat vegan
عااا بياكلوه ازاي ده اعمل اي ايوه هنزل اشوف في حاجه تتاكل تحت ونزلت ودخلت المطبخ وكانت حاطه راسها في التلاجه وقالت بفرحه ……. نوتيلا
قاطعها صوت رجولي جذاب ……. انتي مين وبتعملي اي.
لفت وبصتله
صهيب بصدمه وانبهار من جمالها ووو….

 134,297 اجمالى المشاهدات,  1,013 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4.1 / 5. عدد الأصوات: 13

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading
زد معلوماتكساعة واحدة ago

تراجع عدد السكان في 16 ولاية تركية

فضفضة رييل ستورى3 ساعات ago

متصل يبكي على الهواء ببرنامج كلام الناس : ” مراتي بتضربني وبتشتمني وواخدة كل فلوسي “

ذاكرة التاريخ History's Memory4 ساعات ago

إكرام المحاقري: اليمن: 14 اكتوبر.. احداث تاريخية يتجدد ذكر مجدها

ذاكرة التاريخ History's Memory4 ساعات ago

مشاهد وعبر من تاريخ المغرب المعاصر (1955-1999)

قصة في صوره6 ساعات ago

صورة نادرة للملك سلمان بن عبد العزيز ال سعود

ذاكرة التاريخ History's Memory8 ساعات ago

أحداث 1915 إبادة جماعية أم "خيانة عصابات أرمينية"

ذاكرة التاريخ History's Memory8 ساعات ago

في عيد الصحافة الاذربيجانية .. صحفيوا اذربيجان يحتفلون بعيدهم ال 147 في مدينة شوشا المحررة

ذاكرة التاريخ History's Memory11 ساعة ago

امير البحار القائد المسلم رشيق الوردامي والبلاد الضائعة تسالونيك

زد معلوماتكيوم واحد ago

مشاهير خاضوا معارك شرسة للدفاع عن أشقائهم.. من جيجى حديد لجانيت جاكسون

تفسير الأحلام والرؤىأسبوع واحد ago

تفسير رؤية صبغ الشعر في المنام للمطلقة

تفسير الأحلام والرؤىأسبوع واحد ago

تفسير رؤية عدوك في المنام ..وما تفسير ابن سيرين

تفسير الأحلام والرؤىأسبوع واحد ago

تفسير منام رؤية الأب المتوفي

تفسير الأحلام والرؤىأسبوع واحد ago

تفسيرات رؤية القرنفل – المسمار – في المنام

تفسير الأحلام والرؤىأسبوع واحد ago

حكم تفسير الأحلام.. جائز شرعا وفقا لدار الإفتاء ولكن بشرط

تفسير الأحلام والرؤىأسبوع واحد ago

حلمت اني تزوجت غير زوجي وكنت مبسوطه

قصص الإثارة3 أشهر ago

رواية رغبه متوحشه (كامله)

قصص الإثارة3 أشهر ago

رواية بنت بمدرسة عيال اغنياء بقلم ماري جو

قصص حدثت بالفعلشهرين ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

قصص متنوعةشهرين ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص الإثارةشهرين ago

رواية بنت فى ورطه بقلم كوكى سامح

ادب نسائي3 أشهر ago

رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

ادب نسائي3 أشهر ago

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

ادب نسائي3 أشهر ago

تكملة رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

قصص متنوعة3 أشهر ago

عايشة عند اخويا ومراتو بلقمتى ويارتني بلاقي اللقمه

روايات مصرية3 أشهر ago

قصة انا وحمايا بقلم كوكي سامح

قصص الإثارة3 أشهر ago

حكايتي مع ابو زوجى السافل وما فعلت به

روايات مصرية3 أشهر ago

قصة حماتي كامله للكاتبه ايمي رجب

قصص الإثارة3 أشهر ago

قصة حماتي وزوجتي الحامل +18 للكبار فقط

روايات مصرية3 أشهر ago

رواية كبرياء عاشقة بقلم هدير نور(كاملة)

قصص الإثارة3 أشهر ago

رواية انا والطبيب في العيادة وبدون إعتراض مني

Facebook

Trending-ترندينغ