Connect with us

روايات مصرية

رواية قادر الجزء الثامن بقلم حنان حسن

Published

on

3.5
(2)

وقت القراءة المقدر: 12 دقيقة (دقائق)

رواية قادر الجزء الثامن
للكاتبة/حنان حسن

بعدما سمعت صوت ارتطام جسم بالارض
وبعدها سمعت صوت احمد ابني
خرجت مهرولا
من غرفتي وانا اتلمس كل ما حولي
وافتح كل الابواب التي تقابلني
وانا انادي علي
احمد ابني مره… وانادي علي امل زوجتي
مرة اخري
حتي تعثرت قدمي بشيئ ما في الارض
وعندما تلمست ذلك الشيئ
اكتشفت بانه جثة لشخص ما
فا اقتربت اكثر
محاولا ان اكتشف من يكون صاحب هذة الجثة…
ولكن قبل ان اصل لمعرفة صاحب الجثة

سمعت صوتا افزعني…

حيث قال ذلك الصوت

ابعد ايدك عن الجثة

وعندما استمعت للصوت اصابني الفزع اكثر

لان الصوت كان( لسيدة)
ولقيت نفسي بسال في ذهول
قلت…سيدة ؟

انتي هنا؟

ردت سيدة بنبرة غضب
قائلة

قولتلك ابعد عن الجثة متلمسهاش

وسالتها؟

قلت..مين الي واقع علي الارض ده؟

ردت سيدة
قائلة
ده احمد ابنك

بمجرد ما سمعتها تقول بانة احمد ابني

صرخت وانا اردد

قلت..ابني؟….ابني؟

هي الجثة دي جثة احمد ابني؟

واخذت اصرخ
وانا اهز بالجثة بقوة

وانا لا استطيع ان اراه
ولا اتحقق منه
ولا اعرف حتي .. ان كان مازال قلبة ينبض

ام مات بالفعل؟

واخذت ابكي …واصرخ
وانا اتحسس
ذلك الجسمان الملقي امامي علي الارض..

وفي تلك اللحظة
اخذت تضحك سيدة ضحكة شماتة
وهي تقول
جربت دلوقتي حرقة القلب علي الضني ؟
عرفت ازاي بيكون الاحساس لما يحرموك من ابنك؟

بعد ما سمعت كلمات الشماتة من سيدة

سالتها وانا في ذهول

قلت… انتي الي قتلتي احمد بدافع الانتقام صح؟

ردت سيدة
قائلة
انا لسة مقتلتوش …
لكن هقتلة…
بعدما سمعتها وهي تنفي قتلها له
دب الامل في قلبي مره اخري
واخذت اتلمس جسد ابني

وسالتها بلهفة

قلت…يعني ابني لسه عايش؟

ردت سيدة
قائلة

ايوه عايش…
هو اغمي عليه لما شافني ادامة

لكن لسه حي..و ممتش

اخذت ابكي
واشكر الله

وانا اقول…الحمد لله..الحمد لله

ولقيت سيدة بتحذرني
وبتقولي…
متفرحش اوي كده

لاني هقتلة فعلا
لو متفذتش الي هامرك بيه

قلت…عايزة ايه؟

قالت…عايزة حق سعد الي اتقتل ولا نسيتة؟

قلت…انساه ازاي بس؟

انت ناسية انه ابني انا كمان وقلبي محروق عليه ؟

قالت…انت مذنب في نظري ..
ولازم تجيب حق سعد لاقتلك ابنك

رديت عليها بغضب
وسالتها؟

قلت..انتي مين؟

وليه عايزة حق سعد انتي مش امة ؟

انا عرفت ان سيدة ماتت من سنتين

ردت سيدة
قائلة
كويس انك عرفت ان سيدة الغلبانة ماتت
والجنية الشريرة هي الي هتحاسبك

استمعت لتهديدها
وصرخت فيها
قلت…انتي بتكلميني زي ما اكون انا الي قتلتة

ولا اكون عارف الي قتله وساكت عنة؟

ثم اضفت
قائلا
سعد ابني …وموتة كسر ظهري
وبسبب غيابة انا فقدت نظري

ردت سيدة
قائلة
اسمع…
انا مليش دعوه بكل ده

ادامك اسبوع واحد…
ولازم تقتل الي قتل سعد

او تقدم القاتل للعدالة….

ولو عدي الاسبوع وحق سعد مجاش

اعمل حسابك انك هتبكي علي عيالك الاتنين
العمر كله

واوعي تفتكر انك هتقدر تهربة مني …

اديك عرفت اني ممكن اطلعلك واوصلك في اي مكان

و هوصل لابنك كمان في اي مكان
زي ما وصلتلة دلوقتي

قلت…اسبوع ازاي؟

وهو انا بظروفي ونظري
الي راح ده ؟
ازاي هقدر اوصل للقاتل ؟

وهوصلة ازاي في المدة الصغيرة دي؟

وانتظرت اجابة من سيدة ولكنها لم ترد

وعدت لاسالها مرة
اخري
قلت…سيدة ردي عليا؟

واكتشفت ان سيدة لم يعد لها وجود بالمكان
وحتي رائحتها قد بعدت عن انفي

وجلست امام جسد ابني احمد
واخذت اهز فيه
وانا اقول..
احمد …قوم يا حبيبي

وبعد شوية
شعرت بجسدة يتحرك

من جديد
وبدء يفيق من اغمائتة

وبمجرد ان تذكر ما حدث

اخذ الولد يصرخ …ويبكي ويرتعش
ويقول…انا خايف

قلت…اهدي يا حبيبي بس خايف من ايه؟

رد احمد
قائلا
انا شوفت واحدة شكلها مخيف
ووجهها مشوة

وكانت هنا في غرفتي من شوية

اخذت اضم ابني لصدري

في محاولة مني لطمئنتة

وانا اقول…
لا يا حبيبي دي تهيؤات واكيد انت كنت بتحلم بكوابيس

وعموما انا جنبك اهوه ومفيش حد هنا

لكن حذار تحكي الحلم ده لاي حد

وسالني … احمد ببراءة الاطفال

قال..ليه مش عايزني احكي الحلم لحد؟

قلت…مفروض…. اي احلام مخيفة بنحلم بيها

منحكيش عنها لحد احسن تتحقق

وسالته؟
قلت..ولا انت عايز الحلم يتحقق؟

اختبئي احمد في حضني وهو يقول….
لا مش عايزة يتحقق طبعا…
خلاص مش هحكي علي الحلم لاي حد

ونهض احمد من علي الارض واخذ بيدي واعادني لغرفتي….

وسالتة عن امة

وقبل ان يجيب

سمعت صوت باب الشقة يفتح من الخارج…

ولقيت احمد بيقولي ماما جت اهية

وشوية ولقيت امل بتدخل عندي لغرفتي

و بتسالني؟

قالت…انت لسة صاحي يا حبيبي؟

تعصبت من برودها
ولم ارد علي سؤالها
بل قمت… بسؤالها

قلت…انتي كنتي فين كده؟

ردت امل متعجبة من غضبي

قالت…كنت تحت مع اخواتك ليه؟

قلت…هو انا مش قولتلك متنزليش
وتتركي الولد لوحده ابدا؟

ردت امل موضحة

قالت..حبيبي الولد كان نايم
وانا كنت جنبة من ساعة ما تركتك
ولسه نازلة من شوية
لما اختك اتصلت بيا…

و طلبتني في مسالة تحت

رديت بغضب
قائلا
قلت…خلاص من بكره تجيبي سرير للولد هنا في غرفتي

ومتسيبهوش تاني لوحده لاي سبب

ردت امل بهدوء
قالت…حاضر

ومرت تلك الليلة

وفي الصباح
استيقظت علي صوت زوجة ابي
وهي تصرخ بشخص ما
في الخارج
وتقوم بطردة من المنزل….
فا قمت من فراشي…

وانا احاول
ان اتلمس طريقي لباب الغرفة
لاعرف ما يحدث
وبعدما نجحت للوصول للباب وفتحة
سمعت معتز مدير اعمالي يتحدث
مع زوجة ابي
وهو مصمم علي رؤيتي

وكانت زوجة ابي تمنعة من الدخول عندي
بحجة عدم ازعاجي كما فعلت سابقا
واخذت موبيلي بنفس الحجة
وقطعت عني كل اتصال بالعالم الخارجي
مدعية خوفها علي صحتي

وعندما سمعتها تطرد معتز صرخت فيها
قائلا
انتي ازاي بتطردي مدير اعمالي ؟

ردت زوجة ابي بحرج وهي تقول…
انا بنفذ تعليمات الطبيب يا حبيبي …
لان الدكتور قال بلاش ضغوط نفسية خالص

والشغل يا حبيبي هيسببلك الضغوط دي
واحنا يهمنا صحتك في المقام الاول…

رد معتز مقاطعا
قال….
انا اتصلت بيك كتير
والهانم كانت رافضة اني اتواصل معاك

ولما قررت اجي لحضرتك النهارده
عشان اقولك عن الشغل الي بدء يخرب

رفضت تخليني اقابلك

وكانت بتطردني… للاسف

اعتذرت لمعتز
وطلبت من زوجة ابي

ان تعيد لي الموبيل بتاعي
وجلست لاناقش بعض الامور المتعلقة بالشغل مع معتز
ولقيت معتز بيقولي
ان اخواتي البنات
قد قمن بوضع ايديهن علي ادارة كل اعمالي

والي فهمتة ان زوجة ابي قررت تلغي وجودي
انا خالص
وتعزلني عن الشغل

زي ما عزلتني عن الحياة الخارجية نهائي

لتعطي لبناتها السلطة ان ياخذوا كل شيئ

لمجرد اني اصابني العمي

وفي تلك اللحظة

طلبت من معتز
ان ينادي علي زوجة ابي من الخارج

وعندما اتي بها

طلبت منها
ان تسحب اخواتي البنات من كل موقع لهن في شغلي
ويعدن للمنزل كما كن

ويتركن معتز يدير اعمالي كما كان

ثم وجهت لزوجة ابي جملة انبهها فيها
بانها ليس لها اي حق
في التصرف في امور حياتي
اوالتدخل باعمالي اطلاقا

قلت…لازم تعرفي يا مراة ابويا
ان الوحيد الي هيتولي العهد من بعدي
وهينوب عني
في شغلي ….هو ابني احمد
لانه هو الوحيد الي هيورثني

صمتت زوجة ابي بعدما سمعت تنبيهي لها

ولم ترد علي حديثي

ووجهت اوامري لمعتز
بان يقوم بمنع اي شخص من دخول مكتبي

او الاقتراب من مصنعي.. او ايا من املاكي…
وشددت علي معتز
ان وجد من يخالفة
فا له ان يلجا للشرطة

وفي تلك اللحظة

تركتنا زوجة ابي
وخرجت من الغرفة
غاضبة

وبعد ان استمع معتز لاوامري
اخذ يتحدث معي

قال.. عايز اقولك حاجة بس محرج

قلت…قول يا معتز

رد معتز
قائلا
خد بالك من نفسك
يا عنتر بيه
لاني بجد بدات اقلق عليك

وياريت متديش الامان لاي حد

استمعت لتنبية
معتز
ثم قمت بهز راسي

وانا اقول…ماشي

وتركني معتز وخرج

وانا افكر في المهلة التي اعتطهالي سيدة…

ولا اعرف ماذا افعل

ولا كيف ساصل للقاتل والوقت يمر
وانا حبيس ذلك البيت وحبيس الظلام

واخذت ادعوا الله

ان يخرجني من تلك
الازمة
وينور لي بصيرتي

وروحت ارجع براسي للخلف
واغمضت عيني

واذا بصوت حنون يهمس باذني قائلا.

سيبها لله
وربنا هيحلها

ولو عايز تعرف مين الي قتل ابنك
ابدء من اول شخص ليه مصلحة
في موت سعد
وانت هتعرف مين الي
قتلة؟

انتفضت من رقدتي

وقمت افرك في عيني

لاتاكد ان كنت نائم
ام ان ذلك الصوت
كان لشخص حقيقي ؟

فقد كان صوتا نسائي
رقيق
لم اسمعة من قبل

واخذت اتلفت حولي
وانا اسال؟
قلت…مين هنا؟

ولكن للاسف
لم يرد عليا احد…

وقلت في نفسي
ربما كنت قد غفوت
قليلا

وكان ما سمعتة
مجرد حلم… ليس اكثر

ولكنتي تنبهت لتلك الكلمات التي سمعتها…
من ذلك الصوت

فقد الهمتني تلك الكلمات فكرة جيدة
وهي …
ان مؤكد من قام بقتل طفلي
له مصلحة من قتلة

يعني انا دلوقتي
لازم اشوف مين ممكن يكون له مصلحة
من قتل سعد

وشرد ذهني…
وتذكرت تقرير الطب الشرعي
الذي قال بان وفاة سعد بسبب مادة سامة
وضعت له في طعامة…

واتي الي ذهني ايضا
ذكري
ظروف موت امي
فقد قتلت امي بنفس الطريقة
التي قتل بها ابني سعد

وتذكرت ايضا ان اصابع الاتهام
حينها كانت تشير لزوجة ابي
لان يومها كانت هي الوحيدة
التي لها مصلحة من موت امي
واليوم ايضا
هي صاحبة المصلحة من قتل سعد
لانها طماعة ….
وطمعها كان واضح جدا

لما عرفت اني فقدت بصري

وبدات تخطط
انها تمكن بناتها من شغلي واموالي …

وبمجرد ان استقرت قناعتي
علي ان زوجة هي القاتلة

شعرت بالارتياح
جدا
لانني وصلت لذلك الاستنتاج

وشعرت بانني وصلت بالفعل لقاتل ابني سعد

ولكن كيف ساثبت اتهامي لها دون دليل؟

فلا يكفي ان اقول بانها
كان لها مصلحة من موت
ابني…..

واخذت افكر
كيف ساثبت تلك الجريمة عليها
وفي اقرب وقت ؟

وخصوصا ان المهلة التي اعطتها لي سيدة
اوشكت علي الانتهاء

وعشان كده
كان لازم اتصرف بسرعة

واعمل اي حاجة
عشان اوقع زوجة ابويا لتعترف
بانها هي الي قتلت ابني
واخذت يومان
وانا افكر في كيفية الايقاع بزوجة ابي
ولكنني لم اجد طريقة

وخصوصا انها بطلت تاتي لتزورني
من ساعة ما احرجتها امام معتز
ومقطعاني من يومها

ولم اجد امامي الا اني افتح الموضوع مع امل

واشرح لها كل شيئ

واصارحها بما يجول بخاطري
وخصوصا ان حياة احمد اصبحت مهددة

ويجب ان تعرف امل بالخطر الذي ياتي من ناحية زوجة ابي
ويجب ان تكون امل متيقظة…لشرها

وبالفعل… صارحت امل بشكوكي
وطلبت منها ان تساعدني في التفكير ؟

ووضع خطة للايقاع بزوجة ابي
لنجعلها تعترف بقتل سعد ابني

ولقيت امل بتؤكد علي شكوكي.. وظنوني

فقد ردت عليا
قائلة
.علي فكره
انا كمان شاكة في ان زوجة ابوك
هي فعلا الي تكون قتلت سعد ابنك
لطمعها …

لاني لاحظت فعلا ان زوجة ابوك طماعة جدا

بدليل انها كانت عايزة اخواتك البنات
يمسكوا شغلك
ويحطوا ايديهم علي كل حاجة
وانا حاولت اعترض

لكن هي قالتلي… ملكيش دعوة
دول اخواتة
وانتي ملكيش تدخلي

بعدما استمعت لراي
امل
اتاكدت من ظنوني

واتاكدت كمان
ان اخواتي شركاء معها في تلك الورطة

فسالت امل؟
قلت…طيب واحنا هنثبت عليها التهمة ازاي؟
ردت امل
قائلة
طول ما هي عايشة معاك في البيت هنا
عمرك ما هتمسك عليها حاجة
لكن بقي لو طردتها هتغضب عليك… وفي ساعة الغضب
بيختفي العقل
والغلط بيكثر
وفي اول غلطة ليها تقدر توقعها وتخليها تعترف

اقتنعت بكلام امل وبدات فعلا افكر…
في طريقة اطرد زوجة ابي بها
من من المنزل
لابعد الخطر عن ابني

وحاولت جاهدا
ان اتعامل معها بكل قسوة وجفاء
لكي تترك المنزل
ولكنها لم تفعل

وكانت المهلة التي منحتني اياها سيدة لم يبقي عليها سوي يومان

فقلت في نفسي

انني يجب ان اواجهها بظنوني تلك
بل وقررت ان ادعي لها بانني امتلك ادلة علي انها هي القاتلة

واخذت الموبيل
وطلبت من امل ان تفعل لي خاصية التسجيل الصوتي

لاسجل لها الاعتراف

وسالت امل زوجتي

قلت…هي فين زوجة ابويا دلوقتي؟

ردت امل
قائلة
في البلكونة ومعاها احمد ابنك
صرخت بامل وانا
اقول….
واية الي مخليكي تتركي الولد معاها ؟
هو انا مش محذرك؟

ردت امل
قائلة…
طيب اعمل ايه؟
الولد واخد عليها
ومش عايز يسمع كلامي ويبعد عنها
اجلت عتابي لامل
فيما بعد
وطلبت من امل ان تقول لزوجة ابي
بانني اريدها هنا في غرفتي في امر مهم

وكنت قد قررت ان اوقعها في شر اعمالها..
وانتزع منها الاعتراف

وان لم استطع انتزاع الاعتراف منها

فا ساطردها طردا مباشر بدون حرج
لدرء الخطر عن ابني

وامتثلت امل لاوامري

وقامت لتاتي بزوجة ابي

ولكن قبل ان تخرج امل من الغرفة
وتذهب لها
لقيت سميرة اختي
تاتي وهي تصرخ

وتقول ….
الحقني يا عنتر يا اخويا…

مصيبة …مصيبة

قلت…مصيبة اية؟؟
قالت……

رواية قادر الجزء التاسع بقلم حنان حسن

 1,866 اجمالى المشاهدات,  3 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.5 / 5. عدد الأصوات: 2

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

No tags for this post.
2 تعليقان

2 Comments

  1. ياريت تشكرونا على المجهود فى نقل وكتابه الروايه لحضراتكم

    Reel-Story Note

  2. Pingback: رواية قادر الجزء السابع بقلم حنان حسن - رييل ستورى

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 128 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

روايات مصرية

رواية السم فى العسل بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 16
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.9
(24)

وقت القراءة المقدر: 9 دقيقة (دقائق)

السم فى العسل

الجزء الأول

الكاتبه كوكى سامح

__ من يوم ما حمايا كتب وصيته وقال فيها ان اللى هتخلف هى اللى هتاخد نص ثروته

وحياتنا اتقلبت ١٨٠ درجه للأسوء

انا سهر ٢٥ سنه على قدر كبير من الجمال.. متجوزه من ” احمد الدمنهورى” ولقبه الباشا

وعايشه فى فيلا حمايا ( الدمنهورى بيه) اكبر تجار العاب الأطفال فى مصر وجميع البلاد العربيه

عندى سلفتين ” روقيه” ٣٥ سنه وعندها (مروان ٣ سنوات) و الأخ الاكبر ( عمار)

اما ” معتزه” ٣٢ سنه وعندها ( ياسين سنتين)

وزوجة الأخ الوسطانى ( )

طبعا انا قولت سلفتين لان السلفه التالته متنفعش تبقى سلفتى لانها اختى التؤام (منار) ومتزوجه من الأخ الوسطانى تؤام كريم واسمه ( كارم) ومعاها “باسم” عنده شهوور

اما انا بقى مرات الباشا اللى الكل بيعملوا الف حساب واراد ربنا بعد ما حمايا كتب وصيته

انى احمل ولما شوفت السونار عرفت انها بنوته

ونويت اسميها ( فريحه)

عانيت من الحمل شهور.. وجه اليوم اللى اتولدت فيه فريحة وكانت فرحه البيت كله

بس رغم الفرحه اللى عشتها اما اتولدت فريحه على وش الدنيا.. عرفت اسوء خبر

بعد ٣ سنوات عرفت انها مريضه سكر

الخبر ده وجع قلبي وكسرنى وكنت بسأل نفسى.. ازاى طفله تعانى من السكر فى سن زى ده

دى لسه حتى متعرفش ربها.. كنت ببكى طول الليل واسأل نفسى لما تكبر ويبقى عندها ٦ سنين وت المدرسه هتعمل اي وهتتعامل ازاى مع الأطفال اللى من سنها؟!

المفروض ان هيكون ليها نظام اكل معين دى مريضه سكرى.. وده خلانى غصب عنى ما انا مش ملاك.. انا بنى ادمه من لحم ود”م

خلانى ازعل من ربنا وابطل صلاه وكنت بسألوا وبقولوا.. انت ليه تستخسر فيا فرحتى

ليه بنتى يكون عندها السكر وولاد العيله كلهم صحتهم كويسة.. اعترضت ع امر ربنا

وكان غلط كبير منى.. بس انا قولت انى بنى ادمه مش ملاك…

وفى يوم كنت بلاعب فريحه فى الجنينه لقيت احمد داخل عليا وكان باين عليه انه مخنوق ومضايق.. شال البنت ع ا وكان بيلاعبها

قربت منه وسألته : مالك.. شكلك كده مضايق من حاجه رد عليه رد غريب ومسك حنجرته وهنا عرفت انه مخنوق جدا

احمد : تعبان ومش طايق نفسى

سهر قربت منه وحضنته : اي اللى مضايقك

احمد : بعدين

سهر : من امتى وانت بتخبي ع مراتك حبيبتك

احمد بابتسامه كلها حزن وبصوت خافت : حاسس ان فى حاجه بتحصل من ورايا بس مش عارف هى اي؟

سهر ب استغراب : حاجه اي؟ هو فى حد فى الشغل مضايقك

احمد بتنهيده واداها البنت وخدتها من ايده

ياريت.

سهر : ياريت.. قصدك اي بياريت دى!؟

احمد : اخواتى.. انا حاسس ان محدش فيهم طايقنى وخصوصا بعد ما ربنا كرمنا ب فريحه

سهر خدت البنت فى حضنها وحضنتها بخوف : مالها فريحه.. واي دخل بنتى ما بينكم

احمد : انتى ناسيه وصيه بابا اللى كتبها وقال فيها ان البنت اللى هتتولد ليها نص الثروه

سهر حضنت البنت بخوف اكتر : وده معناه اي

احمد بغضب : معناه ان بنتنا عليها العين ي سهر

سهر بذهول : انت تقصد أن اخواتك قاصدين يأذوا بنتى.. وابتدى صوتها يعلى

(قرب منها وحط ايده على بوقها.. وطى صوتك حد يسمعنا)

سهر : معقول اخواتك يأذوا بنتى

احمد بانفعال : لا طبعا.. بس بقول الموضوع ده عامل بينى وما بينهم حساسية جامده

بيتعاملوا معايا بطريقه غريبه

سهر بانفعال : واحنا مش عاوزين حاجة تغور الفلوس.. وعيطت.. مش كفايه أن بنتى مريضه سكرى ومش هتعيش زى باقى الأطفال ( وانهارت)

احمد خدهم فى حضنه : انا لازم اقول لبابا يلغى الوصيه دي خالص وبعد عمر طويل كل واحد فينا ياخد حقه بشرع ربنا

سهر بصتلوا بنظره حزن : ياريت

_ بعدها بكام يوم سمعت احمد بيكلم حمايا فى الموضوع.. وكنت واقفه انا وداده ( تحيه)

حمايا دخل المكتب ونادى على تحيه وطلب منها تعمل قهووه

الدمنهورى قعد على الكرسى وولع سيجار

.. ي أحمد عاوزنى فى اي!

ولما سمعته بيتكلم معاه ولسة بقرب من الباب علشان اسمع بيقولوا اي لقيت اختى التؤام

منار نازله ومعاها روقيه ولما شافونى قربوا منى

روقيه : واقفه كده ليه ي سهر!؟

سهر بارتباك : واقفه عادى

( تحيه خارجه من المطبخ ومعاها القهوه)

منار : القهوة دى لمين ي تحيه

تحيه بصت لسهر وقالت : القهوه لسى الدمنهورى بيه وسى الباشا

روقيه : اه.. متقولى ان الباشا جوه مع حمايا

وفى نفسها ( عقربه.. تلاقيه بيتفق مع حمايا وبيطلب وصايا ع بنته ويلهف نص الثروه فى كرشه)

سهر بارتباك : واحد مع باباه انا م وسابتهم وخدت فريحه وطلعت اوضتها

روقيه لمنار : الصراحه مش دى اختك وتؤامك

إنما غيرك خالص.. متزعليش منى.. انتى ع سجيتك وطبيعيه إنما هى عايشة الدور اكمنها واخده الباشا.. كبير العيله

منار بغضب : دى اختى ع فكره وياريت تتكلمى عنها بأسلوب احسن من كده

روقيه قربت منها بوشوشه : ي بنتى انتى عبيطه المفروض ان كلنا فى مركب واحده.. اختك هتاخد نص الثروه بال

منار : وهى مالها العيب من حمايا يعنى مش منها ولا من جوزها واستأذنت وخرجت الجنينه

روقيه بسخريه : وهى مالها العيب من حماها

كتك وكسه بكره تعرفى قيمه كلامى لما نبقى كلنا ع الحديده

وهنا خرج احمد من المكتب ووشه احمر جدا

وباين عليه انه مضايق لدرجه ان مشافش روقيه قدامه وكان بيبرطم بالكلام ( انا هاخد مراتى وبنتى وهسيب البيت خالص)

روقيه بعدت لما شافت الدمنهورى خارج من المكتب وعفاريت الدنيا بتتنطت فى وشه

روقيه فى نفسها ( ي ترى فى اي) انا لازم احكى ل عمار كل اللى حصل ومسكت الفون وكلمته

وقالت إن احمد متخانق مع باباه

__ عدت ٣ سنوات والحال كما هو عليه لا الدمنهورى غير وصيته ولا احمد ساب البيت بس اللى اتغير ان فريحه كبرت وبقى عندها ٦ سنين

كانت زى البدر فى تمامه.. كانت روح الدمنهورى

اللى بيتنفسها..

__فى الجنينه فريحه قاعده بتلعب مع ولاد عمها

وسهر فى ايدها نسكافيه وبتتمشى فى الجنينه

لمحت واقفه عند السور بتشاور لها وشكلها يدى ١٨ سنه.. قربت منها

البنت بوشوشه : انا بشوف الودع ي هانم ممكن اشوفلك

سهر : لا لا مش بحب الحاجات دى

البنت : ابوس ايدك ي هانم.. جربى

سهر فى نفسها ( هى اكيد محتاجه فلوس)

طيب انا هشوف

وفتحت الباب ودخلت البنت

البنت مدت ايدها : ووشوشى الودع ي هانم

سهر طلعت ١٠٠ جنيه واديتهلها

البنت مسكت ايدها وبصت فيها قبل ما تمسك الودع وبصت فى كفها وقالت : نهار اسود

ده انتى هتشوفى ايام سوده

سهر قلبها اتقبض : انتى بتقولى اي.. اعوذب بالله ي شيخه عليكى

البنت بصت لها بحزن : اللى جاى كتير عليكم

سهر حطت ايدها ع ودنها : أمشى انا مش هسمع حاجه

البنت : انا ماشيه وهرجعلك بعد شهر ي هانم

سهر حطت ايدها ع دماغها : لا لا اكيد كذابه

اعوذب بالله

البنت مشيت وسهر نسيت كلامها وقالت انه كله كذب رغم أنها اتأثرت بيه

وبعد شهر الفيلا كانت جاهزه للاحتفال بعيد ميلاد باسم ابن منار تؤام سهر وسلفتها فى نفس الوقت… باسم تم ال ٧ سنوات

الحفله كبيره وبعد ما طفوا الشمع وكانت الساعه ٩ مساءا.. فريحه اختفت.. سهر خرجت تدور عليها

ملقتهاش وحصل قلق فى الفيلا لمجرد ان فريحه مش موه.. سهر فى نفسها ( انا عارفه هى فين اكيد عند البسين) جريت ع البسين من غير ما حد يحس بيها وشافت فريحه قاعده

قربت منها : كده ي فريحه تقلقينى عليكى

جدو والبيت كله مقلوب عليكى

فريحه مش بترد.. قربت منها لقيتها جثه هامده

سهر ابتدت تصرخ ومحدش سامعها.. مسكت الفون واتصلت باحمد وقالت انها عند البسين

فى ثوانى الكل كان عندها واكتشفوا ان فريحه ماتتتتتتت💔

فى دقايق كان الجد اتصل بال وقال إن البنت اتوفت بغيبوبة سكر فالحال

خرجت الطفله فريحه جثه هامده من الفيلا محموله فى تابوت

وبعد الدفن سهر دخلت فى حاله نفسيه

ونامت نوم عميق وصحيت ١٢ بالليل قامت مفزوعه

وبتصرخ.. بنتى.. بنتى.. فريحه

الداده قاعده تحت رجليها ولما سمعتها بتصرخ ومفزوعه قامت من مكانها : عاوزه حاجة ي ستى سهر

سهر بصراخ : عاوزه بنتى ي داده.. فريحه راحت فى غمضه عين

الداده بصت ويمين وقامت قفلت الباب

وجريت ع سرير سهر وقربت منها وبوشوشه

انا هقولك ع حاجه بنتك ادفنت عايشه

سهر.. اي.. بتقولى اي!

تحيه : ي ستى هانم وطى صوتك دى لو سمعتنى هيكون فيها قتلى

سهر.. مين دى؟

تحيه : هقولك بعدين.. بس قومى بسرعه بنتك مدفونه بغيبوبة سكر من الصبح وممكن تكون فاقت الحقيها الأول وبعدين هقولك ع اللى حصل

سهر قامت زى المجنونه وكان فى ايدها فستان فريحة : الحقها فين

تحيه : الترب ي هانم

سهر بارتباك وعدم وعى : انا هروح الترب

وفتحت باب الاوضه وقبل ما تخرج

تحية : ي هانم

سهر بصتلها : نعم

تحيه : مفتاح التربه فى درج مكتب الدمنهورى بيه.. نزلت سهر جرى والڤيلا كلها مفيهاش حد

الكل نايم من بعد الدفن والعزا.. اليوم كان شاق جدا.. حتى احمد كان بره البيت من زعله وفاه بنته الوحيده

سهر نزلت زى المجنونه ودخلت المكتب وخدت المفتاح وطلعت بره الڤيلا وركبت عربيتها وطلعت ع الترب تشوف بنتها اللى عرفت انها مدفونه بغيبوبة سكر….

وصلت السهر والدنيا كانت ضلمه.. فتحت فلاش الفون وفتحت المدفن ودخلت ع مدفن بنتها

وابتدت تفتح المدفن وهى بتفتحه سمعت صوت وشافت حاجه غريبه 😳😳

يتبع……

 446,691 اجمالى المشاهدات,  3,922 اليوم

Advertisement

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.9 / 5. عدد الأصوات: 24

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

Prev1 of 16
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية الوريث كاملة بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.1
(9)

وقت القراءة المقدر: 2 دقيقة (دقائق)

كاملة بقلم

#اقتباس_بسيط_من_القصه_الجديده
#الوريث
_ عربيه واقفه فى نص الطريق والناس ملمومه حواليها 😳😳
ادهم قاعد جوه عربيته على الكرسى اللى ورا
متأخر على شركته
قال بشخط : وقفت ليه يا عم صا؟
صابر السواق : الطريق واقف باين كده فى حادثه
ادهم : اتصرف وغير الطريق بسرعه وامشى من اى اتجاه غير ده المهم تنجز بص فى ساعته.. انا متأخر والمفروض ان عندى اجتماع من نص ساعه
صابر : الطريق التانى فى تصليحات ومقفول يا باشا
ادهم بزعيق : خلاص انزل شوف فى ايه؟
صابر : ححاضر، فتح باب العربيه ونزل جرى دخل وسط الناس
ادهم فتح شباك العربيه وبص منه على اللمه
واحد من الناس اللى واقفه: لا حول ولا قوة الا ب والله الناس مبقاش عندها اى رحمه!
واحده ست كبيره فى السن : معقول اللى بيحصل ده استرها علينا وعلى ولادنا يارب
كان قاعد مستعجل وكل دقيقه يبص فى ساعته
وقال : كل ده تأ يا صابر ولسه هينزل
صابر جاى بيجرى ووشه باين عليه الخضه
قال : الحق يا باشا فى مصيبه
ادهم : فى ايه خضتنى؟
#الوريث
#بقلمى_كوكى_سامح
من ب ان شاء الله هنزل الجزء الأول من القصه الجديده
تفاعل بقى يا حلوين 😘 علشان الت يوصل لكل الفانز اللى بيسألو على القصه الجديده متنسوش اك ولملصقات 

الفصل الأول

جارى كتابه الفصل ….

 131,685 اجى المشاهدات,  827 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقمه!

متوسط ​​تقييم 3.1 / 5. عدد الأصوات: 9

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية صغيرة ارهقت رجولتي كاملة بقلم بسملة بدوي

Published

on

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
4.1
(13)

وقت القراءة المقدر: 5 دقيقة (دقائق)

كاملة بقلم بسملة بدوي

 

تم تغر اسم الرواية من صغيرة ارهقت رجولتي الي صغيرة ارهقتني عشقا تابع الفصول التالية: الفصل الأول

انا صهيب المغربي اتجوز عيله 17سنه
صالح “الجد ” جواز مؤقت بس ي صهيب يبني لحد ما تتم عندنا السن القانوني إنما الوقتي اعمامها هياخدوا ورثها دول عالم طماعين وجشعه ومافيش في هم رحمه وهي و نسمه وهادئه ومش هتحس بيها خالص
صهيب بمبلاه ……. ماشي روح انت وابعتلي الورق امضي عليه
عملت كده وعروستك جايه بالليل
صهيب بصدمه …..عملت اي
اخدت توقيعك وكتب الكتاب اتعمل
صهيب ب …… اييييه ازاي يعني
وطي صوتك متنساش انا ن يولد وقلنا هو زواج على ورق يبقي خلاص
صهيب بشر …… ماشي ماشي ومشا ركب عربيه وراح النايت كلاب
يعني انا كده اتجوزت ي ملك انا لسا صغيره على الجواز يملك وكمان انا خايفه يكون وحش ويضربني زيك عمو
ملك بحب ……. متخافيش يروحي انا معاكي متخافيش و جده صالح معاكي كمان يعني اطمني خالص وهو ارحم من اعمامك يا روز وجده قال هو جواز مؤقت بس لحد ما تتمي18سنه وتستلمي ورثك وكمان على ورق يعني مش هيلمسك مع اني اشك يكون قدامه الحوريه دي و قاطعتها روز بصراخ وكسوف…….اسكتي بقا الله يملك
ملك بضحك ……يخربيت ام ج والفراوله الي بتطلع فى حدودك دي يبت
روز بضحك……. هبله .
قاطعهم دخول ام روز ……. روز اجهزي يالا عشان هتروحي مع صالح بيه وقالت بدموع …..هتوحشيني اوي يبنتي
روز بدموع وهي بتشدد من احتضانها……. انا اكترر يماما بس هجيلك كل يوم
لا اوعي ليشوفوكي انا هبقي اجيلك انا خلي بالك من نفسك يحبيبه ماما
روز بدموع …حاضر يماما وانت كمان
ملك بمرح ……. احضنوني معاكو
قعدوا يضحكوا عليها
في مكان تاني
عماد بيه معايا خبر يساوي مليون جنيه ، صهيب بيه المغربي مش هتصدق اتجوزاتجوز امبارح
ايه امته ومين وبنت مين حد اعرفه ولا انطق يغبي
لا يبيه الي عرفته من الخدامه أنها سمعتهم امبارح بيتخانقوا وعرفت أنه اتجوز وجبتلك معلومات عنها اهي بس في حقي انا والرجاله
عماد طلع شيك ب 500الف واعطيهوله ……اهو حققك انت والرجاله
-ودي المعلومات يباشا
اخدها بسرعه وقال بصدمه ………. روز اتجوز روز
عند صهيب وقف العربيه عند ملهي ليلي ( نايت كلاب )
دخل واتوجهت كل الأنظار ليه وهو ابتسم بغرور وراح قعد على البار
الجرسون …… طلبك اهو ي صهيب بيه
شاور با وقعد يشرب في كاسه ، جت بنت عامله زي عروسه المولد بالميكب الي حطاه وفستان يفضح اكتر من يستر وقالت…….. مش معقول صهيب بيه المغربي هنا لا انا اكيد بحلم
بصلها بسخريه وكمل شرب الكاس
بصتله بغيظ من تجاهله ليها وقالت بدلع …….. مالك يباشا شكلك مهموم سيبلي نفسك وانا مكملتش الجمله ولاقته زقها واخد فونه ومفاتيح العربيه ومشا وقال ……. حافظ انا الفلم ده شوفي غيره ومشا
بصتله بغيظ……. بقا كده ماشي يبن المغربي انا حطيتك في دماغي اتفرج بس على الي هيحصل

عند ملك كانت واقفه بتعيط وبتقول …..هتوحشيني اوي يماما
الام بدموع ……. انا اكترر ي حبيبه ماما سامحيني مش عارفه احميكي منهم يروحي بس انا مطمنه عليكي مع صالح بيه
صالح بطيبه ….. روز حبيبتي انتي خايفه مني
روز ببراءه …… لا بس خايفه من الي اسمه جوزي سمعت بيقولوا أنه وحش هو ممكن يضربني زي عمو
الام بصتلها بحزن عليها قاطعها الجد ……لا يحبيبتي طول ما انت معاكي متخافيش يالا بقا نمشي
الام بدموع …..خلي بالك من نفسك ياروز وكلي كويس وانا هبقي اجيلك واه صحيح فين خطك طلعيه واكسريه
_حاضر
ومشت مع الجد
طول الطريق وقلبها بيدق جامد ووصلت القصر وقالت بانبهار …….واو انا هعيش هنا
الجد بضحك على تصرفاتها الطفوليه ……ايوه عجبك
_ايوه جدا جدا
الجد بضحك……..هيعجبك من جوه اكتر
_طب يالا بسرعه بسرعه يالا
دخلوا
الجد بضحك على شكلها …….ههههه اي عجبك
عجبني بس ده زي الي بشوفه في التلفزيون خالص الله انا فرحانه اني هعيش هنا اوي وبعدين
تعالي أما اوريكي جناحكم انتي وصهيب
بصله بخوف قال بحب وطيبه…….. متخافيش تعالي
طلعت كان كبير اوي ولونه بين الأسود والرمادي
بصتله وقالت في نفسها …….. ألوانه بتخوف كله اسود اسود
الجد ها عجبك
ايوه حلو
اسيبك بقا تجهزي هدومك وكمان شويه هبعتلك الخدامه بالاكل
حاضر
يحضرلك الخير يحبيبتي ومشا
جهزت هدومها و واخدت شاور ولبست بجامه سوده ستان تعكس لون بشرتها ناصعه البياض وسابت شعرها الأسود الطويل الي وصل لتحت خصرها وبعدين دخلت الخدامه بصتلها بزهول .
روز بخوف…….انتي بتبصيلي كده لي
الخدامه باحراج ……احم اسفه يهانم بس اصل بصراحه انتي جميله اوي اوي عينك دي
روز بخجل …… ايوه عيني وشكرا ليكي انتي اجمل وياريت بلاش هانم اسمي روز بس
الخدامه برفض…… ايه لا لا ده صهيب بيه يقطع عيشي لو سمعني بعدأذنك يهانم ومشت بسرعه
روز بخوف ……. يلهوي ده مركب لهم الرعب يلهوي اومال هيعمل فيا اي عااا يماما
وبعدين شافت الاكل وقالت بقرف …..اي ده عامل كده لي كان عباره عن خضار وأكل مسلوق eat vegan
عااا بياكلوه ازاي ده اعمل اي ايوه هنزل اشوف في حاجه تتاكل تحت ونزلت ودخلت المطبخ وكانت حاطه راسها في التلاجه وقالت بفرحه ……. نوتيلا
قاطعها صوت رجولي جذاب ……. انتي مين وبتعملي اي.
لفت وبصتله
صهيب بصدمه وانبهار من ها ووو….

 139,709 اجمالى المشاهدات,  823 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4.1 / 5. عدد الأصوات: 13

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading
زد معلوماتكساعتين ago

مثل هذا اليوم| ولد الفنان الراحل يوسف داود

PDF كتب و روايات عربية بصيغه3 ساعات ago

رواية من إحدى غرف المصحات النفسية بقلم جيهان سيد

زد معلوماتك3 ساعات ago

مشاهير الفن يحتفون باليوم العالمي للمرأة.

زد معلوماتك5 ساعات ago

ذاكرة اليوم.. رسول الله يلقى خطبة الوداع واستشهاد الفريق عبد المنعم رياض

زد معلوماتك5 ساعات ago

أول عمل روائي في الفكر الإنساني “الحمار الذهبي” لأبوليوس الأمازيغي

PDF كتب و روايات عربية بصيغه6 ساعات ago

رواية كما يحلو لي pdf كاملة

زد معلوماتك7 ساعات ago

حدث في مثل هذا اليوم.. ميلاد الأمير الوليد بن طلال وتأسيس أول جمعية نسائية واختراع التليفون

‫قصص مسموعة10 ساعات ago

قصة ‘مناظرة الإمام أبو حنيفة والملحدين’ محمد العريفي اجمل القصص

PDF كتب و روايات عربية بصيغه10 ساعات ago

كتاب أساسيات العلاقات جون سي ماكسويل PDF

PDF كتب و روايات عربية بصيغه11 ساعة ago

كتاب عبادات للتفكر عمرو خالد PDF

ذاكرة التاريخ History's Memory13 ساعة ago

حدث في مثل هذا اليوم في الكويت :: 14/06/2022

زد معلوماتك13 ساعة ago

12 طريقة لمواجهة ارتفاع معدلات التضخم

ذاكرة التاريخ History's Memory13 ساعة ago

"يوم أخذ الله ميثاق البشر".. ماذا حدث لآدم عليه السلام يوم عرفة؟

ذاكرة التاريخ History's Memory15 ساعة ago

أبرزها فتح إشبيلية وفك الحصار عن القاهرة.. أحداث وقعت في اليوم التاسع من رمضان

فضفضة رييل ستورى15 ساعة ago

ابنك مغلبك .. 10 حلول سحرية لأشهر مشاكل تربية الأطفال

قصص الإثارة3 أشهر ago

رواية رغبه متوحشه (كامله)

قصص الإثارة3 أشهر ago

رواية بنت بمدرسة عيال اغنياء بقلم ماري جو

قصص حدثت بالفعلشهرين ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

قصص متنوعةشهرين ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص الإثارةشهرين ago

رواية بنت فى ورطه بقلم كوكى سامح

ادب نسائي3 أشهر ago

رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

ادب نسائي3 أشهر ago

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

ادب نسائي3 أشهر ago

تكملة رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

قصص متنوعة3 أشهر ago

عايشة عند اخويا ومراتو بلقمتى ويارتني بلاقي اللقمه

روايات مصرية3 أشهر ago

قصة انا وحمايا بقلم كوكي سامح

قصص الإثارة3 أشهر ago

حكايتي مع ابو زوجى السافل وما فعلت به

قصص الإثارة3 أشهر ago

قصة حماتي وزوجتي الحامل +18 للكبار فقط

روايات مصرية3 أشهر ago

قصة حماتي كامله للكاتبه ايمي رجب

روايات مصرية3 أشهر ago

رواية كبرياء عاشقة بقلم هدير نور(كاملة)

قصص الإثارة3 أشهر ago

رواية انا والطبيب في العيادة وبدون إعتراض مني

Facebook

Trending-ترندينغ