Connect with us

روايات مصرية

رواية قادر الجزء الخامس بقلم حنان حسن

Published

on

3.3
(3)

وقت القراءة المقدر: 9 دقيقة (دقائق)

رواية قادر الجزء الخامس
للكاتبة/حنان حسن

بعدما اتبعت تعليمات زوجتي سيدة
تجاه العروسة الجديدة
ونفذتها بدقة ..

تركتني العروسة وهي غاضبة
ودخلت غرفتها
واخذت تنازع بالداخل

ولكنني لم ادخل لاري
ما بها
وتركتها وصعدت لشقة زوجتي سيدة

ولكنني لم اجدها
وبعد قليل
سمعت سيدة تفتحت باب الشقة من الخارج

وكان معها شخصا ما
فا اختبات خلف باب الغرفة
لاري من ذلك الشخص

الذي يصعد لشقتي في منتصف الليل
اثناء غيابي

ولكنني عندما اختبات خلف الباب
شاهدت شيئا جعلني اصعق وارتعد رعبا…
فقد شاهدت نفس المراة المشوهة
التي كنت قد رايتها في الحلم
فهي نفس الشكل البشع
ونفس الرائحة الغريبة

وبالرغم من انني شاهدتها جيدا
الا اني
لم استطع ان اري من كان معها
لانها بمجرد ان شعرت باهتزاز الباب
اتت لتري من خلف الباب

ووقفت تنظر الي
وهي تبرق عيناها
وفجاءة
انطفاء النور

واخذت اسالها؟؟؟

قلت..انتي مين؟

ولكنها لم تجيب
باي اجابة
ولم تنطق من الاساس

..فخرجت… من غرفة النوم اصارع الظلام …

وانكفاء هنا وهناك
حتي اضاءت النور

وبعدها …لم اجد اي اثر لها
ولا لمن كانت معها

وبعد شوية…

لقيت زوجتي سيدة تفتح باب شقتنا

وقد تفاجاءت بوجودي

قالت..ايه ده؟
انت ايه الي جابك هنا دلوقتي؟
انت مش مفروض تبقي بايت مع عروستك
دلوقتي؟
قلت…سيبك من الي جابني دلوقتي

وقوليلي..
.انتي كنتي فين؟
وجاية منين في الوقت ده؟
قالت..طالعة من الدور الارضي

عشان كنت مع الطباخيين
تحت ولما مشيوا
طلعت
فا نظرت لها …
بشك…. وريبة

وسالتها؟

قلت.. هو انتي اديتي نسخة من مفاتيح شقتنا لحد؟

نظرت الي بتعجب

ثم ردت
قائلة

لا طبعا
وانا هدي لمين المفاتيح يعني؟
ثم سالتني
قالت…انت ليه بتسال السؤال ده؟

قلت..يعني مفيش حد بيدخل الشقة دي غيري انا وانتي؟

ردت سيدة بدهشة

قالت..سلامتك يا سي عنتر
مالك؟
وليه كل الاسالة
دي ؟
قلت..لا ابدا مفيش

وسالتني
قالت..وانت عملت ايه مع العروسة؟

قلت..العروسة غضبت ودخلت غرفتها

ردت سيدة
متسائلة
قالت…يعني هي تسيبك وتدخل غرفتها
تقوم انت تسيبلها البيت؟؟

قلت…طيب اعمل ايه؟

قالت..اخبط علي الباب بكل قوتك
وان مفتحتش اكسر عليها الباب
وادخل خد حقك الشرعي منها

قلت…غريبة انا ازاي مفكرتش اخد حقي منك بنفس الطريقة؟

ردت سيدة
قائلة

لا يا حبيبي انا مهري لسه مدفعتهوش
لكن هي واخدة كل حقوقها

نظرت لها بحيرة
وتركتها ونزلت لشقة العروسة الجديدة

وقد اخذت قرارا
بان انفذ كل ما قالتة لي سيدة
وبالفعل… طرقت علي العروسة باب الغرفة

وعندما رفضت ان تجيب دفعت الباب بقوة
حتي كسرتة …

ولكنني عندما دخلت تفاجاءت
بجولنار نائمة علي السرير وهي ترعتش وتنظر الي وفي عينيها ذعر

وكانها اصابها مرض نفسي

وكانت تنظر حولها في
فزع
وكانها خائفة من شيئا ما

فا اقتربت منها
وسالتها؟
قلت…. مالك؟

اخذت تبكي كثيرا… ثم اتسعت حدقة عيناها

واخذت تصتنت قليلا
ثم سالتني
قالت …سامع؟

قلت سامع ايه؟

قالت…دي خطواتها

قلت خطوات مين؟

قالت…خطوات الجنية …العفريتة

نظرت لها بتعجب ثم
سالتها؟
قلت…عفريتة ايه انتي تعبانة في عقلك؟

نظرت جولنار خلفي
وكانها رات شيئا ياتي من خلفي
واخذت تشير
وهي تقول
اهية…. هتدخل من الباب تاني

اهية… اهية
وفجاءة …
انطفاء النور …مرة اخري

واخذت اسمع صراخا بالغرفة
فقد كان هناك اكثر من شخص غيرنا
انا وجولنار بالغرفة

لان الصرخات والاصوات كانت كثيرة…

ومسكت بجولنار
وكنت احاول ان اهدئي من روعها
حتي اعيد فتح النور

ولكنها صمتت فجاءة عن الصراخ
وهي في يدي

وبدات تترنح….

فقلت في نفسي

ربما اغمي عليها من شدة الفزع..
وقبل ان اقوم من مكاني لاعيد فتح النور ثانية

تفاجاءت بان الاصوات الاخري صمتت جميعها….

ولقيت النور رجع تاني

فا اخذت اتلفت يمينا ويسارا
ولكنني لم اجد اي اثر لاصحاب تلك الاصوات

فا حاولت ان اتي ببعض البصل.. والبرفان… والروائح …
الاخري
لكي اساعد جولنار علي ان تفيق
ولكنها لم تفيق
فا اسرعت واتصلت بزوجتي سيدة

ولما نزلت سيدة…
حاولت هي الاخري ان تجعلها تفيق
ولكن للاسف محاولتها فشلت في محاولتها

مما دعاني ان اتصل بالطبيب…
الذي اتي و اعلن عن وفاة جولنار
بازمة قلبية

وطبعا انا كده اصبحت امتلك اموال جولنار
الطائلة
وبدات مرحلة الغني… والثراء
واخذت مني سيدة نصف الثروة
وطبعا…انا بعدما اغتنيت اكثر …واصبحث واسع الثراء
اصبح باقي معارف ابي يتهافتون عليا
لاتزوج من بناتهم..
طمعا في ثروتي
وكان ابويا يعرض عليا بنات اصدقائة
ولكنني كا العادة
كنت ارفض طمعا ان ترضي سيدة عني
وتقبل ان تتمم دخلتي عليها
ولكنها كانت تطلب مني ان استمر في طاعة ابي

واقبل ان اتزوج من بنات اصدقائة الاثرياء

وان اتمسك بوضع نفس الشرط في زواجي معهن

وكلما سالتها
عن وعدها لي كي ادخل عليها
كانت ترد قائلة

احنا اتفقنا انك مش هتلمسني غير لما تاخد لقب قادر وفاجر

ومرت الايام …والشهور

وتزوجت اكثر من خمس زيجات
كن يطمعن في ثروتي

وكلهن لم يتحملن
ما يرونه معي من قسوة ..وجفاء ….
ورعب
من تلك العفريتة
التي كانوا يرونها بالشقة

و التي كانت سبب في موت جولنار..
وكن يستسلمن سريعا و يطلبن الطلاق

وكل ما طلبت احداهن الطلاق
كانت بتتنازل تلقائيا عن كل اموالها
لتزداد ثروتي بذلك اضعافا

ويكبر مركزي في السوق

وطبعا كنت بتقاسم كل ما احصل علية من تلك الزيجات مع سيدة

وكانت سيدة تشترط
عليا
ان يكون اتفاقي معها هذا سر بيننا
وقد حذرتني
بانه لو علم اي شخص بذلك السر
ستختفي من حياتي للابد

حتي جاء يوم
و تامر احد اصدقاء ابي مع ابو احدي زوجاتي السابقات…
بعدما فهموا اللعبة

واتفقوا معا
علي انهم يزوجوني من ابنة احدهم
ويقوموا بقتلي بعدها
وبكده سترث العروس الجديدة
كل اموالي وينتقم ابو زوجتي السابقة مني

وفعلا انا ابتلعت الطعم في الاول بصراحة
وقبلت الزواج من تلك العروسة الثرية
وكانت اكثر الزوجات ثراء
والطعم كان مغري بالفعل

…فا ذهبت كا العادة اتلقي التعليمات من
زوجتي سيدة

قبل ان اتوجه لشقة العروسة

لكن في تلك المره
طلبت مني سيدة ان ابات عندها
ولا انزل للعروسة الجديدة

ولما سالتها
عن السبب ؟

Advertisement

ردت قائلة

انا كنت عايزاك الليلة
عشان قررت ان دخلتنا تكون الليلة
فرحت جدا بقرارها ده
وسالتها
قلت.. اشمعني الليلة يعني رضيتي عليا؟

قالت اهو كده وخلاص

قال..طيب انزل اعتذر للعروسة ؟

قالت لا انت لازم تبان قاسي وعنيف
والشخصية الصعبة دي مش بيعتذر لحد

قلت …مهو مش هينفع اتركها كده
في اليوم ده

قالت…خلاص اتصل بابوك ينزل يعتذر لها

ويقول ان اخت من اخواتك البنات
مريضة وانت قاعد جنبها

قلت…ماشي

وبالفعل.. اتصلت بابويا

وتعللت له بانني مريض

وطلبت منه ان ينزل لشقة العروسة
ويعتذر لها عن عدم تواجدي معها في تلك الليلة

وبالفعل …وافق ابي علي الذهاب للعروسة
ليفتعل لها اي عذر

وبدات انا اتهيئ
لدخلتي
علي سيدة
وبعدما انتهت سيدة من زينتها
وجهزت لنبدء اول ليلتنا

اقتربت منها
ونظرت لها بشوق
الملهوف
المنتظر لتلك اللحظة منذ زمن
وفتحت ذرعاي كي اضمها لحضني

ولكنني وجدتها تشير بيدها لاسفل
وهي تقول..
ابوك بيموت

نظرت لها متعجبا لتلك الجملة

وسالتها
قلت…مش فاهم؟

اعادت سيدة الجملة مره اخري
وهي تقول…
انت قاعد معايا هنا
وابوك بيموت في شقتك
وسالتها بدهشة
قلت…انتي بتقولي ايه؟

قالت…في ناس بيحاولوا يقتلو ابوك
تحت دلوقتي

تركتها ونزلت مهرولا بعدما اخذت مسدسي معي

لاري ان كان كلامها صادقا
ام لا
..وعندما نزلت…

تفاءجات باحدهم
يحاول خنق ابي
بينما يقوم الاخر بمحاولة احراق الشقة…

فا قمت باطلاق عيار ناري في الهواء

فا توقف ذلك المجرم عن خنق ابي
وتوقف الاخر عن احراق باقي الشقة

وابلغت البوليس علي الفور
الذي قام بالتحقيق مع الجناة
وقاموا الجناة بالاعتراف ان تلك كانت مؤامرة

من اثنين من اصدقاء ابي الاثرياء
وكان ابو العروسة واحد منهم
اما الثاني… فكان ابو زوجة سابقة لي

وكانوا يخططون لقتلي وحرق المكان
حتي تظهر الجريمة علي انها اختناق
بسبب الدخان الناجم عن الحريق..

وطبعا اصدقاء ابي دفعوا اموالا طائلة
ليتفادوا السجن والفضيحة

وفي تلك الليلة
سالني ابي
بعدما نجي من الموت

قال…انت ازاي عرفت بمخططهم؟

قلت…البركة في زوجتي سيدة

قال.. وايه الي عرف
سيدة ؟

قلت…انا هحكيلك كل حاجة من الاول

وهقولك علي حكايتي مع سيدة
عشان تعرف انها هي السبب في انقاذ حياتك
وتكفاءها بنفسك

وبالفعل …سردت له قصتي مع سيدة من الاول

وبعدها…
نظر ابي الي باندهاش

وهو يقول…

انا عايز اشوف سيدة حالا

فا صعدت سريعا لاتي له بسيدة
من شقتها
ولكنني صعدت ولم اجدها

و كانت قد اختفت
واخذت ابحث عنها في كل مكان
ولكنها كانت كا فص ملح وذاب
وذهبت لابي ليخبرني عن العنوان…
الذي اتي منه بسيدة

فقال…ان احد معارفة هو من اتي له بها …

فا اخذت عنوان قريبة وذهبت له
وسالتة.. عن سيدة

ولكن الرجل اخذ ينظر لي باندهاش
وهو يسالني

قال..سيدة مين؟

قلت…سيدة الي كانت بتشتغل عندنا زمان

وتركتنا ومشيت من سنتين
وانت رجعتها لابويا تاني

رد الرجل قائلا…
تقصد سيدة الي ابوك طردها وهي حامل؟

قلت..ايووووه بالظبط
هي دي

قال…بس سيدة ماتت مقتولة
من سنتين

فا وقفت في ذهول
وانا اقول
مش ممكن؟؟؟
وسالتة ؟
قلت…امال مين البنت الي انت جيبتها لابويا في البيت؟؟؟
قال……

https://reel-story.com/qadr6/

 1,527 اجمالى المشاهدات,  3 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

Advertisement

متوسط ​​تقييم 3.3 / 5. عدد الأصوات: 3

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Follow us on social media!

Advertisement
No tags for this post.
Advertisement
2 تعليقان

2 Comments

  1. ياريت تشكرونا على المجهود فى نقل وكتابه الروايه لحضراتكم

    Reel-Story Note

  2. Pingback: رواية قادر الجزء الرابع بقلم حنان حسن - Reel-Story - رييل ستورى

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 128 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

روايات مصرية

رواية الوريث كاملة بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
3
(8)

وقت القراءة المقدر: 2 دقيقة (دقائق)

الوريث كاملة بقلم كوكى سامح

#اقتباس_بسيط_من_القصه_الجديده
#الوريث
_ عربيه واقفه فى نص الطريق والناس ملمومه حواليها 😳😳
ادهم قاعد جوه عربيته الكرسى اللى ورا
متأخر شركته
قال بشخط : وقفت ليه يا عم صابر؟
صابر السواق : الطريق واقف باين كده فى حادثه
ادهم : اتصرف وغير الطريق بسرعه وامشى من اى اتجاه غير ده المهم تنجز بص فى ساعته.. انا متأخر والمفروض ان عندى اجتماع من نص ساعه
صابر : الطريق التانى فى تصليحات ومقفول يا باشا
ادهم بزعيق : خلاص انزل شوف فى ايه؟
صابر : ححاضر، فتح باب العربيه ونزل جرى دخل وسط الناس
ادهم فتح شباك العربيه وبص منه اللمه
واحد من الناس اللى واقفه: حول ولا قوة الا بالله والله الناس مبقاش عندها اى رحمه!
واحده ست كبيره فى السن : معقول اللى بيحصل ده استرها علينا وعلى ولادنا يارب
كان قاعد مستعجل وكل دقيقه يبص فى ساعته
وقال : كل ده تأخير يا صابر ولسه هينزل
صابر جاى بيجرى ووشه باين عليه الخضه
قال : الحق يا باشا فى مصيبه
ادهم : فى ايه خضتنى؟
#الوريث
#بقلمى_
من بكره ان شاء هنزل الجزء الأول من القصه الجديده
تفاعل بقى يا حلوين 😘 علشان البوست يوصل لكل الفانز اللى بيسألو القصه الجديده متنسوش الايك ولملصقات 

الفصل الأول

جارى كتابه الفصل ….

 15,322 اجمالى المشاهدات,  1,674 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3 / 5. عدد الأصوات: 8

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية صغيرة ارهقت رجولتي كاملة بقلم بسملة بدوي

Published

on

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
4
(12)

وقت القراءة المقدر: 5 دقيقة (دقائق)

كاملة بقلم بسملة بدوي

 

تم تغيير اسم الرواية من صغيرة ارهقت رجولتي الي صغيرة ارهقتني عشقا تابع الفصول التالية: الفصل الأول

انا صهيب المغربي اتجوز عيله 17سنه
صالح “الجد ” جواز مؤقت بس ي صهيب يبني لحد ما تتم عندنا السن القانوني إنما الوقتي اعمامها هياخدوا ورثها دول عالم طماعين وجشعه ومافيش في قلبهم رحمه وهي والله نسمه وهادئه ومش هتحس بيها خالص
صهيب بلامبلاه ……. ماشي روح انت وابعتلي الورق امضي عليه
عملت كده وعروستك جايه بالليل
صهيب بصدمه …..عملت اي
اخدت توقيعك وكتب الكتاب اتعمل
صهيب بغضب …… اييييه ازاي يعني
وطي صوتك متنساش انا مين يولد وقلنا هو زواج على ورق يبقي خلاص
صهيب بشر …… ماشي ماشي ومشا ركب عربيه وراح النايت كلاب
يعني انا كده اتجوزت ي ملك انا لسا صغيره على الجواز يملك وكمان انا خايفه يكون وحش ويضربني زيك عمو
ملك بحب ……. متخافيش يروحي انا معاكي متخافيش و جده صالح معاكي كمان يعني اطمني خالص وهو ارحم من اعمامك يا روز وجده قال هو جواز مؤقت بس لحد ما تتمي18سنه وتستلمي ورثك وكمان على ورق يعني مش هيلمسك مع اني اشك يكون قدامه الحوريه دي و قاطعتها روز بصراخ وكسوف…….اسكتي بقا الله يملك
ملك بضحك ……يخربيت ام جمالك والفراوله الي بتطلع فى حدودك دي يبت
روز بضحك……. هبله .
قاطعهم دخول ام روز ……. روز اجهزي يالا عشان هتروحي مع صالح بيه وقالت بدموع …..هتوحشيني اوي يبنتي
روز بدموع وهي بتشدد من احتضانها……. انا اكترر يماما بس هجيلك كل يوم
لا اوعي ليشوفوكي انا هبقي اجيلك انا خلي بالك من نفسك يحبيبه ماما
روز بدموع …حاضر يماما وانت كمان
ملك بمرح ……. احضنوني معاكو
قعدوا يضحكوا عليها
في مكان تاني
عماد بيه معايا خبر يساوي مليون جنيه ، صهيب بيه المغربي مش هتصدق اتجوزاتجوز امبارح
ايه امته ومين وبنت مين حد اعرفه ولا انطق يغبي
لا يبيه الي عرفته من الخدامه أنها سمعتهم امبارح بيتخانقوا وعرفت أنه اتجوز وجبتلك معلومات عنها اهي بس في حقي انا والرجاله
عماد طلع شيك ب 500الف واعطيهوله ……اهو حققك انت والرجاله
-ودي المعلومات يباشا
اخدها بسرعه وقال بصدمه ………. روز اتجوز روز
عند صهيب وقف العربيه عند ملهي ليلي ( نايت كلاب )
دخل واتوجهت كل الأنظار ليه وهو ابتسم بغرور وراح قعد على البار
الجرسون …… طلبك اهو ي صهيب بيه
شاور بايده وقعد يشرب في كاسه ، جت بنت عامله زي عروسه المولد بالميكب الي حطاه وفستان يفضح اكتر من يستر وقالت…….. مش معقول صهيب بيه المغربي هنا لا انا اكيد بحلم
بصلها بسخريه وكمل شرب الكاس
بصتله بغيظ من تجاهله ليها وقالت بدلع …….. مالك يباشا شكلك مهموم سيبلي نفسك وانا مكملتش الجمله ولاقته زقها واخد فونه ومفاتيح العربيه ومشا وقال ……. حافظ انا الفلم ده شوفي غيره ومشا
بصتله بغيظ……. بقا كده ماشي يبن المغربي انا حطيتك في دماغي اتفرج بس على الي هيحصل

عند ملك كانت واقفه بتعيط وبتقول …..هتوحشيني اوي يماما
الام بدموع ……. انا اكترر ي حبيبه ماما سامحيني مش عارفه احميكي منهم يروحي بس انا مطمنه عليكي مع صالح بيه
صالح بطيبه ….. روز حبيبتي انتي خايفه مني
روز ببراءه …… لا بس خايفه من الي اسمه جوزي سمعت بيقولوا أنه وحش هو ممكن يضربني زي عمو
الام بصتلها بحزن عليها قاطعها الجد ……لا يحبيبتي طول ما انت معاكي متخافيش يالا بقا نمشي
الام بدموع …..خلي بالك من نفسك ياروز وكلي كويس وانا هبقي اجيلك واه صحيح فين خطك طلعيه واكسريه
_حاضر
ومشت مع الجد
طول الطريق وقلبها بيدق جامد ووصلت القصر وقالت بانبهار …….واو انا هعيش هنا
الجد بضحك على تصرفاتها الطفوليه ……ايوه عجبك
_ايوه جدا جدا
الجد بضحك……..هيعجبك من جوه اكتر
_طب يالا بسرعه بسرعه يالا
دخلوا
الجد بضحك على شكلها …….ههههه اي عجبك
عجبني بس ده زي الي بشوفه في التلفزيون خالص الله انا فرحانه اني هعيش هنا اوي وبعدين
تعالي أما اوريكي جناحكم انتي وصهيب
بصله بخوف قال بحب وطيبه…….. متخافيش تعالي
طلعت كان كبير اوي ولونه بين الأسود والرمادي
بصتله وقالت في نفسها …….. ألوانه بتخوف كله اسود اسود
الجد ها عجبك
ايوه حلو
اسيبك بقا تجهزي هدومك وكمان شويه هبعتلك الخدامه بالاكل
حاضر
يحضرلك الخير يحبيبتي ومشا
جهزت هدومها و واخدت شاور ولبست بجامه سوده ستان تعكس لون بشرتها ناصعه البياض وسابت شعرها الأسود الطويل الي وصل لتحت خصرها وبعدين دخلت الخدامه بصتلها بزهول .
روز بخوف…….انتي بتبصيلي كده لي
الخدامه باحراج ……احم اسفه يهانم بس اصل بصراحه انتي جميله اوي اوي عينك دي
روز بخجل …… ايوه عيني وشكرا ليكي انتي اجمل وياريت بلاش هانم اسمي روز بس
الخدامه برفض…… ايه لا لا ده صهيب بيه يقطع عيشي لو سمعني بعدأذنك يهانم ومشت بسرعه
روز بخوف ……. يلهوي ده مركب لهم الرعب يلهوي اومال هيعمل فيا اي عااا يماما
وبعدين شافت الاكل وقالت بقرف …..اي ده عامل كده لي كان عباره عن خضار وأكل مسلوق eat vegan
عااا بياكلوه ازاي ده اعمل اي ايوه هنزل اشوف في حاجه تتاكل تحت ونزلت ودخلت المطبخ وكانت حاطه راسها في التلاجه وقالت بفرحه ……. نوتيلا
قاطعها صوت رجولي جذاب ……. انتي مين وبتعملي اي.
لفت وبصتله
صهيب بصدمه وانبهار من جمالها ووو….

 22,832 اجمالى المشاهدات,  2,605 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4 / 5. عدد الأصوات: 12

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية مقتحمة غيرت حياتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورهان ناصر

Published

on

Prev1 of 33
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.9
(9)

وقت القراءة المقدر: 4 دقيقة (دقائق)

كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم

 

الفصل الأول

تك تك تك تكككككك
( خبط جامد )
في أي يا إللي بتخبط أنت
تك تك تككككككككك
ما براحة يا عم هتكسر الباب الله
أتوجه وبيفتح الباب وهو عنيه مقفله من كتر النعس وبيفرك في عينيه جامد
لمح حاجه دخلت تجري علي جوه بسرعة البرق
هو لنفسه: هو أنا عنيا زغللت أوي كدة
مش شايف أي إللي دخل جوه ده
فضل واقف علي الباب يتلفت مش لاقي حد
هو: يا عجب هو انا اتجننت ولا اي امال مين اللي كان بيخبط علي الباب هيكسرو دة
الله يخرب بيتكم ( يفكره حد من أطفال جيرانه اللي ساكنين في العمارة)
هو بوعيد : ماشي يا ولاد المؤذية طيرتو النوم من عيني والله لاربيكم
قفل الباب بغضب واترمي علي الكنبه بتعب شديد
وغمض عنيه
_____:ده نام اعمل ايه بس ياربي سامحني ملقتش حد يساعدني والله عارفه إنه حرام اقعد في شقة مع واحد ونا معرفوش بس مضطرة
انا هخليني مستخبية هنا في الأوضة دي بس للصبح وهطلع من غير ما يحس بيا هو اصلا باين عليه ما اخدش باله إني دخلت
هي ببكاء: استغفر الله العظيم.
يارب سامحني
بس ده اهون من اللي كان هيحصلي
استرها معايا يا رب
قفلت باب الاوضة اللي دخلتها
وبصت عليه لقيته غفي علي الكنبه ونام اتنهدت
ودخلت قعدت في الأوضة العتمة ( لأنها مردتش تنور النور خافت يعرف إن في حد معاه في الشقة وكمان إنها بنت )
هي : أنا هخرج من شقتك مش هعمل حاجه ولا هسببلك مشاكل مع زوجتك ثم صمتت قليلا لتردف بعدها
طب هو مجوز أصلا
خبطت رأسها بيديها بخفة : وإنتي مالك المهم تفكري في حل للمصيبه إللي إنتي فيها منك لله يا مرات ابويا أشوف فيكي يوم
حسبي الله ونعم الوكيل فيك علي إللي عملتي فيا
حل الصباح
استيقظ متململا بضيق وهو يفرك عنقه بألم واضح .
يشعر كما لو أن أطرافه شلت وجسده تصلب وتكسر لا يقدر علي الحركه
ليمسك رأسه بتعب من كثرة الصداع الذي يفتك برأسه
ليتذكر ما حدث أمس
عندما كان نائما متوعدا لاولاؤك الاطفال المشاغبين ظننا منه أنهم سبب إزعاجه
نهض بكسل شديد متوجهاً لغرفته ليأخذ ملابسه ويستعد لأخذ حماماً منعش يعيد الحيوية والنشاط لجسده المتعب من كثرة الأعمال الشاقة في عمله فهو لا يرتاح الا ساعات قليلة جدا يحاول أن ينعم بها ببعض النوم ولاكن باتت ليلته أمس غير ماكان يتمني بسبب إزعاج أولئك الاولاد المتطفلين
دلف الي المرحاض بعدما أخذ ملابسه واستعد للذهاب الي عمله فهو يعمل رائدا له مكانته في الشرطة ويهابه الجميع
ماعدا أولئك الاولاد المتطفلين ابتسم علي ذكرهم محدثاً نفسه أنه سيعاقبهم وبشدة علي فعلتهم وازعاج راحته ليلا
بعد قليل
خرج من الحمام
ووقف أمام مرأته يعدل من تسريحة شعره ويضع برفانه الذي يعشقه
خرج من غرفته متوجهاً للغرفة الأخري ليأخذ بعض الأوراق المهمه التي يخفيها في غرفة مكركبه تمام ولا يضع بها إلا اشياء يظنها اي شخص يراها أنها قبو وليس غرفة من كثرة الاشياء الغير مرتبه فيها ومن كثرة الصناديق والأشياء الأخري
وقف علي باب الغرفة
فتح الباب ببطء شديد
وعندما دلف إلي الداخل
وجد فتاة تنام علي أرضية الغرفة قد صنعت لها من تلك الخردة مايشبة الفراش علي الارض تنام عليها بهدوء وبخمارها وذالك الشيء الاسود الذي تتكوم بداخله ( عباءة سمرة تشبه الاسدال أو اقرب الي ما يسمه جلباب )
عند دخوله استيقظت من غفوتها
تطلع إليه بصدمة يبادلها الآخر بنفس النظرة مردفا بصوت أجش
إنتي مين ودخلتي هنا إزاي؟!
هي برعب: أنا أنا .

 26,015 اجمالى المشاهدات,  2,342 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.9 / 5. عدد الأصوات: 9

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 33
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading
مقالات دعائية - Promotion articles4 دقائق ago

افضل 7 قصص على موقع سڨن ستورى – Seven Story خلال شهر نوفمبر 2021

قصة شخصية مؤثرة10 دقائق ago

مواقف وقصص عن عدل عمر بن الخطاب

قصص الإثارة60 دقيقة ago

رواية أحببتُ أبنة الخادمة بقلم ندى الصاوي

قصص الإثارةساعة واحدة ago

خادمتي اللذيذة (ميمونة كاليسي)

قصص الإثارة3 ساعات ago

قصه الأم التي قتلت ابنها

قصص حدثت بالفعل4 ساعات ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

اجتماعيات5 ساعات ago

قصة حب مارى وجيك

قصص حدثت بالفعل6 ساعات ago

ياريتني كنت طلعت مغني أو لاعب كرة قدم مشهور – قصه حقيقية

نوفيلا6 ساعات ago

نوفيلا الحوت كاملة بقلم زينب محمد

قصص متنوعة7 ساعات ago

رواية العاهرة بقسوة الزمن كاملة

روايات مصرية8 ساعات ago

رواية الوريث كاملة بقلم كوكى سامح

قصص رعب8 ساعات ago

رواية نسل الشيطان ( النسل الملعون )

PDF كتب و روايات عربية بصيغه10 ساعات ago

قصة رواية ترنيمة عيد الميلاد بقلم تشارلز ديكينز بصيغة PDF

زد معلوماتك13 ساعة ago

هبة سليم … ملكة الجاسوسية المتوجة..!!

قصص حب13 ساعة ago

رواية احببت بنت اختي كاملة بقلم مودة ويوسف

قصص الإثارة4 أسابيع ago

رواية رغبه متوحشه (كامله)

قصص الإثارة3 أسابيع ago

رواية بنت بمدرسة عيال اغنياء بقلم ماري جو

قصص حدثت بالفعل4 ساعات ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

قصص متنوعة16 ساعة ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص الإثارةيومين ago

رواية بنت فى ورطه بقلم كوكى سامح

ادب نسائي4 أسابيع ago

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

ادب نسائي4 أسابيع ago

رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

قصص متنوعةأسبوعين ago

عايشة عند اخويا ومراتو بلقمتى ويارتني بلاقي اللقمه

ادب نسائي4 أسابيع ago

تكملة رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

روايات مصرية4 أسابيع ago

قصة حماتي كامله للكاتبه ايمي رجب

روايات مصرية3 أسابيع ago

رواية كبرياء عاشقة بقلم هدير نور(كاملة)

قصص الإثارةأسبوعين ago

حكايتي مع ابو زوجى السافل وما فعلت به

قصص الإثارةأسبوعين ago

قصة حماتي وزوجتي الحامل +18 للكبار فقط

روايات مصرية4 أسابيع ago

قصة انا وحمايا بقلم كوكي سامح

روايات مصريةيومين ago

رواية براءتي الجزء الحادى عشر بقلم كوكي سامح #11

Facebook

Trending-ترندينغ