Connect with us

روايات مصرية

رواية قادر الجزء الثالث بقلم حنان حسن

Published

on

3.5
(2)

وقت القراءة المقدر: 10 دقيقة (دقائق)

رواية قادر الجزء الثالث
للكاتبة/حنان حسن

بعدما امل اختفت من حياتي
اغلقت علي نفسي
وقمت بالا اضراب عن الطعام…
ولكن ابويا لما شافني هموت
صعبت عليه…
ولقيتة داخل عليا بعروسة جديدة

فا قلت مش عايز عرايس

رد ابويا قائلا..
طيب مش تنتظر لما تشوف العروسة؟

نظرت باتجاه الباب
حيث… تقف العروسة..
فا صدمت.. لاني لقيت سيدة
واقفة امامي …
فا نظرت لابي
وانا اقول.. اطلعوا بره انا مش عايز حد

وفي تلك اللحظة ..

لقيت سيدة اقتربت مني وامسكت بيدي
وقبلتها
وهي تستعطفني
قائلة ..
ارجوك انا بحبك ..
استحلفك بالايام الي كانت بينا زمان
خليني جنبك خدامة

انا متحملش اشوفك كده واسيبك وانت بتموت

اوعدك اني هختفي من حياتك وامشي بعدين

بس مش هسيبك وانت في حالتك دي دلوقتي

نظرت لها بعدما سمعت حديثها
وتذكرت تلك الايام الخوالي معها

ولقيتني بقول
لنفسي …
ومالة لما اتجوز سيدة يومين ؟
زواج متعة مش يمكن تقدر تنسيني امل؟

واعلنت لابي باني موافق بان اتزوجها

وبعدما تم الزواج ودخلت معها لغرفة نومنا

وجدتها تتمنع وترفض ان تقترب مني..

نظرت لها بتعجب

وسالتها؟
ليه بتبعدي عني؟

قالت..انت لسه مدفعتش مهري
قلت…مهرك ؟

قالت…ايوه انت ناسي انك مدفعتش ليا مهر؟

قلت..طلباتك ايه؟
و عايزة كام مهر؟

قالت..انا مش عايزة
فلوس

قلت..امال عايزة ايه؟

قالت… عايزة احس انك زي ابوك في شدتة
واكتر
قلت..مش فاهم؟

قالت..ابوك راجل قادر وظالم
ومبيعرفش الرحمة

انا بقي عايزاك تبقي قادر زي ابوك..
وتبقي قادر وفاجر كمان

نظرت لها بتعجب
وامسكت بيدها وانا
اقول…
طيب تعالي نتمم دخلتنا الليلة
وبعدين هبقي اعمل الي انتي عايزاه

انتزعت يدها من يدي
وهي تقول…لا

لما تدفع مهري تبقي
تلمسني

وتركتني سيدة وذهبت لتفرش لنفسها فراش
علي ارض الغرفة
التي انام بها
ومنعت نفسها عني

فجلست مع نفسي
وانا لا افهم ماذا تريد
مني..

يعني ايه عايزاني ابقي قادر وفاجر؟
ويعني اية تشترط عليا ان ده يبقي مهرها؟

وقلت لنفسي

لا طبعا انا مش هقبل انها تملي شروطها عليا
عشان تقبل اني ادخل عليها
انا هتركها وهتجاهلها عشان
تعرف اني مش ضعيف

وتركتها لتنام بارض
الغرفة
وكنت اراقبها وانا فوق السرير
واتعجب منها

كيف كانت تدعي بانها تحبني وتقلق بشاني؟

وكيف تتمنع عني الان؟
وعندما دققت النظر بها
وجدتها مثيرة
.. شهية
فقد كانت تبدو رائعة الجمال
وكان الزمن لم يمضي عليها يوما
بل ازدادت جمالا فوق جمالها ..
واخذت اقول
في نفسي
ياربي هي فعلا بتلك الدرجة من الجمال؟
ام ان الممنوع دائما نراه جميلا؟

واخذت انظر اليها
حتي شرد ذهني لايامي الخوالي معها
وكم المتعة الذي كنت اشعر به وانا معها

واثناء شرودي
افقت علي سيدة زوجتي بتتحرك ..
وقامت من رقدتها علي الارض
وقامت واقفة

وقد كانت تعتقد بانني نائم..
وتركتني وخرجت من الغرفة..
فقلت في نفسي
لربما راجعت نفسها
ووجدت بانها اخطات في حقي
وذهبت الي الحمام

وستاتي لتصالحني ونبدء دخلتنا الليلة

واخذت انتظرها

وقلت في نفسي…
انني لن انام
حتي تاتي… وساغفر لها ما فعلتة معي
بمجرد ان تقبل يدي وتتودد لي

ولكنها غابت كثيرا
فا قلت
ربما كانت تاخذ حماما

وستاتي بعد قليل

واخذت انتظر …
ولكنها غابت كثيرا

مما دعاني للقلق

فا قمت وخرجت من غرفتي
باحثا عنها..
وذهبت للحمام
ولكنني لم اجدها
بالحمام..

ولم اجدها بالشقة كلها..

ووقفت حائرا وانا
اسال نفسي
اين ذهبت تلك المراة؟

واخيرا وجدتها تقف بجانب باب الشقة..

فا اخذت
اسالها
انتي كنتي فين؟

ولكنها لم تجيب
ولم تنظري ناحيتي اصلا

فا فكرت ان اذهب اليها لاري ما بها
ولكنها… بمجرد ان شعرت بي
فتحت باب الشقة
وخرجت واغلقت الباب خلفها….
فغضبت جدا ….من تصرفها
هذا فكيف تخرج من شقتها وهي ترتدي قميص نوم عاريا
فا ذهبت خلفها مسرعا
لكي اعود بها
الي الداخل
قبل ان يراها اي شخص بالخارج بهذا اللبس

ولكن بمجرد ان فتحت الباب
كانت قد اختفت..

ولم يكن لها اي اثر علي السلالم
ولا حتي في مدخل
العمارة
فا صعدت لشقتي
مره اخري
لارتدي ملابسي
واخرج ابحث عنها بالشوراع

وبالفعل…. صعدت للشقة مره اخري
ولكن بمجرد ان دخلت غرفتي
تفاجاءت بان سيدة تنام بفرشتها كما هي
فا وقفت امامها مندهشا

وانا اسال نفسي؟

ازاي سيدة ادامي
دلوقتي؟
دنا لسة شايفها خارجة من باب الشقة
بنفس القميص؟

وجلست علي السرير

وانا في غير مصدق ما حدث
وقلت في نفسي

ربما انا ذهبت في النوم وانا شارد بذهني

في تلك الايام الخوالي
مع سيدة؟
المهم سلمت بانها تهيؤات
وذهبت
واغلقت باب الشقة
وعدت لانام

وفي الصباح

صحيت علي صوت
زوجتي سيدة
التي كانت تغني وهي تعد اشهي الفطور..

فا خرجت من غرفتي

لاذهب الي الحمام
ومررت بالصالة والقيت عليها الصباح

قلت..صباح الخير

قالت…صباح النور يا قلبي
نمت كويس؟

قلت..يعني دلوقتي صباح الخير يا قلبي ؟
وبتطمني علي نومي؟

وامبارح بليل تقوليلي مش هتلمسني غير لما تدفع مهري؟

تمايلت سيدة بدلع ودلال وهي تقول…

لا بقولك ايه
يا سي عنتر
الحق حبيب الله
انا ليا عندك مهر …وانت لازم تدفعة
قبل ما تلمسني

نظرت لها بغيظ
وتركتها وذهبت للحمام..

واثناء ما انا كنت في الحمام
سمعتها تتحدث لشخص في الخارج
وتضحك معه

وعرفت طبعا ان ابي ارسل احدهم بالطعام
او الفاكهة في يوم الصباحية…

المهم انتهيت من حمامي وخرجت
لكن سيدة كانت تقف بجانب الطعام وحدها

فسالتها
عما ارسلة ابي؟

ردت سيدة بتعجب؟
قالت…ابوك لم يرسل
شيئا
فسالتها…
امال الناس الي كانوا موجودين من شوية
كانوا جايين ليه؟

قالت…ناس مين ؟
مكنش في اي ناس

نظرت لها بتعجب

وقلت ….يمكن

ومر ذلك الموقف
ايضا
وبعد ما فطرنا …
سمعنا باب الشقة بيخبط

وكان ابويا اتي ومعه بعض النساء
بالكثير من الطعام
والفاكهة
واخذن النساء يتهامسن مع سيدة
فا تركتهم ودخلت مع ابي في الصالون
لنحتسي القهوة

ولما جلس ابويا بجانبي اقترب مني
وربت علي ظهري

وهو يقول…
اظن انا كدة بعمل كل الي يريحك
وبحل ليك كل مشاكلك

ومن حقي بقي عليك
انك انت كمان
تسمع كلامي في اي طلب هطلبة منك

قلت…خير ؟يا ابويا
عايز اية؟

قال…انت عارف اني عايز اشارك مختار بية
عشان اعزز وضعي في السوق
لما نعمل انا وهو شركتنا الكبيرة..
لكن مختار بية مش موافق بالشراكة دي

ونقطة ضعفة الوحيدة
الي هتجبرة علي الموافقة
هي جوازك من بنتة

وسالتة في فزع

قلت..بنتة جولنار؟

قال..يعني هو عنده
غيرها ؟
ايوه طبعا هي جولنار

قلت…لكن دي مغرورة ..ومتكبرة… ومتتعاشرش

بدليل الخمس جوازات الي اتجوزتهم قبل كده؟

Advertisement

رد ابي قائلا…
لكن حسب… ونسب …وجمال
ده غير انها بنت مختار بية الوحيدة
الي كاتب لها بلاوي
و لو ماتت هتورث من وراها اموال طائلة

ده غير ان جوازك منها هينقذ مركزي المادي

وسالتة؟
قلت…انت ليه مصمم انك تبليني ببنات شركاءك؟

رد ابي قائلا
اولا ده جواز مصلحة يعني اضطراري
وبعدين…اوعي تكون فاكرني هقولك طلق زوجتك الي معاكي دلوقتي

؟ لا خالص انا عارف انك مرتاح معاها
عشان كده
انت هتفضل معاها زي
منتا
لان مختار عارف انك متزوج
وانا هجهز للعروسة الجديدة الدور الي تحت الشقة دي

قلت..لا طبعا
مش موافق
رد ابويا بغضب

قال…لا هتوافق غصب عنك
وكفاية الخسارة …والحروب الي دخلتها بسببك
مع شريكي الاولاني
بسبب طلاقك لبنتة

واصدر ابي قرارا صارما وهو يهم خارجا

قال …فكر تاني
وبليل هتصل عليك واعرف رايك
عشان نروح لابوها غدا باذن الله نطلبها منه

.وتركني ابي ومشي

وبعد شوية ..
لقيت سيدة تاتي لي بكوب من الشاي
وتجلس بجانبي
وهي تسالني..

قالت…انت ليه مش عايز تطاوع ابوك في الي
بيطلبة منك؟

وسالتها؟
قلت… انتي سمعتي ؟

قالت….ايوه

قلت…وايه رايك؟

قالت..ومالة لما تتجوزها ؟

قلت…بس دي مغرورة …
ومتعجرفة… وطفشت خمس ازواج
قبل مني
ردت سيدة قائلة…امشي معاها علي المثل الي بيقول
(الي يزعل نسلخ وشة)

قلت …مش فاهم

ردت سيدة قائلة

حط شرط
في الجوازة دي ينص علي انك تدمج ثروتك بثروتها
والي يزهق التاني يفوز بالثروة كاملة

والي يزهق من التاني الاول و يطلب الطلاق يخسر كل حاجة

وممكن تيجي من عند ربنا ويجيلها جلطة
وتتقلب تموت
وتورثها انت في الاخر

قلت…طيب منا كده الي هخسر
عشان مش هتحمل

قالت..انت هتخسر
لو فضلت بشخصيتك المهزوزة دي

لكن لو سمعت كلامي

وبقيت (قادر وفاجر)

ساعتها هي هتزهق منك وهتتنازلك عن ثروتها كلها…

نظرت لها متعجبا
وسالتها؟
قلت…وانتي مش هتزعلي لما اتجوز عليكي؟

قالت…بالعكس

انا ساعتها هبقي اتاكدت انك الراجل القوي
الي هيحميني

كمان هبقي زوجة رجل
ثري ونبقي من الاغنياء

ده غير انك هتبقي دفعت ليا مهري
وهوافق اننا نتمم
دخلتنا

نظرت لها …وانا افكر
في كلامها
ثم اخذت القرار

قلت ماشي

وبالفعل اخبرت ابي في المساء
بانني موافق
علي الزواج …كما قولت له بالشرط
الذي سيقولة لمختار بيه

ورحب ابي بالفكرة
ايضا
وبعد انتهاء المكالمة

اغلقت الفون وذهبت لاخبر سيدة
بما قلت لابي
في الموبيل…

ولكنني لم اجد سيدة بالغرفة…
واخذت انادي عليها
ولقيتها بتقولي انا في الحمام حبيبي

هخلص واجيلك

فا قلت ..ما شي هستني يمكن ربنا يهديها
وترضي عني الليلة

ووضعت راسي علي المخدة مره اخري
وانا انتظرها
ولكنها غابت كثيرا
كما فعلت سابقا…

فا خوفت ان يحدث
ما حدث في المرة
السابقة
وتتركني وتخرج من الشقة
وتختفي بعدها..

فا ذهبت لها في الحمام

وسمعت باذني صوت
المياه
وسالتها؟
قلت..حبيبتي انتي بتاخدي دش؟

ردت عليا قائلة

ايوه يا قلبي
عشر دقايق هخلص واكون معاك
اوعي تنام
سمعت تلك الجملة
و بقيت ماشي برقص
فرحا
ودخلت لغرفة نوما لكي استعد لتلك الليلة الساخنة…

لكن لما دخلت الغرفة

لاحظت بجنب عيني
شخصا ينام علي ارض الغرفة

فا نظرت سريعا الي الارض
لاصدم بالمفاجاءة

وهي سيدة زوجتي
التي كانت تنام علي فرشتها
علي الارض

فا اصابني الهلع ..والفزع واخذت اسال نفسي
قائلا ..
ازاي ده؟
انا لسه سايب سيدة في الحمام حالا

ولما سيدة في الحمام..
امال مين الي نايمة بقميص سيدة علي الارض دي؟

وفي تلك اللحظة

استجمعت شجاعتي

واخذت اقترب بحذر من تلك المراة
التي تنام بقميص سيدة العاري علي الارض

وقد كانت تخفي وجهها لاسفل…
فا مددت يدي لاجذبها ناحيتي
لاري وجهها
وبالفعل جذبتها
لاصدم واصاب بالفزع من جديد
لان تلك المراة كانت ………

رواية قادر الجزء الرابع بقلم حنان حسن

 2,834 اجمالى المشاهدات,  3 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.5 / 5. عدد الأصوات: 2

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

No tags for this post.
3 تعليقات

3 Comments

  1. ياريت تشكرونا على المجهود فى نقل وكتابه الروايه لحضراتكم

    Reel-Story Note

  2. Pingback: رواية قادر كاملة بقلم حنان حسن - رييل ستورى

  3. Pingback: رواية قادر الجزء الثانى بقلم حنان حسن - Reel-Story - رييل ستورى

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 128 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

روايات مصرية

رواية السم فى العسل بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 16
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.8
(23)

وقت القراءة المقدر: 9 دقيقة (دقائق)

روايه السم فى العسل

الجزء الأول

الكاتبه كوكى سامح

__ من يوم ما حمايا كتب وصيته وقال فيها ان اللى هتخلف بنت هى اللى هتاخد نص ثروته

وحياتنا اتت ١٨٠ درجه للأسوء

انا سهر ٢٥ سنه على قدر كبير من ال.. متجوزه من ” احمد الدمنهورى” ولقبه الباشا

وعايشه فى فيلا حمايا ( الدمنهورى بيه) اكبر تجار العاب الأطفال فى وجميع البلاد العربيه

عندى سلفتين ” روقيه” ٣٥ سنه وعندها (مروان ٣ سنوات) وزوجة الأخ الاكبر ( عمار)

اما ” معتزه” ٣٢ سنه وعندها ( سنتين)

وزوجة الأخ الوسطانى ( كريم)

طبعا انا قولت سلفتين لان السلفه التالته متنفعش تبقى سلفتى لانها اختى التؤام (منار) ومتزوجه من الأخ الوسطانى تؤام كريم واسمه ( كارم) وها “باسم” عنده شهوور

اما انا بقى مرات الباشا اللى الكل بيعملوا الف حساب واراد ربنا بعد ما حمايا كتب وصيته

انى احمل ولما شوفت السار عرفت انها بنوته

ونويت اسميها ( فريحه)

عانيت من الحمل شهور.. وجه اليوم اللى اتولدت فيه فريحة وكانت فرحه البيت كله

بس رغم الفرحه اللى عشتها اما اتولدت فريحه على وش الدنيا.. عرفت اسوء خبر

بعد ٣ سنوات عرفت انها مريضه سكر

الخبر ده وجع وكسرنى وكنت بسأل نفسى.. ازاى طفله تعانى من السكر فى سن زى ده

دى لسه حتى متعرفش ربها.. كنت ببكى طول الليل واسأل نفسى لما تكبر ويبقى عندها ٦ سنين وتروح المدرسه هتعمل اي وهتتعامل ازاى مع الأطفال اللى من سنها؟!

المفروض ان هيكون ليها نظام اكل معين دى مريضه سكرى.. وده خلانى غصب عنى ما انا مش ملاك.. انا بنى ادمه من لحم ود”م

خلانى ازعل من ربنا وابطل صلاه وكنت بسألوا وبقولوا.. انت ليه تستخسر فيا فرحتى

ليه بنتى يكون عندها السكر وولاد العيله كلهم صحتهم كويسة.. اعترضت ع امر ربنا

وكان غلط كبير منى.. بس انا قولت انى بنى ادمه مش ملاك…

وفى يوم كنت بلاعب فريحه فى الجنينه لقيت احمد داخل عليا وكان باين عليه انه مخنوق ومضايق.. شال البنت ع ا وكان بيلاعبها

قربت منه وسألته : مالك.. شكلك كده مضايق من حاجه رد عليه رد غريب ومسك حنجرته وهنا عرفت انه مخنوق جدا

احمد : تعبان ومش طايق نفسى

سهر قربت منه وحضنته : اي اللى مضايقك

احمد : بعدين

سهر : من امتى وانت بتخبي ع مراتك حبيبتك

احمد بابتسامه كلها حزن وبصوت خافت : حاسس ان فى حاجه بتحصل من ورايا بس مش عارف هى اي؟

سهر ب استغراب : حاجه اي؟ هو فى حد فى الشغل مضايقك

احمد بتنهيده واداها البنت وخدتها من ايده

ياريت.

سهر : ياريت.. قصدك اي بياريت دى!؟

احمد : اخواتى.. انا حاسس ان محدش فيهم طايقنى وخصوصا بعد ما ربنا كرمنا ب فريحه

سهر خدت البنت فى حضنها وحضنتها بخوف : مالها فريحه.. واي دخل بنتى ما بينكم

احمد : انتى ناسيه وصيه بابا اللى كتبها وقال فيها ان البنت اللى هتتولد ليها نص الثروه

سهر حضنت البنت بخوف اكتر : وده معناه اي

احمد بغضب : معناه ان بنتنا عليها العين ي سهر

سهر بذهول : انت تقصد أن اخواتك قاصدين يأذوا بنتى.. وابتدى صوتها يعلى

(قرب منها وحط ايده على بوقها.. وطى صوتك حد يسمعنا)

سهر : معقول اخواتك يأذوا بنتى

احمد بانفعال : لا طبعا.. بس بقول الموضوع ده عامل بينى وما بينهم حساسية جامده

بيتعاملوا معايا بطريقه غريبه

سهر بانفعال : واحنا مش عاوزين حاجة تغور الفلوس.. وعيطت.. مش كفايه أن بنتى مريضه سكرى ومش هتعيش زى باقى الأطفال ( وانهارت)

احمد خدهم فى حضنه : انا لازم اقول لبابا يلغى الوصيه دي خالص وبعد عمر طويل كل واحد فينا ياخد حقه بشرع ربنا

سهر بصتلوا بنظره حزن : ياريت

_ بعدها بكام يوم سمعت احمد بيكلم حمايا فى الموضوع.. وكنت واقفه انا وداده ( تحيه)

حمايا دخل المكتب ونادى على تحيه وطلب منها تعمل قهووه

الدمنهورى قعد على الكرسى وولع سيجار

.. خير ي أحمد عاوزنى فى اي!

ولما سمعته بيتكلم معاه ولسة بقرب من الباب علشان اسمع بيقولوا اي لقيت اختى التؤام

منار نازله ومعاها روقيه ولما شافونى قربوا منى

روقيه : واقفه كده ليه ي سهر!؟

سهر بارتباك : واقفه عادى

( تحيه خارجه من المطبخ ومعاها القهوه)

منار : القهوة دى لمين ي تحيه

تحيه بصت لسهر وقالت : القهوه لسى الدمنهورى بيه وسى الباشا

روقيه : اه.. متقولى ان الباشا جوه مع حمايا

وفى نفسها ( عقربه.. تلاقيه بيتفق مع حمايا وبيطلب وصايا ع بنته ويلهف نص الثروه فى كرشه)

سهر بارتباك : واحد مع باباه انا مالى وسابتهم وخدت فريحه وطلعت اوضتها

روقيه لمنار : الصراحه مش دى اختك وتؤامك

إنما غيرك خالص.. متزعليش منى.. انتى ع سجيتك وطبيعيه إنما هى عايشة الدور اكمنها واخده الباشا.. كبير العيله

منار بغضب : دى اختى ع فكره وياريت تتكلمى عنها بأسلوب ا من كده

روقيه قربت منها بوشوشه : ي بنتى انتى عبيطه المفروض ان كلنا فى مركب واحده.. بنت اختك هتاخد نص الثروه بالظلم

منار : وهى مالها العيب من حمايا يعنى مش منها ولا من جوزها واستأذنت وخرجت الجنينه

روقيه بسخريه : وهى مالها العيب من حماها

كتك وكسه بكره تعرفى قيمه كلامى لما نبقى كلنا ع الحديده

وهنا خرج احمد من المكتب ووشه احمر جدا

وباين عليه انه مضايق لدرجه ان مشافش روقيه قدامه وكان بيبرطم بالكلام ( انا هاخد مراتى وبنتى وهسيب البيت خالص)

روقيه بعدت لما شافت الدمنهورى خارج من المكتب وعفاريت الدنيا بتتنطت فى وشه

روقيه فى نفسها ( ي ترى فى اي) انا لازم احكى ل عمار كل اللى حصل ومسكت الفون وكلمته

وقالت إن احمد متخانق مع باباه

__ عدت ٣ سنوات والحال كما هو عليه لا الدمنهورى غير وصيته ولا احمد ساب البيت بس اللى اتغير ان فريحه كبرت وبقى عندها ٦ سنين

كانت زى ال فى تمامه.. كانت روح الدمنهورى

اللى بيتنفسها..

__فى الجنينه فريحه قاعده بتلعب مع ولاد عمها

وسهر فى ايدها نسكافيه وبتتمشى فى الجنينه

لمحت بنت واقفه عند السور بتشاور لها وشكلها يدى ١٨ سنه.. قربت منها

البنت بوشوشه : انا بشوف الودع ي هانم ممكن اشوفلك

سهر : لا لا مش بحب الحاجات دى

البنت : ا ايدك ي هانم.. جربى

سهر فى نفسها ( هى اكيد محتاجه فلوس)

طيب انا هشوف

وفتحت الباب ودخلت البنت

البنت مدت ايدها : ووشوشى الودع ي هانم

سهر طلعت ١٠٠ جنيه واديتهلها

البنت مسكت ايدها وبصت فيها قبل ما تمسك الودع وبصت فى كفها وقالت : نهار اسود

ده انتى هتشوفى ايام سوده

سهر قلبها اتقبض : انتى بتقولى اي.. اعوذب بالله ي شيخه عليكى

البنت بصت لها بحزن : اللى جاى كتير عليكم

سهر حطت ايدها ع ودنها : أمشى انا مش هسمع حاجه

البنت : انا ماشيه وهرجعلك بعد شهر ي هانم

سهر حطت ايدها ع دماغها : لا لا اكيد كذابه

اعوذب بالله

البنت مشيت وسهر نسيت كلامها وقالت انه كله رغم أنها اتأثرت بيه

وبعد شهر الفيلا كانت جاهزه للاحتفال بعيد ميلاد باسم ابن منار تؤام سهر وسلفتها فى نفس الوقت… باسم تم ال ٧ سنوات

الحفله كبيره وبعد ما طفوا الشمع وكانت الساعه ٩ مساءا.. فريحه اختفت.. سهر خرجت تدور عليها

ملقتهاش وحصل قلق فى الفيلا لمجرد ان فريحه مش موجوده.. سهر فى نفسها ( انا عارفه هى فين اكيد عند البسين) جريت ع البسين من غير ما حد يحس بيها وشافت فريحه قاعده

قربت منها : كده ي فريحه تقلقينى عليكى

جدو والبيت كله مقلوب عليكى

فريحه مش بترد.. قربت منها لقيتها جثه هامده

سهر ابتدت تصرخ ومحدش سامعها.. مسكت الفون واتصلت باحمد وقالت انها عند البسين

فى ثوانى الكل كان عندها واكتشفوا ان فريحه ماتتتتتتت💔

فى دقايق كان الجد اتصل بالدكتور وقال إن البنت اتوفت بغيبوبة سكر فالحال

خرجت الطفله فريحه جثه هامده من الفيلا محموله فى تابوت

وبعد الدفن سهر دخلت فى حاله نفسيه

ونامت نوم عميق وصحيت ١٢ بالليل قامت مفزوعه

وبتصرخ.. بنتى.. بنتى.. فريحه

الداده قاعده تحت رجليها ولما سمعتها بتصرخ ومفزوعه قامت من مكانها : عاوزه حاجة ي ستى سهر

سهر بصراخ : عاوزه بنتى ي داده.. فريحه راحت فى غمضه عين

الداده بصت شمال ويمين وقامت قفلت الباب

وجريت ع سرير سهر وقربت منها وبوشوشه

انا هقولك ع حاجه بنتك ادفنت عايشه

سهر.. اي.. بتقولى اي!

تحيه : ي ستى هانم وطى صوتك دى لو سمعتنى هيكون فيها قتلى

سهر.. مين دى؟

تحيه : هقولك بعدين.. بس قومى بسرعه بنتك مدفونه بغيبوبة سكر من الصبح وممكن تكون فاقت الحقيها الأول وبعدين هقولك ع اللى حصل

سهر قامت زى المه وكان فى ايدها فستان فريحة : الحقها فين

تحيه : الترب ي هانم

سهر بارتباك وعدم وعى : انا هروح الترب

وفتحت باب الاوضه وقبل ما تخرج

تحية : ي هانم

سهر بصتلها : نعم

تحيه : مفتاح التربه فى درج مكتب الدمنهورى بيه.. نزلت سهر جرى والڤيلا كلها مفيهاش حد

الكل نايم من بعد الدفن والعزا.. اليوم كان شاق جدا.. حتى احمد كان بره البيت من زعله وفاه بنته الوحيده

سهر نزلت زى المجنونه ودخلت المكتب وخدت المفتاح وطلعت بره الڤيلا وركبت عربيتها وطلعت ع الترب تشوف بنتها اللى عرفت انها مدفونه بغيبوبة سكر….

وصلت السهر والدنيا كانت ضلمه.. فتحت فلاش الفون وفتحت المدفن ودخلت ع مدفن بنتها

وابتدت تفتح المدفن وهى بتفتحه سمعت صوت وشافت حاجه غريبه 😳😳

يتبع……

 101,125 اجمالى المشاهدات,  241 اليوم

Advertisement

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.8 / 5. عدد الأصوات: 23

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

Prev1 of 16
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية الوريث كاملة بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
3
(8)

وقت القراءة المقدر: 2 دقيقة (دقائق)

الوريث كاملة بقلم

#اقتباس_بسيط_من_القصه_الجديده
#الوريث
_ عربيه واقفه فى نص الطريق والناس ملمومه حواليها 😳😳
ادهم قاعد جوه عربيته على الكرسى اللى ورا
متأخر على كته
قال بشخط : وقفت ليه يا عم صابر؟
صابر السواق : الطريق واقف باين كده فى حادثه
ادهم : اتصرف وغير الطريق بسرعه وامشى من اى اتجاه غير ده المهم تنجز بص فى ساعته.. انا متأخر والمفروض ان عندى اجتماع من نص ساعه
صابر : الطريق التانى فى تصليحات ومقفول يا باشا
ادهم بزعيق : خص انزل شوف فى ايه؟
صابر : ححاضر، فتح باب العربيه زل جرى دخل وسط الناس
ادهم فتح شباك العربيه وبص منه على اللمه
واحد من الناس اللى واقفه: لا حول ولا قوة الا ب والله الناس مبقاش عندها اى رحمه!
واحده ست كبيره فى السن : معقول اللى بيحصل ده استرها علينا وعلى ولادنا يارب
كان قاعد مستعجل وكل دقيقه يبص فى ساعته
وقال : كل ده تأ يا صابر ولسه هينزل
صابر جاى بيجرى ووشه باين عليه الخضه
قال : الحق يا باشا فى مصيبه
ادهم : فى ايه خضتنى؟
#الوريث
#بقلمى_كوكى_سامح
من بكره ان شاء الله هنزل الجزء الأول من القصه الجديده
تفاعل بقى يا حلوين 😘 علشان الت يوصل لكل الفانز اللى بيسألو على القصه الجديده متنسوش اك ولملصقات 

الفصل الأول

جارى كتابه الفصل ….

 24,147 اى المشاهدات,  69 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3 / 5. عدد الأصوات: 8

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية صغيرة ارهقت رجولتي كاملة بقلم بسملة بدوي

Published

on

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
4
(12)

وقت القراءة قدر: 5 دقيقة (دقائق)

صغيرة ارهقت رجولتي كاملة بسملة بدوي

 

تم تغر اسم الرواية من صغيرة ارهقت رجولتي الي صغيرة ارهقتني عشقا تابع الفصول التالية: الفصل الأول

انا صهيب المغربي اتجوز عيله 17سنه
صالح “الجد ” جواز مؤقت بس ي صهيب يبني لحد ما تتم عندنا السن القانوني إنما الوقتي اعمامها هياخدوا ورثها دول عالم طماعين وجشعه ومافيش في قلبهم رحمه وهي والله نسمه وهادئه ومش هتحس بيها خالص
صهيب بلامبلاه ……. ماشي روح انت وابعتلي الورق امضي عليه
عملت كده وعروستك جايه بالليل
صهيب بصدمه …..عملت اي
اخدت توقيعك وكتب اتعمل
صهيب بغضب …… اييييه ازاي يعني
وطي صوتك متنساش انا مين يولد وقلنا هو زواج على ورق يبقي خلاص
صهيب بشر …… ماشي ماشي ومشا ركب عربيه وراح النايت كلاب
يعني انا كده اتجوزت ي انا لسا صغيره على الجواز يملك وكمان انا خايفه يكون وحش ويضربني زيك عمو
ملك ب ……. متخافيش يروحي انا معاكي متخافيش و جده صالح معاكي كمان يعني اطمني خالص وهو ارحم من اعمامك يا روز وجده قال هو جواز مؤقت بس لحد ما تتمي18سنه وتستلمي ورثك وكمان على ورق يعني مش هيلمسك مع اني اشك يكون قدامه الحوريه دي و قاطعتها روز بصراخ وكسوف…….اسكتي بقا الله يملك
ملك بضحك ……يخربيت ام جمالك والفراوله الي بتطلع فى حدودك دي يبت
روز بضحك……. هبله .
قاطعهم دخول ام روز ……. روز اجهزي يالا عشان هتروحي مع صالح بيه وقالت ب …..هتوحشيني اوي يبنتي
روز بدموع وهي بتشدد من احتضانها……. انا اكترر يماما بس هجيلك كل يوم
لا اوعي ليشوفوكي انا هبقي اجيلك انا خلي بالك من نفسك يحبيبه ماما
روز بدموع …حاضر يماما وانت كمان
ملك بمرح ……. احضنوني معاكو
قعدوا يضحكوا عليها
في مكان تاني
عماد بيه معايا خبر يساوي مليون جنيه ، صهيب بيه المغربي مش هتصدق اتجوزاتجوز امبارح
ايه امته ومين وبنت مين حد اعرفه ولا انطق يغبي
لا يبيه الي عرفته من الخدامه أنها سمعتهم امبارح بيتخانقوا وعرفت أنه اتجوز وجبتلك معلومات عنها اهي بس في حقي انا وه
عماد طلع شيك ب 500الف واعطيهوله ……اهو حققك انت والرجاله
-ودي المعلومات يباشا
اخدها بسرعه وقال بصدمه ………. روز اتجوز روز
عند صهيب وقف العربيه عند ملهي ليلي ( نايت كلاب )
دخل واتوجهت كل الأنظار ليه وهو ابتسم بغرور وراح قعد على البار
الجرسون …… طلبك اهو ي صهيب بيه
شاور بايده وقعد يشرب في كاسه ، جت بنت عامله زي عروسه المولد بالميكب الي حطاه وفستان يفضح اكتر من يستر وقالت…….. مش معقول صهيب بيه المغربي هنا لا انا اكيد بحلم
بصلها بسخريه وكمل شرب الكاس
بصتله بغيظ من تجاهله ليها وقالت بدلع …….. مالك يباشا شكلك مهموم سيبلي نفسك وانا مكملتش الجمله ولاقته زقها واخد فونه ومفاتيح العربيه ومشا وقال ……. حافظ انا الفلم ده شوفي غيره ومشا
بصتله بغيظ……. بقا كده ماشي يبن المغربي انا حطيتك في دماغي اتفرج بس على الي هيحصل

عند ملك كانت واقفه بتعيط وبتقول …..هتوحشيني اوي يماما
الام بدموع ……. انا اكترر ي حبيبه ماما سامحيني مش عارفه احميكي منهم يروحي بس انا مطمنه عليكي مع صالح بيه
صالح بطيبه ….. روز حبيبتي انتي خايفه مني
روز ببراءه …… لا بس خايفه من الي اسمه جوزي سمعت بيقولوا أنه وحش هو ممكن يضربني زي عمو
الام بصتلها بحزن عليها قاطعها الجد ……لا يحبيبتي طول ما انت معاكي متخافيش يالا بقا نمشي
الام بدموع …..خلي بالك من نفسك ياروز وكلي كويس وانا هبقي اجيلك واه صحيح فين خطك طلعيه واكسريه
_حاضر
ومشت مع الجد
طول الطريق وقلبها بيدق جامد ووصلت القصر وقالت بانبهار …….واو انا هعيش هنا
الجد بضحك على تصرفاتها الطفوليه ……ايوه عجبك
_ايوه جدا جدا
الجد بضحك……..هيعجبك من جوه اكتر
_طب يالا بسرعه بسرعه يالا
دخلوا
الجد بضحك على شكلها …….ههههه اي عجبك
عجبني بس ده زي الي بشوفه في التلفزيون خالص الله انا فرحانه اني هعيش هنا اوي وبعدين
تعالي أما اوريكي جناحكم انتي وصهيب
بصله بخوف قال بحب وطيبه…….. متخافيش تعالي
طلعت كان كبير اوي ولونه بين الأسود والرمادي
بصتله وقالت في نفسها …….. ألوانه بتخوف كله اسود اسود
الجد ها عجبك
ايوه حلو
اسيبك بقا تجهزي هدومك وكمان شويه هبعتلك الخدامه بالاكل
حاضر
يحضرلك الخير يحبيبتي ومشا
جهزت هدومها و واخدت شاور ولبست بجامه سوده ستان تعكس لون بشرتها ناصعه البياض وسابت شعرها الأسود الطويل الي وصل لتحت خصرها وبعدين دخلت الخدامه بصتلها بزهول .
روز بخوف…….انتي بتبصيلي كده لي
الخدامه باحراج ……احم اسفه يهانم بس اصل بصراحه انتي اوي اوي عينك دي
روز بخجل …… ايوه عيني وشكرا ليكي انتي اجمل وياريت بلاش هانم اسمي روز بس
الخدامه برفض…… ايه لا لا ده صهيب بيه يقطع عيشي لو سمعني بعدأذنك يهانم ومشت بسرعه
روز بخوف ……. يلهوي ده مركب لهم الرعب يلهوي اومال هيعمل فيا اي عااا يماما
وبعدين شافت الاكل وقالت بقرف …..اي ده عامل كده لي كان عباره عن خضار وأكل مسلوق eat vegan
عااا بياكلوه ازاي ده اعمل اي ايوه هنزل اشوف في حاجه تتاكل تحت ونزلت ودخلت المطبخ وكانت حاطه راسها في التلاجه وقالت بفرحه ……. نوتيلا
قاطعها صوت رجولي جذاب ……. انتي مين وبتعملي اي.
لفت وبصتله
صهيب بصدمه وانبهار من جمالها ووو….

 31,682 اجمالى المشاهدات,  71 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4 / 5. عدد الأصوات: 12

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading
زد معلوماتك5 دقائق ago

اضطراب الرؤية لدى البعض هل هي ظاهرة خطيرة؟

زد معلوماتكساعتين ago

تقنية هانيويل للزراعة المستدامة تعزز أعمال بيور هارفست للمزارع الذكية في دولة الإمارات

زد معلوماتك3 ساعات ago

اسئله عامه للتعارف بين الشباب والفتيات

زد معلوماتك3 ساعات ago

كيف تساعد شخصا قريبا منك على التعامل مع المرض النفسي؟.. نصائح تعرف عليها

زد معلوماتك3 ساعات ago

أبرز شخصيات "تايم" تأثيرا حول العالم.. تعرف عليهم

زد معلوماتك3 ساعات ago

"الخجل" المرتبط بالقلق الاجتماعي.. متى يتطور لحالة مرضية؟

زد معلوماتك6 ساعات ago

فى 5 خطوات كيف تثقف نفسك بنفسك ؟

عماد الدين حسين
زد معلوماتك6 ساعات ago

تجارة الآثار.. الحيتان والبساريا – عماد الدين حسين

زد معلوماتك8 ساعات ago

من هو أكبر كاتب أنمي

زد معلوماتك9 ساعات ago

أسباب اختلاف شكل (السُرة) من شخص لأخر

زد معلوماتك9 ساعات ago

ريز أحمد.. أول مسلم يفوز بجائزة الأوسكار

زد معلوماتك11 ساعة ago

14 شخصية مسلمة مشهورة عند الغرب

زد معلوماتك12 ساعة ago

أصل الحياة والنماء .. قصة عيد الأم من الطقوس الفرعونية للاحتفال العالمي

زد معلوماتك12 ساعة ago

الطريق إلى أوديسا.. "عقبة حاسمة" تعرقل تقدم روسيا

زد معلوماتك14 ساعة ago

أوبزيرفر: هذه 10 شخصيات قوية ستترك بصمتها على شكل 2020

قصص الإثارةشهر واحد ago

رواية رغبه متوحشه (كامله)

قصص الإثارة4 أسابيع ago

رواية بنت بمدرسة عيال اغنياء بقلم ماري جو

قصص حدثت بالفعلأسبوع واحد ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

قصص متنوعةأسبوع واحد ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص الإثارةأسبوع واحد ago

رواية بنت فى ورطه بقلم كوكى سامح

ادب نسائيشهر واحد ago

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

ادب نسائيشهر واحد ago

رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

قصص متنوعة3 أسابيع ago

عايشة عند اخويا ومراتو بلقمتى ويارتني بلاقي اللقمه

ادب نسائيشهر واحد ago

تكملة رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

روايات مصريةشهر واحد ago

قصة حماتي كامله للكاتبه ايمي رجب

روايات مصريةشهر واحد ago

رواية كبرياء عاشقة بقلم هدير نور(كاملة)

قصص الإثارة3 أسابيع ago

حكايتي مع ابو زوجى السافل وما فعلت به

قصص الإثارة3 أسابيع ago

قصة حماتي وزوجتي الحامل +18 للكبار فقط

روايات مصريةشهر واحد ago

قصة انا وحمايا بقلم كوكي سامح

روايات مصريةأسبوعين ago

رواية براءتي الجزء الحادى عشر بقلم كوكي سامح #11

Facebook

Trending-ترندينغ