/* */

رواية طبيبه هزت عرش قلبي الحلقة الثامنه

To report this post you need to login first.
4.1
(7)

 1,628 اجمالى المشاهدات,  1 اليوم

طبيبه هزت عرش قلبي 💜

بدايه حب

زهره تتصدمه
عدنان يتعمق في القلبه
زهره مش بتتحرك وواقفه مصدومه
عدنان يبعد عنهاا ويقول بمكرر : اسمع منك كلمه تااني والمره دي بوسه المره الجاايه حاجه تانيه مش عاوز اعتراض علي كلامي
زهره تبعد عنه وتجري تطلع بررا
عدنان يرمي نفسه علي السرير ويبتسم :جننتيني
يقعد يفكررر : طب ازاي اسمهاا زهره محمد السويسي
و محمود اسمه محمود حسيني السعدني
فيه حاجه غلط
لازم اسالهاا بس مش دلوقتي
عدنان لنفسه : اناا هعمل اي معاهاا اناا مش هسبهاا زهره ملكي اناا مش هسمح ليهاا تبعد عني لازم اخليهاا تحبني
وبلنسبه ل اني احبهاا ف فاضل تكه وقع في حبهااا
ويبتسم بحب
اسمهاا زيهااا اسمهاا زهره وهياا فعلا زهره
زهرتي. زهرت عدنااان وبس
ويقول : لازم اكلمهاا اعرف منهاا حكايه اسم العيله
ويطلع
-*-*-*-*-*-*- عند زهره
تدخل اوضتهاا مصدومه
وتحط اديهاا علي قلبهاا : اي مالك هتطلع من مكانك
وترجع شعرهاا ل وراا ازاي سمحت ليه يعمل كدا ياربي
اناا كان فاضل تكه وقع من طولي
اي الاحساس دا
اناا عوزاه يقرب مني
اوووووووف
وتقول : زهره لازم تمشي من هناا في اسرع وقت لوو فضلتي هتندمي
وتتصل علي خاالد
خالد : في اي
زهره : اتصرف ياا عموو خالد الفلووس بتعتي الي في البنك حولهاا ليهاا واحجز تزاكرر لياا اناا وليلي وابقاا ابعت الباقي لماا تصفي الحسابات بعدين
المهم لازم اساافرر دلوقتي
مقدرش اقعد معاه اكترر من كدا ارجوك
خاالد : تمام ياابنتي
هحول الفلووس دلوقتي وهكلم المطاار احجز طيااره زهره : تمام لوو لقيت طيااره كمان سااعه معنديش مانع
خالد : مش هينفع استني يومين علي الاقل اكون ظبتلكم مكان هنااك
زهره بتنهيده : يومين بس مش اكترر من كدا بليززز ياا عمي خالد
خالد : تمام انتي كويسه
زهره : اهاا تمام
خالد ؛ طيب خلي بالك من نفسك سلام
زهره : سلام
وتقفل
تبص وراهاا تلاقي عدنان وعينه حمرره
زهره بتوتر : انااا
عدنان بعصبيه : انتي اي مفكررره مش هعرف اجيبك مفكره هتعرفي تطلعي من البيت اصلا تبقي بتحلمي
زهره بغضب : انتاا مفكرني اي احناا متجوزين علشان تحميني من محمود وجدي بس مش اكترر ولا اقل
وشكرا ل مساعدتك مش عوزه منك حااجه تااني
عدنان يمسكهاا من اديهااا جامد ويقول بصوت جمهوري : مفيش طلووووع ومفيش طلاق انتي مراتي وملكي اناا وبس متحلميش تطلعي برا القصرر دا من غيري
زهره بغضب وزعيق : انتاا اهبل ولا اي بقولك همشي هتغصبني انتاا مين اصلا و ب امااره اي
عدنان بغضب : انتي مراتي اناا متحكم في غضبي معااكي جداا مشوفتيش وشي التااني
اناا لماا بحب حاجه باخدهاا وبتبقي ملكي
زهره بصدمه وخوف من نبرته : واناا مش ملك حد بتحبني بتااع اي دا مبقالنااش يومين عارفين بعض انتاا بتسطعبط
عدنان يضربهاا ب القلم : متعليش صوتك عليااا
ويمسكهاا من فكهااا ب اديه
اتكلمي معاايه ب احترام احسنلك تمام
و اه بحبك ومش هسيبك لوو روحتي اخرر الدنيااا
زهره بترتعش وبتعيط لانه واجعهاا وتقول بعياط : سبني بتوجعني
عدنان يبعد عنهاا ويحاول يهدي نفسه : قولت ليكي متعصبنيش
يبص علي بقهاا يلاقي اديه معلمه علي وشهاا
يتنهد ويقرب منهاا
زهره تبعد ب خوف ورعشه : عاااوز اي ابعد
عدنان يشدهاا ل حضنه
ويضمهاا جااامدد
زهره بترتعش وخاايفه منه
تقول بصوت بااكي : انتاا مريض مجنون
عدنان بتغيب : اناا مريض و مجنون بيكي انتي
ويشدد علي حضنه
زهره حست ان اضلعهاا اتكسرت بين اديه
تقول : ابعد
عدنان يبعد ويقول : اناا بعدت بس علي لماا تتعودي علياا انمااا مش هفضل بعيد علي طول اناا مقدرش ابعد عنك اصلا
زهره : لووسمحت اخرج وسبني
عدنان : لاء هتيجي معاايه ومن هناا ورايح هنبقا في نفس الاوضه هخلي الخدم ينقلوو هدومك لازم تفضلي تحت عيني
زهره لسه هترد
عدنان : شكلك عجبك القلم دي اقل حاجه علي فكره
زهره عيونهاا تدمع وتقول : بكرهك
عدنان قلبه وجعه من الكلمه : امشي قدامي
ويشد الفون منهااا
ويقول : هيفضل معاايه شويه
تمشي قدامه مكسوره
زهره في نفسهاا : دا غبي و ايده تقيله ولهي ل اربيه وههرب
يارب ساعدني مريض
توصل الاوضه
ويقفل الباب
السرير كبيررر و علي شكل دايرره
تروح وتنام علي الجانب الشمال و تتغطي
عدنان يبص عليهاا ويبتسم وقلبه هيطلع من مكانه ان هياا معااه في نفس الاوضه
يناام هواا كمان
بس يقرب منهااا و يحضنهااا من دهرهااا
زهره تحس و ترتعش كانت خايفه
عدنان : الساعه 5 هتناامي بدري كددا خليكي صاحيه نتكلم شويه
زهره بغضب : مش عوزه اتكلم معااك
وتدور وشهاا ليه
عدنان يبعد خلصه متمرده من علي وشهاا ويقول : بس اناا عاوز
وعاوز اساالك حاجه
زهره تبص بقرف وتسكت
عدنان : هساالك عاوزك تبصي كداا تااني اوو متجاوبيش هعمل حاجه مش هتعجبك
ابدا بقااا ازاي اسم عائلتك السويسي
و اسم عيله محمود السعدني
وانتي بتقولي ابن عمك
زهره بتنهيده : لاني غيرت اسم العيله وخليته السويسي علشان ميعرفوش يوصلولي
عدنان : اهاا طب وامك وابوكي قدرتي تبعدي عنهم
زهره ودمعه خانتهاا : ماتوو يووم شهااده 3 ثانوي عملوو حادثه ومااتوو
عدنان يحضنهاا بحنان حقيقي وحب
زهره تنسي كل حاجه وتحضنه وتفضل تعيط جاامد ومن قلبهااا
وتقول : سابوني ومااتوو
جدي كان عاوز يجوزني محمود علشان فلووس بابا متروحش ل حد غريب
اناا بابا كتب كل حاجه ب اسمي املاك كتيرر
و مفيش حد ساعدني غيرر عمي خاالد الي هوا المحامي بتااع بابا وصاحبه وهربني وخلاني اعيش معبي بنته ليلي و مراته
اناا لوحدي من غيرهم
عدنان يحضنهاا ويقول بنبره حنونه وحقيقيه : اناا معااكي اناا جنبك متخاافيش محدش يقدر يقربلك
يبص عليهاا يلاقيهااا نامت وهياا في حضنه وبتعيط
يضنهاا اكتر ويقول : مش هسيبك ابددا
بس خاايف عليكي
من شغلي دا بس هانت قربت اوصل ل الي عوزه
الفوون يرن
يبص عليهاا يلاقيهاا نايمه
يجيبه ويرد
عدنان : ادهم حصل جديد مسكتوو الشحنه
…………
عدنان : تمام مستني اتصالهم و هعرفك
…………
عدنان : قربناا خلاص قربناا نوصل تكه بس
………..
عدنان : متخفش ويبص علي زهره بقااا عندي حد ولازم احميه ف لازم احمي نفسي علشان اقدر احميه ……….
عدنان ب ابتسامه : هبقاا احكيلك المهم اناا اتجوزت
………
عدنان : ليناا قاعده سلام عقباالك
……..
عدنان : هههههه هتقع سلام
ويقفل
فونه يرن يبص ب جمود و صوته يتغيرر وطرقته
المتصل :……………
عدنان : تمام الشحنه هتكون جاهزه
……….
عدنان : تمام النهارده الساعه 4. بليل
ويقفل
الخادمه تخبط و تقول ان الغداء جهزز
عدنان بيحاول يصحي زهره
عدنان بحنان : روحي اصحي زهره
زهره ب انزعااج : سبني اناام شويه
عدنان بحب : يلا بس كلي وبعدين ناامي براحتك
زهره تقول بعبووس طفولي : طيب
وتقوم تدخل الحمام
عدنان باصص عليهاا بشرود ولمعه حب في عيونه : طفله
ويبتسم
زهره تطلع
وتقف قدامه هدومهاا متكنش معدولع الروب نازل من عند دراعهاا اليمين
بطريقه مثيرر
وشعرهاا مبعثررر ومش مظبوط
عدنان ويبلع ريقه : هتنزلي كدا
زهره تبص علي نفسهاا وتقول : اهاا فيهاا اي يلا بقاا الله
عدنان يقرب منهاا جامد وااا
**********************************
ستووووب نكمل الحلقه الجايه
#mai mohamed
رواية طبيبه هزت عرش قلبي الحلقة التاسعة

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4.1 / 5. عدد الأصوات: 7

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful...

Follow us on social media!


Subscribe
نبّهني عن
guest
1 تعليق
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] تفتح الباب تلاقي خادمه ومعاهاا فستان للمحجبات و طرحه معااه الخادمه برسميه : مدام زهره مسترر عدنان بعت ليكي دول وبيقرل ليكي اجهزي وانزلي علشان الفطار زهره : تمام وتاخد منهاا الفستان تدخل تاخد شاور وتبص من شرفه الاوضه المكان خيال فيع زرع كتيرر الجنينه تسحرر وورد من جميع الالوان والاشكال و لقته راكب علي حصان لونه اسمرر كان حوليه هاله من الغموض يخوووف زهره : لازم امشي من هنااا خالص مش هقعد في البلد دي تاني وتغيررر وتلبس حجابهاا وتاخد فونهاا وتنزل المكان واسع ويتووه تفضل تحاول لحد متوصل للسلم الرئيسي وتنزل من عليه الخادمه تشاور ليهاا علي… قراءة المزيد ..

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Reel-Story © 2020 | Established in 2019 Privacy Policy I Terms & Conditions I Site map I Contact