Connect with us

روايات مصرية

رواية الحقنه السحريه كامله

Published

on

3.3
(10)

وقت القراءة المقدر: 10 دقيقة (دقائق)

 قصة الحقنه السحريه كامله

#

تقول صاحبه القصه

انا واقعة بمشكلة كبيرة ومعقدة ومش عارفه اعمل ايه ابن عمي الي بقاله عشرين سنة مغترب شاف صورتي واعجب بيا وقرر يطلب ايدي لما يرجع مصر بعد شهر هو واهله طب هتقولو فين المشكلة بكدة انا هشرحلكم كل حاجة
الحقيقة ان الصورة المحملة ببروفايلي مش نفسها صورتي الحقيقة ومش بتشبهني خالص لان لوني في الصورة فاتح ولوني بالحقيقة اسمر.

اسمي لبنى عندي ٢٥ سنة عاطلة عن العمل شكلي جميل جدآ ما عدا لوني الاسمر امي كانت دائمآ تقلي لو كنتي افتح شوية هتجنني الشباب
في كل مرة اخرج كنت بسمع كلام اشكال والوان عني الي بتقول دي مش هتتجوز والي بتقول حرام حلوة بس سمراء والي يقلول ايه الليل الي هجم علينا ده وكلام جارح كتير اوي

لبست وخرجت قاصدة بيت صحبتي دلال حكتلها بالي حصل قلتلي ألف ألف مبروك يا حبيبتي احنا لازم نسهر اليوم ونحتفل بالخبر الجميل ده
قلتلها انتي اتجننتي ولا ايه بقلك انا واقعة بمشكلة كبيرة تقوليلي احتفال ومش عارف ايه
قلتلي مفيش مشكلة خالص انتي بس الي معقدة الامور
قلتلها اصلك مش عارفه مرات عمي عنصرية اد ايه دي لو شافتني وعرفت الحقيقة ممكن تموتني
قلتلي مرات عمك وجوزها قضو كل حياتهم خارج مصر ومش عارفين حاجة عنك وقبل ميعرفو لازم نعمل مخاطرة

المخاطرة الي كانت بتتكلم عنها دلال هيا عبارة عن حقنة بياخدوها اصحاب البشرة السمراء بتحول لونهم لابيض بس المشكلة بتكمن في ان بعض الناس جسمهم مش بقاوم مفعولها وبموتو على طول بس المحظوظين هما الي ممكن يعيشو بعد مياخدو الحقنه

خفت اوي واتوترت و قلبي خفق بشدة بعد معرفت نتيجة الي هعملو
قلتلها طب سعر الحقنة دي كام؟؟؟
قلتلي عشرين الف جنيه ويمكن اكتر ده اقل سعر متوقع
قلتلها يالهوي على كدة لازم ابيع صيغة امي استاذنك لازم اروح محتاجة افكر كتير بالموضوع ده
قلتلي فكري براحتك بس اوعي تجيبي سيرة لحد اني الي قولتلك على موضوع الحقنة ده
قلتلها اطمني مش هقول لحد الكلام ده هيفضل سر بينا

رحت البيت لقيت امي بتنضف في العفش قلتلها لسه بدري عالحاجات دي انتي مستعجله ليه ومتنسيش انك تعبانه والدكتور منعك من الاجهاد
قلتلي والنبي سبيني اعمل الي عاوزاه انا فرحانه وحابه اعملك كل حاجة بنفسي
قلتلها طب متتعبيش نفسك

دخلت اوضتها وسرقت كل الدهب بتاعها ورحت بعته ومشيت لصحبتي قلتلها خلاص انا فكرت كويس لازم اخد الحقنة دي واغير لوني ولو جرالي حاجة سلمي الرسالة دي لامي
قلتلي هو الرسالة دي فيها ايه بالظبط؟
قلتلها اعتذار وطلب سماح

رحنا انا ودلال لست اسمها جواهر هيا الي بتجيب الحقن دي وتبيعها للشباب ولانها ممنوعه والقانون بعاقب على تداولها بتوزها سرآ وعلى الرغم من خطورتها ومعرفة الناس لاضرارها مسبقا كانو بياخدوها

الحقنة دي اتسببت على مر السنين بموت الكثير من الشباب والبنات الي عاوزين يغيرو خلقة ربنا وقليل منهم الي قدر يعيش ومحدش عارف على وجه التحديد الحقنة دي جات منين ومين صنعها بس الحقيقة ان شركة امريكية متخصصة في كريمات التجميل ركبتها عشان يكسبو من وراها دهب خاصة انهم صدروها لاكتر بلد يعج بالعنصرية

الوقت كان متاخر والهدوء عم كل المكان ومفيش حاجة مسموعه غير ضربات قلبي الخائف قطعها صوت جواهر وهيا بتكرر عليا مدي ايدك لو سمحتي
دلال قلتلي ايه مالك يا لبني انتي خايفة ولا ايه؟
جواهر قلتلي محدش بموت ناقص عمر يا حبيبتي متخفيش لو فضلك ايام بالدنيا هتقضيها يلا مدي ايدك خليني اديكي الحقنة ورايا شغل كتير

اخدت الحقنة ورحت البيت لقيت امي نايمة بستها وودعتها ودخلت اوضة بابا بوسته وودعته مش عارفه بكرة هكون فين يمكن اموت او اعيش كل الاحتمالات واردة قمت طفيت اللمبه وقطيت بنوم عميق……….

الحلقة الثانية
صحيت الصبح على صوت موبايلي وانا مش مصدقه اني عايشه قعدت انطط وادور على نفسي لحدي موقعت عالسرير قمت بسرعه بصيت لنفسي في المرايا اتفاجات ان لون بشرتي اتغير للابيض فرحت اوي وأخيراً اتحقق حلمي اخدت الموبايل لقيت اربعين مكالمة غير مستلمة من دلال
اتصلت تاني رديت عليها قلتلي مين بكلمني ردي عليا بسرعه لبنى مالها؟ قلتلها اهدئ يا بت مالك في ايه انا عايشه اهو وزي الفل قلتلي انا فضلت طول الليل بفكر فيكي متتخيليش كنت خايفة اد ايه مكنتش هسامح نفسي لو جرالك حاجة
قلتلها خلاص متعيطيش يا حبيبتي انا زي الفل وبالمناسبة دي لازم تعزميني غدا والحساب عليكي يلا سلام

خرجت برة الاوضة امي وابويا اول مبصولي مكنوش مصدقين ان دي انا بنتهم لبني ابويا قلي انتي مين انطقي ولا هطلبلك البوليس
قعدت اضحك عليهم وقلتله ايه يا بابا معرفتنيش ولا ايه انا بنتك لبنى
قلي معقول وايه الي غيرك كدة دنتي بقيتي ولا نجمات هوليود ده لولا الست والدتك مكنتش موجودة كنت اخدتك بالاحضان
امي قلتله منا عارفاك يا ابو عين زايقة
قلتلها ها ايه رائك يا ماما بشكلي الجديد؟
قلتلي اكيد دي خلطة الولية ام حسنين الي حضرتهالي هيا الي خلتك بيضة وزي القشطة
قلت في سري ام حسنين ايه وزفت ايه خلطاتها كلها معمولمة من وسخ البهائم كتها القرف

خرجت من البيت والكل مكنوش مصدقين ان دي انا واي حد يشوفني يفضل يبصلي من فوق لتحت والشباب مبطلوش تحرش فيا لدرجة اني اتحجبت

ابن عمي هشام لما كلمني فديو وشافني انبهر بجمالي وقلي انا هرجع خلال اسبوع واحد واتجوزك كل حاجة جاهزة متقلقيش لما اوصل هنتفق على كل التفاصيل
قلتله ايه يا حبيبي انت مستعجل على ايه بس متهمد شوية الله
قلي حد يشوف القمر وميستعجلش على لمسه انتي عسل ونفسي ادوقك انتي وردة وعايز اشمك
قلتله وبعدين معاك في كلامك الحلو ده خلاص اقفل بقا لازم اروح
قلي والنبي كمان خمس دقائق بس عاوز احفظ تفاصيل وشك لان عقلي مش قادر يستوعب كل الجمال ده حتي لو فضلت ابص عليكي العمر كلو هفضل محتار في متاهة سحرك وجاذبتك
قلتله سلام يا حبيبي ورايا شغل كتير

قمت قعدت جنب المرايا وبقيت اتخيل يوم زفافي وانا لابسه الفستان وبرقص مع هشام وانا مبسوطة

الايام جرت بسرعه وهشام واهلة جو مصر وعملنا الفرح كان اجمل يوم بحياتي الكل فرحلي وخصوصا صحبتي دلال
هشام شالني بين اديه ودخلني اوضة النوم قلي من اليوم هعيشك زي الملكة انتي شاوري بس وكل حاجة تحت امرك يا جميل قلتله اما نشوف بقى

بيت هشام وعيلته كان كبير اوي وجميل للغاية عشت فيه اجمل ايام عمري ومكنتش عندي مشكلة الا غيرة هشام الزايدة كان بحبني بجنون وبغار عليا من الهوا الطاير وده كان بزعج حماتي العقربه كتير الي فضلت تحرض ابنها عليا طول الفترة الماضية كان هدفها تخليه يطلقني ويتجوز لاني لسه مخلفتش

في احد الايام جيت من السوق مبسوطة وشايلة اكياس كتير لما دخلت اتعثرت بحجر ووقعت الاكياس البواب قام ساعدني في التقاطها وأثناء محنا بنلملم في الحاجة هشام جا ونزل ضرب في البواب المسكين وهو بقله انت ازي تبص عليها وتلمسها لبنى دي بتاعتي انا لوحدي
بصعوبه بالغة خلصنا البواب من تحت ايدين هشام ودخلناه جوة عصبيته كانت مش طبيعية خالص فجاءة اغمى عليا

صحيت على اصوات زغرودته حماتي اول مقمت باستني وقلتلي اخيرا يا لبنى هتجبيلي حفيدي الي بقالي سنين مستنياه
قلتلها ايه يعني انا حامل
قلتلي الدكتورة كشفت عليكي وقلتلنا انك حامل

كنت عاوزة اقوم بس هشام منعني وقلي من اليوم اعتبريني خدامك مش هسمحلك تتحركي من السرير اطلبي اي حاجة هجبهالك
قلتله حتى لو طلبت النجوم؟
قلي وحياتك لو طلبتي الشمس نفسها لاطير واجبهالك يا زهرة عمري
قلتله ربنا يخليك ليا يا روحي وميحرمنيش منك

وتمر الايام والكل سعيد بولي العهد القادم في الطريق وجهزو كل حاجة لاستقباله ومبقاش وقت كتير حتى انجب طفلي
حماتي و هشام كانو متحمسين خالص يشوفو الطفل و َجا اليوم الموعود بطني وجعتني بنص الليل وبسرعة اخدوني للمستشفى بحالة سيئة ووضعت مولودي بصعوبة بالغة.

وهنا توقف الزمن فجاءة وادمرت كل احلامي في ثواني وكاني رجعت للصفر والكل انصدم حماتي وبابا وهشام بعد مشافو ابني لدرجة ان حماتي اغمى عليها والممرضات جريو وهما بصرخو ……….

الحلقة الاخيرة
طفلي طلع مشوه جدآ وبشع للغاية هشام لما شافه انفعل بشدة ودخل بحالة هستيرية مسكني من اكتافي وقعد يهز فيا وهو بصرخ وبقلي ده مش ابننا صحيح انطقي يا لبنى

قلتله ارجوك اهدا يا هشام ده ابننا

ابوه جا مسكو قام بص عليه وقله بابا ارجوك قلي ان الوحش ده مش بخصني ابني لايمكن يطلع بشع حتى شوف لونه اسمر ازي

فجاءة يصمت هشام للحظة وكانه يسترد زكريات الماضي واللحظات القصيرة التي جمعتني بالبواب ادم ويلعب الشيطان بعقله فهو مش عارف ان لوني الحقيقي اسمر وشئ طبيعي يطلع ابني بنفس اللون

فجاءة ينفعل هشام ويلتقط اقرب مقص ويغرزه براس الطفل وسط صراخ وصدمة الممرضات الي جريو من هول المشهد بعدها مسكني من شعري وقلي انا عارف كويس ده اكيد ابن البواب

حاولت اشرحله بس خنقني باديه كان زي المجنون ابوه حاول يساعدني بس هو الاخر اتلقى طعنه نافذة بالقلب بعدها جري وسابني بعد ما اغمى عليا افتكر اني مت

صحيت بعد ساعة على اكبر مصيبه موت ابني وحمايا فضلت اصرخ والطم في نفسي وابكي بحرقة والم كبير حتى المهدئات القوية مقدرتش تاثر عليا ليه بس كدة يا ربي هو انا عملت ايه عشان يحصل فيا كل ده

هشام خلاص اتجنن وفقد عقله راح الفلة وقتل البواب بكل دم بارد اما انا رحت لصحبتي تشرحلي سبب الي حصل قامت اخدتني لجواهر الست الي ادتني الحقنة قلتلها هو الحقنة دي ليها تاثير على الحمل

قلتلي هو انتي متعرفيش ان الحقنة دي بتشوه الجنين الاول وبتسبب عقم دائم بعدها يعني تاني مش هتخلفي
قلتلها وليه مقلتليش الكلام ده من الاول
قلتلي حظك بقا نعمل ايه
قلتلها ربنا ينتقم منك يا ظالمة دمرتي حياتي وخربتي بيتي منك لله
قلتلي يلا اطلعي من هنا يا بت واوعا رجلك دي تعتب العيادة تاني

هشام اتقبض عليه بتهمة القتل العمد وحماتي مقدرتش تتحمل ان ابنها الوحيد راح خلاص جاتها ازمة قلبية وماتت

وبعد كل الي حصل ده صحبتي اتخلت عني قالت اني منحوسة واي حد يقربلي حياته بتدمر

الحياة بالنسبالي انتهت انا دلوقتي حاسة بكمية هائلة من الغضب والحزن بنفس الوقت احاسيس كتيرة ملهاش اول ولا اخر بتفكرني بالماضي واد ايه كانت حياتي حزينة وبايسة رحت طلعت في اخطر واعلى منحدر كنت عايزة انتحر لاني بجد تعبت من الحياة ومن الناس والظلم الي اتظلمتو

ومن غير تفكير نطيت من المنحدر واثناء منا واقعة من فوق كان شريط حياتي بمر عليا زي الحلم عندها بس ادركت اني ميته لا محاله……

النهاية

 6,771 اجمالى المشاهدات,  12 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.3 / 5. عدد الأصوات: 10

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 128 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

روايات مصرية

رواية الوريث كاملة بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
3
(8)

وقت القراءة المقدر: 2 دقيقة (دقائق)

كاملة كوكى سامح

#اقتباس_بسيط_من_القصه_الجديده
#الوريث
_ عربيه واقفه فى نص الطريق والناس ملمومه حواليها 😳😳
ادهم قاعد جوه عربيته الكرسى اللى ورا
متأخر شركته
قال بشخط : وقفت ليه يا عم صابر؟
صابر السواق : الطريق واقف باين كده فى حادثه
ادهم : اتصرف وغير الطريق بسرعه وامشى من اى اتجاه غير ده المهم تنجز بص فى ساعته.. انا متأخر والمفروض ان عندى اجتماع من نص ساعه
صابر : الطريق التانى فى تصليحات ومقفول يا باشا
ادهم بزعيق : خلاص انزل شوف فى ايه؟
صابر : ححاضر، فتح باب العربيه ونزل جرى دخل وسط الناس
ادهم فتح شباك العربيه وبص منه اللمه
واحد من الناس اللى واقفه: لا حول ولا الا بالله الناس مبقاش عندها اى رحمه!
واحده ست كبيره فى السن : معقول اللى بيحصل ده استرها علينا وعلى ولادنا يارب
كان قاعد مستعجل وكل دقيقه يبص فى ساعته
وقال : كل ده تأخير يا صابر ولسه هينزل
صابر جاى بيجرى ووشه باين عليه الخضه
قال : الحق يا باشا فى مصيبه
ادهم : فى ايه خضتنى؟
#الوريث
#بقلمى_كوكى_سامح
من بكره ان شاء الله هنزل الجزء الأول من القصه الجديده
تفاعل بقى يا حلوين 😘 علشان البوست يوصل لكل الفانز اللى بيسألو القصه الجديده متنسوش الايك ولملصقات 

الأول

جارى كتابه الفصل ….

 15,407 اجمالى المشاهدات,  1,759 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3 / 5. عدد الأصوات: 8

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية صغيرة ارهقت رجولتي كاملة بقلم بسملة بدوي

Published

on

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
4
(12)

وقت القراءة المقدر: 5 دقيقة (دقائق)

كاملة بقلم بسملة بدوي

 

تم تغيير اسم الرواية من صغيرة ارهقت رجولتي الي صغيرة ارهقتني عشقا تابع الفصول التالية: الفصل الأول

انا صهيب المغربي اتجوز عيله 17سنه
صالح “الجد ” جواز مؤقت بس ي صهيب يبني لحد ما تتم عندنا السن القانوني إنما الوقتي اعمامها هياخدوا ورثها دول عالم طماعين وجشعه ومافيش في قلبهم رحمه وهي والله نسمه وهادئه ومش هتحس بيها خالص
صهيب بلامبلاه ……. ماشي روح انت وابعتلي الورق امضي عليه
عملت كده وعروستك جايه بالليل
صهيب بصدمه …..عملت اي
اخدت توقيعك وكتب الكتاب اتعمل
صهيب بغضب …… اييييه ازاي يعني
وطي صوتك متنساش انا مين يولد وقلنا هو زواج على ورق يبقي خلاص
صهيب بشر …… ماشي ماشي ومشا ركب عربيه وراح النايت كلاب
يعني انا كده اتجوزت ي ملك انا لسا صغيره على الجواز يملك وكمان انا خايفه يكون وحش ويضربني زيك عمو
ملك بحب ……. متخافيش يروحي انا معاكي متخافيش و جده صالح معاكي كمان يعني اطمني خالص وهو ارحم من اعمامك يا روز وجده قال هو جواز مؤقت بس لحد ما تتمي18سنه وتستلمي ورثك وكمان على ورق يعني مش هيلمسك مع اني اشك يكون قدامه الحوريه دي و قاطعتها روز بصراخ وكسوف…….اسكتي بقا الله يملك
ملك بضحك ……يخربيت ام جمالك والفراوله الي بتطلع فى حدودك دي يبت
روز بضحك……. هبله .
قاطعهم دخول ام روز ……. روز اجهزي يالا عشان هتروحي مع صالح بيه وقالت بدموع …..هتوحشيني اوي يبنتي
روز بدموع وهي بتشدد من احتضانها……. انا اكترر يماما بس هجيلك كل يوم
لا اوعي ليشوفوكي انا هبقي اجيلك انا خلي بالك من نفسك يحبيبه ماما
روز بدموع …حاضر يماما وانت كمان
ملك بمرح ……. احضنوني معاكو
قعدوا يضحكوا عليها
في مكان تاني
عماد بيه معايا خبر يساوي مليون جنيه ، صهيب بيه المغربي مش هتصدق اتجوزاتجوز امبارح
ايه امته ومين وبنت مين حد اعرفه ولا انطق يغبي
لا يبيه الي عرفته من الخدامه أنها سمعتهم امبارح بيتخانقوا وعرفت أنه اتجوز وجبتلك معلومات عنها اهي بس في حقي انا والرجاله
عماد طلع شيك ب 500الف واعطيهوله ……اهو حققك انت والرجاله
-ودي المعلومات يباشا
اخدها بسرعه وقال بصدمه ………. روز اتجوز روز
عند صهيب وقف العربيه عند ملهي ليلي ( نايت كلاب )
دخل واتوجهت كل الأنظار ليه وهو ابتسم بغرور وراح قعد على البار
الجرسون …… طلبك اهو ي صهيب بيه
شاور بايده وقعد يشرب في كاسه ، جت بنت عامله زي عروسه المولد بالميكب الي حطاه وفستان يفضح اكتر من يستر وقالت…….. مش معقول صهيب بيه المغربي هنا لا انا اكيد بحلم
بصلها بسخريه وكمل شرب الكاس
بصتله بغيظ من تجاهله ليها وقالت بدلع …….. مالك يباشا شكلك مهموم سيبلي نفسك وانا مكملتش الجمله ولاقته زقها واخد فونه ومفاتيح العربيه ومشا وقال ……. حافظ انا الفلم ده شوفي غيره ومشا
بصتله بغيظ……. بقا كده ماشي يبن المغربي انا حطيتك في دماغي اتفرج بس على الي هيحصل

عند ملك كانت واقفه بتعيط وبتقول …..هتوحشيني اوي يماما
الام بدموع ……. انا اكترر ي حبيبه ماما سامحيني مش عارفه احميكي منهم يروحي بس انا مطمنه عليكي مع صالح بيه
صالح بطيبه ….. روز حبيبتي انتي خايفه مني
روز ببراءه …… لا بس خايفه من الي اسمه جوزي سمعت بيقولوا أنه وحش هو ممكن يضربني زي عمو
الام بصتلها بحزن عليها قاطعها الجد ……لا يحبيبتي طول ما انت معاكي متخافيش يالا بقا نمشي
الام بدموع …..خلي بالك من نفسك ياروز وكلي كويس وانا هبقي اجيلك واه صحيح فين خطك طلعيه واكسريه
_حاضر
ومشت مع الجد
طول الطريق وقلبها بيدق جامد ووصلت القصر وقالت بانبهار …….واو انا هعيش هنا
الجد بضحك على تصرفاتها الطفوليه ……ايوه عجبك
_ايوه جدا جدا
الجد بضحك……..هيعجبك من جوه اكتر
_طب يالا بسرعه بسرعه يالا
دخلوا
الجد بضحك على شكلها …….ههههه اي عجبك
عجبني بس ده زي الي بشوفه في التلفزيون خالص الله انا فرحانه اني هعيش هنا اوي وبعدين
تعالي أما اوريكي جناحكم انتي وصهيب
بصله بخوف قال بحب وطيبه…….. متخافيش تعالي
طلعت كان كبير اوي ولونه بين الأسود والرمادي
بصتله وقالت في نفسها …….. ألوانه بتخوف كله اسود اسود
الجد ها عجبك
ايوه حلو
اسيبك بقا تجهزي هدومك وكمان شويه هبعتلك الخدامه بالاكل
حاضر
يحضرلك الخير يحبيبتي ومشا
جهزت هدومها و واخدت شاور ولبست بجامه سوده ستان تعكس لون بشرتها ناصعه البياض وسابت شعرها الأسود الطويل الي وصل لتحت خصرها وبعدين دخلت الخدامه بصتلها بزهول .
روز بخوف…….انتي بتبصيلي كده لي
الخدامه باحراج ……احم اسفه يهانم بس اصل بصراحه انتي جميله اوي اوي عينك دي
روز بخجل …… ايوه عيني وشكرا ليكي انتي اجمل وياريت بلاش هانم اسمي روز بس
الخدامه برفض…… ايه لا لا ده صهيب بيه يقطع عيشي لو سمعني بعدأذنك يهانم ومشت بسرعه
روز بخوف ……. يلهوي ده مركب لهم الرعب يلهوي اومال هيعمل فيا اي عااا يماما
وبعدين شافت الاكل وقالت بقرف …..اي ده عامل كده لي كان عباره عن خضار وأكل مسلوق eat vegan
عااا بياكلوه ازاي ده اعمل اي ايوه هنزل اشوف في حاجه تتاكل تحت ونزلت ودخلت المطبخ وكانت حاطه راسها في التلاجه وقالت بفرحه ……. نوتيلا
قاطعها صوت رجولي جذاب ……. انتي مين وبتعملي اي.
لفت وبصتله
صهيب بصدمه وانبهار من جمالها ووو….

 22,916 اجمالى المشاهدات,  2,689 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4 / 5. عدد الأصوات: 12

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية مقتحمة غيرت حياتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورهان ناصر

Published

on

Prev1 of 33
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.9
(9)

وقت القراءة المقدر: 4 دقيقة (دقائق)

كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم

 

الفصل الأول

تك تك تك تكككككك
( خبط جامد )
في أي يا إللي بتخبط أنت
تك تك تككككككككك
ما براحة يا عم هتكسر الباب الله
أتوجه وبيفتح الباب وهو عنيه مقفله من كتر النعس وبيفرك في عينيه جامد
لمح حاجه دخلت تجري علي جوه بسرعة البرق
هو لنفسه: هو أنا عنيا زغللت أوي كدة
مش شايف أي إللي دخل جوه ده
فضل واقف علي الباب يتلفت مش لاقي حد
هو: يا عجب هو انا اتجننت ولا اي امال مين اللي كان بيخبط علي الباب هيكسرو دة
الله يخرب بيتكم ( يفكره حد من أطفال جيرانه اللي ساكنين في العمارة)
هو بوعيد : ماشي يا ولاد المؤذية طيرتو النوم من عيني والله لاربيكم
قفل الباب بغضب واترمي علي الكنبه بتعب شديد
وغمض عنيه
_____:ده نام اعمل ايه بس ياربي سامحني ملقتش حد يساعدني والله عارفه إنه حرام اقعد في شقة مع واحد ونا معرفوش بس مضطرة
انا هخليني مستخبية هنا في الأوضة دي بس للصبح وهطلع من غير ما يحس بيا هو اصلا باين عليه ما اخدش باله إني دخلت
هي ببكاء: استغفر الله العظيم.
يارب سامحني
بس ده اهون من اللي كان هيحصلي
استرها معايا يا رب
قفلت باب الاوضة اللي دخلتها
وبصت عليه لقيته غفي علي الكنبه ونام اتنهدت
ودخلت قعدت في الأوضة العتمة ( لأنها مردتش تنور النور خافت يعرف إن في حد معاه في الشقة وكمان إنها بنت )
هي : أنا هخرج من شقتك مش هعمل حاجه ولا هسببلك مشاكل مع زوجتك ثم صمتت قليلا لتردف بعدها
طب هو مجوز أصلا
خبطت رأسها بيديها بخفة : وإنتي مالك المهم تفكري في حل للمصيبه إللي إنتي فيها منك لله يا مرات ابويا أشوف فيكي يوم
حسبي الله ونعم الوكيل فيك علي إللي عملتي فيا
حل الصباح
استيقظ متململا بضيق وهو يفرك عنقه بألم واضح .
يشعر كما لو أن أطرافه شلت وجسده تصلب وتكسر لا يقدر علي الحركه
ليمسك رأسه بتعب من كثرة الصداع الذي يفتك برأسه
ليتذكر ما حدث أمس
عندما كان نائما متوعدا لاولاؤك الاطفال المشاغبين ظننا منه أنهم سبب إزعاجه
نهض بكسل شديد متوجهاً لغرفته ليأخذ ملابسه ويستعد لأخذ حماماً منعش يعيد الحيوية والنشاط لجسده المتعب من كثرة الأعمال الشاقة في عمله فهو لا يرتاح الا ساعات قليلة جدا يحاول أن ينعم بها ببعض النوم ولاكن باتت ليلته أمس غير ماكان يتمني بسبب إزعاج أولئك الاولاد المتطفلين
دلف الي المرحاض بعدما أخذ ملابسه واستعد للذهاب الي عمله فهو يعمل رائدا له مكانته في الشرطة ويهابه الجميع
ماعدا أولئك الاولاد المتطفلين ابتسم علي ذكرهم محدثاً نفسه أنه سيعاقبهم وبشدة علي فعلتهم وازعاج راحته ليلا
بعد قليل
خرج من الحمام
ووقف أمام مرأته يعدل من تسريحة شعره ويضع برفانه الذي يعشقه
خرج من غرفته متوجهاً للغرفة الأخري ليأخذ بعض الأوراق المهمه التي يخفيها في غرفة مكركبه تمام ولا يضع بها إلا اشياء يظنها اي شخص يراها أنها قبو وليس غرفة من كثرة الاشياء الغير مرتبه فيها ومن كثرة الصناديق والأشياء الأخري
وقف علي باب الغرفة
فتح الباب ببطء شديد
وعندما دلف إلي الداخل
وجد فتاة تنام علي أرضية الغرفة قد صنعت لها من تلك الخردة مايشبة الفراش علي الارض تنام عليها بهدوء وبخمارها وذالك الشيء الاسود الذي تتكوم بداخله ( عباءة سمرة تشبه الاسدال أو اقرب الي ما يسمه جلباب )
عند دخوله استيقظت من غفوتها
تطلع إليه بصدمة يبادلها الآخر بنفس النظرة مردفا بصوت أجش
إنتي مين ودخلتي هنا إزاي؟!
هي برعب: أنا أنا .

 26,111 اجمالى المشاهدات,  2,438 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.9 / 5. عدد الأصوات: 9

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 33
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading
قصص الإثارة45 دقيقة ago

أرهقتي رجولتي بقلم شيماء محمد

مقالات دعائية - Promotion articlesساعة واحدة ago

افضل 7 قصص على موقع سڨن ستورى – Seven Story خلال شهر نوفمبر 2021

قصة شخصية مؤثرةساعة واحدة ago

مواقف وقصص عن عدل عمر بن الخطاب

قصص الإثارةساعتين ago

رواية أحببتُ أبنة الخادمة بقلم ندى الصاوي

قصص الإثارةساعتين ago

خادمتي اللذيذة (ميمونة كاليسي)

قصص الإثارة4 ساعات ago

قصه الأم التي قتلت ابنها

قصص حدثت بالفعل5 ساعات ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

اجتماعيات6 ساعات ago

قصة حب مارى وجيك

قصص حدثت بالفعل7 ساعات ago

ياريتني كنت طلعت مغني أو لاعب كرة قدم مشهور – قصه حقيقية

نوفيلا7 ساعات ago

نوفيلا الحوت كاملة بقلم زينب محمد

قصص متنوعة9 ساعات ago

رواية العاهرة بقسوة الزمن كاملة

روايات مصرية9 ساعات ago

رواية الوريث كاملة بقلم كوكى سامح

قصص رعب9 ساعات ago

رواية نسل الشيطان ( النسل الملعون )

PDF كتب و روايات عربية بصيغه11 ساعة ago

قصة رواية ترنيمة عيد الميلاد بقلم تشارلز ديكينز بصيغة PDF

زد معلوماتك14 ساعة ago

هبة سليم … ملكة الجاسوسية المتوجة..!!

قصص الإثارة4 أسابيع ago

رواية رغبه متوحشه (كامله)

قصص الإثارة3 أسابيع ago

رواية بنت بمدرسة عيال اغنياء بقلم ماري جو

قصص حدثت بالفعل5 ساعات ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

قصص متنوعة18 ساعة ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص الإثارةيومين ago

رواية بنت فى ورطه بقلم كوكى سامح

ادب نسائي4 أسابيع ago

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

ادب نسائي4 أسابيع ago

رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

قصص متنوعةأسبوعين ago

عايشة عند اخويا ومراتو بلقمتى ويارتني بلاقي اللقمه

ادب نسائي4 أسابيع ago

تكملة رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

روايات مصرية4 أسابيع ago

قصة حماتي كامله للكاتبه ايمي رجب

روايات مصرية3 أسابيع ago

رواية كبرياء عاشقة بقلم هدير نور(كاملة)

قصص الإثارةأسبوعين ago

حكايتي مع ابو زوجى السافل وما فعلت به

قصص الإثارةأسبوعين ago

قصة حماتي وزوجتي الحامل +18 للكبار فقط

روايات مصرية4 أسابيع ago

قصة انا وحمايا بقلم كوكي سامح

روايات مصريةيومين ago

رواية براءتي الجزء الحادى عشر بقلم كوكي سامح #11

Facebook

Trending-ترندينغ