Reel Story
@REELSTORYCOM
banner
فبراير 18, 2020
304 Views
0 0

رواية طبيبه هزت عرش قلبي الحلقة السادسه

Written by
4.2
(6)

 3,005 اجمالى المشاهدات,  2 اليوم

وقت القراءة المقدر: 6 دقيقة (دقائق)

طبيبه هزت عرش قلبي 💜

صدمه

زهره بصدمه : محمود
محمود بصدمه : زهره
ويقرب منهاا بسرعه ويحضنهااا
زهره تحاول تبعد عنه
محمود بتملك : كنتي فين قلبت عليكي الدنياا
زهره بخوف : ابعد
محمود يبعد ويقول بنظره مخوفه : تعرفي عدنان منين
زهره ترتعش وتسكت
محمود : ردي علياا تعرفي عدنان العايدي منين يابنت السعدني
فجاه يلاقوو عدنان ومازن ومعاهم حراسه واقفين وييجي حارسين يضربهم واحد ب مسدس و ميخرجش صوت
زهره اول م تشوف عدنان تجري عليه تستخبي وراه
عدنان ياخد نفس ويتكلم بطريقه حاده : الدور عليك تموت يااا ابن السعدني
محمود بغضب : زهره تعالي هناا
عدنان بغضب : ملكش دعوه بيهاا كلامك معايه اناا
محمود بغضب : لياا دي بنت عمي وكانت هربانه ولقيتهاا ملكش فيه انتااا دي مراتي مستقبليااا
عدنان بصدمه ويبص ل زهره : الكلام دا صح
زهره بدموع وتمسك اديه : اناا هربت علشان عاوزين يجوزوني ليه متسبنيش ليه ارجوك
محمود بيحاول يشدهاا : مش هسيبك تعالي
عدنان يمسك ايده : شيل ايدك من علي مراتي
الكل في حاله صدمه
محمود بصدمه وعدم تصديق : اي مراتك مين انتاا اهبل
عدنان يحط ايده علي وسطهاا ويقول : زهره مراتي اتجوزنااا من اسبوع
محمود : الكلام دا صح ياازهره
زهره وبتحاول تخرج نفسهاا : اه عدنان جوزي
محمود بغضب : مش هسيبك هبلغ البوليس انه خاطفك و هجيب جدك ووريني هتهربي ازاي
بقاا ترفضيني
طبعااا لقيتي الاحلي ولاغني مني
عدنان العايدي صاحب اكبرر شركان استيراد وتصديرر و اكبر ماااا
عدنان يمسكه من هدومه ويقول بنبره مرعبه : لوو عاوز تفضل عايش اقفل بقك
ويسحب زهره ويمشي
محمود بصوت عالي وضحك : شكلهاا متعرفش هيااا معي مين بلظبط
ويضحك
عدنان يطلع ب زهره ويركبهاا العربيه
ويقول : زهره لازم نتجوز
زهره بصدمه : اي
عدنان : مسمعتيش
زهره بغضب : اناا قولت كدا علشان محمود بس انماا اكترر من كدا لاء
شكرا ل انقاذك ليااا
عدنان بزعيق : انتي غبيه فكراني ميت عليكي اناا بعمل كل دا علشان احميكي مش هيسيبك في حالك الزفت دا لوو متجوزتكيش ممكن ياخدك فكري كويس ولماا الامور تهدي نطلق
زهره تسكت
عدنان : طول م انتي مراتي محدش يقدر يقرب منك انتي فاهمه
لووو معملتيش كدا هتضرري كل الي معااكي
شوفتي ليلي و والدهاا
زهره بتفكيرر : تمام بس بعد م الامور تهدي هنطلق
عدنان يحرك العربيه ويمشي من غيرر رد
**-*-* بعد فتره
يوصلوو ووراهم العربياات
ينزل قدام المازون
مازن باستفهام : وقفت ليه
عدنان : هنتجوز
مازن بصدمه : اي
عدنان بعدين ادخل علشان تشهد
ويدخل
وزهره وراهم
**-*-*-* بعد فتررره
يطلعووو
عدنان.: مازن نتقابل بكرا في الشركه
مازن : تمام
عدنان : اركبي
زهره تركب
وعدنان يتحرك
زهره : روحني علي بيت ليلي
عدنان بنبره هادئه : بكرا تروحي تشوفيهم طمنيهم علي في الفون
زهره : اومال انتاا هتخدني علي فين
عدنان : بقيتي مراتي اكيد هتروحي معايه بيتي
دلوقتي في حمايتي هتفضلي معاايه
زهره : ازاي دا عوزه اروح مش هقعد معاك في بيت واحد
عدنان بزعيق : زهره مسمعش صوتك هتكلميهم فون كلميه مش عوزه يبقاا تسكتي
زهره عيونهاا تدمع و تعيط في سكوت
يوصل عند قصررر
البوابه تفتح
تدخل جوووه قصرر كبيرر
يوقف العربيه
وينزل
زهره تنزل
وتمشي وراه
يدخل بكل هيبه
وهياا وراه
زهره تلاحظ انهاا ب البجامه وبشعرهاا
تشهق بخضه وتقول : ينهار اسود
عدنان يبص ليهاا : في اي
زهره دور وشك ياا قليل الادب
عدنان برفعه حاجه : نعم
زهره : عيب ادور
عدنان بصدمه : انتي هبله مصر كلهاا شفتك كداا جت علياا اناا اناا جوزك علي فكررا ياامجنونه
اطلعي قدامي يلا شلتيني
زهره تحط اديهاا علي وشهاا وتعيط
عدنان بصدمه : مالك بس بتعيطي ليه
زهره بعيااط : علشان الي خطفوني ومحمود وحراسك و مازن و انتاا شفتوني كدا ربنااا اكيد زعل مني حرام
وتعيط جامد
عدنان يبص عليهاا وكان اول مره يركزز يلاقيهاا لابسه بيجامه عليهاا رسومات كرتون بنبي ب نص كم دراعتهاا باينه وبيضه جدا
وشعرهاا رافعااه فوق وخصل متمرده نازله علي وشهاا
كان شكلهاا طفولي وجميل
فجاه يفتكرر ان الكل شافهااا و كمان اكيد مسكوهاا من اديهاا الباينه محدش ليه الحق غيره انه يشوفهاا
يحاول يهدي نفسه
ويااخدهاا في حضنه
ويدفن راسه في رقبتهااا
بعمق
عدنان في نفسه : اي الراحه دي حضنهااا حسسني ب الامان والدفي
مستحيل اسبهااا
ويشدد علي حضنهااا
زهره تهدي وتحاول تبعد عنه
تلاقيه ماسكهاا ب تملك
زهره بكسوف : عدنان ابعد
عدنان بتغيب : مش قادر
زهره ووشهاا احمرر : عدنان لوو سمحت ابعد
عدنان يبعد عنهااا
ويحاول يمسك نفسه ويقول ب جمود :
اتفضلي قدامي
زهره تمشي قدامه
ويطلعوو علي السلالم زهره بتبص علي كل حته في القصرر ب انبهار
يشاور ليهاا علي اوضه تدخل
زهره : طبعاا دي اوضتي
عدنان بابتسامه ساخرره ؛ متخفيش قوي كدا اناا اوضتي الي في الوش
استريحي وبكرا هبعت حد يجيب هدومك من بيتك
زهره : لاء هجبهم اناا مش هروح اشوف ليلي بكرا
عدنان : اهاا تمام بس اناا رايح معااكي
ويقل الباب ويطلع
زهره تفتح فونهاا وترن علي خالد
…………
زهره : اناا كويسه متقلقش بكرا هااجي وهعرفك كل حاجه
…………
زهره : ليلي كويسه
…………
زهره : تمام لاالله الا الله
……….
******-*-*- تااني يوم
زهره تصحي من النوم علي الباب بيخبط
تقوم تفتح تلاقي ………….
*********************************
ستووووب نكمل الحلقه الجايه
#mai mohamed
رواية طبيبه هزت عرش قلبي الحلقة السابعة

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4.2 / 5. عدد الأصوات: 6

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful...

Follow us on social media!

Article Tags:
banner
http://www.reel-story.com

عن الموقع ورسالتنا القصة والرواية هي فن من الفنون الإنسانية الرائعة التي تروي القصص الخيالية والواقعية من أجل العبرة والعظة والتعلّم منها دائماً، فهيا بنا سوياً لهذه الرحلة الرائعة في بحر الأدب العربى والتعرف أكثر على الروايات الشهيرة التي اخترناها. سواء كنا نحب أن نقرأها أو نسمعها ..أو نشاهدها، فنحن نحب القصص. منذ فجر التاريخ عندما كان البشر يتجمعون حول النيران، إلى عصر النتفلكس، نحن نحب القصص.. قد يبدو الأمر مجرد تسلية وتزجية للوقت، لكن أي شيء منتشر إنسانيا لهذه الدرجة، وعبر التاريخ، لا بد أن يرتبط بشيء أكثر جوهرية من مجرد التسلية

Comments to رواية طبيبه هزت عرش قلبي الحلقة السادسه

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 512 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

Reel-Story © 2020 | Established in 2019 Privacy Policy I Terms & Conditions I Advertise I Contact