/* */

رواية جحيم العشق البارت الثالث والثلاثون

To report this post you need to login first.
4.3
(7)

 320 اجمالى المشاهدات,  2 اليوم

رواية جحيم العشق

البارت الثالث والثلاثون

التفت كارما ونظرت خلفها ومالبثت ان صرخت بشده وتبعتها سلمي بالصراخ وركضوا
كارما:سلمي تعالي من هنا بسرعه
سلمي:يالهوي عفرييت ياماماااا
كارما:اجري مش وقت عياط ياسلمي يلا بسرعه
ثم وقفو خلف احد العواميد في الخفاء وهما يتابعون مايحدث
كارما بهمس:سلمي انتي كويسه
سلمي بهمس ايضا:لا انا حاسه اني دايخه ياكارما مش قادره حاسه اني هقع كارما ابوس ايدك لو قدرو يمسكوني اوعي تخليهم يقطعوني ياكارما عشان يبقي شكلي حلو لما اتدفن عااااا😪😪
كارما:اششش يابنتي اهدي بقا يخربيتك هيسمعونا بس اسكتي ومش هيحصل حاجه متقلقيش
سلمي:لا انا عارفه اننا هنتاكل ياكارما
كارما:اششش ثم صمتت قليلا …هما اختفوا فين
سلمي برعب :مش عارفه
كارما:طيب تعالي نطلع نروح اي مكان تاني بدل العامود دا اكيد هيلاقونا هنا
سلمي بخوف:لالا مش هتحرك من مكاني
كارما:يوووه ياسلمي حرام عليكي انتي بتوتريني اكتر ابوس ايدك يلا بقا
سلمي:طيب بس لو اتاكلت مش هسامحك ياكارما
كارما:طب يلا بس
مسكت كارما يد سلمي وذهبو ببطء الي مكان اخر حتي سمعو صوت مزهريه تتحطم خلفهم
كارما:اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله
والتفتو الي الخلف فلم يجدو احد
سمعو صوت سياره بالخارج فركضو الي بوابة الڤيلا وظلو يصرخون :الحقوونا حد يلحقناا احممد عماار اادم اادهم اي حد يلحقنا
…….
بسيارة ادهم ..
حمل ادهم ندي ووضعها علي الكرسي الامامي وربط لها حزام الامان ثم ذهب وصعد بالجهه الاخري وهو ينظر لها بأسف شديد:ندي انا اسف انا السبب في دا كله لو كنت سمعت كلامك من الاول مكنش دا حصل معاكي انا اسف ياحبيبتي في اول اختبار لينا مقدرتش احميكي بس اوعدك مش هتتكرر تاني ياقلبي انا اسف ثم مال وقبل رأسها وقاد السياره الي المنزل ولكن اثناء قيادته رأي سيارة ادم فاشار له فتوقف ادم وتوقف ادهم ايضا ونزلو من السيارات
ادم:انت بتعمل ايه هنا
ادهم باستغراب:انت اللي بتعمل ايه هنا والواحد مبقاش عارف يشوفك خالص
ادم:عادي كنت بلف شويه بالعربيه مش عايز ارجع البيت
ادهم:ايه ياادم مش كدا انت كدا بتموت نفسك بالبطئ حرام عليك نفسك ياشيخ ع الاقل عشان مليكه لما تخرج هتكون محتاجاك جنبها هتستقوي بيك انت فلما تخرج وتلاقيك بالشكل دا ساعتها حالتها هي هتكون عامله ازاي انا عمري ماتخيلتك ضعيف كدا ياادم دا احنا كنا بناخد نصايحنا منك كنا بنتعلم منك نعمل ايه في اي موقف في حياتنا عمري ماشوفتك بالضعف دا فوق ياادم بقا
انفجر ادم صائحاا به وهو يصرخ ولا يبالي بشئ:عايزني ارجع ادم القديم ارجع ادم القوي ازااااي ابقي كويس ازاي بعد اللي حصلها دا عايزني ابقي كويس وانا عارف انها كانت بتموت وبتتمني الموت الف مره في اليوم وهي مخطوفه عايزني ابقي كويس وانا اول مره اشوفها بعد الخطف كانت متعريه وسط رجاله وابوها الو…. من ضمنهم وبطنها مفتوحه عايزني ابقي كويس ازاي وانا عارف انها لو كانت بصحه كويسه شويه كانو هياخدو اعضائها عايزني ابقي كويس واناا …ثم ضرب علي صدره…. انا اديتها الحقنه بايديا وهي قالتلي بلاش هي حذرتني ياادهم مشوفتش نظرة الوجع اللي في عينيها ياادهم وانا بديها الحقنه وبعدها ملقتهاش حاسه بحاجه الدفا اللي كنت بحسه وبشوفه في عينيها لمعة عينيها راحت في لحظه ياادهم وابوها واقف وبكل بروود يقولي اصلها مدمنه ياادهم دول مكانوش بياكلوها حاجه كانت بتشرب عصير بمخدر الميا بمخدر كل حياتها كانت مخدرات بس انت مشوفتهاش طلبتها ازاي في المستشفي وكانت موجوعه ازاي عشان الجرعه بتاعتها مقدرتش تاخدهاا ادهم انا معرفتش احميها معرفتش اوفي بوعدي ليها اني هخلي بالي منها وان مفيش اي حاجه وحشه هتحصلها انت مش متخيل اللي القهر والوجع اللي انا فيه انا وهي هنطلق بعد ماتخرج انا عارف ان حقها انها تطلب الطلاق بعد ماشافت اني مش الراجل اللي يستاهلها واللي يقدر يحميها من اي خطر ممكن يحصلها شافت اني اضعف من اني ابقي جوزها انا مش متخيل حياتي من غيرها ياادهم هتبقي عامله ازاي وفي نفس الوقت مقدرش اجبرها انها تبقي معايا مش قادر ابص في عينها واقولهالها حاسس ان ضهري اتكسر ااااااااااااااه من الوجع اللي جوايا مش قاادر خلاص ياادهم حاسس اني بموت من جوايا
صمت ادهم صمتا طويلا بعد استماعه لحديث ادم الذي مزقه من الداخل علي اخته وعلي صديقه ايضاا
ادهم:ادم انت محمل نفسك فوق طاقتك مش كداا انا شايف انك غلطان ليه شايف ان اللي حصل لمليكة بسببك
ادم:عشان مقدرتش احميها
ادهم:بس دي حاجه مش بايدك ادم محدش يقدر يتدخل بالقدر ولا يقدر يخاالف القدر باي شئ كل واحد ومكتوبله نصيبه ولازم تكون عارف ان ربنا لما بيبتلي الانسان بيبقي عشان يشوف مدي صبره قد ايه وممكن يكون البلاء ساعات تخليص ذنوب من البني ادم في الدنيا واذا ربنا احب عبدا ابتلاه وبياخد حسنات صبره دا
قل لن يصيبنا الا ماكتب الله لنا
صدقني النصيب من عند ربنا عشان كدا منقدرش نتدخل فيه لان ربنا مبيعملش حاجه وحشه لحد ومبيحملش حد فوق طاقته ابدا بس لازم الانسان يواجه الصعوبات دي ويستحملها وميستسلمش خليك دايما بص لنص الكوبايه المليان متبصش للنص الفاضي
يعني مثلا
مليكه لو كانت صحتها كويسه كان زمانها اتاخد منها الكليه ومكانوش هيسكتو عن كدا اكيد حاجه هتجيب وراها التانيه
لو مكناش وصلنا في الوقت دا كان زمان ابوها استني لما تفوق عشان يخيطلها الجرح وطبعا متخيل كميه الوجع اللي كانت هتحسه ساعتها مع نظرات الشماته والضحك اللي كانت هتبقي منهم وهما بيتفرجو عليها وهي بتتوجع
مليكة كان ممكن يغتصبوها بس ربك حفظهالك
كان ممكن يقتلوها بس ربك حفظهالك
كان ممكن يتباع اعضائها بس ربك حفظهالك كان ممكن بغبائهم تموت بجرعه زياده من الهيروين بس ربك حفظهالك
تخيل اصلا احنا بعد دا كله كان ممكن منلاقيهاش من اساسه ولحد دلوقتي معاهم بيعذبوها بس ربك نور طريقنا وحفظهالك
حاجات كتير انت مش واخد بالك منها كانت ممكن تحصل بس بقدرة ورحمة ربنا بيكم محصلتش عايز بعد دا كله تيجي تقولي هتطلقها عشان انت السبب عشان هتشوفك ضعيف قدامها لا ياادم غلطان انت كدا بتغلط ليه محطتش في دماغك انها ممكن تشوف طلبك انك تطلقها دا مش عشان انت متستاهلهاش لا دا ممكن تشوفه انك عايز تطلقها عشان شايفه مبقتش مقامك شايفه انك مش هتقدر تكمل معاها بعد ماشوفتها متعريه قصاد رجاله انها بقت رخيصه بالنسبالك حتي لو غصب عنها لو مشوفتهاش كدا طب تخيل بقا لو هي جه في دماغها حاجه زي دي ايه اللي هتكون فيه وايه الحاله اللي هي فيها دلوقتي انت متخيل
ادم بصدمه:لا انا عمري مافكرت كدا عمري ماجه في بالي حاجه زي كدا
ادهم :لا ياادم لو فكرت فيها كويس هتلاقي انها هتفكر كدا ميه الميه يمكن هتكون مستنيه منك لحظه واحده تتمسك بيها وتقولها انك جنبها انك في ضهرها انك امانها اللي فقدته بس انت للاسف كملت عليها انت غبي
ادم:لا لا لا لازم اروحلها وافهمها انا عمري ماهتخلي عنها دي روحي
ادهم:من رأيي تستني لحد ماتخرج وتتعافي افضل واصلا كدا كدا مش هتعرف تزورها دلوقتي
ادم بشرود :عندك حق انا مش عارف ايه اللي انا عملته دا
ادهم:ارجع ادم بتاع زمان وصدقني كل حاجه هتتغير وحبيبتك هتكون معاك علي طول
ادم بنظره تحدي وعزيمة غابت عنه من فتره:وهو دا اللي هيحصل انا هعمل كل حاجه عشان ارجعها ليا وملمحش اي نظرة حزن في عينيها ابدا
احتضنه ادهم :وهو دا اللي انا مستنيه منك يابطل
ادم:ربنا يخليك ليا ياادهم وميحرمنيش منك ابدا
ادهم:ولا منك ابدا ياادم انت اخويا وهي اختي ومعنديش اغلي منكم وندي طبعا 😂😂😂
ادم :مقولتليش صح انت بتعمل ايه هنا
ادهم بغضب وقد تذكر ماحدث معه ثم قصه علي ادم
ادم بغضب :ياولاد الكلب طب وهتعمل ايه
ادهم:متقلقش هما خدو اللي فيه النصيب مني ولسه هولعها فوق دماغهم كمان وكمان
ادم:انت عارف انا في ضهرك مهما يكن انت بتعمل ايه
ادهم:عارف ودا اللي مطمني يلا نروح بقا
ادم:يلا
وركب كلا منهم سيارته وذهبو الي البيت
وصلت السيارتان الي الڤيلا
نزل ادهم وهو يحمل ندي وتبعه ادم
ادهم:متعرفش احمد وعمار فين مختفيين من الصبح
ادم:لا انت عارف انا معرفش عنهم حاجه
ادهم:غريبه بتصل بيهم مبيردوش ثواني هدخل ندي للبنات
اومأ له ادم وانتظره وذهب ليدخل الي الڤيلا ولكن عاد له ادهم مره اخري باستغراب وقلق :ملقتش حد جوه مش عارف راحو فين
ادم:استني ارن عليهم
رن ادم علي البنات والشباب ولكن لم يرد احد منهم
ادم باستغراب:محدش بيرد استر يارب
ادهم :طب بص احنا هنر…….. قاطعهم صوت صراخ للبنات من الداخل
التفت ادم لادهم فورا وركض لسيارته واخبر ادهم ان يضع ندي داخل السياره ويغلق عليها بحيث لا يراها احد ايضا وياتي له وبالفعل قام ادهم بفعل ذلك واخذ سلاحه من سيارته واخرج ادم سلاحه ووضعوهم علي وضع استعداد الاطلاق وذهبو بخطي بطيئة الي الڤيلا
ادم:مش هينفع نعمل صوت اننا داخلين من الباب تعالي ندخل هناك
ادهم:يلا
وبالفعل صعد ادهم وادم الي شرفة ادم ودخلو الي الغرفه حتي وجدو الانوار مغلقة
ادم:كدا اكيد في حاجه غلط
ادهم :بص انا هروح اشوف سكينه الكهربا وانت انزل شوف البنات
خرج ادم من غرفته بلا صوت ونزل الي الاسفل ولكن اثناء نزوله سمع همس بسيط لم يتضح له الكلام ولكن رأي البنات امامه وذهب لهم بخطي بطيئه حتي وصل لهم فرأي فجأه اثنان آخرين امامه :انتو مين وما ان سمع البنات صوت ادم حتي صرخو :ادم وركضو اتجاهه
وهرب الاخران ولكن امسك ادم باحدهم تزامن هذا مع عودة الاضواء مره اخري ووصول ادهم اليهم فنظر ادم اليهم حتي توسعت عيناهم جميعا من الصدمه
ادم:ياولااد الكااالب ثم رفع السلاح في وجههم قائلا اتشاهدو علي روحكم بقا ياروح امك انت وهو …..
ازيكم جميعا فرحت جدا بارائكم في موضوع الروايه الجديده وان الاغلبيه اختارو رقم 2 لانها هتكون فكره جميله بإذن الله
بالنسبه لجحيم العشق انتو عارفين اصلا ان الروايه قربت تخلص خلاص بس انا في ايام امتحانات زي ماانتم ماعارفين بإذن الله البارت اللي جاي هيكون يوم الخميس القادم ❤❤
رأيكم؟!
بحبكم جدا يعني ❤💜

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4.3 / 5. عدد الأصوات: 7

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful...

Follow us on social media!


Subscribe
نبّهني عن
guest
0 تعليقات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Reel-Story © 2020 | Established in 2019 Privacy Policy I Terms & Conditions I Site map I Contact