Connect with us

ادب نسائي

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

Published

on

2 of 30
Use your ← → (arrow) keys to browse
4.2
(123)

وقت القراءة المقدر: 12 دقيقة (دقائق)

الفصل الثاني

في قصر الالفي
عمران : تيته ثوفي حوله ههههههههه
سره : ما شاء الله بنت جميلة اوي
عمران وهو يفتح يده بطفوليه : اضحك تتير
كان قصي ينزل لاسفل سمع صوت ضحكة عمران فأبتسم وذهب وجلس بجانب سميره ليسمع صوت ضحكة
قصي : مين دي
سميره : شوفت نامج تيك مش عارفه ايه دي بنت بتنزل فيديوهات بس دمها ايه وعسل اصلا
مسك الفون من عمران ليبتسم تلقائي
قصي : ملاك دي ملاك
سميره : ملاك مين
قصي : بنت بدرسلها في الجامعة
سميرة لنفسها : معقول بيبتسم عشانها لاول مره اشوفه كده مج حتي معاها
بينما ترك قصي الفون واتجه للطعام وكذلك الكل وعندما انتهوا قاطعهم صوت الخادمه
الخادمه : عاصي بيه حسن بيه والبنات وصلوا
عاصي
عاصي : قوليلهم يدخلوا
دخل حسن ومعه فتاتان احدهما ترتدي فستان قصير جدا وضيق وتترك لشعرها العنان والاخري ترتدي بنطلون چينس وبلوزة كت عريض وتجمع شعرها بعشوائية ونظاره كبيرة للنظر
ذهب عاصي و حسن ثم الفتاتان بينما نظر الشباب للفتاتان وعرفها ليث فنظرت له بسخرية ومشت بإتجاه وهمست له
كارما : انا الزبالة
وضحكت بسخريه
كارلا : هاي جايز انا كارلا اتشرفت بمعرفتكم كلكم
ونظرت لهم كلهم وتوقفت عند آدم تنهدت ثم ذهبت خلف الخادمه
عاصي : اتفضل يا حسن شوف اوضتك
حسن : احم عاصي بيه سهير
عاصي بحزن : للأسف لا
اومأ برأسه ونظر لقصي الذي بادله بوجع خفي
آدم : ممكن اعرف هما بيعملوا ايه هنا
عاصي : انا قولتلهم اني تعبان عشان يجوا ومحدش فيكم يضايقها واي قصي انا قولت لسميره تدورلك علي عروسة ومش عايز اعتراض مفهوم
قصي ببرود : لا مش مفهوم
عاصي : تهديد بتهديد راس مليكة هتكون بين ايدك وهي كبيرة
قصي : ههه قول عن حد يهمني
عاصي : انا قولت وشوف انت
نظر قصي له
قصي : موافق
وذهب وتركهم
حسن : بس انت قولت……
عاصي : لو كنت فعلا لقتها كنت جبتها ليه يا حسن وخلصته من العذاب ده
عند قصي
وصل لكوخ خشبي بدلا من الشركة نزل من سيارته واتجه لداخله تمدد علي الارض حيث اخذ عذرية طفلة بريئة
قصي : يا تري عملتي ايه

فلاش باااااك
مليكة : قصي بالله عليك انت صوتك جميل اوي شارك معايا في المسابقه
قصي : قولت لا انتي عايزاني ابقي ضدك
مليكة : ملكش دعوة تبقي معايا ضدي انت انا يعني انا ضد نفسي
قصي : مليكة قولت لا
حاوطت عنقه بيداها وقبلت وجنته عدة مرات
مليكة : بالله عليك
قصي بنفاذ صبر : حاضر
وبالفعل دخلوا لمسابقة غناء سويا ونجحوا واختاروا نفس الفريق وفي يوم كان يغني مع فتاه ترتدي فستان قصير اما تلك فكانت تأكلها الغيرة وعند الانتهاء ذهب للكوخ وهي جاءت خلفه فتحت الباب لتجده ممد
مليكة بغيرة : قصي
نظر لها بابتسامه سرعان ما اختفت عندما رأي ما ترتديه وخصوصا انها بالرغم من سنها كانت تمتلك جسد انوثي
قصي به : ايه اللي انتي لابساه ده
مليكة : فستان
وقف بعصبيه وشد يدها ليدفعها للحائط الخشبيه
قصي : دا منظر زفت مبين كل جسمك
مليكة بدموع : ما البنت اللي كنت بتغني معاها لابسه زيه ولا هي حلوه وانا لا
قصي : ميت مرة قولتلك انتي احلي واحدة
مليكة ب : لا وكل اما اقولك بوسني تقولي لا انت مش بتحبني وانا همشي وهسيبلك مش بس الكوخ الڤيلا كلها
شد يدها بعصبيه : راحة فين
مليكة : ماشيه
رفع ذقنها ومسح دموعها وانحني قبلها من شفايفها وهو يضم جسدها له
قصي بهمس : مليكة اطلعي برة شوية وتعالي
مليكة : لا
قصي : مليكة عشر دقايق
مليكة : لا
دفعها بعنف
قصي بعصبيه : بره
مليكة ببكاء : وربنا لطالعه ومعت جايه ومش هتشوف وشي تاني
شدها من يدها ولف يداه حولها يقبلها ودفعها للأرض وهو بجانبها
قصي بهمس : هنغلط يا مليكة وانتي لسه صغيرة
مليكة بنفس الهمس : هكون مراتك بعد تلت سنين
قبل جبينها ويده متجه للسحاب الجانبي للفستان ليأخذ عذريه طفلة في الخامسة عشر من عمرها
طفلة جميلة والدها يعمل بالشرطة تكبر الفتاه بأمل ان تكون ظابطة وتتحدى العالم والمصاعب حتى تفوز بجائزة اكفأ ظابطة وتفوز بشئ افضل من الجائزة تفوز بقلب رجلا فريد من نوعه انه…
بعد وقت
كان يضمها له ويقبل جبينها
قصي : انتي لسه طفلة مش عارفه عواقب اللي عملاناه
مليكة : انا مش طفلة يا قصي انا كبيرة وواعيه وبحبك وعارفه انك مش هتخذلني وهتتجوزني
قصي : ان مكنش انتي مفيش غيرك
باااااك

Advertisement

**************

في الاسكندريه
كان برق يمشي بسيارته ليسمع صوت ضحكة رنانه تمشي
…… : بقولك لا مش هرجع
الاخت : ربنا يهديكي تعالي خطيبك هناك
جلست علي الارض تربع ارجلها
….. : مش قايمه الا اما تجبلي ايس كرييييم همممم
الاخت : يالهوي عليا انت اختي الكبيرة ازاي قومي يا ليل هجبلك اما نروح
ليل : لا مش قايمه يا تمارا
تمارا : عااااا هجبلك
ليل : هههههههه شطوره
ذهبت تمارا وهي تضرب ارجلها بالأرض من تصرفات اختها الكبيرة بينما وقفت ليل وعدلت شعرها وثيابها
برق : بس بس
استدارت له بغيظ
ليل : شايفني قطه
برق بسخريه : لا كلب
ليل : كلب مين يا بارد انت
برق : بارد مين يا عيلة انتي
ليل : عيلة في عينك يا بعيد
اقترب منها وحاوطها بزراعه لتشهق اما هو مسك شعرها واخرج منه العضاضه واخذها
برق : انتي هبلة ماشية ومش حاسه سلام يا قطه
وتركها وذهب لتقف كالبلهاء خلفه واتت اختها واخذتها لمنزلهم4

**************

في احد المنازل
كانت تجلس تلك الفتاه تنظر للاشئ لتجد زوج امها يقترب منها ببطء لتصرخ وتعود للخلف ثم جرت للباب فتحته لتجد شاب فارتمت بحضنه تبكي بعنف
قمر : صقر الحقني
صقر : في ايه يا قمر
ونظر لزوج امها ثم بعدها وذهب لكمة عدة مرات ثم شدها واخذها لمنزلة حيث امه واخته
صقر : سمارة خدي قمر لاوضتك ترتاح
سمارة : حاضر
واخذتها لغرفتها حتي تهدأ بينما في منزل قمر
رن الجرس ليفتح زوج الام
الرجل : انتي يا بنت ال…….انت مين
قاسم بكبرياء : انا قاسم الالفي
ايوجد من لا يعرف قاسم الالفي وجبروته
الرجل بتوتر : اتفضل يا بيه
دخل قاسم وجلس وهو ينظر للرجل بإشمئزاز
الرجل : يا بيه
قاسم : انا جاي اطلب ايد بنتك قمر ليا
الرجل : بجد يا بيه
قاسم : ليك مني متين الف جنية لو الجوازه تمت النهاردة
الرجل بطمع : رن ع المأذون
ضحك بسخرية
قاسم لنفسه : الغبي لو يعرف انه لو طلب متين مليون هديلة كان طلب
ورن علي المأذون

*************

Advertisement

في منزل صقر
دخل الغرفة علي اخته وقمر
صقر : سمارة اطلعي شويه
اومأت بتفهم فذهب وجلس امام قمر وانتظر الباب ليغلق ثم مسك يداها وقبلهم
قمر : هتسافر الوقتي
صقر : ايوة شهر بالكتير وهرجع وهنتنقل علي ڤيلة وقبلها نتجوز طبعا
تجمعت دموعها ونزلت ببطء فمسحها وحضنها وقبل جبينها
قمر : متتأخرش
صقر : حاضر
ورفع وجهها انحني وهمس امام شفايفها
صقر : هعملها بس اما تكوني حلالي وقبل وجنتها ثم اتجه للباب
قمر ببكاء : صقر
التفت لتجري وتتعلق برقبته ليرفعها عن الارض ويدفن وجهه بعنقها
قمر : صقر انا بحبك اوي ومستحيل انساك
مسد علي شعرها ثم انزلها وقبل جبينها
قمر وهي تغمض عيناها : صقر امشي
ذهب مسرع وتركها فخرجت لتجد والدته العاجزه
نجوي : قمر روحي يا حبيبتي هاتي شنطتك وتعالي عيشي معانا وخدي سمارة معاكي
قمر : مفيش داعي لسمارة
نجوي : طيب روحي انتي يا حبيبتي ومتتأخريش عشان تاكلي
قمر : حاضر يا طنط
نجوي : ماما مفهوم
قمر بابتسامه : حاضر يا ماما
وذهبت لمنزلها لتجد سيارة فاخرة وبعض الحراس فدخلت لتجد زوج امها يدة بيد رجل
قمر : في ايه
نظر قاسم لها يالله كم هي جميلة وبريئة لكنه تذكر شمس التي لا تقل ا عنها بل تزيد هذه الفتاة يبدو انها بريئة لكنها لن تستطع منحه راحته في حضن شمس يالله ما دخل شمس لا يعرف لما اراد ضمها الآن
الرجل : كده خلصنا عن اذنك يا بيه اكلمها دقيقتين
اومأ وعينه تخترق تلك قمر فسحبها الرجل ودخل
الرجل : دا هتتجوزيه ومن غير لف ودوران اما تطلعي وتمضي او واحد من رجالته هيقتل حبيب القلب وهو مسافر للصفقه مفهوم
نزلت دموعها وهي تحرك رأسها
الرجل : يلا غوري قدامي
ودفعها للخارج وهو ينظر للعقد ولها لتمضي هي بدموع تنزل وسحبها قاسم من يدها وخرج دفعها للسيارة وحين ذهابها رأت صقر يحمل شنطته ويمشي فلمست الزجاج المظلم وهي تبكي بشده
قاسم بحدة : امسحي دموعك
مسحت دموعها فهي خافت منه
قاسم : احنا هنروح لعيلتي مهما قالوا متنطقيش مفهوم……. ردي قالها بصراخ
قمر : حاضر

****************

في قصر الالفي
نزلت كارما وكالعادة بذي سئ جدا
كارما : هاي
سميره : هاي ورحمة الله وباركته
ضحكت كارلا وعاصي
زهرة بعفويه : ع فكرة يا كارما مش ق عليكي دور المغرورة خالص
نظرت لها كارما وابتسمت
كارما : وانتي عفويه وجميلة اوي
زهرة بغرور مصطنع : طبعا يا بنتي دا انا زهرة
كارلا : انتي فعلا زهرة
ابتسمت زهرة بخجل لينظر لها آسر بحدة فأخفضت بصرها
عاصي : يلا ع الاكل
وقف الكل وذهبوا الي المائدة
عاصي : فين قاسم
آدم : زمانه جاي
نظرت كارلا للطعام الصحي بحاجب مرفوع وغيظ فهي تكره الطعام الصحي ونظرت لكارما التي تكتم ضحكتها لكن عند نظرة اختها انفجرت ضاحكة فرمت كارلا الشوكه بها فنظر الكل لها
كارلا بتذمر : طيب مش واكله
ووقف لتنظر كارما لحسن ويضحكوا
حسن : روحيلها
وقفت كارما وذهبت لها مسكت زراعها وبالاخري علبه
كارما : اسفة
كارلا : لا
كارما : البيتزا
كارلا : عااااا بجد
اومأت كارما بتأكيد لتجلس هي واختها علي الارض وبدأوا يأكلوا سويا كالأطفال
عاصي : طيبة اوي كارما
حسن : بس للأسف بتحاول تعمل نفسها واحده مش كويسه
دخل قاسم وبجانبه قمر عند انتهاء الكل ووقوفهم
عاصي : مين دي
قاسم : قمر مراتي
سميره : قول والله
زهرة : ايه ده الف مبروك يا قاسم عسوله اوي هتبقي صاحبتنا
آسر لنفسه : ياربي متجوز غبية واكمل حين نظر لملامحها او بريئة
قاسم : الله يبارك فيكي يا زهرة عقبالك
زهرة بشهقه : قاسم الله
آسر : ليه شايفها متجوزه رجل كرسي
نظر له بإستحفاف ثم شد قمر لجناحه ودفعها به
قاسم : اعرفي ان ده جحيمك مش هتخرجي الا بكفنك
وتركها وذهب لتبدأ بالبكاء

******************

في منزل شمس
كانت تجلس وتقلب في التلفاز بملل حتي وجدت فيلم اجنبي جلست تسمعه ثم بدأت تندمج
شمس : يا خلاثي ايه البطل العسل ده
قاسم بعصبيه : يعني اعمل ايه اولع في الزفت ده
وتمدد علي اكة ورأسه علي قدمها لتلعب بشعرة وتقفل التلفاز
شمس : مالك يا قلب شمس
مسك يدها وقبل باطنها
قاسم : اتجوزتها…… هي بريئة اوي شكلها برئ وجميلة
وجد دمعه متمرده نزلت منها فلمسها
قاسم : شمسي
شمس ببكاء : انا غيرانه عليك يا قاسم
لا يعرف لما فرح كثيرا مسك ذقنها وجعلها تنحني ثم ارتفع قليلا وقبلها بحب ثم ابتعد ووقف حملها لتشهق
قاسم : لا دا في غيره لازم نتصرف ونعرفها ان مفيش غيرها
شمس : ههههههه نزلني ربنا يهديك
ابتسم حين رأي ضحكتها ثم ذهب للغرفة وضعها بالسرير مسكت علبه حبوب فمسك قاسم يدها
قاسم : بلاش عايزك تحملي يا شمسي
شمس بدموع : بجد
قاسم : ايوه عايز طفل منك
لمست لحيته بيدها
شمس : اما تبقي ليا لوحدي انما الوقتي نصبر
قاسم : بس
شمس : دا امر يا عم
قاسم : عم لا دا احنا عايزين نتربي
ضحكت بدلع ليقترب و……………

Advertisement

**********************

في قصر الالفي
عاصي : هتختار العروسة ولا نختارها احنا
قصي : اختاروها بس تبقي متجوزة قبلي وياريت منعرفش عنه حاجة او علي الاقل عندها طفل مش معروف ابوه
الكل بصدمه : ايه
قصي : دا اللي عندي
سميرة : يبقي ملاك مفيش غيرها
قصي : ملاك مين
سميرة : ملاك الطالبة اللي عندك…… بصراحه اما شوفتها في الفيديو اتمنيتها ليك وسألت عليها عرفت ان عندها بنت بس بالرغم من ده اخلاقها يتحلف بيها ويمكن اتجوزت وهي قاصر عشان بنتها عندها تسع سنين وملاك عندها خمسة وعشرين واضطرت تكتب بنتها بإسم والدها
قصي : يبقي اما ملاك او لا وان قدرت تقرب من مليكة وريني نفسك ودا تهديد
وتركهم وذهب
سميرة : لا بقي كده كتير واحد يتجوز من ورانا والتاني استغفر الله العظيم
زهرة : وربنا ما فيهم الا انا مش كده
عاصي : عارفه يا زهرة
زهرة : نعم يا عصعص
عاصي : انتي الحاجه الا مش هندم عليها
زهرة : اومال هو انا اي حد ولا اي دا انا زهرة
سميرة : انتي زهرة البيت
زهرة : بث بقي بتكثف عن اذنكم يلا يا لوح مامي
ضحك عاصي وحسن وكارما وكارلا وسميرة عليها بينما اتبعها هو بأعين متوعده

*********************
كده الفصل التاني خلص+

بقلمي / سماء احمد

Advertisement

 134,587 اجمالى المشاهدات,  9 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4.2 / 5. عدد الأصوات: 123

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

2 of 30
Use your ← → (arrow) keys to browse
Advertisement https://reelpdf.com/click/do.php?imgf=167189139225871.gif
5 تعليقات

5 Comments

  1. ياريت تشكرونا على المجهود فى نقل وكتابه الروايه لحضراتكم

    Reel-Story Note

  2. سمسم

    أبريل 4, 2020 at 1:08 م

    حلوه قووووووووى

    • Reel-Story

      فبراير 9, 2022 at 9:16 ص

      الاحلى مرورك الطييب

  3. Pingback: القصص و الروايات التى نشرت فى شهر ابريل 2020 - Reel Story‎

  4. غير معروف

    فبراير 8, 2022 at 11:18 م

    روايه رائعة وجميله جدا مع التقدم بكتابت قصص اخرى ❤❤❤

    • Reel-Story

      فبراير 9, 2022 at 9:16 ص

      اهلا وسهلا بحضرتك معانا

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 128 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

قصص حب5 دقائق ago

رواية عشق محرم الجزء الثالث بقلم كوكى سامح

روايات مصريةساعتين ago

رواية علاقة ممنوعه الفصل الثالث عشر – بقلم كوكى سامح

قصص حبساعتين ago

رواية عشق محرم الجزء الاول بقلم كوكى سامح

قصص الإثارةساعتين ago

قصة ثلاثة فتيات

روايات مصرية4 ساعات ago

رواية علاقة ممنوعه الفصل الثانى عشر – بقلم كوكى سامح

روايات مصرية4 ساعات ago

رواية علاقة ممنوعه الفصل الحادى عشر – بقلم كوكى سامح

PDF كتب و روايات عربية بصيغه6 ساعات ago

رواية بنات ايران PDF – ناهيد رشلان

روايات مصرية6 ساعات ago

رواية علاقة ممنوعه الفصل الرابع عشر – بقلم كوكى سامح

قصة مضحكة قصيرة7 ساعات ago

غلطة شميدث

روايات مصرية8 ساعات ago

رواية شفت امي في حضن عمي كامله

قصص متنوعة9 ساعات ago

بنت دلوعة بتعاكس جوز أختها شوفوا كيف اتصرف معاها – محادثات واتساب

قصص الإثارة10 ساعات ago

لغز إختفاء بنتين هولندا

روايات مصرية11 ساعة ago

رواية علاقة ممنوعه بقلم كوكى سامح

قصص الإثارة12 ساعة ago

رواية البعض يفضلونها ساخنة

تفسير الأحلام والرؤى13 ساعة ago

الجماع في المنام وتفسير حلم النكاح بالتفصيل

قصص الإثارةأسبوعين ago

رواية رغبه متوحشه (كامله)

قصص الإثارة4 أيام ago

رواية بنت بمدرسة عيال اغنياء بقلم ماري جو

قصص حدثت بالفعل4 أشهر ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

قصص متنوعة4 أشهر ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص الإثارة4 أشهر ago

رواية بنت فى ورطه بقلم كوكى سامح

ادب نسائيأسبوعين ago

تكملة رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

ادب نسائي3 أسابيع ago

رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

ادب نسائي3 أسابيع ago

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

قصص متنوعة5 أشهر ago

عايشة عند اخويا ومراتو بلقمتى ويارتني بلاقي اللقمه

روايات مصرية3 أسابيع ago

قصة انا وحمايا بقلم كوكي سامح

قصص الإثارة5 أشهر ago

حكايتي مع ابو زوجى السافل وما فعلت به

قصص الإثارة5 أشهر ago

قصة حماتي وزوجتي الحامل +18 للكبار فقط

روايات مصريةأسبوعين ago

قصة حماتي كامله للكاتبه ايمي رجب

فضفضة رييل ستورى4 أشهر ago

ديوثـة على زوجـي

روايات مصريةأسبوعين ago

رواية كبرياء عاشقة بقلم هدير نور(كاملة)

Facebook

Trending-ترندينغ