رواية طبيبه هزت عرش قلبي الحلقة التاسعة والعشرون

3.2
(18)

 2,564 اجمالى المشاهدات,  1 اليوم

طبيبه هزت عرش قلبي 💜

بدايه حب

في المستشفي
الكل واقف قدام اوضه العملياات الي رهف وطائف فيهااا
زهره قاعده علي الكرسي ومش بتتكلم وشهاا بقاا مشحوب
عدنان مصدوم وساكت
ادهم خايف علي طائف ورهف الي خطفت قلبه من اول م شافهااا
كانت بتبصله ب خوف
مش قادر ينسي بصتهااا هياا وطائف ليه كانو مستنيينه ينفذهم
سالم ببعيط علي بنته خالد واقف جنبه بيسانده
سالي ورانياا و ليلي دموعهم زاي الشلال
الدكتور يخرج
الكل يقف
سليم : بنتي كويسه
عدنان : ابني كويس
الدكتور : البنت عدت مرحله الخطررر وهننقلهاا اوضه عاديه
بس هتقعد اسبوع في المستشفي
انماا الولد
زهره ب هستريه : الولد اي متقولش ابني ماات
الدكتور : الولد الطلقه دخلت في بطنه و جاتلوو صدمه احناا خرجناهاا بس هيفضل في العنايه المركزه لان حالته مش مستقره 24 ساعه لوو اتحسن هنوديه اوضه عاديه لووو متحسنش يبقاا البقااء لله
ويمشي
زهره بعيااط : ابني ابني ياا عدنان
عدنان بدموع : هيصحي خلي املك في ربناا كبيررر
زهره ب ايمان : ونعم ب لله
يطلعوو الاتنين
طائف يروح اوضه العنايه المركزه وهماا باصيبن عليه وبيعيطوو علي منظره طفل يحصله كدا
ورهف علي اوضه عاديه
سليم يروح عند بنته
والباقي معي طائف
يدخلوو ويفضلوو هماا باصيين عليه من القزاز
يقفوو شويع
عدنان : يلا نروح نطمن علي رهف دي ليهاا دين في رقبتناا لولاهاا كان ضربه في قلبه اخدت طلقه بدال ابنناا
زهره : يلا
ويخبطو علي الباب
سليم : ادخلوو
يدخلوو يلاقوهااا لسه فايقه
يسلموو عليهاا كلهم ويقعدو حوالبهاا
زهره بدموع : شكرا ليكي بجد لولاكي كان زمان ابني مات
رهف بعياط : اناا الي اسف كان لازم احميه
وتعيط
زهره تحضنهاا : انتي حميتي ابني واخدتي طلقه بداله عمري م هنسي معروفك دا
رهف : متقوليش كدا اناا حبيت طائف جدا حسيته ابني و اعمل اي حاجه علشانه
زهره : حببتي انتي
الباب يتفتح ويدخل شب في ال29 من عمره
ب جسده الريااضي وشعره الاسود والعيون البنيه
ويروح بسرعه عند رهف
زهره تبعد
يحصنهاا
رهف تحضنه وتقول : طبقتني ياابني الرصاصه الجرح هيفك
الشب ب عيون باكيه : بس ياا حيوانه افرد حصلك حاجه
انتي ملكيش طلوع من البيت تااني
ادهم كان بيغلي ياترا مين دا خطبهاا طب حببهاا هقتله
سليم : علي اهدي هياا كويسه
علي : اهدي اي بس يا بابا انتااا مش شايفهااا غبيه احكيلي بقااا حصل كدا ازاي ومين الحيوان الي عمل كدا هقتله ب ايدي
رهف : علي اهدي بس
ادهم لنفسه الحمدلله انه اخوهاا كنت هقتله
عدنان : اهدي يااا علي هحكيلك ويحكيله ……..
عدنان : اختك عملت لبناا معروف مش هنقدر ننسااه
علي : طبعاا الي عملته صح هياا دي بنتي اناا مربيها علي كدا
رهف : حبيبي انتاا
علي : انشالله ابنكم يقوم ب السلامه
عدنان : يارب
-*-*-*-*-*-*-*-*-الساعه 12
وهماا قاعدين عند اوضه طائف
يلاقوو ممرضات داخله تجرري والدكتور
وسامعين صوت انزار ان نبضات القلب ب تنعدم
زهره : عدنان مش هيحصل حاجه صح
عدنان ب خوف : لا مش هيحصل حاجه
يلاقوهم بيعملوو ليه جلسات كهربااء طائف ك الجثه الهامده
الكل بيعيط علي المنظرر
رهف تعرف علي يسندهااا وخالد وتروح عندهم وتحضن زهره
زهره بعياط : جيتي ليه بس
رهف بعيااط : طائف
وتبص علي
كانت هتقع ادهم يمسكهااا ب خوف
وعيون ممتلئه ب الدموع ل اجل طائف
علي يسندهاا منه
الكل واقف بيدعي
مازن حاضن ليلي الي مش مبطلع عيااط
يلاقوو الدكتور حط وقف
والممرضات بطلوو جري
والنبض بقاا مستقيم
زهره بصويت : طائف ابني قوووم يااارب ياارب
عدنان مقدرش يمسك نفسه ويقول : عدنان ابني هتبقاا كويس قاوم شويه قوم علشان خاطري ملحقتش اشبع منك
اناا لسه شايفك من وقت قريب
يارب خدني بداله
مازن وادهم يحضنووه : اهدي واستغفرر ربناا
الكل ينهاار
وفجااه يلاقوو النبض رجع
رهف : النبض رجع شوفوو
وتعيط
زهره : ابني
عدنان : يارب
*-**- بعد شويه
الممرضات يخرجو وبعدهم الدكتور
الدكتور : اهدو الحمدلله اتعدي مرحله الخطرر
دي معجزه الولد جسمه ضعيف بس ابنكم هيطلع قوم قاااوم بكل قوته
هننقله اوضه عاديه وتقدرو تشوفوه
الكل يعيطوو من الفرحه ويشكرو ربناا
ادهم : رهف روحي استريحي دا غلط عليكي خلاص طائف بقاا كويس
علي : معااه حق يلا امشي معاايه
رهف : تمام
وتمشي
سليم يبارك ليهم ويروح وراهم
-*-*-*** ينقلوو طائف اوضه تانيه
ويبدا يفتح عيونه
الكل واقف مستنيه
زهره وعدنان قادين جنبه
طائف يفتح عينه
زهره بعيااط وفرحه : حبيبي انتاا كويس
طائف ب الم : لا يا مامي بطني بتوجعني
زهره بعياط : حبيبي
عدنان يبوس اديه ويقول : ابني الشاطرر الي هجبله كل الي يطلبه
طائف ب ابتسامه : بجد
عدنان : اه ياا روحي
زهره تحس ب الم
عدنان يلاحظ
زهره متقدرش تستحمل ويغمي عليهاا
عدنان يشللهاا ويقول عاوز دكتور بسرعه
الممرضه حطهاا في الاوضه دي بسرعه
يحطهاا
الدكتوره : هياا كويسه بس لازم تاخد بالهاا من صحتهاا شويه هياا والبيبي
هياا كلت اخر مره امتاا
عدنان : امبارح
الدكتوره : انتو بتهزرو الولد ممكن يموت كدا
عدنان بخضه : متقلقيش هنهتم بيهاا اكترر
الكتوره : تمام تاكلهااا دلوقتي و تديه روشتاا هاات العلاج دا
وتمشي
عدنان بروح عند زهره ويقول : مش عارف احناا ليه فرحتناا مبتكملش
زهره : الحمدلله احناا كويسين
ليلي تدخل
عدنان : خليكي معاهااا تمام هروح اجيب ليناا كلناا اكل وعلاج ليهااا
وينزل
ليلي : حصل اي الدكتوره قالت اي
زهره : …………
ليلي : الحمدلله جت سليمه
طائف بيكلم مازن
و سالي وبابا وادهم
حتي رهف جت ليه تاني هياا وعلي وعمو سالم
زهره : رهف بنت كويسه جدا
ليلي : اهاا وطيبه
-*-*-*-*-*-** بعد نص ساعه
عدنان يجيب سندوتشات لللكل
يودي اوضه عدنان الاول
ويروح علي اوضه زهره
يلاقيهاا هياا وسالي بيتكلموو
يديهم سندوتشاتهم
وبعد م زهره تخلص يديهاا العلاج
زهره : عوزه اروح عند طائف اناا بقيت كويسه
عدنان : بس
زهره : علشان خاطري وديني
عدنان : تمام
ويسندهاا هوا وسالي
ويروحوو
ادهم يدهل يقول : دفعت المصاريف و ممكن نخرج طائف بكرا
الكل : الحمدلله
ريضيف ورهف كمان ممكن تخرج بكرا
سالم : الحمدلله
علي : شكرا ليك
ادهم : اناا معملتش حاجه
ويقعدو يتكلموو ويضحكوو
ويتصاحبو جدا
زهره : رهف لازم تيجوو عندنان يوم خلاص اخدنا علي بعض
طائف : خالتوو رهف اناا بحبك جدا
رهف : ياعمررري وانات كمان ياا حبيبي بحبك جدا
عدنان ومازن يلاحظو ان ادهم باصص ليهاا كتيرر
مازن يضربه : مالك ياا عم شكلك وقعت
ادهم : وقعت بس
عدنان يضحك
مازن ب مزاح : فرحي خرب كله بسبب عدنان ومراته وابنه لوو مكنتوش حشرتو نفسكم كان زماني اناا ولولي في شقتناا دلوقتي
بس هقول اي
الكل يضحك
عدنان : قوم يلا جتك قرف
ولا اقولك ادهم احبسوو
ادهم : اناا بقول كدا بردو اهو يريح شويه
هخليهم يعلموو عليه في السجن
مازن : اخص علي الصحاب تسجنوو صاحبكم
ادهم : اهاا نسجنوو
الكل يضحك
طائف ب الم : مامي اناا بطني بتوجعني
زهره والكل ب قلق : في اي مالك انتاا كويس
طائف : عاوز عاوز
زهره بخوف : عاوز اي
طائف : عاوزه خالتو رهف تبوسني
الكل مصدوم
ويضحكوو
رهف تبوسه وتقول : بس كدا يااعمررر
طائف : اهاا
مازن : الولد دا طالعلي وربناا
طب قلبي بيوجعني ياا جماعه ويقول ب درامه
ليلي ممكن تبوسيني
الكل يضحك ب هستريه
ليلي بكسوف : اتلم ياا زفت
مازن : قلب الزفت من جوه
عدنان : هموت من الضحك وربناا
خالد بضحك : االه يسامحك ياا عدنان اناا وافقت بيه بس علشان انتاا جيت معااه ليه تبليناا ب النصيبه دي
عدنان : معلش حقك عليااا
الكل يضحك
مازن : شكرا ل زوقك ياا حمايه عارف اني كنز ولهي
رهف : ولهي انك مسخره يابختك يا ليلي
ليلي : ياابختي صح
ويضحكوو
**********************************
ستووووب نكمل الحلقه الجايه
#mai mohamed
رواية طبيبه هزت عرش قلبي الحلقة الثلاثون والاخيره

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

#موقع_رييل_ستورى

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.2 / 5. عدد الأصوات: 18

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful...

Follow us on social media!

0%
Reel-Story © 2020 | Established in 2019 Privacy Policy I Terms & Conditions I Advertise I Contact