Connect with us

قصص حب

قصة أليكس وكيتي (16+) قصه رومانسيه جريئة

Published

on

Prev1 of 8
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.8
(9)

وقت القراءة المقدر: 9 دقيقة (دقائق)

قصص رومانسية جريئة – الفصل الأول
“رااااائع واخيرا سنعود”
“ههههههه يبدو بانك سعيد جدا بالعودة اليكس ”
(اليكس: شاب اقل ما يقال بحقه ملك جمال طيب حنون يحب اخته كثييرا ومع ذلك فوالده اعطاه منصب مدير الشركة مع ان عمره لم يتجاوز الحادي والعشرين انهى دراسته الجامعيه بعمر 18 لانه كان عبقريا ممكن يجذب اي فتاة بنظرة او بابتسامة حتى لو كانت متحجرة القلب شعره اسود حريري ينسدل على جبينه عيونه بنفسجية بشرته بيضاء صافية ابن لاغنى رجل بالعالم)
اليكس:بالطبع فقد اشتقت لامي وكارلا كثيرا (سياتي تعريف عنهم لاحقا مع الاحداث ^^” )
والد اليكس (توماس):حسنا لا يمكنني ان انكر انني افتقدهما ايضا ولكن من الجيد العودة للوطن صحيح ؟؟^^”
(توماس:اغنى رجل بالعالم يحب زوجته وابنائه اليكس وكارلا كثييرا وهو حنون ومتفهم )
اليكس: طبعا مهما كانت روما جميلة فهي لا تقارن بباريس ابدا وخاصة المطاعم tongue
توماس :يالك من شره ولكن لقول الحق ….صمت قليلا وكانه يفكر ثم قال:انا ايضا اشتقت لمطاعم باريس >>>>ما منهم فايده @_@
في باريس
“لينا اين هي امي ؟”
لينا:انها في جناحها انسة كارلا
(لينا خادمة كارلا الخاصة عمرها 20 سنه)
كارلا:اها شكرا ساذهب اليها الان
انحنت لها لينا باحترام
(كارلا : اخت اليكس شابة فائقة الجمال تستطيع جذب اي شاب تريده تحب اخاها ووالداها كثيرا وهي حنونه و طيبة ولكن احيانا تكون جريئة عمرها 19 سنه شعرها اسود يصل الى منتصف ظهرها وعيناها باللون البنفسجي الغامق مما يعطيها منظرا رائعا مع بشرتها البيضاء الصافية وهي ثاني اجمل شابة بالعائلة بعد ابنة خالتها كيتي وهي مدللة المنزل)
توجهت كارلا الى جناح والديها بسرعه طرقت الباب فسمعت صوتا يقول لها :تفضل
كارلا : اهلا امي
ساندرا:اهلا عزيزتي كيف حالك اليوم ؟؟
(ساندرا:والدة كارلا واليكس وزوجة توماس امراة عاقلة متفهمة تحب ابنيها كثيرا وكذلك زوجها شعرها اشقر يصل الى منتصف ظهرها كما هو حال اسرتها اما طفليها فقد ورثا لون الشعر من والدهما )

كارلا وهي تقبل يد امها :انا بخير ولكن متى سيصل ابي واليكس الى البيت ؟
ساندرا:مساء اليوم
كارلا بسعادة طفولية:راائع سوف يتفاجآن بالتاكيد
ساندرا بابتسامة لفرح ابنتها:اجل بالتاكيد كيف لا والمفاجاة من صنع صغيرتي كارلا
كارلا بضيق:امي لقد كبرت الان
ثم اردفت بعد تفكير:هل بامكاني ان اذهب للسوق لشراء الحاجات الضرورية ؟؟
ساندرا :ولكن الخدم احضروا كل الاشياء
كارلا:امي انا اقصد اشيائي انا من ملابس واكسسوارات واحذية وحقاائب (كل هذا عشان حفله وحده)
ساندرا :يالك من محتاله انت تستغلين الحفل للتبضع الم تذهبي للسوق من يومين فقط ؟؟
كارلا :ااااه احم لقد نزلت اشياء جديدة(ظحكت بطريقة مصطنعه ):هاهاهاها
ساندرا بحزم:لن تخدعيني
ثم اردفت بعد ان رات ملامح ابنتها الحزينة:هل تريدينني ان اساعدك بالتسوق ؟؟
كارلا بسعادة:هيييه شكرا لك امي الى اللقاء
وخرجت مسرعه من الغرفة
ساندرا :هه يالها من فتاة لم ترد علي حتى لا باس الاهم انها سعيدة
في روما وتحديدا في المطار الخاص ( هو مطار للطيارات الخاصه فقط)
اليكس:هيا يا ابي
توماس:انا قادم
صعدا الى الطيارة (وطبعا الطيارة خاصه بالعربي فيها غرفة فيها سريرين وحمام وصاله صغيره والطيارة عموما من برا كانت كبيرة وترى في طيارات كثيرة كذا)
المهم نرجع للقصة
اليكس:اذا يا ابي هل تظن ان كارلا تنظم حفلا بمناسبة عودتنا؟
توماس:اوه بالطبع نعم ان تلك الشقية لاتنفك عن اقامة الحفلات ابدا
اليكس وهو بتنهد :معك حق
توماس بخبث: بالمناسبة يا اليكس ما هي اخبار كيتي
ارتبك اليكس عند سماعه لاسمها وبدا الارتباك واضحا عليه ولكنه اخفى هذا وقال بهدوء :ماذا عنها؟؟
توماس وهو يظحك:لا تحاول تمثيل دور اللامبالي انا اعرف انك تريد خطبتها عندما نرجع
نظر اليه اليكس بدهشة وكانه يقول له ما ادراك ؟؟؟؟
قال له توماس:لا تنسى انني والدك واعرف بم تفكر يا بني وكذلك اعرف انك معجب بها منذ ان كنت في الخامسة عشرة
خجل اليكس واشاح وجهه للجهه الاخرى متفاديا نظرات والده
ابتسم والده بهدوء ليغلق المصابيح (كانوا يتحدثون في الغرفه)
خرج اليكس من الغرفة الصغيرة لعدم رغبته بالنوم فاخذ له مقعدا ونظر الى السماء من الخارج وقال في نفسه : ااه لقد اشتقت اليك يا كيتي كيف حالك الان ؟؟ ثم تنهد قائلا بصوت مسموع :ياا الهي
بعد مضي 6 ساعات )ما اعرف كم بينهم) وصلت الطائره اخرا الى باريس وما ان كاد السيد توماس وابنه الشاب اليكس يخرجان من الطائره وينزلان السلم حتى انهال عليهما الكثير من الصحفيين يطلبون لقاءات ومواعيد ويطرحون اسئلة كثيرة ولكن الحرس الشخصي للسيد توماس ابعدوهم عن الطريق وهكذا استطاعوا بعد جهد كبير الوصول الى المنزل

امام بوابة المنزل بعدما توقفت تلك الليموزين الفاخره امام الباب ما ان كاد الباب يفتح ويطل منها ذلك الشاب حتى انهالت عليه كارلا وهي تحظنه بقوه وتقول :اليكس لقد اشتقت اليك كثيرا
وترقرقت الدموع يعينيها
حظنها اليكس بقوة ايضا وبحنان وهو يقول:وانا ايضا اشتقت لك كارلا
خرج السيد توماس من السيارة وهو فاتح ذراعيه ويقول:الن احظى ايضا بمعانقة صغيرة منك اميرتي؟؟
ظحكت كارلا وتوجهت لتعانق والدها بحب وهو ايضا بادلها العناق بحنانه وعطفه بسخاء
لمح اليكس ظلا عند باب المنزل عندما وجه نظرة الى الباب وجد امه واقفة وهي تبكي بصمت فرحه بعودة زوجها وابنها
ركض لها اليكس بسرعه وقبل يدها وراسها وعانقها وبادلته العناق هي ايضا وهي تجهش بالبكاء وهو يهديها ويبتسم وما ان تركها حتى اتى السيد توماس وعانقها ايضا فبكت
قال اليكس بنبرة طفولية غاضبة:ابي لقد تعبت الى ان هداتها ارايت لقد زاد بكاؤها عندما عانقها الم يكن بامكانك الانتظار قليلا
ظحك الوالدان بخفوت بينما ابتسمت كارلا وقالت:والان ايها السادة الا تودون الدخول؟؟
قال الاب :بلى لقد بدا الجو يبرد
اليكس :اذا هيا بنا
دخلوا كلهم ودلفوا الى غرفة الجلوس (المجلس)
اتى الخدم ليرحبوا باليكس والسيد توماس
كان الخدم يحبون هذه الاسرة لانهم كانوا متواضعين مع الادنى منهم ودائما ما يفرحونهم بطريقة او باخرى
قال السيد توماس بغته وبنبرة خبث اسشفاها اليكس بصوته:اذا يا ساندرا هل تعلمين ان هناك فتى اعرفه سيتقدم لابنة اختك كيتي؟؟
ساندرا بتعجب:من قال هذا ؟؟
اليكس بنبرة غضب:ابيي
السيد توماس يكمل وكانه لم يسمع اليكس: نعم كما سمعت انه اليكس
صرخت كارلا :حقا؟؟؟!!
قال اليكس وهو يشيح بوجهه خجلا:وماذا في ذلك؟؟
كارلا بفرحه :لا شئ ولكنني لن اصدق ان كيتي ستكون زوجة اخي رااائع
اليكس بهدوء:لا تستعجلي فهي لم توافق بعد
كارلا بسخرية:اوه نعم بالطبع سترفضك من هي التي ستقبل بك بالاصل
ثم اردفت بهدوء:ارجوك اليكس لا يوجد هناك فتاة بامكانها رفضك فانت وسيم ثري وابن خالتها ايضا لهذا تقدم ولا تخف من شئ
ساندرا بفرح:هذا صحيح لا عليك انا واثقة من قبولها
اليكس وهو يظحك:لقد اخذتم الموضوع على محمل الجد ان ابي يمزح معكم
وينظر لابيه نظرة تعني قل نعم
توماس:هههه نعم كنت امزح معكم فقط
شعرت ساندرا بخيبة الامل ولكن كارلا لم تفتها نظرة اليكس لابيها فابتسمت بهدوء وقالت بنفسها:انه كاذب فهو غارق بحبها
في بيت اخر باحدى الاحياء الراقية سمع صوت فتاة هز الحي باكمله
“دوناااالد ايها الابله تعال هنا ”
(دونالد ينادونه دون شاب وسيم بشعره الاشقر وعيناه الزرقاوتان وجسمه الرياضي وينحدر من عائلة غنية ولكن ليست بمستوى عائلة اليكس هو خفيف الدم ابله يحب اغضاب واحراج اخته كيتي مع ذلك هو يحبها كثيرا عمره 21 سنة كعمر اليكس وسيصبح صديقه المقرب )
دون (دونالد):اووه اهلا اختي كيتي انا احبك كثيرا يا عزيزتي
(كيتي:فتاة اقل ما يقال بحقها ملكة جمال بشعرها الاشقر الطويل وعيونها زرقاء وبشرة صافية بيضاء وقوامها الممشوق ولها شفتان صغيرتان ممتلئتان وكرزيتان وهذا ما زادها جاذبية عمرها 19 عاما كعمر كارلا وتعتبر صديقتها المقربة والوحيده التي تفهمها جدا وتراها كثيرا)

كيتي:اين وضعت هاتفي ايها المعتوه
دون:هااه عن اي هاتف تتحدثين
كيتي وتظهر من خلفها النيران :دوووناالد
دون:اسف اسف تفضلي هاهو
ويعطيها الهاتف بخوف
ابتسمت كيتي مما زادها جمالا وقالت له:شكرا لك ..الى اللقاء الان ساذهب للسوق مع كارلا
ابتسم لها دون بسذاجه وقال:لماذا؟
كيتي بصبر:هل نسيت موضوع الحفل الذي سيقام غدا بمناسبة عودة عمي (هو زوج خالتها بس ينادونه عمي احتراما له ) واليكس؟؟؟!!!
دون:اوووه صحيح لقد نسيت عذرا اذا هل يمكنني القدوم معك ؟؟
كيتي:لما؟
دون بسخرية ويقلد صوت الفتيات:اووه لدي ملابس كثيرة لم احضرها وايضا احتاج الكثير من مساحيق التجميل امم واريد فستانا جميلا ايضا
ضحكت كيتي بمرح وقالت:هل انت متاكد انك تريد القدوم لهذا ام لشئ اخر
دون بارتباك :ماذا تقصدين وماذا قد يكون غير هذا ؟؟

 21,933 اجمالى المشاهدات,  19 اليوم

Advertisement

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.8 / 5. عدد الأصوات: 9

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

Prev1 of 8
Use your ← → (arrow) keys to browse
1 Comment

1 Comment

  1. ياريت تشكرونا على المجهود فى نقل وكتابه الروايه لحضراتكم

    Reel-Story Note

  2. غير معروف

    مايو 25, 2021 at 12:07 ص

    قصة جميلة جدآ بس طويله 😅😙😊

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 128 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

قصص الإثارة

أرهقتي رجولتي بقلم شيماء محمد

Published

on

Prev1 of 65
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.6
(18)

وقت القراءة المقدر: 1 دقيقة (دقائق)

أرهقتي رجولتي

هو مثل أبيه ، يكره النساء بشده ولديه كالحجر ولكن هل سيلين الحجر أم لا ، عنيد ولا يظهر لها حبه ويعاملها بقسوه حتى يتغلب على كبريائه ولا يعترف بحبه ..هو وصى عليها برغم وجود الأكبر منه ولكن هذه وصيه والدها ..هو مسيطر وذو شخصيه رجوليه …هذا هو بطلنا العنيد القاسى “محمد مهاب “

هى فتاه جميله وجريئه جداً تكره والتعامل معهم ولا تخاف شيئ ولكن حين يتعلق الأمر بـى محمد مهاب ذلك المغرور الواصى عليها فإن الخوف والرعشه تكون سيدة الموقف .هى عنيده جداً جداً ومرحه فى بعض الأحيان وتشع أنوثه كوالدتهاا فريده ..هذه هى بطلتناا ” تيا شادى ”
روايه “سجينه بإرادتى ”
الجزء الثانى أرهقنى طفله 💛..ولكن لا علاقه بالاحداث وغير مرتبطه بها كثيراً
تابعوا …
جميع الحقوق محفوظة
Samiha Mohamed

 321,373 اجمالى المشاهدات,  4,464 اليوم

Advertisement

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.6 / 5. عدد الأصوات: 18

لا أصوات حتى الآن! كن أول يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

No tags for this post.
Prev1 of 65
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

قصص الإثارة

رواية أحببتُ أبنة الخادمة بقلم ندى الصاوي

Published

on

Prev1 of 42
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.6
(25)

وقت القراءة المقدر: 9 دقيقة (دقائق)

أحببتُ أبنة الخادمة

nada elsawy
المقدمه هل فرق الطبقات يؤثر على الحب ؟ هل الشاب المتعجرف سيعجب بابنة الخادمة ؟ هل هى ستحظى بفارس أحلامها الذى سيحقق لها امانيها ؟ هل هو سيتنزل عن كبريائه ويحب ابنة الخادمة؟ انتظرونى ف روايه أحببت ابنة الخادمة

الشخصيات الاساسيه

الأبطال

البطله ملاك : جمالها بسيطه خمريه البشره عودها ممشوق ومتوسطه الطول وتمتلك عيون زيتونيه ورموش كثيفه وشعرها اسود وطويل ولديه غمزه واحدها تظهر لما تضحك اووى عندها 19 سنه وخااايفه جدا تقرب من العشرين شخصيتها قويه جدا وبتحب الهزار ف كليه الهندسه عنده اخت أكبر منها اسمها مى وامها وعايشها ف حاره وبيت بسيط جدا جداا

البطل أحمد الحسينى جسمه رياضى وخمرى البشر ه وشعره ناعم وعيونه عسلى وعنده دقن متكبر مع الى ميعرفوش ومش بيحب يختلط بالفقراء لأنه اتربى على كدها من أكبر العائلات الى ف الشرق الاوسط ومهتم جدااا بشياكته عنده 25

ونيجى بقا لايه دى بقا صاحبت ملاك من زمان هى ملاك بيحب بعض جدا بس عكس بعض ف كل حاجه ايه ايه قصيره وعينه واسعه وعسلى حلوه جدا مندور ملاك فى كليه هندسه مع ملاك وتفس طبع ملاك بتحب الهزار والضحك وف نفس الوقت لسانها استغفر الله العظيم

اسر وسيم جدا وجسمه رياضي وعنده دقن خفيفه وشعره طويله تقريبا بيبهتم بشياكته.حدا كل البنات بتحبه وهو مبيحبش يزعل حد قلبه كبير بيحب الهزار والضحك صحب احمد جدااا وهو احمد وسيف مش بيفرقوا بعض هو مهندس وباباه يكون شريك ابو احمد ف الشراكه وبيشتغلو مع بعض.

احببت ابنه الخادمه

البارت الأول

ف بيت بسيطه وهو حتى أشبه بالبيت يتكون من اوضه وحمام ومطبخ تنام بطلتنا وجامبها اختها مى تدخل امها تصحيها

سعاد : بت ي ملاك اصحى اصحى بقاا

استوووب هنا شويه ( سعاد ست طيبه جدا اتبهدلت اووى ف حياتها وبتصرف على بناتها بعد وفاه ابوهم مع ان كان وجوده زى عدمه واضطرت تشتعل ف البيوت علشان تصرف على عيالها )

سعاد : ي ملاك الزفت اصحى بقااا يعنى انتى مش هتصحى ماااشى

وراحت سعاد ناحيه الشباك تفتحه ودى اكتر حاجه بتكرها ملاك انا اول ماتصحى تلاقى نور

وفتحت سعاد الشباك

ملاك بنوم : ايه ي سعاد حرام عليكى اقفلى الشباك

سعاد : لاء مش هقفله واصحى بقااا الساعه 10 قومى شوفى شغلانه تعمليها وكمان تجيبى طلبات البيت

ملاك قامت واقعدت على السرير وشعرها منكوش

ملاك بضيق : يوووووووه بقا كل حاجه عندك ملاك يعنى مفيش غير ملاك مافى بت تاانيه ولا هو علشان انا الصغيره

سعاد : ايوه عشان انتى الصغيره قومى بقااا علشان انا مش فضيلك ان راحها عند سميه هانم

ملاك قطعتها ونبى متقوليش هانم

سعاد : لاء هانم مش بمزاجك ي بنت سعاد وبطلى لماضها

ملاك : هى مش لماضها ي سعاد وانتى عارفه مش بحب احس انك ااقلل من حد كلنا سواسيا

سعاد الكلمه دى زعلتها سعاددففد بزعل مانتى عارفه انه مش بمزاجنا

انا راحها المطبخ اعمل الفطار صحي واختك وحصلينى

ملاك : المفروض يعنى بعد كل الكلام دها تصحى بس زمانها بتكول رز ولبن مع الملايكه 😂

سعاد مانتى عارفه اختك لو حد اتقتل جانبها مش هتصحى

سعاد أقامت وملاك بتصحى ف مى

ملاك : مى وبتهزفيها انتى ي بت ي مى اصحى

ملاك انا عارفه لو مت جانبك مش هتصحى طب اصحيكى ازاى ؟ ملاك بابتسامه شريره قالت ايوه هى دى

ورااحت عند المطبخ وفاتحت التلاجه

سعاد : عايزه ايه ي ملاك

ملاك : انا كنت حطها ازاه مياه امبارح باليل ف التلاجه متعرفيش راحت فين

سعاد : اها أيها كنت بشرب منها ونسيت ادخلها

ملاك خدت االازازه من سعاد وراحت الاوضه وكبت الازاه على مى

مى صحت مفزوعه من النوم مى بخضه : هاااااااا

مى( بنت رقيقه وهاديه جدااا عكس ملاك شبها ملاك ف الملامح مفيش فرق غير ان لون عينها عسلى عندها22 ف كليه تجاره )

ملاك واقفها بتضحك على منظر مى

ملاك 😂😂😂😂 😂😂😂

مى : انتى بتضحكى انا عارفه ان العمله دى محدش يعلمها غيرك

ملاك بضحك 😂😂 مانتى مكنتيش هتصحى غير بالطريقه دى

مى طب والله لوريكى ي جزمه

مى وملاك فضله يجروا ورابعض لحد ماروحوا

عند امهم ف المطبخ

مى بعصييه : والله لوريكى ي جزمه

ملاك : بطلعلها لسانها 😂😂😂 اخرك معااى فااضى

سعاد بزعيق : بس اسكتوا بقااا وفهمونى ف ايه

مى : بنت قليله الأدب كبت على مياه وانا نايمه

ملاك بضحك : مانتى مكنتيش هتصحى غير كدها

سعاد بضحك الصراحه ملاك عندها حق

مى طب مااشى ي ماما يعنى يرضيكى اصح مخضوضها من النوم كدها

سعاد بعصييه مزيفها : لاء ميرضينيش عيب كدها ي ملاك صالحى اختك الكبير وبلا علشان ناكول

ملاك صالحت مى وقعدوا يفطروه

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ ف مكان تانى ف طائره خاصه

سيف : ياااه أخيرا نزلنا مصر دانا ماصدقت

سيف ( دها يكون ابن عم احمد دمه خفيف جدا وبيحب احمد اوى قده ف السن هو دكتور جراحه )

احمد بستهزاء : مش عارف الصراحة ايه الى مفرحاك اووى كدها

سيف : ي بنى واحد ونزل بلده بعد غياب سنين

احمد : حد يسب أمريكا ويجى مصر

سيف: وانت جيت ليه

احمد : مانت عارف انه مش بمزاجى

سيف : بس عايز تفهمنى احمد الحسينى حد بيجبره على حاجه انت نازل بمزاجك

احمد : انا اضطريت انازل علشان كلكم نازلين حتى اونكل هيثم نازل

سيف: قول كدها بقا المزه نازله

احمد : ايه مزه دى انت بقيت بيئه اوووى

سيف: ي عم خلى البساط احمدى

احمد : مش قولت بيئه اسكت بقا

ف مكان ف بنات العيله

ميرناا : اوبا هنزل مصر انا فرحانه

(ميرنا تبقا اخت أحمد بتحب احمد اووى وهو بيحبها جدا بتحب الهزار بنت ملامحها جميله ورقيقه مندور ملاك وف نفس الكليه )

سلمي : وانا كمان فرحانه اوووى الصراحه

سيرين : ممكن تسكتوا بقااا عايزه أنام ي عيال ي زنن

( سلمى وسيرين تؤام عندهما 20 اخوات سيف بس هم شخصياتهم مرحه جدا بقدر كبير من الجمال )

ميرنا: ماتسكتى اختك ي سلمى بدال ماقوم اسكتها انا بطريقتى

سيرين : هشش اخرك فاضى

سلمى : اوبا ي ميرنا بتقولك اخرك فااضى شكلك وحش اووى الصراحه

ميرنا : انتى بتولعينى صح

سلمى : الصراحه اه عايزه اشوف دم

ميرنا : من حيونى

ميرنا فضلت تضرب ف سيرين وسيرين تضرب فيها

تدخل عليهم نسمه

نسمه : هاااى هيصه

( نسمه هى حاجه كدها ملخبطها ف بعضها شويه طيبه جدا وشويه مغروره بس بتحب ولاد عمها اوووى لها اخ اسمه باسم هنعرفه كمان شويه وبتحب سيف جداا وهى دخلت طب علشانه مخصوص )

سلمى : طول عمرك بتموتى ف الهيصه

نسمه : طب لو محبتهش مين هيحبها

سيرين : الحقونى من البت دى

نسمه وسلمى قعدوايضحكوا عليهم

#########$$$$$$$

نرجع تانى لملاك

ملاك : سعاااد ي حجه سعااااد

سعاد وهى بتلبس علشان تروح الشغل

سعاد : نعم ي بت فى اي

ملاك: عايزه اروح عند ايه

سعاد : لاء

ملاك: بطيبه ونبى ي سوسو بقا

سعاد : خلاص روحى بس هاتى طلبات البيت وانتى جايه

ملاك : اشطا هاتى فلوس بقا

سعاد: الفلوس عندك على الترابيزه خوديها وانا همشى علشان اتأخرت

ملاك : حاضر مع السلام

سعاد ومشت وملاك رحت تلبس وفتحت الدولاب ولم تجد الكثير من الملابس ارتدى فستان اسود وجاكت جنيز قصير وطرحه كحلى ومى دخلت عليها

مى : راحه فين على الصبح كده

ملاك بغمزه راحه عند ايه

مى بتوتر :ومالك بتبصى كده لى

ملاك : لاء ولا حاجه انا همشى بقا

مى: سلميلى على ايه

ملاك بضحك: حاضر هسلم على ايه وأخوا ايه سلام

مى : سلام ي رخمه

#################

تعلن الطائره عن الهبوط لينزل منها اولاد عائله الحسينى بهبيبه شبابها وجمال بناتها.

كده اول بارت خلص هو مش طويله بس عما اشوف الاراء وانا اسفه على التاخير

اقتباس

ملاك مااشيها ف الشارع تكلم ايه

ملآك : بت ي ايه

ايه : عاايزه ايه

ملاك : وحشتنى حبعمرى

ايه : مانا لسه شايفك

ملاك : ي دين امى على الرومانسيه الى انتى فيها ماتردى عدل

ايه : ملاك انا مش فايفه لفراغ العاطفى بتاعك دها

ملاك فجاء اهااا ي رجلى

نازل شاب من العربيه وبيقول

@ ايه ي متخلفه انتى ماشيها تكلمى ف الشارع

ملاك : رفعت وشها وبتقول يعنى تخبطنى وكمان بتزعقلى ي بجحتك ي شيخ

احمد اول ماشاف عينه سارح فيهم جامد

وبعدين فاق وقاال انا بحج والله انا مش عارف مين الى بجح ماشيها ف الشارع وبتكلمى ف الفون وكمان بتزعقى

ملاك : انا اعمل الى انا عايزه ومتعليش صوتك عليا مش عارفه ي ربى البلاوى دى بتحدف منين

احمد : بلاوي انتى شكلك تربيه شوراع وانا غلطان انى ضيعت وقتى مع واحدها زيك وسابها وركب العربيه

ملاك : اها ي ابن ……… خبطتنى وماشيت اشوفك تانى وانا والمصحف لعلمك الأدب كل دها وكانت ايه على خط

ايه : فى ايه ي بت

ملاك قصت لها كل ماحدث

ايه بضحك يخرابيتك

ملاك بس واد قليل الأدب

ايه : الواد مز ولا لاء

ملاك : الصراحه لوز الوز

ايه : بدل مالوز الوز يبقا يعمل الى هو عايزه 😂

ملاك: بس مش لدرجه انه يخبطنى ف رجلى يعنى وكمان بيبجح

ايه : خلاص انسى انتى راحه فين دلوقتى

ملاك : راحها أودي لماما حاجات ف الشغل الجديد

ايه : اشطا هقفل انا سلاموز

ملاك : سلاموز

ملاك بعدها وقفت تاكسى ومشت وصلت قدام الفيلا أو القصر من فخامته دخلت انبهارت بجمال القصر كان نفسها تعيش فى لو يوم واحد تبقا صحبته مش خدامه وهى واقف منبهره لقت حد بيقولها@ انتى مين فتبص ورها لقت ملاك واحمد ف صوت واحد انتى تانى

 77,509 اجمالى المشاهدات,  1,140 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.6 / 5. عدد الأصوات: 25

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 42
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

قصص حب

رواية احببت بنت اختي كاملة بقلم مودة ويوسف

Published

on

Prev1 of 9
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.4
(11)

وقت القراءة المقدر: 7 دقيقة (دقائق)

كاملة بقلم

 

الفصل الأول

مودة: بس انا خايفة انا ازاي اتجوزت يا ابيه
يوسف: زي الناس يا مودة مالك
مودة بعياط: بس انا ف تالته ثانوي عاوزه اذاكر عشان اجيب مجموع واخش طب أسنان حضرتك عارف ازاي اصحى الصبح يقولوا اتكتب كتابك وهتروحي بيت جوزك
يوسف: بصي يا مودة اهدي وهنعمل ديل انا هسيبك تكملي تعليمك وبلاش شغل بيت وانت تسيبيني اعيش حياتي
مودة: تعيش ازاي يا ابيه هو انت هتموت
يوسف: لا يا ذكية يعني متبقيش قفل وملكيش دعوة بحياتي وترتيبي ليها من الاخر
مودة بكسرة: يعني هتروح تجيب بنات البيت وهتخوني قصادي ليه كده يا ابيه

يوسف: هتخوني ويا ابيه ف جملة واحدة ااه منك مانا متجوز مراهقة يابنتي هو مش إحنا ولاد خالة عمري كلمت بنت؟
مودة ببراءة: تؤ حضرتك قمر ومحترم
يوسف: امال ايه بقى هتخوني دي انا مبحبش الخنقة وعارفك زنانة ومش هحبسك عن التعليم يا ستي كملي بس سيبيني ف حالي ومتبوظيش نظام حياتي يعني من الاخر هتقعدي هنا وهفضل زي مانا ابيه يوسف.
مودة: حاضر يا ابيه بس انا بحب اطبخ
يوسف: مانا عارف وعارف المهرجان القومي اللي بيبقى ف المطبخ بعدها،(ثم اكمل ببسمة) و بعدين انت وعدتيني بمجموع عالي
مودة: ان شاء الله يا ابيه يارب
يوسف: يلا بقى يا مودة اوضتك اهي ادخلي ريحي وانا هروح الشغل براحتك خالص وعادي ومتعرفيش حد انك اتجوزتيني صحابك عشان ميتريقوش
مودة بحزن: معنديش صحاب يا ابيه “ثم أكملت ببسمة” وبعدين حضرتك تشرف اي حد
حط ايده على خدها: تسلمي يا دودي
مودة بارتباك: شيل ايدك يا ابيه كده حرام وعيب
يوسف وهو خارج: ياريت تقتنعي اني بقيت جوزك
(يوسف السيوفي مهندس ديكور شديد ومجتهد جدا بس مع عيلته مرح طويل ورياضي ومنظم جدا عنده ٢٨ سنه وبيحب مساحته الشخصية ومودة نصر الله بنت خالته اصغر منه بعشر سنين وهو دايما بيشجعها جميلة جدا وقلبها ابيض اوي واهم حاجة عندها رضا امها مختمرة وبيضا وشعرها طويل وعيونها عسلي اتجوزوا ف يوم وليلة منغير اي ترتيبات بسبب ان والدتها اللي ربتهم سوا عشان هو والدته متوفية تعبت وقالت لو متجوزتوش ده هيتعبها اكتر و ده لأنها مش هتطمن عليهم غير سوا وبتقوله كده كده هجوزهالك متفرقش امتى معلش يا جماعة عقليات قديمة😂💕)
يوسف داخل الفيلا
يوسف: مودة يا مودة
مودة وهي بتعدل طرحة الاسدال: ايوه يا ابيه حمد لله على السلامة
يوسف: الله يسلمك انت كنتي قاعدة فين
مودة: قاعدة بذاكر جوا يا ابيه
يوسف: طب تحبي اجيب اكل ايه؟
مودة: تجيبلي ايه يا ابيه انا عاملة لحضرتك غدا
يوسف بذهول عشان كان دايما عايش لوحده ف القاهرة وخالته وبنتها عايشين ف إسماعيلية وعمر ما حد اهتم بيه: بس مافيش اكل ف التلاجة انت عملتي ايه؟
مودة: نزلت جيبت كذا حاجة يا ابيه من تحت
يوسف: بس انا مسبتلكيش فلوس
مودة: معايا يا ابيه فلوس محوشاها
يوسف: مودة انت مراتي وفلوسك دي ليكي انت وبس انا هنا بس اللي اصرف واي حاجة تعوزيها اطلبيها مني وتاني حاجة ياريت متقوليش ليا ابيه وحضرتك تاني عشان الامور اتغيرت
مودة بعد ما دموعها نزلت وانفعلت: ماهو انا معرفش حاجة وكله بيتحكم فيا ومفرحتش اتجوزت كده ف يوم وليلة انا كان ليا أحلام احققها ونجاح عاوزه اوصله ليه دايما رأيي ملغي عند الكل ومليش كيان وشخصية تاخدوا رأيها قبل ايه قرار
يوسف وهو بيحط ايده عليها: اهدي يا مودة انا
مودة وهي بتنزل ايده: ابيه يوسف من فضلك “وكملت وهي داخلة جوا” الأكل محطوط ع السفرة ألف هنا “وقفلت الباب”
يوسف: يا مودة “سمع شهقاتها” يابنتي افتحي الباب ماينفعش كده ياربي
مودة: سيبني يا ابيه من فضلك
يوسف بتنهيدة اتجه للسفرة
يوسف باستمتاع: نفسها ف الاكل حلو اوي والله وحد هيعملي اكل بدل اكل بره ده وايه ده دي نضفت المطبخ
بعد ساعتين
يوسف: مودة
مودة وهي بتفتح باب اوضتها: ايوه يا ابيه
يوسف: ابيه تاني؟
مودة: خير يا ابيه
يوسف: لا مافيش كنت بس عاوزك تيجي تقعدي معايا شوية
مودة: اسفة يا ابيه بذاكر فيزكس
يوسف: طب مش عاوزه مساعدة انت مش معاكي مدرسين يعني اكيد هتحتاجي مساعدة
مودة: لا شكرا انا مش ناقصة حاجة عشان حد يساعدني وبعدين ال physics سهلة
بعد ساعة
مودة: ابيه يوسف
يوسف: ايوه يا مودة
مودة: احم ممكن حضرتك تشرحلي قانون كيرشوف
يوسف: هو انت ناقصك حاجة مش عارفة تحليها
مودة: انا اسفة اني جيت وشكرا هجيبها من ع النت شكرا يا ابيه
يوسف: انت قفوش كده ايه يا ولا حاضر هشرحهالك بصي
مودة : اتفضل
يوسف: بس كده يا ستي
مودة وهي بتقوم: شكرا يا ابيه
يوسف وهو بيشد ايديها تقعد جانبه: اقعدي هنا بس رايحة فين مش عاوزه مساعدة تاني ده الامتحان بعد شهر
مودة بكهربا من لمسة ايده: يا ابيه من فضلك سيب ايدي
يوسف: طيب هسيبها لو قولتي يوسف كده
مودة: يا ابيه
يوسف بتسلية: طب مش سايب “وحط ايدها ف ايده على صدره” خليها بقى
مودة بتوتر: يا يا يا يوسف
يوسف بتسلية: ايوه جدعة
مودة وشها احمر وجريت دخلت جوا
..
(سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه)💕
تاني يوم
يوسف: ايه ده انت صاحية ليه الساعة لسه سبعة
مودة بالاسدال: كنت بحضرلك الفطار يا ابيه
يوسف: يا ايه
مودة: حاضر والله بس لما اخد ع الوضع
يوسف وهو بياكل: تسلم ايدك والله مشوفتش اكل حلو كده
مودة بابتسامة خجل: ألف هنا
يوسف بتسلية: مش الأكل بس اللي حلو على فكرة
مودة: احم انا هدخل اذاكر
يوسف: طيب بقولك سيبك بقى من شغل البيت عشان خلاص امتحان بعد شهر
مودة: بعرف اوفق يا ابيه متقلقش عليا
..
بعد يومين
يوسف وهو بيدور عليها وف ايده هدية ليها: مودة انت فين “بيخبط ع الباب ملاقاش رد ففتح”
مودة كانت مسيبة شعرها ولأول مرة يشوفه وكانت مشغلة اغاني ولابسة هوت شورت وبتغني ومكانتش منتبهة لوجودة
يوسف من بيحضنها من وراها : ده ايه القمر ده؟
مودة اتنفضت ولفت: ا ا ابيه يوسف “بدأت ترجع لحد ما لزقت ف الحيطة وهو بيقرب”
يوسف: بس اهدي انا جوزك اهدي
مودة كانت بتترعش ومخضوضة من قربه: ا ا “دمعت”
يوسف اخدها ف حضنه وهمس: اهدي ده مش حرام انت مراتي
مودة بدأت تهدى ومسكت فيه جامد لما حست انه بيطمنها
يوسف بعدها عنه شوية ومسك وسطها وهمس: انت بتخافي مني؟
مودة:
يوسف: شوفتي مني حاجة وحشة؟
مودة هزت راسها بالنفي
يوسف بيقربها ويقرب: بحبك “باسها وبعد دقايق بعد عنها”
مودة خدها احمر وقالت بارتباك: الاكل هيتحرق “وجريت”
يوسف:تسلم ايدك انا هروح الجيم شوية
بعد ساعتين
تن تن
مودة:ايوه أيوه ” لقت قدامها بنت لابسه قصير ومشطبة وشها كده😂”
سيرين بدلع: هو الباشمهندس يوسف موجود؟ وبعدين يا شاطرة هو انت ازاي تخدمي ف بيت راجل اعزب الناس هتقول عليكي ايه
مودة: …
.

 46,258 اجمالى المشاهدات,  644 اليوم

Advertisement

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.4 / 5. عدد الأصوات: 11

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

Prev1 of 9
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading
تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسير رؤية صبغ الشعر في المنام للمطلقة

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسير رؤية عدوك في المنام ..وما تفسير ابن سيرين

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسير منام رؤية الأب المتوفي

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسيرات رؤية القرنفل – المسمار – في المنام

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

حكم تفسير الأحلام.. جائز شرعا وفقا لدار الإفتاء ولكن بشرط

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

حلمت اني تزوجت غير زوجي وكنت مبسوطه

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

داعية: تفسير الأحلام حسب صلاح الشخص و"لو ذهبت مع الميت في المنام ليس معناه قرب الأجل" –

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

رأيت نفسي عارياً في الحلم ما تفسير ذلك

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

رؤيا عجيبة.. تفسير حلم من رأي في منامه سحابة لها ظل ولا يتساقط منها الماء

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسير رؤية جوز الهند في المنام وعلاقتها بحسن تربية الأبناء

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسير رؤية الشيخ في المنام للعزباء والمتزوجة والرجل

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسير رؤية الزيت في المنام وعلاقته بوفرة المال والصحة الجيدة

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسير رؤية الخضر في المنام

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسير رؤية الثعبان في المنام.. دلالات على الانتصار أو التحذير

تفسير الأحلام والرؤى6 أيام ago

تفسير رؤيا اللؤلؤ في المنام لابن سيرين

قصص الإثارة3 أشهر ago

رواية رغبه متوحشه (كامله)

قصص الإثارة3 أشهر ago

رواية بنت بمدرسة عيال اغنياء بقلم ماري جو

قصص حدثت بالفعلشهرين ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

قصص متنوعةشهرين ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص الإثارةشهرين ago

رواية بنت فى ورطه بقلم كوكى سامح

ادب نسائي3 أشهر ago

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

ادب نسائي3 أشهر ago

رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

ادب نسائي3 أشهر ago

تكملة رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

قصص متنوعة3 أشهر ago

عايشة عند اخويا ومراتو بلقمتى ويارتني بلاقي اللقمه

روايات مصرية3 أشهر ago

قصة انا وحمايا بقلم كوكي سامح

قصص الإثارةشهرين ago

حكايتي مع ابو زوجى السافل وما فعلت به

روايات مصرية3 أشهر ago

قصة حماتي كامله للكاتبه ايمي رجب

قصص الإثارةشهرين ago

قصة حماتي وزوجتي الحامل +18 للكبار فقط

روايات مصرية3 أشهر ago

رواية كبرياء عاشقة بقلم هدير نور(كاملة)

قصص الإثارة3 أشهر ago

رواية انا والطبيب في العيادة وبدون إعتراض مني

Facebook

Trending-ترندينغ