Reel Story
@REELSTORYCOM
banner
فبراير 27, 2020
178 Views
0 0

رواية طبيبه هزت عرش قلبي الحلقة الواحدة والعشرون

Written by
3.1
(14)

 2,104 اجمالى المشاهدات,  4 اليوم

وقت القراءة المقدر: 8 دقيقة (دقائق)

طبيبه هزت عرش قلبي 💜

كشف حقاائق صادمه

سالي ترفع اديهااا و تروح علي خد زهره والكل مصدومه
وتقرصهاا
زهره تتصدم
ساالي ب ابتساامه معااتبه ودموع : مفكراني هضربك
وحشتيني ياا زهره
زهره تترمي في حضنهااا
ساالي بدموع : وحشتيني اناا غلطاانه اني سبتك تمشي غلطتي
زهره بدموع : وحشتيني جدا ياا ماما
تبعد عنهاا وتمسح دموعهاا
وتشيل طائف من الارض : شوفتي حفيدك
سالي ب دموع وحب : قمررر شبه عدنان جدا
زهره تبص ليه وتبتسم : اهاا
ساالي : شكلك تعباانه اطلعي استريحي انتي و طائف ونتكلم بعدين
ويبصوو علي عدناان ميلقهووش
مازن : طلع فوق يجيب حااجه وناازل هنروح الشركه ساالي : اطلعي ياا بنتي
زهره تتنفس ب عمق وتطلع
وهياا بتبص علي القصرر ب اشتيااق
توصل الاوضه و طائف مااشي معاهاا و مبهور ب المكان
تخبط علي الباب
عدنان : ادخلي
زهره تدخل تلاقي الشنط بتاعتهاا هياا وطائف مركونه
عدنان : خدي راحتك مش هعرفك علي بيتك
زهره : مش محتااجاك تعرفني شكرا
طاائف يروح عند عدناان ويقول : احناا التلاته هناام في اوضه واحده ثح ياا بابي
عدنان : صح ياا قلب بابي
طائف : اناا فرحاان جدا
عدنان يبوسه و يشيل ملفاات في ايده
ويقول ل زهره : اناا رايح الشركه
طاائف يقف قدامه ويقول : بابي انتاا بوثتني. مث هتبوث مامي زاي الافلام كدا
عدنان يبص ل زهره ويقول : هبوسهاا ياا روحي
ويقرب منهاا ب نظره معااتبه
زهره متوتره جددا مش عارفه تتكلم
عدنان يقرب منهااا ويبوسهااا من شفايفهااا
زهره حست ان الدنياا كلهااا وقفت
عدنان بعد عنهااا بسرعه وقاال : مش هتااخرر عليكم و بص ل طائف ب حب
وطلع
زهره تروح علي السرير وتحط اديهاا علي قلبهاا وتقول ل طائف ب عتااب : طائف كدا عيب
طائف ب عنااد : لاء مث عيب
زهره بتغيير الموضوع : يلا ندخل ناااخد شاور يااروحي
-*-*- عند عدناان
يخرج بررا الاوضه ويبتسم ويتنفس ب عمق ويقول ل نفسه : لوو كنت فضلت دقيقه مكنتش هعرف اتحكم في نفسي
انااا بعشقهاا بجد بس لازم اعلمهاا غلطهاا
وينزل
-*–*- عند زهره
تطلع من الحمام هياا و طائف يغيرو و يظبطوو هدومهم
زهره تلبس بجاامه برمودا مبينه مفااتنهاا و سايبه شعرهاا مفرود
وطاائف لابس بيجاامه اطفاالي جميله زاييه
وقاعدين علي السرير
طائف : مامي اناا زهقاان
زهره : وانااا
طائف : مامي هااتي لينااا اغااني ونرقص
زهره ب طفوله : تمام
وتجيب اغااني
ويعلوو الصوووت
يلاقوو اغنيه ( انتي اي كلام
يفضلوو يغنوو ويرقصوو ب هبل و يضحكوو جامد
ساالي تدخل
تلاقيهم بيرقصوو
تضحك علي منظرهم
زهره تقف و تتكسف
ساالي بضحك : يخربيتك انتي مجنونه و حفيدي طاالعلك
تقعد علي السرير
زهره توطي الصووت
وتشغل فيلم كرتون ل طائف
وتقعد تتكلم هياا و ساالي
زهره تحكلهاا من اول م مشيت من هناا ل حد م عدنان جابهاا النهارده
ساالي بتنهيده : زهره ابني مغلطتش اناا اكتشفت الحقيقه لماا مشيتي
زهره بصدمه : حقيقه اي
ساالي تحكلهااا
زهره بصدمه ودموع : يعني هوا مش شغال معي الماافياا وشغاال ظابط اصلا
ساالي بحزن : لماا مشيتي اتكسرر سااب شغلته ك ظابط و اشتغل في الشركه بس سلم الماافياا وكان متاامل انه يلاقيقي
زهره بعيااط : مكنتش اعرف اناا ظلمته وظلمت نفسي اناا عشت اسواء اياام من غيررو
طائف كمان كان بيعااني
بس خلاص كل حاجه انتهت عدنان كرهني
ساالي بحزن : هوا مكسور منك بس انماا عدنان بيحبك صدقيني
زهره : لاء مفتكررش صدقيني
ساالي : زهره متضيعهوش من ايدك اتكلمي معااه واتااسفيله
الي فاات ماات وخلاص
زهره بحزن : مفيش امل خلاص احناا قاعدين معي بعض علشان طائف وبس
سااالي : انتي عنيده زاييه اعملي الي يريحك وقت م تحتااجيني اناا موجوده
زهره : تمام
ساالي : انااا دا معااد نومي اشوفكم بكرا
زهره : تصبحي علي خيررر
سالي : وانتي من اهله وتبوس طائف و تمشي
زهره : طائف يلا علشان النوم
طائف : حاضرر يا مامي
ويروح جنبهااا وتغطيه معااهاا
وتقعد تحكيله في حواديت
شويه وتناام جنبه
**-* السااعه 12 بليل
عدناان ييجي القصرر
ويطلع الجنااح بتااعه
يلاقي. زهره وطائف نايمين
يااخد شاور ويطلع
يلاقي طائف ناايم علي حرف السرير من النااحيه اليمين
و زهره ناايمه علي الحرف الشمال
عدنان ب ابتساامه هوا اه شبهي شكلا بس ك حركاات شبه امه
ويناام في نصهم يبوس طائف ويدور وشه ويبص علي زهره
يربهااا ل حضنه ويحط روشه في رقبتهااا ويستنشق عبيرهااا
عدنان ب همس : بحبك بحبك جددا وحشتيني
ويحضنهاا جاامد
يبعد عنهاا ويفضل بااصص ل وشهاا
يشدهاا ل حضنه ويشدد طاائف ويناام وهوا حاضن الاتنين ويناام ب راحه ل اول مره من 3 سنين
-*-*-*— تااااني يوم
زهره تصحي تلاقي نفسهاا ناايمه علي السرير لوحدهاا
ومتلاقيش طائف
تقوم
وتقول : اكيد نزل ل ماما
وتدخل تااخد شاور
وتنزل
تلاقي سالي بتفطرر
سالي تشفهااا تقول : زهره حببتي
طائف وعدنان نزلوو فطرو من بدري وبيلعبوو في الجنينه
زهره تتقدم وتقعد جنبهاا : وتقول ولهي اناا نمت كتيرر كداا
ساالي : هههه ناامي يااقلبي. براحتك
زهره تبتسم
وتبدا اكل
شويه
وعدنان وطائف يدخلوو معي بعض
الشغاله تجيب فون زهره ليهاا
زهره تلاقي خالد رانن عليهاا
ترن عليه
خالد : برن عليكي من بدري انتي فين ياابنتي
زهره تقوم تمشي شويه تلاقي عدنان واقف قدامهاا ومعااه طائف
وتقول : معلش مسمعتش
خالد : المهم بكرا الجلسه تمام
زهره : تمام
تلاقي عدنان بيبصلهاا
ورافع حاجبه ليهاا
زهره تبص علي علي نفسهاا تلاقيهاا عادي البيجامه البرموده
تبص ليه بشرود وتفتكرر الي قالته ليهاا زهره
عدنان يستغرب منهاا ويقول ل نفسه : هياا بتبصلي كدا ليه

يروحوو يقعدو في الرسبشن كلهم
والشغاله تجيب ليهم عصيرر مانجوو
فون زهره يرن
ترد ب ابتساامه وتقول ب اللغه الانجليزيه بس هترجم : چون كيف حالك
عدنان سمعهاا وركزز معاهاا وهوا بيلاعب طائف
زهره تضحك ضحكته مثيره جدا وتقول : واناا ايضااا اشتقت لك
يجب عليك زيااره مصرر
…………….
زهره : كماا تشاء انتظرك
وتقفل
عدنان ب غيرره : مين الاستااذ
زهره ب رد نااشف : وانتااا ماالك معلش
عدنان ب تنهيده : صح واناا ماالي
ويسكت ويضاايق
زهره في نفسهاا : انتي بتغلطي ليه قولتي كدا
وتاانب نفسهاا وتسكت
ساالي تلاقيهم ساكتين تقول : عدنان احناا عوزين نخرج
عدنان : خليهااا يوم تااني
طائف : بابي اناا عاوز اخرج
عدنان ب تنهيده : خلاص ماااشي
البسوو يلا
ساالي بفرحه : تمام
طائف يشد زهره ويقول : يلا ياا ماامي
زهره : حاضرر ياا قلبب مامي
وتشيله وتطلع بيه
وعدنان وراهااا
يطلعوو فوق تغيرر و تطلع تلاقي عدنان غيرر هدومه و بيلبس طاائف
عدنان يبص يلاقيهاا لابسه دريس ابيض كانت جميله جدا
عدنان اتسحرر فيهاا
تروح عنده وتقول ب رقه : هات الهدوم اناا هلبسه بسرعه
عدنان يبعد
وتلبس طاايف
عدنان : خلاص
زهره : اه
يشيل طائف وزهره تمشي جنبه
ساالي تشوفهم تقول في نفسهاا : ياارب احفظهم
وتنزل جنب عدنان وزهره
يركبوو العربيه زهره و سالي ورا
وعدنان بيسوق وطاائف جنبه قدام
بعد شويه يوصلوو المكاان
ينزلو كلهم وزهره
زهره ب فرحه : احسن مكاان بجد الحديقه الدوليه
يروحوو يقعدو علي كراسي
زهوه : هقوم اروح الحمام
عدنان : تمام متتاخريش
زهره : طيب
وتمشي
زهره تروح الحماام وتطلع
فجااه تحس ب حد حط حااجه علي منخرهااا وتفقد الوعي
-*- بعد مرور سااعه
سااالي : اتااخرت
عدنان بخوف : هروح اشوفهااا
ويجرري علي الحمام يساال ميلقهاااش
يبص في الارض يلاقي فونهااا
عدنان بصدمه ………
**********************************
ستوووب نكمل الحلقه الجايه
#mai mohamed
رواية طبيبه هزت عرش قلبي الحلقة الثانية والعشرون

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.1 / 5. عدد الأصوات: 14

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful...

Follow us on social media!

Article Tags:
banner
http://www.reel-story.com

عن الموقع ورسالتنا القصة والرواية هي فن من الفنون الإنسانية الرائعة التي تروي القصص الخيالية والواقعية من أجل العبرة والعظة والتعلّم منها دائماً، فهيا بنا سوياً لهذه الرحلة الرائعة في بحر الأدب العربى والتعرف أكثر على الروايات الشهيرة التي اخترناها. سواء كنا نحب أن نقرأها أو نسمعها ..أو نشاهدها، فنحن نحب القصص. منذ فجر التاريخ عندما كان البشر يتجمعون حول النيران، إلى عصر النتفلكس، نحن نحب القصص.. قد يبدو الأمر مجرد تسلية وتزجية للوقت، لكن أي شيء منتشر إنسانيا لهذه الدرجة، وعبر التاريخ، لا بد أن يرتبط بشيء أكثر جوهرية من مجرد التسلية

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 512 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

Reel-Story © 2020 | Established in 2019 Privacy Policy I Terms & Conditions I Advertise I Contact