/* */

رواية جحيم العشق البارت العشرون

To report this post you need to login first.
3.8
(4)

 357 اجمالى المشاهدات,  1 اليوم

رواية جحيم العشق

البارت العشرون

مليكة برعب:انت ميين
………..:انا عاشقك ومجنون بيكي انا بموت في الهوا اللي بتتنفسيه انا بحبك انا مش زيه هو مبيحبكيش هو بيتعبك وبيعذبك انا عارف انك مش بتحبيه بس مش عارفه تسيبيه عشان خايفه منه سيبيه متخافيش سيبيه وتعالي معايا وانا هحميكي منه ولو مجيتيش وسبتيه ساعتها ……. ساعتها انا هخطفك ولو فاكراني بهزر فاحب اقولك انك في المستشفي عشان ادم ضربك بالقلم وضرب ادهم ابن خالتك ومكنش يعرف انه اخوكي في الرضاعه اظن دلوقتي عرفتي اني اعرف عنك كل حاااجه لو مسبتيهوش هقتله يامليكة هقتله ثم صمت قليلا واكمل ادم باشا انا عارف انك سامعني احب اقولك اجهز عشان اللي جاي اتقل خلال اسبوع مراتك هتكون معايا في حضني وعلي سريري و…… بلاش اكمل احسن دي خصوصيات هههههههههههه هنتقابل قريب ياادم بباي واغلق الهاتف
صمت كااامل لا يسمع في هذه الغرفه سوي صوت انفاس متسارعه ولا يري فيها سوي عيون مفتوحه علي وسعيها من هول الصدمة
ادهم:ابن الكلب ال…… وديني مانا سايبه ثم اتصل برقم ما علي الهاتف :الو اسمع ياابراهيم هبعتلك رقم دلوقتي يااما تجيبلي صاحب الرقم ده في خلال يومين يااما اعتبر بعد اليومين جنازتك وبنصلي عليك والبقاء لله
واغلق الهاتف
مليكة :اادم هو ليه بيحصل معايا كده
ادم :………..
مليكة:انت مبتردش ليه انت صدقته اني مبحبكش ياادم انت مش واثق فيا
ادم بشرود :انا مصدقك يامليكة بس المشكله دلوقتي في حاجه الواد دا عارف كل حاجه عننا وكمان ان ادهم اخوكي في الرضاعه بس ده احنا لسه عارفينه دلوقتي دا معناه ان…..
ثم ركض بسرعه للخارج وخرج خلفه ادهم وعمار بعدما طلب من احمد ان يبقي مع البنات ليحميهم وهم لا يفهمون لماذا ركض ادم بهذا الشكل المرعب
كارما برعب:هما جريو كدا ليه
مليكة ببكاء:استر ياارب انا مليش غيرهم
احمد وقد توصل الي شئ:انا فهمت احنا لسه عارفين دلوقتي ان ادهم اخوكي في الرضاعه معناها ان الواد دا لسه موجود في المستشفي
شهقت البنات برعب وجلسو جميعهم منتظربن ماسيحدث
……….
بالخارج…..
ادم وهو يركض الي حديقة المشفي والاثنان خلفه :بتجري ليه ياادم
ادم:الواد دا لسه هنا لاننا لسه عارفين دلوقتي انك اخو مليكة في الرضاعه ملحقش يهرب وكم…… قاطعه صوت مألوف لديهم
الشخص:ادم باشا
نظرو وجدوه شخص ملثم فعلمو انه هو
اقتربو منه بهدوء لانه كان بعيد عنهم نسبيا
الشخص:تؤتؤ كنت عارف انك ذكي ياادم بس تعرف انا ههرب دلوقتي وقدامك ومش هتقدر تعملي حاجه اقدر اقولك بكل جراءة وبصوت عالي:انا بحب مرااااتك وفي خلال اسبوع يعني 7 ايام هتكون معايا وفي حضني علي سريري ومش هتقدر تعمل حاجه شاو ياادم بيه هنتقابل قريب ثم جاءت سياره بسرعه ركب بها وفرت هاربه من امامهم بسرعه ولكن عمار استطاع تدوين رقم السياره
اما ادم :فهو مصدوم مما يحدث
ادهم:ادم لا فوق كدا مليكة محتاجالك
ادم فاق علي اسمها وركضو الي داخل المشفي مره اخري الي غرفة مليكة
………..
بغرفة مليكة……
كارما:هما اتاخروا كدا ليه
ندي:انا خايفه اووي
سلمي:ان شاء الله خير ربنا يسترها اهدو شويه يابنات عشان مليكة خايفه اووي
دخل ادم الغرفه فانتفضو جميعهم واقفين
احمد :ايه ياادم لقيته عرفت عنه حاجه
ادم كان لا يسمعه بل بسير نحو وجهته وهي مليكة حتي وصل اليها واحتضنها حتي كاد ان يكسر ضلوعها مش شده احتضانه لها وقوته وهي تشبثت به وهي تبكي
ادم بهوس وحنيه:انتي بتاعتي انا انتي حبيبتي ومراتي وبنتي واختي وكل حاجه في حياتي انا حياتي متنفعش من غيرك انا قلبي بينبض عشان انتي موجوده قدامه انا روحي تطلع لو حصلك حاجه انا مش هسيبك ومش عايزك تخافي من اي حاجه انا جنبك ومفيش حد يقدر يلمسك
مليكة ببكاء:انا خايفه عليك ياادم هو قالي هيقتلك انا اموت من غيرك ياادم اادم انا نفسي اعيش حياة طبيعيه امي واخواتي اتقتلو واللي قتلهم ابويا انا حالتي النفسيه وحشه ياادم انا تعبانه انا ماما وحشتني اوي انا كنت مش عايشه قبل مااعرفك ولما لقيت الحياة في وجودك عايزين ياخدوك مني لييييييه واخذت تصرخ ليييه انا مش وحشه انا معملتش حاجه وحشه لحد انا طول عمري بحب الناس كلها حتي ابويا بالرغم من قساوته الا اني كنت بحبه وبحترمه لانه ابويا حتي ادهم مكانش معايا في اصعب اوقات حياتي وهو كان بالنسبالي الاب والاخ والحضن الحنين وانت دلوقتي هياخدوك مني ياااادم هياخدوك مني اااااااااه ااااااااااااه انا تعبت يااااااااارب وظلت تصرخ الي ان دخل الدكتور واعطاها حقنة مهدئة فنامت
كارما ببكاء:ليه بيحصل فيها كدا ليه كدا حرام هي مش وحشه لييه بس
سلمي وهي تمسح دموعها :احنا مينفعش نضعف لازم نقوي نفسنا عشان مليكة
اما ندي فكانت تبكي علي رفيقتها وحبيبها نعم هو حبيبها اعترفت لنفسها الان انها لا تستطيع رؤيه هذا الالم في عيناه هي تريد احتضانه واخباره ان كل شئ سيصبح بخير
احمد وهو يضع يده علي كتف ادم:ان شاء الله خير ياادم متقلقش احنا كلنا معاها مفيش حد هيقدر يقرب منها
عمار:احنا كلنا معاها ياادم متخافش
ادم :لازم اعرف هو مين هي مش هتبعد عني مينفعش تبعد عني
ادهم:انا كلمت صاحبي واديته رقم الفون والعربيه اللي الواد دا ركب فيها وعلي بكره الصبح المعلومات هتكون عندنا
اومأ ادم بصمت وهو يفكر من يكون هذا الشخص؟!!!
………….
بمكان اخر…….
الشخص1 بلهفه :انت لقيتها بجد
الشخص2:ايوه والله عرفت مكانها من ساعة ماانتو قولتولي ادور عليها وادتوني صورتها وانا بدور وجيت في يوم صاحبي شغال عند واحد خليجي فاداله صورتها عشان يساعده فوافق انه يساعده بمقابل انه يقضي ليله معاها ووافقنا فالراجل الخليجي دا استغل معارفه ومكانته وكدا واتصل بناس كبيره في ظرف 12 ساعه كانت المعلومات كلها عن البت دي عنده وادالنا المعلومات بتاعتها
الباشا:عفارم عليك طول عمري بقول مفيش حاجه انت مبتعرفش تعملها
الشخص1:ربنا يخليك لينا ياباشا وميحرمناش من افضالك علينا ابدا
الباشا بخبث:بس طبعا انت عارف ان في تمن مش هتبقي ليله عايزها هشغلها معايا
الشخص:اوامرك ياباشا البت هتبقي تحت امرك في اي حاجه تعوزها ليلة اتنين تلاته براحتك
الباشا بخبث:كدا تعجبني بس صحيح قولي هي المزه دي اسمها ايه
الرجل:محسوبتك مليكة ياباشا!!!!!!!
……………….
بمكان اخر ……
م1:براڤو عليكي كدا تعجبيني اي حاجه واي مكان اي كلمه تحصل معاهم اكون عارفها
الفتاة بدلع:وهو ينفع حبيبي بردو يطلب مني حاجه وانا منفذهاش دا انا ابقي وحشه اووي
م1:عشان كده بحبك يامزه
الفتاه:ايوه كل بعقلي حلاوة ياخويا بامارة ماانت متجنن بالبت اياها
م1 امسكها من ذراعها بقسوه:دي مينفعش تجيبي سيرتها اصلا دي حاجه مميزه عن الناس كلها دي حاجه غيركم كلكم
الفتاه:مالك متعصب كدا ليه انت اللي بتكدب وبتقول بتحبني
م1 بقرف:انا غلطان اني بجاملك وانتي شبه سيد صاحبي😂
الفتاه بدلع وزعل مصطنع وهي تنزع ماترتديه :بقا انا بردو شبه سيد صاحبك
م1 وهو ينظر لها برغبه :لا سيبك خالص من سيد دلوقتي وتعالي اما افهمك ابو سيد وامه خلفوه ازاي😂😂😂
…………..
بغرفة مليكة………
فاقت مليكة وجدتهم جميعهم في الغرفه
مليكة:ليه تعبتو نفسكم انتو تعبتو معايا من امبارح كان لازم ترتاحو
كارما بمرح:تؤتؤ كدا نزعل ونجيب ناس تزعل بقا عيب عليكي تقولي كدا احنا اخوات
نظرت لها مليكة بفرحه وحب ان الله قد عوضها عن اخواتها
ادم بحب:حبيبة قلبي بقيتي كويسه دلوقتي
مليكة :اه ياحبيبي انا كويسه يلا نروح عشان انا مخنوقه من المكان ده
ادم:حاضر ياحبيبتي
ذهب ادم الي الدكتور فصرح لها بالخروج وذهبو الي الڤيلا وجلسو جميعهم ليرتاحو
كارما:اووووف يوم صعب اوي
سلمي:الحمد لله انه عدي علي خير
ندي:ربنا يستر من اللي جاي
ادهم:هيستر ان شاء الله ومش هيحصل حاجه وحشه
احمد:باذن الله
ادم:بس لازم الواد دا يتلاقي بسرعه انا مش هحبسها
مليكة:متخافش عليا ياادم انا مش هبقي ضعيفه تاني انا قويه وهفضل طول عمري قويه ومحدش هيقدر يعملي حاجه طول مانت جنبي
ادم بابتسامه حب:بحبك الكلمة دي قليله علي شعوري ناحيتك يامليكة انا بعشقك
فابتسمت مليكة بخجل
عمار:ايه ياااعم اعمل حسابنا 😭😂
فضحكو جميعهم
مليكة:احم ادهم
ادهم:عيونه
ادم:خف تعوم
ادهم بضحك :يابني حرام عليك انت طالعلي في البخت
مليكة:بس بقا انا بتكلم بجد
ادهم :طب قولي في ايه
مليكة:انت كنت قولت في المستشفي ان جوز ندي المستقبلي موجود معانا ممكن نتعرف عليه
ندي باحراج وبداخلها تريده ان يقولها:بس بقا يامليكة مش وقته
ادهم وقد نهض من مكانه وامسك يديها :ندي انا بحبك من اول يوم عنيا وقعت عليكي فيه وانا بحبك ونفسي اكمل حياتي معاكي وتبقي مراتي وحلالي ندي تقبلي تتجوزيني؟
ندي بدموع:موافقه ياادهم موافقه
وقف ادهم بفرحه وهو يريد ان يحتضنها :بحبك بحبك اوووووي
ندي:وانا كمان بحبك ياادهم
ادهم:انتي قولتي ايه
ندي:انا بحبك ياادهم
ادهم:انتي مش متخيله انا فرحان قد ايه عشان سمعتها منك مشكله مليكة تخلص ونتجوز فورا
خجلت ندي من كلامه واحمرت وجنتيها
ادم :يلا ياجماعه عشان نمشي نرتاح شويه ونسيبهم يرتاحو وهنتعشي مع بعض اكيد
يلا يامليكتي
مليكة نظرت له فاغره فاهها:يلا ايه
ادم:يلا يامليكة نروح
مليكة:ياادم
انا مش قولتلك هقعد هنا مع البنات
ادم بغضب:لسه مصممه
مليكة:ياادم عشان خاطري بقا
كارما:خلاص ياادم سيبها معلش معانا
ادم وقد زفر بضيق:مااشي وتركوهم وذهبو
جلسو البنات مع بعضهم
مليكة:يابنات انا خايفه اوي انا قولت قدام ادم اني قويه ومش هبقي ضعيفه وانا فعلا بحاول اعمل كدا بس انا مش عارفه كل مابفكر بالموضوع دا بخاف اووي علي ادم
سلمي:بصي يامليكة انتي حقك طبعا انك تخافي بس للاسف تحنا مفيش قدامنا اي حاجه او اي حل تاني المشكله انك متعرفيش حد وطول عمرك في حالك يعني ياتري مين اللي هيكون بيعمل كدا !
ندي :المشكله مش في كدا المشكله انه تقريبا خيرها بين انها تسيب ادم وتروحله وانه يقتل ادم ف باين انه شخص علي عداوه مع ادم بخلاف انه معجب بمليكة
كارما:لا مش معجب دا مهووس
ندي:فعلا دا مهووس الراجل اللي يعجب بواحده يستني يااما تعجب بيه او يفهم انها مش من نصيبه انما دا بيجبرها انها تكون معاه دا هوس وجنون مش اعجاب ابدا
سلمي وهي تحاول اضفاء المرح علي هذه الجلسه:اصل بصراحه البت مزه ياجدعان البت مزه اوووي يعني عيونها ولا شفايفها ولا النمش الحلو ولا شعرها اللي بلون الشيوكولاته انا لو راجل كنت خطفتك 😂😂
كارما:الله يخربيتك يامليكة خليتي البت شاذه علي اخر الزمن بت انتي ملكيش دعوه بيا تاني
فضحكو جميعهم علي عذا الكلام
مليكة:صحيح استنو هنا تعاليلي ياندي يامرات اخويا مش تقوليلي انك بتحبي الواد كنت ظبطتك من زمان
ندي بخجل:بس بقا يامليكة انتو هتقلبو الحفله عليا انا ولا ايه
سلمي:بصراحه اه الحفله عليكي انتي انهارده اش اش ايه دا يابت اللي حصل انهارده دا طلعتي ميا من تحت تبن ولا السوسه التاني دا بس اقولك انا كنت حاسه ان نفس اللي بيني انا واحمد بينك انتي وادهم و….. وضعت يدها علي فمها عندما شعرت بما تفوهت به نظرو لها بخبث
كارما:وايه بقا اللي بينك انتي واحمد ياست سلمي
سلمي:مفيش حاجه دي ذلة لسان
ندي:ايه ذلة لسان اممممم طيب ابقي اروح انا اسال احمد
سلمي:الله يخربيتك تسالي مين كل الحكايه اني حاسه اني بحبه بس خايفه ليكون مييحبنيش
كارما:اقولك حاجه انا حاسه انه هو كمان بيحبك
سلمي:بجد ياكارما
كارما:عيب عليكي
مليكة:بقولكم يلا نطلع نرتاح عشان بالليل العشا علينا
اومأوا لها البنات وذهبو كل واحده الي غرفتها وعندما دخلت مليكة الي غرفتها صرخت صرخة هزت ارجاء المكان
كارما:يالهوي دا صوت مليكة وخرجت من غرفتها كنا فعلت سلمي وندي
ادم:دا صوت مليكة
عمار :ايوه تعالو بسرعه ياجماعه وركضوا الي الڤيلا …….
ياتري ايه اللي حصل مع مليكة وهي شافت ايه ؟
عرفتو اللي بيكلم مليكة ولا لسه ؟
تابعو الحلقات القادمه من روايه جحيم العشق
بقلم/روما علي✌🌼
رأيكم؟
20ڤوت و20 كومنت عشان البارت اللي بعده
وانا مسافره بكره عشان كدا البارت اللي جاي هينزل بعد بكره
بحبكم جدااا❤❤
رواية جحيم العشق البارت الواحد والعشرون

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.8 / 5. عدد الأصوات: 4

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful...

Follow us on social media!


Subscribe
نبّهني عن
guest
1 تعليق
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] رواية جحيم العشق البارت العشرون […]

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Reel-Story © 2020 | Established in 2019 Privacy Policy I Terms & Conditions I Site map I Contact