مارس 24, 2022
550 Views
0 0

رواية المتشردة والوسيم الفصل الثامن للكاتبه نهلة زغلول

Written by
0
(0)

وقت القراءة المقدر: 5 دقيقة (دقائق)

المتشردة والوسيم الفصل الثامن

بعد اسبوع
تقابلت ورد وجاسر في نفس المکان
جاسر :انتي صورک بقت في كل مکان مبروک

 

ورد :شکرا
جاسر :بس ياريت تبقي تاخدي حذرک
ورد :مش عايز تقولي حاجة
جاسر :لا
ورد :ببکاء غبية ضعفتي قدامه
جاسر :اوف اعمل اية بس ورجعلها تاني لقاها بتتكلم في التليفون
ورد: انا جاية
جاسر :نادر مش كده ومشي
ورد :انا كنت بكلم

ركب جاسر عربيته
جاسر :خلاص انتهينا ياورد

بعد شوية
عند ورد ببكاء
ورد انامش عارفة اعمل ايه يامهجة كل شوية المساحة بتكبر بيبني وبينه اكتر
مهجة :معلش بس هو عنده حق
ورد :في ايه
مهجة :انامش حكاية انه حيسيب ويشوفك غيرك انامش مقتنعة بيها ممكن يكون نادر ده كداب
ورد :ايه مصلحته انه يعمل كده
نادر :ممكن بيحبك
ورد :بيحبني

في بيت جاسر
جاسر :كان يدور في مكانه
جيهان :اهدي انت بتحبها اعترف بكده
جاسر :انا بس قلقان عليها من نادر
فتفاجا بوجود ورد
ورد :اناأسفة واضح اني جيت في الوقت الغلط
جاسر :اتفضلي
ورد :لا اناحمشي عشان
جاسر: طبعا بقيتي مشهورة ومش فاضية
ورد ومشيت وسابته
جاسر: استني
ورد :انت كنت بتعمل ايه مع جيهان
جيهان :يلا عشان متاخرين
ورد: ماشي ومشيت
جاسر :ايه اللي خلاكي تعملي كده
جيهان: عشان عارفة انها بتحبك وباين عليها اوي
وتراهني انها ختيجي ورانا
جاسر :بضحك انتي لئيمة اوي
جيهان :انت مش عايزها ترجعلك خلاص
جاسر: حتعملي ايه
جيهان :اولا توعدني ان الفيلم الجاي بطولتي
ثانيا وليد لو عرف اﻷي بيحصل ده احتمال يقتلك
جاسر :عارف
جيهان: متغكرنيش بغيرته
جاسر :بضحك يلا اجهزي عشان حنخرج
جيهان: تمام

بعد شوية
وصل جاسر وجيهان علي المطعم
جيهان: شكلها معرفش توصل علي المكان
جاسر :ممكن

اتصلت ورد بنادر
ورد :في مطعم حلو تعالي نروح هناك
نادر :ماشي
ووصلت ورد ونادر
نادر :ده جاسر وجيهان هنا
ورد :اه
نادر :تعالي نسلم عليهم
ورد: بخوف ماشي
جاسر :اهلا اتفضلوا
ورد: شكرا
جيهان :صدفة حلوة اوي وغرببة ياورد
ورد :بلؤم انا قولت اجي انا ونادر عشان كنا مش فاصبن لما صدقنا نلاقي وقت فاضي عشان نقعد فيه مع بعض
نادر :بفرحة فعلا
جاسر :شكلكم كده لايق علي بعض اوي
ورد :بغيظ اوي
جاسر :انا عازمكم علي العشا بمناسبة الحب ده
جيهان :اغمضت عينيها غبي ومتكبر
جيهان : وتعمدت وقوع موبايلها
جيهان : نادر تعالي معايا عشان انا عايزة اجيب موبايل وانت استاذ في الحاجات دي
نادر :دلؤتي معاكي جاسر
جيهان :جاسر ملوش في الكلام ده اما انت بتفهم في كل حاجة
نادر :تمام اناحاجي معاكي عن اذنك ياورد
ورد :ماشي

بعد شوية
جاسر :حتتخطبوا امتي
ورد :حرام عليك اللي بتعملوا فيا ده
جاسر :ليه انا مش بقول الحفيقة
ورد :انت ليه بتتعمد تهني طول الوقت ومشيت
جاسر :انا اسف ومسك ايديها
ورد : انت طول الوقت كنت بتبعدني عنك وحتي انك كنت معندكش الشجاعة انك تعترفلي بحبك
جاسر :تقدري تروحي
ورد :بتهكم متكبر ومتعجرف ومغرور
جاسر: فصفعها علي وجهها
ورد :ببكاء ومشيت

في صباح اليوم التالي
جيهان: صوروك وانت بتضربها حتعمل ايه
جاسر :مش عارف وهز راسه
منيرة :غرورك ده حيخليك تدمر كل اللي حواليك
جاسر :سبوني دلؤتي انا حتصرف

بعد شوية
نادر: ازاي يتجرا يضربك
ورد :انامش عايز اعرفه تاني ومش حمثل تاني
نادر :يعني ايه
ورد :يعني حرجع لشغلنتي الحقيقية
نادر :اللي هي ايه
ورد :مش حتصدق كنت غجرية وحرامية كنت رايحة اسرق بيت جاسر فعجبته وشغلني في التمثيل وانت عارف الباقي
نادر انتي كنتي حرامية
ورد: اه كنت حرامية ايه غيرت رايك مبقتش اعجبك
نادر :انا حستاذن
ورد :انت حتهرب
مهجة :لية عملتي كده
ورد: اناحرجع تاني فشغلنتي وبيتي
مهجة :وجاسر
ورد :ده مش من توبي ولا من مقامي انا واحدة حرامية وهو مخرج كبير انا الحب ده مخدتش منه غير وجع القلب وبس
ورد :يلا عشان نمشي
مهجة :يلا

في صباح اليوم التالي
جاسر :اختفت مش في بيتها ولا في اي حته
منيرة :حتكون راحت فين
جيهان :انا دورت في كل حتة مش لاقياها
جاسر :اما حتجنن راحت فين بس
منيرة :في بيتها القديم ممكن
جاسر :ممكن
جيهان :انه بيت اللي كانت عايشة فيه مش معقول
جاسر :منيرة عندها حق انا رايحلها

ذهب جاسر علي بيت ورد
جاسر :ورد انا عايزك ترجعي تاني انا اسف عشان اللي عملته انا محتاجك جنبي
ورد :انت حتي مستكبر تقول انك بتحبني
جاسر ا:نا
ورد انا اسفة مش حقدر ارجع تاني وقفلت الباب

بعد شوية
مصطفي :انا بحبك وعايز اتجوزك احنا الاتنين من نفس
المكان ونفس الظروف
ورد :انا مش حاحب حد ولا حتجوز
مصطفي :لسة بتحبيه
ورد :اه

في المساء
دخل جاسر غرفته
ورد :كنت عايز نقولي ايه
جاسر :بضحك دخلتي من الشباك مش كده
ورد :بكسفة اه

رواية المتشردة والوسيم الفصل التاسع والاخير للكاتبه نهلة زغلول

 1,740 اجمالى المشاهدات,  4 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 0 / 5. عدد الأصوات: 0

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful...

Follow us on social media!

Article Categories:
قصص حب · قصص طويلة
http://www.reel-story.com

عن الموقع ورسالتنا القصة والرواية هي فن من الفنون الإنسانية الرائعة التي تروي القصص الخيالية والواقعية من أجل العبرة والعظة والتعلّم منها دائماً، فهيا بنا سوياً لهذه الرحلة الرائعة في بحر الأدب العربى والتعرف أكثر على الروايات الشهيرة التي اخترناها. سواء كنا نحب أن نقرأها أو نسمعها ..أو نشاهدها، فنحن نحب القصص. منذ فجر التاريخ عندما كان البشر يتجمعون حول النيران، إلى عصر النتفلكس، نحن نحب القصص.. قد يبدو الأمر مجرد تسلية وتزجية للوقت، لكن أي شيء منتشر إنسانيا لهذه الدرجة، وعبر التاريخ، لا بد أن يرتبط بشيء أكثر جوهرية من مجرد التسلية

Comments to رواية المتشردة والوسيم الفصل الثامن للكاتبه نهلة زغلول

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 512 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

Reel-Story © 2022 | Established in 2019 Privacy Policy I Terms & Conditions I Advertise I Contact