Reel Story
@REELSTORYCOM
banner
فبراير 24, 2020
267 Views
1 0

رواية طبيبه هزت عرش قلبي الحلقة الخامسة عشر

Written by
3.4
(11)

 3,339 اجمالى المشاهدات,  6 اليوم

وقت القراءة المقدر: 4 دقيقة (دقائق)

طبيبه هزت عرش قلبي 💜

فراااق 💔

بعد مرور 3 سنين و 5 شهور
في دبي
تقف بطلت روايتنااا
تتحدث معي ليلي صديقتهااا
تغيرت ملامحهماا اصبحااا في ال27 من عمرهم
اصبحتاا جميلتاا كتلتان من الانوثه والجمال
زهره بضحك : ولهي احناا مجنين بقاا سايبين الشركه وبنتسوق
ليلي بضحكه رائعه : اهاا طول عمرنااا
يااتي رجل من خلفهم في منتصف عمره
ومعه طفل صغيرر في الثالثه من عمره
خالد صديق والد زهره يقول ب ابتسامه : ياابنات بقاا سايبني اناا وطائف وبتتسوقوو
الطفل ب تزمرر وشخصيه جامده : انتوو اطفال اي شغل العيال دا مفيث مثئوليه خالص ويبص ل زهره وليلي بغضب يقول ل زهره وانتي مش امي المفرود تخلي بالك مني
زهره وليلي يبصوو ل بعض ويضحكوو ب هستريه
ليلي عيونهاا دمعت : مثئوليه ومفيث الله يخرب بيتك همووووووت
زهره بضحك : لماا تعرف تتكلم الاول ابقاا تعاالا هزقناا
ويضحكوو
خالد بغضب مصطنع : متعيبووش عليه ياابنات فيه اي هوا معااه حق
طائف يربع اديه ويقف قدامهم ب جديه ويقول : بطلووو ضحك
زهره وليلي يسكتوو
ليلي بخوف : يخربيت عنيك متبرقليش كددا
بعنيك الي شبه ابو
وتسكت
زهره بابتسامه باهته : معااكي حق نسخه مصغره من ابوه نفس عنيه ال لون البحرر
خالد بجديه لسه مصممه ترجعي اخرر الاسبوع
زهره بغموض : اهااا اناا وعدتهم اني هنتفم و اناا هعمل كدا صح
طول ال تلت سنين بجمع معلوومات عن اليوم الي ماتوو فيه اهلي وجبت الدليل ان عمي الي قتلهم هستني اي اهم حاجه عندي انتقم ليهم الاول
وبعدين اشوف موضوع عدنان دا
خالد : تمام اناا معااكي وليلي كمان
وتبص علي ابنهااا وتقول : اسفه اني هظلمك في الموضوع دا
وتشيله
-*-*-*-*-*-*-*- في مصرر
يجلس خلف مكتبه بكل هيبه ووقار
بطلناا عدنان العايدي
يخلص الاوراق الي في اديه
ويتصل علي السكرتيره : مريم كلمي مازن خليه يجيلي علي مكتبي وتعالي خدي الاوراق
ويقفل
يقوم من علي كرسيه
ويقف امام زجاج غرفته
بشرود ياخد نفس عميق : امتاا هتظهري بقاااا مش هسامحك كل مره تبعدي و برجعك تااني المره دي بعدتي ومعرفتش ارجعك وكمان ابني معااكي
زماانه عنده 3 سنين
اه
ويرجع بزاكرته ل يوم
رجع من شغله لقي سالي قاعده عنيهاا مدمعه ووشهاا احمرر
يجري عليهاا ويقول : ماالك يا امي فيكي حاجه
تضربه ب القلم وتقول : انتاا مش ابني ولا اعرفك
عدنان بصدمه : في اي
ساالي : انتي بتشتغل اي
عدنان : صاحب شركات
ساالي بزعيق : كداب انتاا بتشتغل معي الماڤياا
ينصدم ويقول ليهاا : مين قالك
ساالي بزعيق : زهره زهره سمعتك وعرفت حقيقتك زهره مشيت ومش هتخليك تشوفهاا تااني قالت مستحيل اعيش معي مجرم مش عوزه تكبرر ابنهاا من مال ابوه الحرام
عدنان بصدمه وزعيق : بتقولي اي مشيت وراحت فين
سالي : اسكت خاالص ليه عملت كدا ليه
عدنان بهستريه وزعيق : ليه ليه علشان ابوياا واخوياا واختي وانتي
علشان عيلتناا الي ادمررت علشان انتقم منهم
اناا اه بشتغل معي المافياا لاكن بشتغل معي البوليس
وبقول ليهم علي امااكن التسليم
كانت اخرر مهم عملتهاا قبل م اجلكم وبقيت حرر وانتقمت ل موت ابوياا واخواتي وبهدك عني ل سنين
ويعيط ويقعد في الارض
ساالي مصدومه وتحط اديهاا علي بقهاا وتحضنه وتعيط : هياا متعرفش مقولتش ليهاا ليه
عدنان بعيااط ؛ مسبتش لياا فرصه دي تااني مره تسبني تااني مره تكسرر قلبي اخدت ابني ومشي
اخدت قلبي
هنتقم منهاا هدوقهااا العزاب الي اناا حاسه
ساالي : اهدي هياا متعرفش حاجه
عدنان بنبره قاصيه و كارهه : هتستخبي ل حد امتااا هلاقيهاا
-*بااك الرجوع للواقع
مازن يدخل
يلاقي عدنان سرحاان
يقرب منه ويقول : بطل تفكيررر الماضي هيتعبك
عدنان : هلاقيهااا هنتقم علي كل السنين دي
مازن بتنهيده : صدقني لوو لقيتهاا اول م هتشوفهاا هتخدهاا في حضنك عمرر الحب م يتحول ل كرره
عمرره انتاا عارف انهاا مش غلطاانه غلطهاا انهاا متكلمتش معااك بس
انماا اي حد مكانهاا كان هيهرب
عدنان : مسمعتنيش سابتني وهياا عارفه اني بحبهااا كسرتني اناا هوريهاااا
مازن : هنشوف والاياام تثبت
عدنان بغموض : هنشوف

*****************************
ستووووب نكمل الحلقه الجايه
#mai mohamed
رواية طبيبه هزت عرش قلبي الحلقة السادسة عشر

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.4 / 5. عدد الأصوات: 11

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful...

Follow us on social media!

Article Tags:
banner
http://www.reel-story.com

عن الموقع ورسالتنا القصة والرواية هي فن من الفنون الإنسانية الرائعة التي تروي القصص الخيالية والواقعية من أجل العبرة والعظة والتعلّم منها دائماً، فهيا بنا سوياً لهذه الرحلة الرائعة في بحر الأدب العربى والتعرف أكثر على الروايات الشهيرة التي اخترناها. سواء كنا نحب أن نقرأها أو نسمعها ..أو نشاهدها، فنحن نحب القصص. منذ فجر التاريخ عندما كان البشر يتجمعون حول النيران، إلى عصر النتفلكس، نحن نحب القصص.. قد يبدو الأمر مجرد تسلية وتزجية للوقت، لكن أي شيء منتشر إنسانيا لهذه الدرجة، وعبر التاريخ، لا بد أن يرتبط بشيء أكثر جوهرية من مجرد التسلية

Comments to رواية طبيبه هزت عرش قلبي الحلقة الخامسة عشر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 512 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

Reel-Story © 2020 | Established in 2019 Privacy Policy I Terms & Conditions I Advertise I Contact