Reel Story
@REELSTORYCOM
banner
مايو 17, 2021
80 Views
0 0

رواية الضحية الفصل الثانى عشر 12 – بقلم ياسمينا #12

Written by
5
(1)

 350 اجمالى المشاهدات,  4 اليوم

وقت القراءة المقدر: 4 دقيقة (دقائق)

رواية #الضحية الفصل الثاني عشر 12

إسراء قامت من علي سرير بسرعه وطلعت من الاوضه مش قادره تصدق الي بتسمعو ده وشريف جري وراها وهي نزلت من العماره وفضلت تجري في شارع وهي بتعيط معقول تكون حبت شخص في الحلم لا مستحيل اسراء وقفت تاكسي وركبت وتاكسي اتحرك وشريف ملحقاش

إسراء حطت أيدها علي علي رأسها كلام سيف لسا في ذكرياتها مش عارفه تطلعو شكلو دائما قدامها مش عارفه تنسه وبعد ربع ساعه وصلت فيلا سيف ووقفت قدام الفيلا كان قلبها بيدق جامد مش قادره تصدق أنو حلم اسراء جت تدخل الفيلا بس لقت سيف خارج من الفيلا

اسرار بدموع : هو نفس شكلو

إسراء قربت منو وهو كان بيفتح باب العربيه وهي وقفت قدامو وهو بصلها

سيف بستغراب : انتي مين

إسراء حطت أيدها علي وشو وقالت بدموع : انت حقيقه صح

سيف شال أيدها بهدوء وقال : انتي مين وحقيقه ايه

إسراء : انت مش عرفني معقول

سيف : بجد معرفكش ولو اعرفك انكر ليه

اسراء رجعت خطوه لي وراه وقالت : ازاي

سيف قرب منها وقال : انتي محتاجه حاجه طيب

إسراء بصتلو وعنيها مليانه دموع وشورت علي قلبها وقالت : ايوا علجلي قلبي

سيف : اكيد طبعا طب بتابعي معا دكتور

اسراء بصريخ : انت دكتوري وعلاجي

سيف بصدمه : انا غريبه انا مش فاكر اني درست طب

إسراء ابتسمت غصب عنها

سيف بابتسامه : ايوا كدا اضحكي بذمتك في قمر زايك يعيط

إسراء بحزن : قمر

سيف : طبعا المهم احكيلي مالك واقدر اساعدك ازاي

إسراء بدموع : مش فاكرني خالص

سيف : والله ماعرفك واول مره اشوفك

اسراء : بس انا شوفتك

سيف بستغراب : فين

اسراء : في منامي

سيف بصدمه : في منامك ازاي

إسراء بدموع : مش هتفهم حاجه إذ كان انا مش فاهمه

إسراء بعدت عنو وفضلت تجري بعيد عن فيلا وهي بعيط سيف جري وراها كان عايز يفهم قصتها

سيف : ياانسه استني

أسراء بصريخ : ابعد عني

سيف قرب منها ومسك أيدها ووقفها واسراء حضنتو جامد وفضلت تعيط بصوت عالي وهو اتصدم بس أضر يحضنها حتي من غير ما يفهم هي مين

اسراء بدموع : سيف قول ان كل ده مش حلم

سيف بستغراب : انا مش فاهم حاجه

اسراء طلعت من حضنو وقالت بدموع : كان عندي حبيبي شبهك معرفش راح فين

سيف بصدمه : بجد شبهي

إسراء : نسخه منك

سيف : لا مش فاكر أن أمي خلفت توأم

اسرار ابتسمت وقالت : ونفس خفت الدم

سيف : انا اسف اني فكرتك بيه بس

إسراء قطعتو : ولا يهمك انا ماشيه

سيف : تؤ انسي لازم الاول تروقي مينفعش تمشي كدا

إسراء بحزن : لا عايزه امشي

سيف غمزلها : لو حابه تحضنيني تاني عادي انا موافق

إسراء ابتسمت وقال : غريبه واقف وبتكلم معا واحده متعرفهاش

سيف : لا مهو هقولك حاجه من سنين كنت زايك لما أمي ماتت كنت منهار عايز الي يسمعني ف انا عرفت حالتك ومكنش ينفع اسيك

إسراء : الله يرحمها انا لازم امشي

سيف : تمام خلي بالك من نفسك

إسراء مشيت خطوتين وبعدين رجعت تاني وقالت : هو انت بتحب مراتك

سيف : اووووي دي حب سنين وحب العمر بحبها لدرجه ان كل نص ساعه بكلمها لأنها بتوحشني

إسراء حطت أيدها علي قلبها وجريت من قدام سيف وهي بتعيط وحاطه ايديها علي قلبها بوجع مشيت طريق كلو عربيات وهي مهتمتش بلعربيات وسيف كان متابعها وفجاه حست ان قلبها هيقف وقفت وصوت عربيه من بعيد بتزمر  وهي كانت بتتنفس بلعفيه وسيف جري عليها والعربيه قربت اوي منها وسيف حضنها من ضهرها وزقها بعيد عن العربيه ووقعو هما الاتنين في الارض وهي كانت في حضنتو سيف بص عليها لقها مغمه عليها ووشها مليان دموع بس كانت ماسكه في تشرت بتاعو جامد

سيف بحيره : انتي ايه حكايتك ..

يتبع الفصل الثالث عشر 13

رواية الضحية الفصل الثالث عشر بقلم ياسمينا #13

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 5 / 5. عدد الأصوات: 1

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful...

Follow us on social media!

Article Tags:
banner
http://www.reel-story.com/

عن الموقع ورسالتنا القصة والرواية هي فن من الفنون الإنسانية الرائعة التي تروي القصص الخيالية والواقعية من أجل العبرة والعظة والتعلّم منها دائماً، فهيا بنا سوياً لهذه الرحلة الرائعة في بحر الأدب العربى والتعرف أكثر على الروايات الشهيرة التي اخترناها. سواء كنا نحب أن نقرأها أو نسمعها ..أو نشاهدها، فنحن نحب القصص. منذ فجر التاريخ عندما كان البشر يتجمعون حول النيران، إلى عصر النتفلكس، نحن نحب القصص.. قد يبدو الأمر مجرد تسلية وتزجية للوقت، لكن أي شيء منتشر إنسانيا لهذه الدرجة، وعبر التاريخ، لا بد أن يرتبط بشيء أكثر جوهرية من مجرد التسلية

Comments to رواية الضحية الفصل الثانى عشر 12 – بقلم ياسمينا #12

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 512 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

Reel-Story © 2020 | Established in 2019 Privacy Policy I Terms & Conditions I Advertise I Contact