/* */
التخطي إلى شريط الأدوات

رواية طبيبه هزت عرش قلبي الحلقة الحادية عشر

To report this post you need to login first.
3.9
(10)

 1,143 اجمالى المشاهدات,  7 اليوم

طبيبه هزت عرش قلبي 💜

بدايه حيااه جديده وصدمه كبرا

زهره تصحي من النوم تعمل الروتين بتاعهاا
تاخد شاور وتفطرر
تحس بدوخه تااني من اول م جت بقالهااا شهرين وهياا بتحس بحاجه غريبه في بطنهااا علي طول نفسهاا في حجات غريبه ودوخه و اي ريحه كفيله تخليهااا تجيب الي في بطنهاا كله
وخست
ليلي : بردو مش هتكشفي دا انتي شغااله في مستشفي مش هيااخد من وقتك خمس دقايق ياا زهره
زهره : تمام خكشف النهارده انات مبقتش قاادره بجد المهم سغلك عامل اي
ليلي : فل السركه مريحه وانتي
زهره : المستشفي جميله جددا
وفيه مريضه بحبهاا جدا معي انهاا مش بتتكلم بحاول معااهاا من اول م اشتغلت
بس شكلهااا مهمه حاطين حراسه جامده عليهاا مش بيخلوو اي حد يدخل غيرر الدكاتره الكبار اناا بدخل ك ممرضه علشان مش بيدخلوو اي حد ليهاا
ليلي : بجد ربناا يشفيهاا
زهره بتعاطف : يارب
اناا لازم امشي بقاا سلام هتاخرر
ليلي : واناا خمس دقايق وماشيه خلي بالك من نفسك
زهره : وانتي سلام
وتخرج من البيت الي اجروه حديثاا
-*-*-*-*-*– تروح المستشفي
زهره تحس بتعب اكترر
وكانت هتقع تلاقي حد سندهاا
زهره ب رسميه : دكتور جوزيس اسفه بجد
جوزيف ب ابتسامه : لا تقلقي هل انتي بخيرر
زهره والتعب واضح : اناا بخيرر اشعرر فقط ب الدوار ساذهب للطبيبه سام لعرف ماذا بي
جوزيف : امل ان تكوني بخيرر
زهره : شكرا لك
وتمشي
زهره يخرب بيته شبهه جدا نفسه العضلات والهااله المرعبه
تبتسم ب حزن : ياتررا عامل اي
وتخبط علي باب اوضه
الطبيبه : تفضلي
زهره : سام اشعر ب الدوار طوال الوقت
ساام بضحك : اهدئي سنعرف مادا بكي الان
وتكشف عليهااا
سام ترجع تقعد علي مكتبهاا زهره تقعد قدامهاا وتقول : ماذا بي
ساام بتنهيده : انتي حامل في الشهرر الثاني
زهره كان ميه متلجه نزلت عليهااا : ماذا تقولين
ساام : انتي تحملين طفل في احشائك ياا فتااه
زهره بدموع : تكذبين علي اهذا صحيح
سام : لا اكذب اناا اقول الحقيقه
زهره بدموع وابتسامه فرحه : سااصبح ام لا اصدق اشكرك
وتحضنهاا
ساام : انتي مجنونه ياا فتااه خلت انك لا تريدين الطفله
زهره بفرحه ودموع : كيف لا اريده اناا اريده وبشده سااذهب لاخبرر صديقتي
وتمشي
ساام : انهاا فتاه مختله
فون ساام يرن
ساام ب جديه والتزام : طبيب جوزيف هل اساعدك بشيئ
جوزيف : اريدك في مكتبي الان
ساام : دقيقتاان وساكون اماامك
وتقفل الفوون
-*-*-*-***-*-*—*-** عند زهره
كانت هتكلم ليلي تقول : لاء زمانهااا في الشغل هروح اشوف المريضه
وتمشي وهياا فرحانه
تدخل الاوضه تلاقيهاا مفتحه وباصه للصقف
زهره بتنهيده : مش هتتملمي معاايه بردو
اناا عارفه انك مصريه
وتضيفاي رايك احكيلك قصتي
متلاقيش رد
تقول هحكيهاا
وتقعد علي كرسي جنبهاا وتمسك اديها وتتنهد وتقول : كانت في 3 ثانوي لماا بابا وماما ماتوو في حادثه كانوو عاملين لياا حفله علشان دخلت كليه طب كانوو بيجبولي هديه
بس ماتوو ودموعهاا تنزل
جدي خدني عنده
خلصت الكليه واتخرجت يوم التخرج لقيته بيقولي هتتجوزي ابن عمك واناا مش بحبه علشان فلوس بابا متروحش ل حد غريب لاني المالكه الوحيده ل ورثه رفضت عمي ضربني وحبسوني
بس كلمت محامي بابا ربناا بعتهولي من السماء كان صحبه
كلمته وقاالي اطلعي من البيت من وراهم واناا هاخدك من هناا ومحدش هعقدر يا اذيكي
وهربت
مقولش ليكي كنت فرحاانه اناا بعد موتهم اتكسرت محدش لياا ومحدش جنبي كنت وحيده
كانت المراءه تستمع ل زهره ودموعهاا بتنزل
زهره لحد م قبلته قلب حيااتي ساعدته ومن ساعتها وهوا معاايه ابن عمي خطفني وكان هيخدني تااني
هوا الوحيد الي ساعدني شخصيته القويه راجلب معني الكلمه دا الي تقولي عليه ليه دهرر اتسند عليه اتجوزني علشان ميعرفوش ياخدوني
وخلاني عنده في قصرره
حبه لياا كان باين في عنيه واناا حبيته بس كان لازم اسيبه وامشي اناا نحس ل اي حد بحبه هيموت هوا كمان لوو فضلت معااه مقدرتش اشوف الي بحبه بيموت مقدرش هربت
وجيت فرنساا اناا وصحبتي ليلي بنت المحامي بتااع بابا بقالي شهرين
بقالي شهرين بموت واتعذب علي فراقه
صح عدنان العايدي مفيش واحده تقدر تقاوم سحره او تنسااه
المراءه تعابيرر وشهاا تتغيرر ل صدمه
وتمسك ايد زهره
زهره بفرح : اتحركتي
استني مكملتش اخرر حته
قبل م ادخلك روحت كشفت عند دكتوره في المستشفي لاني من ساعت مجيت واناا حاسه بحاجه غريبه واكتشفت اني حاامل
تقول بفرحه : اناا حامل من جوزي حبيبي عدنان تصدقي
ابني دا الي هيفكرني بيه
المراءه دموعهاا تنزل ومش راديه تسيب ايد زهره
زهره تلاقيهااا بتستجيب لوو حاولت بس الصدمه الي عندهاا هتروح وهتترجع تتكلم تااني هياا الي مش عوزه تتكلم
زهره بدموع وفرح : اتكلمي اناا حبيتك جدا حسيتك امي قومي علشان تقوليلي اعمل اب واهتم ب ابني ازاي مليش حد يقولي كدا
اتكلمي
المراءه بصوت يكاد مسموع ودموع : احضنيني
زهره تفرح وتحصنهاا بدموع وتقول : اناا فرحانه جدا. فرحاانه
المراءه بنظره غريبه و دموع : واناا اكترر
زهره تبعد عنهاا وتقول : هناادي الدكتور
وتطلع تلاقي الحراس تقول ب فرحه : حد يناادي الدكتور المريضه صحيت
الحارس بدهشه : مدام ساالي استيقذت
وواحد يجري يناادي الدكتور
زهره تدخل تااني وتقول : اسمك ساالي
ساالي بنظره فرح : اهااا
زهره بفرحه وماسكه بطنهاا كانهاا خايفه علي ابنهاا : حمدلله علي سلامتك مدام ساالي
ساالي لسه هتتكلم
تلتقي جوزيف داخل وباين عليه انه جااي جرري
**-*-*-*-*-*-* عند جوزيف
ساام تروح ليه
جوزيف : تفضلي اجلسي
ساام : شكرا لك
جوزيف : الطبيبه زهره كانت تشعرر ب الدوار وقاالت انهاا ستذهب اليكي ل تطمئنيهاا
هل لديهااا شيئ خطيرر
ساام : لاء انهاا حامل فقط ب الشهرر الثاني
جوزيف بصدمه وفرح : اهذا صحيح
سام : نعم
جوزيف بفرحه : شكرا لكي طبيبه ساام اذهبي الي عملك الان
ساام : شكرا
جوزيف يتصل ب فونه علي رقم
الرقم يرد : هل كل شيئ بخيرر
جوزيف بفرحه : عدنان زهره انهاا حامل في الشهر الثااني انهاا تحمل طفلك في احشائهاا ستصبح ابآ
هدنان بصدمه : جوزيف ماذا تقول اهذا صحيح
جوزيف : هل هنااك مزح في موضوع كهذا
عدنان بفرحه : لاء اعرف ماذا اقول
جوزيف لسه هيتكلم يقااطعه الحاارث : انهاا مدام ساالي لقت تحدثت
جوزيف بفرحه ودهشف : اناا اتي
ويقول : عدنان انه يوم حظك لقد فااقت والدتك
عدنان بصدمه : لاء اعرف مادا اقول
كنت ساااتي الشهرر المقبل اناا اتي الان
ويقفل
جوزظف يطلع جرري
يدخل الاوضه يلاقي زهره معاهاا
-*-*-*-**-*-*
زهره بفرح : لقد فاقت يا طبيب جوزيف
جوزيف يقترب منهاا : انتي بخيرر
ساالي بابتسامه : نعم اناا بخيرر
كل شيئ بفضل الطبيبه
هذه
جوزيف : انهاا زهره الطبيبه زهره
ساالي : اه اجل كله بفضل الطبيبه زهره
جوزيف يكشف عليهاا ويقول : هذه معجزه انكي بكامل قواقي
ساالي بابتسامه : نعم اناا بخيرر
جوزيف : ساخبرهم ان ينقلوكي الي غرفه اخرري
ساالي : افعل هذا ارجوك اختنق من هذه الغرفه
جوزيف بسرعه : سااخبرهم
ويطلع
زهره ب ابتسامه : اناا همشي
ساالي : ليه خليكي معاايه اقعدي معاايه شويه
زهره ب ابتسامه : حاضرر
وتقعد جنبهاا
ساالي تمسك اديهاا وتبص علي تفاصلهااا زهره كانت طبعاا ب حجابهااا ووشهاا البريء تقول في نفسهاا : ابني عرف يختااار لوو قولت ليهاا اني امه هتمشي زمان جوزيف بلغه وجااي
تقول ليهااا بتحزيرر : خلي باالك من ابنك
زهره ب ابتسامه : اكيد دا روحي عارفه هسميه اي
ساالي ب ابتسامه ل برائتهاا : اي
زهره : طائف لانه قبل م يبجي وطااف حولين قلبي وبقيت بعشقه ولوو بنت هسميهاا لافانياا
ساالي بحب وفرحه : اسمه جميل والبنت اسمهاا تحفه
اهتمي بقاا ب طائف الصغيررر وكلي كويس انتي خسه
زهره تتنهد ب حزن : طول م اناا بعيده عنه عمرري م هبقااا كويسه بس هحاول علشان طائف
ساالي تبص ليهاا بحزن : انشاء الله ربنااا هيرجعه ليكي
زهره بتنهيده : مش هينفع مش هينفع خاالص
فونهاا يرن ترد وتقول : ليلي كلعت حاامل في الشهرر ال 2 انااا فرحاانه
ليلي بصويت : بتقولي اي بجد
زهره : اهاا هيبقاا عندنا نونووو
ليلي : اناا رجعت بدري النهارده حاولي تيجي اناا مش مصدقه
زهره : اناا جايه اصلا سلام
وتقول ل ساالي : اناا همشي دلوقتي هجيلك بكرا
ساالي ب ابتسامه : هستنااكي
زهره تحضنهاا بسرعه وتمشي
ساالي بضحك وحب : مستحيل اخلي ابني يضيعك من ايده
*********************************
ستوووب نكمل الحلقه الجايه
#mai mohamed+
رواية طبيبه هزت عرش قلبي الحلقة الثانية عشر

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.9 / 5. عدد الأصوات: 10

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.


Subscribe
نبّهني عن
guest
0 تعليقات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
DMCA.com Protection Status
Reel-Story © 2020 | Established in 2019 Privacy Policy I Terms & Conditions I Site map I Contact