Connect with us

قصص الإثارة

رواية علاقات مشوهه للكاتبة فاطمه الألفي

Published

on

Prev1 of 30
Use your ← → (arrow) keys to browse
4
(5)

وقت القراءة المقدر: 8 دقيقة (دقائق)

رواية بقلم فاطمه الألفي

 

مستوحاه من الواقع الذي نعيشه ..
داخل مركز لاعاده التأهيل النفسي ،، تجلس ثلاث فتايات بأعمار مختلفه ، نشأت كل منهما ببيئه مختلفه عن الاخرى ، يلتفون حول الطبيبه المعالجه ، تستمع اليهما بانصات واهتمام ،لتقص كل منهما حكايتها الخاصه ولماذا هم بهذا المكان ، فهم بحاجه للدعم لكي يسلكون طريقهم في الحياه ، ومن هنا البدايه لحياه جديده …
للكاتبة فاطمه الألفي
قريبا على #موقع_رييل_ستورى

الفصل الاول ..
بقلم / فاطمه الالفي..

بدأت ” غسق ” بالحديث عن مأساتها وما عانته بحياتها الزوجيه علي يد زوجها المصون ..

فتاه في السادسه عشر من عمرها ، تعليم متوسط ، ذات ملامح هادئه ، بشره قمحيه وعينين بلون القهوه ، تَمتلك شعر اسود يصل الي نصف ظهرها ، محجبه من أسره بسيطه ، تزوجت من شاب في الثلاثون من عمره يدعي” يحيي”، يكبرها باربعه عشر عاما ، يتميز ببشرته البيضاء وعينين بنيه ، وشعره الاسود القصير ، طويل القامه ، يعمل مهندس باحدي دول الخليج ، تزوج من غسق في غصون اسبوعين من التعارف ، عاشو سويا بمنزل العائله ولكن يمكث بالطابق العلوي ووالديه يقطنون بالطابق الاول ، عاد الي عمله بالخارج بعد مرور شهرين من الزواج ولكن عاد وحده وترك زوجته برفقه عائلته …+

ثم استطردت غسق قائله : ومن هنا بدأت معاناتي الحقيقه ، كان زواج عادي تقليدي ، ماانكرش ان في الاول كنت خايفه ورافضه اتجوز في سني الصغير ده ، بس احنا ارياف وعندنا البنات بتتجوز بدري ولو خلصت فتره التعليم وماتجوزتش يتقال عليها ، دي فاتها الدور ، يعني بارت ، بابا كان زي اي اب ، نفسه يجوز بناته وخصوصا احنا خمس بنات وكان عايز يطمن علينا ، انا الوسطانيه في ترتيب اخواتي ، بس اللي اكبر مني كانو لسه في مرحله التعليم لانهم تعليم عالي ، المهم والدي وافق علي زواجي وماحلقتش اعرفه ولا اتعرف عليه بسبب سفره ، يادوب اتخطبت واتكتب كتابي في نفس اليوم وبعد اسبوعين بس كان فرحي وانتقلت للحياه الزوجيه وانا في سن صغير ماكنتش فاهمه حاجه عن الزواج ولا عن التعامل مع الزوج واهله وكمان اكون مسئوله عن اسره .

Advertisement

في البدايه كنت فرحانه ان عايشه حياه جديده عليه ، بعد ايام بدء الخوف من المسئوليه وخصوصا من تاني سبوع كنت لازم انزل عند حماتي عشان طبعا اقوم بشغل البيت ، ورغم صغر سني وان ماكنتش بعمل حاجه في بيت بابا الا ان عملت كل اللي بينطلب مني ، من الصبح بدري انزل عند حماتي انضف البيت واشطب المواعين وغسيل هدوم وكل حاجه ، اطلع شقتي مش قادره تعبانه جدا ، كنت في الاول ما بعرفش اطبخ ومع الوقت حماتي علمتني اعمل الاكل وكمان كنت بسال ماما وفي الفتره الاولي من حياتي الزواجيه للاسف “يحيي ” ماحاولش يحتويني لا كان بيقولي ده صح او ده غلط ، سايبني كده ، واي تصرف مني غير مقصود بتحاسب عليه ، لو اي حاجه صدرت مني وانا اصلا مش فاهمه ان ده غلط ، يحيي ياخد جنب ويعاملني بصمت تام ويهجرني في الفراش ، وانا كل ده مش فاهمه هو ليه بيعمل كده وافضل اسال نفسي انا عملت ايه ، والغريبه كان بيكلمني في حدود واحنا قدام اهله او اهلي وانا عشان صغر سني ماكنتش فاهمه ان ده عقاب وصمت عقابي ، والمصيبه الكبري انه بيغضب ويزعل علي حاجات تافهه جدا ، كنت حاسه ان تايهه وافضل اصالح فيه وانا اصلا مش عارفه غلطتي ايه بس بفضل اصالح وارضي فيه لحد لم يرضي عني ويكلمني ، وماحلقتش افهم شخصيته عشان بعد الجواز بشهرين سافر لشغله تاني وكان بيتصل بيه كل اسبوع مره يادوب دقيقتين ، عامله ايه واخبارك ايه وبس علي كده ، ووقتها ماكنش في موابيلات منتشره كان بيتصل بيه علي تليفون ارضي وعند حماتي ، حتي ماكنتش بعرف اعبر عن مشاعري واقوله واحشني او اي كلمه حلوه ، بابا وقتها كان عنده موبايل قديم ادهولي وانا فرحت بيه وشحنته عشان اكلم يحيي وافرحه ويتصل بيه ونكون علي راحتنا لكن رد فعله صدمني ، غضب وزعل وقال ازاي تاخديه وبدون اذني وامي هتقول ايه لم تشوف معاكي الموابيل ، قولتله هخبيه هيفضل في شقتي لم تتصل بيه وبس ومش همسكه بره خالص ، رفض وقال رجعيه انا مش عاوز مشاكل وتاني مره ماتتصرفيش من دماغك ، اتف شي يزعل منه ويتبع اسلوب الصمت العقابي ، يفضل بالشهر والشهرين مافيش مكالمه ، وانا بقي اخدم في حماتي واهل زوجي وهو اصلا مش بيتصل يطمن عليه ولا حتي بيبعت ليه مصاريف خاصه ، كان بيقول ابعت ليه وهي عايشه مع اهلي تاكل وتشرب وخلاص ، وانا رغم ان بعمل الاكل بس بكون مكسوفه اكل براحتي ، يعني احتياجاتي الخاصه مش بيوفرهالي ومع ذلك كنت راضيه ، بعد فتره بدء يبعت ليه مصاريف ولم كان المصروف يخلص ماكنتش بقوله سيباه هو يبعت براحته وقت لم يكون معاه ، وعدا سنه ونص علي الحال ده لحد لم رجع من السفر ، ..

مرت الايام ببطئ شديد علي غسق ، تحملت الكثير من عائله زوجها رغم صغر سنها ولكن ليس بيدها شي تفعله سوا الصبر والتحمل الي ان يعود زوجها ،، بعد مرور عام ونصف عاد الزوج الحبيب من غربته لتستقبله غسق بلهفه الاشتياق ..

عاشت لحظات من السعاده ، ولكن لم تدوم تلك السعاده ، بدءت تدخلات العائله بحياتهم الخاصه ..

بدء التهامس لماذا لم تنجب غسق حتى الان ؟

ومن هنا بدء الالحاح علي الزوج بان يصطحب زوجته وعرضها علي الطبيب .

Advertisement

بالفعل استمع” يحيي ” لاراء الاخرين وتحدث مع زوجته عن رغبته في الانجاب وان تذهب الي طبيب لتعلم لما التاخير ؟
توجهت غسق الي والدتها وطلبت منها ان تذهب معها الي طبيب النساء والتوليد ومن هنا بدءت المعاناه الحقيقيه .

بعد ما فحصها الطبيب بدء معها مرحله العلاج شهرا يليه الاخر ومن اجل سفر الزوج بدء الطبيب باعطاء الزوجه ابر منشطه لكي تساعد علي نضج البويضات وتنشيطها من أجل الانجاب رغم صغر سنها وخطوره تلك الابر علي رحمها فيما بعد ، لم يكترث احد للعقابات ، فقط يتطلعون لما هو اسفل اقدامهم …

بعد مرور شهرا من اعطاء تلك الابر حدث الحمل بالفعل وسافر الزوج بعد ان اطمئن قلبه لذلك الخبر السعيد ، وترك زوجته وحدها بمنزل الزوجيه لم يكترث لتعبها ومعاناه الحمل ومشقته ، فبعد شهرين من الحمل زف لهم الطبيب بخبر حملها بتؤام ، لا باس فقد ازدادت فرحتهم ولكن ايضا ازداد تعبها وحملها قد ثقل وهي وحدها تعاني ولم يشعر بها أحد …

عندما ثقل عليها الحمل واصبحت في بدايه الشهر السابع طلبت من زوجها ان تذهب الي منزل والدها لكي تراعيها والدتها بتلك الفتره العصيبه من الحمل ، بالفعل وافق زوجها وبعد ان ذهبت لمنزل والدها انقطع زوجها عن الاتصال بها منما أثر علي نفسيتها ، فزوجها حبيبها ورفيق دربها لم يعد يهاتفها او يرسل اليها نقودا ، اثرت ذلك في نفسها واشتد عليها الالم الحمل والمخاض ، فيبدو ان تؤامها يردون الخروج لتلك الدنيا مبكرا ، حدثت الولاده بالفعل بعد مرور احدي عشر يوما من الشهر السابع فقط ، من هنا بدءت رحلة عناءها فلم تكن اطفالها بصحه جيده بعد ولادتهم مباشره اقترح الطبيب بان يمكثون داخل محضن الي ان تستقر حالتهم ولكن شاء القدر وتوفى الطفل الاول ولحق به الاخر ، انهارت غسق بفقدانها لاطفالها التي لم تحملهم ََمن قبل ، فليست كاي أم عندما تضع طفلها تضمه لصدرها وتشعر بَجوده ، فلم تقر عينيها برؤيته الا بعدما لفظ انفاسه ، القت عليه نظره مودعه اثناء تغسيل صغيرها وتكفينه ليواري تحت الثرا ، ومع كل ما تشعر به من حزن ، ظلت صامده ، صابره ، حامده لربها وشاكره ، كل ذلك وهي تعاني حزنها وحدها لم يكن يحيي بجوارها ولم يحاول مواساتها او الاطمئنان عليها ومع ذلك صبرت وتحملت ولم تكمل مده نفاسها ، غادرت منزل والدها لتعود الي حياتها البائسه داخل شقتها ، تعاني مراره الفقد والوحده والحزن وحدها لم يشعر بها أحد ..

Advertisement

 13,266 اجمالى المشاهدات,  286 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4 / 5. عدد الأصوات: 5

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

Prev1 of 30
Use your ← → (arrow) keys to browse
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 128 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

روايات مصرية

رواية صغيرة ارهقت رجولتي كاملة بقلم بسملة بدوي

Published

on

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
4
(12)

وقت القراءة المقدر: 5 دقيقة (دقائق)

رواية ص ارهقت رجولتي كاملة بسملة بدوي

 

تم تغر اسم الرواية صغيرة ارهقت رجولتي الي صغيرة ارهقتني ا الفصول التالية: الفصل الأول

انا صهيب المغربي اتجوز عيله 17سنه
صالح “الجد ” جواز مؤقت بس ي صهيب يبني لحد ما تتم عندنا السن القانوني إنما الوقتي اعمامها هياخدوا ورثها دول عالم طماعين وجشعه ومافيش في قلبهم رحمه وهي و نسمه وهادئه ومش هتحس بيها خالص
صهيب بلامبلاه ……. ماشي روح انت وابعتلي الورق امضي عليه
عملت كده وعروستك جايه بالليل
صهيب بصدمه …..عملت اي
اخدت توقيعك وكتب اتعمل
صهيب بغضب …… اييييه ازاي يعني
وطي صوتك متنساش انا مين يولد وقلنا هو زواج على ورق يبقي خلاص
صهيب بشر …… ماشي ماشي ومشا ركب عربيه وراح النايت كلاب
يعني انا كده اتجوزت ي ملك انا لسا صغيره على الجواز يملك وكمان انا خايفه يكون ويضربني زيك عمو
ملك بحب ……. متخافيش يروحي انا معاكي متخافيش و جده صالح معاكي كمان يعني اطي خالص وهو ارحم اعمامك يا روز وجده قال هو جواز مؤقت بس لحد ما تتمي18سنه وتستلمي ورثك وكمان على ورق يعني مش هيلمسك مع اني اشك يكون قدامه الحوريه دي و قاطعتها روز بصراخ وكسوف…….اسكتي بقا الله يملك
ملك بضحك ……يخربيت ام جمالك والفراوله الي بتطلع فى حدودك دي يبت
روز بضحك……. هبله .
قاطعهم دخول ام روز ……. روز اجهزي يالا عشان هتروحي مع صالح بيه وقالت بدموع …..هتيني اوي يبنتي
روز بدموع وهي بتشدد احتضانها……. انا اكترر يماما بس هجيلك كل يوم
لا اوعي ليشوفوكي انا هبقي اجيلك انا خلي بالك نفسك يحبيبه ماما
روز بدموع …حاضر يماما وانت كمان
ملك بمرح ……. احضنوني معاكو
قعدوا يضحكوا عليها
في مكان تاني
عماد بيه معايا خبر يساوي مليون جنيه ، صهيب بيه المغربي مش هتصدق اتجوزاتجوز امبارح
ايه امته ومين وبنت مين حد اعرفه ولا انطق يغبي
لا يبيه الي عرفته من الخدامه أنها سمعتهم امبارح بيتخانقوا وعرفت أنه اتجوز وجبتلك معلومات عنها اهي بس في حقي انا وه
عماد طلع شيك ب 500الف واعطيهوله ……اهو حققك انت والرجاله
-ودي المعلومات يباشا
اخدها بسرعه وقال بصدمه ………. روز اتجوز روز
عند صهيب وقف العربيه عند ملهي ليلي ( نايت كلاب )
دخل واتوجهت كل الأنظار ليه وهو ابتسم بغرور وراح قعد على البار
الجرسون …… طلبك اهو ي صهيب بيه
شاور بايده وقعد يشرب في كاسه ، جت بنت عامله زي عروسه المولد بالميكب الي حطاه وفستان يفضح اكتر من يستر وقالت…….. مش معقول صهيب بيه المغربي هنا لا انا اكيد بحلم
بصلها بسخريه وكمل شرب الكاس
بصتله بغيظ من تجاهله ليها وقالت بدلع …….. مالك يباشا شكلك مهموم سيبلي نفسك وانا مكملتش الجمله ولاقته زقها واخد فونه ومفاتيح العربيه ومشا وقال ……. حافظ انا الفلم ده شوفي غيره ومشا
بصتله بغيظ……. بقا كده ماشي يبن المغربي انا حطيتك في دماغي اتفرج بس على الي هيحصل

عند ملك كانت واقفه بتعيط وبتقول …..هتوحشيني اوي يماما
الام بدموع ……. انا اكترر ي حبيبه ماما سامحيني مش عارفه احميكي منهم يروحي بس انا مطمنه عليكي مع صالح بيه
صالح بطيبه ….. روز انتي خايفه مني
روز ببراءه …… لا بس خايفه من الي اسمه جوزي سمعت بيقولوا أنه هو ممكن يضربني زي عمو
الام بصتلها بحزن عليها قاطعها الجد ……لا يحبيبتي طول ما انت معاكي متخافيش يالا بقا نمشي
الام بدموع …..خلي بالك من نفسك ياروز وكلي كويس وانا هبقي اجيلك واه صحيح فين خطك طلعيه واكسريه
_حاضر
ومشت مع الجد
طول الطريق وقلبها بيدق جامد ووصلت القصر وقالت بانبهار …….واو انا هعيش هنا
الجد بضحك على تصرفاتها الطفوليه ……ايوه عجبك
_ايوه جدا جدا
الجد بضحك……..هيعجبك من جوه اكتر
_طب يالا بسرعه بسرعه يالا
دخلوا
الجد بضحك على شكلها …….ههههه اي عجبك
عجبني بس ده زي الي بشوفه في التلفزيون خالص الله انا فرحانه اني هعيش هنا اوي وبعدين
تعالي أما اوريكي جناحكم انتي وصهيب
بصله بخوف قال بحب وطيبه…….. متخافيش تعالي
طلعت كان كبير اوي ولونه بين الأسود والرمادي
بصتله وقالت في نفسها …….. ألوانه بتخوف كله اسود اسود
الجد ها عجبك
ايوه حلو
اسيبك بقا تجهزي هدومك وكمان شويه هبعتلك الخدامه بالاكل
حاضر
يحضرلك ال يحبيبتي ومشا
جهزت هدومها و واخدت شاور ولبست بجامه سوده ستان تعكس لون بشرتها ناصعه البياض وسابت شعرها الأسود الطويل الي وصل لتحت خصرها وبعدين دخلت الخدامه بصتلها بزهول .
روز بخوف…….انتي بتبصيلي كده لي
الخدامه باحراج ……احم اسفه يهانم بس اصل بصراحه انتي اوي اوي عينك دي
روز بخجل …… ايوه عيني وشكرا ليكي انتي اجمل وياريت بلاش هانم اسمي روز بس
الخدامه برفض…… ايه لا لا ده صهيب بيه يقطع عيشي لو سمعني بعدأذنك يهانم ومشت بسرعه
روز بخوف ……. يلهوي ده مركب لهم الرعب يلهوي اومال هيعمل فيا اي عااا يماما
وبعدين شافت الاكل وقالت بقرف …..اي ده عامل كده لي كان عباره عن خضار وأكل مسلوق eat vegan
عااا بياكلوه ازاي ده اعمل اي ايوه هنزل اشوف في حاجه تتاكل تحت ونزلت ودخلت المطبخ وكانت حاطه راسها في التلاجه وقالت بفرحه ……. نوتيلا
قاطعها صوت رجولي جذاب ……. انتي مين وبتعملي اي.
لفت وبصتله
صهيب بصدمه وانبهار من جمالها ووو….

 20,978 اجمالى المشاهدات,  751 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4 / 5. عدد الأصوات: 12

لا أصوات الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

قصص الإثارة

رواية صدمة فرح بقلم سيد داود المطعني

Published

on

Prev1 of 7
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.6
(8)

وقت القراءة قدر: 3 دقيقة (دقائق)

صدمة فرح بقلم

 

الفصل الأول

تقول فرح:
خطيبي كان شغال «جرسون» في قرية سياحية كبيرة في شرم ال، وكنت الدنيا ماشية ها حلو، وكان يعمل في الشهر حوالي عشرة آلاف يه بالمرتب والحوافز والحاجات دي..
وكان بيشطب في شقته وكان فاضل على فرحنا شهرين خلاص.
وفجأة حصلت ضربة إرهابية للطيارة الروسية في مصر، ودي أثرت على شغل السياحة خالص، وبدأت القرية السياحية تستغنى عن عمالة كتير عندها، ومنهم خطيبي..
كانت فترة صعبة أوي، لأنه للأسف مش بيعرف يشتغل أي حاجة غير السياحة، ومش هيسلك في أي شغلانة علشان مش هيلاقي دخل غير السياحة..
وفي يوم كده قال لي إنه عايز يبيع توينس كان اشتراه لي هدية علشان يخلص بيه سفر للخارج وكده..
قلت له هتسافر فين وهتشتغل ايه؟ وازاي لاقيت شغل بالسرعة دي؟
قال لي ملكيش دعوة انتي، هاتي بس التوينس والفاتورة أبيعه بيهم..
وبما إنه هدية منه، قمت على طول بدون تردد عملت له اللي عايزه، وباع التوينس، وفي خلال شهرين كان سافر بسرعة رهيبة، خلت أهلي وأهله يستغربوا.
سنة كاملة مفيش أي أخبار عنه، وأهله نفسهم عرفوش هو فين، بس دايما يقولوا هو ب وكويس وزي الفل وبيبعت فلوس للبيت، مساعدة في المصاريف..
وبعد السنة لاقيت أخته الصغيرة «١٧ سنة» جايبة لي توينس مغلف في علبة هدايا، وبيقول لي هدية من خطيبك، وبيطمنك أنه لسة على العهد وهيرجع يتمم إجراءات الجواز..
طيب هو فين؟ بيشتغل ايه؟ جاي امتى؟
مفيش حد يعرف..
شهر ورا شهر، وأمه جات تقول لي إن عادل لما طلب منها يبيع التوينس، مكانش عايز يقول لها إنه قرر يتجوز واحدة ألمانية عرفها في القرية السياحية اللي كان شغال فيها، والست عرضت عليه الزواج أكتر من مرة، وقدمت له كل المغريات، لكن هو كان ميسور الحال وقتها ورفض كل مغرياتها..
وفي يوم أمها قالت له إن بنتها عندها «كانسر» وعملت جراحة، ومع ذلك لسة بتعاني وبتاخد علاج صعب، وأول مرة في حياتها تتعلق بحد كده، ولو ارتبطت بيه ممكن ظروفها الة تت، و ده في حد ذاته هيساعدها في العلاج..
وقالت له كمان إن البنت يتمتلك شركة أساس في ميونيخ، وممكن تنفذ له كل طلباته، وتأمن له مستقبله لو ارتبط بيها..
ومع ذلك عادل رفض للمرة الثانية، لان حوار الكانسر خلاه يخاف أكتر..
وبعد تدهور حركة السياحة، اتصل بيهم عادل يبلغهم أنه موافق، وسافر ميونيخ، ووصى أهله إنهم ميعرفونيش حاجة..
أنا في اللحظة دي اتلخبطت، ومعرفتش أزعل ولا افرح..
معرفتش اتعاطف مع بنت عندها كانسر، ولا ازعل على خطيبي اللي كنت اتمنى اكون اول زوجة ليه؟ ولا أفرح أنه متمسك بيا لآخر لحظة، وكمان بقى ميسور ماليا، خصوصا أنه خلى مراته تبني له خمس أبراج في منطقة جديدة عندنا في القاهرة، البرج الواحد عشرين دور، وفي كل دور أربع شقق، ومكتوبين باسمه..
المهم..
أنا سلمت للي حصل، وصدقته، لأن طنط مامت عادل عمرها ما هتكدب عليا في حاجة زي كده..
واستنيت عادل ينزل من السفر وجهزت كل حاجة، وطبعت دعوات فرح زي ما قال لي، وحجزت قاعة كبيرة، وبصراحة باباه ومامته كان معايا في كل حاجة..
لكن للأسف الحلو ميكملش، والكارثة حصلت في يوم وصول عادل..

 7,642 اجمالى المشاهدات,  776 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.6 / 5. عدد الأصوات: 8

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 7
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

قصص الإثارة

رواية علاقة محرمه بقلم كوكي سامح

Published

on

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.7
(10)

وقت القراءة المقدر: 3 دقيقة (دقائق)

عقة محرمه بقلم

 

الفصل الأول

انا فى كارثه يوم حنه بنتى اكتشفت مصيبه الناس كانت فرحانه والاغانى شغاله والكل بيرقص ومبسوط وانا عينى على بنتى بودعها علشان هتروح على بيت عريسها وهى كانت بترقص وفرحانه وفجأه لمحت بنتى الكبيره ولاء المتجوزه بتشاور لعريس اختها وفعلا دخلت الشقه
وهو دخل وراها وانا خدت بعضى ودخلت وراهم لأن كانت نظراتهم غريبه وسمعت المصيبه ولاء بتقول لمحمد خلاص هتسبنى وهتجوزها لالا ومحمد بيقولها انا هتجوزها اسم بس إنما انتى اللى فالقلب يا ولاء مقدرتش امسك دموعى وقولت يادى المصيبه بنت عمرى تخون اختها اللى ملهاش غيرها انا الام المغلوب على أمرها جوزى مات
وساب فى رقبتى بنتين وولد ولاء ودعاء وأحمد علمتهم ا تعليم بس اكيد مش ده جزائى انى اتصدم فى بنتى غير الفضيحه وغير كسر قلب اختها طيب هعمل ايه دلوقت ويا ترى العلاقه بينهم ايه وفضلت افكر وخدتنى دوامه التفكير وبقيت اندب حظى ليه يا بنت عمرى تعملى كده وقولت لازم اتكلم مع ولاء واعرف ايه حكايتها مع خطيب اختها وانا واقفه سرحانه ببص ملقتش قدامى غير دعاء وكانت يا حبيبتى فرحانه وبتقولى فى ايه يا ماما
واقفه ليه وسألتنى كذا مره والله مكنتش عارفه ارد وارتبكت ودعاء لاحظت عليه وقالت ماما ردى عليه سبتها ومشيت وخرجت ه الحنه اراقب الجو وابتديت اراقب نظرات ولاء ومحمد والاتنين ولاقيت محمد قام رقص مع ولاء وخرجت دعاء وقالت ماما ماما انتى سبتينى ومش بتردى عليه ليه ولما بصت شافت ولاء بترقص مع محمد بس دعاء نضيفه من جوه فرحت اوى وقعدت تسقف ورقصوا مع بعض ولما دعاء راحت ترقص هم الغيره دبت فى قلب ولاء وانا عارفه بنتى مه وتعمل اى
حاجه لاقيتها دخلت الشقه وانا جريت وراها ما انا لازم اتكلم معاها لاقيتها منهاره جوه الشقه بنتى خاينه وبتخون اختها انا تعبت ومش عارفه اعمل ايه انا ام واب فى نفس الوقت بس لازم اتصرف مسكت راس ولاء وقولتلها ارفعى راسك مالك بتعيطى ليه رددت بكل حزن انا زعلانه ع جواز اختى يا ماما خايفه عليها دى لسه صغيره على المسؤوليه
دى 🤦 قولتلها ايه غيرانه بس ولاء برقت اوى بعنيها اصل ولاء عنيها واسعه وحلوه وقالت غيرانه من ايه يا ماما
الام : خايفه ع اختك ولا غيرانه يا بنتى
ولاء : غيرانه ليه مش فاهمه انا متجوزه وحامل يعنى مش ناقصنى حاجه
الام : ياريت تعملى حساب لجوزك وابنك الجاى
ولاء : ماما نفسى اتكلم معاكى بصراحه انا تعبانه
الام : الحمل تعبك وانا بكلم نفسى فى سرى ياريت تحكيلى يا بنتى علشان ارتاح وافهم كل حاجه
ولاء : ماما انا تعبانه نادر جوزى مش جمبى سنه مسافر ومش هيرجع الا بعد 3 سنين والله تعبت وكمان جدد العقد انا زهقت يا ماما
الام : دى حياتك وانتى اخترتيها ايه اللى جد وطبعا الام نفسها أن ولاء تفضفض وتحكى ع كل حاجه
تليفون ولاء رن وولاء بصت بذهول وفرحت اوى ورددت بسرعه وفى خباثه ودخلت المطبخ وطبعا متعرفش أن أمها عارفه حاجه او ملاحظه حاجه والام دخلت تتسحب وراها وسمعت ولاء بتقول

محمد حبيبى انت بتكلم جد انت بتحبنى اوى كده معقول مهنتش عليك ومهانش عليك ابنك اللى بطنى هستناك النهارده يعنى هتكون فى حضنى
الام : ابنه اللى فى بطنها !!!!!!!! انا لازم اروح وراها شقتها
.

 9,883 اى المشاهدات,  940 اليوم

Advertisement

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقمه!

متوسط ​​تقييم 3.7 / 5. عدد الأصوات: 10

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading
PDF كتب و روايات عربية بصيغه49 دقيقة ago

قصة رواية ترنيمة عيد الميلاد بقلم تشارلز ديكينز بصيغة PDF

زد معلوماتك4 ساعات ago

هبة سليم … ملكة الجاسوسية المتوجة..!!

قصص حب4 ساعات ago

رواية احببت بنت اختي كاملة بقلم مودة ويوسف

روايات مصرية6 ساعات ago

رواية صغيرة ارهقت رجولتي كاملة بقلم بسملة بدوي

قصص أطفال6 ساعات ago

20 قصة قصيرة ذات دروس قيمة

قصص الإثارة7 ساعات ago

رواية صدمة فرح بقلم سيد داود المطعني

قصص متنوعة8 ساعات ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص قصيرة9 ساعات ago

قصص قصيرة عن الصداقة

قصص حدثت بالفعل9 ساعات ago

قصة شاب قال لن أتزوج حتى أشاور مائة رجل متزوج

قصص قصيرة11 ساعة ago

قصة مؤلمة : رساله اب لابنه المتزوج بعد وضعه فى دار مسنين

قصة شخصية مؤثرة11 ساعة ago

الشيخ المناضل عمر المختار – أسد الصحراء

قصص الإثارة13 ساعة ago

رواية علاقة محرمه بقلم كوكي سامح

روايات مصرية14 ساعة ago

رواية مقتحمة غيرت حياتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورهان ناصر

قصص الإثارة14 ساعة ago

رواية علاقات مشوهه للكاتبة فاطمه الألفي

PDF كتب و روايات عربية بصيغه15 ساعة ago

تحميل رواية أسير زُرقه عينيها (بقلم فاطمه عماره) PDF

قصص الإثارة4 أسابيع ago

رواية رغبه متوحشه (كامله)

قصص الإثارة3 أسابيع ago

رواية بنت بمدرسة عيال اغنياء بقلم ماري جو

قصص حدثت بالفعل5 أشهر ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

قصص متنوعة8 ساعات ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص الإثارةيوم واحد ago

رواية بنت فى ورطه بقلم كوكى سامح

ادب نسائي4 أسابيع ago

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

ادب نسائي4 أسابيع ago

رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

قصص متنوعةأسبوعين ago

عايشة عند اخويا ومراتو بلقمتى ويارتني بلاقي اللقمه

ادب نسائي4 أسابيع ago

تكملة رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

روايات مصرية4 أسابيع ago

قصة حماتي كامله للكاتبه ايمي رجب

روايات مصرية3 أسابيع ago

رواية كبرياء عاشقة بقلم هدير نور(كاملة)

قصص الإثارةأسبوعين ago

حكايتي مع ابو زوجى السافل وما فعلت به

قصص الإثارةأسبوعين ago

قصة حماتي وزوجتي الحامل +18 للكبار فقط

روايات مصرية4 أسابيع ago

قصة انا وحمايا بقلم كوكي سامح

روايات مصريةيومين ago

رواية براءتي الجزء الحادى عشر بقلم كوكي سامح #11

Facebook

Trending-ترندينغ