Connect with us

قصص الإثارة

رواية غرام في الظلام – ‏كامله بقلم حنان حسن

Published

on

Prev1 of 12
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.4
(10)

وقت القراءة المقدر: 14 دقيقة (دقائق)

رواية – ‏بقلم


الفصل الأول

بخمسة جنية فول…
وثلاثة جنية طعمية…
و٢ جنية عيش
عايزة حاجة تاني يا ماما؟
ايوه عايزة
عايزة ايه؟
عايزة بوسة… وحضن كبير
من حبيبي …الي كبر وبقي راجل البيت
وفي اللحظة دي..
اقترب مني سمسم
وبالفعل..اخدت احلي واجمل حضن… وبوسة
وبعدها…
سالني تاني
عايزة حاجة تاني من تحت ؟
قلت..
هات معاك بيضة ولا اتنين…
يا قلب ماما
عشان تاكل… وتتغذي
انا حاسة ان زمانك خسيت ووشك بقي اصفر
رد سمسم
وقال…

لا يا ماما..
انا مش عايز بيض ولا عايز اي حاجة

انا عايزك تجيبي الدواء بتاعك عشان تخفي و تبقي كويسة

Advertisement

وترجعي تلعبي معايا تاني

وفي اللحظة دي

ابتسمت …وسالتة

قلت..طيب انت عارف هتجيب ايه من عند بتاع الفول؟

رد سمسم
وقال…
طبعا يا ماما الي بنجيبة كل يوم

Advertisement

بخمسة جنية فول
٣ جنية طعمية
٢ جنية عيش

وباي باي بقي عشان انا نازل
يا ماما

بعد ما سمعت صوتة وهو بيبعد

فضلت انادي عليه..عشان انبة عليه و اقولة
ياخد باله من تفسة وهو بيعدي الشارع
فا قلت..
طيب اصبر بس يا سمسم.. استني …
عايزة اقولك حاجة

يا سمسم ….يا سمسم…

Advertisement

ونزل ابني يجري علي السلم

ودي اخر محادثة كانت بيني وبين سامي ابني

.ومن يوم ما خرج عشان يجيب الاكل … مرجعليش تاني

وانا طبعا عملت المستحيل عشان الاقية
لكن للاسف
مقدرتش اوصلة…

ولا عرفتلة طريق

Advertisement

وهقولكم ليه مقدرتش اوصلة

وكمان …هسردلكم حكايتي كلها
بس الاول…

هعرفكم بنفسي

انا اسمي… مريم

السن ٢٩ سنة

Advertisement

من القاهرة

جميلة الحمد لله

حاصلة علي مؤهل متوسط

الحالة الاجتماعية..ارملة

وعندي ولد
عمره ٩ سنوات

Advertisement

حكايتي بتبدء
من بعد ما بابا مات..

وعيشت بعدها لوحدي..

لاني… مكنش ليا حد غيره في الدنيا

فا اضطريت اشتغل في الوقت ده

في احد الكافيهات ..

Advertisement

وهناك قابلت شاب
اسمة … شادي

و كان معجب بيا جدا ….
وتقريبا….
كان بيجي الكافية كل يوم عشان يشوفني

وشادي كان انسان مهذب… وحد محترم جدا

بدليل …انه اول مره كلمني فيها طلب ايدي للجواز..

وانا طبعا وافقت..

Advertisement

لاني كنت محتاجة لحد معايا في حياتي

لكن اتفاجئت بشادي

بيقولي…. انه لسه بيبدء حياتة

ومفيش حد هيساعدة في الزواج
لانة مقطوع من شجرة

وبصراحة..
عجبتني صراحتة…

Advertisement

ووافقت اكمل معاه ..

وبدائنا انا وشادي من الصفر

فا قمنا بتاجير شقة صغيرة…..

وبدائنا نجهزها علي مهلنا

يعني مره نجيب سرير مستعمل…
وبعدها بكام شهر
نجيب دولاب
وهاكذا…
وكان شادي بيشتغل شغلانة واكتر في اليوم ..

Advertisement

عشان يقدر يكفي بيتنا

وخصوصا اننا بعد الجواز خلفنا سامي (سمسم)

وانا تركت شغلي
عشان….
اتفرغ لهم هما الاتنين..

وكنا عايشين عيشة بسيطة

لكن… كنا حامدين ربنا وشاكرينة

Advertisement

المهم مرت السنين..

ودخل سامي المدرسة…

وبدات التزامات جديدة
بمصاريف زيادة

وخصوصا اني حملت تاني..

يعني طفل جديد جاي في السكة

Advertisement

فا بدء شادي….
بيتافف من الحمل
الي زاد عليه

وبدء يتغير في معاملتة …

وبدات الخلافات…. والمشاكل
بينا
لدرجة… ان شادي بقي يغيب عن البيت بالاسبوع

بدون ما يقول هو مختف
فين..

وفضل علي الحال ده فترة

Advertisement

لغاية ما طلبتة
وقولتلة…اننا لازم نتكلم

ولما قعد معايا

خيرتة ما بين امرين
وهما
اما انه يرجع يعيش معايا بما يرضي الله
واما يطلقني وكل واحد يروح لحالة
رد شادي
وقالي ….
مبررات واهية… ومش منطقية

زي مثلا..
انه مشغول والشغل واخد كل وقتة…

ومره يقولي…
انه متدايق عشان اتفصل من الشغل…
ومره يقولي..
انه لازم يبعد عني انا وابنة عشان مصلحتنا..

Advertisement

لانه لو قعد معانا ممكن كلنا نتاذي

وبصراحة مبقتش فاهمة حاجة من كلامة….

لكن..حسيت
انه بيتلكك عشان يسيب البيت ويبعد عننا

وقولت ان اكيد في امراة جديدة في حياتة

فا طلبت منه….
انه يمشي …
وياخد فترة

Advertisement

يفكر فيها تاني
قبل ما يخرب البيت…

وبالفعل
سابني شادي ومشي

بعد ما سابلي قرشين ادبر بيهم حالي

وكنت متخيلة اني مش هشوفة بعدها تاني
وممكن يبعتلي قسيمة طلاقي

وخلص موضوعنا علي كده

Advertisement

وبدات ارتب اموري علي الاساس ده
لكن الي حصل…

ان بعد يومين…
بالظبط..
لقيت شادي جاي فرحان
ومبسوط…

وبيقولي
خلاص يا مريم كل مشاكلنا هتتحل

قلت..ازاي؟

قال…ابويا اتوفي

Advertisement

وانا هاخدك انتي… وسامي

ونروح نعزي اخواتي واهلي

وبالمرة …افاتح اهلي في موضوع الميراث

بعدما سمعت شادي

استغربت
لاكتر من سبب

Advertisement

اولا..
لاني اول مره اعرف

ان شادي له اب… واهل عايشين فعلا

ثانيا..
لعدم اكتراثة بموث ابوه

ده حتي مزعلش علي ابوه

وكل اهتمامة هو الميراث
وبس

Advertisement

وثالثا….
لانه اتغير فجاءة

وكان عايز ياخدني انا وسامي معاه….
وكان مفيش امراة تانية في حياتة غيري

و رفضت طبعا اني اسافر معاه

واتعللت… بان سامي تعبان

وبالفعل سامي كان مريض جدا

Advertisement

وانا مكنتش اقدر
اسافر بيه
لان سفر الولد كان ممكن يقضي عليه

فا اقترح شادي عليا

اننا نترك الولد عند جيرانا

اه صحيح نسيت اعرفكم بجيراني

جيراني هما استاذ عاشور…

Advertisement

وده راجل غريب في تصرفاتة هو وزوجتة …
الست كريمة …

وهما الاتنين
ساكنين في البيت من قبل ما احنا نسكن فيه…

وجيرانا دول كانوا عايشين
في حالهم..
ومحدش يعرف عنهم اي حاجة

..وجيراتهم هادية
ومتسمعلهمش حس..

وكانهم مش عايشين معاك في البيت اصلا
ونادر لو شوفتهم علي السلم صدفة حتي

Advertisement

ويمكن ده لانهم مش بيخلفوا…فا مفيش دوشة بتصدر من عندهم

المهم….طلب مني شادي اني اترك ابني معاهم

لغاية ما نرجع من اسكندرية

فا رفضت طبعا.. لاني معرفهمش كويس
وكمان….
لاني كنت قلقانة علي ابني المريض

لكن في اللخظة دي

Advertisement

اصر شادي علي طلبة

وقالي..ارجوكي يا مريم

انا اهلي لسه فاهمين
اني انسان مستهتر….

وبتسكع في الشوارع..

ولازم يشوفوكي معايا

Advertisement

عشان يعرفوا اني اتجوزت… وخلفت …
ومراتي حامل تاني

يعني بقيت انسان ملتزم

وعندي التزامات
فا يوافقوا انهم يعطوني نصيبي من الميراث
من غير وجع قلب

للكاتبة

قلت.. ايوه بس؟؟؟

Advertisement

رد شادي

وقال…من غير بس

جهزي نفسك عشان هنسافر الليلة

احمد صاحبي عنده تاكسي هيوصلنا بية لغاية البيت

ومسافة السكة وهنرجع تاني لسامي
بس نكون خلصنا المهمة

Advertisement

ولما نرجع
حياتنا كلها هتتغير للنقيض….
وهنعيش في مستوي
تاني خالص

فكرت شوية
وبعدين
قلت..
ماشي موافقة اسافر معاك

بس شوف الاول
لو مكنوش جيرانك عندهم مانع

انهم يستضيفوا ابنك
الفترة الي هنغيبها ؟

رد شادي بحماس

Advertisement

وقالي..
لحظة واحدة علي ما تلبسي… اكون اتفقت معاهم علي استضافة الولد

وبالفعل…
وافق الجيران علي استضافة الولد لغاية ما نرجع

وسافرت انا وشادي… مع احمد صاحبة
في البيجو السابعة راكب الي رايح اسكندرية

وطبعا احمد صاحبة … مكنش واخدنا لوحدنا اسكندرية..

واخد معانا كام راكب
يكمل بيهم العدد

Advertisement

المهم..
طلعت بينا العربية

وفي الطريق
انا نمت شوية ….وصحيت علي صراخ وحد
بيقول حااااسب

وحسيت بالعربية بتطير بينا في الهواء
وبعدها …ارتطمت السيارة بالاسفلت

و معرفش ايه حصل بعدها

لاني روحت من الدنيا. …

Advertisement

وغيبت عن الوعي فترة
كبيرة..
وفوقت بعدها في المستشفي

وكنت سامعه اصوات كتير حواليا

لكن للاسف
مكنتش شايفة حاجة

وسمعت واحدة ست
بتقول….

الحالة دي يا عيني عليها

Advertisement

كانت حامل واجهضت الي في بطنها

فا سالت الناس الي كنت سمعاهم حواليا

قلت..انا فين؟

ردت واحدة ست تانية

للكاتبة

Advertisement

وقالت..
انتي هنا في المستشفي
وعملتي العملية وهتبقي كويسة

فا سالتها بفزع

قلت..عملية ايه ؟
قالت….
عملية اجهاض
بس اطمني حالتك مستقرة

وفي اللحظة دي

سالتهم…عن شادي جوزي

Advertisement

قالولي …
ان العربية الي كنا راكبين فيها اتحطمت
ومحدش نجي من الحادثة

غيري انا… و السواق فقط

لكن السواق هرب

ومحدش يعرف راح فين

فسالتهم
وانا مصدومة

Advertisement

وقلت..
يعني شادي جوزي مات؟

ردت واحده بتشتغل في المستشفي تقريبا

لانها كانت بتسال كانها بتحقق

وقالت..
جوزك اسمة اية بالظبط؟

قلت..شادي محمد عرفان القاضي
سالتني تاني
وقالت..
شادي ده جه مع الحادثة؟

Advertisement

قلت..ايوه
كان معايا في العربية ساعة الحادثة

اختفي صوت المراة او… الممرضة شوية

وبعد شوية

رجعت وهي

بتقولي
دي هدوم جوزك…

Advertisement

ولقينا فيها البطاقة دي فيها
بطاقة باسم…
شادي محمد عرفان القاضي

وسالتني تاني
وقالت…بصي علي الهدوم دي كده؟
هي دي هدوم جوزك؟

حاولت افرك في عنيا

يمكن يكون في حاجة علي عيني
حاجبة عني الرؤيا

لكن …برضوا مشوفتش حاجة

Advertisement

فا صرخت
وقلتلهم…
اني مش شايفة

فا حضر بعض الاطباء وكشفوا علي عنيا
وبعد الكشف
قالوا ….ان الحادثة افقدتني حاسة البصر
وخلاص مبقتش بشوف بعيني

طبعا انهرت من الصدمة

لكن الاطباء قالولي

احمدي ربنا انك خرجتي منها

Advertisement

لان الحادثة كانت فظيعة

المهم..حمدت ربنا

وفضلت بعدها فترة في المستشفي

وبالرغم من اني مصابي كان اليم
و فقدت زوجي …والحمل الي في بطني
وقت واحد

لكن كل تفكيري ساعتها كان
في ابني سامي

Advertisement

الي كان لوحده مع جيرانا

وكنت بسعي للخروج من المستشفي
باي طريقة

لكن الاطباء احتجزوني لفترة للتاكد من سلامتي
المهم…
بعد ما خرجت من المستشفي

وساعدوني ولاد الحلال اني ارجع لبيتي…

روحت بسرعة
واخدت ابني من عند الجيران

Advertisement

الي استغربوا وحزنوا من الي حصلنا

المهم..
اني بعد ما بقيت لوحدي

بدات اعاني انا وابني من ضيق الحال

وعشان شادي
كان شغلة ارزاقي

فا مكنش لينا معاش…
ولا اي مصدر رزق

Advertisement

..وطبعا انا في ظروفي دي

مكنش ينفع اشتغل

للكاتبة

وفضلنا علي الحال ده
كام يوم
بدون اكل …ولا اي قرش
في البيت

وفي يوم

Advertisement

لجات لجيراني

وطلبت منهم سلفة لغاية ما ربنا يحلها
فا رفضت الست كريمة انها تسلفني

وقالتلي ….

انها عندها عرض مغري

ولما سالتها
عن العرض؟

Advertisement

قالتلي..
ان هي… وجوزها

بيعرضوا عليا
انهم يتبنوا سامي ابني

ويصرفوا عليه
لغاية ما يكبر …بس وهو عندهم

بما اني مش هقدر ارعاه

بشرط …اني مليش دعوة بيه بعد النهاردة

Advertisement

فا صرخت فيها
واخدت ابني في حضني

و طردتها…وخرجتها من شقتي
فا سمعتها
بتقولي…
انتي حرة
بكره صاحب البيت يجي يطردكم
ولما ابنك يضيع في الشوارع
تقولي…
ياربني كنت وافقت

قلتلها…
انا وابني مش هنحتاجلك
ولا هنلجالك مهما حصل

امشي من هنا…. امشي

وبعد ما طردتها

Advertisement

سامي ابن
قالي…
انا جعان يا ماما

اخدتة في حضني

وانا بعاني الامرين

مر الاحساس بالعجز… ومر الحوجة
ومراحساسي بابني…
الي كان بيتلوي من الجوع

وفي عز احساسي بالضيق

Advertisement

..قررت اخرج للشارع

للكاتبة

اطلب من احد الجيران بالشارع

لعلي اجد في قلوب احدهم بعض الرحمة

اصل كان لازم اجيب لابني حاجة ياكلها

Advertisement

فا قفلت الباب علي هاني في المنزل

وخرجت اتحسس الطريق
وكنت اقع مره واقوم مره

والمشكلة ان
في اليوم ده …
الجو كان ممطر…

وللاسف… بمجرد ما خرجت للشارع
معرفتش امشي لوحدي
ووقعت في الطين

وفي الوقت ده

Advertisement

سمعت صوت واحدة بنت حلال
بتقولي…
قومي يا بنتي

وبعدما قومتني

سالتني

انتي ايه الي خرجك دلوقتي؟

قلت..الحوجة
قالت…حوجة ليه فين اهلك؟

Advertisement

فا سردتلها حكايتي كلها

وقولتلها ..
علي موقف جارتي

الي كانت عايزة تستغل الظروف وتاخد ابني مني

وفي اللحظة دي

الست اتعاطفت معايا

Advertisement

ومع حالتي
انا… وابني

وقالنلي…
اسمعي

انا بنتي ساكنة جنبك هنا
وانا كنت جايه ازورها

ولجل الحظ
ربنا بعتني ليكي في الوقت المناسب

للكاتبة

Advertisement

وكويس اني عرفت حكايتك
لاني ناوية اساعدك

انا طالع من ذمتي ليكي انتي وابنك
مبلغ كل شهر

وانا كمان الي هدفعلكم ايجار الشقة
بس متخرجيش تاني من بيتك

وطلعت فلوس …واديتهالي
في ايدي

فسالتها
قلتلها..

Advertisement

انتي اسمك ايه؟
قالتلي
اسمي الحاجة (وعد)

وسابتني ومشيت

وعرفت فعلا انها ست طيبة…

وصادقة في كلامها

لانها فعلا دفعتلنا ايجار الشقة

Advertisement

وقلت يبقي اكيد هتصدق في باقي وعدها

وهتدفعلي راتب شهري
خمسمائة جنية

ورتبت نفسي

اننا نصرف كل يوم انا وسامي ابني
عشرة جنية فقط
علي الاكل

صحيح هو الاكل كان فول…
وطعمية

Advertisement

لكن كنا بناكل …وبنشبع
وفي اخر الليل

باخد ابني في حضني وانام مطمنة

وكنت كل يوم
بطلب منه
ينزل يجيب الفطار الصبح

وكل مره كان يجيب الاكل ويرجع علي طول

لغاية ما في يوم …

Advertisement

خرج سامي يجيب الفطار ومرجعش

فا قلقت عليه

وخرجت اسال الناس

لو كان في حد شافة

وبمجرد ما خرجت من باب الشقة

Advertisement

اتكعبلت وانا نازلة
من علي السلم

فا اخدت بايدي واحدة ست

وقالتلي…

قومي يا بنتي معلش

اصطنت لنبرات الصوت
وسالتها
وقلت …
الصوت ده مش غريب عليا؟

Advertisement

ردت الست
وقالت
انا الحاجة وعد
الي قابلتك قبل كده

للكاتبة

قلتلها..ايوه انتي الي اديتيني الفلوس؟

قالت..ربنا هو الي بعتهالك
وانا كنت سبب مش اكتر

قلت…
اهلا يا حاجة
وسالتها
وقلت..
هو انتي ليكي حد هنا
في البيت؟

Advertisement

ردت الحاحة
وقالت
..لا
انا جيت سكنت هنا
عشان ابقي جنب بنتي

والعفش بتاعي بينزلوه من علي العربية اهوه

قلت…هتسكني هنا فين ده مفيش شقق فاضية في البيت؟

ردت الحاجة وعد
وقالت..
جيرانك الي ساكنين ادامك عزلوا النهاردة

قلت..معقولة؟

Advertisement

الست كريمة… وجوزها عزلوا؟

قالت ايوه
وانا هسكن مكانهم

قلت يا مرحبا

انتي فعلا ست طيبة وانا فرحانة بوجودك معايا

ردت المراه
وسالتني
امال انتي رايحة فين كده؟

Advertisement

قلت..رايحة ادور علي سامي ابني

قالت..طيب تعالي هاتي ايدك

وانا هاجي ادور معاكي

واخدتني الحاجة (وعد) من ايدي
ونزلنا
ندور علي سامي

واول ما نزلنا للدور الارضي

Advertisement

سمعت الحاجة وعد
وهي بتسال؟

ايه الي علي الارض ده؟

وبعد شوية

سمعت الحاجة وعد

بتسالني تاني
وبتقولي..
انتي ابنك اسمه سامي شادي؟

Advertisement

اتفزعت من سؤالها

وقلتلها…ايوه ليه؟
قالت ………

 9,030 اجمالى المشاهدات,  3 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.4 / 5. عدد الأصوات: 10

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 12
Use your ← → (arrow) keys to browse
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 128 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

روايات مصرية

رواية السم فى العسل بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 16
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.8
(23)

وقت القراءة المقدر: 9 دقيقة (دقائق)

روايه السم فى العسل

الجزء الأول

الكاتبه كوكى سامح

__ من يوم ما حمايا كتب وصيته وقال فيها ان اللى هتخلف بنت هى اللى هتاخد نص ثروته

وحياتنا اتقلبت ١٨٠ درجه للأسوء

انا سهر ٢٥ سنه على قدر كبير من الجمال.. متجوزه من ” احمد الدمنهورى” ولقبه الباشا

وعايشه فى فيلا حمايا ( الدمنهورى بيه) اك تجار العاب الأطفال فى مصر وجميع البلاد العربيه

عندى سلفتين ” روقيه” ٣٥ سنه وعندها (مروان ٣ سنوات) وزوجة الأخ الاكبر ( عمار)

اما ” معتزه” ٣٢ سنه وعندها ( ياسين سنتين)

وزوجة الأخ الوسطانى ( )

طبعا انا قولت سلفتين لان السلفه التالته متنفعش تبقى سلفتى لانها اختى التؤام (منار) ومتزوجه من الأخ الوسطانى تؤام واسمه ( كارم) ومعاها “باسم” عنده شهوور

اما انا بقى مرات الباشا اللى الكل بيعملوا الف حساب واراد ربنا بعد ما حمايا كتب وصيته

انى احمل ولما شوفت السار عرفت انها بنوته

ونويت اسميها ( فريحه)

عانيت من شهور.. وجه اليوم اللى اتولدت فيه فريحة وكانت فرحه البيت كله

بس رغم الفرحه اللى عشتها اما اتولدت فريحه على وش الدنيا.. عرفت اسوء خبر

بعد ٣ سنوات عرفت انها مريضه

الخبر ده وجع قلبي وكسرنى وكنت بسأل نفسى.. ازاى طفله تعانى من السكر فى سن زى ده

دى لسه حتى متعرفش ربها.. كنت ببكى طول الليل واسأل نفسى لما تكبر ويبقى عندها ٦ سنين وتروح ال هتعمل اي وهتتعامل ازاى مع الأطفال اللى من سنها؟!

المفروض ان هيكون ليها نظام اكل معين دى مريضه سكرى.. وده خلانى غصب عنى ما انا مش ملاك.. انا بنى ادمه من لحم ود”م

خلانى ازعل من ربنا وابطل صلاه وكنت بسألوا وبقولوا.. انت ليه تستخسر فيا فرحتى

ليه بنتى يكون عندها السكر وولاد العيله كلهم صحتهم كويسة.. اعترضت ع امر ربنا

وكان غلط كبير منى.. بس انا قولت انى بنى ادمه مش ملاك…

وفى يوم كنت بلاعب فريحه فى الينه لقيت احمد داخل عليا وكان باين عليه انه مخنوق ومضايق.. شال البنت ع ايده وكان بيلاعبها

قربت منه وسألته : مالك.. شكلك كده مضايق من حاجه رد عليه رد غريب ومسك حنجرته وهنا عرفت انه مخنوق جدا

احمد : تعبان ومش طايق نفسى

سهر قربت منه وحضنته : اي اللى مضايقك

احمد : بعدين

سهر : من امتى وانت بتخبي ع مراتك يبتك

احمد بابتسامه كلها حزن وبصوت خافت : حاسس ان فى حاجه بتحصل من ورايا بس مش عارف هى اي؟

سهر ب استغراب : حاجه اي؟ هو فى حد فى الشغل مضايقك

احمد بتنهيده واداها البنت وخدتها من ايده

ياريت.

سهر : ياريت.. قصدك اي بياريت دى!؟

احمد : اخواتى.. انا حاسس ان محدش فيهم طايقنى وخصوصا بعد ما ربنا كرمنا ب فريحه

سهر خدت البنت فى حضنها وحضنتها بخوف : مالها فريحه.. واي دخل بنتى ما بينكم

احمد : انتى ناسيه وصيه بابا اللى كتبها وقال فيها ان البنت اللى هتتولد ليها نص الثروه

سهر حضنت البنت بخوف اكتر : وده معناه اي

احمد ب : معناه ان بنتنا عليها العين ي سهر

سهر بذهول : انت تقصد أن اخواتك قاصدين يأذوا بنتى.. وابتدى صوتها يعلى

(قرب منها وحط ايده على بوقها.. وطى صوتك حد يسمعنا)

سهر : معقول اخواتك يأذوا بنتى

احمد بانفعال : لا طبعا.. بس بقول الموضوع ده عامل بينى وما بينهم حساسية جامده

بيتعاملوا معايا بطريقه غريبه

سهر بانفعال : واحنا مش عاوزين حاجة تغور الفلوس.. وعيطت.. مش كفايه أن بنتى مريضه سكرى ومش هتعيش زى باقى الأطفال ( وانهارت)

احمد خدهم فى حضنه : انا لازم اقول لبابا يلغى الوصيه دي خالص وبعد عمر طويل كل واحد فينا ياخد حقه بشرع ربنا

سهر بصتلوا بنظره حزن : ياريت

_ بعدها بكام يوم سمعت احمد بيكلم حمايا فى الموضوع.. وكنت واقفه انا وداده ( تحيه)

حمايا دخل المكتب ونادى على تحيه وطلب منها تعمل قهووه

الدمنهورى قعد على الكرسى وولع سيجار

.. خير ي أحمد عاوزنى فى اي!

ولما سمعته بيتكلم معاه ولسة بقرب من الباب علشان اسمع بيقولوا اي لقيت اختى التؤام

منار نازله ومعاها روقيه ولما شافونى قربوا منى

روقيه : واقفه كده ليه ي سهر!؟

سهر بارتباك : واقفه عادى

( تحيه خارجه من المطبخ ومعاها القهوه)

منار : القهوة دى لمين ي تحيه

تحيه بصت لسهر وقالت : القهوه لسى الدمنهورى بيه وسى الباشا

روقيه : اه.. متقولى ان الباشا جوه مع حمايا

وفى نفسها ( عقربه.. تلاقيه بيتفق مع حمايا وبيطلب وصايا ع بنته ويلهف نص الثروه فى كرشه)

سهر بارتباك : واحد مع باباه انا م وسابتهم وخدت فريحه وطلعت اوضتها

روقيه لمنار : الصراحه مش دى اختك وتؤامك

إنما غيرك خالص.. متزعليش منى.. انتى ع سجيتك وطبيعيه إنما هى عايشة الدور اكمنها واخده الباشا.. كبير العيله

منار بغضب : دى اختى ع فكره وياريت تتكلمى عنها بأسلوب احسن من كده

روقيه قربت منها بوشوشه : ي بنتى انتى عبيطه المفروض ان كلنا فى مركب واحده.. بنت اختك هتاخد نص الثروه بالظلم

منار : وهى مالها العيب من حمايا يعنى مش منها ولا من جوزها واستأذنت وخرجت الجنينه

روقيه بسخريه : وهى مالها العيب من حماها

كتك وكسه بكره تعرفى قيمه كلامى لما نبقى كلنا ع الحديده

وهنا خرج احمد من المكتب ووشه احمر جدا

وباين عليه انه مضايق لدرجه ان مشافش روقيه قدامه وكان بيبرطم بالكلام ( انا هاخد مراتى وبنتى وهسيب البيت خالص)

روقيه بعدت لما شافت الدمنهورى خارج من المكتب وعفاريت الدنيا بتتنطت فى وشه

روقيه فى نفسها ( ي ترى فى اي) انا لازم احكى ل عمار كل اللى حصل ومسكت الفون وكلمته

وقالت إن احمد متخانق مع باباه

__ عدت ٣ سنوات والحال كما هو عليه لا الدمنهورى غير وصيته ولا احمد ساب البيت بس اللى اتغير ان فريحه كبرت وبقى عندها ٦ سنين

كانت زى البدر فى تمامه.. كانت روح الدمنهورى

اللى بيتنفسها..

__فى الجنينه فريحه قاعده بتلعب مع ولاد عمها

وسهر فى ايدها نسكافيه وبتتمشى فى الجنينه

لمحت بنت واقفه عند السور بتشاور لها وشكلها يدى ١٨ سنه.. قربت منها

البنت بوشوشه : انا بشوف الودع ي هانم ممكن اشوفلك

سهر : لا لا مش بحب الحاجات دى

البنت : ابوس ايدك ي هانم.. جربى

سهر فى نفسها ( هى اكيد محتاجه فلوس)

طيب انا هشوف

وفتحت الباب ودخلت البنت

البنت مدت ايدها : ووشوشى الودع ي هانم

سهر طلعت ١٠٠ جنيه واديتهلها

البنت مسكت ايدها وبصت فيها قبل ما تمسك الودع وبصت فى كفها وقالت : نهار اسود

ده انتى هتشوفى ايام سوده

سهر قلبها اتقبض : انتى بتقولى اي.. اعوذب بالله ي شيخه عليكى

البنت بصت لها بحزن : اللى جاى كتير عليكم

سهر حطت ايدها ع ودنها : أمشى انا مش هسمع حاجه

البنت : انا ماشيه وهرجعلك بعد شهر ي هانم

سهر حطت ايدها ع دماغها : لا لا اكيد كذابه

اعوذب بالله

البنت مشيت وسهر نسيت كلامها وقالت انه كله كذب رغم أنها اتأثرت بيه

وبعد شهر الفيلا كانت جاهزه للاحتفال بعيد ميلاد باسم ابن منار تؤام سهر وسلفتها فى نفس الوقت… باسم تم ال ٧ سنوات

الحفله كبيره وبعد ما طفوا الشمع وكانت الساعه ٩ مساءا.. فريحه اختفت.. سهر خرجت تدور عليها

ملقتهاش وحصل قلق فى الفيلا لمجرد ان فريحه مش موجوده.. سهر فى نفسها ( انا عارفه هى فين اكيد عند البسين) جريت ع البسين من غير ما حد يحس بيها وشافت فريحه قاعده

قربت منها : كده ي فريحه تقلقينى عليكى

جدو والبيت كله مقلوب عليكى

فريحه مش بترد.. قربت منها لقيتها جثه هامده

سهر ابتدت تصرخ ومحدش سامعها.. مسكت الفون واتصلت باحمد وقالت انها عند البسين

فى ثوانى الكل كان عندها واكتشفوا ان فريحه ماتتتتتتت💔

فى دقايق كان الجد اتصل بالدكتور وقال إن البنت اتوفت بغيبوبة فالحال

خرجت ه فريحه جثه هامده من الفيلا محموله فى تابوت

وبعد الدفن سهر دخلت فى حاله نفسيه

ونامت نوم عميق وصحيت ١٢ بالليل قامت مفزوعه

وبتصرخ.. بنتى.. بنتى.. فريحه

الداده قاعده تحت رجليها ولما سمعتها بتصرخ ومفزوعه قامت من مكانها : عاوزه حاجة ي ستى سهر

سهر بصراخ : عاوزه بنتى ي داده.. فريحه راحت فى غمضه عين

الداده بصت شمال ويمين وقامت قفلت الباب

وجريت ع سرير سهر وقربت منها وبوشوشه

انا هقولك ع حاجه بنتك ادفنت عايشه

سهر.. اي.. بتقولى اي!

تحيه : ي ستى هانم وطى صوتك دى لو سمعتنى هيكون فيها قتلى

سهر.. مين دى؟

تحيه : هقولك بعدين.. بس قومى بسرعه بنتك مدفونه بغيبوبة من الصبح وممكن تكون فاقت الحقيها الأول وبعدين هقولك ع اللى حصل

سهر قامت زى المه وكان فى ايدها فستان فريحة : الحقها فين

تحيه : الترب ي هانم

سهر بارتباك وعدم وعى : انا هروح الترب

وفتحت باب الاوضه وقبل ما تخرج

تحية : ي هانم

سهر بصتلها : نعم

تحيه : مفتاح التربه فى درج مكتب الدمنهورى بيه.. نزلت سهر جرى والڤيلا كلها مفيهاش حد

الكل نايم من بعد الدفن والعزا.. اليوم كان شاق جدا.. حتى احمد كان بره البيت من زعله وفاه بنته الوحيده

سهر نزلت زى المجنونه ودخلت المكتب وخدت المفتاح وطلعت بره الڤيلا وركبت عربيتها وطلعت ع الترب تشوف بنتها اللى عرفت انها مدفونه بغيبوبة سكر….

وصلت السهر والدنيا كانت ضلمه.. فتحت فلاش الفون وفتحت المدفن ودخلت ع مدفن بنتها

وابتدت تفتح المدفن وهى بتفتحه سمعت صوت وشافت حاجه غريبه 😳😳

يتبع……

 79,496 اجمالى المشاهدات,  1,701 اليوم

Advertisement

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.8 / 5. عدد الأصوات: 23

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

Prev1 of 16
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

قصص الإثارة

معذب القاصر

Published

on

Prev1 of 19
Use your ← → (arrow) keys to browse
4.4
(15)

وقت القراءة المقدر: 2 دقيقة (دقائق)

تزوجها ليستر عليها و وقع فى عشقها

بارت ١

ورد : ارجوك ارحمنى يا عمى اعتقنى لوجه الله انا مظلومة مفيش حاجة من الكلام ده صح

عمها ( محمد ) و هو بيضر’بها بالحزام : بس يا فا’جرة انا لو عليا امو’تك و اغسل عارى منك

ورد : والله العظيم مظلومة

محمد : خلاص مفيش منه الكلام ده الدكتور بنفسه قال انك مش بنت بنوت يا مفضو’حة مين ابو الواد اللى فى بطنك ده و انا اللى كنت فاكر انك لسه مطلعتيش من البيضة اتريكى ماشية على حل شعرك

ورد : والله مظلومة

محمد : انهاردة ك على ابنك عمك

ورد : ارجوك لاء انا موافقة اعيش خدامك تحت رجلك بس بلاش تجوزنى له

محمد راح ضرب’ها بالقلم : و كمان بتتطى يا فا’جرة ده احمدى ربنا انه رضى يستر عليكى و قبل على نفسه واحدة زيك

مرات عمها ( سامية ) ضر’بتها فى رجلها : قومى يلا البسى خلينى نخلص منك

ورد لبست فستان الفرح و اتكتب كتابها على فارس

و كانت قاعدة فى الأوضة خايفة

فارس دخل و قفل الباب وراه ب

ورد بدأت ترجع لورا و فارس بيقرب منها لحد ما لزقت فى الحيطة

ورد بعياط : ارجوووك ابعد عنى

فارس فجأة بدا يقط’ع فستانها

ورد بعياط : ابعد عنى والله العظيم معملت حاجة

فارس ضر’بها بالقلم : اخرسى يا زا’نية

و راح ربطها فى السرير شبه عار’ية و بدا يضر’بها بالكرباج

ورد بدأت صرخها يملئ البيت

استوب

نسيت اعرفكم

فارس الهوارى : شاب لديه ٣٠ سنة عنيه عسلى و شعره بنى طويل جدا و بعضلات و هو حاد الطباع و كبير الهوارى و رجل اع عايش فى الصعيد متزوج من منى و لكن لا تنجب و لكن فارس بها

ورد : فتاة لديها ١٥ سنة يتيمة و عايشة مع عمها محمد من صغرها و هى تخاف جدا من فارس لدرجة ال عنيها زرقة زى البحر و شعرها بنى فاتح و بيضا جدا و غاية فى جمال

قولولى اكمل ولا لاء و لو لاقيت تفاعل حلو هكملها

#معذب_القاصر

#ندى_احمد

 28,949 اجمالى المشاهدات,  1,164 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقمه!

متوسط ​​تقييم 4.4 / 5. عدد الأصوات: 15

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 19
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

قصص الإثارة

أرهقتي رجولتي بقلم شيماء محمد

Published

on

Prev1 of 65
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.6
(18)

وقت القراءة المقدر: 1 دقيقة (دقائق)

أرهقتي رجولتي

هو مثل أبيه ، يكره النساء بشده ولديه قلب كالحجر ولكن هل سيلين الحجر أم ، عنيد ولا يظهر لها حبه ويعاملها بقسوه حتى يتغلب على كيائه ولا يعترف بحبه ..هو وصى عليها برغم وجود الأكبر ه ولكن هذه وصيه والدها ..هو مسيطر وذو شخصيه رجوليه …هذا هو بطلنا العنيد القاسى “ مهاب “

هى فتاه وجريئه جداً تكره الرجال والتعامل معهم ولا تخاف شيئ ولكن حين يتعلق الأمر بـى محمد مهاب ذلك المغرور الواصى عليها فإن ال والرعشه تك سيدة الموقف .هى عن جداً جداً ومرحه فى بعض الأحيان وتشع أنوثه كوالدتهاا فريده ..هذه هى بطلتناا ” تيا شادى ”
روايه “سجينه بإرادتى ”
الجزء الثانى من أرهقنى عشق طفله 💛..ولكن لا علاقه بالاحداث وغير مرتبطه بها كثيراً
تابعوا …
جع الحقوق محفوظة
Samiha Mohamed

 55,385 اجمالى المشاهدات,  1,357 اليوم

Advertisement

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقمه!

متوسط ​​تقييم 3.6 / 5. عدد الأصوات: 18

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

No tags for this post.
Prev1 of 65
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading
زد معلوماتك4 ساعات ago

كيف أصبح هذا الشاب "أشهر واحد على تيك توك"؟

زد معلوماتك4 أيام ago

ذاكرة اليوم.. تأجيل جائزة نوبل وميلاد مها أبو عوف ورحيل محمد عبد الوهاب

روايات مصرية4 أيام ago

رواية السم فى العسل بقلم كوكى سامح

شهر رمضان4 أيام ago

الصيام المتقطع والتغذية الحدسية

horror4 أيام ago

Cosmic Horror Movie Is Still Thrilling 20 Years Later – Bloody Disgusting

زد معلوماتك4 أيام ago

5 طرق للتعافي من العلاقات المؤذية..5 حاجات لازم تعملهم عشان تقدر تنسى وتعدى

زد معلوماتك4 أيام ago

من هم العرب الذين ضمتهم قائمة تايم لأكثر 100 شخصية تأثيرا في العالم؟

زد معلوماتك4 أيام ago

سبع شخصيات سياسية مشهورة رحلت في عام 2017

فضفضة رييل ستورى4 أيام ago

أسباب تزيد انزعاج السيدات من شخير الأزواج.. وحلول التغلب عليها

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

«الروم الأرثوذكس»: بعثة برئاسة أم الملك عثرت على صليب المسيح

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

«الصعلكة والقراءة والمهن التي مارستها» اعترافات خيري شلبي عن حكايات رواياته

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

«شيء من سالومي».. جديد سهير المصادفة عن المؤسسة العربية للدراسات والنشر

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

الآلاف يحتفلون بانتهاء قيود كورونا بحضور مهرجان لولابالوزوا بألمانيا

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

الإحن التاريخية

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

الأدب في الإمارات أقلام شابة تواكب العصر

قصص الإثارةشهر واحد ago

رواية رغبه متوحشه (كامله)

قصص الإثارة3 أسابيع ago

رواية بنت بمدرسة عيال اغنياء بقلم ماري جو

قصص حدثت بالفعل5 أيام ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

قصص متنوعة5 أيام ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص الإثارة6 أيام ago

رواية بنت فى ورطه بقلم كوكى سامح

ادب نسائيشهر واحد ago

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

ادب نسائيشهر واحد ago

رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

قصص متنوعة3 أسابيع ago

عايشة عند اخويا ومراتو بلقمتى ويارتني بلاقي اللقمه

ادب نسائيشهر واحد ago

تكملة رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

روايات مصريةشهر واحد ago

قصة حماتي كامله للكاتبه ايمي رجب

روايات مصرية4 أسابيع ago

رواية كبرياء عاشقة بقلم هدير نور(كاملة)

قصص الإثارةأسبوعين ago

حكايتي مع ابو زوجى السافل وما فعلت به

قصص الإثارةأسبوعين ago

قصة حماتي وزوجتي الحامل +18 للكبار فقط

روايات مصريةشهر واحد ago

قصة انا وحمايا بقلم كوكي سامح

روايات مصريةأسبوع واحد ago

رواية براءتي الجزء الحادى عشر بقلم كوكي سامح #11

Facebook

Trending-ترندينغ