Connect with us

روايات مصرية

جوزى ضربني وانا حامل وكان عايز يموتني الجزء الرابع بقلم مي على #4

Published

on

5
(1)

وقت القراءة المقدر: 13 دقيقة (دقائق)

دخل باسم وانا قومت اعمله شاي

وسمعاه بره بكلمني وبيقول حاجه بس مش مفسره بيقول اي

زهقت عشان يسمع …

استني مش سمعاك هصب الشاي واجي

ومسكت البراد وبصب الشاي

لقيته داخل المطبخ ورايا

وبيقول …

بقولك انهارده الصبح شوفت واحده ف منطقتكو القديمه

تشبه امك تمام

قلبي كان هيطلع من عيني لما سمعت الجمله دي

وأيدي اترعشت لدرجة وانا بحط البراد وقع من ايدي ع الأرض والميه كانت سخنه ترطشت علي رجلي

– ااااه

– يخربيتك مش تحاسبي يا غرام

– معلش وقع مني غصب عني

– تعالي طب تعالي احطلك تلج بسرعه

– خلاص مفيش حاجه هغسلها بميه وهتبرد

– طب تعالي اغسلهالك

– لا انا هدخل اغسلها

خد انت الشاي واطلع اقعد علي ما اغسلها واجي

– طيب

وصلت لحد الحمام ودخلت قفلت علي نفسي

وحبست نفسي مش قادره

اتنفس خلاص

يالهوي يا ماما يالهوي

غسلت رجلي ووشي وانا ايدي بتتعرش

وحاولت اكون كويسه

بعد التوتر اللي اتوترته بره

واستجمعت قوتي وخرجت

قعدت قصادو

– كويسه دلوقتي

– اه الحمدلله بسيطه

– طب الحمدلله

المهم كنت بقولك امبارح شوفت واحده شبه امك بالظبط

– الله يرحمها

– اه طبعا الله يرحمها ويحسن إليها

– اممم كمل

– بس يا ستي كانت شبهها الخالق الناطق

وانا كنت بجيب حاجات من محل ف منطقتكو ويا محاسن الصدف شفتها نازله من البيت

انا اتصدمت

قولت الله مرات عمي

– وبعدين

– مفيش قربت منها عشان ادقق بس كانت ركبت التاكس ومشيت

– تدقق ف اي معلش

– والله حسيت أن هيا بس قولت يا واد يا باسم مش معقول دي ماتت وشبعت موت

الله يرحمك ويحسن إليكي يا مرات عمي

– يارب

يخلق من الشبه اربعين يا باسم

انا ساعات بشوف ناس شبها ف الشارع .وببقي نفسي اجري عليها واخدها ف حضني

بس اما بقرب مبلقهاش هيا

ربنا ميحرق قلبك علي امك ولا ابوك يارب

– اللهم امين

تسلم ايدك ع الشاي

– حاجه بسيطه

طيب انا هسيبك وأقوم عشان شكلي دوشتك

هجيلك تاني اكيد اطمن عليكي

– تنور في اي وقت

– ماشي يا غرام تصبحي علي خير

– وانت من أهله

وخرج وقفل الباب وراه

قم جري اتنفضت وانا بلطم علي وشي

ده مش تلميح ده بيكلمني بنبره انا عارفاها كويس

رجلي كانت ابتدت تقب

بس محستش بوجع من كتر الخوف

لبست عبايه

وخرجت جري

لقيت كريم ف وشي

– غرام رايحه فين

– اوعي يا كريم من وشي

– رايحه فين بس

شخطت فيه …

اووووعي

وسبته وطلعت اجري زي المجنونه

علي أقرب سنترال

للأسف مكنش معايا تليفون عشان ميشكوش فيا

هكلم مين يعني

وعشان كنت عارفه ان ماما مش هتبطل تحاول تكلمني

كنت حافظه رقم خالتي ف دمياط

دخلت السنترال …

لو سمحت عاوزه اعمل مكالمه

– زيرو كام

– زيرو حداشر

– اتفضلي

مسكت التليفون وكتبت الرقم

فضل يرن

– ردي يا خالتي ردي ابوس ايدك

وفعلا ردت

– الو

– اي يا خالتي

– ايوا مين معايا

– يا خالتي انا غرام

– غرام مين

– يا خالتي والنبي ركزي معايا غرام بنت اختك فاطمه

– يا حبيبتي يا غرام ازيك يا حبيبتي عامله اي عاش من سمع صوتك وحشاني يا حبيبتي والله

– وانتي كمان يا خالتي والله

اسمعي يا خالتي بس امي عندك

– امك

– ايوا يا خالتي مالك في اي

– امك يا حبيبتي ركبت الصبح ونزلت القاهره عشان تتطمن عليكي

الكلمه نزلت علي دماغي زي مية النار

Advertisement

ولقيت نفسي بشخط فيها

– يا خالتي وانتي ازاي تسيبيها بس تنزل هيا مش قيلالك علي اللي حصل

– اقسم بالله حاولت امنعها وقولتلها بلاش قالت هتطمن بس من بعيد وتمشي وفضلت تقولي قلبي واكلني ع البت

وهخلي حد يسأل

– اعمل اي بس

طب هيا لسه مرجعتش لحد دلوقتي

– لا لسه

– يا خالتي رني عليها بعد اذنك دلوقتي حالا

– حاضر طب اقفلي وانا

– لأ لأ انا معاكي رني وانا معاكي بعد اذنك

– طب استني خليكي معايا

علقتني ع الويت

مكملتش ثواني

– يا غرام تليفونها مقفول

– يادي الليله السوده عليا

رني تاني يا خالتي رني

– طب استني

وحطتني تاني

وبردو ردت …

مقفول يا غرام

– طيب يا خالتي بعد اذنك متبطليش ترني عليها انا هقفل دلوقتي وهكلمك تاني

– يابنتي قلقتيني هو في اي اي اللي حصل

– مفيش حاجه حصلت مفيش

بس زي ما قولتلك

– طيب يا بنتي حاضر

– سلام

– مع السلامه

وقفلت وحاسبت الراجل وجريت ع البيت وانا مش عارفه أعمل ايه

روحت لقيت كريم قاعد قدام البيت

وانا داخله بذوك

بصلي وقال …

انتي زودتيها اوي يا غرام انا مش طرطور هنا وانتي..

اي ده مالك فيكي اي

– مفيش حاجه عديني مش قادره اقف

– مالك فيكي اي بس

– رجلي وجعاني

ودخلت وقعدت

لقيته نزل تحت رجلي وقعد ع الأرض

وقال …

وريني كده

اتخضيت من رد فعله وسحبت رجلي بسرعه

– اي اللي حصل ف رجلك ده

– مفيش يا كريم

– غرااام ده حرق اي اللي حصل

– كنت بعمل شاي وادلق البراد علي رجلي وقع مني غصب عني

– ومقولتليش ليه يا غرام

– كانت رجلي وجعاني ومش مستحمله وجع خرجت الصيدليه بس معرفتش اجيب اي للوجع

ده رجعت

– يا غرام ومقولتليش ليه

استني هنا انا هروح اجيبلك دكتور واجي

– يا كريم مفيش داعي خلاص

ولا كأنه سامعني وخرج

وربع ساعه ورجع

ومعاه دكتور

– اتفضل يا دكتور

– سلامو عليكم

– وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

دخل الدكتور وكشف عليا واداني علاج وقال …

الحرق الحمدلله سطحي محتاجين بس العلاج ده والجلد هيقشر لوحدو طبعا مع دهن المرهم ده صباحا ومساءا

كريم…

تمام يا دكتور الف شكر لحضرتك

اتفضل

وبصلي وقال …

هوصل الدكتور واجيب العلاج واجيلك

وخرج

وانا اصلا مش حاسه بوجع ف رجلي

الوجع كله ف نفوخي

يا تري يا ماما روحتي ولا لأ

كل قلقي كان من باسم

وخوفي لا يكون عمل فيها حاجه او كشفنا

ورجع كريم

واداني العلاج وقعد تحت رجلي يدهنلي المرهم

وعمال يكلمني بس انا كنت زعلانه وسرحانه بفكر

فجأه انتبهت لما قال …

غرام انتي مش معايا خالص

– معلش يا كريم حاسه بتعب

– سلامتك يا حبيبتي الف سلامه انا جمبك ومعاكي دايما انشالله انا وانتي لأ

بصتله وسكت

وبعدين قولتله …

كريم ممكن اطلب منك طلب

– يا روحي اؤمريني

– ممكن اخد تليفونك دقيقه

عاوزه اعمل مكالمه

– اه اوي اوي

بس هتكلمي مين

– هكلم خالتي اصلها وحشتني انهارده افتكرت ماما وخالتي وبصراحه عاوزه اتطمن عليها

– معنديش مشكله

بس غرام ابوس ايدك اوعي تكوني عاوزه تكلميها عشان تسيبيني وتمشي ومعرفلكيش مطرح

اوعي تعملي فيا كده والله انا اموت

للكاتبه مي علي

– متقولش كده

ومتخفش أنا مش همشي

– مليش ف الدنيا غيرك يا غرام لا ام ولا اب ولا حتي اخوات

انا زيك بالظبط ف البيت ده بعد جدي ما مات

بصتله بحنيه وسكتت

ابتسم وبعدين حط ايدو ف جيبو وقال ..

اتفضلي

الموبايل واتكلمي زي مانتي عاوزه

وانا هروح اجيبلك حاجه تاكليها ولو ينفع نتعشي سوا

– ياريت انا فعلا جعانه

– طيب علي طول

وخرج وقفل الباب وراه

كانت الساعه بقت اتناشر

الوقت أتأخر

مسكت التليفون ورنيت عليها

ردت

– اي يا خالتي انا غرام

– غرام امك لسه تليفونها مقفول وانا قلقانه عليها يا بنتي يكون جرالها حاجه

انا هروح ابلغ القسم

– لا يا خالتي هتقوللهم اي بس

اسمعي يا خالتي متبطليش ترني عليها وأن الصبح مرجعتش انا عارفه هيا هتبقي فين

– عارفه ازاي يا بنتي

– اعملي زي مابقولك يا خالتي وانا انشالله هتصرف

للكات

– طيب يا بنتي طيب

– مع السلامه

وقفلت وانا هتجنن

طب هعرف ازاي بس انها معاه

يارب يجيب العواقب سليمه ياااارب

وجه كريم وقعدنا اكلنا

انا كنت باكل بالعافيه

وهو كان ملاحظ ان فيا حاجه بس متكلمش

بصلي وقال …

اتكلمتي ف التليفون

– اه ايوه

– وهي عامله اي

– مين

– خالتك اه كويسه الحمدلله زي الفل

فكرتني بماما الله يرحمها

– الله يرحمها ويغفر لها

متزعليش بكره تتعدل

– يارب

– انا هقوم عشان شكلك تعبانه

ارتاحي وانا هاخد المفتاح ومتقلقيش انا بس هبقي انزل اتطمن عليكي

– خلاص ماشي

جيت اقوم رجلي وجعتني مقدرتش امشي عليها وصرخت

– اهدي بس اهدي

وراح شالني ودخلني ع الاوضه

وحطني ع السرير

– ربنا يخليك انا فعلا مكنتش قادره امشي

– اخليني معاكي لحد ما تنامي

– لا خلاص اطلع انت

– طب تصبحي على خير

وطلع كريم وسابني لوحدي

وفتحت ف العياط لحد ما نمت

ولمدة يومين مش بمشي وكريم هو اللي بيرعاني

وكلمت خالتي اللي كانت هتتجنن

امي مظهرتش وتليفونها كان مقفول

لحد ما قدرت اقف علي رجلي والتوتر والعصبيه وخلاص هتجنن وهموت م الرعب

كريم كان بيهتم بيا وبيخفف عني حتي الوجع اللي مش عارف سببو

يقعد تحت رجلي ويدهنلي المرهم ويغيرلي ع الجرح بنفسو

ويأكلني بأيدو

لحد ما قدرت اقف تاني

ف نفس اليوم اللي قدرت اقف فيه

كان كريم لسه سايبني وطالع

وسمعت صباح

بتنادي لباسم

وهو كان ف الشارع

وبتقوله …

وانت راجع عدي عليا عوزاك

للكاتبه مي علي

دماغي ابتدت تفكر

ياتري عوزاه ف ايه

فضلت صاحيه لحد ما حسيت بباسم راجع

وطلع

وصباح كانت مستنياه ع السلم

وانا سمعاها وهي بتقوله …

ادخل

كان لازم اطلع واعرف في اي

زي مانا باللبس اللي عليا

وحافيه من غير شبشب

طلعت

البيت كان هوس هوس

والوقت كان متأخر حوالي الساعه واحده ونص بليل

طلعت بصعوبه وقفت جمب الباب عشان اسمع اي حاجه

للأسف مش سامعه قربت أكتر

مفيش صوت

وشويه وظهر صوت باسم …

ارحميني بقي مش تحقيق هو ومش هقولك

– لا هتقولي انت مش تيجي تعشمني واجي أسألك تقولي مش هقولك

خبر اي ده اللي بمليون جنيه

– بعدين بعدين

– لا دلوقتي

انت ناسي أن انا امك وناسي اللي احنا عملناه سوا كل ده كان عشان مين مش عشانكو

– يا ستي انا مقولتش حاجه

– انا برج من دماغي هيطير هنعمل اي تاني اكتر من اللي عملناه

كده ولا اي حاجه بتنفع كده

– مخططناش صح

– لما جوزتك من ضحي عشان تبقي الحاجه ليك مخططناش صح

ولما خليت التوكيل بأسمي عشان كل حاجه تبقي ليكو

بس يجي حتة واد مفعوص يشاركو لأ وكمان ياخد من نصيب عمك ف ولاده بعد جوازته من شهد

للكاتبه مي علي

– بصي في حاجات كتير خططنلها ومجبتش المطلوب منها

– عندك حق

كان المفروض انت اللي تتجوز غرام

بدل اخوك الخايب لهبل

وابوك كان المفروض يكون ف السجن

– حظه بقي

– حظه اي بس

جريمه قتل متظبطه من كل النواحي

يطلع منها زي الشعره من العجينه كده

وانا اخطط واجيب رجاله وادفع فلوس واخطط المعاد يوم فرحك لأن ابوك لو كانت حصلت ف يوم غير ده مكنش هيشك غير فيا

واتعب نفسي واجيب راجل من رجالته يقضي الدنيا وف الاخر يطلع منها زي الشعرا من العجينه

– فكرة قتل عمي عادل من الاول كانت غلط

– وحياة امك

ولما ابوك اتجوز عليا من ورايا ده مكنش غلط

ولما كان عاوز يكتبلها كل حاجه مكنش غلط

ولما عاوز يضيع المحل والأرض اللي سابهم لفاطمه وبنتها ويسيبنا نشحت ده اي

– كل ده كويس بس كان في طريقه تانيه غير دي

– كفايه اني اتقمت من فاطمه وبنتها

وحرقت قلبهم عليه زي ما حرق قلبي وحرقت قلب فاطمه الواطيه وغارت ف داهيه بحسرتها

اللي خسع معايا هو أن ابوك متحبسش

يااااه كان فش غلي

بقي بعد كل السنين دي كلها وبعد ما عملته راجل يروح يتجوز عليا ويبقي عاوز يكتبلها كل حاجه لولا انا لحقت الدنيا كان زمانو مطلقني ورمينا كلنا ف الشارع

– استحاله كان يعمل كده

وبعدين افرضي كانو لقو الراجل اللي بعت الرساله لعمي يقولو أن المحل اتسرق

واعترف أن انا وانتي اللي اتفقنا معاه

واحنا اتحبسنا

كان اي اللي جرا

– طب اسكت اسكت

علي طول كده كلامك دبش

– ماهي لفت لفت واحنا طلعنا بلوشي وسعد ورث هو كريم بيه من مراتتهم

وانا لبستيني ف ضحي اللي شبه الغوريلا

وابويا وخلع وتلاقيه اتجوز

– يعني انت بتغلطني بعد كل ده

– ولا بغلطك ولا زفت كلنا ف الهوا سوا

بس انا بقي اي حقي جالي علي طبق من فضه

لا فضه اي

ده دهب وعيار اربعه وعشرين

– ازاي ده

– بعدين بقي اقولك

– والله مانت خارج من هنا الا لما تقول

للكاتبه مي علي

– اسمعي يا ستي

الصبح كنت بجيب حاجات من المحل وف منطقة بيت عمي القديمه

قوم لمحت مين

– مييين

– مرات عمي عادل

– بتقول اي يا ولا

– اه والله العظيم

وطي حسك بس

– انت عبيط ولا اتجننت دي ماتت وشبعت موت

– ههههههه ماتت مين

اسمعي بس

روحت وراها عشان ادقق ف وشها وهي نازله من عمراتهم

قربت منها وهي بتركب التاكس وقولت ..

مرات عمي

– اه وبعدين

– وشها جاب الوان وبصتلي وقالت …

ازيك يا باسم عامل اي

– الحمد لله يا مرات عمي عاش من شافك

كانت بتتكلم كأنها هتتشل

بصتلها وقولت …

كده تسافري وتقولي عدولي ده انتي حتي محضرتيش فرحي انا وغرام

قالت …

اه لا منا عارفه غرام قالتلي

بصراحه اتغابت ف ردها ف عرفت أن الموضوع في إن

– وبعدين

– فضلت ادحلب فيها واقولها ده غرام هتفرح لما تشوفك وعارف انها وحشاكي

ومشيت التاكس واخدتها معايا وفهمتها ف السكه اني اخدت شقه لغرام بعيد عن البيت وكده واخدتها معايا

– علي فين ؟!

– وانتي مالك بقي المهم أن أمها معايا ومحدش هيعرفلها طريق لحد ما اشوف هعمل اي

للكاتبه مي علي

– قولي انا امك حبيبتك

لأ انسي انا مش هنطق بكلمه

اظبط اموري وبعدين اقولك الدنيا فيها اي

انا واقفه وعنيا بتدمع وخلاص مبقتش قادره اسمع ولا كلمه زياده

وهما قاعدين جوه يخططو ويدبرو

صباح هي اللي قتلت ابويا

وكمان مستكفوش عاوزين يخلصو من امي

وانا واقفه كده

قدام الباب ف وضع التصنت

حسيت بحد واقف ورايا

يدوبك بلف

لقيت كريم ف وشي

جوزى ضربني وانا حامل وكان عايز يموتني الجزء الخامس والأخير بقلم مي على #5

 2,820 اجمالى المشاهدات,  6 اليوم

Advertisement

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 5 / 5. عدد الأصوات: 1

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

No tags for this post.
Advertisement
2 تعليقان

2 Comments

  1. ياريت تشكرونا على المجهود فى نقل وكتابه الروايه لحضراتكم

    Reel-Story Note

  2. Pingback: جوزى ضربني وانا حامل وكان عايز يموتني الفصل الثالث بقلم مي على #3 - Reel-Story - رييل ستورى

  3. Pingback: جوزى ضربني وانا حامل وكان عايز يموتني كاملة بقلم مي على - Reel-Story - رييل ستورى

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 128 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

روايات مصرية

رواية صغيرة ارهقت رجولتي كاملة بقلم بسملة بدوي

Published

on

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
4
(12)

وقت القراءة المقدر: 5 دقيقة (دقائق)

بقلم بسملة بدوي

 

تم تغيير اسم الرواية من صغيرة ارهقت رجولتي الي صغيرة ارهقتني عشقا تابع الفصول التالية: الفصل الأول

انا صهيب المغربي اتجوز عيله 17سنه
صالح “الجد ” جواز مؤقت بس ي صهيب يبني لحد ما تتم عندنا السن القانوني إنما الوقتي اعمامها هياخدوا ورثها دول عالم طماعين وجشعه ومافيش في قلبهم رحمه وهي والله نسمه وهادئه ومش هتحس بيها خالص
صهيب بلامبلاه ……. ماشي روح انت وابعتلي الورق امضي عليه
عملت كده وعروستك جايه بالليل
صهيب بصدمه …..عملت اي
اخدت توقيعك وكتب الكتاب اتعمل
صهيب بغضب …… اييييه ازاي يعني
وطي صوتك متنساش انا مين يولد وقلنا هو زواج على ورق يبقي خلاص
صهيب بشر …… ماشي ماشي ومشا ركب عربيه وراح النايت كلاب
يعني انا كده اتجوزت ي ملك انا لسا صغيره على الجواز يملك وكمان انا خايفه يكون ويضربني زيك عمو
ملك بحب ……. متخافيش يروحي انا معاكي متخافيش و جده صالح معاكي كمان يعني اطمني خالص وهو ارحم من اعمامك يا روز وجده قال هو جواز مؤقت بس لحد ما تتمي18سنه وتستلمي ورثك وكمان على ورق يعني مش هيلمسك مع اني اشك يكون قدامه الحوريه دي و قاطعتها روز بصراخ وكسوف…….اسكتي بقا الله يملك
ملك بضحك ……يخربيت ام جمالك والفراوله الي بتطلع فى حدودك دي يبت
روز بضحك……. هبله .
قاطعهم دخول ام روز ……. روز اجهزي يالا عشان هتروحي مع صالح بيه وقالت بدموع …..هتوحشيني اوي يبنتي
روز بدموع وهي بتشدد من احتضانها……. انا اكترر يماما بس هجيلك كل يوم
اوعي ليشوفوكي انا هبقي اجيلك انا خلي بالك من نفسك يحبيبه ماما
روز بدموع …حاضر يماما وانت كمان
ملك بمرح ……. احضنوني معاكو
قعدوا يضحكوا عليها
في مكان تاني
عماد بيه معايا خبر يساوي مليون جنيه ، صهيب بيه المغربي مش هتصدق اتجوزاتجوز امبارح
ايه امته ومين وبنت مين حد اعرفه ولا انطق يغبي
يبيه الي عرفته من الخدامه أنها سمعتهم امبارح بيتخانقوا وعرفت أنه اتجوز وجبتلك معلومات عنها اهي بس في حقي انا والرجاله
عماد طلع شيك ب 500الف واعطيهوله ……اهو حققك انت والرجاله
-ودي المعلومات يباشا
اخدها بسرعه وقال بصدمه ………. روز اتجوز روز
عند صهيب وقف العربيه عند ملهي ليلي ( نايت كلاب )
دخل واتوجهت كل الأنظار ليه وهو ابتسم بغرور وراح قعد على البار
الجرسون …… طلبك اهو ي صهيب بيه
شاور بايده وقعد يشرب في كاسه ، جت بنت عامله زي عروسه المولد بالميكب الي حطاه وفستان يفضح اكتر من يستر وقالت…….. مش معقول صهيب بيه المغربي هنا انا اكيد بحلم
بصلها بسخريه وكمل شرب الكاس
بصتله بغيظ من تجاهله ليها وقالت بدلع …….. مالك يباشا شكلك مهموم سيبلي نفسك وانا مكملتش الجمله ولاقته زقها واخد فونه ومفاتيح العربيه ومشا وقال ……. حافظ انا الفلم ده شوفي غيره ومشا
بصتله بغيظ……. بقا كده ماشي يبن المغربي انا حطيتك في دماغي اتفرج بس على الي هيحصل

عند ملك كانت واقفه بتعيط وبتقول …..هتوحشيني اوي يماما
الام بدموع ……. انا اكترر ي حبيبه ماما سامحيني مش عارفه احميكي منهم يروحي بس انا مطمنه عليكي مع صالح بيه
صالح بطيبه ….. روز حبيبتي انتي خايفه مني
روز ببراءه …… بس خايفه من الي اسمه جوزي سمعت بيقولوا أنه هو ممكن يضربني زي عمو
الام بصتلها بحزن عليها قاطعها الجد …… يحبيبتي طول ما انت معاكي متخافيش يالا بقا نمشي
الام بدموع …..خلي بالك من نفسك ياروز وكلي كويس وانا هبقي اجيلك واه صحيح فين خطك طلعيه واكسريه
_حاضر
ومشت مع الجد
طول الطريق وقلبها بيدق جامد ووصلت القصر وقالت بانبهار …….واو انا هعيش هنا
الجد بضحك على تصرفاتها الطفوليه ……ايوه عجبك
_ايوه جدا جدا
الجد بضحك……..هيعجبك من جوه اكتر
_طب يالا بسرعه بسرعه يالا
دخلوا
الجد بضحك على شكلها …….ههههه اي عجبك
عجبني بس ده زي الي بشوفه في التلفزيون خالص الله انا فرحانه اني هعيش هنا اوي وبعدين
تعالي أما اوريكي جناحكم انتي وصهيب
بصله بخوف قال بحب وطيبه…….. متخافيش تعالي
طلعت كان كبير اوي ولونه بين الأسود والرمادي
بصتله وقالت في نفسها …….. ألوانه بتخوف كله اسود اسود
الجد ها عجبك
ايوه حلو
اسيبك بقا تجهزي هدومك وكمان شويه هبعتلك الخدامه بالاكل
حاضر
يحضرلك الخير يحبيبتي ومشا
جهزت هدومها و واخدت شاور ولبست بجامه سوده ستان تعكس لون بشرتها ناصعه البياض وسابت شعرها الأسود الطويل الي وصل لتحت خصرها وبعدين دخلت الخدامه بصتلها بزهول .
روز بخوف…….انتي بتبصيلي كده لي
الخدامه باحراج ……احم اسفه يهانم بس اصل بصراحه انتي جميله اوي اوي عينك دي
روز بخجل …… ايوه عيني وشكرا ليكي انتي اجمل وياريت بلاش هانم اسمي روز بس
الخدامه برفض…… ايه لا ده صهيب بيه يقطع عيشي لو سمعني بعدأذنك يهانم ومشت بسرعه
روز بخوف ……. يلهوي ده مركب لهم الرعب يلهوي اومال هيعمل فيا اي عااا يماما
وبعدين شافت الاكل وقالت بقرف …..اي ده عامل كده لي كان عباره عن خضار وأكل مسلوق eat vegan
عااا بياكلوه ازاي ده اعمل اي ايوه هنزل اشوف في حاجه تتاكل تحت ونزلت ودخلت المطبخ وكانت حاطه راسها في التلاجه وقالت بفرحه ……. نوتيلا
قاطعها صوت رجولي جذاب ……. انتي مين وبتعملي اي.
لفت وبصتله
صهيب بصدمه وانبهار من جمالها ووو….

 21,087 اجمالى المشاهدات,  860 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4 / 5. عدد الأصوات: 12

أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية مقتحمة غيرت حياتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورهان ناصر

Published

on

Prev1 of 33
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.9
(9)

وقت القراءة المقدر: 4 دقيقة (دقائق)

كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم

 

الفصل الأول

تك تك تك تكككككك
( خبط جامد )
في أي يا إللي بتخبط أنت
تك تك تككككككككك
ما براحة يا عم هتكسر الباب الله
أتوجه وبيفتح الباب وهو عنيه مقفله من كتر النعس وبيفرك في عينيه جامد
لمح حاجه دخلت تجري علي جوه بسرعة البرق
هو لنفسه: هو أنا عنيا زغللت أوي كدة
مش شايف أي إللي دخل جوه ده
فضل واقف علي الباب يتلفت مش لاقي حد
هو: يا عجب هو انا اتجننت ولا اي امال مين اللي كان بيخبط علي الباب هيكسرو دة
الله يخرب بيتكم ( يفكره حد من أطفال جيرانه اللي ساكنين في العمارة)
هو بوعيد : ماشي يا ولاد المؤذية طيرتو النوم من عيني والله لاربيكم
قفل الباب بغضب واترمي علي الكنبه بتعب شديد
وغمض عنيه
_____:ده نام اعمل ايه بس ياربي سامحني ملقتش حد يساعدني والله عارفه إنه حرام اقعد في شقة مع واحد ونا معرفوش بس مضطرة
انا هخليني مستخبية هنا في الأوضة دي بس للصبح وهطلع من غير ما يحس بيا هو اصلا باين عليه ما اخدش باله إني دخلت
هي ببكاء: استغفر الله العظيم.
يارب سامحني
بس ده اهون من اللي كان هيحصلي
استرها معايا يا رب
قفلت باب الاوضة اللي دخلتها
وبصت عليه لقيته غفي علي الكنبه ونام اتنهدت
ودخلت قعدت في الأوضة العتمة ( لأنها مردتش تنور النور خافت يعرف إن في حد معاه في الشقة وكمان إنها بنت )
هي : أنا هخرج من شقتك مش هعمل حاجه ولا هسببلك مشاكل مع زوجتك ثم صمتت قليلا لتردف بعدها
طب هو مجوز أصلا
خبطت رأسها بيديها بخفة : وإنتي مالك المهم تفكري في حل للمصيبه إللي إنتي فيها منك لله يا مرات ابويا أشوف فيكي يوم
حسبي الله ونعم الوكيل فيك علي إللي عملتي فيا
حل الصباح
استيقظ متململا بضيق وهو يفرك عنقه بألم واضح .
يشعر كما لو أن أطرافه شلت وجسده تصلب وتكسر لا يقدر علي الحركه
ليمسك رأسه بتعب من كثرة الصداع الذي يفتك برأسه
ليتذكر ما حدث أمس
عندما كان نائما متوعدا لاولاؤك الاطفال المشاغبين ظننا منه أنهم سبب إزعاجه
نهض بكسل شديد متوجهاً لغرفته ليأخذ ملابسه ويستعد لأخذ حماماً منعش يعيد الحيوية والنشاط لجسده المتعب من كثرة الأعمال الشاقة في عمله فهو لا يرتاح الا ساعات قليلة جدا يحاول أن ينعم بها ببعض النوم ولاكن باتت ليلته أمس غير ماكان يتمني بسبب إزعاج أولئك الاولاد المتطفلين
دلف الي المرحاض بعدما أخذ ملابسه واستعد للذهاب الي عمله فهو يعمل رائدا له مكانته في الشرطة ويهابه الجميع
ماعدا أولئك الاولاد المتطفلين ابتسم علي ذكرهم محدثاً نفسه أنه سيعاقبهم وبشدة علي فعلتهم وازعاج راحته ليلا
بعد قليل
خرج من الحمام
ووقف أمام مرأته يعدل من تسريحة شعره ويضع برفانه الذي يعشقه
خرج من غرفته متوجهاً للغرفة الأخري ليأخذ بعض الأوراق المهمه التي يخفيها في غرفة مكركبه تمام ولا يضع بها إلا اشياء يظنها اي شخص يراها أنها قبو وليس غرفة من كثرة الاشياء الغير مرتبه فيها ومن كثرة الصناديق والأشياء الأخري
وقف علي باب الغرفة
فتح الباب ببطء شديد
وعندما دلف إلي الداخل
وجد فتاة تنام علي أرضية الغرفة قد صنعت لها من تلك الخردة مايشبة الفراش علي الارض تنام عليها بهدوء وبخمارها وذالك الشيء الاسود الذي تتكوم بداخله ( عباءة سمرة تشبه الاسدال أو اقرب الي ما يسمه جلباب )
عند دخوله استيقظت من غفوتها
تطلع إليه بصدمة يبادلها الآخر بنفس النظرة مردفا بصوت أجش
إنتي مين ودخلتي هنا إزاي؟!
هي برعب: أنا أنا .

 25,516 اجمالى المشاهدات,  1,843 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.9 / 5. عدد الأصوات: 9

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 33
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية صرخة مريم بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 8
Use your ← → (arrow) keys to browse
4
(7)

وقت القراءة المقدر: 5 دقيقة (دقائق)

كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم كوكى سامح

 

الفصل الأول

ج. 1…#صرخه_مريم
بعد الولاده تعبت وجالى حمه نفاس، حرفياً بموت
ماما جت تقعد معايا، كتر خيرها سابت اللى وراها
علشانى وياريت تمر، من اول يوم عمر جوزى حكم عليه متدخلش المطبخ ولا تحط ايدها فى الأكل
كان صوته عالى وهو بيقولى، يا هانم امك عندها فيروس سى، انا خايف لا تعدينا، بقيت اكتم بوقه علشان متسمعش، حاولت أفهمه ان الفيروس مش بيعدى غير عن طريق الدم وانا من ناحيتى هحرص بس هو صمم على كلامه، انا اتحرجت ومتكلمتش مع ماما فى اى حاجه، لأنه مينفعش
__ رغم تعبى بس كنت بقوم واحاول انفذ كلام عمر ليه، مكنتش عاوزه مشاكل معاه وخصوصا الموضوع حساس ويجرح امى
كنت ادخل المطبخ واحلف عليها اعمل انا الأكل
اليوم كان بيعدى عليه بسنه، لحد ما زاد عليه
التعب، مبقتش قادره، ابتدت ماما تعمل الأكل
وتتصرف هى فى البيت.
___________________
انا مريم 30 سنه معهد خدمه اجتماعيه متزوجه من عمر بكالوريوس تجاره، يمتلك محل أدوات منزليه فى نفس العماره، مخلفه منه ايسل
3 سنوات وأنس عمره اسبوع، ساكنه فى بيت عيله مكون من حماتى وسلايفى نشوى زوجه
وائل”الاخ الكبير” ومعاها ولد، من يوم ما حملت وهى هتتجن وتحمل تانى، اما سلفتى التانيه فيفى كانت جارتى ودى بقى بدلعها وبقولها يا فوفه لأنها بنوته 19سنه بعتبرها زى اختى ، أنا اللى اخترتها لسلفى أشرف “الاخ الاصغر” اصلها يتيمه اب وأم ،عايشه مع اخواتها البنات وكلهم كانوا متجوزين ،على طول كانت بتشتكى منهم ومن شقاوه ولادهم
كانت بتقولى أنها بتروح تبات عند كل واحده فيهم شويه علشان متقعدش لوحدها
وطبعا كانت بتصرف معاشها عليهم وعلى ولادهم
صعبت عليه وعرضتها على سلفى ،بعت حماتى
معايا ولما شافتها ،قالت أنها شكلها ضخمه عليه
اصلها طويله ومليانه ،اما أشرف نحيف وطويل
بس لما شافها أعجب بيها، تم الزواج فى اققل من شهرين وبعدها سافر بلد عربى يشتغل.
______________________
ابتدت ماما تشوف شغل البيت وغير حماتى
كانت تنزل تقعد معانا بالساعات وماما تخدمها
اصلها ست جامده وقويه
ماما ست طيبه مش بتحب المشاكل ولا الحوارات
رغم تعبها إنما كانت بتخدم الكل علشان خاطرى
لما كانت تبوس أنس كنت باخده من أيدها واخترع اى حاجه
_لحد ما فى يوم عمر كان طالع ياخد شاى
شافها وهى بتعمل الأكل ،حلف عليه طلاق تلاته
أنها تمشى وكمان مروحش عندها تانى، انهارت
عاوزانى اقطع علاقتي بأمى انت مجنون
لا طبعا رد وقالى يبقى تمشى، قولتلوا لو مشيت
أنا كمان همشى معاها ،فتح الباب وقالى
على بره انتى وامك .
__ ودلوقتى انا فى بيت ماما بقالى اسبوعين
محدش فيهم سأل فيا ولا فى ولادى
الباب اتفتح
الام داخله وفى ايدها طبق شوربه
مريم قاعده بترضع “أنس”
الام.. انا قولت الجو برد، عملت شوربه لسان عصفور اللى بتحبيها يا نور عنيه، يلا بقى
علشان تاكليها وهى سخنه
مريم.. مليش نفس يا ماما
الام.. علشان خاطرى، انتى بترضعى وتعبانه
مريم بغيظ.. شوفتى يا ماما، عمر لا سأل فيا
ولا فى ولادى، حتى حماتى اللى بخدمها
وطفحه عندها الكوته، ما عبرتنى حتى بتليفون
حسبى الله ونعم الوكيل 🖤😭
الام.. نفسى اعرف ايه سبب المشكله
مريم.. عادى يا ماما، اختلفنا
الام.. اختلاف ايه ده اللى يخليكى تاخدينى
وتمشى زى المجنونه، يا بنتى انتى مكنتيش قادره تتنفسى وغير السخونيه اللى كانت عندك
خدت البيبى من ايدها، نيمته على السرير
حضنتها، قوليلى بينى وبينك يا عين امك
انتى مسكتى حاجه على عمر
مريم اتنفضت.. لا طبعا يا ماما، مشكله عاديه
جدا، بس حضرتك عارفه انى عصبيه
ومش بستحمل وبداخلها.. عاوزانى اقطع علاقتى بيكى يا امى
الام.. اصل مش طبيعى تكون غضبانه ومحدش فيهم يسأل عليكى، وبعدين احنا أخرنا سبوع أنس
علشان تعبك ودلوقتى انتى بقيتى كويسه
لازم اكلم عمر علشان نعمل السبوع
مريم.. هعمل السبوع هنا، عجبه يحضر هو واهله
اهلا وسهلا، مش عجبه، براحته
الام.. لا يا بنتى ده مش كلام
هو ابوه ولى الحق انه يعرف اننا هنسبع
مريم.. ارجوكى يا امى محدش يتصل بيه
احنا مش قليلين علشان محدش فيهم يسأل فينا
الام.. طيب، بس بردوا انتى غلطانه، سابتها وخرجت.
مريم حست بخنقه، فتحت باب البلكونه
رغم ان الجو برد، إنما حست براحه
فضلت واقفه تبص وفجأه شافت سلفتها فيفى
دخلت العماره ، فرحت ودخلت جرى
اكيد عمر هو اللى باعتها علشان تصلح ما بينا
فتحت الدولاب، انا لازم البس أجمل ما عندى
واقابلها بيه، علشان تشوفنى فى احسن صوره
ومتقولش انى زعلانه، لازم تعرف ان ولا فى
دماغى اساسا وفرحانه بالبيبى وقعدتى عند ماما
سبب شفائى وانا كويسه وزى الفل
لابست تريننج فاتح وشكله جميل، وقفت قصاد
المرايا، حطت روچ وماسكرا، كفايه كده
علشان يبان انى طبيعيه وزى القمر
باست المرايا من فرحتها، حطت برفيوووم
قعدت على السرير مستنيه الباب يخبط
علشان يبلغوها ان سلفتها جت تزورها
عدى ربع ساعه ومفيش خبر، خرجت
من الاوضه، فتحت الباب وبقت تبص بره
الشقه لدرجه خرجت عند الاسانسير ومفيش حد
نزلت تحت وسألت البوابه عليها..قالت لها
ان مفيش حد دخل العماره والبوابه مقفوله من ساعه..
يتبع..
#صرخه_مريم
#بقلمى_كوكى_سامح
ارجو التفاعل ب لايك و 20 ملصق لاستمرار النشر
طبعا لو التفاعل عجبنى مش هتأخر وهنزل البارت يوميا احبايب قلبى ❤️

 8,295 اجمالى المشاهدات,  1,248 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4 / 5. عدد الأصوات: 7

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 8
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading
PDF كتب و روايات عربية بصيغهساعة واحدة ago

قصة رواية ترنيمة عيد الميلاد بقلم تشارلز ديكينز بصيغة PDF

زد معلوماتك4 ساعات ago

هبة سليم … ملكة الجاسوسية المتوجة..!!

قصص حب5 ساعات ago

رواية احببت بنت اختي كاملة بقلم مودة ويوسف

روايات مصرية6 ساعات ago

رواية صغيرة ارهقت رجولتي كاملة بقلم بسملة بدوي

قصص أطفال7 ساعات ago

20 قصة قصيرة ذات دروس قيمة

قصص الإثارة7 ساعات ago

رواية صدمة فرح بقلم سيد داود المطعني

قصص متنوعة8 ساعات ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص قصيرة9 ساعات ago

قصص قصيرة عن الصداقة

قصص حدثت بالفعل10 ساعات ago

قصة شاب قال لن أتزوج حتى أشاور مائة رجل متزوج

قصص قصيرة11 ساعة ago

قصة مؤلمة : رساله اب لابنه المتزوج بعد وضعه فى دار مسنين

قصة شخصية مؤثرة12 ساعة ago

الشيخ المناضل عمر المختار – أسد الصحراء

قصص الإثارة14 ساعة ago

رواية علاقة محرمه بقلم كوكي سامح

روايات مصرية14 ساعة ago

رواية مقتحمة غيرت حياتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورهان ناصر

قصص الإثارة15 ساعة ago

رواية علاقات مشوهه للكاتبة فاطمه الألفي

PDF كتب و روايات عربية بصيغه15 ساعة ago

تحميل رواية أسير زُرقه عينيها (بقلم فاطمه عماره) PDF

قصص الإثارة4 أسابيع ago

رواية رغبه متوحشه (كامله)

قصص الإثارة3 أسابيع ago

رواية بنت بمدرسة عيال اغنياء بقلم ماري جو

قصص حدثت بالفعل5 أشهر ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

قصص متنوعة8 ساعات ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص الإثارةيوم واحد ago

رواية بنت فى ورطه بقلم كوكى سامح

ادب نسائي4 أسابيع ago

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

ادب نسائي4 أسابيع ago

رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

قصص متنوعةأسبوعين ago

عايشة عند اخويا ومراتو بلقمتى ويارتني بلاقي اللقمه

ادب نسائي4 أسابيع ago

تكملة رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

روايات مصرية4 أسابيع ago

قصة حماتي كامله للكاتبه ايمي رجب

روايات مصرية3 أسابيع ago

رواية كبرياء عاشقة بقلم هدير نور(كاملة)

قصص الإثارةأسبوعين ago

حكايتي مع ابو زوجى السافل وما فعلت به

قصص الإثارةأسبوعين ago

قصة حماتي وزوجتي الحامل +18 للكبار فقط

روايات مصرية4 أسابيع ago

قصة انا وحمايا بقلم كوكي سامح

روايات مصريةيومين ago

رواية براءتي الجزء الحادى عشر بقلم كوكي سامح #11

Facebook

Trending-ترندينغ