Connect with us

روايات مصرية

جوزى ضربني وانا حامل وكان عايز يموتني الفصل الثالث بقلم مي على #3

Published

on

5
(1)

وقت القراءة المقدر: 9 دقيقة (دقائق)

الفصل الثالث

روحت للبنت بتاعة المعمل
وهددتها وكنت شديده قدامها
وحكتلي كل حاجه وقالت …
والله العظيم انا معملتش حاجه انا مليش ذنب
– اومال مين اللي عمل كده
– انا هفهمك
انا الست اللي شوفتيها معايا دي تبقي خالتي اخت امي
وهيا اللي مشغلاني هنا معاها ف المعمل
انا بشتغل سكرتيره للمعمل والعياده
وهي جاتلي هيا والست اللي استلمت التحاليل
وقالتلي أن في موضوع أنها قصداها ف خير وأنها معرفه قديمه
– الست اللي جت استلمت التحاليل هيا اللي جت لخالتك وخالتك قالت إنها معرفه قديمه
– ايوه
وحكتلها قصه كده مدخلتش دماغي وفضلت تجيب كلمه من الشرق وكلمه من الغرب
بس الحقيقه اللي قالتها ان انتي اتجوزتيه غصب عنها وهيا عاوزه تتطفشك من البيت وكده
– وبعدين
– عرضت خمس تلاف جنيه مقابل خدمه
وهي اننا نزور التحليل بتاعك
طبعا كان مستحيل بس هيا فضلت تقنعنا وزودت الفلوس حبه وبقم سبع تلاف
خالتي قالتلها ولو جت وعملت مشكله قالتلها أنها متأكده انك هتيجي تاني انتي وجوزك وهيا هتديكي التحاليل وهو موجود ولما تيجي لازم احنا الاتنين نكون بنتكلم بثقه عشان متشكيش ونعرض عليكي نعملك التحليل تاني
بس انتي وفرتي علينا ده وانتي اللي طلبتي
للكاتبه مي علي
– طب ماشي انا معاكي
التقرير ممكن يتزور عادي طباعه وكده إنما بقي الاختبار ده عملتوه ازاي
– هيا قالتلنا وقتها انك عشان تصدقي أو مش انتي عشان جوزك يصدق لازم يبقي ف اختبار حمل
قولنالها هنجيبو منين قالت اي اختبار قديم لحاله مثلا
أو ندور علي واحده حامل
طبعا الكلام يخوف ومسؤليه وزفت
ف اختي الكبيره حامل
وكانت طالبه تعمل تحاليل وكده بس انا كنت منفضه
ف اليوم ده انا روحتلها بنفسي وجبت منها عينه
وحفظتها
لحد مانتي جيتي وفصلتها وعملت بيها الأختبار وكل ده اقسم بالله كان صدفه
هيا اللي كانت بتفكر مش احنا
– واديتكو الفلوس طبعا
– اديتنا خمسه بس وقالت الباقي لما تطير من البيت وفوقيها الحلاوه
قولنلها ممكن يقتلها وهنروح ف سين وجيم قالت لا كبيرو هيطلقها وانها هتمنعو يتهور اكتر من كده
والله ده اللي حصل
– طب بقولك اي
الست التالته اللي جت معانا اول مره سحبتي مني
كانت موجوده معاها ولا لا
– الصراحه لا هيا جاتلنا لوحدها
– تمام
اسمعي بقي انتي لا شوفتيني ولا انا شوفتك ومتقلقيش من حاجه ده لمصلحتك حتي خالتك متعرفيهاش
وانا مش هاجي جمبكو اتفقنا
– كتر الف خيرك والله انا اسفه
– مش المهم تعتذري المهم. تتقي الله ف شغلك عشان كان ممكن اموت فيها وانتو تروحو ف داهيه
– توبه والله توبه
– انا هقوم وزي مقولتلك
يلا سلامو عليكو
– مع السلامه
وخرجت وانا دماغي هتنفجر
بقي كده يا صباح الكلبه
طب والله العظيم لا اكون دبحاكي بإيديا دول
وخرجت من باب المعمل للشارع
ومشيت
فجأه لقيت كريم قدامي
– كان فيها حاجه لو كنتي قولتيلي انك جايه هنا
– وفيها حاجه لو طلقتني وحليت عن دماغي
– طب امشي اما اروحك وياريت تشيلي الفكره دي من دماغك ها عشان مش هتحصل
مشيت جمبو وفجأه لقيته شد دراعي وقال …
تعالي أما اعزمك علي كشري تعالي ندخل ناكل جوه ونتكلم
للكاتبه مي علي
– لا مش عاوزه مش قادره اكل
– يلا بس
– قولت لا
– خلاص يبقي هروحك واجبلك كشري ناكله بقي ف البيت
سكت ومردتش عليه
وفعلا روحني
وسابني قدام باب البيت
وخرج
دخلت ع الشقه
وفضلت قاعده وشويه وجه
وفضل يتحايل عليا بس أخد منه الاكل
وبعد مرار اخدته منو وركنتو مكلتش
وحس أنه فعلا خلاص اتقفلت منه فسابني وخرج وهو زعلان
وقفل الباب وراه
اول ما خرج اخدت الكشري وقعدت أكل
هل انا بحبه لسه
طب ممكن اسامحه
للكاتبه مي علي
لا مش لازم اسامحه ع الأقل دلوقتي
هو اصلا هيكرهني بعد اللي هعملو ف اهلو
هوريكي ايام سوده يا صباح
عدي تلت ايام وانا مبخرجش من باب الشقه
والدنيا تضرب تقلب بره
وتاني يوم
صحيت بدري
وسمعت صوت صباح وضحي تقريبا راجعين من بره وطالعين
فضلت واقفه لحد ما الباب اتقفل
ف الوقت ده مبيبقاش في حد ف البيت
لا سعد ولا كريم ولا حتي باسم
وعمي ومراته اجرو مطرح قريب من المستشفي عشان شهد اللي لسه مفاقتش ومتأكده أنهم عملوا فيها حاجه
سعد وضحي
للكاتبه مي علي
معرفش اي اللي حصلي بس مبقاش يهمني يعرفو ولا لا
كنت ناويه ادبح صباح واللي يحصل يحصل
سحبت سكينه وخبيتها معايا
وفتحت الباب وطلعت
وانا فاكره ان كل واحده ف شقتها
طلعت عند شقة صباح عشان أوجهها وادبحها بأديا علي اللي عملتو فيا
ولسه هخبط
سمعت صوتها هيا وضحي بيتكلمو بس
قربت عند الباب وسمعت
ضحي بتقولها ….
اهي ممتتش ياختي ولا حتي طلقها وبقي بيجري وراها عشان تسمحو
مش كنا اديناها حقنة هوا ف المستشفي وخلصنا
لا كريم بعد ولا المحلات والأراضي جم ولا انتقمنا
اومال كل ده عملناه ليه
صباح …
بسبع ترواح البت دي
اعمل اي بس اكتفها واخنقها بأيديا
للكاتبه مي علي
ضحي …
مرات عمي انتي وعدتيني تخلصيني منها وترجعيلي باسم والمحل والأرض
شوفي صرفه غير دي

احنا خلاص البيت بيتطربق فوق راسنا
عمي ومشي بعد ماطلقك ومسبش حاجه
وباسم ومتعلق بالزفته اللي تحت اللهي متوعي تخرج
ده غير شهد اللي ممكن تفوق ف اي لحظه
وتتكلم باللي شافتو
– وطي حسك يابت
– اه مانتي خاسس عليكي اي انا اللي هروح ف داهيه مش انتي
قتلت اختي بأيدي
– كنتي هتستنيها لما تفضحك وتشوفك مع جوزها
– الضربه اللي ادهالها سعد كانت شديده اوي عليها اديلها كتير ف الغيبوبه
لو كانت فاقت كانت هتبقي مصيبه
– لا كانت هتمسكها عليكي زله هيا فارق معاها اي
– لا انا امسك زلل اه يتمسك عليا زلل لا
– جدعه المهم عملتي اي مع سعد عرفتي تاخدي منه الورقه
– لا ابن الأروبه شايلها
نفض شهد ف كل حاجه وكل حاجه بقت بتاعتو
شفط نصيبها كلو ف كرشو
جاي من الشارع يورث ع الفاضي
للكاتبه مي علي
– اومال كل ده بتهببي اي
انا الواد ده اقتله ولا انه ياخد مليم من الورث ده ولا يبقي زيو زي عيالي
– طب هنعمل اي
– توقعيه يابت ادحلبي كده وحطيلو العقده ف المنشار وقوليلو اثبتلي انك بتحبني يكتبلك الحاجه اللي اخدها من شهد عشان ميفضحهاش
– والله عملت كده ومفيش فايده انا خايفه أحسن باسم يعرف اني بخونه يا مرات عمي
– متخفيش طول منا وراكي
وبعدين محنا بنعمل كل ده عشانه يعني
عشانا كلنا

– طب وبعد ما نرجع حقنا ويبقي كلو لعيالك
وباسم فضل زي مهو معايا بطريقته الزفت دي
هتعملي اي ياختي ساعتها
– اومال احنا عاوزين نخلص من البت اللي تحت ليه
عشان يخلالك البيت مع باسم وحاجتكو تكبر
وكده يبقي الورث كله مخرجش من بيتي
كريم وباسم اللي هيقوشو
ولا الحوجه لأبوهم الكلب ده
للكاتبه مي علي
– طب لو عمي رجع اي اللي هيحصل
– لا ده حسابو معايا بعدين
المهم دلوقتي تحاولي تجيبي الورقه منه بالذوق بالعافيه انشالله تسرقيها
ولو معرفتيش
يبقي مفيش غير أننا نقتلو
– ياخبر اسود
ده احنا هنلبسها لبس
– لا يابت ديته يخرج من هنا ويروح للشمامين صحابو بيقعدو ف أماكن مفيهاش صريخ ابن يومين
واحد ابن حلال كده يديلو طلقه ولا يغزو بسكينه وخلصت
تبان سرقه تبان قتل المهم نخلص منه
بس تلاقي الورقه
لازم التنازل ده انتي سامعه
– خلاص ماشي
– يلا اتكلي علي شقتك
عشان صدعتيني
وعاوزه اخد دوش يلاااا
– طب انا طالعه
لو عوزتي حاجه ابقي اندهي عليا
طبعا لما سمعتها بتقول اسمعي شقتك
للكاتبه مي علي
جريت جري ع السلم
ونزلت ع الدور اللي تحت ولزقت ف الحيطه
لزق
لحد ما طلعت وقفلت بابها وراها
نزلت جري
وانا بنهج
الله يخربيتك يا صباح يا بنت الابلسه
يعني عارفه أن ضحي بتخون باسم مع سعد
وبيخططو يقتلوه
وتقتلني
عشان الورث كله والبيت باللي فيه يبقي ليها ولعيالها حتي نصيب شهد
للدرجه دي

تموت اختها وأخو جوزها
بس لا العيب مش عليها العيب علي راس الحيه اللي ممشياها زي ماتكون عملالها غسيل دماغ
حسابك تقل اوي معايا يا صباح
اقول لمين بس يارب
اعمل اي
اوقعهم ف بعض ازاي بس
اقول لكريم
تؤ لا يا غرام انتي اتجننتي ولا اي
ده ابنها مهما كان
فكري يا غرام فكري
شويه والباب خبط
للكاتبه مي علي
كنت لسه واقفه مكاني
بلعت ريقي بالعافيه
فتحت الباب لقيته باسم
– ازيك يا غرام
– باسم
– اي مالك وشك اصفر ليه
– مفيش حاجه
– طب مفيش اتفضل
– اه اتفضل
دخل وقعد
– لقيتك مش باينه بقالك كتير قولت اسأل عليكي
– معلش كنت تعبانه
– لا سلامتك يا غرام الف سلامه
– اعملك شاي ولا حاجه
– يااااه اول مره تضيفيني عندك
ماشي مفيش مشكله
دخلت فعلا ولعت ع الشاي
ولقمت
سمعاه بيتكلم
فزعقت وقولت …
بتقول اي
ثواني اصب الشاي واجي
ومسكت البراد بصب الشاي
لقيته داخل المطبخ وبيقولي …
بقولك انهارده شوفت واحده ف منطقتكو القديمه
تشبه امك تمام ….

جوزى ضربني وانا حامل وكان عايز يموتني الجزء الرابع بقلم مي على #4

 1,629 اجمالى المشاهدات,  9 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 5 / 5. عدد الأصوات: 1

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

No tags for this post.
2 تعليقان

2 Comments

  1. ياريت تشكرونا على المجهود فى نقل وكتابه الروايه لحضراتكم

    Reel-Story Note

  2. Pingback: جوزى ضربني وانا حامل وكان عايز يموتني الفصل الثاني بقلم مي على #2 - Reel-Story - رييل ستورى

  3. Pingback: جوزى ضربني وانا حامل وكان عايز يموتني كاملة بقلم مي على - Reel-Story - رييل ستورى

Leave a Reply

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

The maximum upload file size: 128 ميغابايت. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

روايات مصرية

رواية السم فى العسل بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 16
Use your ← → (arrow) keys to browse
3.8
(23)

وقت القراءة قدر: 9 دقيقة (دقائق)

روايه السم فى العسل

الجزء الأول

الكاتبه كوكى سامح

__ من يوم ما حمايا كتب وصيته وقال فيها ان اللى هتخلف بنت هى اللى هتاخد نص ثروته

وحياتنا اتقلبت ١٨٠ درجه للأسوء

انا سهر ٢٥ سنه على قدر كبير من الجمال.. متجوزه من ” احمد الدمنهورى” ولقبه الباشا

وعايشه فى فيلا حمايا ( الدمنهورى بيه) اكبر تجار العاب فى مصر وجميع البلاد العربيه

عندى سلفتين ” روقيه” ٣٥ سنه وعندها (مروان ٣ سنوات) وزوجة الأخ الاكبر ( عمار)

اما ” معتزه” ٣٢ سنه وعندها ( ياسين سنتين)

وزوجة الأخ الوسطانى ( كريم)

طبعا انا قولت سلفتين لان السلفه التالته متنفعش تبقى سلفتى لانها اختى التؤام (منار) ومتزوجه من الأخ الوسطانى تؤام كريم واسمه ( كارم) ومعاها “باسم” عنده شهوور

اما انا بقى مرات الباشا اللى الكل بيعملوا الف حساب واراد ربنا بعد ما حمايا كتب وصيته

انى احمل ولما شوفت السار عرفت انها بنوته

ونويت اسميها ( فريحه)

عانيت من الحمل شهور.. وجه اليوم اللى اتولدت فيه فريحة وكانت ه البيت كله

بس رغم الفرحه اللى عشتها اما اتولدت فريحه على وش الدنيا.. عرفت اسوء خبر

بعد ٣ سنوات عرفت انها مريضه سكر

الخبر ده وجع قلبي وكسرنى وكنت بسأل نفسى.. ازاى طفله تعانى من السكر فى سن زى ده

دى لسه حتى متعرفش ربها.. كنت ببكى طول الليل واسأل نفسى لما تكبر ويبقى عندها ٦ سنين وتروح المدرسه هتعمل اي وهتتعامل ازاى مع اللى من سنها؟!

المفروض ان هيكون ليها نظام اكل معين دى مريضه سكرى.. وده خلانى غصب عنى ما انا مش ملاك.. انا بنى ادمه من لحم ود”م

خلانى ازعل من ربنا وابطل صلاه وكنت بسألوا وبقولوا.. انت ليه تستخسر فيا فرحتى

ليه بنتى يكون عندها السكر وولاد العيله كلهم صحتهم كويسة.. اعترضت ع امر ربنا

وكان غلط كبير منى.. بس انا قولت انى بنى ادمه مش ملاك…

وفى يوم كنت بلاعب فريحه فى الجنينه لقيت احمد داخل عليا وكان باين عليه انه مخنوق ومضايق.. شال البنت ع ايده وكان بيلاعبها

قربت منه وسألته : مالك.. شكلك كده مضايق من حاجه رد عليه رد غريب ومسك حنجرته وهنا عرفت انه مخنوق جدا

احمد : تعبان ومش طايق نفسى

سهر قربت منه وحضنته : اي اللى مضايقك

احمد : بعدين

سهر : من امتى وانت بتخبي ع مراتك حبيبتك

احمد بابتسامه كلها وبصوت خافت : حاسس ان فى حاجه بتحصل من ورايا بس مش عارف هى اي؟

سهر ب استغراب : حاجه اي؟ هو فى حد فى الشغل مضايقك

احمد بتنهيده واداها البنت وخدتها من ايده

ياريت.

سهر : ياريت.. قصدك اي بياريت دى!؟

احمد : اخواتى.. انا حاسس ان محدش فيهم طايقنى وخصوصا بعد ما ربنا كرمنا ب فريحه

سهر خدت البنت فى حضنها وحضنتها ب : مالها فريحه.. واي دخل بنتى ما بينكم

احمد : انتى ناسيه وصيه بابا اللى كتبها وقال فيها ان البنت اللى هتتولد ليها نص الثروه

سهر حضنت البنت بخوف اكتر : وده معناه اي

احمد بغضب : معناه ان بنتنا عليها العين ي سهر

سهر بذهول : انت تقصد أن اخواتك قاصدين يأذوا بنتى.. وابتدى صوتها يعلى

(قرب منها وحط ايده على بوقها.. وطى صوتك حد يسمعنا)

سهر : معقول اخواتك يأذوا بنتى

احمد بانفعال : لا طبعا.. بس بقول الموضوع ده عامل بينى وما بينهم حساسية جامده

بيتعاملوا معايا بطريقه غريبه

سهر بانفعال : واحنا مش عاو حاجة تغور الفلوس.. وعيطت.. مش كفايه أن بنتى مريضه سكرى ومش هتعيش زى باقى الأطفال ( وانهارت)

احمد خدهم فى حضنه : انا لازم اقول لبابا يلغى الوصيه دي خالص وبعد عمر طويل كل واحد فينا ياخد حقه بشرع ربنا

سهر بصتلوا بنظره : ياريت

_ بعدها بكام يوم سمعت احمد بيكلم حمايا فى الموضوع.. وكنت واقفه انا وداده ( تحيه)

حمايا دخل المكتب ونادى على تحيه وطلب منها تعمل قهووه

الدمنهورى قعد على الكرسى وولع سيجار

.. ي أحمد عاوزنى فى اي!

ولما سمعته بيتكلم معاه ولسة بقرب من الباب علشان اسمع بيقولوا اي لقيت اختى التؤام

منار نازله ومعاها روقيه ولما شافونى قربوا منى

روقيه : واقفه كده ليه ي سهر!؟

سهر بارتباك : واقفه عادى

( تحيه خارجه من المطبخ ومعاها القهوه)

منار : القهوة دى لمين ي تحيه

تحيه بصت لسهر وقالت : القهوه لسى الدمنهورى بيه وسى الباشا

روقيه : اه.. متقولى ان الباشا جوه مع حمايا

وفى نفسها ( عقربه.. تلاقيه بيتفق مع حمايا وبيطلب وصايا ع بنته ويلهف نص الثروه فى كرشه)

سهر بارتباك : واحد مع باباه انا مالى وسابتهم وخدت فريحه وطلعت اوضتها

روقيه لمنار : الصراحه مش دى اختك وتؤامك

إنما غيرك خالص.. متزعليش منى.. انتى ع سجيتك وطبيعيه إنما هى عايشة الدور اكمنها واخده الباشا.. كبير العيله

منار بغضب : دى اختى ع فكره وياريت تتكلمى عنها بأسلوب ا من كده

روقيه قربت منها بوشوشه : ي بنتى انتى عبيطه المفروض ان كلنا فى مركب واحده.. بنت اختك هتاخد نص الثروه بالظلم

منار : وهى مالها العيب من حمايا يعنى مش منها ولا من جوزها واستأذنت وخرجت الجنينه

روقيه بسخريه : وهى مالها العيب من حماها

كتك وكسه بكره تعرفى قيمه كلامى لما نبقى كلنا ع اله

وهنا خرج احمد من المكتب ووشه احمر جدا

وباين عليه انه مضايق لدرجه ان مشافش روقيه قدامه وكان بيبرطم بالكلام ( انا هاخد مراتى وبنتى وهسيب البيت خالص)

روقيه بعدت لما شافت الدمنهورى خارج من المكتب و الدنيا بتتنطت فى وشه

روقيه فى نفسها ( ي ترى فى اي) انا لازم احكى ل عمار كل اللى حصل ومسكت الفون وكلمته

وقالت إن احمد متخانق مع باباه

__ عدت ٣ سنوات والحال كما هو عليه لا الدمنهورى غير وصيته ولا احمد ساب البيت بس اللى اتغير ان فريحه كبرت وبقى عندها ٦ سنين

كانت زى البدر فى تمامه.. كانت روح الدمنهورى

اللى بيتنفسها..

__فى الجنينه فريحه قاعده بتلعب مع ولاد عمها

وسهر فى ايدها نسكافيه وبتتمشى فى الجنينه

لمحت بنت واقفه عند السور بتشاور لها وشكلها يدى ١٨ سنه.. قربت منها

البنت بوشوشه : انا بشوف الودع ي هانم ممكن اشوفلك

سهر : لا لا مش بحب الحاجات دى

البنت : ابوس ايدك ي هانم.. جربى

سهر فى نفسها ( هى اكيد محتاجه فلوس)

طيب انا هشوف

وفتحت الباب ودخلت البنت

البنت مدت ايدها : ووشوشى الودع ي هانم

سهر طلعت ١٠٠ جنيه واديتهلها

البنت مسكت ايدها وبصت فيها قبل ما تمسك الودع وبصت فى كفها وقالت : نهار اسود

ده انتى هتشوفى ايام سوده

سهر قلبها اتقبض : انتى بتقولى اي.. اعوذب ب ي شيخه عليكى

البنت بصت لها بحزن : اللى جاى كتير عليكم

سهر حطت ايدها ع ودنها : أمشى انا مش هسمع حاجه

البنت : انا ماشيه وهرجعلك بعد شهر ي هانم

سهر حطت ايدها ع دماغها : لا لا اكيد كذابه

اعوذب بالله

البنت مشيت وسهر نسيت كلامها وقالت انه كله رغم أنها اتأثرت بيه

وبعد شهر الفيلا كانت جاهزه للاحتفال بعيد ميلاد باسم ابن منار تؤام سهر وسلفتها فى نفس الوقت… باسم تم ال ٧ سنوات

الحفله كبيره وبعد ما طفوا الشمع وكانت الساعه ٩ مساءا.. فريحه اختفت.. سهر خرجت تدور عليها

ملقتهاش وحصل قلق فى الفيلا لمجرد ان فريحه مش موجوده.. سهر فى نفسها ( انا عارفه هى فين اكيد عند البسين) جريت ع البسين من غير ما حد يحس بيها وشافت فريحه قاعده

قربت منها : كده ي فريحه تقلقينى عليكى

جدو والبيت كله مقلوب عليكى

فريحه مش بترد.. قربت منها لقيتها جثه هامده

سهر ابتدت تصرخ ومحدش سامعها.. مسكت الفون واتصلت باحمد وقالت انها عند البسين

فى ثوانى الكل كان عندها واكتشفوا ان فريحه ماتتتتتتت💔

فى دقايق كان الجد اتصل بالدكتور وقال إن البنت اتوفت بغيبوبة سكر فالحال

خرجت الطفله فريحه جثه هامده من الفيلا محموله فى تابوت

وبعد الدفن سهر دخلت فى حاله نفسيه

ونامت نوم عميق وصحيت ١٢ بالليل قامت مفزوعه

وبتصرخ.. بنتى.. بنتى.. فريحه

الداده قاعده تحت رجليها ولما سمعتها بتصرخ ومفزوعه قامت من مكانها : عاوزه حاجة ي ستى سهر

سهر بصراخ : عاوزه بنتى ي داده.. فريحه راحت فى غمضه عين

الداده بصت ويمين وقامت قفلت الباب

وجريت ع سرير سهر وقربت منها وبوشوشه

انا هقولك ع حاجه بنتك ادفنت عايشه

سهر.. اي.. بتقولى اي!

تحيه : ي ستى هانم وطى صوتك دى لو سمعتنى هيكون فيها قتلى

سهر.. مين دى؟

تحيه : هقولك بعدين.. بس قومى بسرعه بنتك مدفونه بغيبوبة سكر من الصبح وممكن تكون فاقت الحقيها الأول وبعدين هقولك ع اللى حصل

سهر قامت زى المجنونه وكان فى ايدها فستان فريحة : الحقها فين

تحيه : الترب ي هانم

سهر بارتباك وعدم وعى : انا هروح الترب

وفتحت باب الاوضه وقبل ما تخرج

تحية : ي هانم

سهر بصتلها : نعم

تحيه : مفتاح التربه فى درج مكتب الدمنهورى بيه.. نزلت سهر جرى والڤيلا كلها مفيهاش حد

الكل نايم من بعد الدفن والعزا.. اليوم كان شاق جدا.. حتى احمد كان بره البيت من زعله وفاه بنته الوحيده

سهر نزلت زى المجنونه ودخلت المكتب وخدت المفتاح وطلعت بره الڤيلا وركبت عربيتها وطلعت ع الترب تشوف بنتها اللى عرفت انها مدفونه بغيبوبة سكر….

وصلت السهر والدنيا كانت ضلمه.. فتحت فلاش الفون وفتحت المدفن ودخلت ع مدفن بنتها

وابتدت تفتح المدفن وهى بتفتحه سمعت صوت وشافت حاجه غريبه 😳😳

يتبع……

 132,974 اجمالى المشاهدات,  5,653 اليوم

Advertisement

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 3.8 / 5. عدد الأصوات: 23

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

Advertisement

As you found this post useful…

Follow us on social media!

Prev1 of 16
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية الوريث كاملة بقلم كوكى سامح

Published

on

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
3
(8)

وقت القراءة قدر: 2 دقيقة (دقائق)

كاملة كوكى سامح

#اقتباس_بسيط_من_القصه_الجد
#الوريث
_ عربيه واقفه فى نص الطريق والناس ملمومه حواليها 😳😳
ادهم قاعد جوه عربيته على الكرسى اللى ورا
متأخر على شركته
قال بشخط : وقفت ليه يا عم صابر؟
صابر السواق : الطريق واقف باين كده فى حادثه
ادهم : اتصرف وغير الطريق بسرعه وامشى من اى اتجاه غير ده المهم تنجز بص فى ساعته.. انا متأخر والمفروض ان عندى اجتماع من نص ساعه
صابر : الطريق التانى فى تصليحات ومقفول يا باشا
ادهم بزعيق : خص انزل شوف فى ايه؟
صابر : ححاضر، فتح باب العربيه زل جرى دخل وسط الناس
ادهم فتح شباك العربيه وبص منه على اللمه
واحد من الناس اللى واقفه: لا حول ولا قوة الا بالله والله الناس مبقاش عندها اى رحمه!
واحده ست كبيره فى السن : معقول اللى بيحصل ده استرها علينا وعلى ولادنا يارب
كان قاعد مستعجل وكل دقيقه يبص فى ساعته
وقال : كل ده تأخير يا صابر ولسه هينزل
صابر جاى بيجرى ووشه باين عليه الخضه
قال : الحق يا باشا فى مصيبه
ادهم : فى ايه خضتنى؟
#الوريث
#بقلمى_كوكى_سامح
من بكره ان شاء الله هنزل الجزء الأول من القصه الجديده
تفاعل بقى يا حلوين 😘 علشان الت يوصل لكل الفانز اللى بيسألو على القصه الجديده متنسوش اك ولملصقات 

الفصل الأول

جارى كتابه الفصل ….

 34,957 اجى المشاهدات,  1,463 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقمه!

متوسط ​​تقييم 3 / 5. عدد الأصوات: 8

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 10
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading

روايات مصرية

رواية صغيرة ارهقت رجولتي كاملة بقلم بسملة بدوي

Published

on

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
4
(12)

وقت القراءة المقدر: 5 دقيقة (دقائق)

رواية صغيرة ارهقت رجولتي كاملة بقلم بسملة بدوي

 

تم تغيير اسم الرواية صغيرة ارهقت رجولتي الي صغيرة ارهقتني عشقا تابع الفصول التالية: الفصل الأول

انا صهيب المغربي اتجوز عيله 17سنه
صالح “الجد ” جواز مؤقت بس ي صهيب يبني لحد ما تتم عندنا السن القانوني إنما الوقتي اعمامها هياخدوا ورثها دول عالم طماعين وجشعه ومافيش في قلبهم رحمه وهي والله نسمه وهادئه ومش هتحس بيها خالص
صهيب بمبلاه ……. ماشي روح انت وابعتلي الورق امضي عليه
عملت كده وعروستك جايه بالليل
صهيب بصدمه …..عملت اي
اخدت توقيعك وكتب الكتاب اتعمل
صهيب بغضب …… اييييه ازاي يعني
وطي صوتك متنساش انا ن يولد وقلنا هو زواج على ورق يبقي خلاص
صهيب بشر …… ماشي ماشي ومشا ركب عربيه وراح النايت كلاب
يعني انا كده اتجوزت ي ملك انا لسا صغيره على الجواز يملك وكمان انا خايفه يكون وحش ويضربني زيك عمو
ملك بحب ……. متخافيش يروحي انا معاكي متخافيش و جده صالح معاكي كمان يعني اطمني خالص وهو ارحم من اعمامك يا روز وجده قال هو جواز مؤقت بس لحد ما تتمي18سنه وتستلمي ورثك وكمان على ورق يعني مش هيلمسك مع اني اشك يكون قدامه الحوريه دي و قاطعتها روز بصراخ وكسوف…….اسكتي بقا الله يملك
ملك بضحك ……يخربيت ام ك والفراوله الي بتطلع فى حدودك دي يبت
روز بضحك……. هبله .
قاطعهم دخول ام روز ……. روز اجهزي يالا عشان هتروحي مع صالح بيه وقالت بدموع …..هتوحشيني اوي يبنتي
روز بدموع وهي بتشدد من احتضانها……. انا اكترر يماما بس هجيلك كل يوم
لا اوعي ليشوفوكي انا هبقي اجيلك انا خلي بالك من نفسك يحبيبه ماما
روز بدموع …حاضر يماما وانت كمان
ملك بمرح ……. اوني معاكو
قعدوا يضحكوا عليها
في مكان تاني
عماد بيه معايا خ يساوي مليون جنيه ، صهيب بيه المغربي مش هتصدق اتجوزاتجوز امبارح
ايه امته ومين وبنت مين حد اعرفه ولا انطق يغبي
لا يبيه الي عرفته من الخدامه أنها سمعتهم امبارح بيتخانقوا وعرفت أنه اتجوز وجبتلك معلومات عنها اهي بس في حقي انا والرجاله
عماد طلع شيك ب 500الف واعطيهوله ……اهو حققك انت والرجاله
-ودي المعلومات يباشا
اخدها بسرعه وقال بصدمه ………. روز اتجوز روز
عند صهيب وقف العربيه عند ملهي ليلي ( نايت كلاب )
دخل واتوجهت كل الأنظار ليه وهو ابتسم بغرور وراح قعد على البار
الجرسون …… طلبك اهو ي صهيب بيه
شاور بايده وقعد يشرب في كاسه ، جت بنت عامله زي عروسه المولد بالميكب الي حطاه وفستان يفضح اكتر من يستر وقالت…….. مش معقول صهيب بيه المغربي هنا لا انا اكيد بحلم
بصلها بسخريه وكمل شرب الكاس
بصتله بغيظ من تجاهله ليها وقالت بدلع …….. ك يباشا شكلك مهموم سيبلي نفسك وانا مكملتش الجمله ولاقته زقها واخد فونه ومفاتيح العربيه ومشا وقال ……. حافظ انا الفلم ده شوفي غيره ومشا
بصتله بغيظ……. بقا كده ماشي يبن المغربي انا حطيتك في دماغي اتفرج بس على الي هيحصل

عند ملك كانت واقفه بتعيط وبتقول …..هتوحشيني اوي يماما
الام بدموع ……. انا اكترر ي حبيبه ماما سامحيني مش عارفه احميكي منهم يروحي بس انا مطمنه عليكي مع صالح بيه
صالح بطيبه ….. روز حبيبتي انتي خايفه مني
روز ببراءه …… لا بس خايفه من الي اسمه جوزي سمعت بيقولوا أنه وحش هو ممكن يضربني زي عمو
الام بصتلها بحزن عليها قاطعها الجد ……لا يحبيبتي طول ما انت معاكي متخافيش يالا بقا نمشي
الام بدموع …..خلي بالك من نفسك ياروز وكلي كويس وانا هبقي اجيلك واه صحيح فين خطك طلعيه واكسريه
_حاضر
ومشت مع الجد
طول الطريق وقلبها بيدق جامد ووصلت القصر وقالت بانبهار …….واو انا هعيش هنا
الجد بضحك على تصرفاتها الطفوليه ……ايوه عجبك
_ايوه جدا جدا
الجد بضحك……..هيعجبك من جوه اكتر
_طب يالا بسرعه بسرعه يالا
دخلوا
الجد بضحك على شكلها …….ههههه اي عجبك
عجبني بس ده زي الي بشوفه في التلفزيون خالص الله انا فرحانه اني هعيش هنا اوي وبعدين
تعالي أما اوريكي جناحكم انتي وصهيب
بصله ب قال بحب وطيبه…….. متخافيش تعالي
طلعت كان كبير اوي ولونه بين الأسود والرمادي
بصتله وقالت في نفسها …….. ألوانه بتخوف كله اسود اسود
الجد ها عجبك
ايوه حلو
اسيبك بقا تجهزي هدومك وكمان شويه هبعتلك الخدامه بالاكل
حاضر
يحضرلك ال يحبيبتي ومشا
جهزت هدومها و واخدت شاور ولبست بجامه سوده ستان تعكس لون بشرتها ناصعه البياض وسابت شعرها الأسود الطويل الي وصل لتحت خصرها وبعدين دخلت الخدامه بصتلها بزهول .
روز بخوف…….انتي بتبصيلي كده لي
الخدامه باحراج ……احم اسفه يهانم بس اصل بصراحه انتي جميله اوي اوي عينك دي
روز بخجل …… ايوه عيني وشكرا ليكي انتي اجمل وياريت بلاش هانم اسمي روز بس
الخدامه برفض…… ايه لا لا ده صهيب بيه يقطع عيشي لو سمعني بعدأذنك يهانم ومشت بسرعه
روز بخوف ……. يلهوي ده مركب لهم الرعب يلهوي اومال هيعمل فيا اي عااا يماما
وبعدين شافت الاكل وقالت بقرف …..اي ده عامل كده لي كان عباره عن خضار وأكل مسلوق eat vegan
عااا بياكلوه ازاي ده اعمل اي ايوه هنزل اشوف في حاجه تتاكل تحت ونزلت ودخلت المطبخ وكانت حاطه راسها في التلاجه وقالت بفرحه ……. نوتيلا
قاطعها صوت رجولي جذاب ……. انتي مين وبتعملي اي.
لفت وبصتله
صهيب بصدمه وانبهار من جمالها ووو….

 42,570 اجم المشاهدات,  1,487 اليوم

ما مدى فائدة هذا المنشور؟

Advertisement

انقر على نجمة لتقييمه!

متوسط ​​تقييم 4 / 5. عدد الأصوات: 12

لا أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا المنشور.

As you found this post useful…

Advertisement

Follow us on social media!

Prev1 of 26
Use your ← → (arrow) keys to browse
Continue Reading
زد معلوماتك9 ساعات ago

معلومات عامة عن التاريخ والجغرافيا

زد معلوماتك10 ساعات ago

اختبار يحدد شخصية انمي تشبهك

فضفضة رييل ستورىيومين ago

مشاكل وحلول التواصل داخل الأسرة

زد معلوماتكيومين ago

ما هي أعراض الغدة الدرقية ومخاطرها على الحياة؟

فضفضة رييل ستورىيومين ago

ما سبب آلام الظهر وكيفية علاجها؟

فضفضة رييل ستورى3 أيام ago

قلة النوم تؤدي إلى 5 مضاعفات خطيرة.. فكيف تحصل على قسط كافٍ ليلا وخلال القيلولة؟

فضفضة رييل ستورى3 أيام ago

فرط التعرق.. أسباب وحلول

فضفضة رييل ستورى3 أيام ago

سيلان اللعاب عند الأطفال.. مشكلات وحلول

تفسير الأحلام والرؤى3 أيام ago

رؤية اللحم النيء في المنام دون أكله للعزباء

فضفضة رييل ستورى3 أيام ago

تمارين فعالة لتطوير الذكاء والإبداع

زد معلوماتك3 أيام ago

قصة اعتزال شكري سرحان واعتكافه بالمسجد في سنوات عمره الأخيرة

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

«عالم الأزياء».. كتاب يقدم رحلة تاريخ الموضة من نيتشه إلى أميل زولا

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

"التاريخ يؤدّي إلى جبالٍ مُلتوية": قراءة بصرية للماضي

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

"دولمة بهجة".. تعرّف على القصر العثماني الذي شهد توقيع أول اتفاق بين روسيا وأوكرانيا

ذاكرة التاريخ History's Memory4 أيام ago

21 عامًا على أحداث 11 سبتمبر.. تفاصيل أصعب يوم في تاريخ أمريكا

قصص الإثارةشهر واحد ago

رواية رغبه متوحشه (كامله)

قصص الإثارةشهر واحد ago

رواية بنت بمدرسة عيال اغنياء بقلم ماري جو

قصص حدثت بالفعلأسبوعين ago

رواية هنا فى الاعماق – بقلم مايا بلال

قصص متنوعةأسبوعين ago

حكاية ليلى واحمد وجارتى ابتسام

قصص الإثارةأسبوعين ago

رواية بنت فى ورطه بقلم كوكى سامح

ادب نسائيشهر واحد ago

قصة غرام اولاد الالفي بقلم سماء احمد

ادب نسائيشهر واحد ago

رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

قصص متنوعة4 أسابيع ago

عايشة عند اخويا ومراتو بلقمتى ويارتني بلاقي اللقمه

ادب نسائيشهر واحد ago

تكملة رواية ظلام البدر +21 بقلم بتول

روايات مصريةشهر واحد ago

قصة حماتي كامله للكاتبه ايمي رجب

روايات مصريةشهر واحد ago

رواية كبرياء عاشقة بقلم هدير نور(كاملة)

روايات مصريةشهر واحد ago

قصة انا وحمايا بقلم كوكي سامح

قصص الإثارة3 أسابيع ago

حكايتي مع ابو زوجى السافل وما فعلت به

قصص الإثارة3 أسابيع ago

قصة حماتي وزوجتي الحامل +18 للكبار فقط

روايات مصريةأسبوعين ago

رواية براءتي الجزء الحادى عشر بقلم كوكي سامح #11

Facebook

Trending-ترندينغ